abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162241988
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:00 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, bij nader inzien denk ik toch niet dat ik krachtstroom ga nemen. Ik heb 't gewoonweg niet nodig (heb nog niet één 380v apparaat, en heb daar ook nooit over nagedacht). Er zal in deze garage nooit een zware vlakbank of hele grote kolomboormachine, zaagmachine, etc... komen. Dus zie ik ook niet in waarom ik me al die moeite zou moeten doen. 2 groepen is natuurlijk wel handig, en dat is dan ook wat ik ga doen. Jullie zijn me veel te grof met al dat grote lompe zware spul :6 O-) ;)

[..]

Oh, kelder is zéééker handig ^O^ Ik zou graag willen dat ik d'r eentje had :)
In m'n volgende huis (hopelijk zelfbouw) wil ik een kelder hebben. Al genoeg plannen/ideeën klaarliggen daarvoor :D (over "een man moet wat te dromen hebben gesproken" O-) O+ )

[..]

Ah, dat ziet er heel handig uit. Thanks voor de tip ^O^

[edit]

Oei, in Nederland (bij Farnell) is hij alleen *iets* duurder.... 8)7

Link

Das een no-go.

Weet jij waar ik dit kan krijgen tegen een normale prijs?

[edit 2]

Oh, even verder (link) staat er een met een betere prijs...
Geen idee waarom die andere meer dan 2x zo duur moet zijn....
ik heb de mijne (jaren geleden) in Amerika besteld, tevens een bredere as zodat je ook hele brede printen kan klemmen.
prijs weet ik echt niet meer

voor de magneet bakjes zijn geniaal, gewoon op afstand de schroeven en moeren erin gooien :)
pi_162246688
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:54 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klinkt erg gaaf inderdaad ^O^
Ik zou "later" :P (bij m'n volgende huis) graag de garage langs de woonkamer hebben, en dan zo'n groot "smart-glass"-wand om af en toe vanuit de bank naar m'n auto te kunnen kijken :D (eert glas doorzichtig maken via m'n eigen App)

[..]

50K voor 10x10m vind ik nog meevallen eerlijk gezegd. Als ik daar hier daar de keuze voor had gehad heb ik 't zo gedaan. 10x10 is echt fokking groot :7 Dan een flinke jacuzzi erin, 2 sauna's, relaxe zithoek, bar, pooltafel (ik pool niet, maar zoiets hoort daar gewoon in O-)) en eventueel daar dan ook de bioscoop. Dreams...... :9
ik schat het maar he ;) een kelder waar je in kunt lopen is duur....

Maar zelfde idee als jou...inrichten met mancave achtige dingen....

aloewel... jacuzzi en sauna op platte dak ;)

Maar hou het simpel.
wil op platteland op leuke afstand stad huisje met alles erop en eraan.
maar dan nog zou ik 5 ton kwijt zijn, ff doorsparen ;)
pi_162248467
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor brandblussers kun je eens kijken wat je inboedelverzekering jou bied, in mijn geval kon ik ze via hun aanschaffen met korting en komen ze één keer in de twee jaar de brandblussers controleren tegen sterk gereduceerde tarieven. Meen ¤ 20,- o.i.d.
Dat was dan waarschijnlijk een poederblusser voor die prijs ?
Veel van die goedkope brandblussers die je ook bij bouwmarkten enzo vind zijn poederblussers.

Poederblussers zijn drama voor gebruik binnen en in de auto, de nevenschade van het blussen is vaak erg groot en wordt soms niet gedekt door de verzekering.
Het poeder (natrium bicarbonaat) is namelijk erg corrosief als het op electronica komt, na een paar weken/maanden is alles naar de kloten.
En dan hebben we het nog niet eens over de stofbende.......
http://www.preef.nl/informatie/nevenschade-bij-een-poederblusser
https://www.new-line.nl/forum/read/?t=49126
En Atmoz heeft nogal wat electronica spul...... :X

(sproei)schuimblussers zijn eigenlijk veel mooier voor gebruik in huis en in de auto.
Met een schuimblusser heb je natuurlijk ook wel wat schade als je dat schuim ergens op spuit wat in de fik staat/smeult/rookt, maar dat was vaak toch al niks meer door de brand.....
Bij poederblussers is alles in dezelfde ruimte naar de kloten.

Sommige verzekeraars bij bedrijven verplichten juist om een poederblusser op te hangen, maar de nevenschade moet je dan maar vergoed zien te krijgen, als je de dagwaarde vergoed krijgt van je apparatuur dan mag je je in je handen knijpen, je zelfbouwspul kun je gelijk afschrijven denk ik.
In zo`n geval dan netjes een poederblusser ophangen zoals moet van de verzekering, maar dan wel met een sproeischuimblusser ernaast......
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 18:25:10 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162249339
Deze dan Atmoz?

Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 18:28:23 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162249436
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat was dan waarschijnlijk een poederblusser voor die prijs ?
Veel van die goedkope brandblussers die je ook bij bouwmarkten enzo vind zijn poederblussers.

Poederblussers zijn drama voor gebruik binnen en in de auto, de nevenschade van het blussen is vaak erg groot en wordt soms niet gedekt door de verzekering.
Het poeder (natrium bicarbonaat) is namelijk erg corrosief als het op electronica komt, na een paar weken/maanden is alles naar de kloten.
En dan hebben we het nog niet eens over de stofbende.......
http://www.preef.nl/informatie/nevenschade-bij-een-poederblusser
https://www.new-line.nl/forum/read/?t=49126
En Atmoz heeft nogal wat electronica spul...... :X

(sproei)schuimblussers zijn eigenlijk veel mooier voor gebruik in huis en in de auto.
Met een schuimblusser heb je natuurlijk ook wel wat schade als je dat schuim ergens op spuit wat in de fik staat/smeult/rookt, maar dat was vaak toch al niks meer door de brand.....
Bij poederblussers is alles in dezelfde ruimte naar de kloten.

Sommige verzekeraars bij bedrijven verplichten juist om een poederblusser op te hangen, maar de nevenschade moet je dan maar vergoed zien te krijgen, als je de dagwaarde vergoed krijgt van je apparatuur dan mag je je in je handen knijpen, je zelfbouwspul kun je gelijk afschrijven denk ik.
In zo`n geval dan netjes een poederblusser ophangen zoals moet van de verzekering, maar dan wel met een sproeischuimblusser ernaast......
Het is een sproeischuimblusser; absoluut geen poederblusser.
Heb net even gekeken :)
pi_162249494
Valt mij mee voor die prijs dan, maar mijn verhaal is wel iets voor Atmoz om rekening mee te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 16-05-2016 18:57:33 ]
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 18:37:07 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162249706
Wat is het grote voordeel dan van een poederblusser, want er zal een reden zijn dat verzekeraars dat eisen toch?

Ik dacht ook altijd dat een schuimblusser het beste was :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162250251
Poederblussers hebben een groot blussend vermogen, zijn vorstbestendig (niet alle schuimblussers zijn vorstbestendig) en het is niet elektrisch geleidend (daarna vreet het wel de electronica op doordat het corrosief is, maar dan is de brand wel uit ;) )
En het is goedkoop.
Nu niet denken dat verzekeraars van die enorme lichten zijn, die komen wel vaker met absurde eisen. ;)
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 19:06:13 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162250533
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Poederblussers hebben een groot blussend vermogen, zijn vorstbestendig (niet alle schuimblussers zijn vorstbestendig) en het is niet elektrisch geleidend (daarna vreet het wel de electronica op doordat het corrosief is, maar dan is de brand wel uit ;) )
En het is goedkoop.
Nu niet denken dat verzekeraars van die enorme lichten zijn, die komen wel vaker met absurde eisen. ;)
Klopt, die hebben het scherpzand niet uitgevonden vaak. Een trekker is in de schuur alleen verzekerd tegen brand verzekerd als de sleutel er in zit. Van de diefstal verzekering mag dan niet...

Was nog in je dorp.... Zie PTA SC
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162257280
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat was dan waarschijnlijk een poederblusser voor die prijs ?
Veel van die goedkope brandblussers die je ook bij bouwmarkten enzo vind zijn poederblussers.

