Gaat weer lekker.quote:(Beijing) – China's civil aviation authority has apparently punished the country's largest airline by fleet size after one of its passenger jets mistakenly entered a runway as another plane was landing at an airport in South Korea last month – an incident that saw the aircraft stop within meters of each other.
China Southern Airlines Co. Ltd. was responsible for the incident at the international airport in Cheongju, in northern South Korea, on March 18, officials from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) said during a videoconference with airline executives.
Caixin learned about incident because minutes written by a CAAC stenographer were posted on a mobile application for airline industry news called Flyfeed. It is unclear who posted the minutes.
Li Jian, deputy director of the CAAC, said the pilots of the China Southern Airbus A319 misunderstood the orders of air traffic controllers and entered a runway from the right earlier than they were supposed to as a Boeing jet operated by Korean Air Lines Co. that was landing was rapidly approaching.
The Korean Air plane, which had 130 people onboard, was traveling at 150 kph when the Chinese plane entered the runway, the Chosun Daily newspaper reported, citing government sources. The China Southern plane was going to Dalian, in the northeastern province of Liaoning, with 90 passengers and crew aboard, the major South Korean newspaper said.
The pilots of the Korean Air jet had to quickly veer to the left to avoid a crash, the CAAC said, but no injuries were reported. When the two planes stopped, the right wingtip of the Korean Air plane was just 3 meters from the nose of the China Southern plane.
The CAAC said air traffic controllers were also responsible for the incident because they did not use standard language required by the industry. They also did not order the Chinese jet to stop once it entered the runway.
The regulator said it will cut the number of flights that China Southern's Dalian branch can operate by 5 percent, and it will not approve any applications for new routes and charter flights made by the branch for three months. The punishment of the flight crew will be announced later, the CAAC said.
The CAAC also said that China Southern was not clear about what happened when it first asked the airline about the incident. Only after it was questioned a second time, did it give a clear explanation for what happened.
"The company's initial report to the CAAC lacked key information and it tried to avoid answering the most essential questions," Li said.
A day after the incident, the China Southern crew deleted an audio file containing the air traffic controllers' orders that was recorded aboard the Airbus, the CAAC said.
The CAAC also said that over the previous 15 months the airline industry in China experienced 21 incidents in which a plane taking off or landing had a near miss with an aircraft, vehicle or person on a runway. China Southern was at fault in four of the incidents, the regulator said.
Aan de andere kant moet je dit bericht misschien met een korreltje zout nemen:quote:Op woensdag 13 april 2016 07:04 schreef Xtreem het volgende:
The Korean Air plane, which had 130 people onboard, was traveling at 150 kph when the Chinese plane entered the runway,
quote:The Korean Air plane, which had 130 people onboard, was traveling at 150 kph when the Chinese plane entered the runway,
Die oude krengen maken toch een enorme teringherrie of niet ?quote:Op woensdag 13 april 2016 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
Heel bijzonder om tegenwoordig nog een 727 op Schiphol te zien.
Het lijkt erop dat het toestel zondagmiddag weer vertrekt; maar kan natuurlijk nog veranderen.
Zeker. Schijnbaar was het laatste bezoek van een Boeing 727 aan Schiphol in november 2006.quote:
Ja.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Die oude krengen maken toch een enorme teringherrie of niet ?
Ik dacht eigenlijk ook dat 727's te veel herrie maakten om te mogen landen op Schiphol maar dat zal dus nietquote:Op woensdag 13 april 2016 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die oude krengen maken toch een enorme teringherrie of niet ?
Gaaf, wat kost dat?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zeker. Schijnbaar was het laatste bezoek van een Boeing 727 aan Schiphol in november 2006.
Heel bijzonder dus.
[..]
Ja.
Maar het is een Super 27 met andere motoren aan de buitenkant en een 'hush kit' op de middelste) en heeft tevens winglets gekregen voor lager verbruik.
En ik heb zojuist een Business abonnement bij Flightradar24 en een Enterprise abonnement bij FlightAware gekregen
[ afbeelding ]
In 10 minuten vliegen ze heel Nederland doorquote:Op woensdag 13 april 2016 17:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf, wat kost dat?
Speaking of, nog geen 5 minuten geleden de Android app van FR24 geïnstalleerd. Aanleiding: er vlogen twee widebodies (2 en 4 motoren) laag over Wageningen. Paar minuten voor 5. Die ene was blijkbaar een 777, vlucht cz456. Qua kleuren klopt dat aardig.
Wat die vier motorige was, geen idee.
Binnen tien minuten moeten ze toch wel in het gebied Utrecht, Eindhoven Duisburg blijven? Kon niet viermotorig vinden in dat gebied...
Nou, das wel erg fanatiek. Zeker op zo'n hoogte.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In 10 minuten vliegen ze heel Nederland door
Zoek gebied vergroot en nog niets gevondenquote:Op woensdag 13 april 2016 17:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In 10 minuten vliegen ze heel Nederland door
Ik vind het lastig inschatten, maar op 2 - 3km hoogte zien ze er best groot uit toch?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nou, das wel erg fanatiek. Zeker op zo'n hoogte.
Ja, dan zijn ze redelijk goed zichtbaar met het blote oog, en kun je eventueel al zien van welke maatschappij het toestel is.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het lastig inschatten, maar op 2 - 3km hoogte zien ze er best groot uit toch?
Weet je trouwens zeker dat de 2e 4 motorig was? Zie een paar minuten laten namelijk nog een 777 overkomen.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het lastig inschatten, maar op 2 - 3km hoogte zien ze er best groot uit toch?
80% dan. Welke vlucht zou dat zijn geweest dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:33 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Weet je trouwens zeker dat de 2e 4 motorig was? Zie een paar minuten laten namelijk nog een 777 overkomen.
Dat zou de D-ABMB geweest kunnen zijn, die gaat als PH-CDH voor Corendon Dutch Airlines vliegen.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:49 schreef XL het volgende:
Ik zag vandaag tussen 11:10 en 11:25 een toestel in airberlin-livery vanaf schiphol vertrekken. Weet iemand waarom? AB vliegt toch niet vanaf Schiphol.
Raspberry Pi + USB DVB-T stick.quote:
Zeker weten dat die ander vier motoren had? En kwam die voor of na CZ456 over Wageningen zetten?quote:Speaking of, nog geen 5 minuten geleden de Android app van FR24 geïnstalleerd. Aanleiding: er vlogen twee widebodies (2 en 4 motoren) laag over Wageningen. Paar minuten voor 5. Die ene was blijkbaar een 777, vlucht cz456. Qua kleuren klopt dat aardig.
Wat die vier motorige was, geen idee.
Nederland kent zo'n 3000 geregistreerde vliegtuigen.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat trouwens laatst te denken over die registraties. Je hebt maar 3 letters die je kan bepalen aangezien PH vaststaat, dus je kan maximaal 263 vliegtuigen registreren. Dat zijn net iets meer dan 17500, maar dat is toch heel weinig? Of heb ik gewoon een heel verkeerd beeld bij het aantal Nederlandse vliegtuigen dat rondvliegt? Of zit het nog anders en worden registraties als PH-BUF weer hergebruikt (lijkt me zeer sterk )?
Registraties zijn na een periode van geen gebruik (dacht 30 jaar oid) weer te gebruiken. De 787's van KLM zit bv. in een reeks waarin veel registraties vroeger op luchtballonnen zaten. De meeste zijn inmiddels herbruikbaar, maar sommigen niet (bv PH-BHB).quote:Op woensdag 13 april 2016 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Of zit het nog anders en worden registraties als PH-BUF weer hergebruikt (lijkt me zeer sterk )?
In het Nederlands Luchtvaartregister staan momenteel 2861 toestellen geregistreerd.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat trouwens laatst te denken over die registraties. Je hebt maar 3 letters die je kan bepalen aangezien PH vaststaat, dus je kan maximaal 263 vliegtuigen registreren. Dat zijn net iets meer dan 17500, maar dat is toch heel weinig? Of heb ik gewoon een heel verkeerd beeld bij het aantal Nederlandse vliegtuigen dat rondvliegt? Of zit het nog anders en worden registraties als PH-BUF weer hergebruikt (lijkt me zeer sterk )?
Ik werk op Schiphol.. en ik zie best vaak (hoewel.. niet zoveel als de 747, 787 en de 737 natuurlijk) de 727's langsgaan hoor.. of ben ik gek? Het toestel dat ik best vaak zie heeft in ieder geval ook 3 motoren en een t-staart. Wist voor 90% zeker dat het een 727 was maar zou me zomaar kunnen vergissen (weet niet zo extreem veel in vergelijking met anderen )quote:Op woensdag 13 april 2016 12:18 schreef Iemand91 het volgende:
En wat komt daar nou aanzetten op Schiphol?
[ afbeelding ]
Vanuit Fort Lauderdale via Goose Bay naar Amsterdam waar het vanmorgen om half 12 landde.
Deze Boeing 727-017 is van Peter Nygård.
En dat moet je weten ook:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)41111.jpg]afbeelding[/url] ]
Heel bijzonder om tegenwoordig nog een 727 op Schiphol te zien.
Het lijkt erop dat het toestel zondagmiddag weer vertrekt; maar kan natuurlijk nog veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |