abonnement Unibet Coolblue
pi_160824658
Is er wel eens iemand op vakantie geweest op Antigua? Uiteraard, maar iemand van hier bedoel ik?
Hoe was het, waar kun je het beste verblijven, hoe zijn jullie gevlogen?
pi_160827223
Antigua als in Antigua en Barbuda of Antigua Guatemala?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_160828681
Antigua en Barbuda, het Caribische eiland.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 12:13:04 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160883452
Dan pas ik de topictitel even aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 23 maart 2016 @ 15:25:11 #5
414785 sirdanilot
pi_160887269
Lijkt me zo een standaard zon zee strand duik zuip bestemming. Ik zie niet in waarom je naar Antigua zou gaan ipv willekeurig andere Caribische bestemming die gemakkelijker te bereiken is?

Ik weet niet eens exact waar het land ligt joh, zo veel eilandjes daar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160887919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:25 schreef sirdanilot het volgende:
Lijkt me zo een standaard zon zee strand duik zuip bestemming. Ik zie niet in waarom je naar Antigua zou gaan ipv willekeurig andere Caribische bestemming die gemakkelijker te bereiken is?

Ik weet niet eens exact waar het land ligt joh, zo veel eilandjes daar.
Ieder Caribisch eilandje heeft zijn eigen kenmerken met eigen flora en fauna. Natuurlijk het is ook een strandvakantie, maar dat zijn het hooggeprezen Thailand en Bali in feite ook.

De sfeer op de Cariben is heel apart en vooral de bewoners maken die. Daarom zijn de kleinere onbekende eilandjes juist compleet anders en veel authentieker dan bijvoorbeeld Curacao. Eilanden als de Dominicaanse Republiek vermijd ik liever helemaal, dat is hier totaal niet mee te vergelijken.

En het is inderdaad niet heel makkelijk om er te komen, maar daarom heb je ook geen hordes Nederlandse toeristen.

Mijn doel is om elk jaar een eilandje mee te pikken, Barbados, Antigua, Martinique, Grenada, Trinidad, Guadeloupe.

Vandaar mijn vraag of iemand al eens op Antigua is geweest.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 23 maart 2016 @ 16:06:31 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160888049
Er liggen in ieder geval genoeg luxe jachten
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 23 maart 2016 @ 21:06:40 #8
414785 sirdanilot
pi_160895953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ieder Caribisch eilandje heeft zijn eigen kenmerken met eigen flora en fauna. Natuurlijk het is ook een strandvakantie, maar dat zijn het hooggeprezen Thailand en Bali in feite ook.

De sfeer op de Cariben is heel apart en vooral de bewoners maken die. Daarom zijn de kleinere onbekende eilandjes juist compleet anders en veel authentieker dan bijvoorbeeld Curacao. Eilanden als de Dominicaanse Republiek vermijd ik liever helemaal, dat is hier totaal niet mee te vergelijken.

En het is inderdaad niet heel makkelijk om er te komen, maar daarom heb je ook geen hordes Nederlandse toeristen.

Mijn doel is om elk jaar een eilandje mee te pikken, Barbados, Antigua, Martinique, Grenada, Trinidad, Guadeloupe.

Vandaar mijn vraag of iemand al eens op Antigua is geweest.
Wat is de unieke charme van Antigua dan?
Ben benieuwd, het is iig een land waar je zelden tot nooit iets over hoort.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160896418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat is de unieke charme van Antigua dan?
Ben benieuwd, het is iig een land waar je zelden tot nooit iets over hoort.
Even vooropgesteld, het is natuurlijk geen eiland om 3 weken te geen backpacken. Het is namelijk maar heel klein en zoals je zelf zegt de mooie stranden staan voorop. Maar het is wel heerlijk om bijvoorbeeld anderhalve week te vertoeven en dan een luie, luxe vakantie te combineren met bezichtigingen.

Wat het anders maakt dan de andere Caribische eilanden is dat het binnenland bestaat uit regenwoud. Daaromheen prachtige baaien met 365 kleine strandjes. Verder broedt er de fregatvogel, je ziet er pijlstaartroggen. En er is ook nog Engelse historie in de vorm van cathedralen, scheepsdokken, abdijen en kastelen. Verder natuurlijk de vogels, de vissen, schildpadden. De bewoners zijn heel laidback (het langzaam lopen is uitgevonden op dat soort eilanden) en super vrolijk.
Maar ik zit hier niet om het te promoten, ik was gewoon benieuwd of iemand er al eens is geweest en nog iets toe te voegen heeft.
  donderdag 24 maart 2016 @ 09:17:51 #10
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_160904498
Op welke andere Caribische eilanden ben je geweest en wat waren de verschillen daar? En wat verwacht je op Antigua te vinden? De natuur die je opnoemt heb je bijv ook op de Dominicaanse Republiek.
Sue Me
pi_160904593
Blijkbaar is er niemand van hier ooit geweest (had ik wel verwacht eigenlijk). Dus wat mij betreft kan het topic gesloten worden.
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:03:33 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_160905169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Blijkbaar is er niemand van hier ooit geweest (had ik wel verwacht eigenlijk). Dus wat mij betreft kan het topic gesloten worden.
Nou, wacht nog maar even. Want een tripje Caribbean zie ik wel zitten in april/mei. Wat is het prijsniveau van een dergelijk eiland, wat zijn de leukste eilanden, wat is er allemaal te doen, etc.
Wat extra info per eiland is wel handig :)
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 11:37:47 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160906854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Blijkbaar is er niemand van hier ooit geweest (had ik wel verwacht eigenlijk). Dus wat mij betreft kan het topic gesloten worden.
Dit is nu het centrale topic voor Antigua en Barbuda geworden!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:43:55 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160906994
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dit is nu het centrale topic voor Antigua en Barbuda geworden!
Eindelijk een centraal Antigua en Barbuda-topic _O_ _O_ _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 11:45:11 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160907030
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:43 schreef Dven het volgende:
Eindelijk een centraal Antigua en Barbuda-topic _O_ _O_ _O_
Het werd wel eens tijd ook!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:45:36 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_160907044
Stormloop topic!
pi_160907081
*O* Joehoe!