Poederblussers zijn drama voor gebruik binnen en in de auto, de nevenschade van het blussen is vaak erg groot en wordt soms niet gedekt door de verzekering.
Het poeder (natrium bicarbonaat) is namelijk erg corrosief als het op electronica komt, na een paar weken/maanden is alles naar de kloten.
En dan hebben we het nog niet eens over de stofbende.......
http://www.preef.nl/informatie/nevenschade-bij-een-poederblusser
https://www.new-line.nl/forum/read/?t=49126
En Atmoz heeft nogal wat electronica spul...... :X

(sproei)schuimblussers zijn eigenlijk veel mooier voor gebruik in huis en in de auto.
Met een schuimblusser heb je natuurlijk ook wel wat schade als je dat schuim ergens op spuit wat in de fik staat/smeult/rookt, maar dat was vaak toch al niks meer door de brand.....
Bij poederblussers is alles in dezelfde ruimte naar de kloten.

Sommige verzekeraars bij bedrijven verplichten juist om een poederblusser op te hangen, maar de nevenschade moet je dan maar vergoed zien te krijgen, als je de dagwaarde vergoed krijgt van je apparatuur dan mag je je in je handen knijpen, je zelfbouwspul kun je gelijk afschrijven denk ik.
In zo`n geval dan netjes een poederblusser ophangen zoals moet van de verzekering, maar dan wel met een sproeischuimblusser ernaast......
Geweldige uitleg, en vergeet de laxerende effecten naderhand niet. Je loopt een dag later net zo snel leeg als de poederblusser.
pi_162257480
:@ Jij weet er door je werk (je zit bij de brandweer neem ik aan ?) ongetwijfeld nog meer van dan mij.
Maar ik mag voor mijn werk elke 2 jaar oefenen voor (chemische en proces) branden bij FalckNutec op de Maasvlakte, en daar steek je wel eens wat op.
pi_162271779
Wordt een mooi klushok :)

Wat voor afzuiging ga je nemen?
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 20:45:35 #163
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162279519
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:

^O^, daar heb je denk ik in jou geval ook genoeg aan :).
Voor brandblussers kun je eens kijken wat je inboedelverzekering jou bied, in mijn geval kon ik ze via hun aanschaffen met korting en komen ze één keer in de twee jaar de brandblussers controleren tegen sterk gereduceerde tarieven. Meen ¤ 20,- o.i.d.
Goede tip. Thanks, ga ik eens voor kijken!

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:25 schreef akatar het volgende:

ik heb de mijne (jaren geleden) in Amerika besteld, tevens een bredere as zodat je ook hele brede printen kan klemmen.
prijs weet ik echt niet meer

voor de magneet bakjes zijn geniaal, gewoon op afstand de schroeven en moeren erin gooien :)
Ik kende die schaaltjes niet, maar kwam ze gisteren toevallig ook weer op de site van HBM tegen :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:22 schreef flibber het volgende:

ik schat het maar he ;) een kelder waar je in kunt lopen is duur....

Maar zelfde idee als jou...inrichten met mancave achtige dingen....

aloewel... jacuzzi en sauna op platte dak ;)
Heb ik serieus over nagedacht om dat hier bij mij te doen (is plat dak) maar toch maar voor de tuin gekozen :Y

quote:
Maar hou het simpel.
wil op platteland op leuke afstand stad huisje met alles erop en eraan.
maar dan nog zou ik 5 ton kwijt zijn, ff doorsparen ;)
Klinkt zeer goed 8-)

quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:25 schreef derLudolf het volgende:
Deze dan Atmoz?

[ afbeelding ]
Ik ken ze ja. Maar dit keer sla ik effe over.
Die waar Vonk me op wees is goed genoeg :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Valt mij mee voor die prijs dan, maar mijn verhaal is wel iets voor Atmoz om rekening mee te houden.
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:28 schreef jdel het volgende:
Wordt een mooi klushok :)
Dat hoop ik ook ja. Ben er zéér benieuwd naar >:)

quote:
Wat voor afzuiging ga je nemen?
Als stofzuig-unit m'n Bosch GAS 35M, dan een "cycloon" filter (volgens mij gisteren ofzo foto's van gepost in het gereedschaptopic) en van daaruit via 50mm buizensysteem met "Blast Gates" (gebruik ik schuifafsluiters voor van in de Koi-vijver-hobby) naar de apparaten. Als aansluiting heb ik een 5-tal rubberen gereedschap-opnames gekocht die makkelijk aan/op de apparaten zijn te bevestigen.

Vandaag aan de fundering gegraven:







Vrijdag beton erin, maandag vloer uitgraven, dinsdag metselen *O*

Gaat snel zo, voor ik het weet is het af :7 (alleen nog "effe" 6 weken wachten totdat de grind-gietvloer erin mag O-))
pi_162280093
Kon je dat stukje aan de andere kant van die schutting er ook niet bij aan trekken ?
Dat word straks maar een raar hoekje toch of niet ?
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 21:24:47 #165
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162280799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Kon je dat stukje aan de andere kant van die schutting er ook niet bij aan trekken ?
Dat word straks maar een raar hoekje toch of niet ?
Dat wilde ik natuurlijk heel graag, maar dat is van de buren :P
Hun hebben een huurhuis, dus dat houdt sowieso op...
Erg jammer, want dat scheelt me weer +/- 4m2
pi_162280862
Lekker werk hè, zon geultje graven :D

Gaat mooi snel zo!

Storten ze nou later de vloer gewoon tussen de muur op zand? Of komt die ook op de fundering te liggen?
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 21:33:35 #167
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162281028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:27 schreef Makrolon het volgende:
Lekker werk hè, zon geultje graven :D

Gaat mooi snel zo!
Ja, heerlijk lekker buiten, zonnetje, muziekje aan. En erna een paar Juupkes he >:)

quote:
Storten ze nou later de vloer gewoon tussen de muur op zand? Of komt die ook op de fundering te liggen?
Ja klopt, ze storten die tussen de muren op het zand (met plastic erover). Is (ook) gangbaar, toch?
pi_162281850
Komt er ook isolatie onder die betonvloer ?
Zou ik wel doen, kost nu een paar centen meer, maar heb je later plezier van.
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 22:10:12 #169
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162282134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Komt er ook isolatie onder die betonvloer ?
Zou ik wel doen, kost nu een paar centen meer, maar heb je later plezier van.
Jep, dat komt er idd. Alleen in de huidige garage niet, dus hopelijk heb ik daar niet te veel verlies... Heb je daar verstand van? Zou dat een probleem kunnen worden?
pi_162282165
Nee, geen verstand van :@
  Knikkerking vrijdag 20 mei 2016 @ 20:54:32 #171
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162364184
Vandaag hebben ze de fundering gestort.
Altijd leuk om te zien zulke machines aan 't werk 8-)





Zondag of maandag even het middenstuk wat dieper uitgraven, en dan snel verder met metselen *O*
pi_162367113
Mooi spul hè zon pomp enzo

Maare, geen wapening er in?
pi_162369397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:33 schreef Makrolon het volgende:
Mooi spul hè zon pomp enzo

Maare, geen wapening er in?
betonpompen zijn sowieso awesome apparaten :P
vond t erg jammer dat ze die destijds bij mn ouders niet gebruikt hebben.. maar gewoon gingen kruien :(
pi_162373992
atmoz, dat ding is ook een beetje bosch blauw achtig, heb je er al een besteld :+

trouwens geen bewapening viel mij ook op.
neem aan dat je staalvezelbeton hebt?
  Knikkerking zaterdag 21 mei 2016 @ 07:18:26 #175
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162374016
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:33 schreef Makrolon het volgende:
Mooi spul hè zon pomp enzo
:Y
Sjiek ook met die remote control enzo ^O^

quote:
Maare, geen wapening er in?
Nee. Volgens de aannemer hoefde dat niet.
Diegene wat de beton kwam storten bevestigde dit.

Het is 70cm diep / 40cm breed. En er komt geen flat op te staan O-)

Toch niet handig of wat?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

betonpompen zijn sowieso awesome apparaten :P
vond t erg jammer dat ze die destijds bij mn ouders niet gebruikt hebben.. maar gewoon gingen kruien :(
Haha, dan zouden we wel effe bezig zijn... pfffew, dat is wat grond uit gekomen :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 07:05 schreef flibber het volgende:
atmoz, dat ding is ook een beetje bosch blauw achtig, heb je er al een besteld :+
Twijfel, twijfel >:)

quote:
trouwens geen bewapening viel mij ook op.
neem aan dat je staalvezelbeton hebt?
Nee, volgens mij niets speciaals.

't zal toch wel goed zijn, right?
pi_162383508
uhm, nee? Daar moet altijd wapening in. Anders had je net zo goed meteen kunnen beginnen met metselen.

Laat ze trouwens ook niet de aanbouw vastzetten aan de bestaande bouw. Dat moet echt losstaan ten opzichte van elkaar. Dus echt een dilatatienaad voorzien.
  Knikkerking zaterdag 21 mei 2016 @ 18:13:53 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162383736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:01 schreef _VoiD_ het volgende:
uhm, nee? Daar moet altijd wapening in. Anders had je net zo goed meteen kunnen beginnen met metselen.
Ik hoop O-) en denk >:) dat je niet helemaal gelijk hierin hebt!!

Waarom zou een aannemer (waarvan ik denk dat hij verstand van zaken/ervaring heeft) én iemand wat op een betoncentrale werkt zeggen dat het niet hoeft?! En waarom zou die aannemer na meerdere malen vragen van m'n pa en ik nog steeds zeggen dat dat absoluut niet hoeft? Hij zou voor die paar euro (want zo duur is wapening volgens mij niet) een extreem groot risico lopen....

quote:
Laat ze trouwens ook niet de aanbouw vastzetten aan de bestaande bouw. Dat moet echt losstaan ten opzichte van elkaar. Dus echt een dilatatienaad voorzien.
^O^ Dat gaat er ook komen inderdaad. Nog speciaal naar gevraagd :)
pi_162383856
Welke aannemer heb je ?
Firma biereco ?

Ik wil niet flauw doen Atmoz, maar ik had toch wel van je verwacht dat je wat uitzoekwerk had gedaan over funderingen enzo.
Als het nou een klein hokje is ok, maar een geisoleerde schuur van 5x3,5m had ik wel op een fatsoenlijk gewapende funderingsbalk willen hebben.
  Knikkerking zaterdag 21 mei 2016 @ 18:27:39 #179
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162384016
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Welke aannemer heb je ?
Firma biereco ?
Iemand hier uit de buurt....

quote:
Ik wil niet flauw doen Atmoz, maar ik had toch wel van je verwacht dat je wat uitzoekwerk had gedaan over funderingen enzo.
Als het nou een klein hokje is ok, maar een geisoleerde schuur van 5x3,5m had ik wel op een fatsoenlijk gewapende funderingsbalk willen hebben.
Ik heb helaas geen tijd om vanalles uit te zoeken over dingen waar ik 0,0 verstand en interesse in heb... Das is de nr. 1 reden waarom ik alles heb uitbesteed.

Moet wel zeggen dat ik hier een beetje van schrik... alhoewel ik nog steeds vertrouwen erin heb dat het goed komt, vind ik het niet heel fraai om nu -al van meerdere mensen- hier te lezen dat ze beter wapening hadden kunnen gebruiken :@

Wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren met de huidige fundering?
pi_162384241
het probleem ontstaat als er ongelijke zettingen komen. En die komen er, want de belasting op de fundering is niet over de volledige lengte gelijk. Hierdoor krijg je een vervorming van je funderingsbalk. Dit leidt natuurlijk tot spanningen in de fundering. Zolang deze spanningen klein genoeg zijn (beton kan ook in een kleine mate trek opnemen), zal het wel goed gaan. Worden de spanningen echter te groot, dan scheurt je betonbalk.

Nu zal het allemaal wel loslopen bij een kleine aanbouw met een licht dak, maar ik had er toch een minimale wapening in gewild.

Wat wel een voordeel is, is dat je de gemetselde muren nog mee kan nemen als hoge wandligger. Moet je in de lintvoegen vragen of ze daar Murfor in willen leggen (over de volledige lengte). Bijvoorbeeld in de onderste drie lagen en bovenste drie lagen.
pi_162384539
Juist omdat wapening zon kleine moeite en vergeleken met de totale kosten echt een schijntje kost Snap ik niet dat ze er geen wapening in hebben gemaakt...
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 19:05:38 #182
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162384868
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:49 schreef Makrolon het volgende:
Juist omdat wapening zon kleine moeite en vergeleken met de totale kosten echt een schijntje kost Snap ik niet dat ze er geen wapening in hebben gemaakt...
Als het nou maar een stenen tuinmuurtje was van een centimeter of 50 oid.
pi_162385984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:27 schreef Atmoz het volgende:
vind ik het niet heel fraai om nu -al van meerdere mensen- hier te lezen dat ze beter wapening hadden kunnen gebruiken :@
Nu zijn de meeste op Fok internethelden natuurlijk O-) , maar _VoiD_ is volgens mij constructeur, dus die weet sowieso wel waar hij het over heeft.
pi_162386094
Ik ben geen constructeur maar ik heb ook mijn twijfels.
Vond de funderingsleuven al smal...
lijkt 25 cm? Ik zou ze minimaal 30 maken, liefst 40 cm.

en ik dacht dat je ijzer-vezel-versterkt beton gebruikte....

tis een redelijke aanbouw en als jij of volgende eigenaar ooit op dak iets wil uitbouwen.... (als dat mag?)

had toch minimaal 6 of 8 mm ijzernetten als fundering verwacht, of beter paar bewapiningskorven. En idd dat kost in verhouding weinig....

