abonnement Unibet Coolblue
pi_160804177
quote:
[....] Enkele PSV-fans misdroegen zich voor de Champions Leaguewedstrijd Atlético Madrid - PSV in de binnenstad tegen vrouwelijke bedelaars. Op filmpjes die opdoken op sociale media, is te zien dat ze bedelaarsters onder meer lieten opdrukken in ruil voor geld. Sommigen verbrandden papiergeld voor de neus van de vrouwen. PSV reageerde verbolgen op de gedragingen en kondigde harde sancties aan voor de betrokkenen. [...lees meer in bron]
Bron

http://futbol.as.com/futb(...)58146297_129857.html
quote:
El paso de los aficionados holandeses por la capital de España sigue dejando imágenes vergonzosas que recorren las televisiones de medio mundo. En las últimas horas la televisión holandesa ha sacado a la luz nuevos vídeos, en los que se ve con todo lujo de detalles las vejaciones a las que fueron sometidas las mujeres que pedían limosna por parte de los hinchas del PSV que se desplazaron a Madrid para seguir el Atlético-PSV.

Entre los actos que que provocaban las risas y el jolgorio entre los aficionados holandeses se ve a las mendigas realizar flexiones para recibir alguna moneda a cambio. Todo entre las risas de un grupo de personas que a carcajada limpia no paraban de registrar un momento tan condenable con sus teléfonos móviles.
Staat oa dat ze de roma vrouwen die bedelden voor geld, uitlachten , en later ook de vrouwen lieten opdrukken voor een paar centen.

Hier gaan we verder met deel 3.
pi_160804253
Ach een beetje Nederlandse cultuur exporteren mag.
Trouwens die vrouwelijke allochtonen kruipen weer in hun slachtofferrol. Nederlanders helpen alleen maar.
pi_160804392
Wat een kansloze ophef, en hypocriet gedrag van die Spanjaarden.

Als die Roma dit vernederend vonden, hadden ze dit niet moeten doen. Ik zou bedelen zelf per definitie al als vernederend ervaren, maar dat terzijde.

Misschien moeten de Spanjaarden die mensen wat meer geld geven zo dat ze niet hoeven te bedelen?

Los hiervan is de actie van die supporters natuurlijk misselijkmakend, maar alle ophef is toch wel erg overdreven.
pi_160804583
Nee bedelaars moet je straal negeren en uitschelden als ze je lastig vallen.

Beetje onsmakelijk, maar die bedelaars kunnen ook gewoon weglopen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_160804683
Al die politici die er van zeggen te walgen :')

Een Pechtold heeft bijvoorbeeld bij Minerva gezeten, die heeft op zeker ook dingen gedaan waarvan iedereen tegenwoordig 'walgt' :')

Zeg gewoon dat het een kutgeintje is en dat die jongens de volgende keer de bedelaars maar moeten negeren of geld geven geven.

Al dat gehuil om bijna niks :r
pi_160804718
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef Hochwinter het volgende:
Wat een kansloze ophef, en hypocriet gedrag van die Spanjaarden.

Als die Roma dit vernederend vonden, hadden ze dit niet moeten doen. Ik zou bedelen zelf per definitie al als vernederend ervaren, maar dat terzijde.

Misschien moeten de Spanjaarden die mensen wat meer geld geven zo dat ze niet hoeven te bedelen?

Los hiervan is de actie van die supporters natuurlijk misselijkmakend, maar alle ophef is toch wel erg overdreven.
Nee.
pi_160804733
Bovenstaande goedpraters zijn net zo zielig als die debielen.
  zondag 20 maart 2016 @ 11:00:55 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160804739
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:42 schreef Hochwinter het volgende:
Wat een kansloze ophef, en hypocriet gedrag van die Spanjaarden.

Als die Roma dit vernederend vonden, hadden ze dit niet moeten doen. Ik zou bedelen zelf per definitie al als vernederend ervaren, maar dat terzijde.

Misschien moeten de Spanjaarden die mensen wat meer geld geven zo dat ze niet hoeven te bedelen?

Los hiervan is de actie van die supporters natuurlijk misselijkmakend, maar alle ophef is toch wel erg overdreven.
Exactly ^O^ En niet meer en niet minder....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160805116
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:00 schreef loni55 het volgende:
Bovenstaande goedpraters zijn net zo zielig als die debielen.
:')

Ik vind de ophef overdreven. Dat het een mongolenactie is om geld te verbranden voor de ogen van een bedelaar ben ik het natuurlijk mee eens.

Maar kamervragen en persoonlijke excuses van Rutte aan Spanje?! :')
pi_160805447
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:21 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')

Ik vind de ophef overdreven. Dat het een mongolenactie is om geld te verbranden voor de ogen van een bedelaar ben ik het natuurlijk mee eens.

Maar kamervragen en persoonlijke excuses van Rutte aan Spanje?! :')
Mensen vernederen puur en alleen omdat je je rijk waant is misselijkmakend en het moet voor iedereen duidelijk zijn dat zo'n debielen gedrag niet wordt getolereerd.
pi_160805689
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

Mensen vernederen puur en alleen omdat je je rijk waant is misselijkmakend en het moet voor iedereen duidelijk zijn dat zo'n debielen gedrag niet wordt getolereerd.
Vernederen vind ik wel een heel zwaar woord. Iemand die echt vernederd word heeft meestal geen mogelijkheid zich te onttrekken aan de situatie. Deze bedelaars werden echt niet onder bedreiging gedwongen te doen wat ze deden. Zij hadden ook weg kunnen lopen. Het is niet netjes wat er gebeurde, maar wat verwacht je dan van een grote groep dronken voetbal supporters. In principe kun je het supporter wel weg laten. Grote groepen dronken individuen leidt vaak tot allerlei vormen van ongewenst gedrag.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 20 maart 2016 @ 11:55:26 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_160805720
Ik vind het gedrag van beide partijen verkeerd. Je kunt het dus gewoon tegen elkaar wegstrepen en er verder geen aandacht aan schenken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_160805828
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:00 schreef loni55 het volgende:
Bovenstaande goedpraters zijn net zo zielig als die debielen.
Leer lezen man. Ik vind die actie misselijkmakend, schreef ik al, maar dat staat los van de ophef. Wat heeft dat met goedpraten te maken? Begrijp je überhaupt Nederlands?

Dit is een beetje hetzelfde als wanneer er weer een topic aangemaakt wordt over incidenten met misdragingen van asielzoekers ergens in het buitenland. Praat ik die misdragingen goed? Niet per se. Maar dat betekent nog niet dat de ophef terecht is.

Als deze gasten door Spanje strafrechtelijk vervolgd zouden zijn, zou ik dat prima vinden, maar het lijkt mij dat Nederlandse politici wel belangrijke zaken hebben om zich mee bezig te houden.


quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

Mensen vernederen puur en alleen omdat je je rijk waant is misselijkmakend en het moet voor iedereen duidelijk zijn dat zo'n debielen gedrag niet wordt getolereerd.
Me dunkt dat elke niet randdebiel dat wel weet hoor. :')
  User die overal opduikt 2022 zondag 20 maart 2016 @ 12:01:48 #14
186611 Haags
pi_160805836
Is dat hele opgeblazen gedoe omtrent dit onderwerp nu nog steeds bezig :')
Zonder wrijving geen glans
pi_160806295
http://www.omroepbrabant.(...)ndpaal+genageld.aspx

quote:
PSV-fan die geld verbrandde in Madrid is herkend en aan schandpaal genageld

VEEN - Een briefje van vijf euro in brand steken voor de ogen van iemand die dat geld hard nodig heeft. Die beelden gingen afgelopen week de hele wereld over. De PSV-supporter die dat op zijn geweten heeft, komt uit Veen. Dorpsbewoners die de man op televisie herkenden, hebben als wraak een krantenartikel met een foto van de praktijken in Madrid op zijn eigen voordeur geplakt.
Volgens die bron is de man gevlucht en buurtbewoners zijn bang voor die man die zich nogal misdragen zou hebben.

Best een grappige gedachte dat hij nu ergens moet bedelen om hulp.
pi_160806355
Enorm grappig inderdaad. Ga anders naar m toe en steek een briefje van 10 in de fik voor z'n ogen. De wereld zal zich verbazen over je gevoel voor humor.
  zondag 20 maart 2016 @ 12:33:08 #17
356891 Abed
hooggeleid
pi_160806369
Een derde deel, zo boeiend was het ook weer niet.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 20 maart 2016 @ 13:37:31 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160807658
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:32 schreef bamibij het volgende:
Enorm grappig inderdaad. Ga anders naar m toe en steek een briefje van 10 in de fik voor z'n ogen. De wereld zal zich verbazen over je gevoel voor humor.
De man komt uit Veen. Waarschijnlijk wordt straks niet een briefje van 10 in de fik gestoken, maar zijn auto. Dat is namelijk een lokale traditie daar.
pi_160808697
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:37 schreef freako het volgende:

[..]

De man komt uit Veen. Waarschijnlijk wordt straks niet een briefje van 10 in de fik gestoken, maar zijn auto. Dat is namelijk een lokale traditie daar.
_O-
pi_160809296
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:01 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Leer lezen man. Ik vind die actie misselijkmakend, schreef ik al, maar dat staat los van de ophef. Wat heeft dat met goedpraten te maken? Begrijp je überhaupt Nederlands?

Dit is een beetje hetzelfde als wanneer er weer een topic aangemaakt wordt over incidenten met misdragingen van asielzoekers ergens in het buitenland. Praat ik die misdragingen goed? Niet per se. Maar dat betekent nog niet dat de ophef terecht is.

Als deze gasten door Spanje strafrechtelijk vervolgd zouden zijn, zou ik dat prima vinden, maar het lijkt mij dat Nederlandse politici wel belangrijke zaken hebben om zich mee bezig te houden.

[..]

Me dunkt dat elke niet randdebiel dat wel weet hoor. :')
Mee eens. Excuses als er mensen werden aangevallen of zaken vernield, prima. Maar om dit, wat moreel gezien weliswaar zeer verwerpelijk is maar waarschijnlijk niet een strafbaar, op wellicht openbare dronkenschap na.

Blijf er bij dat je als gast te moet gedragen in een land aan de geldende normen en waarden.
pi_160809323
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:43 schreef skrn het volgende:
Blijf er bij dat je als gast te moet gedragen in een land aan de geldende normen en waarden.
Hoe moet je dan met die zwervers omgaan ?
pi_160810627
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoe moet je dan met die zwervers omgaan ?
De andere kant op kijken en net doen of je ze niet ziet als je aan je tafeltje komen bedelen, zoals de meeste mensen doen. Of een wegwuifhandgebaar maken.
  zondag 20 maart 2016 @ 15:41:26 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160810729
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De andere kant op kijken en net doen of je ze niet ziet als je aan je tafeltje komen bedelen, zoals de meeste mensen doen.
Dat is inderdaad een stuk respectvoller :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160811002
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een stuk respectvoller :D
Precies, dat is mijn punt. Al die onzin over dit onderwerp al dagenlang, terwijl de meeste mensen gewoon zo op bedelaars reageren. Hypocriet gedoe.
pi_160811230
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies, dat is mijn punt. Al die onzin over dit onderwerp al dagenlang, terwijl de meeste mensen gewoon zo op bedelaars reageren. Hypocriet gedoe.
Ik weet niet in welke achterbuurt jij woont,maar waar ik woon is dit verre van gebruikelijk, laat staan wenselijk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_160811264
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:57 schreef eight het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke achterbuurt jij woont,maar waar ik woon is dit verre van gebruikelijk, laat staan wenselijk.
Dat is niet bij mij in de buurt want daar wonen geen bedelaars (ik heb er eigenlijk nog nooit gezien in Nederland). Maar ik kom vaak in zuid-europa op vakantie of stedentrips over de hele wereld en dan zie ik 9 van de 10 mensen zo reageren op bedelaars. Maar jij ziet dat anders dus? Oogkleppen op?
pi_160811282
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:57 schreef eight het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke achterbuurt jij woont,maar waar ik woon is dit verre van gebruikelijk, laat staan wenselijk.
Of begrijp je misschien verkeerd wat ik met "zo" bedoel, dan moet je even twee posts teruglezen.
pi_160811295
Spaanse hypocrieten. :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160811336
Je mag niet hopen dat Ajax supporters muntgeld hebben meegenomen naar Eindhoven :P
pi_160811348
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:01 schreef Toefjes het volgende:
Je mag niet hopen dat Ajax supporters muntgeld hebben meegenomen naar Eindhoven :P
Haha, zou wel een bak zijn, gaan ze allemaal kleingeld op het veld gooien.
pi_160811554
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, zou wel een bak zijn, gaan ze allemaal kleingeld op het veld gooien.
Of naar de PSV fans.
pi_160812241
Al aan het derde topic voor het grootste non incident van het jaar ^O^
pi_160812321
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:01 schreef Toefjes het volgende:
Je mag niet hopen dat Ajax supporters muntgeld hebben meegenomen naar Eindhoven :P
Dat.. zou geniaal zijn.
  zondag 20 maart 2016 @ 16:36:32 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160812426
Guardia Civil veegt grote groepen bedelaars vaak aan de kant met de wapenstok en nu doen ze moeilijk in Spanje. Want ja, wijzen naar een ander voelt toch oh zo lekker.
pi_160813163
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De andere kant op kijken en net doen of je ze niet ziet als je aan je tafeltje komen bedelen, zoals de meeste mensen doen. Of een wegwuifhandgebaar maken.
Alsof dat niet denigrerend is...
pi_160813778
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:58 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Alsof dat niet denigrerend is...
Juist wel, daarom zeg ik dat zo. Maar dat is wat de meeste mensen doen, ook veel van de mensen die de aktie van de PSV-supporters in Rome nu afkeuren. Dat vind ik hypocriet.
pi_160814026
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Juist wel, daarom zeg ik dat zo. Maar dat is wat de meeste mensen doen, ook veel van de mensen die de aktie van de PSV-supporters in Rome nu afkeuren. Dat vind ik hypocriet.
Ah op die manier, daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar goed wat is wel de juiste manier om met die mensen om te gaan. Ik snap ook wel dat mensen geïrriteerd worden door het opdringerigere gedrag van sommige bedelaars/organisaties.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:31:11 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160814227
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ndpaal+genageld.aspx

