abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160828097
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??

Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk :X
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.

Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij :P maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag :{
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar om 1.00 's nachts wel rustig is 8-) lekker met CC op 130km/h op de rechterrijstrook doortuffen *)
Somebody that I used to know
pi_160828228
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad. ;(

Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.

Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).

Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..

Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.

''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.

Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.

Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Ik zou ook zo hebben gereageerd. Wat een koekwaus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160828421
sommige fietsers, zucht.....

dit keer van het type fietsters waarvan ik eigenlijk beter had verwacht.
het type, zelfde type fietsen en zelfde jassen aan, rond de 50-ers....

dat ik van rechts kom maakt niet uit, op een gelijkwaardige kruising....
dat ik, doordat hun niet opletten, even goed moet remmen, me pas opmerken, me dan raar aankijken alsof ik iets fout had gedaan |:( :')
vervolgens vrolijk met zijn 2e naast elkaar blijven fietsen op een niet al te brede binnendoor weg waar men 80 mag.... deze 2 hadden echt verkeers inzicht van een aardappel 8)7

(de weg is zo breed dat 2 passerende auto's soms al moeite hebben om elkaar te passeren, lekker hendig om dan, met een blinde bocht in aankomst, lekker naast elkaar te blijven rijden.)

anti klacht.... paar weken terug kwam ik over dezelfde weg terug, shit, graafmachine voor me.
even rustig er achter blijven plakken, gaat de graafmachine op een overzichtelijk punt met zijn rechter banden helemaal op het gras rijden om mij er langs te laten *O* _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn137 op 21-03-2016 08:52:52 ]
  maandag 21 maart 2016 @ 09:23:00 #79
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160828723
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat claxonneren komt ook een beetje over als iemand terecht wijzen als "wat doe je nu sufferd?!", die dingen zijn er voor bedoeld om een voetganger erop te wijzen dat ze beter kunnen wachten met oversteken of iets dergelijks, niet om iemand de les te lezen.
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.
  maandag 21 maart 2016 @ 09:32:01 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160828826
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:23 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.

Die beroerde actie van die idioot had al plaatsgevonden en het is afgelopen zonder ongeluk, dan heeft het gaan zitten claxonneren ook weinig zin meer, behalve het uitlokken van daar weer een reactie op.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:19:15 #81
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160829387
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.

Die beroerde actie van die idioot had al plaatsgevonden en het is afgelopen zonder ongeluk, dan heeft het gaan zitten claxonneren ook weinig zin meer, behalve het uitlokken van daar weer een reactie op.
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.
pi_160829432
Selectief quoten, BigSmurf. Hij zei immers ook:

quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:24:48 #83
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160829465
quote:
13s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:19 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.
Nu snap ik de disclaimer bij het geven van een reactie:

quote:
Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 10:55:22 #84
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160829928
Hartverzakking 3.0 vanmorgen :X

Fietste op weg naar werk, en kwam op rotonde, waar een auto opeens van rechts met een noodgang kwam aangereden en op het allerlaatste moment opeens keihard in de rem ging (piepende banden en al)

Hierzo: https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ik fietste dus op het fietspad en de auto kwam uit de zijstraat van waar de blauwe bus geparkeerd staat.
Dan denk je toch van, er is een rotonde én een fietspad!?!?!? Waarom kom je dan met 50 km/u aangescheurd en moet je op het allerlaatste moment VOL in de ankers om maar nét niet een fietser te scheppen. Het scheelde namelijk echt centimeters!
Je ziet de rotonde/fietspad vanaf zijn perspectief namelijk gewoon overduidelijk aankomen, er zit zelfs nog een drempel tussen.... dus het excuus "misschien zag hij je niet" vind ik echt niet aannemelijk.

Ben geen persoon van het dingen naroepen of gebaren maken, maar naar deze idioot heb ik echt effe wat handgebaren gemaakt. Wtf zeg :{
  FOK!fotograaf maandag 21 maart 2016 @ 11:02:28 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160830018
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
an denk je toch van, er is een rotonde én een fietspad!?!?!? Waarom kom je dan met 50 km/u aangescheurd en moet je op het allerlaatste moment VOL in de ankers om maar nét niet een fietser te scheppen.
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 11:07:54 #86
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160830110
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. :N Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.
Zo zou ik nooit een rotonde benaderen in de auto, je laat anderen daar sowieso mee schrikken, of het nu een fietser of andere automobilist op de rotonde is. Men denkt dan namelijk "ohhh shit, gaat ie wel stoppen???" en dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opwekken.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:10:21 #87
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160830144
Dat had anders gekunt denk ik inderdaad.

Maar jij als fietser hebt ook een verkeerde instelling imo. Ik zie het veel vaker hoor; maar "Je ziet mij toch?" is het verkeerde om te denken.
Je moet je constant afvragen of je wel gezien word en als je daar niet zeker van bent moet je contact zoeken met je medeweggebruikers.
Als jij dan opmerkt dat meneer te hard rijd en er niet helemaal bij is met z'n hoofd
In de haast kan meneer ook iets over het hoofd zien terwijl hij hetzelfde zou moeten denken als jij (word ik gezien?) Tuurlijk zit hij fout, maar overkomt de beste chauffeurs.

Vervolgens gebaren is prima, maar wees je ook bewust dat een geschrokken mens nog wel eens overdreven emotioneel kan reageren (met heftige gedragingen tot gevolg.) Aan de andere kant is verantwoordelijkheid nemen en verontschuldigen iets wat je sowieso niet hoeft te verwachten in deze maatschappij. Dus had jou reactie eerder negativiteit uitgelokt dan een verontschuldiging.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 21 maart 2016 @ 11:11:46 #88
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160830169
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:07 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. :N Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.
Zo zou ik nooit een rotonde benaderen in de auto, je laat anderen daar sowieso mee schrikken, of het nu een fietser of andere automobilist op de rotonde is. Men denkt dan namelijk "ohhh shit, gaat ie wel stoppen???" en dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opwekken.
Piepende banden heeft niets met je snelheid te maken maar meer met de vertraging. Met 30km/u kun je met stevig afremmen ook gewoon "gieren" en doorglijden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 21 maart 2016 @ 11:15:28 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160830212
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:
Als jij dan opmerkt dat meneer te hard rijd en er niet helemaal bij is met z'n hoofd
In de haast kan meneer ook iets over het hoofd zien terwijl hij hetzelfde zou moeten denken als jij (word ik gezien?) Tuurlijk zit hij fout, maar overkomt de beste chauffeurs.
Te laat voor zijn werk of met spoed onderweg naar het ziekenhuis zijn dingen die zomaar kunnen gebeuren. Het zal allicht niet de opzet geweest zijn om een fietser de schrik van zijn leven te bezorgen..
  maandag 21 maart 2016 @ 11:16:19 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160830225
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:02 schreef Jihawti het volgende:

[..]

8)7 Wat dénkt zo iemand dan he?

Op de A28 bij afslag Zwolle Centrum is iets vergelijkbaars blijkbaar tegenwoordig gemeengoed in de spits: de uitvoegstrook staat vol (en niemand laat een ander er meer tussen), waardoor de meest rechterrijstrook dus ook stil en vol staat met mensen die willen uitvoegen.

Is al dom, stilstaan op de snelweg, maar heel soms is zijn er dan mensen die op de middelste strook besluiten vol in de remmen te gaan om stil te gaan staan om in proberen te voegen naar de rechterstrook. Zie je het voor je? 8)7 Rij dan gewoon ff door naar Zuid mensen, scheelt een hoop hartkleppen }:|
Gebeurt ook veel bij afslag nieuwleusen, 3 rijstroken in de stress omdat iemand niet wil uitvoegen op de vluchtstrook :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 11:19:10 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160830267
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.

En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?

Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens :P ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:21:49 #92
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160830302
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.

En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?

Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens :P ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Hopelijk is meneer er zelf ook van geschrokken en zal hij er voortaan bij stilstaan dat er ook nog fietsers kunnen rijden ;)
  maandag 21 maart 2016 @ 11:24:56 #93
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160830342
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.

En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?

Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens :P ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Als je elke dag hetzelfde stuk rijd, en nooit af hoeft te remmen dan kan je dat nog wel eens vergeten he.

Ik ben wat dat betreft zelf ook geen heilige, om half 6 als ik mijn straat uitrijd is bij mij ook wel eens zo'n situatie voorgekomen en rijd ik wat meer door dan overdag. Op 1 kruispunt na overigens, waar ik 3x een blinde man ben tegengekomen die een ronde wandelde (half 6 's ochtends, aardedonker, maar dat ziet hij natuurlijk niet :') )

Kwestie van een foutje van de automobilist denk ik, dom en ik durf bij deze te zeggen dat hij het morgen niet weer zal doen (als hij daadwerkelijk schrok) ;).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 11:25:27 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160830348
De meeste tijd win je op kruispunten als je haast hebt :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160831056
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:25 schreef Nattekat het volgende:
De meeste tijd win je op kruispunten als je haast hebt :@
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.
.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:40:50 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160832728
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..
Dat heeft niets met schoolmeester spelen te maken. Ik vind het argument dat je de toeter niet moet gebruiken als iemand een idiote actie maakt, omdat je misschien een reactie ermee uitlokt, compleet fout. Dat ding zit er om gevaar af te wenden, en ik vind iemand een wake-up call geven ook gevaar afwenden, omdat diegene daarna dan misschien beter oplet.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:22 schreef Anne het volgende:
Selectief quoten, BigSmurf. Hij zei immers ook:

[..]

Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.
Het ging me dan ook om bovenstaande, dat Woelwater hem een mongool vindt was ook niet het punt waar ik op uit was. :)
pi_160832850
Het punt is dat die kerel al de voorangsweg opgereden was,,dat voorkom je op dat moment niet meer met je toeter.
.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:52:58 #98
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160832985
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:47 schreef Fer het volgende:
Het punt is dat die kerel al de voorangsweg opgereden was,,dat voorkom je op dat moment niet meer met je toeter.
Dit dus..

Maar dan wil ik als irritatiepuntje in het verkeer gelijk maar even mensen toevoegen die denken provocerend te moeten claxonneren nadat je iets over het hoofd gezien hebt of een inschattingsfout hebt gemaakt..
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:30:28 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833795
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.
Als je door je haast vergeet dat je iets verder vooruit moet kijken dan je voorwielen, jep.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160840696
- filmpjestopic is verderop -

[ Bericht 48% gewijzigd door Sounddragon op 21-03-2016 20:51:22 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')