abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160784221
In november hebben we een huis gekocht! We voelden ons niet thuis in de buurt waarin we woonden, en waren op zoek naar iets anders. Toen dook daar ineens een project op van 5 woningen, twee twee-onder-één-kap-woningen, en een vrijstaande woning. Binnen een weekend waren ze allemaal verkocht, waarvan één twee-onder-één-kap-woning aan ons *O*
Illustratiefoto´s:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het huis heeft 3 woonlagen en een kelder. De opbouw is als volgt:
Kelder: logeerkamer met douche/toilet, berging, wc/washok
Begane grond: woonkamer en keuken.
2. verdieping: 4 slaapkamers en een badkamer (we maken 3 slaapkamers ene en hobbykamer)
Zolder: speelkamer.

Op het moment van aankoop waren ze bezig om de grond bouwklaar te maken. In Noorwegen betekent dat rotsen opblazen en steen weghakken. De grond is hier iets anders dan de papgrond in Nederland ;) De huidige stand van zaken in beeld. Het achterste huis is van ons.

Ze zijn aan ons huis begonnen, en daar ligt nu de kelderetage. De muren zijn opgetrokken en de vloerverwarming ligt. De wc in de kelder hebben we vergroot zodat we er de wasmachine en droger kunnen plaatsen. De berging wordt daarmee iets kleiner.

We krijgen een eikenhouten parketvloer, een "waardebon" voor omgerekend 10.000 euro om een keuken uit te zoeken bij een specifieke keukenboer (dus geen standaardkeuken), een badkamer (al weten we nog niet wat dat precies inhoudt), gipsplaten tegen de muren (witgespoten), houten trapbekleding, tegels in de entrées met vloerverwarming (geen overbodige luxe aangezien er 5 maanden per jaar sneeuw ligt ;)), een garageplaats in de kelder onder het achterste huizenblok.
pi_160784251
Wat we willen/over twijfelen:
-Keukeneiland, waar je aan 1 kant aan kan zitten. Hopelijk past dat :D
-Hoe gaan we de huiskamer inrichten. Het is te breed om vanaf de ene muur naar de tv op de andere muur te kijken. We moeten dus anders inrichten, maar weten nog niet hoe :+
-Waar gaan we de werkkamer en hobbykamer plaatsen? In de kelder of een van de slaapkamers?
-We willen een keukenblad met een betonlook. We hebben over beton ciré gelezen, maar of dat wat is?
pi_160784296
Leuk, ik volg.
pi_160784864
Tof weer een topic er bij. Ben erg benieuwd hoe het in Noorwegen gaat met bouwen, dus ik volg het graag :)
pi_160784913
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:17 schreef Puala het volgende:
Tof weer een topic er bij. Ben erg benieuwd hoe het in Noorwegen gaat met bouwen, dus ik volg het graag :)
Wij ook _O-

Ik had gehoopt dat we iets meer op de hoogte zouden worden gehouden over de voortgang. Maar dat komt vast wel als het project wat verder vordert. Maar we zijn gewoon te nieuwsgierig :D
pi_160785651
Wat leuk Roomsnoes! Genoeg ruimte ook. Als ik me niet vergis hebben jullie ook een kindje toch?
Ik ga je volgen.
pi_160785694
Ja, we hebben een dochter van 20 maanden, en een onderweg. Due date november. Huis klaar tussen november en februari. Timing, we has it! (Kind was gepland hoor, we wilden niet op het huis wachten ;))
pi_160785769
Wat gaaf Room! Ik ga je ook volgen :) Hoe breed en diep wordt jullie huis? Is het vergelijkbaar met de huidige Nederlandse nieuwbouw'standaard'?

Etasje :D O+ Klinkt zo lief!
pi_160786153
Ik weet niet wat de standaard is in NL eigenlijk. Maar ons huis wordt 6m breed en 9m diep, geloof ik. De afmetingen kan ik heb genoeg niet terug vinden in het overzicht.

Noorse leenwoorden worden fonetisch gespeld :D Zo hebben we hier sjokolade, etalasje en renovasjon enzo :D
pi_160786189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik weet niet wat de standaard is in NL eigenlijk. Maar ons huis wordt 6m breed en 9m diep, geloof ik. De afmetingen kan ik heb genoeg niet terug vinden in het overzicht.

Noorse leenwoorden worden fonetisch gespeld :D Zo hebben we hier sjokolade, etalasje en renovasjon enzo :D
Mooi breed! Fijn! Ons toekomstige huis (excl uitbouw) is volgens mij vrij standaard, 5.1 breed en 8.8 diep :)

Hahaha echt! Dat is té leuk :D Ik moet erheen :D
pi_160788320
Mag ik vragen voor hoeveel? :@ (Alleen koop van het huis dus.)
pi_160788418
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Mooi breed! Fijn! Ons toekomstige huis (excl uitbouw) is volgens mij vrij standaard, 5.1 breed en 8.8 diep :)

Hahaha echt! Dat is té leuk :D Ik moet erheen :D
Ja het is hier leuk! :)
pi_160788490
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mag ik vragen voor hoeveel? :@ (Alleen koop van het huis dus.)
Zonder er te veel over uit te willen wijden, zou ik er in Nederland in Blaricum en omgeving heel aardig kunnen wonen. Ik wil geen exact bedrag hier neerzetten, omdat het een heel raar beeld geeft. De lonen liggen hier veel hoger (belasting ook wel), ik woon aan de rand van de hoofdstad, we hebben beiden een erfenis in het huis zitten, en de huizenmarkt is hier nog nooit zo sterk (en dus duur :X ) geweest.
pi_160788679
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Mooi breed! Fijn! Ons toekomstige huis (excl uitbouw) is volgens mij vrij standaard, 5.1 breed en 8.8 diep :)

Hahaha echt! Dat is té leuk :D Ik moet erheen :D
Waar gaan jullie wonen trouwens? Heb je een topic? :9
pi_160788702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Waar gaan jullie wonen trouwens? Heb je een topic? :9
In het Westland, terug naar onze roots ( :')).
Maarrrr de bouw start pas over ongeveer 6 mnd, dus tzt open ik wel een topic :9
  zaterdag 19 maart 2016 @ 19:08:18 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160790185
Gaaf room, gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 19 maart 2016 @ 20:06:18 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_160791721
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, gaaf huis ! *O*
Idd alleen heb ik het niet op 5 maanden sneeuw, brrr!
pi_160792064
Dank je!

Zodra de herfst voorbij is, is de sneeuw erg welkom. Het is rotter in het voorjaar, als je naar lente snakt en er valt nog ff een pak }:|

Hier trouwens nog een plaatje van de voorkant van het huis, met de entree (wij hebben het achterste huis van het middelste gebouw). Hier zie je ook de ingang naar de garage onder de buren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161097306
We hebben contact gehad met de aannemer over de tuin. We hebben het huis gekocht nav oa deze illustratie (ons huis is het linker huis van het middelste gebouw.
.

Hier is de tuin ongeveer even diep als het huis, zo lijkt het. Dat is ook de indruk die we hebben gekregen van de tekening:
(Wij hebben hus 2, L 2, het linkerhuis in het midden)

De kronkelige lijntjes zijn hoogtelijnen.

Toen we laatst op de bouwplaats waren hebben we een grote rots gezien aan de achterkant van de tuin. Dat zag er zo uit. Ons huis is het achterste van de twee-onder-een-kap waar je de fundering van ziet.
Als je aan de linkerkant het hek ziet, is het achterste van onze tuin omtrent daar waar de groene doeken ophouden. Wat er dus aan bruikbare ruimte van de tuin overblijft, is erg weinig, en zeker niet dezelfde diepte als het huis.

Vandaag contact gehad met de aannemer, en hij snapt het probleem, maar het lijkt er op dat die rots het pas dat achter het hek ligt, op zijn plek houdt. Als we die rots dus weg willen hebben, zal het pad waarschijnlijk op een andere manier op zijn plek gehouden moeten worden. Hij ging dit onderzoeken, maar hij zei al wel dat dit meerwerk gaat kosten.

En ik vind dat dus niet tof. }:| Een ding is dat de tuin waarschijnlijk veel en veel korter wordt dan we nav de tekeningen dachten. Ik had juist gehoopt op een degelijke tuin en nu wordt het een sneu platje bijna. En dat er waarschijnlijk ook nog een enorm prijskaartje aanhangt, is gewoon sip. We wachten even af hoe veel het gaat kosten, en dan kijken we wat we doen. Misschien via de makelaar kijken wat redelijk is. Het is dan wel zo dat de illustraties puur als illustratie dienen, maar dit wijkt wel heel erg af van wat we dachten te krijgen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:06:53 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161099385
Dus je perceel is wel zo groot als waar je voor getekend hebt maar je hebt een enorm rotsblok in je tuin?
Dat is wel echt een rot situatie! Wat balen zeg.
Ik snap helemaal dat je er vanuit ging dat ze het maken zoals de situatieschets toont.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161099541
Ja precies. We bezitten wel tot aan daar waar de hekken nu staan, maar ja, bijna 1/3 verdwijnt omdat het niet te gebruiken is. En we hadden juist zo'n zin in een grote tuin -O-
pi_161100006
Die situatieschets helpt ook niet echt wat dat betreft, ook al is het een artist impression :{. Probeer maar eens zo'n mooi grasveldje op een rots te bouwen.

Muh Room! -O-
pi_161105823
:o
Dat geeft wel behoorlijk het gevoel dat je bedonderd wordt zeg.
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:52:16 #25
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161106291
Ben je van te voren niet ter plekke gaan kijken? Ik vind het bijzonder dat je hier pas tijdens de bouw achter bent gekomen.
pi_161112791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:52 schreef Barrah het volgende:
Ben je van te voren niet ter plekke gaan kijken? Ik vind het bijzonder dat je hier pas tijdens de bouw achter bent gekomen.
Natuurlijk wel.
Maar toen waren ze nog begonnen aan het voorbereiden van het terrein. De ruimte van onze tuin was toen nog niet weggeblazen, dus dat hadden we onmogelijk kunnen weten. Verder hebben we op de tekening van het zijaanzicht gekeken gisteravond, en daar is een vlakke tuin getekend, en zoals op de tekeningen die ik eerder plaatste, zijn geen hoogtelijnen te zien in de breedte van de tuin. We hadden dus alle reden om aan te nemen dat de tuin vlak en diep zou worden.

Het gaat vast wel opgelost worden op een of andere manier. Maar ik heb geen zin om 10.000e te betalen voor iets wat ik voor mn gevoel al betaald heb.
  zaterdag 2 april 2016 @ 07:36:19 #27
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161112800
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die er op zetten. Dit lijkt me iets om je liever niet zelf druk over te hoeven maken. De bouw van een huis brengt al genoeg stress met zich mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barrah op 02-04-2016 08:13:09 ]
pi_161112867
We gaan van de week met de aannemer op de bouwplaats kijken en horen waar zij mee komen. Mocht dat voor ons niet voldoende zijn of mocht het veel geld gaan kosten, dan doen we dat idd.
pi_161406190
Nou, dat met de tuin liep gelukkig met een sisser af. Aannemer was het met ons eens dat het teveel van de tuin innam, en de rots gaat dus verwijderd worden.

De binnenmuren zijn geplaatst. Inmiddels zitten denk ik de etagebalken er ook op, en dan wordt er een vloer gemaakt. Dit geheel wordt dan afgedekt en dan wordt dit gebruikt als werkgebied als ze het derde huis gaan maken. Dus nu een hele poos niets niets meer te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben tegels uit gaan zoeken voor de badkamer! Er zit een standaardbadkamer bij het huis, en ik was dus erg benieuwd of het naar onze zin was. Liefst wilden we witte wandtegels, en antraciet op de vloer. Maar in het pakket zat een heel licht grijze wandtegel, en dus antraciet op de vloer. Moest er even aan wennen, maar ik vind het eigenlijk wel tof in een nieuwbouwhuis. Dent dat het met wit sanitair erg mooi wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de keuken willen we ook iets eigentijds doen. We willen wel wat werk maken van de keuken, want we houden van koken en we zijn er veel. Ik heb een poos geleden gevallen voor Beton Ciré als keukenblad, en dat wil ik graag in de keuken. Ik houd van die betonlook, en het schijnt stukken beter geschikt te zijn als keukenblad dan gewoon beton. Ervaring, iemand??

Verder hebben we een keuken gezien in mat zwart. Ook een vrij gewaagde keus voor ons, maar het zag erg wel tof uit. De kastjes waren mat zwart, zonder relief of profiel, zagen er uit als schone zwarte schoolborden zeg maar :P Ben vergeten een foto te maken helaas. Maar denk dat het wel tof staat met een betonnen blad. En dan een glazen achterwand, en een mintgroene Smeg-koelkast. In mijn hoofd ziet het er prachtig uit, maar we wachten in spanning op de tekeningen van de keukenboerin :P
pi_161416469
Haha ik stel me bij een glazen achterwand iets voor waarbij je van buiten in de kastjes kunt kijken, dat zal je wel niet bedoelen :)
pi_161416594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:41 schreef Loopfiets het volgende:
Haha ik stel me bij een glazen achterwand iets voor waarbij je van buiten in de kastjes kunt kijken, dat zal je wel niet bedoelen :)
Haha, nee dat is me iets te exhibitionistisch :P Glas tegen de muur rondom de keuken ;)
pi_161433660
Beton ciré hebben wij. Ons probleem is dat het bij aanbrengen te 'open' is aangebracht. Betekent in ons geval dat hij heel gevoelig is geweest voor kalk etc. dat ging allemaal in die poriën zitten.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_161433759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Beton ciré hebben wij. Ons probleem is dat het bij aanbrengen te 'open' is aangebracht. Betekent in ons geval dat hij heel gevoelig is geweest voor kalk etc. dat ging allemaal in die poriën zitten.
Ok gets, dat is niks nee. Hier zit er haast geen kalk in het water gelukkig, maar je wil natuurlijk sowieso dat het degelijk is aangebracht.

Is het verder makkelijk schoon te houden? Tomaatvlekken enzo gaan er goed af?
pi_161433803
Het is makkelijk schoon te maken met wel relatief onderhoudsgevoelig. Een pan laten stuiteren (of in mijn geval een tosti ijzer) is een deuk. Aan de andere kant, het is vrij goedkoop en een nieuw laagje er op (of een nieuwe coating) kost de wereld niet en dan issie weer als nieuw.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_161433844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:51 schreef mark_dabomb het volgende:
Het is makkelijk schoon te maken met wel relatief onderhoudsgevoelig. Een pan laten stuiteren (of in mijn geval een tosti ijzer) is een deuk. Aan de andere kant, het is vrij goedkoop en een nieuw laagje er op (of een nieuwe coating) kost de wereld niet en dan issie weer als nieuw.
Ok! Nou gooien wij normaal gesproken niet met het inventaris, maar wel iets om op te letten ja ;)

Wat heb je als keukenblad, welk materiaal?
pi_161433878
Ik meen watervast MDF
Hoor ik die Griekse melodie...
  Milf donderdag 14 april 2016 @ 22:19:24 #37
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_161434533
Ik ga je topic ook volgen.

Op papier ziet het er mooi uit, ben benieuwd naar de voortgang en resultaat.

Oh,en gefeliciteerd natuurlijk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:14:30 #38
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_161441938
Ik ben zeer benieuwd! Sowieso maar weinig gezien van dit soort bouw in een ander land :D

Mooi flink woonoppervlak trouwens!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_165415745
Hee Room, hoe gaat het met jullie huis? :)
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 21:44:11 #40
45833 crew  Fogel
pi_165415976
Al ingetrokken?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 22:08:02 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165416810
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 21:44 schreef Fogel het volgende:
Al ingetrokken?
Ja, ik vroeg mij ook al af hoe het hier mee gesteld is ! :)
pi_165416822
Oi, ik had hier een topic over ja!

Oops :D

Nee, we zijn er nog niet ingetrokken. De verwachte opleverdatum ligt ergens tussen nov en feb. Wij hebben het idee dat het eerder feb wordt. Niet zozeer vanwege ons huis, maar de derde twee-onder-1-kap krijgt de gemeenschappelijke garage er onder, en bij dat huis zijn ze nu pas nét klaar met de berg afgraven en het puin opruimen. Er is dus nog niets opgetrokken. Voor ons zou feb of misschien nog later heel goed uitkomen, omdat we in november een baby krijgen, en omdat we sowieso pas rond de pasen willen verkopen (mogelijk hogere huisprijzen in het voorjaar hier).

Qua bouwen hadden we gehoopt op een soort van overzicht met alles wat er gedaan zou worden, en wanneer ongeveer. Nu krijgen we steeds een telefoontje dat we iets binnen een dag moeten beslissen :')

Anyway, qua extra keuzes zijn gew gegaan voor extra isolatie van bg naar kelder en van de zolder naar de 1e verdieping (Nederlandse eerste Fogel ;))

Ook hebben we voor houten panelen gekozen in de huiskamer, om het ophangen van eea makkelijker te maken (muren zijn van gips hier, en da's niet altijd even handig met ophangen van kasten enzo)

We hebben helaas nog steeds geen idee hoe de badkamer er uit komt te zien. Alleen de tegels hebben we gekozen, maar verder geen idee hoe of wat. Wel jammer maar we zijn het zeuren zat :D We horen het tzt wel. Er komt iig een losse douche en badkuip in de badkamer, en het wordt zo ingericht dat er plek is voor een verschoontafel naast de wastafel. Dat hebben we nu ook, en dat bevalt erg goed :)

De steen in de tuin waar ik het eerder over had is inmiddels weg, en de tuin ziet er dus (voorlopig) beter uit, qua grootte. Nog wel een grote puinzooi met veel steen hoor, maar dat wordt vanzelf wel wat denk ik.

Verder hebben we alle stopcontacten een plek gegeven, want extra geplaatst hier en daar, wat extra lamppunten in de keuken. Ohja, keuken is besteld! Het wordt deze keuken, maar dan met zwarte frontjes. Vrij gewaagd voor ons, maar het zag er erg mooi uit. Mat zwarte frontjes zonder nerf. We willen het werkblad van Beton Ciré laten maken, dus we hopen op een mooie, beetje industriële look. Het kookeiland heeft wat kastjes er onder en een zitgedeelte voor 4 stoelen ongeveer.
Kan even geen tekening vinden van de keuken, die houden jullie nog te goed.

Onze zolder ("loft") heeft schuine wanden, en we hebben knieschotten met kruipdeurtjes besteld (het witte deel). Daar kunnen we koffert enzo kwijt. De trap maken we dicht aan de kant waar je naar boven komt (bovenin op deze tekening) en daar maken we een deurtje. Leuk verstopplekje voor de kinderen. Deze zolder wordt een speelkamer, waar ik me al e-norm op verheug om in te richten :D

In de kelder hebben we in de "trimrom" (sportkamer :') maar dat wordt een logeerkamer) water en extra elektriciteit laten aanbrengen, zodat we in de toekomst, als we dat zouden willen, er een minikeukenblokje kunnen installeren, zodat we het zouden kunnen verhuren. We zijn dat niet van plan voorlopig, maar nu wordt alles aangebracht, dus we dachten - dat doen we nu, dan kán het iig.

We hebben nog wel een dingetje gehad met de aannemer. We hebben iets dat gebalanseerde ventilatie heet, geen idee of dat in NL bestaat en hoe dat dan heet. Het is iig een ventilatiesysteem dat frisse lucht naar binnen blaast, en oude lucht naar buiten. Er komen dus twee buizen naar buiten ergens, op de gevel. Deze waren ineens geplaatst. Op de warmste muur in de hoek (dus geen wind of trek daar), erg laag bij de grond, en precies daar waar het terras gaat komen. Wij zagen daar problemen in. Want wat als het sneeuw, en de in- en uitvoer van lucht sneeuw dicht? Of als we buiten zitten en er komt zo'n huislucht bij je stoel naar buiten? Of je zit te bbq'en en al die stang wordt je huis ingezogen? Om maar niet te spreken over de warmte die je je huis in pompt op warme dagen bij een muur op het zuiden in een hoek tussen de facade en het hek naar de buren :')
Aannemer was van mening dat alles ok was geïnstalleerd. Daar waren wij het niet mee eens. Na een paar discussies hebben we het er bij gelaten, en hij zou t uitzoeken zei hij. Gister was man er even heengefietst, en toen staker er twee buizen uit de westelijke muur O+ Opgelost dus! *O*

Verder hebben we een koelkast en een vriezer op de kop getikt, een kookplaat en hebben we voor veel geld zooi verkocht op de noorse m.a.rktplaats. Zolang mijn conditie het toelaat zijn we aan het "puinruimen" zodat het huis zo leeg mogelijk is als de baby komt, want dan willen we daar op kunnen focussen.

Nog wat foto's. Vanwege het grove werk aan huis 3 zit ons huis ingepakt, dus erg veel zie je er niet van, helaas.
(edit zo even - bang dat ik mn lap tekst kwijt raak :') )
  zondag 18 september 2016 @ 22:22:35 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165417379
Goede update ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165417605
Potver, heel mijn edit weg toen ik wilde previewen }:|

In een spoiler, want grote foto's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165417779
Tof om te lezen Room! Gaat de goeie kant op ^O^
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 22:55:33 #46
45833 crew  Fogel
pi_165418571
Bouwen met dynamiet O+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165421565
Andere koek dan in NL inderdaad :D Ik heb echt verbaasd staan kijken wat voor enorme hoeveelheden steen er weggegraven zijn.
Dat is ook de reden dat huis 3 zo vertraagd is. Ze moesten meer weghalen dan gepland, en dan moet je weer door allerlei bureacratische systemen, en ja, dat kost tiiiijd. Maar het komt ons wel goed uit, stiekum.

De keuken! Heb een foto gevonden! Of nou ja, een tekening van hoe we het geplanned hebben.
Links een losstaande koelkast. Vaatwasser komt rechts van de wasbak en helemaal rechts een hoge kast. links daar weer van, dus naast het raam, komt een hip elektrisch kastje dat naar beneden komt langs de wand. 6 cm diep geloof ik,d us handig voor messen ofzo. Man wilde wat gadgets :P

  Moderator maandag 19 september 2016 @ 08:00:59 #48
45833 crew  Fogel
pi_165421638
Even over de verhuurplannen. Het is niet helemaal duidelijk maar het lijkt erop dat de 'trimrom' een 'lysgrav' heeft. Vraag aan de aannemer of deze (en het raam) aan de aan de normen voor een 'rømningsvei' voldoet. Want anders kan je verhuur later wel vergeten. Er is vast een reden dat ze het trimrom ipv soverom noemen, want de bouwtechnische eisen daarvoor zijn veel soepeler aangezien een trimrom geen 'oppholdsrom' is.
Juist om die reden heb ik alle 'secundaire' ruimtes in mijn huis gewoon 'soverom' genoemd (en voldoe ook aan de eisen daarbij) en dat komt nu ik ga verhuren opeens erg goed uit.
Je moet waarschijnlijk ook een 'bruksendring' aanvragen en afhankelijk van de gemeente waar je woont heeft dat ook weer invloed op je 'bruksareal' omdat je een extra parkeerplek moet hebben. Dus vraag dat even meteen aan de aannemer... Als ze het nu al op de tekening zetten als verhuurdeel scheelt dat later veel gezeik.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165421694
Hij voldoet aan de eisen voor een rømningsvei, dat hebben we inderdaad gevraagd. Joost mag weten waarom ze het verkopen als trimrom :?
Utbgyger zei dat het goedgekeurd zou worden als verhuurobjekt. Ik zie het overigens niet zitten hoor, maar goed, het is fijnd at het een mogelijkheid is, want het geeft toch inkomsten, en we hebben de ruimte zelf niet echt nodig. Of we maken er een air b'nb van een poosje. Hangt er sterk van af of lillebror in oktober komt (kdv-plaats) og in november (= zeker 6 maanden onbetaald verlof }:| )
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 08:34:43 #50
45833 crew  Fogel
pi_165421885
Er is soms een groot verschil tussen wat een aannemer zegt en wat er daadwerkelijk kan. Als het zo onproblematisch is allemaal zou ik hem echt vragen om het als verhuur in te tekenen nu al (en dan komt de mogelijke aap ook meteen uit de mouw). Scheelt later contact met de gemeente en in deze fase is het nog een stuk simpeler qua ambtelijke molen. (En dat schreef ik terwijl ik op de dispensasjonsveiledning kijk omdat ik nu zelf die achterafromslomp heb, incl alle tijd en 'gebyr' die ik er mee kwijt ben).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')