Volgens die bron is de man gevlucht en buurtbewoners zijn bang voor die man die zich nogal misdragen zou hebben.

Best een grappige gedachte dat hij nu ergens moet bedelen om hulp.
Het zal sowieso een arrogante klootzak zijn geweest, het dorp is vast blij dat ze 'm erbij kunnen lappen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160820699
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:01 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Leer lezen man. Ik vind die actie misselijkmakend, schreef ik al, maar dat staat los van de ophef. Wat heeft dat met goedpraten te maken? Begrijp je überhaupt Nederlands?

Dit is een beetje hetzelfde als wanneer er weer een topic aangemaakt wordt over incidenten met misdragingen van asielzoekers ergens in het buitenland. Praat ik die misdragingen goed? Niet per se. Maar dat betekent nog niet dat de ophef terecht is.

Als deze gasten door Spanje strafrechtelijk vervolgd zouden zijn, zou ik dat prima vinden, maar het lijkt mij dat Nederlandse politici wel belangrijke zaken hebben om zich mee bezig te houden.

[..]

Me dunkt dat elke niet randdebiel dat wel weet hoor. :')
Nou ik vind het prima dat een barbaars gedrag door de regering zelf wordt veroordeeld.
Trouwens het gaat hier om Nederlanders die zich als idioten hebben gedragen.
pi_160821723
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:36 schreef Twiitch het volgende:
Guardia Civil veegt grote groepen bedelaars vaak aan de kant met de wapenstok en nu doen ze moeilijk in Spanje. Want ja, wijzen naar een ander voelt toch oh zo lekker.
En de bevolking zelf behandelt ze ook als vuil ( wat ze ook zijn ), maar je zal wel gelijk hebben. Die Nederlanders gooien geld naar ze, wij schelden ze alleen uit of negeren ze!
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160822115
Dus de beste man vond zichzelf eerst wel stoer. Lekker lachend geld verbranden voor de ogen van mensen die het nodig hebben.
Maar thuis gekomen kan hij daar geen tekst en uitleg over geven. Hij is meteen op de vlucht.
Want een held.. :')
Make my day!
pi_160832885
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:28 schreef agter het volgende:
Dus de beste man vond zichzelf eerst wel stoer. Lekker lachend geld verbranden voor de ogen van mensen die het nodig hebben.
Maar thuis gekomen kan hij daar geen tekst en uitleg over geven. Hij is meteen op de vlucht.
Want een held.. :')
En zo hoort het ook. Die mensen hebben niks gedaan wat niet mag, en niks gedaan waar de club iets mee te maken heeft. Ze hebben zichzelf wel laten zien als extreem trieste figuren zonder fatsoen. Ze hebben zich in sociaal en menselijk opzicht misdragen en de sanctie daarop is sociale veroordeling en uitsluiting door mensen met fatsoen.

Het internet helpt die welverdiende hoon en eerverlies een handje. Maar mensen die kamervragen stellen of autoriteiten die zich ermee bemoeien willen alleen maar scoren maar hebben hierin niets te zoeken. Die gaan immers niet over fatsoen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160835310
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:00 schreef loni55 het volgende:
Bovenstaande goedpraters zijn net zo zielig als die debielen.
Prachtige staaltje redenatie weer. :')
pi_160835314
Artikeltje van het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-een-dubbeltje.dhtml
quote:
,,Ik was er niet bij",zegt ze als haar wordt gevraagd naar hoe de Nederlanders haar en haar lotgenoten behandelden. Maar ze was er wél bij. Ze staat op de foto's en videobeelden, in exact dezelfde kleding als deze zondag op hetzelfde plein, het Plaza Mayor, in Madrid. Met hetzelfde besmeurde rugzakje. ,,Nee, echt, ik was het niet", herhaalt ze.
Ze wil er niet meer over praten. Volgens de Spaanse krant El Mundo zou zij die dag 10 euro hebben verdiend, meer dan de 3 of 4 die ze normaal op een dag met haar kartonnen bekertje ophaalt. Ze was blij met het geld.
quote:
,,We slapen onder een brug met de hele familie, van oma's tot kleine kinderen", zegt Ecaterina in haar beperkte Spaans. ,,De 3 euro die ik op een dag krijg, zijn niet genoeg voor eten. Als de markt sluit, gaan we daar op zoek naar eten voor de avond." Die markt is die van San Miguel, net achter het plein, en is op deze zondag afgeladen met Madrilenen en toeristen bij de talloze eettentjes. Een oude bedelaarster, net als de anderen een Roma-zigeunerin, zit er voor de deur. Zelden valt er een muntje in haar beker.
Dankzij die PSV-ers hebben ze mooi wel 3x zoveel binnengehaald als normaal. En daar waren ze dik tevreden mee.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160835407
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef H.FR het volgende:
Artikeltje van het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-een-dubbeltje.dhtml

[..]

[..]

Dankzij die PSV-ers hebben ze mooi wel 3x zoveel binnengehaald als normaal. En daar waren ze dik tevreden mee.
En al die mongolen die nog nooit een euro hebben gegeven aan een minder bedeelde maar zeiken en zaniken. OEH HOE MENSONTEREND ! Doneer zelf eens wat euro's en hou je platte bek.
U MAD?
pi_160835427
quote:
3s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En al die mongolen die nog nooit een euro hebben gegeven aan een minder bedeelde maar zeiken en zaniken. OEH HOE MENSONTEREND ! Doneer zelf eens wat euro's en hou je platte bek.
Precies.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160835724
quote:
3s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En al die mongolen die nog nooit een euro hebben gegeven aan een minder bedeelde maar zeiken en zaniken. OEH HOE MENSONTEREND ! Doneer zelf eens wat euro's en hou je platte bek.
Amen broeder.
pi_160835939
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Prachtige staaltje redenatie weer. :')
Een barbaar blijft een barbaar ongeacht waar die verblijft.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:13:50 #49
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_160855677
Effe kijken welke kut politicus nu nog opstaat om over deze mensonterende kwestie te huilen. Of zou er iets anders zijn om je druk over te maken inmiddels?
pi_160855750
Gelukkig zijn die PSV supporters afgelopen zondag vernederd O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')