abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / PR donderdag 24 maart 2016 @ 22:04:10 #1
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_160922270


quote:
De zesde editie van The Passion vindt plaats in Amersfoort. De stad zal op 24 maart 2016 het decor vormen voor de eigentijdse muzikale vertelling van het paasverhaal. Tijdens de live-uitzending zal de gebruikelijke processie worden gehouden, waarbij ruim duizend deelnemers met het verlichte kruis naar het hoofdpodium lopen. De gemeente Amersfoort vindt het een eer dit bijzondere event te ontvangen.

Burgemeester Bolsius: “Het is voor Amersfoort een enorme uitdaging om dit grote live-event in de stad te ontvangen. Miljoenen mensen bekijken de vertelling thuis, terwijl tienduizenden naar de stad komen om het van dichtbij mee te maken. Ook voor veel Amersfoorters is het een unieke gebeurtenis in hun eigen stad."

Geloofsgemeenschappen
The Passion vertelt over het lijden, sterven én opstaan van Jezus. Arjan Lock, directeur van de EO legt uit waarom de keuze op de Keistad is gevallen: “Amersfoort is een mooie stad en kent een groot aantal geloofsgemeenschappen. Wij vinden het geweldig als al deze verschillende gemeenschappen en kerken aanhaken bij The Passion. Op die manier wordt het paasverhaal breed gedragen en verteld.”

Prachtig decor
The Passion is een samenwerking van de omroepen EO en KRO en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. Taco Rijssemus, mediadirecteur van de KRO-NCRV, licht toe: “The Passion maakt het paasverhaal voor elke Nederlander weer toegankelijk. Wij geloven dat dat nog steeds belangrijk is. Ik ben ervan overtuigd dat de stad Amersfoort een prachtig decor vormt voor The Passion.”

Vluchtelingen
Voor Amersfoort is 2016 ook het jaar waarin de toestroom en opvang van vele vluchtelingen uit België tijdens de eerste wereldoorlog wordt herdacht. In de uitvoering van The Passion worden verwijzingen naar deze gebeurtenis opgenomen, waardoor dit voor Amersfoort op een mooie manier bij elkaar komt.
http://www.thepassion.nl/nieuws/thepassion2016-amersfoort



quote:
Martijn Fischer gaat de rol van Jezus spelen in het Paasspektakel The Passion. De 48-jarige musicalacteur zal acteren en zingen in de jaarlijkse opvoering van het verhaal rond de lijdensweg van Jezus. Dit werd dinsdag onthuld door middel van een online publieksactie.

Amersfoort zal op 24 maart 2016 het decor vormen voor de eigentijdse muzikale vertelling van het paasverhaal. Door de stad trekt een processie met een groot verlicht kruis richting het Eemplein. Het evenement, dat voor het zesde jaar op rij gehouden wordt én wordt uitgezonden op tv, trekt jaarlijks duizenden bezoekers.

Martijn Fischer had afgelopen jaren veel succes met zijn vertolking van André Hazes. Eerst in de musical Hij Gelooft in Mij en afgelopen jaar in de film Bloed, Zweet en Tranen. Voor deze rol ontving hij een Gouden Kalf.

Inhoud
,,Ik voldoe niet aan het archetypische beeld dat mensen van Jezus hebben. Die tengere man met die lange baard", zegt Fischer over zijn deelname aan The Passion. ,,Het gaat wat mij betreft echt om de inhoud, om het levensverhaal van Jezus en wat ons dat kan leren."

The Passion vertelt over het lijden, sterven én opstaan van Jezus. De organisatie is in handen van de EO en de KRO. In 2011 werd The Passion voor het eerst opgevoerd in Gouda. Toen met Syb van der Ploeg als Jezus. Afgelopen jaar zagen 3,6 miljoen mensen hoe Jim de Groot zijn invulling aan Jezus gaf in Enschede.

