abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:35:21 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef francorex het volgende:

[..]


Dit is turbulentie. Extreme schommelingen in luchtweerstand niet waar...!?

Jij voelt een vliegtuig accelereren.
Jij voelt het vliegtuig klimmen.
jij voelt het vliegtuig dalen.
jij voelt het vliegtuig decelereren.

Wat jij met absolute zekerheid niet voelt is dat tegelijkertijd de atmos-plane, de Aarde, het vliegtuig, jijzelf samen met alle passagiers en hun bagage in perfecte synchronisatie met elkaar centrifugaal bewegen en dat met een snelheid significant hoger dan het geluid.

Thats amazing !
Dat is versnelling en geen snelheid.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:37:22 #102
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_160891156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is versnelling en geen snelheid.
Ik vind sowieso dat bijna elk argument dat ik tot nu toe heb gezien vanuit de flat earth filmpjes alleen maar plausibel is als je de totale natuurkunde weglaat.

Alleen al daarom weet je dat het dus niet kan. Want het is meetbaar en te toetsen.
pi_160891191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:11 schreef francorex het volgende:

[..]

Neen als ik omhoog spring... dan weet ik dat ik neer kom op de zelfde plek. De Aarde is nl. stationair.

Wat jij me wil doen geloven is dat wanneer ik omhoog spring, de Aarde ,de atmos-plane en ikzelf bewegen tegen een snelheid hoger dan het geluid. En dat in een centrifugale beweging.

Nee dat wil ik je niet doen geloven, dit geeft alleen maar aan dat jij verdomd weinig verstand van natuurkundige wetten hebt.

Waarom we op dezelfde plek terecht komen is allemaal prima te berekenen en die informatie is je ook al meerdere malen aangereikt. Jij hebt geloof nodig om de platte aarde plausibel te maken.

Maar beantwoord nu eens de vraag wat of wie er voor zorgt dat de zon niet zichtbaar is in de nacht op een platte aarde. Helaas ben je nogal weigerachtig om kritische en inhoudelijke vragen te beantwoorden en reageer je liever op een grap.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:39:31 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat bijna elk argument dat ik tot nu toe heb gezien vanuit de flat earth filmpjes alleen maar plausibel is als je de totale natuurkunde weglaat.

Alleen al daarom weet je dat het dus niet kan. Want het is meetbaar en te toetsen.
Oh dat sowieso. Je moet alle ratio overboord gooien om hier in te kunnen geloven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_160891252
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Francorex nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten en al helemaal nooit een continentale vlucht heeft gemaakt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:41:25 #106
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_160891259
Of wat dachten we van de correctie van de tijd in GPS-satellieten? :)

http://www.kennislink.nl/(...)-zouden-we-verdwalen

quote:
Het GPS omvat o.a. een systeem van 24 satellieten. Die draaien op een hoogte van ruim 20.000 km in zes verschillende banen met een periode van 12 uur rond de aarde. Deze satellieten, die stuk voor stuk zijn uitgerust met een precisie cesium atoomklok, zenden voortdurend signalen uit met informatie over hun positie en tijdstip van uitzenden
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:43:30 #107
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160891305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is versnelling en geen snelheid.
Versnelling is inderdaad waarneembaar. Snelheid niet.

Als je in een trein zonder ramen zit op een perfect rechte rails en die trein met constante snelheid rijdt (of stilstaat wat ook een constante snelheid is) dan is het volstrekt onmogelijk om vast te stellen dat de trein beweegt en in welke richting en hoe snel.

Er is geen enkel experiment dat je aan boord van die trein kunt doen waarmee je dat kunt vaststellen.

Zoals Huygens zei: "Motus inter corpora relativus tantum est" ofwel "De onderlinge beweging van voorwerpen is uitsluitend relatief".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:45:10 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_160891346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef Chewie het volgende:
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Francorex nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten en al helemaal nooit een continentale vlucht heeft gemaakt.
Een trein werkt ook wel. Ik zat een paar maanden terug in een ICE, en had pas door dat het hoge snelheid traject begonnen was toen ik een keer naar buiten keek.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_160891353
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef francorex het volgende:

[..]


Dit is turbulentie. Extreme schommelingen in luchtweerstand niet waar...!?

Jij voelt een vliegtuig accelereren.
Jij voelt het vliegtuig klimmen.
jij voelt het vliegtuig dalen.
jij voelt het vliegtuig decelereren.

