abonnement Unibet Coolblue
pi_160731521


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [K&W] [FB Deel II] Feedback mag hier gegeven worden !

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 20-03-2016 13:49:59 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:37:53 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160731862
Moet er niet eens een andere mod in de OP? :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160739726
We krijgen morgen 2 makelaars op bezoek voor een vrijblijvende waardebepaling en gesprek. Mag straks nog even aan de poets geloof ik :+
  vrijdag 18 maart 2016 @ 01:09:06 #4
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160753605
Vandaag vrijblijvend kennismakingsgesprek met een aankoopmakelaar gehad. Spannend :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160753640
Dat iemand voorpret kan hebben aan iets kuts als klussen :@

Ik moet een slaapkamer schilderen, shutters ophangen rondom en een nieuwe douche plaatsen.

Ik heb er compleet geen kut zin in :@ :X :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160753645
Als het klaar is is het mooi ja, daar kijk ik naar uit, maar het klussen zelf heb ik eigenlijk een beetje een hekel aan. Dat komt misschien ook omdat ik 2 linkerhanden heb :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160754546
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 01:15 schreef Geralt het volgende:
Als het klaar is is het mooi ja, daar kijk ik naar uit, maar het klussen zelf heb ik eigenlijk een beetje een hekel aan. Dat komt misschien ook omdat ik 2 7linkerhanden heb :@
Daarom laat ik alles doen. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_160754851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 07:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Daarom laat ik alles doen. ;)
QFT
Met ongelimiteerd geld (om mijn eigen fouten te herstellen) en tijd zou ik het wel tof vinden, maar dat komt wel als ik de oudejaarsloterij win oid.
pi_160755071
Gisteren een bedrijf laten komen voor de vochtproblemen in de kelder en de hobbykamer van het nieuwe huis, in samenspraak met de verkoper (die er tot en met juni nog in zit), om offertes op tafel te krijgen vanwege dat ellendige bouwdepot. Met een leuke plot twist, er is helemaal geen vochtprobleem in de hobbykamer. :D De beste man legde heel logisch uit dat het apparaatje waarmee de bouwkundige destijds heeft gemeten, het oppervlak van de muur meet en als het koud is en condenseert, alle vocht op het oppervlak van de muur gaat zitten. Hij heeft een 2 keer voor de zekerheid behoorlijk diep gat geboord en met karbiet getest of er vocht in de muren zit, maar die waren kurkdroog. :) De kelder is wel een beetje vochtig omdat er niet geventileerd wordt; die ga ik naderhand wel door dit bedrijf laten behandelen.

Enfin, vandaag zou ik de offerte ontvangen, en kan ik weer verder met de bank gaan ruziën...
pi_160755202
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 07:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Daarom laat ik alles doen. ;)
Zoiets ja. Stucadoor komt, keuken laten er plaatsen en de vloer hebben we op uitzoeken en betalen ook geen werk aan. Spend all the money! :7
pi_160755338
Wij kunnen aardig wat zelf maar vinden beide klussen niet zo heel leuk :@ dus keuken, badkamer, toilet, en tegelvloer beneden laten plaatsen.

Het is dat we geen sloot geld hebben anders hadden we het verven en alles ook laten doen denk ik :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160755387
Ik denk dat een schilder het in een dag beter doet dan ik in 2 of 3 kan. Gaan wij die 2 dagen werken, kan ik ook weer meer dagen vakwerk kopen.
Maar das een luxepositie.
pi_160755431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:14 schreef Loopfiets het volgende:
Ik denk dat een schilder het in een dag beter doet dan ik in 2 of 3 kan. Gaan wij die 2 dagen werken, kan ik ook weer meer dagen vakwerk kopen.
Maar das een luxepositie.
Tja als wij bij onze nieuwbouw woning niet letterlijk alles hadden moeten laten doen hadden we dat misschien ook wel gedaan maar op een gegeven moment moet je beslissingen maken. En dan is schilderen toch net even wat makkelijker zelf te doen dat het er netjes uitziet dan een badkamer plaatsen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:56:35 #14
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160757042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij kunnen aardig wat zelf maar vinden beide klussen niet zo heel leuk :@ dus keuken, badkamer, toilet, en tegelvloer beneden laten plaatsen.
Afgezien van dat wij het wel leuk vinden om veel zelf te doen (en het gelukkig ook kunnen), vind ik het kostenplaatje in verhouding vaak te duur als ik iets moet laten doen. Zo zou ik voor het leggen van vloerverwarming voor zo'n 40 m² ruim 3000 euro kwijt zijn als ik het uitbesteed, als ik het zelf doe ben ik voor een 1100 euro en 2 á 3 dagen werk klaar (ben een precieze/secure klusser, geen snelle ;) ). Vind 2000 euro een té groot verschil om het te laten doen. :{
pi_160757152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:56 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Afgezien van dat wij het wel leuk vinden om veel zelf te doen (en het gelukkig ook kunnen), vind ik het kostenplaatje in verhouding vaak te duur als ik iets moet laten doen. Zo zou ik voor het leggen van vloerverwarming voor zo'n 40 m² ruim 3000 euro kwijt zijn als ik het uitbesteed, als ik het zelf doe ben ik voor een 1100 euro en 2 á 3 dagen werk klaar (ben een precieze/secure klusser, geen snelle ;) ). Vind 2000 euro een té groot verschil om het te laten doen. :{
Wij hebben vloerverwarming meteen laten plaatsen tijdens de bouw. En dat was gelukkig echt geen 3000 euro :o
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:23:15 #16
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160757541
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben vloerverwarming meteen laten plaatsen tijdens de bouw. En dat was gelukkig echt geen 3000 euro :o
Klopt, voor nieuwbouw is dat verhoudingsgewijs sowieso goedkoper; dan leggen ze die vloerverwarming al voordat er beton er over heen gaat. Maar als je in een bestaande woning een nieuwe bodemconstructie en/of isolatie moet laten maken, of het moet laten frezen, loopt dat flink in de papieren. :)

Heb net overigens al de 2 offertes ontvangen voor het laten behandelen van de kelder en het laten vervangen van de vloerconstructie. Vloerconstructie laten vervangen zou bij dit bedrijf bijna 6000 euro kosten, hetgeen ik niet zo'n heel gek bedrag vind ook al zal ik het zelf voor veel goedkoper gaan doen. Ik sloeg echter achterover van het kostenplaatje van het laten behandelen van de kelder (verwijderen bestaand pleisterwerk, en nieuwe lagen vochtwerende stuc op de vloer en wanden): bijna 11000 euro. :o
  zaterdag 19 maart 2016 @ 02:20:29 #17
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160778774
Hoe komen jullie aan nieuwe huizen nog vóór ze op Funda staan? Zijn er mensen die ervaring hebben met vrijblijvende zoekopdrachten bij makelaars? Ik overweeg het hele rijtje in Utrecht te benaderen met de vraag of ze dat doen. Brecheisen in ieder geval wel. Ben nog aan het nadenken over een echte aankoopopdracht.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160780754
Geen ervaring met een vrijblijvende zoekopdracht. Wij hebben nijenhuis en houpst ingeschakeld als aankoopmakelaar en daar hoorde bij dat we 'hun' aanbod (dat van alle makelaars die elkaar aanbod sturen) ontvingen, naar wens al dan niet een selectie.
Uiteindelijk hadden we een huis voor de eerste mail erover, maar ik vond t fijn om een aankoopmakelaar te hebben. Een vriend heeft wel via die weg iets gevonden wat m anders ontgaan zou zijn.
De meeste makelaars krijgen elkaars aanbod een dag of 4 voor het op funda gaat, dus volgens mij heb je er maar eentje nodig.
pi_160780816
Wij hadden een paar makelaars gebeld en gezegd dit zoeken we als jullie iets binnen krijgen laat maar weten. Een paar huizen doorgekregen. Maar is toch weer wat anders geworden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160781165
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoe komen jullie aan nieuwe huizen nog vóór ze op Funda staan? Zijn er mensen die ervaring hebben met vrijblijvende zoekopdrachten bij makelaars? Ik overweeg het hele rijtje in Utrecht te benaderen met de vraag of ze dat doen. Brecheisen in ieder geval wel. Ben nog aan het nadenken over een echte aankoopopdracht.
Via onze aankoopmakelaar die uiteindelijk onze aankoopmakelaar niet kon zijn omdat het huis wat we kochten bij hun in de verkoop stond :+

Maar zodra zij een nieuwe woning in hun eigen bestand hadden kregen we daar een bericht over of attendeerde onze makelaar er ons alvast op als ze wist dat het binnen het zoelprofiel paste.
Uiteindelijk is het een huis geworden wat toen 8 maanden te koop stond :')
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:53:18 #21
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160797418
Misschien dat ik hier een vraag mag stellen?
Man, baby en ik wonen in een klein huis. Betalen nu 750 hypotheek per maand.
Paar weken geleden bij Hypotheker geweest en we zouden nu voor dezelfde maandlasten een stuk meer kunnen lenen en dus een groter huis kunnen kopen.
Nu staat er dus een groter huis te koop die we hoogstwaarschijnlijk redelijk goedkoop kunnen kopen, omdat zij er z.s.m. uit moet i.v.m. oplopende schulden. Alleen dan moeten we actie ondernemen.
Ik vind het huis mooi, maar twijfel toch over de buurt.
Stel je een lange straat voor die opgebroken wordt door een rotonde.
Alles aan de doorlopende weg is jaren 30, platanen, the works.
De kruisende weg is aan de ene kant jaren dertig, maar staat aan de andere kant vol met sociale huurwoningen. De straten daarachter zijn niet zo best. Het lijkt rustig, ziet er
Verzorgd uit, maar toch gebeurt er veel.
afgelopen weekend heeft de politie geschoten..Zo'n buurt.
Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen.
opeens zie ik scheuren in het huis ontstaan. Snap je wat ik bedoel?

Wil ik voordelig wonen waardoor ik minder kan gaan werken of ga ik een straatje naar achteren, betaal 70.000 meer en zit schijnveilig (ik zie het niet dus het is er niet)?
Advies ?
pi_160797708
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:53 schreef faptist het volgende:
Misschien dat ik hier een vraag mag stellen?
Man, baby en ik wonen in een klein huis. Betalen nu 750 hypotheek per maand.
Paar weken geleden bij Hypotheker geweest en we zouden nu voor dezelfde maandlasten een stuk meer kunnen lenen en dus een groter huis kunnen kopen.
Nu staat er dus een groter huis te koop die we hoogstwaarschijnlijk redelijk goedkoop kunnen kopen, omdat zij er z.s.m. uit moet i.v.m. oplopende schulden. Alleen dan moeten we actie ondernemen.
Ik vind het huis mooi, maar twijfel toch over de buurt.
Stel je een lange straat voor die opgebroken wordt door een rotonde.
Alles aan de doorlopende weg is jaren 30, platanen, the works.
De kruisende weg is aan de ene kant jaren dertig, maar staat aan de andere kant vol met sociale huurwoningen. De straten daarachter zijn niet zo best. Het lijkt rustig, ziet er
Verzorgd uit, maar toch gebeurt er veel.
afgelopen weekend heeft de politie geschoten..Zo'n buurt.
Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen.
opeens zie ik scheuren in het huis ontstaan. Snap je wat ik bedoel?

Wil ik voordelig wonen waardoor ik minder kan gaan werken of ga ik een straatje naar achteren, betaal 70.000 meer en zit schijnveilig (ik zie het niet dus het is er niet)?
Advies ?
Mwah, als je er over twijfelt zou ik het ook niet doen. Wij hadden in 1 straat een paar hele toffe, voordelige huizen bezichtigd, mooie plek wel, speeltuintjes voor dochter in de buurt, maar na wat onderzoek bleek die straat toch vaak het toneel te zijn voor criminaliteit. Toen was 't feest wat mij betreft ook direct afgelopen hoor. En het kan natuurlijk overal gebeuren, maar als het op de bewuste plek regelmatig gebeurt dan hoeft het voor mij niet hoor :P
pi_160797883
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoe komen jullie aan nieuwe huizen nog vóór ze op Funda staan? Zijn er mensen die ervaring hebben met vrijblijvende zoekopdrachten bij makelaars? Ik overweeg het hele rijtje in Utrecht te benaderen met de vraag of ze dat doen. Brecheisen in ieder geval wel. Ben nog aan het nadenken over een echte aankoopopdracht.
Facebook.
Mijn makelaar gaf aan dat zij woningen van andere makelaars tegenwoordig maar een dag of zelfs een halve dag voordat ze op Funda staan in beeld krijgen. Wel zetten veel makelaars (iig hier in de regio) woningen eerst op Facebook en een paar dagen later pas op Funda. Dus gewoon makelaars in de regio waar je zoekt liken op Facebook en dan zien wat er voorbij komt.
A mind with a heart of it's own
pi_160799179
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:53 schreef faptist het volgende:
Misschien dat ik hier een vraag mag stellen?
Man, baby en ik wonen in een klein huis. Betalen nu 750 hypotheek per maand.
Paar weken geleden bij Hypotheker geweest en we zouden nu voor dezelfde maandlasten een stuk meer kunnen lenen en dus een groter huis kunnen kopen.
Nu staat er dus een groter huis te koop die we hoogstwaarschijnlijk redelijk goedkoop kunnen kopen, omdat zij er z.s.m. uit moet i.v.m. oplopende schulden. Alleen dan moeten we actie ondernemen.
Ik vind het huis mooi, maar twijfel toch over de buurt.
Stel je een lange straat voor die opgebroken wordt door een rotonde.
Alles aan de doorlopende weg is jaren 30, platanen, the works.
De kruisende weg is aan de ene kant jaren dertig, maar staat aan de andere kant vol met sociale huurwoningen. De straten daarachter zijn niet zo best. Het lijkt rustig, ziet er
Verzorgd uit, maar toch gebeurt er veel.
afgelopen weekend heeft de politie geschoten..Zo'n buurt.
Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen.
opeens zie ik scheuren in het huis ontstaan. Snap je wat ik bedoel?

Wil ik voordelig wonen waardoor ik minder kan gaan werken of ga ik een straatje naar achteren, betaal 70.000 meer en zit schijnveilig (ik zie het niet dus het is er niet)?
Advies ?
Doe het niet, je gaat kopen dus als het niet bevalt kun je niet zomaar weg. Liever iets kleinee wonen maar wel in een fijne wijk, op je gemak voelen is meer waard dan iets meer ruimte. Je komt echt wel iets tegen wat in jullie budget valt en wat ook heel leuk is en dan zul je blij zijn dat je geen overhaaste beslissing hebt gemaakt :)
  zondag 20 maart 2016 @ 00:21:01 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160799842
Ik zou ook niet maar één straatje verder gaan zitten maar lekker een andere buurt zoeken.
Vind je het nog een fijn idee dat je kind straks een blokje omgaat als er geschoten is op straat?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160802766
Ik zou het niet doen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160803134
Ik zou het ook niet doen. Maar aan de andere kant geeft een wijk met een goede naam ook geen garanties.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:12:11 #28
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160803227
Nou dat dus. Ik woon nu in een goede wijk en naast mij zit een drugspand met de nodige sores. Maand geleden hadden ze ruzie knalt er een zakmes door het raam op 1 hoog. Bel ik de politie.. Komen ze nadat ze bij de buren zijn geweest bij mij langs om te vertellen dat ze langs zijn geweest :')
Ben er zo klaar mee.

Het is trouwens echt niet zo dat er elke week wat is in die mogelijk nieuwe wijk voor ons, maar nu dit gebeurt is vind ik het toch een naar idee. Alsof ik er niks op vooruit ga.

Bedankt voor het meedenken!
O+
pi_160815364
Ik zou het ook niet doen. Je weet blijkbaar uit ervaring hoeveel overlast je kunt hebben van criminaliteit. Dan ga je het zeker niet opzoeken.
  zondag 20 maart 2016 @ 18:15:02 #30
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160815466
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:37 schreef laziness het volgende:
Moet er niet eens een andere mod in de OP? :P
Moet er niet eens een t uit de op?
Prrrrr
pi_160869330
Bijkomend voordeel.. Autoverzekering is maar liefst 26% goedkoper op het nieuwe woonadres.. Absurd eigenlijk.
pi_160869581
Moet je daar een nieuwe voor afsluiten of is je verzekering zo vriendelijk het zelf aam te passen?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:22:25 #33
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_160871486
Ik mag morgen de sleutels ophalen van mn eerste echte huisje! :o
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_160873848
Mijn woning staat sinds zondag op Funda en maandagochtend kwamen al een boel bezichtigingen binnen, morgen de eerste,
zo spannend! :D
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:00:36 #35
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160880039
Open huizen-dag 2 april. Ben ontzettend benieuwd hoe groot de belangstelling is. Denk heel erg groot in de stad waar ik wil wonen (Utrecht). Het moet wel leuk blijven....

@broccoli: gefeliciteerd!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160885175
hoe doen jullie het met het plannen van de gehele verhuizing? gedownloade excel lijsten, etc etc? ben nu rustig bezig om alles op papier te zetten maar merk al dat het nog niet zo gaat zoals het hoort.

Vooral het plannen van juiste data om opzeggingen en aanvragen te doen voor o.a. elektra, stroom, internet etc. overlappen, op dezelfde dag en ga zo maar door.
Hooray for boobies!
pi_160885717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
hoe doen jullie het met het plannen van de gehele verhuizing? gedownloade excel lijsten, etc etc? ben nu rustig bezig om alles op papier te zetten maar merk al dat het nog niet zo gaat zoals het hoort.

Vooral het plannen van juiste data om opzeggingen en aanvragen te doen voor o.a. elektra, stroom, internet etc. overlappen, op dezelfde dag en ga zo maar door.
Ik heb toevallig van onze makekaar een hele lijst gekregen wat wanneer moet gebeuren, kan 'm wel even voor je opzoeken als je wil? Complete planning van weken ervoor tot erna :').

EN! Koopovereenkomst getekend vanmorgen *G*
pi_160885735
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb toevallig van onze makekaar een hele lijst gekregen wat wanneer moet gebeuren, kan 'm wel even voor je opzoeken als je wil? Complete planning van weken ervoor tot erna :').

EN! Koopovereenkomst getekend vanmorgen *G*
altijd handig om er bij te hebben ^O^
Hooray for boobies!
pi_160885766
Wij stoeien daar ook mee, gebruiken nu een to do lijst in excel.
Elektra etc zijn niet zo moeilijk, dat vragen we dubbel aan omdat het allemaal nodig is voor de verbouwing van het nieuwe huis, maar ook voor het wonen in het huidige.
Zo'n makelaarlijst klinkt interessant!
pi_160885790
Ik scan 'm vanavond even in en zal het hier posten :)

Ah, ook online gevonden!

http://www.verhuisboekje.(...)jking/nvm-makelaars/
en
http://www.verhuisvriend.(...)cklist_Verhuizen.pdf
pi_160885884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
hoe doen jullie het met het plannen van de gehele verhuizing? gedownloade excel lijsten, etc etc? ben nu rustig bezig om alles op papier te zetten maar merk al dat het nog niet zo gaat zoals het hoort.

Vooral het plannen van juiste data om opzeggingen en aanvragen te doen voor o.a. elektra, stroom, internet etc. overlappen, op dezelfde dag en ga zo maar door.
Lijstje in google spreadsheet zodat ik het altijd toegankelijk had. En 1 dag gewoon alles invullen incl verhuisservice van PostNL en dan was ik al een heel eind. Verder even een paar weken de mail in de gaten houden voor het geval daar nog dingen binnen kwamen die mijn adres moesten weten. T valt allemaal wel mee :)

Elektra/Gas is nog te regelen op t moment dat je al verhuisd bent evt.
Inboedelverzekering is wel goed om te regelen voor het moment dat je de sleutel hebt ivm verzekering van het nieuwe huis :)
pi_160885908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:11 schreef GotC het volgende:
Ik scan 'm vanavond even in en zal het hier posten :)

Ah, ook online gevonden!

http://www.verhuisboekje.(...)jking/nvm-makelaars/
en
http://www.verhuisvriend.(...)cklist_Verhuizen.pdf
^O^
Hooray for boobies!
pi_160885932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Lijstje in google spreadsheet zodat ik het altijd toegankelijk had. En 1 dag gewoon alles invullen incl verhuisservice van PostNL en dan was ik al een heel eind. Verder even een paar weken de mail in de gaten houden voor het geval daar nog dingen binnen kwamen die mijn adres moesten weten. T valt allemaal wel mee :)

Elektra/Gas is nog te regelen op t moment dat je al verhuisd bent evt.
Inboedelverzekering is wel goed om te regelen voor het moment dat je de sleutel hebt ivm verzekering van het nieuwe huis :)
postnl doe ik niet, daar komt tegenwoordig een shitlading met spam en ongewenste post mee zetten, zelfs na het uitvinken van alle optie tijdens het online indienen...

sowieso gaat alles online zodat wij er allebei bij kunnen, beiden zien wat er al is gebeurt en moet gebeuren scheelt veel dubbel werk :Y
Hooray for boobies!
pi_160885988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:18 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

postnl doe ik niet, daar komt tegenwoordig een shitlading met spam en ongewenste post mee zetten, zelfs na het uitvinken van alle optie tijdens het online indienen...

sowieso gaat alles online zodat wij er allebei bij kunnen, beiden zien wat er al is gebeurt en moet gebeuren scheelt veel dubbel werk :Y
Ik vond het wel meevallen. De coupons met 25% korting waren wel lekker eigenlijk O-)

Maar even je bankgegevens nalopen doet ook al een hoop qua bedrijven die je moet regelen. En veel gaat ook al om met je inschrijving bij de gemeente.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:54:59 #45
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160925867
Vandaag weer een bezichtiging gehad. En deze keer voor het eerst een gevoel dat dit wel eens iets zou kunnen zijn. Maar vraagprijs echt te hoog voor de staat van o.a. sanitair en vloer.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160928119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:54 schreef Andromache het volgende:
Vandaag weer een bezichtiging gehad. En deze keer voor het eerst een gevoel dat dit wel eens iets zou kunnen zijn. Maar vraagprijs echt te hoog voor de staat van o.a. sanitair en vloer.
in Utrecht? Wen er maar aan dat je daar inmiddels echt weer de hoofdprijs betaalt, als je al niet achter het net vist.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:05:50 #47
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_160928899
Het heeft ruim 8 weken geduurd, maar de soap met SNS Bank is dan eindelijk tot een einde gekomen. Gisteren kwam de acceptatie binnen van de hypotheek conform onze eigen voorwaarden. In plaats van 21K bouwdepot voor enkel de kosten voor de punten in het bouwtechnisch rapport (zonder de pre memorie posten), hebben we dat verplicht bouwdepot nu terug kunnen brengen naar 13K én zit daar ook de hele woonkamervloer (in het bouwtechnisch rapport een PM post) in die me ruim 7K gaat kosten. :D

Ironisch is dat een screenshot van een bestelling van een webwinkel hierin doorslaggevend was. :') Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik zelf moest specificeren wat ik dan dacht kwijt te zijn voor de verbouwingen; die 3 offertes die ik heb laten maken door bedrijven de afgelopen weken waren dus zo goed als voor niks. Nou ja, geeft een leuke indicatie van hoe verschrikkelijk DUUR sommige zaken zijn als je ze uitbesteed. Zo kwam een bedrijf met een offerte van ruim 8K enkel voor het vervangen van de houten vloerbalken en het aanbrengen van een vochtwerende coating in de kruipruimte onder de vloer. :D
pi_160929162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:05 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Het heeft ruim 8 weken geduurd, maar de soap met SNS Bank is dan eindelijk tot een einde gekomen. Gisteren kwam de acceptatie binnen van de hypotheek conform onze eigen voorwaarden. In plaats van 21K bouwdepot voor enkel de kosten voor de punten in het bouwtechnisch rapport (zonder de pre memorie posten), hebben we dat verplicht bouwdepot nu terug kunnen brengen naar 13K én zit daar ook de hele woonkamervloer (in het bouwtechnisch rapport een PM post) in die me ruim 7K gaat kosten. :D

Ironisch is dat een screenshot van een bestelling van een webwinkel hierin doorslaggevend was. :') Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik zelf moest specificeren wat ik dan dacht kwijt te zijn voor de verbouwingen; die 3 offertes die ik heb laten maken door bedrijven de afgelopen weken waren dus zo goed als voor niks. Nou ja, geeft een leuke indicatie van hoe verschrikkelijk DUUR sommige zaken zijn als je ze uitbesteed. Zo kwam een bedrijf met een offerte van ruim 8K enkel voor het vervangen van de houten vloerbalken en het aanbrengen van een vochtwerende coating in de kruipruimte onder de vloer. :D
gefeliciteerd, wat fijn dat de soap ten einde is!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:53:17 #49
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160930757
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

in Utrecht? Wen er maar aan dat je daar inmiddels echt weer de hoofdprijs betaalt, als je al niet achter het net vist.
En toch wil ik me niet gek laten maken. Moeilijk, hoor. Ik zit over 5 jaar echt niet op een restschuld te wachten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160931188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:53 schreef Andromache het volgende:

[..]

En toch wil ik me niet gek laten maken. Moeilijk, hoor. Ik zit over 5 jaar echt niet op een restschuld te wachten.
da's ook precies het lastige, ga steeds snel goed voorbereid kijken, met een aankoopmakelaar zodat je meteen een realistisch bod kunt doen. Afwachten lijkt me niet slim.
Ons nieuwe huis staat in een andere regio, daar ging een soortgelijk huis net aan onze neus voorbij en daar hebben we van geleerd. Paar maanden later kwam ons huis op Funda, we hebben meteen gebeld en gezorgd dat we als eerste mochten bezichtigen en een aankoopmakelaar meegenomen en zo snel kunnen handelen. Dat huis was ook echt realistisch geprijsd voor een snelle verkoop. Het aanbod aan nog betaalbare huizen met genoeg ruimte is daar erg karig, sinsdien is er ook niks wat ook maar de moeite van een bezichtiging waard was in onze prijsklasse voorbij gekomen. Toevallig staat er om de hoek wel eenzelfde huis te koop, zonder de grote uitbouw die wij hebben en nog helemaal in originele jaren 70 staat en daarvan is de vraagprijs zelfs hoger dan bij ons huis, maar daar krijg je geen ¤50.000 van de vraagprijs af om het in dezelfde staat als ons huis te krijgen.
Kortom, goed opletten en jezelf een realistisch beeld vormen van wat de markt is. In Utrecht wordt het wederom dramatisch. Van de vorige piek hebben we in elk geval leuk kunnen profiteren toen mijn 'studentenflat' door mijn ouders weer verkocht werd.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:28:30 #51
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160933895
Ik heb bij appartementen redelijk het idee van de waarde als ik handig historische verkoopadvertenties erbij pak en het kadaster controleer op oude koopsommen in hetzelfde complex, en woningrapportjes opvraag. Ik heb niet het idee dat de makelaar echt over andere gegevens beschikt dan wat ik zelf in het kadaster kan opzoeken/bestellen....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160997356
Nog 3 dagen :X *O*
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:48:32 #53
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161019538
Nog eens contact met de verkoper gehad, maar eerder dan 1 juni gaat de overdracht echt niet plaats vinden. ;( Hij moet namelijk nog wat gaatjes dicht plamuren, de muren verven en een tuinhuisje in elkaar zetten, daar heeft 'ie 3 maanden voor nodig schijnbaar; sinds 3 weken heeft hij al toegang tot zijn nieuwe woning. :')

Maar goed, aangezien alles rond is zijn we weer aan het shoppen geslagen. Gisteren eindelijk geslaagd voor de tegels voor de woonkamer. We waren al naar behoorlijk wat uithoeken van het land geweest en zelfs over de grens (zowel Duitsland als België) wezen kijken, maar hadden de perfecte tegel nog niet gevonden. Gisteren eens bij een kleine zaak nog geen kwartiertje verderop gaan kijken en jawel hoor, daar lag 'ie. En ook nog eens flink op de korting (50%). Meteen maar voor niet alleen de woonkamer, maar ook voor het overdekt terras dat ooit (binnen 2 á 3 jaar) een serre gaat worden besteld. Zelfs met alle tegellijm, voegmortel, leveling systeem en zo'n kekke zuignap om makkelijk tegels mee op te tillen en te leggen, nog goedkoper uit dan ik initieel dacht dat ik kwijt zou zijn voor enkel de tegels voor de woonkamer. *O*
pi_161025255
Nog 5 weken tot ons nieuwbouwhuis(met uitbouw vanuit de bouw) opgeleverd is, maar de voorpret is wel een beetje voorbij bij ons..

Een paar weken geleden hadden wij een kijkdag. Leuk zou je zeggen, maar we kwamen er met een naar gevoel vandaan. De buurman vertelde tussen neus en lippen door dat zodra het huis opgeleverd is, zij een uitbouw gingen laten maken. Niks aan de hand, totdat hij ging vertellen hoe. Hij had een aannemer gevonden die dan het metselwerk aan de zijkant van onze uitbouw (die op hun grond staan, zoals elk nieuwbouw rijtjeshuis tegenwoordig) weg ging halen, de uitbouw ging maken en dan de stenen van hun (langere) nieuwe uitbouw op onze grond terug ging plaatsen. We hebben daar niet erg enthousiast op gereageerd, maar wel gezegd dat we daar een beetje zenuwachtig van werden en het daarbij gelaten(omdat het in onze ogen alleen nog maar plannen waren).

Thuis gekomen voelde het toch niet lekker. Wij hebben toen wat mails rond gestuurd naar vereniging eigenhuis, de gemeente, woningborg en klimaatgarant. Daaruit bleek dat naast hun eigen garanties, ook onze garanties komen te vervallen(denk hierbij aan de woningborg garantie en energie is ¤0 garantie, wat voor ons 1 van de redene was om voor dit project te kiezen) Tevens staat er in de koopovereenkomst dat er een erf dienstbaarheid geld van de stenen die voor onze uitbouw geplaatst zijn(hier staat niks over hoe dit zit na de oplevering, maar neem aan dat zij niet zomaar iets op onze grond mogen zetten en dat zij niet zomaar onze stenen weg mogen halen) en dat ze zonder toestemming niks aan onze gevel mogen aanpassen (waar deze uitbouw toch wel bij hoort)

Hierna hebben we dus al 2 mailtjes naar deze buren gestuurd waarin we rustig aangaven mee te willen denken, maar dat wij onze garanties willen houden en hoe en wat. Helaas hebben we hier nog niks op gehoord ;(

Ben bang dat ik dadelijk na oplevering met een tuinstoel in m'n tuin moet gaan zitten om in de gaten te houden dat er niet 1 of andere beunhaas m'n stenen weg tikt, of erger dat ik een keer na m'n werk thuis kom om lekker te gaan klussen en de stenen al weg zijn.

Al met al is de lol er wel vanaf, er is nog een voor oplevermoment, dus hopelijk zijn ze er dan ook zodat we even face to face kunnen praten. We zijn nu namelijk wel een beetje in een situatie geplaatst waar we niet in willen zitten(zeker omdat het nieuwbouw is en wij in de veronderstelling waren dat dit soort dingen bijna niet gebeurde, aangezien een uitbouw gewoon een optie vanuit de bouw was) en wil niet al gelijk ruzie met de buren hebben natuurlijk.

Het zou natuurlijk kunnen dat ze het mailtje gelezen hebben en van de plannen afzien en wij ons druk hebben gemaakt voor niks, maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat ze het mailtje hebben gelezen en het gewoon negeren(met het idee dat wij er niks tegen kunnen doen)
PSN: Metal_Akilla
pi_161025364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:27 schreef Akilla het volgende:
Nog 5 weken tot ons nieuwbouwhuis(met uitbouw vanuit de bouw) opgeleverd is, maar de voorpret is wel een beetje voorbij bij ons..

Een paar weken geleden hadden wij een kijkdag. Leuk zou je zeggen, maar we kwamen er met een naar gevoel vandaan. De buurman vertelde tussen neus en lippen door dat zodra het huis opgeleverd is, zij een uitbouw gingen laten maken. Niks aan de hand, totdat hij ging vertellen hoe. Hij had een aannemer gevonden die dan het metselwerk aan de zijkant van onze uitbouw (die op hun grond staan, zoals elk nieuwbouw rijtjeshuis tegenwoordig) weg ging halen, de uitbouw ging maken en dan de stenen van hun (langere) nieuwe uitbouw op onze grond terug ging plaatsen. We hebben daar niet erg enthousiast op gereageerd, maar wel gezegd dat we daar een beetje zenuwachtig van werden en het daarbij gelaten(omdat het in onze ogen alleen nog maar plannen waren).

Thuis gekomen voelde het toch niet lekker. Wij hebben toen wat mails rond gestuurd naar vereniging eigenhuis, de gemeente, woningborg en klimaatgarant. Daaruit bleek dat naast hun eigen garanties, ook onze garanties komen te vervallen(denk hierbij aan de woningborg garantie en energie is ¤0 garantie, wat voor ons 1 van de redene was om voor dit project te kiezen) Tevens staat er in de koopovereenkomst dat er een erf dienstbaarheid geld van de stenen die voor onze uitbouw geplaatst zijn(hier staat niks over hoe dit zit na de oplevering, maar neem aan dat zij niet zomaar iets op onze grond mogen zetten en dat zij niet zomaar onze stenen weg mogen halen) en dat ze zonder toestemming niks aan onze gevel mogen aanpassen (waar deze uitbouw toch wel bij hoort)

Hierna hebben we dus al 2 mailtjes naar deze buren gestuurd waarin we rustig aangaven mee te willen denken, maar dat wij onze garanties willen houden en hoe en wat. Helaas hebben we hier nog niks op gehoord ;(

Ben bang dat ik dadelijk na oplevering met een tuinstoel in m'n tuin moet gaan zitten om in de gaten te houden dat er niet 1 of andere beunhaas m'n stenen weg tikt, of erger dat ik een keer na m'n werk thuis kom om lekker te gaan klussen en de stenen al weg zijn.

Al met al is de lol er wel vanaf, er is nog een voor oplevermoment, dus hopelijk zijn ze er dan ook zodat we even face to face kunnen praten. We zijn nu namelijk wel een beetje in een situatie geplaatst waar we niet in willen zitten(zeker omdat het nieuwbouw is en wij in de veronderstelling waren dat dit soort dingen bijna niet gebeurde, aangezien een uitbouw gewoon een optie vanuit de bouw was) en wil niet al gelijk ruzie met de buren hebben natuurlijk.

Het zou natuurlijk kunnen dat ze het mailtje gelezen hebben en van de plannen afzien en wij ons druk hebben gemaakt voor niks, maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat ze het mailtje hebben gelezen en het gewoon negeren(met het idee dat wij er niks tegen kunnen doen)
Wat jammer dat dit de pret een beetje weg neemt.

Is het een mogelijkheid eens erover te praten. Met jullie tussen persoon van de aannemer. Misschien kan die jullie helpen met het contact erover met de buren. En uitleggen hoe dat met jullie garanties zit aan de buren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161025474
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat jammer dat dit de pret een beetje weg neemt.

Is het een mogelijkheid eens erover te praten. Met jullie tussen persoon van de aannemer. Misschien kan die jullie helpen met het contact erover met de buren. En uitleggen hoe dat met jullie garanties zit aan de buren.
Die hebben we inderdaad ook nog een mail gestuurd (zoveel mails gestuurd dat ik die even vergeten was)
Die zei dat het inderdaad een lastige kwestie was en dat er garanties gingen vervallen (je wil niet dat je garanties vervallen, maar je wil je buren ook niet hun uitbouw misgunnen)

Het is ook zo lastig dat je nu nog niet echt contact hebt met de buren :P Het levert in ieder geval een hoop extra "Stress" op, die er ook nog is bovenop komt (bovenop de vloer, muur, keuken, badkamer, verhuis en klus stress) :P
PSN: Metal_Akilla
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:58:41 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161026120
Zo, daar zou ik ook goed zenuwachtig van worden.
Ik snap niet dat ze denken zomaar jouw uitbouw te kunnen 'slopen' voor een deel.
Ik snap wel waar het vandaan komt. Ze willen een uitbouw die niet naar binnen valt. Maar dan hadden ze niet zo cheap moeten willen zijn om het niet gewoon vanuit de bouw te laten doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161026252
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:58 schreef laziness het volgende:
Zo, daar zou ik ook goed zenuwachtig van worden.
Ik snap niet dat ze denken zomaar jouw uitbouw te kunnen 'slopen' voor een deel.
Ik snap wel waar het vandaan komt. Ze willen een uitbouw die niet naar binnen valt. Maar dan hadden ze niet zo cheap moeten willen zijn om het niet gewoon vanuit de bouw te laten doen.
Dit snappen wij dus ook niet. Als ze een rechte uitbouw hadden willen hebben, waarom dan niet via de bouw? Ik heb van horen zeggen dat het qua kosten niet eens zo heel veel zal gaan schelen.

De andere buren van die buren gaat er ook last van hebben. Die hebben dezelfde uitbouw als wij (de "vervelende" buren zitten dus tussen 2 uitbouwen) Ik zit nog een beetje te twijfelen om met hun contact op te nemen. Wat nou als de plannen toch niet doorgaan en ik achter de rug van mijn buren om dit ga bespreken..

Misschien dat we het tot de voor oplevering zo laten en hopen dat de buren er zijn, zo niet gaan we contact opnemen met hun andere buren, kijken wat die al weten en vinden..
PSN: Metal_Akilla
pi_161026955
Volgens mij mogen ze dat ook niet zomaar doen zonder jullie toestemming
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161027655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:35 schreef Akilla het volgende:

[..]

Die hebben we inderdaad ook nog een mail gestuurd (zoveel mails gestuurd dat ik die even vergeten was)
Die zei dat het inderdaad een lastige kwestie was en dat er garanties gingen vervallen (je wil niet dat je garanties vervallen, maar je wil je buren ook niet hun uitbouw misgunnen)

Het is ook zo lastig dat je nu nog niet echt contact hebt met de buren :P Het levert in ieder geval een hoop extra "Stress" op, die er ook nog is bovenop komt (bovenop de vloer, muur, keuken, badkamer, verhuis en klus stress) :P
Zoals je aangeeft geldt er erfdienstbaarheid op dat stuk uitbouw van jullie wat op de grond van de buurman staat. Hiervoor heeft jullie buurman (automatisch) goedkeuring gegeven bij het ondertekenen van het koopcontract.

Deze erfdienstbaarheid krijg je niet zomaar weer na oplevering. Jouw buurman mag dus voor zijn uitbouw niet op jullie grond gaan metselen - wat jullie wel mochten.

of hij jullie buitenmuur mag slopen zonder jullie toestemming weet ik niet. Hij zal wel mogen inbalken.

Vervelende situatie overigens..
pi_161028774
Je kan inderdaad ook eens contact met die andere buren opnemen, lijkt me niet verkeerd.

Wat betreft kosten trouwens kan ik niet geloven dat ze nu goedkoper uit zijn. Wellicht waren ze te laat om de keuze door te geven?
pi_161030829
Waarom zet hij er niet gewoon een pui in. Want dan heeft hij zijn uitbouw ook al.
pi_161034909
Oei vervelende situatie! Volgens mij is de erfdienstbaarheid op basis van de vergunning ingeleverd bij de gemeente en op basis van de bouwtekeningen. Check ook even wat er in de koopakte staat.

Misschien dat de notaris waar jullie getekend hebben nog kan assisteren. Die van ons is in ieder geval erg hulpzaam.(was ook onze notaris voor huwelijkse voorwaarden).

*O* Wij hebben vandaag getekend en zijn dus eindelijk eigenaars van een bouwput en toekomstige woning. *O* Nog zeker 8 maanden te gaan. :z
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_161038525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:48 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Nog eens contact met de verkoper gehad, maar eerder dan 1 juni gaat de overdracht echt niet plaats vinden. ;( Hij moet namelijk nog wat gaatjes dicht plamuren, de muren verven en een tuinhuisje in elkaar zetten, daar heeft 'ie 3 maanden voor nodig schijnbaar; sinds 3 weken heeft hij al toegang tot zijn nieuwe woning. :')

Maar goed, aangezien alles rond is zijn we weer aan het shoppen geslagen. Gisteren eindelijk geslaagd voor de tegels voor de woonkamer. We waren al naar behoorlijk wat uithoeken van het land geweest en zelfs over de grens (zowel Duitsland als België) wezen kijken, maar hadden de perfecte tegel nog niet gevonden. Gisteren eens bij een kleine zaak nog geen kwartiertje verderop gaan kijken en jawel hoor, daar lag 'ie. En ook nog eens flink op de korting (50%). Meteen maar voor niet alleen de woonkamer, maar ook voor het overdekt terras dat ooit (binnen 2 á 3 jaar) een serre gaat worden besteld. Zelfs met alle tegellijm, voegmortel, leveling systeem en zo'n kekke zuignap om makkelijk tegels mee op te tillen en te leggen, nog goedkoper uit dan ik initieel dacht dat ik kwijt zou zijn voor enkel de tegels voor de woonkamer. *O*
goed dat het eindelijk rond is, gefeliciteerd!!
Juin uit Eigen Tuin!
pi_161038564
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:03 schreef douche-eendje het volgende:
Nog 3 dagen :X *O*
tof!
Succes met klussen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_161041170

Zo voel ik me op dit moment. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_161041613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:54 schreef marcodej het volgende:

Zo voel ik me op dit moment. ;)
als jouw aannemer net zo werktbals Bert cabaret maakt, snap ik jouw wanhoop
Juin uit Eigen Tuin!
pi_161041831
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:35 schreef Janar het volgende:
Oei vervelende situatie! Volgens mij is de erfdienstbaarheid op basis van de vergunning ingeleverd bij de gemeente en op basis van de bouwtekeningen. Check ook even wat er in de koopakte staat.

Misschien dat de notaris waar jullie getekend hebben nog kan assisteren. Die van ons is in ieder geval erg hulpzaam.(was ook onze notaris voor huwelijkse voorwaarden).

*O* Wij hebben vandaag getekend en zijn dus eindelijk eigenaars van een bouwput en toekomstige woning. *O* Nog zeker 8 maanden te gaan. :z
Gefeliciteerd! Nu kan het shoppen dus beginnen. Al een idee voor de keuken en de vloer?

Vandaag gesprek gehad en optie voor een nieuwbouw woning maar we zijn te laat. De woning wordt al gebouwd en hierdoor kan niet alles meer. Verder moeten we erg snel beslissen. Ook moeten we de bouwrente met terugwerkende kracht betalen wat rond de ¤8000,- netto is. Nu wachten tot er weer een project vrij is. Alle nieuwbouwwoningen in de woonplaats hier zjnn al verkocht. Je kan dus niet echt prateb van een crisis:)
pi_161043207
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:30 schreef wackmack het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Nu kan het shoppen dus beginnen. Al een idee voor de keuken en de vloer?

Vandaag gesprek gehad en optie voor een nieuwbouw woning maar we zijn te laat. De woning wordt al gebouwd en hierdoor kan niet alles meer. Verder moeten we erg snel beslissen. Ook moeten we de bouwrente met terugwerkende kracht betalen wat rond de ¤8000,- netto is. Nu wachten tot er weer een project vrij is. Alle nieuwbouwwoningen in de woonplaats hier zjnn al verkocht. Je kan dus niet echt prateb van een crisis:)
Keuken is in de basis al uitgekozen. Nu moeten we over 5 maanden de uiteindelijke keuze van materialen maken.
En van de vloer hebben we ook een offerte. Dit wordt eikenhouten parket. Eentje die ook redelijk goed is voor vloerverwarming.

Met de badkamer en toiletten zijn we nog niet begonnen. Deze worden casco opgeleverd.

We hadden ook nog de keuze voor fase 1 maar dan konden we geen uitbouw doen of garage en dat waren toch 2 belangrijke punten. Daarom zijn wij in fase 2 gestapt. Helaas moeten we daardoor wel bijna 8 maanden langer wachten. Een beetje geduld hebben, is wel handig!
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_161064646
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:17 schreef Symphonic het volgende:

[..]

als jouw aannemer net zo werktbals Bert cabaret maakt, snap ik jouw wanhoop
Het is meer dat ikzelf zo a-technisch als wat ben en compleet afhankelijk ben van die gasten en hun tempo. ;)

Ik kan alleen maar regelen, bellen en betalen. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:46:01 #71
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161065743
Morgen bezichtiging bij een appartement waar ik zo in zou kunnen trekken. Het liefste wil ik eigenlijk een leuke jaren dertig-woning in een opkomende wijk, maar dat is waarschijnlijk nog niet haalbaar met mijn budget en wensen. Dan maar dit. Morgen kijken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_161066846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het is meer dat ikzelf zo a-technisch als wat ben en compleet afhankelijk ben van die gasten en hun tempo. ;)

Ik kan alleen maar regelen, bellen en betalen. :D
Ik voel je
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161066886
Vandaag *O* kwart voor 12 afschouwen, kwart over 12 notaris. Ik ga mn bed maar eens uit.
pi_161066890
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 07:50 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag *O* kwart voor 12 afschouwen, kwart over 12 notaris. Ik ga mn bed maar eens uit.
Heel veel plezier! O+
pi_161066930
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 07:50 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag *O* kwart voor 12 afschouwen, kwart over 12 notaris. Ik ga mn bed maar eens uit.
Have fun *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:00:09 #76
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161073939
Bezichtiging: prima appartement, maar geen onderbuikgevoel. En er is net een huisje te koop gekomen in een buurt die totaal onderbuikgevoel ademt O+ maar weet niet of ik het kan betalen.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 07:50 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag *O* kwart voor 12 afschouwen, kwart over 12 notaris. Ik ga mn bed maar eens uit.
Succes, plezier en meer goeds gewenst!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_161080833
Thnx :)

Wat een dag vandaag zeg. Veel gedaan, gelachen en veel geld uitgegeven.

En begonnen met de keuken slopen. Morgen even nieuw gat in de gevel fixen voor een juiste afzuigkapuitvoer want dit? :') Hahahaha



Ow en we vonden een kluis in ons huis :o we krijgen hem nog niet open.
pi_161091611
Mooi pijpje :)
Wat ga je met je kluis doen?
pi_161096195
Over een uur tekenen *O*

Belt tien minuten geleden een notarismevrouw dat het misschien niet door kan gaan! -O- :? Blijkt dat de muts iets te laat heeft opgevraagd aan de hypotheekverstrekker waardoor er geen bevestiging is dat t geld op hun rekening staat. Consequentie is dat we nu een volmacht moeten tekenen dat zij maandag voor ontvangst mogen tekenen oid.

Wat ben je a. debiel als je te laat dit soort dingen doet terwijl het je dagelijks werk is en b. debiel als je dan opbelt dat het misschien niet doorgaat, terwijl dat helemaal niet aaan de orde is...
pi_161103600
Keuken zou vandaag afgemaakt worden, maar panelen waarmee apparatuur vastgezet moet worden waren niet geleverd. Levertijd 3 weken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_161104001
Douche-eendje :D Nuttig pijpje!

Loopfiets, wat gruwelijk irritant :{ Heb je het volmacht wel getekend?

Marco, ook al zo'n teleurstelling -O- Nu ligt alles dus 3 weken stil wb de keuken?


De verkoopmakelaar is geweest en heeft foto's gemaakt *G* Weer een stapje verder.
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:50:16 #82
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161104142
Al druk met de neus in de meerwerk lijsten gotc?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161104400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:50 schreef laziness het volgende:
Al druk met de neus in de meerwerk lijsten gotc?
Yep! Eigenlijk alles al beslist (behalve de stopcontacten en loze leidingen enzo):
-Uitbouw 2.4mtr
-Dakraam
-Zolder indelen dmv extra muur
-Dichte trap naar zolder
-Openslaande deuren naar de tuin met ramen naast de deuren
-Badkamer casco

En nog wat kleine dingetjes :)
pi_161105538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:46 schreef GotC het volgende:
Loopfiets, wat gruwelijk irritant :{ Heb je het volmacht wel getekend?
Nou het liep toch iets anders. Uiteindelijk bleek de financiering op het laatste moment toch nog geregeld. Maar het kostte 2 uur om de aktes te fixen, die niet klopten omdat er aanvullende info niet bij de notaris terechtgekomen was. De verkopers hebben dus nu een volmacht getekend, die moesten weg. Wij hebben een uurtje wat gedronken ergens en zijn teruggegaan.
Bijzonder moment wel ;)
pi_161106040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:16 schreef Loopfiets het volgende:
Mooi pijpje :)
Wat ga je met je kluis doen?
Geen idee nog. Hij is voor zover we weten niet van de eigenaren, maar mogelijk van een van de voormalige huurders (eigenaren hebben een paar jaar in het buitenland gewoond, komen dit jaar terug maar gaan elders in NL wonen. Huis is in die jaren continu verhuurd geweest).

Pijpje is gefixt. Nu een fatsoenlijke uitgang voor de afzuigkap. En wat een hoop lol we hebben om klussen van vorige eigenaren...Er zit bijvoorbeeld in de ouderslaapkamer een knop om in een andere slaapkamer het licht aan en uit te kunnen doen. Wtf? :')
pi_161106082
En nu is het genoeg! BAM, dikke bouwlamp in je gezicht :D
pi_161106153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:46 schreef Loopfiets het volgende:
En nu is het genoeg! BAM, dikke bouwlamp in je gezicht :D
Met dimmer hè. Ik laat het nu spoken :D

Fijn dat jullie overdracht toch is gelukt Loopfiets :D nu lekker aan de slag?
pi_161106360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:46 schreef Loopfiets het volgende:
En nu is het genoeg! BAM, dikke bouwlamp in je gezicht :D
_O- :D
pi_161106373
Vandaag nog niks, overdracht was laat. Morgen maar eens beginnen met kijken hoe we het zwembad veilig kunnen verbeteren.
pi_161239631
Kan zo'n scheur (later) kwaad dat iemand weet?
pi_161253307
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan zo'n scheur (later) kwaad dat iemand weet?
[ afbeelding ]
Ziet er op deze foto absoluut niet gevaarlijk uit. Echter zou ik me wel afvragen waar de scheur vandaan komt. 'Staat' er bijvoorbeeld erg veel op deze (draag?)muur?
pi_161253359
Hier komt de verhuizing gevoelsmatig overigens wel dichtbij. De overdracht vindt weliswaar pas op 31 mei plaats, maar de afspraak met de notaris staat nu al vast. Jammer dat het allemaal zo lang moet duren; het is nu al enkele weken ideaal weer om in de tuin te frotten. Nu zitten we wat suf te wachten op de verhuizing in ons appartement, dat inmiddels steeds voller begint te raken met dozen. :D
  zondag 10 april 2016 @ 21:48:43 #93
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161339223
Help! Ik heb een appartement gekocht :o

Keuken is qua smaak modern, maar er zit geen vriezer of vaatwasser in. Kan echt niet meer tegenwoordig, vind ik. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de huidige bewoner daar niets mee gedaan heeft. De wc is nog steeds het simpele wc'tje van 25 jaar geleden, idem de badkamer. Alledrie moeten dus vervangen worden om het modern en/of naar mijn smaak te maken. Nu is de vraag, zou ik hier bouwdepot voor kunnen krijgen, en zo ja, hoeveel? Ik ga morgen praten met de hypotheekadviseur, maar ik hoor ook graag van jullie ervaringen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_161340240
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:48 schreef Andromache het volgende:
Help! Ik heb een appartement gekocht :o

Keuken is qua smaak modern, maar er zit geen vriezer of vaatwasser in. Kan echt niet meer tegenwoordig, vind ik. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de huidige bewoner daar niets mee gedaan heeft. De wc is nog steeds het simpele wc'tje van 25 jaar geleden, idem de badkamer. Alledrie moeten dus vervangen worden om het modern en/of naar mijn smaak te maken. Nu is de vraag, zou ik hier bouwdepot voor kunnen krijgen, en zo ja, hoeveel? Ik ga morgen praten met de hypotheekadviseur, maar ik hoor ook graag van jullie ervaringen.
Volgens mij krijg je dat alleen als meerwaarde van de woning aan te tonen is, met een nieuwe moderne wc lijkt me dat wel te verantwoorden, vaatwasser lijkt me lastiger.
pi_161340463
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:48 schreef Andromache het volgende:
Help! Ik heb een appartement gekocht :o

Keuken is qua smaak modern, maar er zit geen vriezer of vaatwasser in. Kan echt niet meer tegenwoordig, vind ik. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de huidige bewoner daar niets mee gedaan heeft. De wc is nog steeds het simpele wc'tje van 25 jaar geleden, idem de badkamer. Alledrie moeten dus vervangen worden om het modern en/of naar mijn smaak te maken. Nu is de vraag, zou ik hier bouwdepot voor kunnen krijgen, en zo ja, hoeveel? Ik ga morgen praten met de hypotheekadviseur, maar ik hoor ook graag van jullie ervaringen.
Mijn ervaring: ik wilde dingen moderniseren, en moest voor de hypotheek sowieso een taxatie uit laten voeren. Heb de taxateur een plan gegeven van wat ik wilde veranderen, en die heeft in zijn rapport twee waardes gegeven: voor en na de geplande verbouwing. Bank gaf me vervolgens een bouwdepot ter waarde van de waardevermeerdering (op voorwaarde dat ik alle geplande werkzaamheden uit zou voeren).
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:27:33 #96
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161377803
Nog maar eens een vraagje..
Wij hebben een bod gedaan op een huis (onder voorbehoud verkoop eigen woning, financiering).
Nu zei de verkopend makelaar dat het bod besproken wordt met de bank van de verkoper. Blijkbaar staan ze 'diep onder water' aldus onze Hypotheker.
Helaas had onze Hypotheker verder geen tijd om even een gesprek aan te gaan dus hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe dit werkt?
Er vind mogelijk een woningruil plaats. Tenminste.. Dat hebben wij als optie gegeven en verkopend makelaar leek het een goede optie voor verkoper (volgen jullie het nog?)

Aan welke scenario's kan ik nu denken?

(Stel dat koop doorgaat met woningruil kan ik bijv mooi stoppen met klussen/buitengewoon goed schoonmaken.. Haha)
pi_161378345
Mijn huis is semi gedwongen verkocht; de bank verzocht om vrijwillige verkoop ivm betalingsachterstand. Nog nét geen executie verkoop. En die verkopers hielden er een restschuld aan over en moesten ook overleggen. De bank moet dan akkoord gaan met een restschuld en dat bevestigen.

edit; aan mij verkocht ja :+

[ Bericht 19% gewijzigd door Puala op 12-04-2016 18:54:52 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:16:56 #98
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161378644
Allemachtig.. Wat een stress lijkt me dat.
Ik hoop dat ik het goed lees dat het niet jou is overkomen, maar de verkopers van het door jou aangeschafte huis.

Maar ja.. Voor mij zou het een 'voordelige' woning betekenen.. }) O~)
pi_161379391
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:16 schreef faptist het volgende:
Allemachtig.. Wat een stress lijkt me dat.
Ik hoop dat ik het goed lees dat het niet jou is overkomen, maar de verkopers van het door jou aangeschafte huis.

Maar ja.. Voor mij zou het een 'voordelige' woning betekenen.. }) O~)
Aan mij verkocht ja ;) Sorry voor de onduidelijkheid. Voor mij betekende het ook een voordelige woning. Ze hebben zelfs de kosten koper er niet uit gekregen die ze zelf betaald hebben bij de overdracht. Mijn huis wisselde binnen 2 jaar van eigenaar, dus ik heb enkel 2% overdrachtsbelasting hoeven te betalen over het verschil tussen prijs a en prijs b. Toen de verkopende makelaar daar achter kwam had hij ineens spijt van zijn advies om mij de kosten koper te laten betalen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:09:38 #100
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161379692
Zoo! Dat is zeker geluk hebben. Heel zuur voor hen.
Soms kun je er echt niets aan doen, maar in veel gevallen is het gewoon dommigheid.
Mijn verkopende partij is bijvoorbeeld een goed voorbeeld van het laatste..
Gescheiden, zelf niet gaan werken, geen rekeningen betalen en leven van de alimentatie voor de kinderen :o
pi_161402401
Keuken die nog niet af is vanwege ontbrekende delen en lange levertijd (en vaatwasser die nu los in mn woonkamer staat omdat de keukenzetter het gat net 4 mm te klein gemaakt heeft), niet drogende vloeren en lekkende bouwdrogers, vloerenboer die verkeerde kleur inloopmat erin legt, tegelzetter die alle reliefjes in de tegels dezelfde richting op legt behalve 1 tegel, installateur die vanochtend bij het plaatsen van de allerlaaste accessoire de dure vloer-wandtegel aan gort boort (en die tegel is natuurlijk niet op voorraad...). Ik heb het allemaal meegemaakt deze week.

Maar morgen komen de meubels! Inrichten! *O*
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_161402615
Pfoe dat is niet niks allemaal.. Hopelijk blijven je meubels wel heel :)

Ben zelf ook angstig dat ik een tegel kapot boor bij de douchewand of spiegel...
pi_161403275
*O* Net een mailtje gekregen met de datum voor het kopersgesprek. En van de 24 huizen staan er nog maar 5 onder optie, de rest is verkocht (ovb financiering uiteraard). Bijna :W opschortende voorwaarden!
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:02:02 #104
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_161452836


15 dagen geleden VS nu :). Stucadoor is 5 dagen bezig geweest, keuken is geplaatst en over de lelijke witte plavuizen ligt nu mooi pvc. Boven is alles geschilderd. Nu beneden nog schilderen, de bank komt hopelijk binnenkort en beneden inrichten. Plinten moeten nog en genoeg andere dingen te bedenken om te doen in en om ons huis, maar ons huis O+

Veel plezier voorpretters, het is leuk!
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:09:21 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161453068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:16 schreef GotC het volgende:
*O* Net een mailtje gekregen met de datum voor het kopersgesprek. En van de 24 huizen staan er nog maar 5 onder optie, de rest is verkocht (ovb financiering uiteraard). Bijna :W opschortende voorwaarden!
Oh dat gaat hard! Fijn voor jullie want des te eerder is het klaar.

Hier wordt nu de tuin aangelegd. Dat is toch wel de laatste fase van ons nieuwe huis. Daarna is het officieel af ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161454087
Yay GotC *O*

Mooie keuken Douche eend!

Wij hebben een datum gekregen voor het inmeten van de keuken, dan gaan we voor het eerst naar binnen! Volgens de keukenboer konden we het prima zelf doen. Van de aannemer moest de persoon die naar binnen ging wel werkschoenen en een helm meenemen. Keukenboer vertelde dat hij altijd een helm kon lenen van de bouwers en dat hij nog nooit werkschoenen had hoeven dragen, dus dat hij deze voorwaarden nog nooit eerder had gehad. Hoe zit dat bij jullie? :+
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:44:13 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161454137
Ja was wel verplicht bij ons, helmen. :Y
Veiligheid voor alles. Maar bij ons deelden ze helmen uit op de kijkersdag.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161454235
Ja helmen snap ik :) Moesten we wel zelf meenemen :') Maar moesten jullie ook werkschoenen dragen? Die met die stalen neuzen? :+
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:51:57 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161454415
Nee, maar ze roepen het wel tegen al die lui die langs komen om te meten.
Dat heet indekken ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161463207
Krijgertje, wat fijn! En lekker binnen kunnen kijken, dat lijkt me zo gaaf!


Noh, en ons appartement staat sinds vandaag op Funda :o. Ziet er heel netjes uit (imo :+), ben zo benieuwd! Spannende tijden.
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 09:11:25 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161463406
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Van de aannemer moest de persoon die naar binnen ging wel werkschoenen en een helm meenemen. Keukenboer vertelde dat hij altijd een helm kon lenen van de bouwers en dat hij nog nooit werkschoenen had hoeven dragen, dus dat hij deze voorwaarden nog nooit eerder had gehad.
Verschilt ook een beetje per bouwbedrijf en per uitvoerder; maar in principe moet je op de bouw een helm dragen (zolang er zichtbaar op hoogte gewerkt wordt en werkschoenen aan hebben) :)
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:13:18 #112
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161464182
Hier zijn we langzaamaan al begonnen met spullen inpakken, kasten uit elkaar halen die we niet direct nodig hebben en rekjes/lampen van de muren af te halen. Het is weliswaar nog 7 weken, maar we willen straks, als het eindelijk 1 juni is, het liefst in een dag over en dat we op die dag alleen nog maar spullen op en neer hoeven te sjouwen. Als je hier een willekeurige kast open trekt staan er bijna alleen nog maar dozen in plaats van servies of losse klappers. :D
  zaterdag 16 april 2016 @ 21:22:18 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161476571
Afgelopen woensdag is ons bod geaccepteerd. Als het goed is krijgen we 15 juli de sleutels van een dijkwoning uit 1930 op een perceel van 1280 vierkante meter :o

We wonen nu in een arbeiderswijk in de stad en we gaan naar een klein dorp. Van 12 vierkante meter tuin naar 1280. Van 2 vierkante meter schuur naar 100. We gaan een tikje buiten de comfortzone maar we dromen hier al jaren over: lekker buiten leven, bedrijf aan huis, varkens, kippen, moestuin O+

We hebben er zin in *O*

Verder wordt er flink geklust in oms huidige huis, we verwachten dat over 2 weken in de verkoop te doen.
Spoilers!
pi_161478324
Wij hebben nog geen kijkersdag gehad. Maar ik ben wel heel stiekem in het weekend op het terrein geweest om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wie is er ook zo maf?
  zaterdag 16 april 2016 @ 22:52:13 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161479407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:15 schreef zoz het volgende:
Wij hebben nog geen kijkersdag gehad. Maar ik ben wel heel stiekem in het weekend op het terrein geweest om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wie is er ook zo maf?
Niks mafs aan. Ik zie het hier bijna elk weekend als men ergens een opening in de hekken spot.
Bedenk alleen dat je wel moet zorgen dat het veilig blijft als je naar binnen gaat zonder helm en begeleiding.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 10:20:49 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161486982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:15 schreef zoz het volgende:
Wij hebben nog geen kijkersdag gehad. Maar ik ben wel heel stiekem in het weekend op het terrein geweest om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wie is er ook zo maf?
Zo lang je maar instaat voor je eigen veiligheid; let wel op sommige bouwplaatsen zijn beveiligd met behulp van camera's e.d.

Uiteindelijk blijft het gewoon strafbaar :) ;)
pi_161490040
Goed om te horen dat het niet maf is. Tijdens de kopersbijeenkomst werd er wel nadrukkelijk gezegd dat je niet het terrein op mocht. Ik Let wel goed op als ik het terrein op ga. Maar strafbaar joh?
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 12:51:31 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161490176
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 12:47 schreef zoz het volgende:
Goed om te horen dat het niet maf is. Tijdens de kopersbijeenkomst werd er wel nadrukkelijk gezegd dat je niet het terrein op mocht. Ik Let wel goed op als ik het terrein op ga. Maar strafbaar joh?




Dat soort borden hangen vaak aan de toegangshekken van bouwplaatsen :)
pi_161490941
Niet gezien, maar ik was te gefocust op onze bouwnr. Tijdens werkzaamheden kom ik niet zonder helm.
pi_161492623
Helemaal niet maf hoor! Wij hebben ook regelmatig gekeken en reden er onderweg naar huis zelfs een blokje voor om ;) Maak je ook regelmatig foto's? Ik vind het nu heel leuk om terug te kijken naar dat gat in de grond.
In ons geval stonden de hekken heel dicht om het huis heen, dus we konden alles goed zien. Pas toen het huis helemaal af was (3 weken voor oplevering), zijn we een keer het terrein op gesneakt zonder toestemming te vragen ;).
pi_161492726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Afgelopen woensdag is ons bod geaccepteerd. Als het goed is krijgen we 15 juli de sleutels van een dijkwoning uit 1930 op een perceel van 1280 vierkante meter :o

We wonen nu in een arbeiderswijk in de stad en we gaan naar een klein dorp. Van 12 vierkante meter tuin naar 1280. Van 2 vierkante meter schuur naar 100. We gaan een tikje buiten de comfortzone maar we dromen hier al jaren over: lekker buiten leven, bedrijf aan huis, varkens, kippen, moestuin O+

We hebben er zin in *O*

Verder wordt er flink geklust in oms huidige huis, we verwachten dat over 2 weken in de verkoop te doen.
Wat klinkt dat gaaf! Ooit, als ik later groot ben en veel geld heb wil ik ook zo'n oud huisje op zo'n idyllisch plekje... Komt er tzt een eigen topic?
  zondag 17 april 2016 @ 22:31:25 #122
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161509719
Ben aan het googlen geweest voor een keuken. Ik ben aan het overwegen om zelf losse onderdelen te kopen en het in elkaar te laten zetten door een handigerd via Werkspot. Alle binnenonderdelen die ik wil, komen toch van Blum. Ik wil bijvoorbeeld heel graag het Blum Spacecorner-systeem voor in de hoek. Dat leveren Tulp, Siematic en als het goed is Brugman ook. Eerst maar eens langs een zaak om een offerte uit te laten brengen.

Verder heb ik het plan opgevat om een naaimachine te kopen en zelf vouwgordijnen te maken. Het moet lukken. Kan nooit al te moeilijk zijn. :)

Hoe zal ik de periode na overdracht aanpakken? Tegelijkertijd de keuken en badkamer aanpakken? Of na elkaar om toegang tot water te houden? En familie in de slaapkamers aan het werk zetten met verf voor de wanden? Serieus klussen in mijn eigen huisje is al tien jaar geleden. Ondertussen wel veel in verenigingsgebouwen gedaan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_161525957
Duuuus. Huis staat sinds zaterdag op Funda. Morgen hebben we 3 kijkers :+ :o
  maandag 18 april 2016 @ 17:50:30 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161526377
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:27 schreef GotC het volgende:
Duuuus. Huis staat sinds zaterdag op Funda. Morgen hebben we 3 kijkers :+ :o
Wow, dat beloofd veel goeds!
Spoilers!
  maandag 18 april 2016 @ 17:51:46 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161526410
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:13 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat klinkt dat gaaf! Ooit, als ik later groot ben en veel geld heb wil ik ook zo'n oud huisje op zo'n idyllisch plekje... Komt er tzt een eigen topic?
Ik voel me net een verliefde puber. Ik kan alleen maar grijnzen en aan het huis denken :') Het is ook echt zo perfect, echt wat we willen.

Topic is er al: K&W / Verhuizen van A tot Z
Spoilers!
pi_161527431
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik voel me net een verliefde puber. Ik kan alleen maar grijnzen en aan het huis denken :') Het is ook echt zo perfect, echt wat we willen.

Topic is er al: K&W / Verhuizen van A tot Z
Voor jou ook ontzettend tof! Klinkt als een droomhuis in the making *O*
pi_161545215
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:27 schreef GotC het volgende:
Duuuus. Huis staat sinds zaterdag op Funda. Morgen hebben we 3 kijkers :+ :o
Nice! Wij stonden gister 3 weken op funda en hebben al over de 20 bezichtigingen gehad en ook al mensen die bod doen dus gaat ook lekker, hopelijk is het snel verkocht :)

Hier nog wel wat hypotheekstress ugh :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 11:29:08 ]
pi_161545263
Wauw! Wat gaat dat snel met die huizen. Volgens mij zit de huizenmarkt weer in de lift :)

Straks de vooroplevering! Men, voor het eerst in ons nieuwe huis rondscharrelen dat (bijna) helemaal af is. Heb er zin in :)
pi_161545515
Huuropzegging verstuurd, veel materialen aangeschaft, het is nu echt aftellen, nog 4 weken totdat we de sleutel krijgen. Inpakken maar...
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:46:52 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161545575
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons *O*
Spoilers!
pi_161546080
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons *O*
Dat is het leukste mailtje wat je kan krijgen vind ik *O*
pi_161546524
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons *O*
*O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161546627
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons *O*
herkenbaar, wij hadden dat binnen anderhalve dag *O*
Hooray for boobies!
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:43:52 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161548876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is het leukste mailtje wat je kan krijgen vind ik *O*
:Y
Spoilers!
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 20:00:45 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161557692
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net een melding van Funda dat een van de bewaarde huizen in mijn account een nieuwe status heeft: verkocht onder voorbehoud. Aan ons *O*
Gefeliciteerd ! ^O^
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:03:25 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161557755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:31 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw! Wat gaat dat snel met die huizen. Volgens mij zit de huizenmarkt weer in de lift :)

Straks de vooroplevering! Men, voor het eerst in ons nieuwe huis rondscharrelen dat (bijna) helemaal af is. Heb er zin in :)
Update je even in je topic?
Ben benieuwd!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161573794
*stuiter stuiter*

Hoppa, 3 partijen die ons huis willen en 2 hebben erop geboden :o Zitten biiiijna op de vraagprijs zelfs! 3e partij is een kennis van onze buren en hebben we laten weten dat als ze het willen, ze echt zsm moeten reageren.

Spanneeeend :o *O*
  woensdag 20 april 2016 @ 13:50:09 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161573866
Wow!

Dat is nogal wat anders dan onze bijna 3 jaar wachten en een restschuld.
De huizenmarkt zit echt weer in de lift.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161575333
Ligt er ook aan waar je woont inderdaad, maar vooral de grote steden gaan hard nu!
  woensdag 20 april 2016 @ 14:56:22 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161575485
Dezelfde grote stad als GotC hier ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161576389
Zojuist berekening gemaakt voor de laminaat vloeren in ons nieuwe huis die spock en ik per1 juni "krijgen" nu dus op zoek naar een leuke vloer! En npg evem verhuisdozen scoren
  woensdag 20 april 2016 @ 18:48:26 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161580816
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:35 schreef Goitske het volgende:
Zojuist berekening gemaakt voor de laminaat vloeren in ons nieuwe huis die spock en ik per1 juni "krijgen" nu dus op zoek naar een leuke vloer! En npg evem verhuisdozen scoren
Wat hebben jullie voor huis gekocht?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161583854
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat hebben jullie voor huis gekocht?
Een eengezinswoning met 5 slaapkamers en 2 badkamers.

We hebben nu dezelfde woning alleen niet de bovenste verdieping en zij uitbouw en een tussenwoning. We verhuizen 100 meter ofzo







[ Bericht 21% gewijzigd door Goitske op 20-04-2016 20:32:31 ]
pi_161585150
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!

Dat is nogal wat anders dan onze bijna 3 jaar wachten en een restschuld.
De huizenmarkt zit echt weer in de lift.
Komt vooral door de lage rente, die is praktisch nul. Als de rente weer naar normale niveau's stijgt, dan klapt de huizenmarkt in elkaar.

Bijvoorbeeld hypotheek van 174K, hypotheeklasten voor 30j (Annuiteit), tegen 2%, 458 euro per maand.

Bij dezelfde hypotheek van 174K hypotheeklasten voor 30j (Annuiteit), tegen 4%, 823,50 euro per maand!!
pi_161585709
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!

Dat is nogal wat anders dan onze bijna 3 jaar wachten en een restschuld.
De huizenmarkt zit echt weer in de lift.
Ons huis is in 2 dagen verkocht en hadden nog geïnteresseerden maar hij is net onder de vraagprijs weg gegaan dwz 1000 euro, helaas wel een restschuld mee het nieuwe huis in. Hebben echt in de toptijd gekocht het huis brengt het niet meer op
  woensdag 20 april 2016 @ 21:35:23 #146
249756 Symphonic
Look o Look
pi_161586618
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Huuropzegging verstuurd, veel materialen aangeschaft, het is nu echt aftellen, nog 4 weken totdat we de sleutel krijgen. Inpakken maar...
*O* *O*
Juin uit Eigen Tuin!
pi_161588050
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef laziness het volgende:
Wow!

Dat is nogal wat anders dan onze bijna 3 jaar wachten en een restschuld.
De huizenmarkt zit echt weer in de lift.
Wij hebben het appartement verkocht met een kleine restschuld. De dag nadat we de sleutel van ons huis kregen, kwam een huis verderop in de straat in de verkoop. Vraagprijs is ruim 30k meer dan dat wij hebben betaald. Wel iets meer uitgebouwd, maar binnen meer werk aan modernisering noodzakelijk.
Het is een rare tijd nu :Y
  woensdag 20 april 2016 @ 22:26:08 #148
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161589209
Poeh. Wij hebben een erg laag bod gedaan op een tof huis met mogelijke woningruil.
Verkoper ging akkoord, maar nu wil haar bank er niet aan mee doen. Zij heeft te veel schulden.
Valt zo tegen. Nu moet het toch de verkoop in dus dat worden toch een hoop extra kosten maken.
Baal er van.
in mijn hoofd 'woon' ik er al en nou wil ik over ook. :(
  woensdag 20 april 2016 @ 22:48:32 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161590191
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij hebben het appartement verkocht met een kleine restschuld. De dag nadat we de sleutel van ons huis kregen, kwam een huis verderop in de straat in de verkoop. Vraagprijs is ruim 30k meer dan dat wij hebben betaald. Wel iets meer uitgebouwd, maar binnen meer werk aan modernisering noodzakelijk.
Het is een rare tijd nu :Y
Ik heb niet het idee dat het nu echt beter zou lopen hoor. Het was een echt startersflatje en er staat nog steeds veel te koop in de straat en een flinke tijd ook al.
Maar desondanks hebben we wel echt heel veel ingeleverd als je kijkt naar de kleine hypotheek en de restschuld (ruim een kwart)
Het staat haaks op wat ik hier allemaal lees.
Maar hé we hebben de restschuld bij familie kunnen lenen en over een jaar hebben we 'm afgelost, we zijn van 60m2 met een vierjarig kind naar het dubbele oppervlak gegaan met een grote tuin.
Ik heb verre van te klagen hoor.

Ik sta wel te kijken hoe snel het weer aangetrokken is in sommige regio's. Dat had ik niet zo vlot verwacht.
Maar de lage rente maakt het inderdaad erg betaalbaar nu. Juist in de eengezinswoningen sector. Starters loopt nog steeds niet echt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161600146
Verkocht! *O*

Wel met een snelle opleverdatum (over 2 maanden), maar in ruil daarvoor krijgen we de vraagprijs en een bedrag contant. Vervelend *O*
pi_161600297
Gefeliciteerd gotc! Nu zelf in de tussentijd wat anders zoeken?

Goitske, tof huis! Op zo'n zelfde huis hebben wij ook eens geboden, dus heb een vermoeden waar het is :) Gaaf hoor! :D
pi_161601736
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:48 schreef laziness het volgende:
Starters loopt nog steeds niet echt.
Behalve in Amsterdam, als ik zie wat ze hier (buitenwijk, niet bijzonder populair maar ook niet non-populair) voor flatjes zie vragen ... de vraagprijzen zijn met 20% gestegen in een jaar tijd, en ze staan na een paar weken standaard op 'verkocht onder voorbehoud' :X.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef GotC het volgende:
Verkocht! *O*

Wel met een snelle opleverdatum (over 2 maanden), maar in ruil daarvoor krijgen we de vraagprijs en een bedrag contant. Vervelend *O*
*O* En nu hebben jullie nog 2 maanden om zelf wat anders te vinden?
  donderdag 21 april 2016 @ 18:56:19 #153
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161606835
Gefeliciteerd gotc!
pi_161607439
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd gotc! Nu zelf in de tussentijd wat anders zoeken?

Goitske, tof huis! Op zo'n zelfde huis hebben wij ook eens geboden, dus heb een vermoeden waar het is :) Gaaf hoor! :D
Apeldoorn wijk de maten
pi_161607458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef GotC het volgende:
Verkocht! *O*

Wel met een snelle opleverdatum (over 2 maanden), maar in ruil daarvoor krijgen we de vraagprijs en een bedrag contant. Vervelend *O*
Gefeliciteerd!! *O*
pi_161618949
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd gotc! Nu zelf in de tussentijd wat anders zoeken?

Goitske, tof huis! Op zo'n zelfde huis hebben wij ook eens geboden, dus heb een vermoeden waar het is :) Gaaf hoor! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Behalve in Amsterdam, als ik zie wat ze hier (buitenwijk, niet bijzonder populair maar ook niet non-populair) voor flatjes zie vragen ... de vraagprijzen zijn met 20% gestegen in een jaar tijd, en ze staan na een paar weken standaard op 'verkocht onder voorbehoud' :X.

[..]

*O* En nu hebben jullie nog 2 maanden om zelf wat anders te vinden?
Yup. Zoeken iets in Den Haag Zuid-West of het Westland, 2 slaapkamers en goed geprijsd :)
Maar, als we nog niet hebben gevonden mogen we bij m'n schoonouders intrekken tot we wel iets hebben gevonden. Een jaar overbruggen bij schoonouders is iets teveel van het goede :Y
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:41:55 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161619196
Nee joh dat is hartstikke leuk voor 7 maanden :') ;) :P

Hopelijk is er iets betaalbaars in de buurt van waar jullie nu wonen zodat het voor de kleine man niet te vaak wisselen is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161633228
Morgen maar eens bij de laminaatboer kijken voor de 1e en 2de verdieping! De begane grond ligt een houtenvloer die er nog mooi uit ziet dus doen we niks aan!

Contact opgenomen met een schilder die we kennen, hij heeft begin juni gereserveerd voor ons (toen ik het vroeg was het gelijk daar maak ik gewoon tijd voor) en hij gaat 1 juni zodra we de sleutel hebben even met ons door het huis lopen voor onze wensen

De planning was eerst om alles zelf te doen maar doordat Spock steeds in het buitenland zit voor zijn werk en veel uren draait dus ja dan maar wat meer uitbesteden... (en ik kan met 2 kleine kinderen erbij ook niet heel veel doen behalve schoonmaken, in en uit pakken etc)
pi_161633246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 06:23 schreef GotC het volgende:

[..]

[..]

Yup. Zoeken iets in Den Haag Zuid-West of het Westland, 2 slaapkamers en goed geprijsd :)
Maar, als we nog niet hebben gevonden mogen we bij m'n schoonouders intrekken tot we wel iets hebben gevonden. Een jaar overbruggen bij schoonouders is iets teveel van het goede :Y
succes!! ja een jaar bij je schoonouders is wel wat te veel lijkt mij.. heb ooit 5 maanden bij mijn schoonouders gewoond en hadden toen nog geen kinderen was ook voldoende hoe lief ze ook zijn!
pi_161633275
Heeft iemand trouwens nog tips waar ik beste de verhuisdozen kan kopen?
pi_161633815
Wij halen bananendozen bij de supermarkt vandaan :')

Volgende week kijkdag in ons huis *O* O+ Zó benieuwd! :D
pi_161635782
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips waar ik beste de verhuisdozen kan kopen?
action, euro per stuk
pi_161647817
Vloer voor boven uitgezocht *O*
pi_161648009
Slaapkamer is inmiddels helemaal geschilderd, nieuwe slaapkamerkasten staan er, nieuwe nachtkastjes, het wachten is nu nog op het nieuwe bed:



:)

Daarna pakken we de badkamer aan. Vervolgens nog een nieuwe vloer erin ergens dit jaar :)

En nieuwe meubels uitzoeken ook nog :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161649605
Lekker bedje lijkt me dat :)
pi_161650730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips waar ik beste de verhuisdozen kan kopen?
Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boeken :+.
pi_161650968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:14 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boeken :+.
Ik denk dat alle dozen dat hebben ;)

Ik had al wel naar deze site gekeken. In de opslag heb ik ook een paar van de action staan
pi_161652717
Vloer, ondervloer, plinten, bezorgen en leggen geregeld!
Tot get laatste moment getwijfeld over zelf leggen of laten leggen en door alles besloten laten leggen
Dus nu een behoorlijk bedrag armer maja dit is wel het verstandigste



De kleur is iets warmer dan dat we nu in huis hebben. Het is voor de slaapkamers/werkkamer
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:35:22 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161652803
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:25 schreef Goitske het volgende:

[..]

Een eengezinswoning met 5 slaapkamers en 2 badkamers.

We hebben nu dezelfde woning alleen niet de bovenste verdieping en zij uitbouw en een tussenwoning. We verhuizen 100 meter ofzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow die uitbouw en extra verdieping maken het echt heerlijk qua ruimte. En je jongens een verdieping en jullie een verdieping en nooit meer gezeur met pubers die uren gel in hun haren staan te smeren in de badkamer :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161652912
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Wow die uitbouw en extra verdieping maken het echt heerlijk qua ruimte. En je jongens een verdieping en jullie een verdieping en nooit meer gezeur met pubers die uren gel in hun haren staan te smeren in de badkamer :D
Als ze ouder zijn idd wel, nu nog 2 peuters dus gaan wij aan de voorkant slapen en zij aan de achterkant, zolder is werk en logeerkamer

Hebben nu het huis van de buren zeg maar, tussenwoning naast de hoekwoning zonder uitbouw. Dit huis kwam te koop en was hetbenige huis waar ik evt interesse in zou hebben en die kwam op het juiste moment te koop! Heeft zo moeten zijn
pi_161770446
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!

Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen :9 ) blij *O*
PSN: Metal_Akilla
pi_161770467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!

Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen :9 ) blij *O*
Dat is ook een manier natuurlijk _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161770485
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is ook een manier natuurlijk _O-
Wij vinden het ook een beetje overdreven (zeker na een jaar lang stress/spullen uitzoeken/etc)
maargoed *O*
PSN: Metal_Akilla
pi_161770528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:38 schreef Akilla het volgende:

[..]

Wij vinden het ook een beetje overdreven (zeker na een jaar lang stress/spullen uitzoeken/etc)
maargoed *O*
Hebben ze nog geluk wij mogen de komende 5 jaar niet eens verkopen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161770609
Lol :D Wat fijn dat het zichzelf zo oplost Akilla! :D *O*
pi_161770616
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hebben ze nog geluk wij mogen de komende 5 jaar niet eens verkopen
Whut? Dus als je financieel het niet meer kan opbrengen, je situatie veranderd door een scheiding/overlijden of whatever dan ook. Dan ben je genaaid ofzo?
pi_161770868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef GotC het volgende:
Lol :D Wat fijn dat het zichzelf zo oplost Akilla! :D *O*
Zeker, nu wat "rustiger" naar het huis toe leven (al moet er nog genoeg geregeld worden)
PSN: Metal_Akilla
pi_161770975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Whut? Dus als je financieel het niet meer kan opbrengen, je situatie veranderd door een scheiding/overlijden of whatever dan ook. Dan ben je genaaid ofzo?
Dan wel. Maar niet gewoon verkopen om speculatie verkoop te voorkomen. Doen ze wel vaker bij scherp geprijsde nieuwbouw.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161772460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Goitske het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips waar ik beste de verhuisdozen kan kopen?
Het maakt niet zo heel veel uit. Die van de Hema vouwen wel lekker snel, maar dat is niet heel belangrijk. Je hebt ook dozen met een dubbele vouw in de bodem, en een flap daartussen, die worden steviger wanneer je er zware spullen in doet. Bij de bouwmarkt heb je vaak ook halfhoge dozen, die zijn makkelijk voor zware dingen als boeken, want halfvolle dozen stapelen niet zo goed

Ik had toevallig een keer verschillende soorten dozen, toen maar voor elke kamer een ander merk doos gebruikt bij het inpakken, zodat iedereen de dozen zonder verdere aanwijzing in het juiste vertrek terechtkwamen. Je moet er vooral genoeg hebben, en ze moeten hetzelfde formaat hebben of precies het halve formaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161772590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:14 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Wij hebben ze hier vandaan: http://www.goedkopeverhuisdoos.nl/verhuisdozen Euro per stuk. Kunnen er alleen minder tegen als je onderop de stapel een doos met kleding doet en er bovenop een doos vol met boeken :+.
Die hebben wij ook gebruikt. Hebben zelfs mijn "ik stapel de dozen veel te vol boeken" overleefd.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 28 april 2016 @ 12:08:39 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161772646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!

Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen :9 ) blij *O*
Wat een wending!
Ik ga meteen even kijken :P
Mag trouwens nog niet voor de oplevering ook bij ons!
Erg dom allemaal. Betwijfel of het goedkoper kon achteraf dan via Dura.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161772670
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die hebben wij ook gebruikt. Hebben zelfs mijn "ik stapel de dozen veel te vol boeken" overleefd.
Veelgemaakte fout inderdaad. Dat het nog net te tillen is wil niet zeggen dat het ook geschikt is om de trappen op te tillen. Een vriend van me had zelfs een keer bedacht dat het handig was om zijn hutkoffer met boeken te vullen....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161773037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!

Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen :9 ) blij *O*
Wow, dat is best bizar! Maar wat fijn voor jullie dat het zo automatisch opgelost is! Heel veel plezier met het toeleven naar de oplevering en het klussen. Wij zijn net een krap weekje gestart :)
  donderdag 28 april 2016 @ 14:08:28 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161775046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:56 schreef Akilla het volgende:

[..]

Zeker, nu wat "rustiger" naar het huis toe leven (al moet er nog genoeg geregeld worden)
Ze hebben de tekst op funda zelf geschreven zeker?
Barst van de fouten :X

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 28-04-2016 15:43:59 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161776269
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wow, dat is best bizar! Maar wat fijn voor jullie dat het zo automatisch opgelost is! Heel veel plezier met het toeleven naar de oplevering en het klussen. Wij zijn net een krap weekje gestart :)
Dankje, hebben er ook wel echt zin weer in :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze hebben de tekst op fund zelf geschreven zeker?
Barst van de fouten :X
Haaha ja viel ons ook op. Vond het "pluspunt" wat ze beschreven wel mooi: Maximaal energiezuinig met klimaatsysteem (terwijl ze dat eigenlijk om zeep gingen helpen :9 )
PSN: Metal_Akilla
pi_161777842
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze hebben de tekst op funda zelf geschreven zeker?
Barst van de fouten :X
Haha dm met een linkje?
pi_161779077
Bedankt voor de verhuisdoos tips!

Ik heb voor de kinderkamers nu een beetje idee wat ik wil. De oudste krijgt een muursticker van een wereldkaart en dan een knal groene muur denk ik en de jongste een muursticker van een boom en allerlei dieren die in blauwtinten is dus dan een bijpassende blauwe muur.
De kinderbedden blijven nog een halfjaar zoals het nu is ivm niet te veel veranderingen in 1x.
Onze kamer denk vooral licht en rustig

[ Bericht 5% gewijzigd door Goitske op 28-04-2016 17:19:49 ]
pi_161779262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:36 schreef Akilla het volgende:
Nog een week tot de oplevering en de zin om te klussen en verhuizen is terug!
De buren uitbouw kwestie is opgelost (al grepen ze we lgelijk naar een jurist) Ze hebben het huis te koop gezet!

Voor hun was het blijkbaar essentieel een uitbouw te plaatsen na oplevering en als dat niet kan willen ze het niet meer ofzo(misschien geschrokken van het feit dat er garanties vervallen ofzo)
Maargoed, wij zijn (vooralsnog, tot de nieuwe buren ook een uitbouw willen :9 ) blij *O*
Fijn dat het zo makkelijk opgelost is!
pi_161809499
Vandaag voor het eerst binnen geweest! :D *O* Het was mooi! Alleen door een laag raam in de keuken met vensterbank, past onze keuken niet :') Dus we moeten weer terug naar de keukenboer _O-
  zondag 1 mei 2016 @ 17:56:04 #190
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_161850927
Ik mag ook gaan voorpretten :D, 9 mei tekenen en dan voor het eerst een echt huis met een tuin hebben.

Deze week moet de kleur voor de woonkamer & keuken al uitgezocht worden, jezus wat een klus.
pi_161860841
Is dit de KW slowchat? :@
  zondag 1 mei 2016 @ 23:35:37 #192
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_161861608
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is dit de KW slowchat? :@
Nee dat is deze K&W / [Klussen en Wonen] Sloooowwwchat Café! #13 Over vluchten en bonkelaars :) hier gaat het vooral over verhuizen en verbouwen enzo. Slowchat kan je het ook over andere dingen hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 1 mei 2016 @ 23:37:29 #193
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161861668
Nog maar 30 dagen en dan kunnen we om. *O* Ik zal tegen de tijd dat ik ga beginnen met de verbouwingen (eerste week juni) ook een fotoreportage gaan maken en deze hier posten. Lijkt me leuk om later terug te kunnen kijken op de voor, na en tijdens-foto's. :)
pi_161862039
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee dat is deze K&W / [Klussen en Wonen] Sloooowwwchat Café! #13 Over vluchten en bonkelaars :) hier gaat het vooral over verhuizen en verbouwen enzo. Slowchat kan je het ook over andere dingen hebben.
Dan moet ik toch hier zijn.

Paar dagen geleden een optie op een kavel genomen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2016 23:51:48 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 10:05:30 #195
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_161865878
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan moet ik toch hier zijn.

Paar dagen geleden een optie op een kavel genomen. :D
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161867072
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Dank je. Voor mij de eerste keer dat ik zo'n proces in ga.

Ik heb iemand die wat voor me op papier gaat zetten voor de omvang van het te bouwen huis. Daarna ga ik het graag zelf bijschaven.

Floorplanner is wel handig vind ik. Kun je dingen leuk mee inrichten. Jullie nog andere tools die jullie gebruiken hiervoor?

Eerste twijfelpunt is trouwens de kelder. Waarschijnlijk moeten we op palen bouwen. Een kelder is dan relatief goedkoop, maar toch weer allemaal extra natuurlijk.. Lastig
pi_161867359
Gefeliciteerd Lenny!

Stef, spannend! Aftellen maar :D Ben benieuwd!

En wij hebben een fijne huurwoning gevonden O+ De eigenaar verhuurt haar appartement alleen aan mensen die aan het wachten zijn op nieuwbouw, en we zijn door haar uitgekozen *G*
pi_161867596
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:20 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Lenny!

Stef, spannend! Aftellen maar :D Ben benieuwd!

En wij hebben een fijne huurwoning gevonden O+ De eigenaar verhuurt haar appartement alleen aan mensen die aan het wachten zijn op nieuwbouw, en we zijn door haar uitgekozen *G*
Mooi! In welke stad heb je iets gevonden? En ga je in dezelfde stad bouwen?
pi_161867981
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mooi! In welke stad heb je iets gevonden? En ga je in dezelfde stad bouwen?
In een dorp in het Westland, en daar komt ons nieuwbouwhuis ook te staan ja :) Erg veel geluk daarmee aangezien er in die omgeving praktisch niks te huur is.
pi_161868286
2 jaar geleden bracht ik het eerste bod uit op deze datum. Wat een verschil met nu zeg O+
pi_161868527
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:59 schreef Puala het volgende:
2 jaar geleden bracht ik het eerste bod uit op deze datum. Wat een verschil met nu zeg O+
O+ :Y
Hooray for boobies!
pi_161869027
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:59 schreef Puala het volgende:
2 jaar geleden bracht ik het eerste bod uit op deze datum. Wat een verschil met nu zeg O+
nu vol bezig met een uitbouw!
pi_161871515
Wij hebben getekend voor onze nieuwe woning en mijn oude woning is verkocht :D
pi_161871712
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef HyrulePrincess het volgende:
Wij hebben getekend voor onze nieuwe woning en mijn oude woning is verkocht :D
gefeliciteerd!
pi_161872689
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:37 schreef Goitske het volgende:

[..]

gefeliciteerd!
Bedankt! Het was nog ff zweten om de hypotheek rond te krijgen want er waren fouten gemaakt, maar alsnog alles op tijd rond :D Nu nog een paar maanden wachten en wordt het tijd om meubels te shoppen O+
pi_161890588
Iemand een idee wat heien ongeveer kost? Grove gemiddelde schatting is prima. Ik ben aan het zoeken via Google maar daar word ik niet heel erg veel wijzer van.

Perceel is 460 meter. Woonhuis zal op begane grond pakweg 90 m2 zijn. Garage ongeveer 15.
pi_161890905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand een idee wat heien ongeveer kost? Grove gemiddelde schatting is prima. Ik ben aan het zoeken via Google maar daar word ik niet heel erg veel wijzer van.

Perceel is 460 meter. Woonhuis zal op begane grond pakweg 90 m2 zijn. Garage ongeveer 15.
Daar is helaas niet zomaar een schatting in te geven. Hangt van zoveel factoren af. Alleen al de locatie bepaald hoe diep ze moeten heien. Daarnaast ligt het helemaal aan het ontwerp van het huis hoeveel palen erin moeten. Voor een prijsindicatie zou ik gewoon offertes aan gaan vragen.
pi_161891209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:43 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Daar is helaas niet zomaar een schatting in te geven. Hangt van zoveel factoren af. Alleen al de locatie bepaald hoe diep ze moeten heien. Daarnaast ligt het helemaal aan het ontwerp van het huis hoeveel palen erin moeten. Voor een prijsindicatie zou ik gewoon offertes aan gaan vragen.
Dank je. Zal deze week ook eens bij een paar huizen verderop aanbellen (op sommige kavels staan al huizen) voor info.

Ik heb echt geen idee of me dit 5k of 20k gaat kosten bijvoorbeeld. Een behoorlijk groot verschil. :9
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:27:38 #209
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161913312
Hypotheekdossier wordt momenteel beoordeeld, het lijkt erop dat het snel kan gaan. Ben zeer benieuwd.

Nu zo zoetjesaan ook aan het kijken naar vloeren, tegels dan wel andere wandbekleding voor bij het sanitair, maten vragen aan de huidige bewoner (hoop dat ik nog even zelf mag opmeten), nieuwe boormachine en decoupeerzaag regelen voor niet al te veel geld.

Tjonge, een heel geplan. Maar ik heb er zin in! Het gaat mooi worden! ^O^
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:41:56 #210
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_161916705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:27 schreef Andromache het volgende:
Hypotheekdossier wordt momenteel beoordeeld, het lijkt erop dat het snel kan gaan. Ben zeer benieuwd.

Nu zo zoetjesaan ook aan het kijken naar vloeren, tegels dan wel andere wandbekleding voor bij het sanitair, maten vragen aan de huidige bewoner (hoop dat ik nog even zelf mag opmeten), nieuwe boormachine en decoupeerzaag regelen voor niet al te veel geld.

Tjonge, een heel geplan. Maar ik heb er zin in! Het gaat mooi worden! ^O^
Uitzoeken is het leukste!

Wij stappen in een kant en klare woning, op wat verfwerk/behang werk na.
pi_161920962
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Uitzoeken is het leukste!

Wij stappen in een kant en klare woning, op wat verfwerk/behang werk na.
vind ik ook erg lastig! Vloer was ik zo klaar mee maar de rest wat ik wil qua kleuren enzo...
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:06:15 #212
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_161924169
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:17 schreef Goitske het volgende:

[..]

vind ik ook erg lastig! Vloer was ik zo klaar mee maar de rest wat ik wil qua kleuren enzo...
Ja, ik vind voornamelijk verf het lastigste... behang voor de slaapkamers heb ik inmiddels binnen.

Wij moeten alleen de woonkamer, keuken & 2 slaapkamers verven. Wat ik nu heb uitgezocht voor de woonkamer/keuken is basterd, slaapkamer 1 perenbloesem en slaapkamer 2 vallei of oktober (allemaal Histor). We hebben nog een 3de slaapkamer & zolder maar dat laten we even voor wat het is, dit is al moeilijk genoeg allemaal :P.
pi_161924259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik vind voornamelijk verf het lastigste... behang voor de slaapkamers heb ik inmiddels binnen.

Wij moeten alleen de woonkamer, keuken & 2 slaapkamers verven. Wat ik nu heb uitgezocht voor de woonkamer/keuken is basterd, slaapkamer 1 perenbloesem en slaapkamer 2 vallei of oktober (allemaal Histor). We hebben nog een 3de slaapkamer & zolder maar dat laten we even voor wat het is, dit is al moeilijk genoeg allemaal :P.
Ik 5 slaapkamers en woonkamer hal overlopen wordem gewoon wit

Kinderkamers nog wel kiezen maar heb wel een idee ene een groene wand, de andere grijs/blauw, werkkamer wit, logeerkamet uhmm wat er over blijft aan kleur gok op de blauwe kleur woonkamer weet ik niet maar heb een goede schilder die mij vast kan helpen of helemaal wit oftoch iets kleur
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:35:06 #214
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_161929165
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:12 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik 5 slaapkamers en woonkamer hal overlopen wordem gewoon wit

Kinderkamers nog wel kiezen maar heb wel een idee ene een groene wand, de andere grijs/blauw, werkkamer wit, logeerkamet uhmm wat er over blijft aan kleur gok op de blauwe kleur woonkamer weet ik niet maar heb een goede schilder die mij vast kan helpen of helemaal wit oftoch iets kleur
5 Slaapkamers is aardig wat :D.
Onze overloop boven en hal beneden zijn ook wit, maar dat zit er nog ontzettend strak op.
pi_162053736
Aangezien onze hond prednison krijgr vreet ze van alles kapot, alles wat maar lekker ruikt -O- Dus ik heb vervroegd maar een schoenenkast gekocht en in mijn eentje gisteravond in elkaar gezet
In elk geval weer iets wat klaar staat voor het nieuwe huis

Verder problemen net de bestelde verhuiskaarten, besteld maar mijn adres heeft hij niet goed gepakt. Dus ik naar huisnummer 3 ipv 324 maar nee ook mijn kaarten.
Dus contact met kaartje2go en ik krijg van hun nieuwe kaarten *O* als het goed is komen ze dan eindelijk vandaag binnen *O*
pi_162053901
Ik doe niet aan verhuiskaarten, er gaat gewoon een verhuisbericht via de e-mail de deur uit. Inmiddels alle abonnementen, verzekeringen etc stopgezet of verhuisd, volgende week dan eindelijk de sleutel.
pi_162054470
Hier ook niet. Alleen een probleem gehad met Staples, pas na 4 maanden werd het uiteindelijk gewijzigd.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:09:19 #218
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_162054645
Oh ja verhuiskaarten :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_162054977
Wij totaal 25 rest gaat digitaal
pi_162065347
Leuk topic! Wij hebben twee maanden geleden getekend voor een nieuwbouwwoning. Deze maand start de bouw en de oplevering staat gepland voor Q1 2017. Voor mij de eerste keer nieuwbouw, vriendin heeft eerder een nieuwbouwappartement gehad.

Ik vind het superleuk tot nu toe, alles zelf bepalen, uitkiezen, uitpluizen, budgetteren etc. Tot nu toe is het meer/minderwerk al definitief en de keuken is besteld. Wat nog moet: de badkamer, vloer- en muurafwerking, tuin e.a. Keuzes, keuzes....

Zijn jullie ook soms zo ongeduldig?
pi_162077910
Vandaag lagen inderdaad de verhuiskaarten in de brievenbus dus gelijk geschreven en deze week verzenden.
Morgen verder met verhuisdozen in pakken, nog 22 dagen krijgen wij de sleutel *O*
pi_162078580
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef PiperMaru het volgende:
Leuk topic! Wij hebben twee maanden geleden getekend voor een nieuwbouwwoning. Deze maand start de bouw en de oplevering staat gepland voor Q1 2017. Voor mij de eerste keer nieuwbouw, vriendin heeft eerder een nieuwbouwappartement gehad.

Ik vind het superleuk tot nu toe, alles zelf bepalen, uitkiezen, uitpluizen, budgetteren etc. Tot nu toe is het meer/minderwerk al definitief en de keuken is besteld. Wat nog moet: de badkamer, vloer- en muurafwerking, tuin e.a. Keuzes, keuzes....

Zijn jullie ook soms zo ongeduldig?
Ik ben nu al ongeduldig. En ik heb nog niks. Ik heb de grond nog niet eens gekocht. :')

23 mei gesprek met architect. Zelf al wat gemaakt met floorplanner. Ben heel benieuwd wat daar na de architect van over blijft.
pi_162087088
Wij hebben ook een huis gekocht. Tekenen is binnenkort en dan nog de financiering

Ik ben in complete paniek en slaap al dagen niet haha.
Ik vind het zo raar dat je een contract aangaat op basis van iets dat je nog niet hebt (het geld van de bank)

Het is wel een pracht huis op de meest gewilde locatie in de stad. Er hoeft weinig aan te gebeuren. Wat maar goed is ook want het geld is op haha. Echt alleen verven en wat planken bijmaken in de kelder. Dat soort dingen.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162087228
Spannend rhubarbje, en vooral gefeliciteerd!
pi_162087320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:02 schreef rhubarbje het volgende:
Wij hebben ook een huis gekocht. Tekenen is binnenkort en dan nog de financiering

Ik ben in complete paniek en slaap al dagen niet haha.
Ik vind het zo raar dat je een contract aangaat op basis van iets dat je nog niet hebt (het geld van de bank)

Het is wel een pracht huis op de meest gewilde locatie in de stad. Er hoeft weinig aan te gebeuren. Wat maar goed is ook want het geld is op haha. Echt alleen verven en wat planken bijmaken in de kelder. Dat soort dingen.
Heb je foto's? Ik ben benieuwd!
pi_162088272
Dankjewel!

Ja ik heb foto's maar dat vind ik te privé voor een openbaar forum. Sorry
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162088400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:58 schreef rhubarbje het volgende:
Dankjewel!

Ja ik heb foto's maar dat vind ik te privé voor een openbaar forum. Sorry
Snap ik. In dat geval; gefeliciteerd! :s)

Bij welke organisatie neem je je hypotheek?
pi_162088558
De eerste muurstickers zijn binnen!had 2 soorten landkaarten besteld bij aliexpress de eerste is binnen en denk ook dat die het wordt *O*
pi_162088794
Gefeliciteerd rhubarbje! Superspannend! Niet te veel over nadenken, de financiering enzo.

Bij ons loopt het financieringsvoorbehoud volgende week woensdag af en de hypotheek is nog niet rond :X Begin hem nu een beetje te knijpen maar de adviseur bezweert ons dat alles goed komt en de banken het gewoon druk hebben. Dus daar vertrouw ik dan maar op :)
pi_162088873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:22 schreef PiperMaru het volgende:
Gefeliciteerd rhubarbje! Superspannend! Niet te veel over nadenken, de financiering enzo.

Bij ons loopt het financieringsvoorbehoud volgende week woensdag af en de hypotheek is nog niet rond :X Begin hem nu een beetje te knijpen maar de adviseur bezweert ons dat alles goed komt en de banken het gewoon druk hebben. Dus daar vertrouw ik dan maar op :)
:het komt vast goed!
pi_162088995
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Snap ik. In dat geval; gefeliciteerd! :s)

Bij welke organisatie neem je je hypotheek?
geen idee. Het ging allemaal heel snel omdat het huis zo populair was. We hebben het in 2 werkdagen gekocht haha. We hebben pas 1 bank gesproken dus moeten snel aan de bak
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162089209
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

geen idee. Het ging allemaal heel snel omdat het huis zo populair was. We hebben het in 2 werkdagen gekocht haha. We hebben pas 1 bank gesproken dus moeten snel aan de bak
Ik heb ook pas 1 bank gesproken; alleen ING. Wel meteen een erg goed gevoel bij die bank. Maar uiteindelijk draait het om meer dan goed gevoel alleen natuurlijk. Goede voorwaarden en lage rentes zijn een stuk belangrijker. :9
pi_162089256
Ik had ook zeker een goed gevoel bij de bank die we spraken. Ooit hebben we geprobeerd om ons te oriënteren op zo'n verantwoorde bank en dat was zo lastig en klantonvriendelijk! Daar wilde ik dus al niet meer :@

Maar inderdaad de voorwaarden en rente zijn belangrijker
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162089265
Sorry quote ipv edit
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162089268
Mijn progressie: Ik heb een grove tekening van mijn begane grond. Voor mij is het ook allemaal nieuw dus grote kans dat ik onlogische keuzes heb gemaakt.

Als jullie suggesties hebben hoe iets beter/anders kan, dan heel graag!




De heg is de rand van mijn kavel. Aan de achterkant komen 2 parkeerplaatsen voor eigen gebruik (verplicht). Verder zit ik natuurlijk aan een bestemmingsplan/beeldkwaliteitsplan vast, dus kan niet bijvoorbeeld mijn huis een kwartslag draaien. ;)


Edit: voor de duidelijkheid. Ik ga zelf bouwen, dus alles kan in principe anders (als het binnen richtlijnen van gemeente past).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 13:55:15 ]
pi_162089347
Waarom heb je je eethoek buiten in zo'n verdom hoekje gezet? Zo'n grote tuin :o
pi_162089362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:52 schreef Puala het volgende:
Waarom heb je je eethoek buiten in zo'n verdom hoekje gezet? Zo'n grote tuin :o
Daar komt een overkapping. Dat was het idee althans. :9
pi_162089363
Oh je gaat helemaal zelf bouwen? Dan zou ik even je eigen topic openen :Y
pi_162089809
Als je helemaal zelf gaat bouwen zou ik ongeveer alles anders doen :P maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Ik hou niet van muren en kamers. Gewoon alles open
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162090916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn progressie: Ik heb een grove tekening van mijn begane grond. Voor mij is het ook allemaal nieuw dus grote kans dat ik onlogische keuzes heb gemaakt.

Als jullie suggesties hebben hoe iets beter/anders kan, dan heel graag!

[ afbeelding ]

De heg is de rand van mijn kavel. Aan de achterkant komen 2 parkeerplaatsen voor eigen gebruik (verplicht). Verder zit ik natuurlijk aan een bestemmingsplan/beeldkwaliteitsplan vast, dus kan niet bijvoorbeeld mijn huis een kwartslag draaien. ;)

Edit: voor de duidelijkheid. Ik ga zelf bouwen, dus alles kan in principe anders (als het binnen richtlijnen van gemeente past).
Tof idee! Ziet er over het algemeen logisch uit. Wat dingetjes die mij nog opvallen: vanaf de woonkamer moet je door de keuken (langs het smalste stuk) en bijkeuken om bij het toilet te komen. Dat lijkt me toch wat minder optimaal. Sowieso zou ik overwegen of je misschien ook directe toegang wil vanaf de hal naar de woonkamer, dat is nu een 'doodlopend' stuk met een haard(?) wat knus kan zijn, maar ook onhandig. Ik mis nog iets van een voorraadkast om stofzuiger etc neer te zetten, of wilde je dat in de bijkeuken of onder de trap doen? In de schuur zou ik opletten met de looplijnen: je wil nog wel bij die werkbank kunnen komen als er heel veel fietsen in de weg staan, en als het erg vol komt te staan kan je ook niet meer bij de auto's komen.
pi_162092343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Tof idee! Ziet er over het algemeen logisch uit. Wat dingetjes die mij nog opvallen: vanaf de woonkamer moet je door de keuken (langs het smalste stuk) en bijkeuken om bij het toilet te komen. Dat lijkt me toch wat minder optimaal. Sowieso zou ik overwegen of je misschien ook directe toegang wil vanaf de hal naar de woonkamer, dat is nu een 'doodlopend' stuk met een haard(?) wat knus kan zijn, maar ook onhandig. Ik mis nog iets van een voorraadkast om stofzuiger etc neer te zetten, of wilde je dat in de bijkeuken of onder de trap doen? In de schuur zou ik opletten met de looplijnen: je wil nog wel bij die werkbank kunnen komen als er heel veel fietsen in de weg staan, en als het erg vol komt te staan kan je ook niet meer bij de auto's komen.
Bedankt voor de tips! Vooral als je naar de wc moet vanuit de woonkamer. Valt me nu pas op dat dat een behoorlijk stuk lopen is.
Het idee is inderdaad van een knus hoekje met open haard om o.a. te lezen. Je kijkt aan de voorkant van het huis uit op een heel mooi bos (dat niet wordt bijgehouden dus puur natuur).

De voorraadkasten moeten we inderdaad nog bedenken. Onder de kast kan al voor een groot deel. Ik twijfel ook nog over een kelder. Lijkt me erg handig, maar misschien meer iets om later te beslissen. Hangt ook grotendeels af van de schatting van wat de rest gaat kosten.

Inmiddels een nieuwe schets gemaakt (ook met feedback van Puala erbij) met een garage die doorloopt tot het huis. Dan krijg je zoiets:



Overigens zal de garage eerder te groot zijn dan te klein. We hebben maar 1 auto (op het plaatje 2 omdat we van de gemeente 2 parkeerplekken moeten maken). Alleen mijn motor moet binnen staan. :9
pi_162092808
Ik zou het ook mooi open laten. Tevens zou ik de verhouding woonkamer - keuken andersom doen. Je verwacht 8 gasten aan je eettafel, maar je hebt in je woonkamer amper plek voor 8 man op de bank/stoel.

En hoe doe je dat als je klant (ik zie een kantoor) naar het toilet moet? Dan moet deze dus wel helemaal door je keuken en bijkeuken.

Zomaar wat dingen die in me op komen.
pi_162092922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zou het ook mooi open laten. Tevens zou ik de verhouding woonkamer - keuken andersom doen. Je verwacht 8 gasten aan je eettafel, maar je hebt in je woonkamer amper plek voor 8 man op de bank/stoel.

En hoe doe je dat als je klant (ik zie een kantoor) naar het toilet moet? Dan moet deze dus wel helemaal door je keuken en bijkeuken.

Zomaar wat dingen die in me op komen.
Dank voor de feedback.

Ik krijg geen klanten aan huis. Kantoor is nodig omdat ik meestal 1 of 2 dagen vanuit huis werk. Die ruimte moet ook absoluut gesloten zijn van de rest van het huis. Ik heb rust nodig dan.

Om eerlijk te zijn vind ik die eettafel ook wat groot. Wilde mijn vriendin graag :9.

Welke muur zou je weghalen om het nog meer open te maken? In principe is het al open tussen de keuken en woonkamer (dat zijn schuifdeuren die dichtkunnen maar dus ook gewoon open kunnen blijven).
pi_162093135
Ah, dan is er niks mis met het toilet. Zolang dat bouwtechnisch ook een prima te doen is met de leidingen en de badkamer.

Met schuifdeuren heb je inderdaad wel de keus de ruimte open en dicht te maken.
Jullie zullen vast wel al iets in gedachte hebben, zelf vind ik zoiets (wat je tegenwoordig veel ziet) erg mooi:


In ieder geval succes met het project :)
pi_162093627
Staat er echt niks vast?

Ik haat verkeersruimte dus ik val nu al over de grote hal die verder geen functie heeft en dat stukje keuken voor de bijkeuken en dat 'halletje' waar je dan in komt in de bijkeuken richting de garage.
Zelfde geld voor dat hoekje links voorin de huiskamer
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162093827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:06 schreef rhubarbje het volgende:
Staat er echt niks vast?

Ik haat verkeersruimte dus ik val nu al over de grote hal die verder geen functie heeft en dat stukje keuken voor de bijkeuken en dat 'halletje' waar je dan in komt in de bijkeuken richting de garage.
Zelfde geld voor dat hoekje links voorin de huiskamer
Hoe zou je dat halletje anders doen? Kleiner wordt lastig denk ik, aangezien er ook een trap in zit (oppervlakte nu is 9,2m).

Hoe zou je de keuken doen? Ik vind dat een lastig stuk omdat we een grote keuken willen waar je uitgebreid kan koken.

Edit: en nee, nog niks staat er vast.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 17:16:19 ]
pi_162093922
Maar staan je buitenmuren vast dan? En wat zijn je eisen/behoeften?

Trap in de woonkamer uit laten komen. En kleiner kan toch prima? De gemiddelde hal is echt geen 9 m

Waarom doe je dit helemaal zelf en zonder professionele hulp?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162093975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:17 schreef rhubarbje het volgende:
Maar staan je buitenmuren vast dan? En wat zijn je eisen/behoeften?

Trap in de woonkamer uit laten komen. En kleiner kan toch prima? De gemiddelde hal is echt geen 9 m

Waarom doe je dit helemaal zelf en zonder professionele hulp?
Zelfs de buitenmuren staan niet vast. Ik ben hier alleen wel gebonden aan het bestemmingsplan van de gemeente. Dus aan een aantal eisen moet ik nog wel voldoen.

Professionele hulp komt later. 23 mei zitten we met een architect. Dit is voorbereiding daarop. :)

Verder gaan we wel vrijwel alles zelf bouwen.
pi_162094045
Als je de keuken belangrijk vind. Waarom plaats je die niet vooraan het huis? Dan heb je je eigen prive ruimte achter?

En ik wil best mee-tekenen, maar dan is een eisen/wensenlijstje, afmetingen kavel en wat grove richtlijnen best handig :Y
pi_162094067
Is een eigen topic niet handiger/overzichtelijker voor alle tips? :)
pi_162094125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zelfs de buitenmuren staan niet vast. Ik ben hier alleen wel gebonden aan het bestemmingsplan van de gemeente. Dus aan een aantal eisen moet ik nog wel voldoen.

Professionele hulp komt later. 23 mei zitten we met een architect. Dit is voorbereiding daarop. :)

Verder gaan we wel vrijwel alles zelf bouwen.
loop je niet heel erg op dingen vooruit? Volgens mij vraagt een architect wat je behoeften zijn en gaat dan aan de slag. Dan hoef je helemaal niet zelf dit te doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162094141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:25 schreef Puala het volgende:
Als je de keuken belangrijk vind. Waarom plaats je die niet vooraan het huis? Dan heb je je eigen prive ruimte achter?

En ik wil best mee-tekenen, maar dan is een eisen/wensenlijstje, afmetingen kavel en wat grove richtlijnen best handig :Y
Dit ja
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162094166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:25 schreef Puala het volgende:
Als je de keuken belangrijk vind. Waarom plaats je die niet vooraan het huis? Dan heb je je eigen prive ruimte achter?

En ik wil best mee-tekenen, maar dan is een eisen/wensenlijstje, afmetingen kavel en wat grove richtlijnen best handig :Y
Zo had ik het eerst ook. Maar eigenlijk maakt het in deze wijk niet zoveel uit. Aan de achterkant van het huis zal meer geleefd worden (daar moet iedereen 2 parkeerplekken hebben en zet je dus je auto neer). De keren dat ik er geweest ben waren daar ook steeds kinderen aan het spelen.

De voorkant zal juist heel rustig zijn. Er rijdt vrijwel niemand door de straat (zou niet weten waarom iemand daar zou rijden; hooguit bezoek voor ons of buren).

Als je zin hebt om mee te tekenen, super natuurlijk! Ik zal zo nog wat posten over het kavel, richtlijnen en wensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:26 schreef GotC het volgende:
Is een eigen topic niet handiger/overzichtelijker voor alle tips? :)
Ik zal dat meteen in een nieuw topic doen. :)
pi_162094224
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

loop je niet heel erg op dingen vooruit? Volgens mij vraagt een architect wat je behoeften zijn en gaat dan aan de slag. Dan hoef je helemaal niet zelf dit te doen
Nee, de architect vroeg ons juist om dit te doen. Het is een architect vanuit de gemeente die ons vrijblijvend tips kan geven hoe we het beste kunnen bouwen. Uiteindelijk gaan we het dan zelf (wel met hulp, maar niet van een architect) aftekenen en bouwen.

De vader van mijn vriendin heeft een eigen timmerbedrijf. Heel handig, maar meestal komt hij net wat verder in het stadium pas kijken.
pi_162094433
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, de architect vroeg ons juist om dit te doen. Het is een architect vanuit de gemeente die ons vrijblijvend tips kan geven hoe we het beste kunnen bouwen. Uiteindelijk gaan we het dan zelf (wel met hulp, maar niet van een architect) aftekenen en bouwen.

De vader van mijn vriendin heeft een eigen timmerbedrijf. Heel handig, maar meestal komt hij net wat verder in het stadium pas kijken.
is dat te doen? Er komt echt veel bij kijken en je moet aan veel denken. Heb je niet meer nodig? Is dit gebruikelijk?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162094532
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

is dat te doen? Er komt echt veel bij kijken en je moet aan veel denken. Heb je niet meer nodig? Is dit gebruikelijk?
Opzich komt het wel ooit voor dat er met alleen een tekenaar wordt gewerkt. De vader van mijn vriendin is enorm handig, ook met het tekenen. Hij zal het begin in Autocad tekenen (zeg 80%), voordat hij het door een bevriende tekenaar/architect laat aftekenen.

Komt wel goed, daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
pi_162095462
Ik bedoel niet alleen het tekenen zelf maar vooral praktisch en juridisch zeg maar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_162130080
Ben benieuwd of het bij ons voor de bouwvak dicht zit. Ze zijn nu de kozijnen aan het zetten op de 1e verdieping, de vloer van de zolder komt er daarna op en dan is het tijd voor een paar muren en het dak. Nog plusminus 2 maanden tot bouwvak.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:09:04 #259
208890 June.
Seriously?
pi_162256511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef PiperMaru het volgende:
Leuk topic! Wij hebben twee maanden geleden getekend voor een nieuwbouwwoning. Deze maand start de bouw en de oplevering staat gepland voor Q1 2017. Voor mij de eerste keer nieuwbouw, vriendin heeft eerder een nieuwbouwappartement gehad.

Ik vind het superleuk tot nu toe, alles zelf bepalen, uitkiezen, uitpluizen, budgetteren etc. Tot nu toe is het meer/minderwerk al definitief en de keuken is besteld. Wat nog moet: de badkamer, vloer- en muurafwerking, tuin e.a. Keuzes, keuzes....

Zijn jullie ook soms zo ongeduldig?
Lijkt net of je het over ons hebt :D Hypotheek is rond en de bouw van onze nieuwbouwwoning gaat in juni beginnen! Keuken hebben we ook uitgezocht, nu nog de badkamer, vloer, etc. Tuinontwerp zit er bij ons al in, dus dat scheelt ;)
Shine bright like a diamond.
pi_162257254
Als alles meezit krijg ik deze week of komende week de financiering rond. Dan kan ik op 24 juni de sleutels in ontvangst nemen. Aangezien ik m'n veel te dure huurwoning niet langer dan nodig wil aanhouden heb ik een week de tijd om m'n shit uit Utrecht te verhuizen naar Rotterdam. Spannend. :P

Gelukkig hoef ik niet echt te klussen in de nieuwe woning. Even plafonds witten en muren verven en klaar is kees. :s)
pi_162491535
Gisteren gesprek gehad met een adviseur van een vastgoed partij. Ik ben bang dat onze plannen te duur zijn voor de hypotheek die we willen afsluiten.

Ik ga nu advies inwinnen bij iemand die meer verstand heeft van het bouwen van huizen (en ook ons huis voor een groot deel zal bouwen), hoop eind deze week meer duidelijkheid te hebben.

3 scenario's:
1) bouwen zoals we willen
2) paar dingen uitstellen (denk bijvoorbeeld aan een garage)
3) het plan stopt hier...
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:36:58 #262
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162492178
Nog maar 5 nachtjes slapen en dan kunnen we verhuizen. Het enthousiasme loopt inmiddels hoog op hier. *O* In ons huidige (huur)appartement is alles zo goed als ingepakt m.u.v. de computer, voor twee personen aan keukenspullen en de TV. We hebben een heel leger aan mensen dat volgende week komt helpen en het plan is om in anderhalve dag alle spullen verhuisd te hebben.

Ik zal hier in K&W straks ook enkele fotoreportages gaan bijhouden van de grootste projecten. :) Het allereerste project wordt het er uit slopen van de rotte, houten woonkamervloer, en er een betonnen vloer in de leggen die betegeld gaat worden. Ik zal dan ook meteen nieuwe elektra en andere leidingen aanleggen als de vloer dan toch open ligt. Vriendinlief zal zich met name met de tuin gaan bezig houden. Afgelopen maandag zijn we er nog geweest, en tering wat was die tuin begroeid. En dan te bedenken dat we een slordige 1200 m² aan achtertuin hebben. :D

Hier overigens een foto van het huis, die had ik nog niet gepost:

pi_162492412
Mooi huis!

Hier nog een week tot de overdracht. Moet nog wel het eea inpakken maar dat komt vast goed
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:57:48 #264
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162492618
Gisteren overigens een geëmotioneerde mevrouw aan de telefoon. Het was de verkoopster, die ik nog nooit persoonlijk gezien heb want die is tot nu toe nergens bij geweest. Verkoopmakelaar gaf eerder al aan dat er een behoorlijke vechtscheiding ter sprake is en ook van mensen in de buurt (ik woon maar in een klein stadje) heb ik er verhalen over gehoord. :D De verkoper, haar ex-man dus, heeft alles geregeld tot nu toe. Afijn, ze vroeg of ze misschien een keer mocht komen kijken naar het huis voordat wij het gingen verbouwen, zodat ze 'het hoofdstuk kon afsluiten en afscheid kon nemen'. Nou ja, prima, wil ik best wel aan meewerken.

Maar dat mens bleef aan één stuk door d'r ex door de stront trekken en me vertellen wat voor eikel die wel niet is. :') Classy hoor. En het moest per sé volgende week dinsdag, de dag van de overdracht, en de dag dat wij met een verhuiswagen de meeste zware spullen over gaan loodsen, want mevrouw ging woensdag op vakantie en anders zou ze een rotvakantie hebben. Planmatig erg lastig want die dinsdag zitten we echt vol. Is dus is nog maar de vraag of ik dit ga doen...
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:16:19 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162493024
Mooi huis! De voortuin doet ook niet vermoeden dat de achtertuin zo'n bende is.

Ik zou dr zeggen we zijn bezig dinsdag. Je kan op dit tijdstip zelf een rondje door het huis lopen zo lang je ons niet in de weg loopt en gewoon ons werk laat doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:37:20 #266
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162493463
Die foto is al wat jaartjes oud. Huis ziet er nog hetzelfde uit, maar de voortuin is inmiddels een bende. De Buxussen groeien inmiddels een halve meter over het trottoir en die leibomen zijn ook nog eens een flink stuk gegroeid (en momenteel behoorlijk groen). :D

En wat die mevrouw betreft heb ik d'r gezegd dat ze dinsdag in de namiddag kan bellen omdat ik dan in kan schatten hoe we er voor staan. Ik wil er wel bij zijn uiteraard, voel er niet echt iets voor om een vreemde daar rond te laten lopen terwijl onze spullen er dan al staan. :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:12:34 #267
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162494107
Heb hier een nog recentere foto van de voorkant van het huis; gemaakt voor de taxatie afgelopen januari. Daar kun je zien hoe de leibomen gegroeid zijn en hoe groot de buxus er al is (toen was het nog winter, dat ding is nu dus een halve meter over het trottoir gegroeid).



Ook een luchtfoto van de buurt waar het huis op staat. Ons kavel heb ik met rood omkaderd. Onze tuin houdt op bij die strook hoge bomen:

pi_162507703
Stef, wat een tof huis! *O* En die tuin! :D

Wij kregen gisteren bericht over de opleverdatum! :D 8 juni voorschouw en de 22e de oplevering O+ Gaat nu echt gebeuren! En ook echt een halve week na het einde van m'n stage, echt perfect! :D *O* datum doorgegeven aan de keukenboer, onze keuken komt een week later binnen, dus hopen dat hij voor de bouwvak nog een plekje heeft om hem te plaatsen, schijnt al erg druk te zijn tot die tijd. En een vloer moeten we nog uitzoeken :') Genoeg te doen dus.
pi_162507980
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Als alles meezit krijg ik deze week of komende week de financiering rond. Dan kan ik op 24 juni de sleutels in ontvangst nemen. Aangezien ik m'n veel te dure huurwoning niet langer dan nodig wil aanhouden heb ik een week de tijd om m'n shit uit Utrecht te verhuizen naar Rotterdam. Spannend. :P

Gelukkig hoef ik niet echt te klussen in de nieuwe woning. Even plafonds witten en muren verven en klaar is kees. :s)
En gisteren heeft de notaris me gebeld. Ik kan op 24 juni tekenen. :s)

Als ik wist dat ik de financiering deze week rond zou krijgen, dan had ik m'n huur wel per 1 juni opgezegd ipv 1 juli. Ach ja.

Komende tijd maar eens gaan inpakken.
pi_162661098
Overdracht dag *O*
pi_162662542
Schattig huisje!

Wij zijn maandag een huis gaan bezichtigen, tijdens de bezichtiging geboden en gisterochtend de onderhandelingen afgerond. Bizar snel gegaan, maar wel enorm blij *O*. Echt helemaal wat we zochten.

Wordt wel twee keer verhuizen de komende maanden (had net mijn huidige huis verkocht en een huurhuis geregeld), maar daarna zitten we hopelijk voor 20+ jaar op dezelfde plek.
pi_162663790
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:52 schreef kipknots het volgende:
Schattig huisje!

Wij zijn maandag een huis gaan bezichtigen, tijdens de bezichtiging geboden en gisterochtend de onderhandelingen afgerond. Bizar snel gegaan, maar wel enorm blij *O*. Echt helemaal wat we zochten.

