Je bedoelt denk ik dan de zakenjets zoals de Dassault Falcon's.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:30 schreef -Phineas- het volgende:
Ik werk op Schiphol.. en ik zie best vaak (hoewel.. niet zoveel als de 747, 787 en de 737 natuurlijk) de 727's langsgaan hoor.. of ben ik gek? Het toestel dat ik best vaak zie heeft in ieder geval ook 3 motoren en een t-staart. Wist voor 90% zeker dat het een 727 was maar zou me zomaar kunnen vergissen (weet niet zo extreem veel in vergelijking met anderen )
Dankquote:Op woensdag 13 april 2016 18:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zou de D-ABMB geweest kunnen zijn, die gaat als PH-CDH voor Corendon Dutch Airlines vliegen.
Ze hadden een of andere charter vandaag.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:49 schreef XL het volgende:
Ik zag vandaag tussen 11:10 en 11:25 een toestel in airberlin-livery vanaf schiphol vertrekken. Weet iemand waarom? AB vliegt toch niet vanaf Schiphol.
Regi's met cijfers zijn voor (motor)zwevers. Cijfer/letter combinaties zijn volgens mij van die vliegende grasmaaiers (ultralights).quote:Op woensdag 13 april 2016 19:28 schreef Irritatie100 het volgende:
en dat cijfers mee deden in NL wist ik eigenlijk ook niet
En die order van 2 A380 toestellen komt van ...*trommelgeroffel*...Emirates.quote:Op maandag 11 april 2016 22:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus is de order van Air Austral voor 2 A380's nu eindelijk officieel kwijt, maar heeft een order voor 2 van een undisclosed buyer erbij.
Als deze inderdaad (vliegend) te zien is op de Luchtmachtdagen, dan mag je je krukje nu wel alvast klaarzetten, me dunkt...quote:Het lijkt erop dat niets de komst van de F-35 nog in de weg staat. De voorbereidingen zijn in elk geval in volle gang. Volgens de huidige planning vertrekt het jachtvliegtuig eind mei vanaf de Amerikaanse Edward Air Force Base naar Nederland om hier 3 weken te blijven.
Voordat de F-35 de oversteek naar Europa maakt, landt het toestel nog op Pax River Naval Base in Washington. Vervolgens begeleiden 2 KDC-10-transportvliegtuigen de F-35 en tanken het toestel onderweg in de lucht bij.
Belevingsvluchten
Dat de F-35 naar Nederland komt, heeft alles te maken met de zogenoemde belevingsvluchten in de omgeving van de Vliegbases Leeuwarden en Volkel. In 2019 arriveren de eerste F-35’s op de Friese basis, in 2022 op de Brabantse.
Minister Jeanine Hennis Plasschaert van Defensie beloofde februari vorig jaar tijdens bijeenkomsten met de omgeving van beide luchtmachtlocaties de F-35 in mei/juni 2016 tijdelijk naar Nederland te halen. Via de belevingsvluchten kunnen omwonenden het geluid van de F-16 en de F-35 ervaren en vergelijken. Het NLR doet de metingen rond beide vliegbases, gevolgd door een eerste onderzoek naar de ervaringen.
Luchtmachtdagen
In het 3-weken durende verblijf van de F-35 vallen ook de Luchtmachtdagen. Daarom kan het publiek het toestel static zien op 10 en 11 juni op Vliegbasis Leeuwarden.
KLM nam in 1920 haar eerste toestel in bezit; een Fokker F.II; de relatie Fokker-KLM haalt dus nét de 100 jaar niet.quote:Fokker krijgt een eigen monument. In 2018 wordt op Schiphol Oost een gedenkteken neergezet waarin een echte staart van een Fokker 70 is verwerkt. Dan ook zet KLM, na bijna honderd jaar, zijn laatste Fokker aan de kant.
Het monument komt op het Stationsplein van Schiphol-Oost, vlakbij de plek waar de allereerste Fokkers van KLM, de Fokker FII, in augustus 1920 wegvlogen. De plek is ook op een steenworp afstand van de locatie waar de Fokker-fabrieken stonden.
Het zijn toch ook nieuwe toestellen? Het is niet zo dat ze al eerder gevlogen hebben.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:57 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig is overigens dat Emirates zélf het constant over nieuwe toestellen heeft.
Ik ga hier maar niet op in; elders hierover al een discussie over gevoerd waar het denk ik op neerkwam dat we verschillende definities van het woord 'nieuw' hadden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:41 schreef FredvZ het volgende:
Het zijn toch ook nieuwe toestellen? Het is niet zo dat ze al eerder gevlogen hebben.
Ik weet niet in hoeverre staat ze precies zijn, maar er zit geen interieur in, geen motoren.quote:Ik verbaas me er wel over dat het nog ruim een jaar duurt om ze af te bouwen, ze lijken toch wel in vergevorderd stadium te zijn.
Ik hoop het. Blauw zal goed staan op deze kist.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:17 schreef inkjet het volgende:
Eens kijken of AF-KL nog orders gaat omzetten naar deze lange versie.
Vervangt de PH-TFL. Dat verklaart precies waarom online stoelreserveringen bij TUI momenteel in elk geval voor long haul niet mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
En onderstaande dame landt over zo'n 2 uur op Schiphol vanuit Tenerife. Vliegt voor TUI.
Vertrekt morgen rond 14:30 uur (voor zover nu bekend)
[ link | afbeelding ]EC-MIA by MAS Munich Aviation Spotter, on Flickr
In het Nederlandse luchtvaartregister hebben motorvliegtuigen, uitgezonderd MLA's en TMG's, altijd 3 letters, bv. PH-BUF.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De cijfers 0-9 doen trouwens ook mee, en die kunnen zelfs in 4 posities voorkomen: bijv. PH-1234. Dat is samen met 3x A-Z 27500 mogelijkheden. (dan is zonder gecombineerd gebruik van cijfers en letters in dezelfde registratie (PH-AB12 e.d. zouden voor nog eens 20.000 mogelijkheden zorgen)
Edit: gecombineerd kan dus blijkbaar wel in de eerste drie posities. Dus bijna 50.000 mogelijkheden
Kwestie van kopen voordat de concurrentie dat doet.quote:Op maandag 18 april 2016 18:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM-AF schijnt interesse te hebben in Air Europa, een prijsvechter die binnen Europa en naar de Caribbean vliegt.
Zouden ze dan toch spijt hebben gekregen van het stoppen van de vluchten van Martinair?
Of wordt dit de volgende prijsvechter die ze om zeep gaan helpen?
Want van Transavia wilde ze toch ook juist af?
Zomaar een leuk weetje, een A330 heeft ook al ruimte + ophanging voor mid body landing gear.quote:Op maandag 18 april 2016 18:44 schreef Woods het volgende:
Een A350-1000 heeft dus een bogie met 6 banden waar de 358 er 4 heeft(259t vs. 308t).
Een A340-200/300 kregen er een set in het midden.
[ afbeelding ]
Als je voorin mag zitten zou ik KLM zelf nemen. Dan heb je niemand naast je zitten omdat de middle seats leeg blijven. Maar ja, op dat kleine stukje is het misschien niet helemaal nodig.quote:Op maandag 18 april 2016 18:57 schreef Merode32 het volgende:
Wat is beter op een vlucht van amsterdam naar london, klm cityhopper of b.a? Uiteraard in de b class.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |