abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 zondag 26 juni 2016 @ 13:20:38 #276
414785 sirdanilot
pi_163309119
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

paar dagen langer blijven
Ja ik zit nu bijna te denken om zelf wat langer te blijven, want mijn maat moet dus eerder terug. Wel een beetje schraal maar ja :')

Ik ben zo een vakantie echter ook best wel weer zat na X dagen. Ik vond 5 dagen in Roemenie laatst bv ook wel echt genoeg. Maar goed toen kreeg ik ook buikschijterij dus misschien als ik dat nu níet krijg dat ik wél langer wil blijven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163320152
Hi!

Eind 2016 wil ik graag samen met een kameraad een bezoek brengen aan Auschwitz en/of Tsjernobyl. Ik heb hiervoor een topic geopend en in dit topic werd verwezen naar het grote 'hoe kom goedkoop van A naar B topic'.

Ik weet dat het reistechnisch gezien niet 2 handige locaties zijn (t.o.v. elkaar), maar toch is mijn eerste vraag: Hoe kan ik beide combineren? Ik ben een totale leek in het reizen met trein/bus/vliegtuig en heb tot nu toe eigenlijk alles met de auto gedaan :P
  zondag 26 juni 2016 @ 20:41:52 #278
258802 Yreal
henk..!
pi_163321437
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:07 schreef nickhguitar het volgende:
Hi!

Eind 2016 wil ik graag samen met een kameraad een bezoek brengen aan Auschwitz en/of Tsjernobyl. Ik heb hiervoor een topic geopend en in dit topic werd verwezen naar het grote 'hoe kom goedkoop van A naar B topic'.

Ik weet dat het reistechnisch gezien niet 2 handige locaties zijn (t.o.v. elkaar), maar toch is mijn eerste vraag: Hoe kan ik beide combineren? Ik ben een totale leek in het reizen met trein/bus/vliegtuig en heb tot nu toe eigenlijk alles met de auto gedaan :P
Nou ja, je vliegt naar katowich of krakow voor auswitch, kiev voor tjernobyl, en dan vlieg je naar de andere, en dan vlieg je naar huis...
pi_163321611
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou ja, je vliegt naar katowich of krakow voor auswitch, kiev voor tjernobyl, en dan vlieg je naar de andere, en dan vlieg je naar huis...
Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?
  zondag 26 juni 2016 @ 20:55:08 #280
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163321911
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?
Als je bereidt bent vanaf/naar Dortmund/Koln-Bonn te reizen valt het geheel van de tickets onder de ¤150 te krijgen. Als je data hebt kunnen we je daar verder mee helpen
  zondag 26 juni 2016 @ 21:09:43 #281
258802 Yreal
henk..!
pi_163322606
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?
Katowich kan vanaf 30 retour, katowic - kiev retour is ook iets van 50e. Wel Wizz, dus daar komt nog wel wat bagage bij.
pi_163324348
Dit is de eerste keer dat ik vlieg, dus ben benieuwd of ik iets gemist heb :P

1. waarvandaan je wilt reizen, Vanuit Amsterdam, maar Rotterdam en Brussel kan ook.
2. wanneer je wilt reizen, flexibel van 18 juli t/m 6 augustus, wel voor 9 augustus terug ivm werk.
3. waarnaartoe je wilt reizen, San Francisco, Familie bezoek.
4. hoe je wilt reizen, Per vliegtuig natuurlijk :P
5. op welke manier je wilt reizen, Zo goedkoop mogelijk zolang reis/overstap tijd acceptabel is. Niet 10 uur overstap bijvoorbeeld.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Via WOW Air en United Airlines voor ~900 gevonden met 1x overstap in Houston en Reykjavik respectievelijk.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  zondag 26 juni 2016 @ 21:44:44 #283
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163324445
Hoe lang wil je daar zijn? 1 week, 2 weken, 3 weken? :)
pi_163324554
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:44 schreef boriq het volgende:
Hoe lang wil je daar zijn? 1 week, 2 weken, 3 weken? :)
18 juli t/m 6 augustus, dus ongeveer 3 weken. Iets minder of meer maakt niet uit, zolang we maar voor 9 augustus terug zijn aangezien ik dan weer moet werken :P
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  zondag 26 juni 2016 @ 22:19:38 #285
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163326075
Goed. Ik zou je allereerst met alle liefde WOW air aan willen raden, echter heb ik twee redenen om dat niet te doen.
- De laatste dagen/weken heeft WOW heel veel last van vertragingen vanwege een krapte in het aantal vliegtuigen, twee dagen (!) later aankomen in SF zou je vakantie niet veel goeds doen als het andere vliegtuig niet wacht.
- ¤100,- per koffer per persoon is net iets té en slaat gelijk je goedkope ticket kapot.

