abonnement Unibet Coolblue
pi_160887869
Openingspost deel 1:

Hoi allemaal :) Na een wekenlange zwijgplicht kunnen we eindelijk van de daken schreeuwen dat we een huis hebben gekocht en dat gaan we dan doen ook! :D Van de week hebben wij bij de notaris getekend en zijn we eigenaar van een, nu nog, stukje grond waar de bouwer inmiddels van start is gegaan met het bouwen van ons eerste koophuis. Op dit moment wonen we nog in een appartement in een stad op zo’n 20 minuten rijden van ons nieuwe paleisje, maar we hopen over een half jaar te kunnen gaan verhuizen!



Het zijn twee blokken van in totaal 27 woningen, waarvan wij een tussenwoning hebben gekocht met een voortuin op het zuiden, waar ruimte is voor zowel een zithoek als een auto. De achtertuin ligt op het noorden en ligt aan het water(tje) wat de twee rijen woningen uit elkaar houdt. De stijl van de woningen noemen ze ‘tuinwoningen’, al heb ik niet echt een idee wat er nou typerend is voor deze stijl. Wellicht dat het meer te maken heeft met de grote voor- en achtertuinen bij de woningen. Opvallend is het witte keimwerk en de oranje pannen (al lijken ze op de renders meer paars), maar ook het schuurtje wat met een zadeldak wordt gemaakt vinden we erg leuk :) . Deze staat overigens in de voortuin aangezien we geen ‘achterom’ hebben naar de achtertuin.

Onze woning – plattegronden
Doordat wij vrij laat instapten in het project hebben we niet heel veel vrijheid gehad in het kiezen van de ruwbouw opties. Zo hebben we bijvoorbeeld ‘verplicht’ een uitbouw van 1,8 meter en konden we niet meer kiezen voor openslaande deuren aan de voorzijde van het huis in de keuken. Wel zijn we deze week nog bezig geweest met het finetunen van wat aanpassingen her en der, te weten:

• Trapkast in de woonkamer t.b.v. extra opslag
• Inbouwtoilet in de badkamer i.p.v. opbouw (tevens verplaatsen naar de hoek voor meer ruimte)
• Inductiekookplaat i.p.v. gas, inclusief bijbehorende wijzigingen in elektra e.d.
• Condensdroger aansluiting op zolder
• Radiator + stopcontact verplaatsen in de keuken t.b.v. toekomstige uitbreiding keuken, evenals toevoegen extra stopcontact voor een oven (ook voor later..)
• Her en der wat loze leidingen, met name voor UTP bekabeling door het huis heen
• Loze leiding t.b.v. zonnepanelen van zolder naar de meterkast (ook toekomst-werk)

Dit resulteert dan in de volgende plattegronden:

Begane grond:


Eerste verdieping:


Tweede verdieping:


Huidige stand:
Zoals gezegd zijn ze al begonnen met bouwen; op dit moment zitten de heipalen in de grond en hebben ze de funderingsbalken gelegd. Vermoedelijk zijn ze deze week bezig met de begane grondvloer, maar we zijn nog niet wezen kijken, dus update volgt later. Dit was de stand afgelopen weekend:



De verwachting is dat ze eind eerste kwartaal 2016 gaan opleveren, met de volgende globale planning:



Wensen / renders
Aangezien we nu ruim een half jaar hebben voor het verzinnen van ideeën voor de inrichting en het meubilair kunnen we jullie input en tips uiteraard goed gebruiken. Ik ben zelf wel handig met het maken van renders/3D visualisaties dus ik ben van plan e.e.a. vrij nauwkeurig uit te tekenen en te renderen, om er vervolgens een soort van bouwtekening van te maken. Ik wil proberen zelf zo veel mogelijk te gaan doen, maar heb dit soort dingen nog nooit gedaan. Wordt dus een grote uitdaging maar heb er wel erg veel zin in!