Wordt wel twee keer verhuizen de komende maanden (had net mijn huidige huis verkocht en een huurhuis geregeld), maar daarna zitten we hopelijk voor 20+ jaar op dezelfde plek.
Gefeliciteerd!
Bij ons ging het ook ongeveer zo snel, daarna duurde het nog een paar maanden tot de overdracht en inmiddels zitten we vol in het klussen en zijn we doodop.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:22:22 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162665990
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 06:03 schreef Goitske het volgende:
Overdracht dag *O*
*O*
Spoilers!
pi_162666091
Nog een uurtje, zo eerst de lange voettocht naar her nieuwe huis voor een inspectie met de makelaar :P
Hooray for boobies!
pi_162672352
Overdracht is gedaan, al even met de schilder door het huis geweest die doet de grote lappen en schoonvader zetten we in voor kleinere klussen qua schilderen door mijn schoonvader.
Zo de aanhanger van collega ophalen en morgen aan het werk
pi_162686408
Succes vandaag Goitske!

Hier wonen wij over een maand of drie:

http://picpaste.com/099_1440-IN3Dtt7J.jpg
http://picpaste.com/988_1440-Xhoz462N.jpg
http://picpaste.com/090_1440-EHXTXK7V.jpg

[ Bericht 46% gewijzigd door kipknots op 02-06-2016 10:20:16 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 12:34:28 #277
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162689230
Na 2 lange verhuisdagen zijn wij inmiddels helemaal over; vannacht hebben we in ons nieuwe stekje geslapen. Even provisorisch een slaapkamertje gemaakt aan de tuinkant; en wat hebben we heerlijk geslapen vannacht. O+ Was eventjes wennen, van een appartement aan een drukke doorgaande weg met een spoorwegovergang op 100 meter afstand waar minimaal 6 keer per uur een trein doorheen raast, naar een vrijstaande huis met grote tuin in een rustige straat. Alle spulletjes zijn al ingeruimd dus ik kan zo meteen lekker aan de slag met alles op- en doormeten zodat ik met een beetje geluk nog een bestelling kan plaatsen bij bouwbestel.nl . ;)
pi_162692801
Prachtig kipknots!
Stef stuntpiloot fijn die rust nu, dat went heel snel!

Vanmorgen op tijd begonnen met schoonmaken, schilder is gestart met de muren klaar maken. Op 1 wand zat een of ander spul maar gelukkig waren ze blijkbaar de voorstrijk vergeten bij het aanbrengen en kon het er zo af.
Zit nu even op de nieuwe wasmachine te wachten en daarna verder met schoonmaken en alles klaar maken voor de schilder morgen

Hebben al wel het eea aan verhuisdozen over gebracht dus staat nu in de schuur. Als hier beneden alles geschilderd is kan in elk geval alles van de woonkamer enzo over. Houtwerk laten we door mijn schoonvader doen dus schilder doet alle grote oppevlakten en mijn schoonvader binnenkort steeds een kozijntje. Hij is vroeger zelf schilder geweest alleen die grote oppevlakten zijn niet meer fijn voor hem.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:51:10 #279
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162787410
Voor degenen die interesse hebben; ik ben inmiddels begonnen met de verbouwingen van ons nieuwe stulpje. Ik zal een fotoreportage bij gaan houden in een eigen topic: K&W / Het grote StefDeStuntpiloot verbouwtopique :)
pi_162816809
Iemand die hier sonderingsrapporten toevallig kan lezen?

Ik heb er net niet genoeg verstand van om de grafieken goed te interpreteren. Het zijn de sonderingsrapporten van kavels naast ons. Ik ben erg benieuwd naar de conclusie van dat rapport.
  Lieve Belg maandag 13 juni 2016 @ 23:44:10 #281
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_162994937
Zo. Ik ga mij ook een beetje in K&W begeven. Sinds vorige maand ook de sleutel van mijn eigen 'crib'. Het is een halfopen bebouwing uit '64, gelegen op een 600 vierkante meter (10*60), dat toch wel een grondige opknapbeurt nodig heeft.



De achterbouw, die gaat er helemaal uit en wordt verbreed tot de breedte van het huis, en een metertje langer dan het terras dat er nu ligt. Dat is het maximum wat ik mag doen zonder het laten wijzigen van de verkaveling.


Zicht uit de huidige woonkamer. De garage wil ik ook vernieuwen, maar dat staat als laatste op de planning.


Het grootste probleem is vochtige muren. Dat de woning een jaar leeg gestaan heeft, heeft ook niet geholpen. Het probleem is dat de zavel waarop de vloer ligt tot boven de waterwering in de muur ligt...


Ligging:


Mijn plannen? Achterbouw gaat er volledig uit. Nieuwe achterbouw ter breedte van het huis (of 55cm breder) en 7 meter naar achter uitspringen. Alles van leidingen moet vernieuwd worden, zoals ook de elektriciteit. Nieuwe vloerplaat, nieuwe verwarming, isolatie waar mogelijk (is er nu helemaal niet), ... Alles bijna, behalve de ruwbouw. Mogelijks komt er ook nieuwe buitengevel, te zien als de spouw te isoleren valt.

Tijdsplanning? Mijn domicilie moet er staan in mei 2018, anders krijg ik extra facturen :P

Voor de rest zit het nu bij de architect, en hoop dat ik snel het voorontwerp heb. Morgen misschien eens een plannetje scannen.

Dit worden worden leuke avonden en weekends eenmaal de bouwvergunning er is. Aangezien het ook maar drie kilometer van huidige thuis is, is het ook handig om in de week nog wat te gaan doen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:19:27 #282
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162996048
Zo. Eindelijk mijn verhuisbus geregeld. Het overweldigt me allemaal wat er moet gebeuren. Nog steeds geen projecttopic geopend... Jeminee het is pittig, je denkt dat je veel spaargeld hebt, maar het is he-le-maal niks als je een huis gaat kopen en wil klussen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162996765
Wij zijn zondag over gegaan, nu nog alles uitpakken, oude huis nog even de laatste dingen op halen en dan donderdag de overdracht van het oude huis *O*
pi_163088908
Ik ben echt genezen van in een nieuwbouwhuis te willen wonen.
Na het probleem met de buren en hun uitbouw (gelukkig "opgelost"), heb ik nu de afgelopen weken irritatie na irritatie.
- Het begon met de behanger/schilder. Deze kreeg het niet voor elkaar om een grote bruine muur te verven, telkens met strepen aanzetten e.d. na 4 lagen was het nog niet goed maar wel acceptabel (ook omdat de keuken kwam en ik geen zin had dat m'n witte kastje bruin werden)
- Het excuus dat die muren niet streeploos konden omdat de muren te vochtig waren (wat onzin was, aangezien ik zelf al 4 muren en een zolder had geverfd waar het er voor een niet schilder perfect op zit)
- Overal op elk kozijn vond ik wel bruine verf
- Muren hadden dikke klodders witte verf(die bijna allemaal gefixed zijn)
- Aan de hand van de tekening hebben ze een fotobehang laten maken. Er stonden geen maten bij die muur, maar het kleine kamertje er achter had wel een afmeting staan, dus we doen daar 20cm bovenop. Op de vraag of ze niet beter konden na meten, was het antwoord nee we hebben meer dan genoeg. Vervolgens moest er 10% van onze foto af, omdat de verhouding niet klopte. Ze hebben het opgehangen en wat denk je..... ik mis 10%... foto behang 12 cm tekort. Ipv verantwoordelijkheid te nemen, werd er gezegd dat de muren anders waren dan de tekening etc (wat niet waar is) Het te korte stukje werd bij besteld, maar ik moest nog wel betalen(heb het maar 50/50 gedaan want ik was er helemaal klaar mee)

Toen kwam de keuken..
- Plinten in de lengte iets te kort gezaagd waardoor de hoekprofielen niet lekker pasten, waardoor alles schuin stond
- Muren beschadigd met het monteren van die zooi

Als laatste nu de vloer..
- Egaline overal op de muur(wel laag maar toch)
- Behang dat ik zelf opgehangen heb in de slaapkamer heeft gaten
En na 3 dagen nogsteeds niet klaar (waar 3 dagen echt de uiterste max was volgens die zaak, 1 dag egaliseren, 1 dag schuren en dan beginnen met plakken) Ongeveer alle buren hebben ook een pvc vloer en daar lag (dezelfde opervlakte) allemaal in 1 dag....

Nu kan de tijd die ze erover deden/doen mij niet zoveel schelen, er kan altijd wat tegen zitten. Maar wat ik echt niet snap is dat al die mensen niet gewoon normaal/voorzichtig hun werk kunnen doen. Allemaal natuurlijk kleine lettertjes waarin staat dat beschadigingen niet op hun te verhalen valt, maar het lijkt wel alsof die kleine lettertjes betekenen dat ze zich gelijk als een stelletje beunhazen mogen gedragen...

Het lucht wel even op om dit kwijt te zijn, maar ik vind het zo apart. Je huurt "professionals" in, omdat je het zelf niet kan of omdat je het graag netjes en strak wil, maar ondertussen heb ik gewoon het gevoel dat ik alles beter zelf had kunnen doen..

1 ding is zeker, ik lat nooit, maar dan ook nooit eer wat in huis doen...

Verder overigens wel blij met het huis hoor O+
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:14:14 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163089281
Ik vind het niet typisch nieuwbouw eigenlijk en ik herken het ook niet.
Het lijkt meer te liggen aan de onprofessionaliteit van de werklui en die kan je altijd en overal treffen.

Het staat nog steeds te koop zag ik. Zijn het trouwens je linker of rechter buren die verkopen? :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163090005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef laziness het volgende:
Ik vind het niet typisch nieuwbouw eigenlijk en ik herken het ook niet.
Het lijkt meer te liggen aan de onprofessionaliteit van de werklui en die kan je altijd en overal treffen.

Het staat nog steeds te koop zag ik. Zijn het trouwens je linker of rechter buren die verkopen? :+
Nee dat is misschien ook zo, maar voor m'n gevoel liet ik nu meer doen omdat het allemaal zo mooi en nieuw was :o

haha ja idd, veel kijkers maar geen boden blijkbaar(ook wel redelijk prijzig natuurlijk voor een casco huis)
Ligt eraan hoe je ervoor staat, maar als je met je gezicht naar het huis staat, zijn het de rechter buren :)
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:02:39 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163090806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:34 schreef Akilla het volgende:

[..]

Nee dat is misschien ook zo, maar voor m'n gevoel liet ik nu meer doen omdat het allemaal zo mooi en nieuw was :o

haha ja idd, veel kijkers maar geen boden blijkbaar(ook wel redelijk prijzig natuurlijk voor een casco huis)
Ligt eraan hoe je ervoor staat, maar als je met je gezicht naar het huis staat, zijn het de rechter buren :)
Ja er moet nog veel gebeuren inderdaad want casco en de von gaat niet meer op neem ik aan dus dat is een stuk duurder en of je dan nog zomaar een bouwdepot er bij kan krijgen?

In dat geval heb je een mooie keuken. Identieke opstelling als de onze volgens mij :D
Zoonlief en ik doen graag een rondje wandelen 's avonds en het is leuk om te zien hoe iedereen andere keuzes maakt in meerwerk, keuken, tuinaanleg.
Jullie hebben ook niet de verplichte rode beukenhaag zag ik.

Heb je al een verhuisdatum?

Andromache, herkenbaar dat je het allemaal overweldigend vind. En nieuwe huizen laat je spaargeld als sneeuw voor de zon verdwijnen yup :D
Maar als je er eenmaal woont was het 't allemaal waard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163096066
Morgen verhuizen naar ons huurhuis voor een jaar! Ben ka-pot :'). Gisteren in een noodgang alles geverfd in het huurhuis, was een smoezelige variant op 50 tinten geel. Nu wit 8-).
pi_163099870
Nu 2 1/2 week nadat we de sleutel hebben is mijn woonkamer leefbaar. Mijn schoonouders hebben de afgelopen 2 dagen geholpen met uitpakken. Vandaag zag ik door de bomen het bos niet meer (3 mensen die tegelijk je naam roepem om iets te vragen :o)
Maar vanavond wel languit op de bank in een redelijk nette woonkamer O+
Eerste etage schiet ook op, zolder etage tja moet geloof ik een paar x boekenkast billy halen voordat ik daar orde heb _O-
pi_163294604
Maar alvast wat inkopen gedaan bij de ikea. Hangertjes, bakjes, blusdeken, etc etc. Leuke slaapkamer kast gezien, prijs viel me nog wel tegen; ¤1500 voor een ikea kast. En offerte gemaakt voor de vloer, ¤56m2 incl egaliseren en leggen.

Nog een paar maandjes, dak gaat er volgende week op als het goed is.

Mag nu wel opschieten :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:41:09 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163374784
hallo,
Zou ik hier wat advies kunnen inwinnen?
Man en ik willen verhuizen naar een grotere woning. We hebben een meisje van 1.5 en hopen op gezinsuitbreiding.
We wonen nu aan de rand van het centrum tegen het park aan. Heel fijn, maar helaas hebben we het absoluut niet getroffen met de buren (pand wat per kamer verhuurd wordt aan god weet wie. Zo gauw het mooi weer is staan ze aan de voorkant te blowen.. onder mijn slaapkamer *cry baby *)

Maar nu het volgende. Het maakt man allemaal niet zo veel uit waar we precies gaan wonen in de stad als ik maar gelukkig ben (de lieverd). Helaas maakt dat alles juist veel moeilijker, want ik kan niet zo goed kiezen en daardoor zijn we al een aantal mooie huizen mis gelopen.
Want wat is nou wijsheid;
1. kleiner wonen in een mooie buurt, maar hoge hypotheek
2. groter wonen (mooi huis) in een mwah tot mweh buurt, maar lagere hypotheek

Of mis ik nog een variant?
Wat zou jullie voorkeur zijn? Jullie hoeven geen beslissing voor mij te maken, maar ik vraag me gewoon af hoe anderen hier over denken.
pi_163375135
Ik zou je minimale eisen op papier zetten Fap. Aantal slaapkamers, grootte van de tuin, andere zaken die je belangrijk vindt.
Aan de hand daarvan in een aantal wijken zoeken waar je wel een goed gevoel bij hebt, evt in de buurt van scholen waar je de kleine wel naartoe ziet gaan, rekening houdend met maximale afstand daarnaartoe.

Succes!


Wij wonen ondertussen al ruim een week in onze tussenwoning. Het is goed te doen :). Waren héél blij met de beslissing om een verhuisbedrijf in te huren!
pi_163375232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:41 schreef faptist het volgende:
hallo,
Zou ik hier wat advies kunnen inwinnen?
Man en ik willen verhuizen naar een grotere woning. We hebben een meisje van 1.5 en hopen op gezinsuitbreiding.
We wonen nu aan de rand van het centrum tegen het park aan. Heel fijn, maar helaas hebben we het absoluut niet getroffen met de buren (pand wat per kamer verhuurd wordt aan god weet wie. Zo gauw het mooi weer is staan ze aan de voorkant te blowen.. onder mijn slaapkamer *cry baby *)

Maar nu het volgende. Het maakt man allemaal niet zo veel uit waar we precies gaan wonen in de stad als ik maar gelukkig ben (de lieverd). Helaas maakt dat alles juist veel moeilijker, want ik kan niet zo goed kiezen en daardoor zijn we al een aantal mooie huizen mis gelopen.
Want wat is nou wijsheid;
1. kleiner wonen in een mooie buurt, maar hoge hypotheek
2. groter wonen (mooi huis) in een mwah tot mweh buurt, maar lagere hypotheek

Of mis ik nog een variant?
Wat zou jullie voorkeur zijn? Jullie hoeven geen beslissing voor mij te maken, maar ik vraag me gewoon af hoe anderen hier over denken.
Optie 3. mooi huis in een goede buurt. Ik zou niet settelen voor een "matige" buurt, maar ook niet voor een "matig" huis. Doorzoeken tot je de perfecte woning hebt gevonden, dat zou ik doen.
pi_163375783
Ik zou kiezen voor een buurt en huis waar je je fijn voelt.

Je kunt misschien iets meer aan de rand van die leuke buurt wonen voor een leukere prijs.

Ik moet zeggen toen ik oorspronkelijk in deze buurt kwam wonen vond ik het prima, waren met zn tweeën, voel me veilig ook savonds op straat, uitvalswegen naar mijn man zijn werk goed, mijn werk op fietsafstand etc
Maar zonder kinderen kijk je anders ik had die nooit gekocht met kinderen maar bleek ook met kinderen een leuke buurt. Ik heb zelfs in dezelfde straat een groter huis gekocht
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:37 #295
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163395534
Mooi huis in een goede buurt betekent minimaal een halve ton extra aan vraagprijs. Dat is best een verschil.
Ik vind het allemaal erg lastig.
Eigenlijk kun je ook aan niemand advies vragen, maar alleen komen we er ook niet uit. Misschien gewoon maar wat geduld hebben. (Maar áls er dan een mooi huis te koop komt is het met 3 weken verkocht.. ;( dus echt lang heb je niet )
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:58:20 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163398690
Je kan altijd groter gaan wonen of uitbouwen met een wat kleiner huis maar een mweh buurt heb je zelf weinig invloed op en die reputatie speelt ook mee als je ooit weer wil verkopen...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163398794
Wij zijn voor het kleinere huis in de betere buurt gegaan. Ik was wel even klaar met bepaald soort volk
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:23:02 #298
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163399568
Badkamerkastjes verkocht. Iemand nog een kledingkast met spiegelzweefdeuren? 220x60x165 hxdxb
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163405187
Ik denk dat je vooral ook het huis in moet lopen en het moet goed voelen
Zelfde gelst voor de buurt je moet je er fijn voelen, loop eens overdag, begin van de vond en snachts door de buurt hoe voel je je. Ga eens met de kinderen naar een speeltuintje, doe er eens je boodschappen etc dan weet je ook wie er rond lopen en of dat is wat jij wil
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:11:19 #300
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163421582
Ik heb dat allemaal gedaan. Rondlopen door de buurt op allerlei verschillende tijdstippen, maar het is er altijd wel rustig.
Maar dat zou je ook denken van mijn straat en ik ervaar toch duidelijk overlast van m'n buurmannen -O-
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:24:31 #301
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163422031
Vandaag inspectie gedaan. Alles in orde. Morgen notaris! Zit er wel alleen en dat vind ik een beetje jammer. Moeder is ziek, vader aan het werk, broer op vakantie en zus aan de studie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')