abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 maart 2016 @ 13:02:35 #26
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160806916
*rammel*
pi_160806948
Ik heb nu wel spijt dat ik m'n zachte Ellevill verkocht heb omdat A niet meer gedragen wilde worden -O- . Eén doek is fijn maar twee is fijner. Heeft iemand nog iets zachts, enigszins voordeligs liggen? Een Yaro ofzo? Liefst maat 6 of 7. Geen roze.
pi_160806979
Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Canada, O is dan 10~11 maanden. Het plan is om daar ook redelijk veel te gaan wandelen en waarschijnlijk zal dat grotendeels niet buggy-proof zijn. Ik heb een Tula waarmee hij natuurlijk op de rug kan, maar dan zit hij grotendeels tegen mijn rug aan te kijken. Mn man heeft foto's gezien van zo'n rugdrager waarbij de baby hoger zit en dus overal kan kijken, en er zit ook een afdakje bij tegen de zon.

Wat is jullie ervaring/mening over zo'n soort drager? Wat zijn dingen om op te letten, afgezien van de heupjes natuurlijk.

¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_160807269
Geen ervaring FF, maar ziet er voor de drager niet heel fijn uit! En het kindje lijkt op een stoeltje oid te zitten, ik weet niet of hij daarin fijn zou kunnen slapen.

Wij gaan 2,5 week naar Schotland zonder wagen of buggy en zijn gewoon van plan de Tula en een doek mee te nemen. Als N. haar hoofd iets opzij draait ziet ze genoeg. :P

Razz! O+ O+ O+ Wat prachtig! Ik heb nog een Girasol liggen in maat 6 in neutrale kleuren, geef maar een gil als ik foto's moet maken. :)
  zondag 20 maart 2016 @ 13:43:13 #31
409579 LuDann
All the way
pi_160807788
Razz. O+!

Ik heb er een tijdje geleden wat over opgezocht, FF, omdat mijn man zo'n drager ook wel zag zitten. Van wat ik erover vond zijn ze vooral erg groot en zwaar om mee te nemen. Het dragen ermee schijnt behoorlijk zwaar te zijn, niet ergonomisch. En ze zijn best prijzig ook. Van wat ik online aan ervaringen kon vinden slapen baby's er over het algemeen niet in, ze zitten daar toch een beetje te 'los' voor.

http://www.babybij.nl/blo(...)JO5L1O4cUaAiEZ8P8HAQ
pi_160808022
Het lijkt mij erg zwaar doordat ze naar achteren kunnen leunen. Ik raad wel aan 2 dragers mee te nemen bijv 2 tula's Teun heeft ooit de ergobaby ondergespuugd tijdens de vakantie. Hij was eigenlijk net te klein voor de tula toddler van zijn broer maar heb hem er echt wel even in gedaan!
  zondag 20 maart 2016 @ 13:58:48 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160808161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:32 schreef lunapuella het volgende:
Wat hier ook meespeelt trouwens is dat we geen auto hebben. Dus ik moet bijv boodschappen nog een eind met de bus of te voet vervoeren. Kan me voorstellen dat je met een auto makkelijker zonder wagen kan.
ik deed ook alles zonder auto en zonder wagen. boodschappen gewoon in een trolley en lekker wandelen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160808190
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:21 schreef Selvaria het volgende:
Geen ervaring FF, maar ziet er voor de drager niet heel fijn uit! En het kindje lijkt op een stoeltje oid te zitten, ik weet niet of hij daarin fijn zou kunnen slapen.

Wij gaan 2,5 week naar Schotland zonder wagen of buggy en zijn gewoon van plan de Tula en een doek mee te nemen. Als N. haar hoofd iets opzij draait ziet ze genoeg. :P

Razz! O+ O+ O+ Wat prachtig! Ik heb nog een Girasol liggen in maat 6 in neutrale kleuren, geef maar een gil als ik foto's moet maken. :)
Als je foto's wil maken graag! Is 'ie zacht? Ik heb niet zo'n zin om een doek eerst nog in te dragen, lui als ik ben.
  zondag 20 maart 2016 @ 14:03:19 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160808285
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Canada, O is dan 10~11 maanden. Het plan is om daar ook redelijk veel te gaan wandelen en waarschijnlijk zal dat grotendeels niet buggy-proof zijn. Ik heb een Tula waarmee hij natuurlijk op de rug kan, maar dan zit hij grotendeels tegen mijn rug aan te kijken. Mn man heeft foto's gezien van zo'n rugdrager waarbij de baby hoger zit en dus overal kan kijken, en er zit ook een afdakje bij tegen de zon.


