Ja, een diesel, 220CDI en in combinatie met 7G tronic rijdt dat heerlijk.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeh, diesel? kleur is helemaal goed, Avag ook, ik kijk naar mijn volgende auto
Comand was één van de weinige opties die de koper van de mijne is vergeten.. ik dacht; ach wat, radio met MP3 is ook prima, kan mij het bomme.. maar die standaard radio is wel een heeelemaal klote apparaat, speelt dus géén MP3, en verder is het eigenlij helemaal niks.. RDS werkt kut, display zegt/doet niks extra, ding zou ik nog niet in een Fiat OEM monteren zonder je te schamen.. als ik dat vooraf had geweten had ik desnoods nóg langer gezocht..
Comand achteraf kost 1200 voor een normale, en 2500¤ voor een 2.5, en die kan eigenlijk nóg niet wat je anno 2016 zou willen.
Zit al een tijdje te twijfelen over zo'n chinees ding.. kost ergens rond de 500, maar alleen de looks al zijn 100 keer beter.. als het ding dan voor 50% doet wat men belooft, heb je een 500% verbetering van dat originele ding
Ik ben helemaal Mercedes-fan, maar voor dat audio-ding heb ik echt bijna geen goed woord over, behalve dat het redelijk fatsoenlijk geluid produceert.
Die van mij had eigenlijk ook een 7G moeten hebben, maar de duitsert die hem nieuw kocht had liever een roerbak, en nu heb ik dus een redelijk bijzondere combi. De MB specialist had nog nooit een C320 gezien zonder automaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:41 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, een diesel, 220CDI en in combinatie met 7G tronic rijdt dat heerlijk.
Ja, de ingebouwde navi is niet alles, maar de navigatie an sich met spraakbediening is best goed. is een Becker systeem, sommigen klagen erover, maar ik vind het prima werken.
Radio ontvangst is ook best goed. MP3's kan ie wel, via een USB aansluiting in de middenconsole, maar eigenlijk doe ik alleen spotify streamen via bluetooth.
De redenen waarom ik command mis is omdat die een groter scherm heeft en omdat je dan thuiis je route kan voorbereiden.
Ik heb überhaupt nog nooit in een MB met handbak gereden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de zeer goede automaat juist het grootste pluspunt van een Benz.
Hoeveel heb je er gereden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de zeer goede automaat juist het grootste pluspunt van een Benz.
Heb die C36 automaat gehad, auto met veel power, op droog een listig ding, op nat een bloedgevaarlijke kar in combi met de automaat. Log blok, veel power, bijna niet te controllen als hij terugschakelde, dan was je gewoon passagier. Deze heeft ongeveer hetzelfde (alleen wél ESP) ook een logge motor eigenlijk, maar dan met een dikke turbo erop, dus ik vond een handbak helemaal niet zo erg, en zoals ik al zei: je hoeft niet veel te schakelen; overal en altijd koppel te over.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt nog nooit in een MB met handbak gereden.
Vind de 7G wel een van de fijnste bakken die ik ken overigens. Niet de snelste, wel een van de soepelste.
Ja, naar de garage gaan en een beurt laten geven, dan resetten zij hem voor jequote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:09 schreef tailfox het volgende:
Mijne zeurt over een onderhoudsbeurt. Een manier om dat te resetten?
2006 model
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, naar de garage gaan en een beurt laten geven, dan resetten zij hem voor jeik zal is kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hiervoor een C-klasse sedan (grijs groen, ik vond het erg mooi) en dat was ook een handbak. Hoewel die bakken technisch wel goed zijn is een automaat toch echt veel relaxter. En het is gewoon fijn als je je rechterhand vrij hebt voor koffie ofzo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die van mij had eigenlijk ook een 7G moeten hebben, maar de duitsert die hem nieuw kocht had liever een roerbak, en nu heb ik dus een redelijk bijzondere combi. De MB specialist had nog nooit een C320 gezien zonder automaat.