Wat jij met absolute zekerheid niet voelt is dat tegelijkertijd de atmos-plane, de Aarde, het vliegtuig, jijzelf samen met alle passagiers en hun bagage in perfecte synchronisatie met elkaar centrifugaal bewegen en dat met een snelheid significant hoger dan het geluid.

Thats amazing !
Ben je zelf wel eens met een vliegtuig op reis geweest?

Je kunt wel "thats amazing" blijven roepen maar je hebt toch echt wel meer wonderen nodig om o.a. de bijzonder lichtval van een bewegende zon op een platte aarde te kunnen verklaren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 18:48:09 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:46:48 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160891392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben je zelf wel eens met een vliegtuig op reis geweest?
Ik zat het me net af te vragen inderdaad. Met uitzondering van turbulentie en echte versnellingen heb je in een boeing 747 nauwelijk door dat je vliegt. Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:08:21 #111
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160891953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zat het me net af te vragen inderdaad. Met uitzondering van turbulentie en echte versnellingen heb je in een boeing 747 nauwelijk door dat je vliegt. Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
quote:
...heb je in een boeing 747 nauwelijks door dat je vliegt...
Heb je het door of heb je het niet door?
Nauwelijks doorhebben wil zeggen dat je het doorhebt.

Vergeet niet je zintuigen zijn scherp afgesteld, heel scherp !

Zo scherp als een mes.



quote:
Daarvoor moet je uit het raam kijken, want verder is het echt alsof de hele boel stilstaat.
Wat een geluk dat onze ogen onderdeel zijn van onze zintuigen.

Daarover zijn we het gelukkig eens globe-head. ;)

  woensdag 23 maart 2016 @ 19:13:57 #112
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160892121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef francorex het volgende:

[..]

[..]

Heb je het door of heb je het niet door?
Nauwelijks doorhebben wil zeggen dat je het doorhebt.
Je moet dat dan afleiden aan of versnellingen / koerswijzigingen, of het geluid. Er is namelijk niets anders waar je dat uit kunt afleiden.

Zoals gezegd: als je geen ramen hebt dan is er geen enkel experiment dat je aan boord kunt doen waarmee je kunt vaststellen dat je beweegt. Dat is niet "nauwelijks", dat is "geheel niet".

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef francorex het volgende:

Wat een geluk dat onze ogen onderdeel zijn van onze zintuigen.
Zelfs met ramen is het volstrekt arbitrair om te stellen dat het vliegtuig beweegt ten opzichte van de aarde of de aarde ten opzichte van het vliegtuig.

Zonder koerswijzigingen of versnellingen zijn die twee identiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 23-03-2016 19:19:37 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160892409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:55 schreef francorex het volgende:

[..]

Doet me plezier vast te stellen dat je begrijpt dat NASA-argumenten niet meer waard zijn dan het vodje papier waarop het geschreven is.
Opmerkelijk dan dat je het toch belangrijk genoeg vindt om het er telkens over te hebben. Alsof NASA de grond in praten het argument van een platte aarde ten goede komt.

Verder heb je wel gelijk natuurlijk. Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Conscience do cost.
pi_160892560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef francorex het volgende:

[..]

Jij voelt een vliegtuig accelereren.
Jij voelt het vliegtuig klimmen.
jij voelt het vliegtuig dalen.
jij voelt het vliegtuig decelereren.

Dus het vliegen zelf voel je niet, enkel de veranderingen in snelheid voel je.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:32:11 #115
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160892660
quote:
Alsof NASA de grond in praten het argument van een platte aarde ten goede komt.
NASA is de gatekeeper van het Helio-kepler-Newton-Einstein-relativity-gegraviteerde-spinning-ball-model.

Kill NASA



en wat rest is een stationaire platte Aarde.

quote:
Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Inderdaad.

Hoelang nog?

(video = 1.50 min)
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:36:40 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160892787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Verder heb je wel gelijk natuurlijk. Tegen de presentatie van al die rapvideo's van bittere internetmaagden kan NASA niet op.
Als we dan toch melige video's aan het posten zijn, wellicht is dit iets voor jou:

Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:03 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160898736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:41 schreef Chewie het volgende:
Ik krijg ook steeds meer het idee dat Francorex nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten en al helemaal nooit een continentale vlucht heeft gemaakt.
Inderdaad!
Of op een berg gestaan!
Vanuit een zolderkamer zien de meeste fokkers ook niet zo heel veel ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:13:19 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160898807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:32 schreef francorex het volgende:

[..]

NASA is de gatekeeper van het Helio-kepler-Newton-Einstein-relativity-gegraviteerde-spinning-ball-model.

Kill NASA

[ afbeelding ]

en wat rest is een stationaire platte Aarde.