Maar nog niet eenvoudig om er te komen. Of via Londen (net als de meeste Engelse exkolonies daar). Maar wat ook mogelijk is, is eerst naar Sint Maarten en vandaar een korte vlucht. Ik denk dat ik dat doe.

Maar heb nog lang genoeg om het uit te zoeken hoor, het is pas voor februari. Ben net een maand terug van Barbados...
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 13:11:54 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160908863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
*O* Joehoe!

Maar nog niet eenvoudig om er te komen. Of via Londen (net als de meeste Engelse exkolonies daar). Maar wat ook mogelijk is, is eerst naar Sint Maarten en vandaar een korte vlucht. Ik denk dat ik dat doe.

Maar heb nog lang genoeg om het uit te zoeken hoor, het is pas voor februari. Ben net een maand terug van Barbados...
Vanuit Londen met BA of Virgin. Vanuit Frankfurt kon ook met Condor, maar ik weet niet of dat in de toekomst nog zo is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_160941106
Ik ben er geweest. Slechts 1 dag. Was er met een cruise. Mooi eilandje hoor, maar net als de andere eilanden in de caribbean naar mijn mening niet echt een bezoek van een week of langer waard. Maar goed, ik ben dan ook niet in de wieg gelegd om hele dagen te luieren op een strand.

Daarbij ook nog rete duur om er te komen.
pi_161003196
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:21 schreef mirannie het volgende:
Ik ben er geweest. Slechts 1 dag. Was er met een cruise. Mooi eilandje hoor, maar net als de andere eilanden in de caribbean naar mijn mening niet echt een bezoek van een week of langer waard. Maar goed, ik ben dan ook niet in de wieg gelegd om hele dagen te luieren op een strand.

Daarbij ook nog rete duur om er te komen.
Wel de hele dag op zo'n boot dan? Dat snap ik dan niet.
En verder kun je genoeg andere dingen doen dan de hele dag luieren op het strand. Ik vind het op zich wel lekker, het zwemmen ook, maar na een paar uurtjes houd ik het ook wel voor gezien.
Het is inderdaad wel reteduur.
pi_161012007
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wel de hele dag op zo'n boot dan? Dat snap ik dan niet.
En verder kun je genoeg andere dingen doen dan de hele dag luieren op het strand. Ik vind het op zich wel lekker, het zwemmen ook, maar na een paar uurtjes houd ik het ook wel voor gezien.
Het is inderdaad wel reteduur.
Ik heb nu 4 cruises gemaakt en in totaal maar 1 volle dag op de boot doorgebracht. Verder altijd elke dag eraf op een andere plek. Voor mij een hele fijne manier van veel zien in weinig tijd.

Hoe mooi ik de caribbean ook vind en hoe ontzettend ik ook hou van het klimaat, ik verveel me er vrij snel. Dan reis ik liever naar Azië. Stukken goedkoper ook. En naar mijn idee meer te doen/zien.
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 15:05:43 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168779107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
*O* Joehoe!

Maar nog niet eenvoudig om er te komen. Of via Londen (net als de meeste Engelse exkolonies daar). Maar wat ook mogelijk is, is eerst naar Sint Maarten en vandaar een korte vlucht. Ik denk dat ik dat doe.

Maar heb nog lang genoeg om het uit te zoeken hoor, het is pas voor februari. Ben net een maand terug van Barbados...
Zat gisteren toevallig wat te lezen over Antigua en Barbuda. Antigua heeft 80.000 inwoners en Barbuda maar 1.200. Bij Deep Bay ligt een oud wrak waar je zo naar toe kunt zwemmen om te snorkelen. Verder wordt een zeiltour om het eiland aangeraden met snorkelen onderweg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_168854209
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 15:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zat gisteren toevallig wat te lezen over Antigua en Barbuda. Antigua heeft 80.000 inwoners en Barbuda maar 1.200. Bij Deep Bay ligt een oud wrak waar je zo naar toe kunt zwemmen om te snorkelen. Verder wordt een zeiltour om het eiland aangeraden met snorkelen onderweg.
Leuk alsnog een reactie. Uiteindelijk was het dit jaar Jamaica geworden. Gisteren teruggekomen. Geweldig gehad, prachtig eiland, geweldige mensen. Yah man! Maar Antigua blijft ook nog op het lijstje staan.
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 16:10:04 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168854410
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk alsnog een reactie. Uiteindelijk was het dit jaar Jamaica geworden. Gisteren teruggekomen. Geweldig gehad, prachtig eiland, geweldige mensen. Yah man! Maar Antigua blijft ook nog op het lijstje staan.
Lijkt me ook mooi.

Zo veel opties, zo weinig tijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')