ook met een Tula kan een kind zo hoog zitten. Dat is niet framedrager exclusief. hoog genoeg dragen en hij kan gewoon over je schouder heen kijken. Het slaapkapje van de Tula kan je ook gebruiken bij zon.

ik zou het niet doen. Het merendeel is heel ergonomisch en ik zou mijn kind niet uren in een hard zitje vervoeren.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160808510
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:59 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Als je foto's wil maken graag! Is 'ie zacht? Ik heb niet zo'n zin om een doek eerst nog in te dragen, lui als ik ben.
De doek is al lekker zacht. :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik nog een draagfoto moet maken hoor ik het wel!
  zondag 20 maart 2016 @ 14:35:15 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160809134


zo kan hij er gewoon overheen kijken.
njah door mijn square niet. Maar als ik die niet. droeg dan wel
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160809735
We hebben even uitgeprobeerd, en door de banden te verstellen kan hij idd een stuk hoger zitten. Mijn man is inmiddels ook overtuigd, scheelt weer veel geld uitgeven :)

Als back-up gaat er overigens ook een doek mee, maar daar ben ik niet zo handig mee dus ik geef de voorkeur aan de Tula. En we hebben bewust gekozen voor af en toe een accommodatie met wasmachine, dus in het ergste geval zitten we een halve week zonder Tula.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_160809804
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:58 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben even uitgeprobeerd, en door de banden te verstellen kan hij idd een stuk hoger zitten. Mijn man is inmiddels ook overtuigd, scheelt weer veel geld uitgeven :)

Als back-up gaat er overigens ook een doek mee, maar daar ben ik niet zo handig mee dus ik geef de voorkeur aan de Tula. En we hebben bewust gekozen voor af en toe een accommodatie met wasmachine, dus in het ergste geval zitten we een halve week zonder Tula.
doek is natuurlijk ook prima maar in elk geval een backup voor het geval dat
pi_160809993
Oh Razz, wat een heerlijke foto O+
  zondag 20 maart 2016 @ 15:28:02 #41
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160810344
Smelt Razz!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160818496
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb m'n mini ook weer voor het eerst in de doek. Evil krampjes en niks hielp. Snel geknoopt (slordig.. maar ja, gekrijs..) en instant slaaps O+ . Kan ik rustig even dreumes eten geven en naar bed doen.

Kieknou:

[ afbeelding ]
O+
Schudden voor gebruik
pi_160818691
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Canada, O is dan 10~11 maanden. Het plan is om daar ook redelijk veel te gaan wandelen en waarschijnlijk zal dat grotendeels niet buggy-proof zijn. Ik heb een Tula waarmee hij natuurlijk op de rug kan, maar dan zit hij grotendeels tegen mijn rug aan te kijken. Mn man heeft foto's gezien van zo'n rugdrager waarbij de baby hoger zit en dus overal kan kijken, en er zit ook een afdakje bij tegen de zon.

Wat is jullie ervaring/mening over zo'n soort drager? Wat zijn dingen om op te letten, afgezien van de heupjes natuurlijk.

[ afbeelding ]
Comfort voor jezelf en je kind is vaak ver te zoeken bij die dragers. Gewicht, drukverdeling, warmte..
Heb je al eens gedacht aan de ruck leren voor je vakantie? Hardstikke handig. Kind kijkt over je schouder mee en een zonnehoedje op de bol en klaar!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:14 schreef GotC het volgende:
Q, je weet alles wel al van ons :P.

Wb dat binnenboort blijven, het advies is om de beentjes juist niet in die houding te houden, tenzij het kindje dat echt heel graag wil de eerste dagen :)
Benen naar buiten is belangrijk voor een goede heupontwikkeling en balans, daarnaast meen ik me te herinneren dat het gevaarlijk is ivm afzetten.
Ook vanwege de druk en bolling op de heupen en rug.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:04 schreef Quoi het volgende:
Hey dragerts! :W
Ook ik vind de tijd rijp om eens te komen buurten. In augustus hoop ik onze kleine man te kunnen verwelkomen en dragen is het plan. Ik ben van nature niet het meest geduldig, maar heb inmiddels al enkele YouTube'jes gezien waarin het me toch best 'do-able' lijkt, ook voor mij :P

Eerste vraagje: Hebben jullie wel een kinderwagen? Mijn ouders beginnen wat te morren over dat ze een kinderwagen willen geven, en eerlijk gezegd heb ik veel zin om ons kindje - vooral in het begin - gewoon continu tegen onszelf aan te 'plakken'. Vooral omdat we een gastouder op 100m hebben wonen, is er nooit een echte reden om met een wagen te kunnen rijden. Wel - bedenk ik me net - als mijn ouders een keertje oppassen. Misschien moeten ze er anders zelf maar eentje kopen :P Afijn, benieuwd naar jullie ervaringen!

