abonnement Unibet Coolblue
pi_456823
Voor het eerst dat Big-Brother toe geeft aan de (dreigende) druk van de media volgens mij.

Want toen de ,inmiddels veel besproken, actie begon, sloot Mona zich daar bij aan. (Nou heb ik zo mijn bedenkingen daarbij, maar goed.) Mona schreef een e-mail aan de Big Brother redactie waarin dit stond

quote:
Hallo; Ik wil jullie even laten weten dat ik overspoeld word met mailtjes om Cindy uit het huis te halen.
Omdat ik natuurlijk bekend sta als grote dierenvriendin en ook ben uiteraard zou ik ook graag willen dat Cindy weer lekker bij haar soortgenootjes kan zijn.
Tevens wil ik jullie laten weten dat ik contact heb met de dierenbescherming hierover,zij willen ook dat Cindy uit het B.B.huis verdwijnt.
Dit gaat echt te ver vind ik.
De meeste bewoners zijn niet eens echte dierenvrienden dus ik snap niet hoe jullie dit hebben kunnen doen.
Kunnen jullie mij laten weten wat er aan gedaan wordt.
Als jullie mijn hulp kunnen gebruiken hoor ik dat graag van jullie.
Groetjes, Mona.
De redactie van Big-Brother antwoorde daar als volgt op (nog géén 2 dagen geleden)
quote:
Geachte mevrouw Rooth,
Met Cindy gaat het uitstekend. Ze is onderzocht door een dierenarts en ze heeft een zalfje voor haar oren gekregen plus een antibioticum. Cindy ontwikkelt een mooie wintervacht en ze heeft het erg naar haar zin bij de Bewoners.
De redactie stelt uw hulpaanbod op prijs, maar ziet niet in wat u voor Cindy zou kunnen doen. De Bewoners verzorgen hun geitje uitstekend en de dierenarts houdt een scherp oogje in het zeil. Wellicht kunt u uw liefde richten op dieren die dat echt nodig hebben. Over Cindy wordt dag en nacht door ons gewaakt.
 Met beleefde groet, Redactie Big Brother
Nu vraag ik me af ? Vandaag is de geit verwijderd en geeft BB als reden op:
quote:
Vandaag is door de redactie van Big Brother besloten om Cindy met zijn baasje te herenigen. Dit besluit is genomen naar aanleiding van de bezorgdheid bij vele kijkers van Big Brother over het welzijn van de huisgeit. Cindy heeft haar tijd in de tuin van het Big Brother-huis goede gezondheid doorgebracht. Enkele beelden en uitspraken van de bewoners over Cindy hebben echter aanleiding tot ongerustheid gegeven ...bla bla http://www.big-brother.nl/nieuws/nieuwsdetail.cfm?newsid=1319
En op http://www.big-brother.nl/nieuws/nieuwsspecial.cfm?specialid=43 schreef bigbrother gisteren nog:
Volgens Hummie wordt het geitje goed verzorgd door de bewoners: "Robin is inmiddels een echt speelkameraadje geworden van Cindy en welke ander geit wordt door Annet toegedekt?"

Dus :
De bewoners verzorgen de geit uitstekend
Enkele beelden en uitspraken van de bewoners over Cindy hebben echter aanleiding tot ongerustheid gegeven.


Ja ja en dat moeten we serieus nemen ???

Volgens mij vond de redactie dat de geit wel degelijk goed op zijn plaats was, maar hebben ze de geit weg gedaan omdat ze de negatieve invloed van de actie van de dierenbescherming met de internetters vreesden.
Ronduit leugenachtig dus de officiele verklaring van Big-Brother.

Het is overigens wel een voorbeeld van de macht die internet heeft, want de actie is toch op internet opgestart en daarna overgenomen door de media. In het Noord-Hollands dagblad stond vandaag bijvoorbeeld op pagina 2 (onder de tv gids) een groot stuk over deze actie waarbij met name Big-Brother watchers (en óók Fokzine) duidelijk genoemd werden.


http://www.mediahits.nl/bevrijd-de-geit kan ook weer weg

R@b

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-11-2000 23:37]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 9 november 2000 @ 23:46:08 #2
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_456859
De les die hieruit geleerd kan worden is dat Veronica over voldoende kennis beschikt om een actie als deze, die Veronica een klein beetje negatieve publiciteit brengt, in korte tijd naar brede media-aandacht om te buigen. Kijkcijfers, Kassa.

Neemt niet weg dat hier iets bereikt kan worden, al wint Veronica toch ten lange leste.

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
pi_457188
quote:
Op 09 november 2000 23:33 schreef R@b het volgende:
Voor het eerst dat Big-Brother toe geeft aan de (dreigende) druk van de media volgens mij.
[...]
schreef bigbrother gisteren nog:
Volgens Hummie wordt het geitje goed verzorgd door de bewoners: "Robin is inmiddels een echt speelkameraadje geworden van Cindy en welke ander geit wordt door Annet toegedekt?"

Dus :
De bewoners verzorgen de geit uitstekend
Enkele beelden en uitspraken van de bewoners over Cindy hebben echter aanleiding tot ongerustheid gegeven.


Ja ja en dat moeten we serieus nemen ???
[...]


Niet als Big Brother vervolgens dit tegen de bewoners zegt:
quote:
Cindy is naar huis, jullie als bewoners zijn er niet in geslaagd om voldoende voor het beestje te zorgen, vele en vele kijkers hebben zich druk gemaakt hoe jullie op het beestje reageren. het is jammer dat jullie niet hebben gedaan wat gevraagd werd. Wij komen tegemoet aan het verzoek van de mensen om het huis uit te halen en ze is nu op de geitenboerderij waar ze vandaan kwam, het gaat goed met haar. Big Brother had graag gezien dat mens en dier samen zouden gaan , jullie hebben echter deze opdracht niet voltooid en dat betreuren we zeer. We zijn teleurgesteld in sommigen van jullie die het blijkbaar niet nodig hebben gevonden om Cindy dat te geven wat ze wilde"

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter op 10-11-2000 06:48]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_457771
Boeiend, ze zullen inderdaad gevonden hebben dat het wel best is zo en wilden er verder geen aandacht aan besteden (wijselijk) ook omdat de hele aktie nogal mediageil over kwam. Gelijk hebben ze ik vond het wel strak dat ze verder echt totaal geen aandacht eraan schonken.

Ik bedoel wat is verder het probleem ook? De geit is eruit naar zn oorspronkelijke baas, daar was het jullie toch om te doen? Of speelt bovenstaande toch mee en missen jullie de 15 minutes of fame?

  vrijdag 10 november 2000 @ 12:20:09 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_457837
quote:
Op 10 november 2000 12:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:

Ik bedoel wat is verder het probleem ook? De geit is eruit naar zn oorspronkelijke baas, daar was het jullie toch om te doen? Of speelt bovenstaande toch mee en missen jullie de 15 minutes of fame?


Hear, hear!

Needless to say more!

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 10-11-2000 12:20]

***
pi_457850
Sluit het één het ander uit? Volgens mij was het liegen én mediadruk.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_458055
quote:
Op 10 november 2000 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Hear, hear!

Needless to say more!


Hehehehe....
  vrijdag 10 november 2000 @ 13:39:54 #8
3542 Gia
User under construction
pi_458178
Volgens mij wilde Mona alleen maar om aandacht vragen, zoals ze zo vaak doet de laatste tijd.

Er was en is niks mis met Cindy, alleen wilde VOO m.i. in eerste instantie niet toegeven aan het gemekker van enkele personen in het huis die niet voor De Geit wilden zorgen.

Nou en? Er bleven er voldoende over die wel voor het beestje wilden zorgen.

Alleen de negatieve publiciteit en het naderende vertrek van Hoofdverzorgster Annet heeft ze doen besluiten om Cindy dan maar te laten vertrekken.

Om van het gezeur af te zijn, en gelijk hebben ze.

pi_458214
http://www.fokforum.nl/showtopic/22805
die moest dicht omdat alles over geit Cindy naar http://www.fokforum.nl/showtopic/22598
moest

Maar volgens mij kan nu alles wel naar: http://www.fokforum.nl/showtopic/22882

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:32:33 #10
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_458368
[offtopic]
Xamira. Ik heb je nu meerdere malen gevraagd om dit soort dingen te bespreken in Moderating Methods. Ik heb daar geen nieuwe reacties van jou gezien. Maar het heeft weinig nut om daar hier nu verder over te gaan. Als je problemen met het beleid hebt doe het dan via de daarvoor bestemde kanalen maar laat de mensen lekker hun discussie voort zetten.
[/offtopic]

[Dit bericht is gewijzigd door Havoc op 10-11-2000 14:33]

I'm getting too old for this....
  vrijdag 10 november 2000 @ 17:29:08 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_459124
quote:
Op 10 november 2000 12:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Boeiend, ze zullen inderdaad gevonden hebben dat het wel best is zo en wilden er verder geen aandacht aan besteden (wijselijk) ook omdat de hele aktie nogal mediageil over kwam. Gelijk hebben ze ik vond het wel strak dat ze verder echt totaal geen aandacht eraan schonken.

Ik bedoel wat is verder het probleem ook? De geit is eruit naar zn oorspronkelijke baas, daar was het jullie toch om te doen? Of speelt bovenstaande toch mee en missen jullie de 15 minutes of fame?


Eehhh ???

Van mij mocht die geit ook blijven weet je nog ?

Waar het me hier om gaat is dat redactie keihard gelogen heeft, en dat je dat hier zwart op wit kunt aantonen. Of ze hebben niet gelogen en zijn bezweken voor de mediadruk. In ieder geval vind ik dat mevrouw van de Tonnekreek, en de hooghartig heid waarmee ze meestal naar buiten treedt in haar berichtgeving omtrent Big-Brother, hier keihard op haar bek is gegaan.

Of het nou wel of niet terecht is dat ze er verder geen aandacht aan besteden zal me even worst zijn: De redactie liegt, of bezwijkt onder de mediadruk. In beide gevallen nogal verwerpelijk

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 10 november 2000 @ 17:42:05 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_459162
quote:
Op 10 november 2000 13:39 schreef Gia het volgende:
Volgens mij wilde Mona alleen maar om aandacht vragen, zoals ze zo vaak doet de laatste tijd.
Ja, dat gaf ik toch ook al aan in mijn eerste post, dat ik mijn bedenkingen erbij had ?
quote:
Er was en is niks mis met Cindy, alleen wilde VOO m.i. in eerste instantie niet toegeven aan het gemekker van enkele personen in het huis die niet voor De Geit wilden zorgen.
Precies vond ik ook
quote:
Nou en? Er bleven er voldoende over die wel voor het beestje wilden zorgen.

Alleen de negatieve publiciteit en het naderende vertrek van Hoofdverzorgster Annet heeft ze doen besluiten om Cindy dan maar te laten vertrekken.

Om van het gezeur af te zijn, en gelijk hebben ze.


Nee dat vind ik niet. Als ze Mona's reactie een schreeuw om aandacht vonden dan hadden ze dat moeten laten weten (deden ze ook gedeeltelijk). Maar de reden die ze opgeven in de e-mail aan Mona, en dus aan iedereen die de geit eruit wilde, was kennelijk gelogen.
Want nog géén twee dagen later heet het dat de geit geen aandacht genoeg kreeg en het niet naar zijn zin had.
Het lijkt me, ook als je vond dat Cindy moest blijven, dat de redactie je voorgelogen heeft.
Of ze moeten gewoon toegeven dat ze de confrontatie met de dierenbescherming niet aan durfde.
Want dat is natuurlijk de ware reden. Ze hadden die geit gewoon willen laten zitten, maar zijn zo bang als een wezel voor de mediadruk die de actie met zich zou meeberengen. Dat doet BB geen goed, je kunt dat namelijk nooit winnen.

Negatieve aandacht voor het programma wordt nu afggewentelt door de redactie op de hoofden van de bewoners : Jullie hebben niet goed gezorgd voor het beestje , dus moest ze weg
Laat me toch godomme niet lachen. De redactie scheet in zijn broek voor deze media actie, daarom hebben ze die geit eruit gehaald.

R@b.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 10-11-2000 17:50]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_459189
quote:
Op 10 november 2000 17:29 schreef R@b het volgende:
Eehhh ???

Van mij mocht die geit ook blijven weet je nog ?

Waar het me hier om gaat is dat redactie keihard gelogen heeft, en dat je dat hier zwart op wit kunt aantonen. Of ze hebben niet gelogen en zijn bezweken voor de mediadruk. In ieder geval vind ik dat mevrouw van de Tonnekreek, en de hooghartig heid waarmee ze meestal naar buiten treedt in haar berichtgeving omtrent Big-Brother, hier keihard op haar bek is gegaan.

Of het nou wel of niet terecht is dat ze er verder geen aandacht aan besteden zal me even worst zijn: De redactie liegt, of bezwijkt onder de mediadruk. In beide gevallen nogal verwerpelijk

R@b


Tsja God, ik denk nog steeds dat het iets is dat ze er geen aandacht aan willen besteden. Zo krijg ik ook nog steeds de indruk dat ze ALLES hier lezen, dus letterlijk Big Brother is watching you.

Ideeën die mensen hier hebben die daar verwezenlijkt worden, complete texten worden overgenomen etc etc. Zo denk ik ook dat ze dat hele mediageil verhaaltje dus mee hebben gekregen en eieren voor hun geld hebben gekozen.

Dus Cindy eruit, geen aandacht aan de Cindy stront en achterban.... zoiets.

pi_459620
Ach... nu Cindy eruit is, hebben ze WEER de coolste bewoner eruit gehaald. Eerst Mohammed Ali A.K.A. Darius, toen Ed en nu Cindy
pi_459808
quote:
Op 10 november 2000 20:20 schreef DYEWiTNEZ het volgende:
Ach... nu Cindy eruit is, hebben ze WEER de coolste bewoner eruit gehaald. Eerst Mohammed Ali A.K.A. Darius, toen Ed en nu Cindy
Ben al lang blij dat die ouwe roddelspons Annet eruit is ipv Robin, ik verwacht nog wel geinige dingen van die jongen.... Maar inderdaad mag wel wat meer leven in de brouwerij....
  zondag 12 november 2000 @ 05:58:39 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_462918
quote:
Op 10 november 2000 17:51 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Zo krijg ik ook nog steeds de indruk dat ze ALLES hier lezen, dus letterlijk Big Brother is watching you.
KNIP
Dus Cindy eruit, geen aandacht aan de Cindy stront en achterban.... zoiets.
Ze komen erg gemakkelijk weg vind ik met die leugen. Alhoewel ze in de uitzending twee dagen terug wel hebben laten zien dat de bewoners het uitdrukkelijk niet eens waren met de redactie. De reden van de schuld op de bewoners schuiven werd bijna letterlijk gezegd. Jammer dat de bewoners niet weten wat de redactie een paar dagen daarvoor naar Mona had gemaild.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_464344
...
Big Brother word Big Liar
maar dat wisten we al toen met dat geval tussen karin en die maurice (sexeeeee)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')