Vanaf Brussel en Amsterdam is er voor mij verder niet veel te vinden, vandaar dat ik een alternatief voorstel doe vanaf Dusseldorf;
Je gaat 's ochtends met de ICE vanaf Dusseldorf Hbf naar Frankfurt, alwaar je met een overstap in Philadelphia naar SF vliegt. Op de terugweg vlieg je via Toronto weer naar Frankfurt, waar je weer op de ICE stapt naar Dusseldorf Hbf


Voor dit alles betaal je dan net geen ¤634,- pp

Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben, hoor ik dat natuurlijk!
pi_163326092
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef boriq het volgende:

[..]

Als je bereidt bent vanaf/naar Dortmund/Koln-Bonn te reizen valt het geheel van de tickets onder de ¤150 te krijgen. Als je data hebt kunnen we je daar verder mee helpen
Ik zal even kijken naar een specifieke datum! Kom er op terug :)

Edit: Dat was snel :P Ik ga samen met een kameraad en we willen eigenlijk een willekeurige week in Oktober ervoor uittrekken. Welke maakt dus niet uit, maar we kunnen in Oktober allebei een week vrij krijgen van werk en in die week willen we dus graag naar zowel Auschwitz als Tsjernobyl.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:37:17 #287
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163326774
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zal even kijken naar een specifieke datum! Kom er op terug :)

Edit: Dat was snel :P Ik ga samen met een kameraad en we willen eigenlijk een willekeurige week in Oktober ervoor uittrekken. Welke maakt dus niet uit, maar we kunnen in Oktober allebei een week vrij krijgen van werk en in die week willen we dus graag naar zowel Auschwitz als Tsjernobyl.
Uitgaande van een zondag -> zondag week is dit de meest goedkope optie, al moet ik er bij zeggen dat het zeker geen optimale optie is.

Basisopzet:
Zondag 16 oktober
Trein Nederland -> Dortmund ¤19,- (sparpreise DB)
Wizz air Dortmund -> Katowice ¤30,-

Dinsdag 18 oktober
Wizz air Katowice -> Kiev ¤36,-

Zondag 23 oktober
Wizz air Kiev -> Koln/Bonn Airport ¤82,-
Trein Koln -> NL ¤19,- (sparpreise DB)

Samen dus alweer ¤190,-.
Dit komt voornamelijk doordat wizz air er een raar vluchtschema op aan houdt, en je dus niet elke week dezelfde vlucht hebt. De vlucht Katowice -> Kiev lijkt bijvoorbeeld tweewekelijks te zijn
pi_163326818
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:19 schreef boriq het volgende:
Goed. Ik zou je allereerst met alle liefde WOW air aan willen raden, echter heb ik twee redenen om dat niet te doen.
- De laatste dagen/weken heeft WOW heel veel last van vertragingen vanwege een krapte in het aantal vliegtuigen, twee dagen (!) later aankomen in SF zou je vakantie niet veel goeds doen als het andere vliegtuig niet wacht.
- ¤100,- per koffer per persoon is net iets té en slaat gelijk je goedkope ticket kapot.

