abonnement Unibet Coolblue
pi_160838847


archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160838959
@habitue

Ja klopt, maar het scheelt nogal of ik een nieuwe batterij nodig heb, die ik gewoon bij de lokale juwelier kan laten vervangen, of dat ik me op de garantie moet beroepen (ik neem aan dat die wel langer dan een jaar zal zijn) en terug moet naar de winkel waar hij gekocht is. :P
  maandag 21 maart 2016 @ 18:24:15 #3
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160839024
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:21 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
@habitue

Ja klopt, maar het scheelt nogal of ik een nieuwe batterij nodig heb, die ik gewoon bij de lokale juwelier kan laten vervangen, of dat ik me op de garantie moet beroepen (ik neem aan dat die wel langer dan een jaar zal zijn) en terug moet naar de winkel waar hij gekocht is. :P
Niemand kan op afstand zeggen wat er mis is met je horloge. Als je er mee naar een juwelier gaat, komen ze er wel achter of het aan de batterij ligt of niet.
  donderdag 24 maart 2016 @ 23:24:54 #4
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160924490
Apple watches ook maar toestaan in dit topic? Het is zo rustig hier.
pi_160927012
:r smartwatches.

Ik ben de laatste tijd overigens minder actief op fora. Veel andere tijdsbesteding.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160928407
Hmm ik had gehoopt dat de nieuwe Planet Oceans van Omega wat kleiner van formaat zouden zijn. Maar ze lijken alleen maar groter te worden. :') En de kleuren en materialen (rubber in de bezel, zwart met wit GMT) spreken me niet aan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160928413
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:29 schreef Skv het volgende:
:r smartwatches.

dit
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:10:09 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160932219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Apple watches ook maar toestaan in dit topic? Het is zo rustig hier.
Ik heb er 1 voor dagelijks gebruik naast m'n Chopard omdat ik het zonde vind die te dragen tijdens werk. En hij bevalt goed, zeker tijdens werk. Je telefoon gebruik je bijna niet meer. Het is een handige aanvulling als je de agenda, nieuwsberichten en filteren van sms en whatsapp veel gebruikt. In het weekend of tijdens etentjes heb je dat alles niet nodig en zal je het niet missen. Ik zou het moeilijk kunnen missen tijdens werk
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160933729
Moet er niet aan denken extra notificaties. En dan ook nog eens aan mn pols.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160934020
Die uitverkoop bij de v&d was toch nog van pas gekomen.

Heb hem voor niet al teveel geld kunnen halen.

  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:42:40 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160934313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:22 schreef habitue het volgende:
Moet er niet aan denken extra notificaties. En dan ook nog eens aan mn pols.
Extra? Niet anders dan normaal maar nu op je horloge ipv je telefoon. Je kan zelf bepalen of je een geluidje, trilling of niks wilt. Je raakt je telefoon bijna niet meer aan en met een snelle blik op je pols kan je zien wat je binnen krijgt of gemist hebt.

Met hey siri kan je snel een boodschappen lijstje maken bv of de verlichting aan of uit doen net als snel een agenda afspraak in je agenda zetten zonder iets aan te raken. Ik vind het ideaal, net als een berichtje sturen tijdens het rijden.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160935259
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Extra? Niet anders dan normaal maar nu op je horloge ipv je telefoon. Je kan zelf bepalen of je een geluidje, trilling of niks wilt. Je raakt je telefoon bijna niet meer aan en met een snelle blik op je pols kan je zien wat je binnen krijgt of gemist hebt.

Met hey siri kan je snel een boodschappen lijstje maken bv of de verlichting aan of uit doen net als snel een agenda afspraak in je agenda zetten zonder iets aan te raken. Ik vind het ideaal, net als een berichtje sturen tijdens het rijden.
Nou ik heb mn telefoon vaak gewoon naast me liggen. Voor mij is een horloge een soort ode aan het verleden. Iets uit een simpelere tijd.
Ik hou van het mechanische tikje, het uurwerk en dat alles werkt op de energie die ik er zelf in stop. Een stuk geschiedenis aan je pols. Voor mij zit er geen romantiek in smartwachtes en vind ze ook gewoon niet mooi. Daarbij kan ik dat alles ook allemaal op mijn telefoon, voor mij dus compleet overbodig. Maar each to their own. :+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:28:11 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160935521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou ik heb mn telefoon vaak gewoon naast me liggen. Voor mij is een horloge een soort ode aan het verleden. Iets uit een simpelere tijd.
Ik hou van het mechanische tikje, het uurwerk en dat alles werkt op de energie die ik er zelf in stop. Een stuk geschiedenis aan je pols. Voor mij zit er geen romantiek in smartwachtes en vind ze ook gewoon niet mooi. Daarbij kan ik dat alles ook allemaal op mijn telefoon, voor mij dus compleet overbodig. Maar each to their own. :+
Ik ben het zeker met je eens dat een mechanisch horloge gewoon mooier en leuker is. Daar kan ik. Iks tegen in brengen. Sterker nog als ik moet kiezen dan kies ik daar ook voor. Ik vind het alleen zonde tijdens werk.

En als ik hem wel draag is dat iets speciaal voor mijn gevoel. Lastig uit te leggen. Vergelijk het met een hobby auto. Als ik hem draag doe ik dat met een glimlach. Met het gevoel, het kan weer :P
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160935702
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens dat een mechanisch horloge gewoon mooier en leuker is. Daar kan ik. Iks tegen in brengen. Sterker nog als ik moet kiezen dan kies ik daar ook voor. Ik vind het alleen zonde tijdens werk.

En als ik hem wel draag is dat iets speciaal voor mijn gevoel. Lastig uit te leggen. Vergelijk het met een hobby auto. Als ik hem draag doe ik dat met een glimlach. Met het gevoel, het kan weer :P
Ik snap het, maar dan zou ik zelf een andere erbij kopen. :D
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:44:08 #15
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160982998
Ben benieuwd hoeveel mensen over een jaar of 10 een tumor in hun pols hebben door het dagelijks dragen van een elektronisch apparaat op je huid. Mij niet gezien.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:59:01 #16
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160983300
man on the fucking moooooooon

pi_161012287
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:44 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen over een jaar of 10 een tumor in hun pols hebben door het dagelijks dragen van een elektronisch apparaat op je huid. Mij niet gezien.
Je hebt geen quartz? ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 28 maart 2016 @ 23:37:37 #18
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_161013804
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Je hebt geen quartz? ;)
In quartz zit een batterij.

Een smart watch geeft straling en ontvangt en zend signalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door SugeLucky op 29-03-2016 03:00:56 ]
  maandag 28 maart 2016 @ 23:57:10 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_161014356
Ach de oudere horloges hebben radium om de boel op te laten lichten in het donker. Maar goed genoeg andere stralingen in het leven. 3G, 4D, wifi enz enz enz magnetron zeker ook niet in huis dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:33:09 #20
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_161015131
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:57 schreef ook_gek het volgende:
Ach de oudere horloges hebben radium om de boel op te laten lichten in het donker. Maar goed genoeg andere stralingen in het leven. 3G, 4D, wifi enz enz enz magnetron zeker ook niet i
Jij draagt een magnetron op je lijf? :)

[ Bericht 24% gewijzigd door SugeLucky op 29-03-2016 03:02:22 ]
pi_161021706
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Jij draagt een magnetron op je lijf? :)
Ik heb wel altijd 2 telefoons in mijn broekzak
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:10:50 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_161024848
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Jij draagt een magnetron op je lijf? :)
Niet dagelijks :D
Maar laten we eerlijk zijn. Je staat dagelijks zo veel bloot aan stralingen. O zoveel verschillende manieren, daar maakt een horloge geen verschil meer in.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:26:00 #23
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_161025222
De moonwatch. Moet nog steeds maar een nieuw bandje cheffen want hij ligt zo stof te vergaren thuis..
Overal verstand van.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:19:39 #24
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_161029705
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Niet dagelijks :D
Maar laten we eerlijk zijn. Je staat dagelijks zo veel bloot aan stralingen. O zoveel verschillende manieren, daar maakt een horloge geen verschil meer in.
Nou ja als je weet hoeveel stralingen er van telefoons afkomen, dat maakt wel degelijk verschil. Het zou me niet verbazen als over een jaar of 10/15 de hoeveel brein tumoren aanzienlijk is toegenomen door het gebruik van mobiele telefoons.

Er staat overigens in veel gebruiksaanwijzingen van telefoons letterlijk 'dit apparaat niet op uw lijf dragen'

Bij de telefoon van m'n vader stond zelfs in de handleiding, dit apparaat niet tegen uw hoofd houden.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:26:19 #25
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_161032119
Oke nou ja ik kan me er niet zo druk over maken ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')