#WieisJezus
De hoofdrolspeler van het populaire paasevenement werd op unieke wijze bekendgemaakt: het publiek kreeg de primeur. Vanaf dinsdagmorgen 8.30 uur konden fans bijdragen aan de onthulling van Jezus door via Facebook en Twitter de post met #WieisJezus te delen. Zo ontvouwde zich op www.thepassion.nl een filmpje waarin de kijker kon ontdekken wie de rol van Jezus vertolkt in The Passion 2016.
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)in-The-Passion.dhtml



quote:
Sofie van den Enk neemt rol verslaggever op zich
Als verslaggever in The Passion wil presentator Sofie het naadje van de kous weten van de mensen die met het lichtgevende kruis door Amersfoort lopen: “Ik vind het fascinerend dat mensen meelopen in zo’n processie en daar iets vinden van troost of warmte. Wát willen ze met elkaar delen, daar ben ik zo benieuwd naar.” Ze vervolgt: “Is het sterk of zwak om te geloven? Ik ben er oprecht niet over uit. Ik weet het niet. Daarom is het zo’n cadeau dat ik de verslaggeving van The Passion mag doen. Dan kan ik me er weer eens helemaal in storten en wie weet wat het me brengt. Ik vind het echt gaaf.” http://www.thepassion.nl/nieuws/sofieverslaggever


quote:
Lenette van Dongen verteller in The Passion
Cabaretière Lenette van Dongen is op 24 maart te zien in The Passion als verteller. Zij neemt de bezoekers op het plein en de kijkers thuis mee in de paasvertelling: “Ik vind het een hele leuke uitdaging en heb er zin in. De verhalen zitten door mijn jeugd verweven. De eenzaamheid van de juiste keuze is iets in het verhaal dat mij aanspreekt. Iedereen gaat de ene kant op en jij voelt dat je de andere kant op moet gaan.” http://www.thepassion.nl/nieuws/lenetteverteller

quote:
Howard Komproe maakt cast The Passion compleet
Howard Komproe is stand-up comedian. Hij tourde door het land met verschillende shows en maakt deel uit van de Comedytrain. “Ik vind het heel spannend om in de rol van Pilatus het volk toe te spreken. Ik doe dat dagelijks als mijzelf, maar nu vanuit een bepaalde rol. Hoe dat zal zijn, daar ben ik nieuwsgierig naar”, zegt Howard. In de huid van politicus Pilatus is hij degene die moet besluiten of Jezus wordt veroordeeld of niet. http://www.thepassion.nl/nieuws/howard_komproe_pilatus


quote:
Xander de Buisonjé speelt Judas
Xander de Buisonjé vindt het een enorme uitdaging om de Judasrol op zich te nemen in The Passion. ”De rol van Judas kenmerkt zich door verraad maar vooral ook de enorme eenzaamheid en het isolement. Hij kan zichzelf niet meer aankijken en niet meer met zichzelf leven. Dat het zo erg was, dat wist ik ook niet. Dat vind ik juist wel mooi', vertelt Xander. De zanger zegt niet veel vlieguren in acteren te hebben en krijgt dramalessen om zich voor te bereiden op zijn rol. http://www.thepassion.nl/nieuws/xanderspeeltjudas


quote:
Ellen ten Damme lijkt geboren voor de rol van Maria, ondanks dat ze niet gelovig is. “Ik ben fan van Jezus”, vertelde Ellen dinsdag aan tafel bij Eva Jinek. We kennen de veelzijdige Ellen als actrice en zangeres.

Moeder Maria
Ze kijkt uit naar haar rol als moeder Maria: “Ik heb heel veel zin om in dit grootse muziek-evenement een waardige Maria neer te zetten, die als moeder aller moeders troost biedt aan zo velen. Ik vind het spannend en ook heel mooi om in de Maria-rol live te zingen tussen al dat publiek op het plein.” http://www.televizier.nl/(...)n-2016.8762603.lynkx


quote:
Acteur Mark van Eeuwen speelt dit jaar de rol van Petrus in het muzikale spektakel The Passion van de EO en de KRO.
The Passion wordt opgevoerd op Witte Donderdag 24 maart in Amersfoort. Aan de hand van bekende Nederlandstalige popnummers wordt het paasverhaal over de laatste uren in het leven van Jezus verteld, een rol van Martijn Fischer. Zangeres Ellen ten Damme vertolkt de rol van Maria. Cabaretière Lenette van Dongen is de verteller van het lijdensverhaal van Jezus.

Xander de Buisonjé speelt tijdens de komende editie de rol van Judas de verrader. Sofie van den Enk neemt de taak van verslaggever op zich. De KRO-presentatrice ondervraagt de mensen die met het lichtgevende kruis door Amersfoort lopen.

Met Mark van Eeuwen erbij is de cast nu op één acteur na compleet. Binnenkort wordt bekend wie de rol van Pilatus gaat spelen. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)el-The-Passion.dhtml


quote:
Arie Slob uit Zwolle, oud-fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, speelt mee in The Passion die dit jaar op Witte Donderdag in Amersfoort wordt gehouden. Hij is één van de discipelen, de volgelingen van Jezus.
Arie Slob is gevraagd voor het mega-evenement dat al sinds 2011 een enorme kijkcijferhit is. Hij moest er wel even over nadenken. "Uiteindelijk heb ik me laten overhalen, want het is ook wel een hele belevenis. Het is het evangelie dat verteld wordt, ook voor mensen die daar niet heel veel mee hebben."
Eigentijdse vorm
Slob maakt zich niet zo druk om de kritiek. "Je moet naar eigentijdse vormen zoeken om met elkaar bezig te zijn, en daar is dit een heel mooi voorbeeld van."
Er zijn al repetities geweest in Amersfoort en er zijn ook 's avonds en 's nachts opnamen gemaakt. Dat was best zwaar, want overdag moest hij gewoon weer aan het werk als directeur van het Historisch Centrum Overijssel in Zwolle. http://www.rtvoost.nl/nie(...)58460173#prettyPhoto
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:04:26 #2
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160922280
Het is volbracht.
Isn't it ironic, don't you think
pi_160922283
Weten we al waar het volgend jaar is?
pi_160922294
Ellen ten Damme _O_
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:04:50 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160922295
Mag ik de tieten van Do posten?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160922297
Het weer is wel vaker ruk geweest tijdens The Passion of niet?
Noot noot.
pi_160922299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef tralalala het volgende:
Weten we al waar het volgend jaar is?
Aleppo
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 24 maart 2016 @ 22:04:57 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160922300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Woon je ook in Groningen?
sinds gisteren weer op een kleine 20km afstand
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou, hopelijk wel in toonbare kleding woman!
as always!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:13 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160922308
Leiden heeft niet het laatste woord. Groningen wel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:16 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_160922312
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

sinds gisteren weer op een kleine 20km afstand

[..]

as always!
Oh echt? Cool.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_160922313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef tralalala het volgende:
Weten we al waar het volgend jaar is?
schilderswijk in amsterdam zou wel een leuke locatie zijn
Ze smelten de kazen!
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:30 #12
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_160922316
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef tralalala het volgende:
Weten we al waar het volgend jaar is?
Damascus
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:31 #13
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_160922318
Er was toch ook een keer sneeuw :')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_160922321
Message!
pi_160922323
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Stickertje het volgende:

[..]

schilderswijk in amsterdam zou wel een leuke locatie zijn
Molenbeek
pi_160922324
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Stickertje het volgende:

[..]

schilderswijk in amsterdam zou wel een leuke locatie zijn
hmmmwat?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160922326
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

sinds gisteren weer op een kleine 20km afstand

[..]

as always!
Nice :Y
pi_160922328
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Stickertje het volgende:

[..]

schilderswijk in amsterdam zou wel een leuke locatie zijn
Betondorp, waar hij geboren is :Y
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:52 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160922334
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oh echt? Cool.
yep.. omstandigheden wat minder maar erg blij met mijn huisje.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Forum Admin / PR donderdag 24 maart 2016 @ 22:05:58 #20
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_160922337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:04 schreef tralalala het volgende:
Weten we al waar het volgend jaar is?
Ik heb hier en daar gehoord dat Arnhem het wil gaan doen

Fuckers.
pi_160922338
Is dit de wederopstanding van Johan Cruijff?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160922340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

hmmmwat?
kut.. bedoel den haag

randstad een pot nat
Ze smelten de kazen!
pi_160922342
Is hij nu dood?
pi_160922345
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef zeefje het volgende:
Er was toch ook een keer sneeuw :')
2011 wellicht?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 24 maart 2016 @ 22:06:12 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160922346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nice :Y
Nee dat is iets verder dan 20 KM van de stad af.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')