Vanaf Brussel en Amsterdam is er voor mij verder niet veel te vinden, vandaar dat ik een alternatief voorstel doe vanaf Dusseldorf;
Je gaat 's ochtends met de ICE vanaf Dusseldorf Hbf naar Frankfurt, alwaar je met een overstap in Philadelphia naar SF vliegt. Op de terugweg vlieg je via Toronto weer naar Frankfurt, waar je weer op de ICE stapt naar Dusseldorf Hbf
[ afbeelding ]

Voor dit alles betaal je dan net geen ¤634,- pp

Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben, hoor ik dat natuurlijk!
Dank je voor het uitzoeken. Dat zou dus betekenen dat we ook vervoer moeten regelen naar Dusseldorf? Aangezien dat dan ook met de trein zal moeten zijn, kunnen we beter direct vanuit Utrecht CS naar Frankfurt luchthaven met NS international. Daar zie ik namelijk dat er directe treinverbinding is tussen Utrecht en Frankfurt luchthaven. Zou je mij de website waar je het gevonden hebt kunnen doorgeven?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  zondag 26 juni 2016 @ 22:43:59 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163327011
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:38 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dank je voor het uitzoeken. Dat zou dus betekenen dat we ook vervoer moeten regelen naar Dusseldorf? Aangezien dat dan ook met de trein zal moeten zijn, kunnen we beter direct vanuit Utrecht CS naar Frankfurt luchthaven met NS international. Daar zie ik namelijk dat er directe treinverbinding is tussen Utrecht en Frankfurt luchthaven. Zou je mij de website waar je het gevonden hebt kunnen doorgeven?
Ja, dat klopt. Het stuk Dusseldorf - Frankfurt en vice versa zit echter al bij het ticket it en het kan zijn dat je deze moet laten afstempelen op het station en dat je misschien zelfs al je bagage kan afgeven (weet ik niet zeker).
Tickets zijn alleen te vinden via de link van Google Flights (even naar beneden scrollen en op het knopje bij United klikken);
Vertrek om 7:21 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Vertrek om 8:22 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Zoals ook met de andere is dit vanzelfsprekend niet de snelste/beste optie, wel de goedkoopste.
pi_163328569
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:43 schreef boriq het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Het stuk Dusseldorf - Frankfurt en vice versa zit echter al bij het ticket it en het kan zijn dat je deze moet laten afstempelen op het station en dat je misschien zelfs al je bagage kan afgeven (weet ik niet zeker).
Tickets zijn alleen te vinden via de link van Google Flights (even naar beneden scrollen en op het knopje bij United klikken);
Vertrek om 7:21 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Vertrek om 8:22 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Zoals ook met de andere is dit vanzelfsprekend niet de snelste/beste optie, wel de goedkoopste.
Goed, er rijden ook treinen naar Dusseldorf. Weliswaar met overstap, maar dat neem ik voor lief als ik honderden euro's bespaar :). Het is dan wel handig om een iets latere vlucht te nemen aangezien rond 8 uur op Dusseldorf zijn lastig is met de trein. Het lijkt mij dan slim om een vlucht in de middag te nemen om rekening te houden met eventuele treinvertragingen.

Echter kan ik via google flights niet een goedkope vlucht vinden voor in de middag. Als ik bijvoorbeeld de vlucht van 14:25 selecteer:



En vervolgens als terugvlucht een van de volgende kies:


Dan komt er een totaalbedrag van boven ¤1000 uit. Ik snap niet wat er hier precies gebeurt.


Anders is een auto huren voor een dag misschien een optie. Dan moet ik even zoeken of iemand ons daarheen kan rijden en terug om de auto weer terug te leveren aan het verhuurbedrijf. Of misschien zijn er verhuurbedrijven waarbij ik de auto ook op Dusseldorf kan afgeven?

Düsseldorf (QDU) is gewoon Düsseldorf CS volgens mij?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vluchteling op 26-06-2016 23:38:09 ]
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 juni 2016 @ 13:12:46 #291
414785 sirdanilot
pi_163366229
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja ik zit nu bijna te denken om zelf wat langer te blijven, want mijn maat moet dus eerder terug. Wel een beetje schraal maar ja :')

Ik ben zo een vakantie echter ook best wel weer zat na X dagen. Ik vond 5 dagen in Roemenie laatst bv ook wel echt genoeg. Maar goed toen kreeg ik ook buikschijterij dus misschien als ik dat nu níet krijg dat ik wél langer wil blijven.
Het is gelukt voor rond de 50 euro pp. De truc was om terug te vliegen vanaf Nis (met een dingetje op de s) in Servië, ipv vanuit Skopje. Véél goedkoper en is maar 4 uur met de bus. Gewoon 2 aparte wizz air vluchten (heen ein skp , terug ini - ein).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:24:16 #292
258802 Yreal
henk..!
pi_163366427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het is gelukt voor rond de 50 euro pp. De truc was om terug te vliegen vanaf Nis (met een dingetje op de s) in Servië, ipv vanuit Skopje. Véél goedkoper en is maar 4 uur met de bus. Gewoon 2 aparte wizz air vluchten (heen ein skp , terug ini - ein).
nou gefeliciteerd :P
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 juni 2016 @ 13:32:56 #293
414785 sirdanilot
pi_163366582
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou gefeliciteerd :P
Heb ook veel geld bespaard met de door jou gesuggereerde edreams/entropay. Als in enkele tientallen euros wat op zo een goedkoop ticket toch een groot percentage is. *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 13:42:29 #294
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163366800
Vrijdag de goedkoopste taxirit ooit gehad. Midden in de nacht. Van treinstation Gorna Oryahovitsa naar Golden Sands. Trip van 3 uur. 35 euro :D _O- Bijna even goedkoop als met de bus (2 personen) _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 juni 2016 @ 13:50:52 #295
414785 sirdanilot
pi_163366974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:42 schreef Dven het volgende:
Vrijdag de goedkoopste taxirit ooit gehad. Midden in de nacht. Van treinstation Gorna Oryahovitsa naar Golden Sands. Trip van 3 uur. 35 euro :D _O- Bijna even goedkoop als met de bus (2 personen) _O-
Waar is dat, Bulgarije?

EDIT: Ja. Netjes ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163599482
Hoi!

Ik wil in augustus nog naar Kiev, twee weekjes. Nu loop ik tegen een probleem aan op cheaptickets.nl, omdat er bijna alleen maar vluchten zonder ruimbagage worden aangeboden. Ik wil wel een backpack meenemen, maar zie nergens een optie. Iemand een idee voor andere websites waar ik het kan regelen??

Overigens best prijzig! Prijzen lijken te beginnen rond EUR 200, maar als ik niet 15 uur wil wachten en ook nog bagage mee wil nemen kom ik snel uit rond EUR 300, is dat een beetje normaal??
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:59:06 #297
258802 Yreal
henk..!
pi_163599585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:52 schreef vive_la_france het volgende:
Hoi!

Ik wil in augustus nog naar Kiev, twee weekjes. Nu loop ik tegen een probleem aan op cheaptickets.nl, omdat er bijna alleen maar vluchten zonder ruimbagage worden aangeboden. Ik wil wel een backpack meenemen, maar zie nergens een optie. Iemand een idee voor andere websites waar ik het kan regelen??

Overigens best prijzig! Prijzen lijken te beginnen rond EUR 200, maar als ik niet 15 uur wil wachten en ook nog bagage mee wil nemen kom ik snel uit rond EUR 300, is dat een beetje normaal??
begin al eens niet bij cheaptickets te boeken :P alles heeft wel een optie om ruimbagage te boeken trouwens.

Maar dat kan zeker goedkoper ja
pi_163599652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:52 schreef vive_la_france het volgende:
Hoi!

Ik wil in augustus nog naar Kiev, twee weekjes. Nu loop ik tegen een probleem aan op cheaptickets.nl, omdat er bijna alleen maar vluchten zonder ruimbagage worden aangeboden. Ik wil wel een backpack meenemen, maar zie nergens een optie. Iemand een idee voor andere websites waar ik het kan regelen??

Overigens best prijzig! Prijzen lijken te beginnen rond EUR 200, maar als ik niet 15 uur wil wachten en ook nog bagage mee wil nemen kom ik snel uit rond EUR 300, is dat een beetje normaal??
Alleen Kiev of ga je ook nog naar Lviv? Dan kun je eventueel overwegen om via Polen te vliegen voor een paar tientjes en zo over land naar Lviv en Kiev. Heb je ook nog een beetje een avontuurlijke roadtrip.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:10:32 #299
258802 Yreal
henk..!
pi_163599751
Kiev 138 http://android.momondo.co(...)02005_26081609401750

[ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 08-07-2016 13:32:56 ]
pi_163600142
quote:
Ja, misschien moet ik niet zaterdag-zaterdag boeken, maar vrijdag-vrijdag. Dat scheelt. Al is het hier ook wel zo, dat er geen bagage bij zit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')