Ach, zelf schakelen is ook niet echt verschrikkelijk, je kunt hem eigenlijk vanaf een km of 60 in de 6 kieperen, trekken doet hij toch wel
Ik heb ook helemaal geen probleem met een automaat, maar om bovenstaande redenen had ik er niet zo'n problemen mee dat dit toevallig een schakelbak was. En nogmaals; de 320cdi is zo schakellui te rijden dat het eigenlijk helemaal niks uitmaakt.. Doorgaans schakel ik sowieso 1, 2, 4, 6; meer heb je niet nodig. 1 kan je eigenlijk ook overslaan, maar het koppel maakt wel gehakt van slippende koppelingen, dus daar moet je een beetje mee oppassenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:06 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik had hiervoor een C-klasse sedan (grijs groen, ik vond het erg mooi) en dat was ook een handbak. Hoewel die bakken technisch wel goed zijn is een automaat toch echt veel relaxter. En het is gewoon fijn als je je rechterhand vrij hebt voor koffie ofzo.
C180 van jouw model en nog een oudere e. Maar in vergelijking met andere automaten uit die tijd, zoals in een Golf waren die Benz automaten gewoon een klasse vlotter EN soepeler.quote:
Nou ja, ik stop altijd met voeten op de koppeling en rem, trek de handrem aan en zet de motor uit. Dat lukt dus niet als je linkerpoot op de koppeling drukt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:12 schreef Sounddragon het volgende:
Laat hem gewoon in 1 staan, ik zie het probleem niet.. niks anders als bij mijn lieve ouwe Astraatje.
En ja, handrem moet je effe intrappen als je die wilt gebruiken, tis wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Sprintshift vond ik opzich wel fijn, was toen ook wel speciaal in een busje. Voordeel was dat 'ie 6 versnellingen had en trok daardoor als een malle (had 'm in een 316CDI 5-cilinder). Alleen helaas wel geregeld storingen. Gelukkig niet zo in de bus die ik gebruikte, maar in een andere (313CDI) die m'n baas ook had wel. De 316 is uiteindelijk met 550.000km weggegaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Nou ja, ik stop altijd met voeten op de koppeling en rem, trek de handrem aan en zet de motor uit. Dat lukt dus niet als je linkerpoot op de koppeling drukt.
Die parkeerrem is gewoon niet ontworpen voor een handbak.
Ook geregeld gereden met zowel een automatische als handgeschakelde Vito, doe mij die eerste maar. Behalve de Sprinter sprintshi(f)t dat was echt troep.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef Ridocar het volgende:
Een MB-topic en niet één gare opmerking over "liever tien sterren op de voorruit dan eentje op het stuur"?
Nou, bij deze.Haha mijn bus heeft er al een stuk of 8 en een flinke barst, plus die ene ster in de grilleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op de achterdeur, de pook, vier wieldoppen/naafkappies..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprintshift vond ik opzich wel fijn, was toen ook wel speciaal in een busje. Voordeel was dat 'ie 6 versnellingen had en trok daardoor als een malle (had 'm in een 316CDI 5-cilinder). Alleen helaas wel geregeld storingen. Gelukkig niet zo in de bus die ik gebruikte, maar in een andere (313CDI) die m'n baas ook had wel. De 316 is uiteindelijk met 550.000km weggegaan.
Heb nu in de Sprinter de 7G automaat en die is wel echt heerlijk, zeker in combinatie met de V6.
[..]
Haha mijn bus heeft er al een stuk of 8 en een flinke barst, plus die ene ster in de grille
Desalnietteplus moet hij nog steeds een beurt, of je opa dat nou leuk vindt of nietquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:41 schreef tailfox het volgende:
Zo die melding is weg dankje sounddragon.
Mijn opa zou hem helemaal stressen als die die melding zag
Die melding is toch alleen voor een service beurt?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Desalnietteplus moet hij nog steeds een beurt, of je opa dat nou leuk vindt of niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |