abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:54:51 #176
91000 Silven
Dat ben ik.
pi_164951080
registreer om deze reclame te verbergen
Hier een CLK230 kompressor uit 1997. :-)
EL TIGRE!
pi_164952293
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn vorige was een W202, alleen had ik een 220d _O_

Ingeruild op deze, net ingelopen met 340k. Helaas, maar te veel herrie op de snelweg als ik haast had, en milieuzones ditdat. Had ik zo nog een paar ton bij kunnen zetten, reed serieus als een nieuwe, pakte geen druppie olie, niks :N

Probleemloos 4,5k roadtrippie mee gemaakt vorig jaar, in Andorra (diesel voor 88 ¤ct. _O_)

[ afbeelding ]
Blijft een mooi model, alleen jammer van het roestduiveltje. Bij de mijne begint het weer een beetje bij de wielkasranden achter. De rest is nog fris, binnenkort maar eens naar de spuiter :)

340k, wow.. daar mag ik nog wel ff wat km's voor de weg op. De mijne gekocht met 123.000 op de teller van de eerste eigenaar :P Sta nu na een klein jaar op 137000, dus als je die trend voortzet, dan duurt het nog wel ff tot ik de 3 ton aantik.
War Never Changes.
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:30:40 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164952385
quote:
17s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal!

Na alle ellende met de BMW, het gebrek aan vernieuwing en het minder mooie uiterlijk van de nieuwe Audi's en de lelijke horizontale panel gap op de motorkap van de nieuwe BMW's denk ik dat het tijd is om Mercedes te proberen.

Ik overweeg momenteel om een nieuwe E klasse te leasen, hybride, met de 9G geartronic automaat.

Ben benieuwd naar de meningen!

En in detail:

* Welke koplampen zijn het best / fijnst / veiligst?
* Is die luchtvering het geld waard?

Rest komt dan nog wel.
Sowieso LED intelligent light system kiezen, is echt top!

Luchtvering heb ik ook (C-klasse), maar heb nooit in een C zonder luchtvering gereden. Kan niet zeggen dat het zo geweldig is. Op mijn auto was het standaard maar betwijfel of ik het tegen meerprijs gekozen zou hebben.

Wel top dat je de 9G automaat dan krijgt, die schijnt beduidend beter te zijn dan de 7G die ik heb.
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:51:35 #179
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_164953196
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Note Edge, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat Mercedes dat soort 'simpele' koppelingen niet onder controle heeft. Vandaar dat ik denk dat het aan de telefoon lag.

Verder was de auto uitgerust met alle veiligheidssystemen dus ook het redelijk autonoom rijden. Als ik jou was zou ik de dealer eens vragen voor een demo. Ik was serieus echt onder de indruk en ik heb toch wel in veel auto's gereden (en veel in vorig model E-klasses).
Ok, heb een iPhone, dus dat zal wel loslopen dan.

Hoe vond je dat, al die rijassistenten? Denk dat ik zelf schakelen al ga missen...

Mooi om te horen dat veel E-klasses gereden hebt en dit een sprong vooruit vindt, dat geeft goeie hoop!
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:20:08 #180
202014 JJH
Nightdriver.
pi_164954066
Nog ff over de luchtvering. Mijn ervaring met luchtvering met en zonder (wel compleet andere klasse, W639 Vito/Viano, wel allebei van na de laatst facelift) is dat met veel strakker rijd. En inderdaad, hoe zwaarder geladen, hoe groter het voordeel. Vorige week nog met de Vito teruggekomen van Schiphol met in totaal 7 man en véél bagage en dan merk je gewoon dat ie wat zweverig is op hobbels op de snelweg. Bruggen en viaducten dat soort dingen.
Met de Viano niks geen centje pijn, gewoon d'r op en d'r af. Je hoort eigenlijk alleen de banden over die lasnaad heengaan.
Voordeel is ook dat ie mooi vlak blijft, dus geen gezeur met het eventueel verblinden van tegenliggers met halogeenverlichting

Ik zou sowieso voor LED gaan, je wilt toch geen halogeenpitjes in een auto van 70 of 80k. :@
pi_164968665
Goetver; één van mijn nieuwe Zimmermanns krom :(

Deed al een paar dagen vervelend, vanmiddag de rem RV maar effe losgetrokken en alles schoongemaakt en opnieuw opgebouwd, maar hielp niks.. MB specialist (daar gekocht en zelf gemonteerd) gebeld, moest effe langs komen want het kon ook een brakke reactiestang zijn (maar die voel je niet in het pedaal volgens mijn logica). Die was het dus niet, dus nu nieuwe set schijven besteld.
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 5 september 2016 @ 15:55:44 #182
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165105087
registreer om deze reclame te verbergen
Proefrit gemaakt in de normale benzine versie, zonder luchtvering, rijdt inderdaad geweldig. Vooral die 9 traps automaat, je hebt gewoon geen flauw idee in welke versnelling je zit, heerlijk. Respons op een kickdown was wel teleurstellend, maar moet in de e versie ook beter zijn lijkt me.

Vond de cpu van de navigatie etc. wel echt beschamend traag, terwijl ze roepen dat er tig cpu's in dat ding zitten. Zet er dan ook een paar goeie in.

Wordt denk ik die rare kleur groen, lichte bekleding, zwart hout, lichte onderzijde van het dashboard, lichte hemel.

Iemand een mening over de standaard / digitale airco etc? Lijkt me standaard ook wel in orde...zonde van het geld dan.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_165105867
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:55 schreef Tyr80 het volgende:
Proefrit gemaakt in de normale benzine versie, zonder luchtvering, rijdt inderdaad geweldig. Vooral die 9 traps automaat, je hebt gewoon geen flauw idee in welke versnelling je zit, heerlijk. Respons op een kickdown was wel teleurstellend, maar moet in de e versie ook beter zijn lijkt me.

Vond de cpu van de navigatie etc. wel echt beschamend traag, terwijl ze roepen dat er tig cpu's in dat ding zitten. Zet er dan ook een paar goeie in.

Wordt denk ik die rare kleur groen, lichte bekleding, zwart hout, lichte onderzijde van het dashboard, lichte hemel.

Iemand een mening over de standaard / digitale airco etc? Lijkt me standaard ook wel in orde...zonde van het geld dan.
werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.

Als je hem zelf koopt zou ik grijs pakken, niet zilvergrijs, maar dat een beetje muisgrijze wat ze nu hebben.. Stiekem best een sjieke kleur en gewild in de markt; goed voor de verkoopwaarde later.

Over die luchtvering trouwens; ik was van de week bij de MB specialist; stond een. 4 jaar oude S420 op de brug met skippybal-vering, die stond rechts 3 cm lager als links.. Niet te vinden waar het aan lag.. Trek je knip maar alvast, want dan gaan ze gewoon vervangen, en dat begint bij complete veerpoten van 1200¤ per stuk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 05-09-2016 16:41:23 ]
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 5 september 2016 @ 19:31:02 #184
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165110614
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.

Als je hem zelf koopt zou ik grijs pakken, niet zilvergrijs, maar dat een beetje muisgrijze wat ze nu hebben.. Stiekem best een sjieke kleur en gewild in de markt; goed voor de verkoopwaarde later.

Over die luchtvering trouwens; ik was van de week bij de MB specialist; stond een. 4 jaar oude S420 op de brug met skippybal-vering, die stond rechts 3 cm lager als links.. Niet te vinden waar het aan lag.. Trek je knip maar alvast, want dan gaan ze gewoon vervangen, en dat begint bij complete veerpoten van 1200¤ per stuk.
Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.

Blijft toch een gok dan, die luchtvering...misschien daar toch ook een proefrit mee maken dan...

Airco houden we lekker cheap dan, bedankt!
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_165110772
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:31 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.

Blijft toch een gok dan, die luchtvering...misschien daar toch ook een proefrit mee maken dan...

Airco houden we lekker cheap dan, bedankt!
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen :P
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig O+
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 5 september 2016 @ 19:44:35 #186
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165110942
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen :P
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig O+
Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.

Mijn onterechte verwachting van zo'n auto was ook dat je geen bult / kuil in de weg meer voelt, en hoe comfortabel het ook was denk ik toch dat het nog beter kan. Vandaar dat ik open sta voor de luchtvering...
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_165111048
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:44 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.

Mijn onterechte verwachting van zo'n auto was ook dat je geen bult / kuil in de weg meer voelt, en hoe comfortabel het ook was denk ik toch dat het nog beter kan. Vandaar dat ik open sta voor de luchtvering...
dan moet je effe een S klasse proberen >:)
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 19:48:44 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165111075
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen :P
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig O+
Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 5 september 2016 @ 21:41:17 #189
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165114815
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dan moet je effe een S klasse proberen >:)
I wish...nee dat zit er echt niet in helaas.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_165120473
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.
luchtvering is automatisch nivellerend, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Torque makes life easy.
Team Jean
  zondag 9 oktober 2016 @ 23:30:30 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_165864259
Nu met 25k kms op de teller geeft mijn auto aan dat de batterij van de sleutel vervangen dient te worden.

Wat? :')
pi_165867515
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Nu met 25k kms op de teller geeft mijn auto aan dat de batterij van de sleutel vervangen dient te worden.

Wat? :')
Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:06:07 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_165867583
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 08:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.
Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!

Ik heb de batterijen in de afstandsbediening van mijn Seat Leon tussen de 100k en 280k kms nooit vervangen! En ik betwijfel of de 1e eigenaar dat wel gedaan heeft...
pi_165867637
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!

Ik heb de batterijen in de afstandsbediening van mijn Seat Leon tussen de 100k en 280k kms nooit vervangen! En ik betwijfel of de 1e eigenaar dat wel gedaan heeft...
ik heb ze wel al een aantal keren vervangen, maar ik rijd dan ook meestal ouwe bakken, plus dat ik ze ook wel een preventief heb gewisseld, omdat ik een hekel heb aan weigerende spullen.
Één keer per jaar zou ik op zich best acceptabel vinden.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_165909056
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogen :') Nog eventjes wachten dus.

14281517_1339728149379185_647266146_n.jpg?oh=a6838f06911f2d81b9a655ed340d4239&oe=5800905C
pi_165909162
Nice ^O^
  woensdag 12 oktober 2016 @ 11:59:23 #197
202014 JJH
Nightdriver.
pi_165909225
Ik heb het het batterijtje in de sleutel van mijn bus ook nooit vervangen voor zover ik me kan herinneren.
pi_165909725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogen :') Nog eventjes wachten dus.

[ afbeelding ]
vooral de testritten duren lang natuurlijk >:)

Mooie bak, welke motorisering? In Yankeestan doen ze meestal niet aan ecootjes :9
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 12:57:51 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165910190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogen :') Nog eventjes wachten dus.

[ afbeelding ]
Keurig, keurig. Scheelt dat nog veel vergeleken met bv Duitsland om een auto uit Murica te importeren?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:48:29 #200
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165948540
Ziet dit er goed / veilig uit? In mijn ogen wel, maar ben ook maar een leek.

Mooi hoe die bedekking over de zijruiten valt na de side impact om te beschermen tegen rondvliegend glas. En met 50 tegen een muur lijkt 'm niet heel ver op te vouwen.

"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')