Kan aannemer en betonstorter wel zeggen dat het kan.,..maar aan kunnen kun je ook minimale eisen stellen...

Ik had liever een ijzer versterkte fundering...
  Knikkerking zaterdag 21 mei 2016 @ 20:06:11 #185
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162386235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:37 schreef _VoiD_ het volgende:
het probleem ontstaat als er ongelijke zettingen komen. En die komen er, want de belasting op de fundering is niet over de volledige lengte gelijk. Hierdoor krijg je een vervorming van je funderingsbalk. Dit leidt natuurlijk tot spanningen in de fundering. Zolang deze spanningen klein genoeg zijn (beton kan ook in een kleine mate trek opnemen), zal het wel goed gaan. Worden de spanningen echter te groot, dan scheurt je betonbalk.

Nu zal het allemaal wel loslopen bij een kleine aanbouw met een licht dak, maar ik had er toch een minimale wapening in gewild.

Wat wel een voordeel is, is dat je de gemetselde muren nog mee kan nemen als hoge wandligger. Moet je in de lintvoegen vragen of ze daar Murfor in willen leggen (over de volledige lengte). Bijvoorbeeld in de onderste drie lagen en bovenste drie lagen.
Ok, dus even het zekere voor het onzekere en gewoon wat van dat Murfor spul halen?!
Dan moet het toch wel goed komen, right?

Het is "maar" een hokje van 3.50 x 4.90 meter (van buitenmuur tot buitenmuur geteld).
Er komt een pui van 3 meter in de lange wand. Dus grofweg bestaat het metselwerk uit 2 muurtjes van 3.50 meter + nog een los deel van 1 meter ofzo.

De fundering is 70 cm diep en 40cm breed. Dat is toch ook wel een redelijk of niet?

Ik heb gelukkig nog niemand hier gehoord over "niet doorgaan" of "afbreken" of wat dan ook... dus het zal wel loslopen, toch?!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:49 schreef Makrolon het volgende:
Juist omdat wapening zon kleine moeite en vergeleken met de totale kosten echt een schijntje kost Snap ik niet dat ze er geen wapening in hebben gemaakt...
Tja, dat is dus precies wat m'n pa en ik ook dachten. Vandaar dat we 't ook meerdere malen hebben gevraagd :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:

Als het nou maar een stenen tuinmuurtje was van een centimeter of 50 oid.
Tja, het is ook weer geen huis of flat ofzo he ;) het is toch wel een flinke fundering wat er ligt...

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:57 schreef bluemoon23 het volgende:

Nu zijn de meeste op Fok internethelden natuurlijk O-) , maar _VoiD_ is volgens mij constructeur, dus die weet sowieso wel waar hij het over heeft.
Ja precies, daarom schrok ik ook een beetje :D

[edit]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:01 schreef flibber het volgende:
Ik ben geen constructeur maar ik heb ook mijn twijfels.
Vond de funderingsleuven al smal...
lijkt 25 cm? Ik zou ze minimaal 30 maken, liefst 40 cm.
Het is dus inderdaad 40. En dan 70 diep (in plaats van 60 zoals standaard zou zijn zoals ik begreep...)

quote:
en ik dacht dat je ijzer-vezel-versterkt beton gebruikte....
Nee, echt gewoon beton.

quote:
tis een redelijke aanbouw en als jij of volgende eigenaar ooit op dak iets wil uitbouwen.... (als dat mag?)

had toch minimaal 6 of 8 mm ijzernetten als fundering verwacht, of beter paar bewapiningskorven. En idd dat kost in verhouding weinig....

Kan aannemer en betonstorter wel zeggen dat het kan.,..maar aan kunnen kun je ook minimale eisen stellen...

