abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173610709
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:09 schreef Mineola het volgende:

[..]

En wat vind je zelf? Ik kan me heel goed voorstellen dat jij (of een vrouw) een miskraam en een zwangerschap toch anders beleeft dan een/je man. Zou jij het wel willen laten onderzoeken? Heb je bijvoorbeeld iets aan de wetenschap dat er een verklaring is voor de miskramen (stel dat hoor)?

Niet dat ik denk dat jullie hier niet samen een beslissing in nemen, integendeel! Maar laat jouw onzekerheden/stress en niet overheersen door zijn vertrouwen en je wens om blij te kunnen zijn met je zwangerschap. Optimisme is goed, maar cijfer jezelf niet weg he :*

Oh en bel gewoon wl je verloskundige. Hier zijn ze ook voor. Ze kennen jou, je geschiedenis, en gewoon een simpel gesprek om je zorgen te delen kan jou net een dag door helpen misschien.
Dat ligt gevoelig. Ergens zou ik het wel willen weten, maar de vrees dat daar iets uitkomt is misschien groter.

En de VK bellen, die drempel is hoog. Want ze zijn lief maar ook altijd druk en ze kunnen mij geen zekerheid geven.
pi_173611350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Maar je mag al je verloskundige bellen voor een gesprek. Ook voor het prille en rete onzekere. Daar kunnen ze ook steun aan geven.

Wat een ontzettende onzekere tijd.
Ik hoop zo ontzettend dat deze baby blijdt plakken. Maar je buik groeit dus al mooi groot? :)
Ja nogal, mijn buik gaat er voor zorgen dat we eerder zullen moeten gaan delen met onze omgeving omdat camoufleren haast niet meer mogelijk is. Ik ben echt niet de slankste maar mijn buik is altijd super plat. En nu echt niet meer.
pi_173629699
H bah dat snel moeten "out-en", terwijl je nog niet zeker bent van hoe je je 'moet" voelen.

Winter en bagger weer gewenst! Dikke truien en twaalf lagen vesten weer! :*
Schudden voor gebruik
pi_173638683
Niemand kan je zekerheid geven Malteser, dat is waar. Maar als je het liefst je vk wel zou bellen, doe dat dan ajb en vertel ze vooral hoe enorm veel zorgen je je maakt. Echt, daar zijn we voor.
:)
pi_173639140
Wat Mignonne zegt, Malteser. Mijn vk heeft mijn zwangerschap zoveel lichter gemaakt. Door er over te praten bij de afspraken. Maar ook door de boodschap dat ik altijd mocht bellen als ik me zorgen maakte, al was het midden in de nacht.

Ze kunnen je angst waarschijnlijk niet wegnemen maar ze kunnen het wel een beetje lichter voor je maken. :*
pi_173645125
Besloten het even te laten voor wat het is. Heb de VK dus ook niet gebeld, want ook zij kan me niet geven waar ik zo naar verlang. Dat kan namelijk niemand.
Ik wil het wel bespreekbaar maken als we de echo hebben. Dat deze weken haast onmogelijk zijn. Wellicht toch wat intensiever contact de komende weken.

Mignonne, waar ik dus zo bang voor ben is dat ik dan hoor: "je moet er doorheen, enz." Want dat weet ik. Wat kan ze verder met mijn klaagzang?
pi_173651110
Dat niemand je kan geven waar je naar verlangt, wil niet zeggen dat je er dan ook maar niets mee moet. Mijn diepgewortelde angst dat 'mijn lijf dit zwanger zijn niet kan/kon', was niet gebaseerd op enige ervaring met miskramen of wat ook. Enkel op diepe teleurstelling mijn leven door en dan met name recentelijk door het falen van 3 ivf-pgd pogingen. Dat alle tekenen er waren dat dit wel goed zat, maakte geen verschil.

In het dagelijks leven was ik veelal bezig die angst van me af te zetten door gewoon zo min mogelijk stil te staan bij de zwangerschap en dit kindje. Want niemand kan er iets mee. Het zit slechts in je hoofd. Maar door het wel bij de verloskundige aan te geven, gaf ik wel erkenning aan dat gevoel. Dat het niet logisch was en dat er niets was wat zij konden doen, deed er niets aan af. Ik voelde me wel even gehoord en soms zelfs kon ik me even beseffen door de tranen heen dat er blijdschap aan de basis van dit gevoel zat. Het hielp om te weten dat ik altijd kon bellen als ik de angst niet zelf meer weg kon zetten. En later het aanbod dat ik altijd even hartje kon komen luisteren, maakte dat ik een manier had om er beter mee om te gaan.

Nee, er is niets wat echt helpt. En met een beetje pech gaat je gevoel niet weg als je de eerste echo, of het eerste trimester door bent, of zelfs niet als je het al voelt bewegen. Maar doe jezelf alsjeblieft niet tekort door er dan maar alleen door te gaan. Het is al moeilijk genoeg om zo de (eerste weken) zwangerschap door te moeten. Er is in mijn ogen niemand die kan zeggen 'kop op, je moet er doorheen'. Dat is enkel wat jij tegen jezelf zegt om je staande te houden. :*

Als jij je er zlf beter bij voelt door nog geen vk te bellen om je hart te luchten, prima. Maar als je het enkel niet doet omdat ze toch niets kunnen doen, zou ik het toch heroverwegen. Je gehoord voelen en aandacht schenken aan je gevoel is zo belangrijk.
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_173651618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 02:13 schreef Nanuke het volgende:
Dat niemand je kan geven waar je naar verlangt, wil niet zeggen dat je er dan ook maar niets mee moet. Mijn diepgewortelde angst dat 'mijn lijf dit zwanger zijn niet kan/kon', was niet gebaseerd op enige ervaring met miskramen of wat ook. Enkel op diepe teleurstelling mijn leven door en dan met name recentelijk door het falen van 3 ivf-pgd pogingen. Dat alle tekenen er waren dat dit wel goed zat, maakte geen verschil.

In het dagelijks leven was ik veelal bezig die angst van me af te zetten door gewoon zo min mogelijk stil te staan bij de zwangerschap en dit kindje. Want niemand kan er iets mee. Het zit slechts in je hoofd. Maar door het wel bij de verloskundige aan te geven, gaf ik wel erkenning aan dat gevoel. Dat het niet logisch was en dat er niets was wat zij konden doen, deed er niets aan af. Ik voelde me wel even gehoord en soms zelfs kon ik me even beseffen door de tranen heen dat er blijdschap aan de basis van dit gevoel zat. Het hielp om te weten dat ik altijd kon bellen als ik de angst niet zelf meer weg kon zetten. En later het aanbod dat ik altijd even hartje kon komen luisteren, maakte dat ik een manier had om er beter mee om te gaan.

Nee, er is niets wat echt helpt. En met een beetje pech gaat je gevoel niet weg als je de eerste echo, of het eerste trimester door bent, of zelfs niet als je het al voelt bewegen. Maar doe jezelf alsjeblieft niet tekort door er dan maar alleen door te gaan. Het is al moeilijk genoeg om zo de (eerste weken) zwangerschap door te moeten. Er is in mijn ogen niemand die kan zeggen 'kop op, je moet er doorheen'. Dat is enkel wat jij tegen jezelf zegt om je staande te houden. :*

Als jij je er zlf beter bij voelt door nog geen vk te bellen om je hart te luchten, prima. Maar als je het enkel niet doet omdat ze toch niets kunnen doen, zou ik het toch heroverwegen. Je gehoord voelen en aandacht schenken aan je gevoel is zo belangrijk.
:'( :*
Wat ontzettend lief dat je zo uitgebreid reageert. En ik geloof dat ik helemaal snap wat je bedoelt te zeggen. Dankjewel.
Je laatste zin is raak.
pi_173653511
Wat Nanuke zegt O+ Ze kunnen misschien niets veranderen aan hoe het voelt of aan hoe het loopt, maar ze kunnen wel naast je komen staan en je hand vastpakken. Lieve Malteser, je verdient het om gehoord en gezien te worden, ook (of juist) als het even minder gaat :*
Make your own kind of music.
pi_173712737
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 07:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

:'( :*
Wat ontzettend lief dat je zo uitgebreid reageert. En ik geloof dat ik helemaal snap wat je bedoelt te zeggen. Dankjewel.
Je laatste zin is raak.
Heel graag gedaan. :* Je mag ook altijd een berichtje sturen als je iets kwijt wilt. Ik duim voor woensdag, en als het nodig blijkt ook voor alle dagen daarna.
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')