abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Lieve Belg zaterdag 19 maart 2016 @ 00:40:36 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160777476
Deel 5 voor Gold Rush :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zaterdag 19 maart 2016 @ 00:40:55 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160777483
Laatste post uit het vorig topic:

Gold_Rush twitterde op vrijdag 18-03-2016 om 23:57:19 Sadly, Grandpa John Schnabel passed away last night peacefully in his sleep at age 96. We'll miss you, Grandpa. https://t.co/IoeOCI0ksH reageer retweet
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160778728
grandpa John Eindbaas _O_
Moge hij rusten in vrede ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door bluemoon23 op 19-03-2016 02:21:02 ]
  zaterdag 19 maart 2016 @ 02:21:18 #4
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_160778782
wat een held.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 19 maart 2016 @ 03:06:20 #5
356891 Abed
hooggeleid
pi_160779074
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 00:40 schreef Jump het volgende:
Laatste post uit het vorig topic:

Gold_Rush twitterde op vrijdag 18-03-2016 om 23:57:19 Sadly, Grandpa John Schnabel passed away last night peacefully in his sleep at age 96. We'll miss you, Grandpa. https://t.co/IoeOCI0ksH reageer retweet
[ afbeelding ]
Nooooo treurig nieuws, wat een baas :'(
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 19 maart 2016 @ 05:05:10 #6
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_160779444
Inderdaad heel erg treurig. Maar mooi dat hij z'n kleinzoon heeft zien opgroeien naar de uiteindelijke mineboss welke hij nu is.
pi_160779490
Rip. Een gemis voor de show.
pi_160779836
RIP :'(
Mooi figuur was dat _O_
Maar toch mooi een zeer respectabele leeftijd bereikt en rustig in zijn slaap overleden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_160781686
Toch mooi dat hij deze ontwikkeling van Parker nog mee heeft mogen maken.

Over Goldrush zelf; dit was misschien het laatste seizoen dat ik het echt ga volgen. Die gemaakte vete tussen Todd en Parker, het eindeloze herhalen dat Tony's dredge een miljoen kostte en hij die echt dit jaar moet bekostigen.. het wordt mij teveel opgeblazen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_160782790
Treurig nieuws, maar het zat er ook wel aan te komen na al die jaren, ging al steeds moeizamer.

Eigenlijk ook wel blij dat dit buiten de opnames om etc is gebeurd. Dat zou echt teveel worden uitgemolken anders en dat is ook zo respectloos.
pi_160783369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Treurig nieuws, maar het zat er ook wel aan te komen na al die jaren, ging al steeds moeizamer.

Eigenlijk ook wel blij dat dit buiten de opnames om etc is gebeurd. Dat zou echt teveel worden uitgemolken anders en dat is ook zo respectloos.
Volgend seizoen zal wel beginnen met Parker in de put.
pi_160784280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 11:01 schreef Cheiron het volgende:
Toch mooi dat hij deze ontwikkeling van Parker nog mee heeft mogen maken.

Over Goldrush zelf; dit was misschien het laatste seizoen dat ik het echt ga volgen. Die gemaakte vete tussen Todd en Parker, het eindeloze herhalen dat Tony's dredge een miljoen kostte en hij die echt dit jaar moet bekostigen.. het wordt mij teveel opgeblazen.
Goed punt idd. Die gemaakte vete sloeg nergens op. Ook dat binnen een jaar een investering "moeten" terug verdienen is natuurlijk onzin. Waarom mag dat niet gewoon een paar jaar duren? :')
pi_160809706
Erg groot verlies voor de show het overlijden van John Schnabel.

Waarschijnlijk de "echtste" persoon in de serie, puur om het feit dat hij waarschijnlijk te oud was om te scripten :P

Deze wereld heeft weer een legendarisch persoon verloren!
Complete afleveringgids van Gold Rush op http://sold2gold.nl
pi_160811121
Ik wist niet dat Tony en z'n vrouw Nederlanders waren. Vond ze wel altijd al een vreemd accent hebben :P

Hoeveel zou Parker eigenlijk netto overhouden aan die 3,6 miljoen? Het kostte hem alleen al 500k om de boundary cut open te leggen.
pi_160813407
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wist niet dat Tony en z'n vrouw Nederlanders waren. Vond ze wel altijd al een vreemd accent hebben :P

Hoeveel zou Parker eigenlijk netto overhouden aan die 3,6 miljoen? Het kostte hem alleen al 500k om de boundary cut open te leggen.
Volgens mij vertelde Tony in 1 van de laatste afleveringen dat de dredge hem 60% opbrengt tov 10% normaal. Dus Parker zal er 360K aan overhouden denk ik..
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_160814216
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:

[..]