Ik had liever een ijzer versterkte fundering...
Maargoed, het is dus nu gebeurt. Afbreken is ook weer wat veel van 't goede neem ik aan?!
pi_162386545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ok, dus even het zekere voor het onzekere en gewoon wat van dat Murfor spul halen?!
Dan moet het toch wel goed komen, right?

Het is "maar" een hokje van 3.50 x 4.90 meter (van buitenmuur tot buitenmuur geteld).
Er komt een pui van 3 meter in de lange wand. Dus grofweg bestaat het metselwerk uit 2 muurtjes van 3.50 meter + nog een los deel van 1 meter ofzo.

De fundering is 70 cm diep en 40cm breed. Dat is toch ook wel een redelijk of niet?

Ik heb gelukkig nog niemand hier gehoord over "niet doorgaan" of "afbreken" of wat dan ook... dus het zal wel loslopen, toch?!

[..]

Tja, dat is dus precies wat m'n pa en ik ook dachten. Vandaar dat we 't ook meerdere malen hebben gevraagd :)

[..]

Tja, het is ook weer geen huis of flat ofzo he ;) het is toch wel een flinke fundering wat er ligt...

[..]

Ja precies, daarom schrok ik ook een beetje :D

[edit]

[..]

Het is dus inderdaad 40. En dan 70 diep (in plaats van 60 zoals standaard zou zijn zoals ik begreep...)

[..]

Nee, echt gewoon beton.

[..]

Maargoed, het is dus nu gebeurt. Afbreken is ook weer wat veel van 't goede neem ik aan?!

40 x 70 is ook fors dus dat scheelt.

ik ben zoals gezegd geen constructeur...wellicht dat uberdeutscher er wat meer van weet.

Maar paar ijzermatten erin gooien had je max 100 euro gekost en zou toch dat beetje extra zekerheid geven.

raar dat aannemer dat niet voorstelde, als die 200 ervoor had gevraagd had jij ook ja gezegd.
  zondag 22 mei 2016 @ 11:47:59 #187
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162400078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:14 schreef flibber het volgende:

[..]

40 x 70 is ook fors dus dat scheelt.

ik ben zoals gezegd geen constructeur...wellicht dat uberdeutscher er wat meer van weet.

Maar paar ijzermatten erin gooien had je max 100 euro gekost en zou toch dat beetje extra zekerheid geven.

raar dat aannemer dat niet voorstelde, als die 200 ervoor had gevraagd had jij ook ja gezegd.
Ik zeg er niks over, _Void_ heeft alles gezegd wat moest! Die is immers constructeur en dat ben ik niet, ik ben bouwkundige.
  Knikkerking zondag 22 mei 2016 @ 17:57:22 #188
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162410932
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:14 schreef flibber het volgende:

40 x 70 is ook fors dus dat scheelt.
^O^

quote:
ik ben zoals gezegd geen constructeur...wellicht dat uberdeutscher er wat meer van weet.

Maar paar ijzermatten erin gooien had je max 100 euro gekost en zou toch dat beetje extra zekerheid geven.

raar dat aannemer dat niet voorstelde, als die 200 ervoor had gevraagd had jij ook ja gezegd.
Klopt :)
Maargoed, ik denk dat 't uiteindelijk wel goed komt.
Wel weer een leermoment om tóch eerst zelf ook wat voorwerk (onderzoek) te doen...
Dat vraag hier stellen had bijvoorbeeld niet veel tijd gekost :P

quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:47 schreef ueberduitser het volgende:

Ik zeg er niks over, _Void_ heeft alles gezegd wat moest! Die is immers constructeur en dat ben ik niet, ik ben bouwkundige.
:Y)

=========================================

Vandaag wat meters (1.22 om precies te zijn :P) gemaakt voor m'n "mitre station".
Links en rechts van de afkortzaag komt een "vleugel" van 122cm waarop het hout kan rusten.
Aan beide kanten komt een zogenaamde T-track om (verschuifbare) stops op te monteren. Via links en rechtsom leesbaar meetlint op de tracks kun je dan heel snel en makkelijk de te zagen lengte bepalen/instellen.

Een ontzettend handig systeem lijkt me dat :7

Als basis heb ik zwart MDF genomen. Vind het wel gaaf staan zo met die blauwe T-track 8-)





Ter afwerking en ook als stootrand heb ik een aluminium L-profiel aan de voorkant gemaakt. (ingefreesd in het "blad")





Dit is de linkerkant, morgen probeer ik de rechterkant te maken.
Erna nog even iets verzinnen wat als frame/ondersteuning dient. Daar komt dan ook de afkortzaag op te staan.