Tweede vraagje: Vanwege mijn gebrek aan geduld kijk ik wel naar die kant-en-klaar dragers (bijv Tula). Alleen: wat ik bij die allerkleinsten zo fijn vind is dat de beentjes nog lekker binnen boord kunnen. Als ik het goed heb is dat niet zo met zo'n carrier. Klopt dat? Ik vind dat soms zo open en bloot. Nu zou je over zo'n carrier alsnog een sjaal kunnen knopen, maar da's ook zoiets.

Ik ga me in het weekend eens verdiepen in een aantal suggesties die hier voorbij kwamen: Tula, Emeibaby en Marsupi. Verder had ik zelf de Tricot-slen en VipCarrier nog gevonden. Ik houd me aanbevolen voor tips! :)
1. Ja, maar die staat al maaaaaaaaaaaaanden werkeloos in de trapkast en eigenlijk alleen de eerste weken gebruikt in de tuin als soort van box in de schaduw (zomer) of om boodschappen in te vervoeren :D

2. het is "beter" om beentjes buiten dan binnen de drager te dragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn tip is emaibaby ^^, Daar kan je vanaf dag een tot en met broekmaat 86 (-92 ) nog goed mee dragen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef L0t.. het volgende:
Supertof Stippel! O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Mabawa. het volgende:
Zo tof Stippel! O+
Heeeeeul tof! Ik voelde mij een stoere draagmama/tante

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:05 schreef lunapuella het volgende:
Wat ziet dat er knus uit Stippel O+
Zo voelde dat ook O+

inhaal reacties :D
Sorry ik had het een beetje boel druk!
Schudden voor gebruik
pi_160819653
De testdoeken Nona zijn er.

Oude weving en dus rete stug. En dan ben ik nog wel de laatste in de rij van testers. Maar een beetje stug vind ik wel fijn. Dat heeft lekker grip ^^,

Het is een maat 6 zonder middenmarkering.. handig... not ..
ik zit vaak te hannessen om het midden te vinden om niet ergens te kort of te veel te hebben bij het afknopen. Maar hij voelt prettig, zijn ook echt wel mijn kleurtjes :D Maar echt zo geen new born doekje.

Maatje 4 is de andere. Die is nog stugger. Ik heb er pas twee keer mee geknoopt nu. Een slingknot ging er niet echt mee de ruck prima. Zit lekker stevig dat wel.

Ik ben rete benieuwd naar het verschil in weving met de nieuwere batches.

En gisteren gewoon een workshop shortie dragen gedaan echt zo leuk. De slingknot geleerd! Ik moet nu gewoon een maatje 2 of 3 hebben :@ De RRRR en de DH met rebezopass
Die laatste daar is mijn wurm echt qua lengte nog te klein voor, maar prima om onder de knie te krijgen. De RRRR moet je best lenig voor zijn in je armen O.o Ik had echt een freaky draagpop die steeds zijn hoofd zo eng ging draaien ^^,
op de foto zit die dan ook achteruit te kijken _O- (dragen kun je leren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_160819796
Geinig Stippel! :)
pi_160820129
freaky pop gespot? :9
Schudden voor gebruik
pi_160820131
Oh lord :D die draagpop is wel echt te freaky.
pi_160820169
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:40 schreef Unihipili het volgende:
Oh lord :D die draagpop is wel echt te freaky.
Hij ging ook heel de tijd zo raar met zijn arm doen.... dan was ik klaar met knopen (zonder spiegel) en had hij weer een chicken wing uitsteken _O-
Schudden voor gebruik
pi_160820195
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:40 schreef Stippelrientje het volgende:
freaky pop gespot? :9
Niet te missen. Exorcist much? :+
pi_160820217
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Niet te missen. Exorcist much? :+
Hij had nog net geen "wanna play?"
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')