Volgens mij vertelde Tony in 1 van de laatste afleveringen dat de dredge hem 60% opbrengt tov 10% normaal. Dus Parker zal er 360K aan overhouden denk ik..
10 tot 20% volgens mij.
pi_160827695
Parker doet ook aardig aan kosten besparen. Denk maar ruim 20%
  Lieve Belg maandag 21 maart 2016 @ 09:50:46 #18
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160829016
Hopelijk moet Parker geen ontslagvergoeding betalen of zijn 20% is weg :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160832051
Jammer dat opa overleden is, maar hij heeft in ieder geval een heel respectabele leeftijd bereikt met nog steeds volgens mij best een goede conditie.

Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel/ weinig tod overhoud, want die heeft volgens mij een veel grotere crew en legt veel meer kilometers af in vergelijking met parker.

Die dredge van tony is gewoon het meeste efficiente qau aantal mensen die erop moeten zitten en het diesel verbruik dat men niet alle paydirt maar steeds hoeft te verslepen.
  Lieve Belg maandag 21 maart 2016 @ 13:09:01 #20
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_160832093
Probleem met die dredge is, is als alle goede grond rondom het schip weg is het moeilijker is om naar een nieuwe grond te gaan.

Bij de rest is het de vrachtwagen op, en x aantal kilometer verderop de boel terug opbouwen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_160848973
Goed punt ja.
Eigenlijk moet je zo`n dredge modulair opbouwen, alles in formaat van een 40ft zeecontainer ofzo.
Voor het ponton is dat sowieso al makkelijk te maken, die kun je zo aan elkaar koppelen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 01:43:16 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160849005
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wist niet dat Tony en z'n vrouw Nederlanders waren. Vond ze wel altijd al een vreemd accent hebben :P

Hoeveel zou Parker eigenlijk netto overhouden aan die 3,6 miljoen? Het kostte hem alleen al 500k om de boundary cut open te leggen.
Normaal is tussen de 10 en de 20%. Voor Parker zal het afgelopen seizoen lager hebben gelegen ivm die massa investeringen.

Daarbuiten RIP Opa. Met de aflevering van Parkers verjaardag dacht ik nog ''die haalt het einde niet''. Zat er dus, helaas, niet ver naast.
Hij heeft echter wel een mooi leven gehad en kunnen zien dat zijn Legacy volledig is overgenomen door Parker.
pi_160849592
Wat een leuke man was die opa. Zonder opa was Parker denk ik niet zo snel succesvol geworden. Op je 17de een miljoen omzetten, zijn er niet veel denk ik.
Gisteren een hele special over Parker (en opa).
De man heeft een mooie leeftijd bereikt!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_160900164
Komend zondag bij De Reunie op Ned1 Tony Beets in de klas.
pi_160900260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:52 schreef Attitude het volgende:
Komend zondag bij De Reunie op Ned1 Tony Beets in de klas.
_O_ _O_ Ik ga kijken!!
pi_160901020
Hebben jullie die special van Tony ook gezien ?
Hij heeft 20 dezelfde zwarte overhemden in de kast hangen _O-
pi_160903663
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:09 schreef Jump het volgende:
Probleem met die dredge is, is als alle goede grond rondom het schip weg is het moeilijker is om naar een nieuwe grond te gaan.

Bij de rest is het de vrachtwagen op, en x aantal kilometer verderop de boel terug opbouwen.
Daar heb je gelijk in, eigenlijk zou men dan met zo'n ponton als bij die beringsea gold afleveringen moeten maken, alleen dan niet met een graafmachine erop want volgens mij haalt men juist door de constant gravende bakken het volume wat erdoorheen moet.
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:38:20 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160903687
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, eigenlijk zou men dan met zo'n ponton als bij die beringsea gold afleveringen moeten maken, alleen dan niet met een graafmachine erop want volgens mij haalt men juist door de constant gravende bakken het volume wat erdoorheen moet.
Heeft hij geen gelijk in. Waar op een megaclaim de hele installatie constant vrachtwagen op en af moet, er wegen gelegd moeten worden, er rivieren omgeleid dienen te worden gaat de Dredge van A naar B. En als je zoals Tony een x-aantal claims hebt, van claim naar claim zonder toevoeging van vrachtwagens. Kijk eens een aantal afleveringen. Je bent zo 1 tot 2 dagen kwijt met het verplaatsen van je dredge. De dredge verplaatst zich terwijl hij goud aan het winnen is.
pi_160903699
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heeft hij geen gelijk in. Waar op een megaclaim de hele installatie constant vrachtwagen op en af moet, er wegen gelegd moeten worden, er rivieren omgeleid dienen te worden gaat de Dredge van A naar B. En als je zoals Tony een x-aantal claims hebt, van claim naar claim zonder toevoeging van vrachtwagens. Kijk eens een aantal afleveringen. Je bent zo 1 tot 2 dagen kwijt met het verplaatsen van je dredge. De dredge verplaatst zich terwijl hij goud aan het winnen is.
Ik heb Tony nog niet de dredge zien verplaatsen die bleef alleen in zijn eigen meertje drijven, als er een hotspot hier is en de volgende ligt 50 meter verderop dan ben ik wel benieuwd hoelang het duurt voordat Tony of zich door de goudarme grond heeft gegraven of weer op een andere manier de dredge verplaatst.
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:45:13 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160903715
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb Tony nog niet de dredge zien verplaatsen die bleef alleen in zijn eigen meertje drijven, als er een hotspot hier is en de volgende ligt 50 meter verderop dan ben ik wel benieuwd hoelang het duurt voordat Tony of zich door de goudarme grond heeft gegraven of weer op een andere manier de dredge verplaatst.
Door de goudarme grond heen. Een mijner graaft niet gaatje voor gaatje. Hij graaft álles weg wat binnen de claim ligt (daar heeft hij Parker al een keer bijna van een claim voor afgetrapt).
Met opmerkingen als deze ga je je afvragen of jij uberhaubt 1 volledige aflevering gezien hebt van Gold Rush :D
pi_160903776
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Door de goudarme grond heen. Een mijner graaft niet gaatje voor gaatje. Hij graaft álles weg wat binnen de claim ligt (daar heeft hij Parker al een keer bijna van een claim voor afgetrapt).
Met opmerkingen als deze ga je je afvragen of jij uberhaubt 1 volledige aflevering gezien hebt van Gold Rush :D
Als we dan toch persoonlijke sneren gaan plaatsen krijg ik toch eerder het idee dat jij geen benul hebt van drill holes en hotspots. :W
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:54:44 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160903797
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we dan toch persoonlijke sneren gaan plaatsen krijg ik toch eerder het idee dat jij geen benul hebt van drill holes en hotspots. :W
Jij stelt dat ze van hotspot naar hotspot gaan en alles ertussen in, of er nu goud in zit of niet, compleet voor de volle 100% negeren. Dat ze een gat graven bij een hotspot, en thats it.
Dus jij hebt A de serie nog nooit gekeken en buiten dat B de ballen verstand van mining (ik doe het ook niet dagelijks dus ik val voor een groot gedeelte ook onder de laatste).
pi_160904564
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:54 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij stelt dat ze van hotspot naar hotspot gaan en alles ertussen in, of er nu goud in zit of niet, compleet voor de volle 100% negeren. Dat ze een gat graven bij een hotspot, en thats it.
Dus jij hebt A de serie nog nooit gekeken en buiten dat B de ballen verstand van mining (ik doe het ook niet dagelijks dus ik val voor een groot gedeelte ook onder de laatste).
Ik stel dat men alleen goud gaat winnen op plekken waar voldoende goud in de grond zit om rendabel eruit te halen. Dat is heel wat anders, zoals we ook gezien hebben dat tod stukken overburden gewoon niet meer ging wassen omdat het niet rendabel was.

Als we ook naar de serie kijken zien we vaak duidelijk dat er wel bepaalde contouren aangehouden worden en ook dat er in claims plaatsen zijn waar men gewoon niet gaat proberen om goud te winnen omdat de drillholes op die locaties niet hoop gevend zijn.
pi_160911097
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb Tony nog niet de dredge zien verplaatsen die bleef alleen in zijn eigen meertje drijven, als er een hotspot hier is en de volgende ligt 50 meter verderop dan ben ik wel benieuwd hoelang het duurt voordat Tony of zich door de goudarme grond heeft gegraven of weer op een andere manier de dredge verplaatst.
Het meertje zelf verplaatst mee :P
pi_160911335
Dat meer is natuurlijk ook handig om water uit te halen voor de washplant.
En het is handig dat die dredge drijft en met staalkabels en lieren verplaatst kan worden.

Anders heb je zoiets nodig als in een bruinkoolmijn (eigen foto)

Formaatje van zo`n "dredge bucket" van zo`n duitse bruinkool "graafwielbagger"
pi_160913478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:37 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Het meertje zelf verplaatst mee :P
Omdat die dredge relatief langzaam graaft vraag ik me dan af hoelang die over 50 meter zou doen om bij een volgend punt uit te komen waar weer rendabel goud gewonnen zou kunnen worden.

Zou een voordeel van een meertje ook niet zijn dat men daardoor minder last van de permafrost heeft omdat het water dat ook sneller laat ontdooien?
pi_160914195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat die dredge relatief langzaam graaft vraag ik me dan af hoelang die over 50 meter zou doen om bij een volgend punt uit te komen waar weer rendabel goud gewonnen zou kunnen worden.

Zou een voordeel van een meertje ook niet zijn dat men daardoor minder last van de permafrost heeft omdat het water dat ook sneller laat ontdooien?
Ik denk dat als die dregde via het water verplaatst wordt ze dat gewoon met de graaf machines doen zoals de dry dock die ze in de laatste ep maakte. De dredge zelf zal er inderdaad veel te lang over doen om weer bij rendabele grond te komen.
pi_160914904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:15 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik denk dat als die dregde via het water verplaatst wordt ze dat gewoon met de graaf machines doen zoals de dry dock die ze in de laatste ep maakte. De dredge zelf zal er inderdaad veel te lang over doen om weer bij rendabele grond te komen.
Ik dacht toch eens wat verder zoeken, en in de jaren 60 heeft men er wel eens eentje over land verplaatst. Wat een onderneming moet dat geweest zijn. :D

http://www.explorenorth.com/library/mining/pedro_dredge.html
pi_160915026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat meer is natuurlijk ook handig om water uit te halen voor de washplant.
En het is handig dat die dredge drijft en met staalkabels en lieren verplaatst kan worden.

Anders heb je zoiets nodig als in een bruinkoolmijn (eigen foto)
[ afbeelding ]
Formaatje van zo`n "dredge bucket" van zo`n duitse bruinkool "graafwielbagger"
[ afbeelding ]
Mooie machines, zouden die ook met de vele rotsen van Yukon overweg kunnen?

Over het water uit het meertje wat ze voor het wassen van het goud gebruiken. Ik meen me te herinneren dat men in eerdere afleveringen het wel eens over het water gehad heeft en dat het in principe niet te modderig zou moeten zijn omdat je anders weer goud zou wegspoelen. Als dat het geval is zou dan het water uit het meertje door het graven niet te modderig zijn om het optimale eruit te halen?
pi_160916546
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dacht toch eens wat verder zoeken, en in de jaren 60 heeft men er wel eens eentje over land verplaatst. Wat een onderneming moet dat geweest zijn. :D

http://www.explorenorth.com/library/mining/pedro_dredge.html
Volgend seizoen moet je dat als het goed is ook zien. Die tweede die hij heeft gekocht (of wil kopen) moet ook verplaatst worden, deels kon over het water maar groot stuk ook niet. Of hij haalt hem weer uit elkaar dat kan ook nog.

Maar inderdaad enorme ondernemingen dat _O_
pi_160983740
Maar even een reminder erin gooien.
Over een paar minuten "de Reunie" op NL1, met Tony Beets *O* _O_
pi_160984941
haha, mooi ja. Hoor je hem eindelijk eens nederlands(fries) praten :P
pi_160985130
Tony en Patrick Lodiers bij de dredge _O_
pi_160990666
Leuke aflevering inderdaad :D ook even een non discovery kijkje.
  maandag 28 maart 2016 @ 04:04:19 #45
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_160992822
Mooie man die Anto Beets, respect
pi_160993191
Wat een baas die Tony alleen zou ik niet graag voor hem willen werken :P
pi_161083441
Bering Sea Gold is weer begonnen ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Lieve Belg vrijdag 1 april 2016 @ 17:19:10 #48
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_161099518
Toch nog een special deze avond blijkbaar:

Gold_Rush twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 17:07:29 "You gotta try. Don't ever give up"https://t.co/fvNL6Z9i6X reageer retweet
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_161099782
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:45 schreef rene90 het volgende:
Bering Sea Gold is weer begonnen ;)
Komt Scott Meisterheim er deze keer wel in voor? Zonder hem vind ik er maar weinig aan nl. Scott en Steve... beter dan Geer en Goor gewoon! _O-
pi_161100184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:36 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Komt Scott Meisterheim er deze keer wel in voor? Zonder hem vind ik er maar weinig aan nl. Scott en Steve... beter dan Geer en Goor gewoon! _O-
Nee, wel de broertjes met hun pa _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')