To be continued dus ;)
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 18:46:11 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162412190
Mooi projectje. Lijkt me handig, dat ding zet je straks op bijvoorbeeld 82,7mm en dan kun je het stuk hout tegen een stop aanleggen en afzagen?

Hoe gaat het met je freestafel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 22 mei 2016 @ 18:57:17 #190
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162412411
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Mooi projectje. Lijkt me handig, dat ding zet je straks op bijvoorbeeld 82,7mm en dan kun je het stuk hout tegen een stop aanleggen en afzagen?
Precies ^O^ Zéér handig dus :Y
Er is een "vaste" stop en een "swing" stop wat je "uit de weg" kunt draaien zodat je eigenlijk steeds op 2 vaste lengtes kunt zagen. Echt fijn werken dus:


quote:
Hoe gaat het met je freestafel?
"On hold". Ik ben eigenlijk in afwachting van de garage... Hier in huis heb ik daar toch niets aan ;)
De plannen zijn klaar, dus nog enkele weekjes geduld hebben O-)
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 19:44:07 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162413674
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 18:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Precies ^O^ Zéér handig dus :Y
Er is een "vaste" stop en een "swing" stop wat je "uit de weg" kunt draaien zodat je eigenlijk steeds op 2 vaste lengtes kunt zagen. Echt fijn werken dus:


[..]

"On hold". Ik ben eigenlijk in afwachting van de garage... Hier in huis heb ik daar toch niets aan ;)
De plannen zijn klaar, dus nog enkele weekjes geduld hebben O-)
Lijkt mij een ideaal ding; zouden we ook op het werk moeten hebben bij het zagen van kunstof kabelgoot; dat doen we namelijk ook met een afkortzaag :)

Nu moet je altijd meten en blijven meten ...
  Knikkerking zondag 22 mei 2016 @ 20:28:01 #192
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162415219
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:

Lijkt mij een ideaal ding; zouden we ook op het werk moeten hebben bij het zagen van kunstof kabelgoot; dat doen we namelijk ook met een afkortzaag :)

Nu moet je altijd meten en blijven meten ...
Daarvoor is het inderdaad ook een super handig systeem.
Juist voor mensen zoals jou wat dit voor 't werk doen kunnen hiermee best veel tijd besparen ^O^

Ik zaag er zelf de laatste tijd geregeld 32mm PVC pijp mee. Ideaal :) (wel nog zonder die liniaal, anders was het nóg idealer :P)
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 20:29:54 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162415290
Met verstekwerk is het ook ideaal lijkt me :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 22 mei 2016 @ 20:32:16 #194
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162415384
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:29 schreef derLudolf het volgende:
Met verstekwerk is het ook ideaal lijkt me :)
Wat bedoel je precies met verstekwerk?

[edit]
plinten zagen ofzo?
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 20:35:32 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162415510
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met verstekwerk?

[edit]
plinten zagen ofzo?
Jup
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 mei 2016 @ 20:55:27 #196
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_162416481
Maar dat systeem is toch vooral handig als je vaak dezelfde lengte moet hebben? Dat komt bij mij niet heel vaak voor eigenlijk...
  Knikkerking zondag 22 mei 2016 @ 21:02:04 #197
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162416821
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:55 schreef bleiblei het volgende:
Maar dat systeem is toch vooral handig als je vaak dezelfde lengte moet hebben? Dat komt bij mij niet heel vaak voor eigenlijk...
Niet helemaal.
Je kunt middels zo'n fijne "lens-cursor" heel snel de lengte instellen. Veel makkelijker dan eerst meten, aftekenen en dan "hopelijk" (zaagsnede etc...) op de juiste maat afzagen...
Dit is ALTIJD "spot on" ^O^

Bij herhaalwerk is het natuurlijk nóg fijner :D
  zondag 22 mei 2016 @ 21:06:04 #198
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_162417013
Ah! Op die fiets. Das wel handig ja.
  maandag 23 mei 2016 @ 09:48:49 #199
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_162427981
Geile uitbouw wordt daar gebouwd Atmoz! Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoeveel gimmicks je in de ruimte gepropt krijgt! :)
»» Democracy is so overrated »»
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:19 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162657427
Hoe staat het met de bouw? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')