Het idee is om voorlopig vrijwel wekelijks langs te gaan tot dat ze aan de afbouw beginnen, zodat we over een half jaar een mooi fotoboek kunnen samenstellen van onze woning.. Verder zal ik hier al ons ongeduld spuwen en veel ideeën spammen of vragen om input :)

Subtiel verzoek; mocht je de plaats/locatie herkennen, willen we je vragen dit niet te benoemen in je post, alvast bedankt :9
pi_160887903
Inmiddels wonen we er al anderhalve week en het bevalt ons prima! :) Vandaag zijn nog wat kleine opleverpuntjes verholpen en is ons oude appartement afgehandeld.. Geen officiële zaken meer te doen dus, nu nog richten op kleine klussen (de befaamde plinten, wat lampen, klok/schilderijtjes ophangen etc)..

Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:33 schreef stilbu het volgende:
Leuke foto's, ziet er goed uit! Inmiddels al veel opgeschoten? Weet je al wat je met de tuin gaat doen? Wij nog niet echt...

Inmiddels hebben wij ook de sleutels :)

A.s. maandag beginnen ze met de muren (renovlies behang), hoop dat het er strak uit komt te zien.
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je muren er goed uit komen te zien, ben benieuwd. Kzie dat jouw buren al flink in de tuin bezig zijn, inclusief vlonder en al! Wij laten de tuin nog even onbemoeid, eerst maar eens een schutting en dan zien we wel verder.. achter iets met een trapje naar beneden en een vlonder aan het water, aan de voorkant gewoon tegels en een zithoek voor in de zon :)
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:50:02 #3
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_160890028
Even gekoppeld aan deeltje 1. :)
Share your talent, move the world.
pi_161054896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:58 schreef Thrilled het volgende:
Inmiddels wonen we er al anderhalve week en het bevalt ons prima! :) Vandaag zijn nog wat kleine opleverpuntjes verholpen en is ons oude appartement afgehandeld.. Geen officiële zaken meer te doen dus, nu nog richten op kleine klussen (de befaamde plinten, wat lampen, klok/schilderijtjes ophangen etc)..

Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen :)

[..]

Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je muren er goed uit komen te zien, ben benieuwd. Kzie dat jouw buren al flink in de tuin bezig zijn, inclusief vlonder en al! Wij laten de tuin nog even onbemoeid, eerst maar eens een schutting en dan zien we wel verder.. achter iets met een trapje naar beneden en een vlonder aan het water, aan de voorkant gewoon tegels en een zithoek voor in de zon :)
Tuin is inderdaad lastig.. wij zijn ook nog aan het kijken hoe of wat.

Inmiddels zijn de muren klaar en ligt de vloer erin, ik verbaas me alleen over de afstand tussen deur en vloer.. die is ruim 5cm, is dit bij jullie ook zo? Nou moet ik wel zeggen dat we een PVC vloer hebben van 2mm en 2mm egaline.. hoe kan ik dat gat overbruggen? Een simpele tochtstrip zal niet voldoende ben ik bang...



  woensdag 30 maart 2016 @ 19:24:25 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161055302
Yep zoveel is het bij onze nieuwbouw ook :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161055415
Je wilt ook ventilatie onder je deuren door, maar dit is wel wat veel ja :P
pi_161056550
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:24 schreef laziness het volgende:
Yep zoveel is het bij onze nieuwbouw ook :Y
Wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:07:41 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161056728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:02 schreef stilbu het volgende:

[..]

Wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?
Niks :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 21:24:17 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161059935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:27 schreef Puala het volgende:
Je wilt ook ventilatie onder je deuren door, maar dit is wel wat veel ja :P
Lijkt mij ook wel wat erg veel voor natuurlijke ventilatie. Dit tocht gewoon... :{
pi_161061598
Hebben jullie die plinten er zelf op gezet of laten doen met de pvc vloer? Is dat tegenwoordig niet een liggende plint ?
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:41:29 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161063048
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Hebben jullie die plinten er zelf op gezet of laten doen met de pvc vloer? Is dat tegenwoordig niet een liggende plint ?
Bij pvc hoort geen liggende plint. Althans veel pvc en zaken gezien hier en plinten waren altijd apart.
Wij hebben net zulke plinten als op de foto en die hebben we door de pvc boer laten plaatsen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:31:50 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161067117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel wat erg veel voor natuurlijke ventilatie. Dit tocht gewoon... :{
Ik houdt in mijn berekeningen maximaal 2cm aan, meer moet je gewoon niet willen.
4 a 5cm is gewoon belachelijk.
pi_161067164
Wij hebben 2cm ongeveer onder de deuren. Maar heb geen idee wat normaal is.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:32:12 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161067733
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 08:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben 2cm ongeveer onder de deuren. Maar heb geen idee wat normaal is.
Dat is normaal richting de gang, 19mm is 14dm3/s doorlaat.
pi_161068520
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij pvc hoort geen liggende plint. Althans veel pvc en zaken gezien hier en plinten waren altijd apart.
Wij hebben net zulke plinten als op de foto en die hebben we door de pvc boer laten plaatsen.
Ah oke, toch nog eens op gaan orienteren dan. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat is normaal richting de gang, 19mm is 14dm3/s doorlaat.
Je bedoeld 1,4dm3/s denk ik? Tenminste, als ik naar de ventilatiebalans van onze woning kijk dan is de ventilatie bij de deur 1.4dm3/s. Afzuiging bij de keuken is het hoogst (39,4dm3/s).

[ Bericht 30% gewijzigd door Snoepje5 op 31-03-2016 20:15:22 ]
pi_161344100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:08 schreef stilbu het volgende:

[..]

Tuin is inderdaad lastig.. wij zijn ook nog aan het kijken hoe of wat.

Inmiddels zijn de muren klaar en ligt de vloer erin, ik verbaas me alleen over de afstand tussen deur en vloer.. die is ruim 5cm, is dit bij jullie ook zo? Nou moet ik wel zeggen dat we een PVC vloer hebben van 2mm en 2mm egaline.. hoe kan ik dat gat overbruggen? Een simpele tochtstrip zal niet voldoende ben ik bang...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh dat is bij ons niet zo groot.. maar wij hebben ook de standaard deuren, misschien zijn die net iets groter.. ook hebben we ondervloer 7 mm en laminaat 7 mm erop gelegd dus daar winnen we ook wat mee ;)


quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

Lokquote

Help, vonkenboer! We hadden bij Hornbach een LED-dimmer, max 30W, aanbevolen gekregen maar die is net te zwak voor 6 LED-spotjes van 5W per stuk.. Bij langzaam aanzetten knipperen de lampjes of schiet ineens door naar in 1x vol aan en dan vol uit.. gaat 'm niet worden dus.. Alleen bij het ruilen zeiden ze dat ze geen andere universele dimmers hadden en omdat ik Busch Jaeger-raamwerk heb moest ik het maar online bestellen.. Maar de online-winkels zijn zo groot en uitgebreid :'( welke moet ik hebben?
  maandag 11 april 2016 @ 07:51:03 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161344228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:27 schreef Snoepje5 het volgende:


[..]

Je bedoeld 1,4dm3/s denk ik? Tenminste, als ik naar de ventilatiebalans van onze woning kijk dan is de ventilatie bij de deur 1.4dm3/s. Afzuiging bij de keuken is het hoogst (39,4dm3/s).
Beetje laat maar nee,dat is echt 14dm3/s. geeft een doorlaat van 19mm.
1,4 geeft een hoogte van 1,9mm. bij een deur van 850mm.
pi_161345105
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 07:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh dat is bij ons niet zo groot.. maar wij hebben ook de standaard deuren, misschien zijn die net iets groter.. ook hebben we ondervloer 7 mm en laminaat 7 mm erop gelegd dus daar winnen we ook wat mee ;)

[..]

Help, vonkenboer! We hadden bij Hornbach een LED-dimmer, max 30W, aanbevolen gekregen maar die is net te zwak voor 6 LED-spotjes van 5W per stuk.. Bij langzaam aanzetten knipperen de lampjes of schiet ineens door naar in 1x vol aan en dan vol uit.. gaat 'm niet worden dus.. Alleen bij het ruilen zeiden ze dat ze geen andere universele dimmers hadden en omdat ik Busch Jaeger-raamwerk heb moest ik het maar online bestellen.. Maar de online-winkels zijn zo groot en uitgebreid :'( welke moet ik hebben?
Dat is vreemd, Hornbach heeft wel meer universele LED dimmers, oa de Peha (6-60W) die wij ook hebben: http://www.vanegmond.nl/n(...)led-verlichting.html Wel even inlezen op fase aansnijding vs afsnijding, en wat je in jouw geval nodig hebt.
pi_161346026
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat is vreemd, Hornbach heeft wel meer universele LED dimmers, oa de Peha (6-60W) die wij ook hebben: http://www.vanegmond.nl/n(...)led-verlichting.html Wel even inlezen op fase aansnijding vs afsnijding, en wat je in jouw geval nodig hebt.
Maar die kan dan toch alleen met Peha-schakelmateriaal? :@ En ik heb Busch Jaeger?
pi_161346128
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Maar die kan dan toch alleen met Peha-schakelmateriaal? :@ En ik heb Busch Jaeger?
Ik heb er een JUNG afdekplaat op zitten, kwestie van een extra ringetje tussen het moertje (van de dimmer) en het afdekraam. Kan er vanmiddag wel een foto van maken als dat iets verduidelijkt? JUNG heeft geen LED dimmers die lager dan 20W gaan, dus ik moest wel een ander merk gebruiken.
pi_161613997
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wachten nog op foto's :+
pi_161657668
Dat is waar :P Sommige foto's zijn al iets verouderd doordat er nu een gordijntje of iets opgehangen is, maar anders blijf ik bezig met foto's maken.. Zo ook voor de eetkamerstoelen, vandaag nieuwe gehaald, dus ook die foto is achterhaald :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu verschuift de aandacht naar de tuin, gelukkig ging dit gezamenlijk, maar wat een bende.. :P

  Knikkerking zaterdag 23 april 2016 @ 21:29:15 #23
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_161657913
Pfff, áls het nu gaat regenen... O-)

Veel succes in ieder geval met alles ^O^

[edit]

Oeh, en die open haard :9~
Echt prachtig en super gezellig O+
pi_161660094
Ha dat gezichtje op de vierde foto :D
pi_161660107
Tof, ziet er goed uit!
Wat is je tv meubel type?
pi_161660426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Tof, ziet er goed uit!
Wat is je tv meubel type?
Thnx :)

3 elementen van Besta geloof ik..

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29132811/

Maar dan met hoogglans witte deuren, twee x twee hoog en twee lage deurtjes :)
pi_161707169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:52 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Thnx :)

3 elementen van Besta geloof ik..

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29132811/

Maar dan met hoogglans witte deuren, twee x twee hoog en twee lage deurtjes :)
Binnenkort maar eens bij de Ikea bekijken dan. Je hebt de delen gewoon tegen elkaar aan geschoven?
pi_161746843
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:33 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Binnenkort maar eens bij de Ikea bekijken dan. Je hebt de delen gewoon tegen elkaar aan geschoven?
Ze hangen aan de muur :) er zitten plastic muur"beugeltjes" bij maar die maken het lastig om hem makkelijk er vanaf te halen.. Dus nu hebben we hem met mdf stroken vast gemaakt. Een lat met verstekrandje op de muur, een lat met verstekrandje op het meubel en zo hang je hem dan op. Hangt als een huis :)

Je kan hem volgens mij ook op de grond zetten, weet alleen niet meer of er voetjes bij het meubel geleverd werden, dacht van wel..
pi_161746890
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:29 schreef Atmoz het volgende:
Pfff, áls het nu gaat regenen... O-)

Veel succes in ieder geval met alles ^O^

[edit]

Oeh, en die open haard :9~
Echt prachtig en super gezellig O+

Het regent al drie dagen :'(

En thnx :)
pi_161958431
Intussen aardig wat gezeik verder :{

- Grond is aangevuld met zand, discussie over kosten
- Schutting is nu voor 1/4e geplaatst, discussie over kosten
- Badkamervloer word een garantie-issue, discussie over kosten

Ben het aardig beu aan het raken :') Waarom houden mensen zich niet gewoon aan de afspraken ;(

Maar als up-side toch een mooie schutting :9

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')