[..]

Inderdaad.

Hoelang nog?

(video = 1.50 min)
Ja NASA is EVIL maar hoe zit het met european space agency ESA ook evil.
En al die anderen?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 maart 2016 @ 02:09:52 #119
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_160903310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja NASA is EVIL maar hoe zit het met european space agency ESA ook evil.
En al die anderen?
de serpent's tongue is iig vaak een blijkbaar gedeelde passie..

http://moremdm.deviantart.com/art/Serpent-s-Tongue-296534000
http://www.deviantart.com/art/Langue-de-serpent-447609010

https://www.google.nl/sea(...)WHuBQKHYvDD0IQsAQIHg
Huig
pi_160903342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:32 schreef francorex het volgende:

[..]

NASA is de gatekeeper van het Helio-kepler-Newton-Einstein-relativity-gegraviteerde-spinning-ball-model.

Zouden ze willen :Y)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:10:11 #121
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160906350
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we dan toch melige video's aan het posten zijn, wellicht is dit iets voor jou:

Mijn video's hebben een hoger entertainment gehalte. ;)

betreft jouw video:

Quote:

" Its no secret that morons and stupid people form the majority of the people in the world..."

Waarop hij vervolgens als een geslepen goochelaar een globe-Earth tevoorschijn tovert.

mooi voorbeeldje van "doublespeak".

Jij verondersteld dat hij suggereert dat de globe in zijn hand de wereld representeert waar deze "stupid people" leven.
Ik daarentegen veronderstel dat hij suggereert dat "stupid people" denken dat ze leven op een spinnende bal en dat is de reden waarom ze "stupid people " zijn.

Een beetje een "insight joke" als het ware...
pi_160906380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:10 schreef francorex het volgende:

[..]

Mijn video's hebben een hoger entertainment gehalte. ;)

betreft jouw video:

Dat je daar wel op reageert (een post die gericht was aan ems, niet aan jou - met een video die geheel niet serieus is bedoeld), maar post #112 geheel negeert is veelzeggend.

Dan kunnen we natuurlijk net zo goed allemaal gaan linkdumpen. Een inhoudelijke discussie kun je dan wel vergeten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160906474
Dit topic is zo onderhand een grote filmpjes/plaatjes link dump geworden door TS.
Vragen doet hij niets mee, plaatst dan alleen weer vage filmpjes met een zogenaamd grappige ondertoon.

Zou TS dan toch een disinformant zijn om 'truthers' belachelijk neer te zetten?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:49:31 #124
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_160907127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je moet dat dan afleiden aan of versnellingen / koerswijzigingen, of het geluid. Er is namelijk niets anders waar je dat uit kunt afleiden.

Zoals gezegd: als je geen ramen hebt dan is er geen enkel experiment dat je aan boord kunt doen waarmee je kunt vaststellen dat je beweegt. Dat is niet "nauwelijks", dat is "geheel niet".

[..]

Zelfs met ramen is het volstrekt arbitrair om te stellen dat het vliegtuig beweegt ten opzichte van de aarde of de aarde ten opzichte van het vliegtuig.

Zonder koerswijzigingen of versnellingen zijn die twee identiek.
Ridiculus natuurlijk.

Zelfs met een blinddoek en koptelefoon weet je dat je beweegt. Je weet niet hoe snel of waar naartoe.Maar je weet dat je niet stationair bent.

Het geraas van de vliegtuigmotoren en de beweging van het vliegtuig door de luchtstroom. Zijn indicatoren die je zintuigen vertellen dat je niet stationair bent.

Laat even de bewegingen van het vliegtuig voor wat het is

De olifant in de kamer negeer je .

quote:
Wat jij met absolute zekerheid niet voelt is dat tegelijkertijd de atmos-plane, de Aarde, het vliegtuig, jijzelf samen met alle passagiers en hun bagage in perfecte synchronisatie met elkaar centrifugaal bewegen en dat met een snelheid significant hoger dan het geluid.
Zou je hier wat dieper op willen ingaan?
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:54:47 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_160907245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
Zou TS dan toch een disinformant zijn om 'truthers' belachelijk neer te zetten?
Die hele flat earth is toch verzonnen en in gang gezet om de aandacht van de eckte problemen af te leiden? Of is men werkelijk serieus?

Dan moet men misschien proberen geen karikatuur van zichzelf te maken.

Is deze al een langsgekomen?
[knip filmpje]
Staat in de OP _O- :@

[ Bericht 10% gewijzigd door SicSicSics op 24-03-2016 12:02:35 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')