Dan ben ik wel eindelijk ook een keer snel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:27 schreef BlackLining het volgende: [..] Sarasi in de tailbag proppen. Past ook prima, en dan gewoon zelf gaan rijden
( )
eet je dan 1 koekje, 2 koekjes of gelijk het hele pak? m.a.w. doseer je of gaat het net als met de wijn?quote:
Wat is er zo onverstandig aan een rugzak dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Eh, ja. Ik heb nog ergens zo'n Dane tanktas liggen met rolsluiting. Vind dat een hoogst onpraktisch ding. Ik heb meestal gewoon een rugzak om. Misschien niet verstandig maar wel praktisch. En als ik meer mee moet nemen dan vat ik een spanband en een sporttas en bind ik dat achterop.
.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eet je dan 1 koekje, 2 koekjes of gelijk het hele pak? m.a.w. doseer je of gaat het net als met de wijn?
Dat schijnt nogal funest te zijn tijdens het horizontaal parkeren van een motor.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is er zo onverstandig aan een rugzak dan?
Dingen tussen je ruggengraat en het asfalt. Bovendien denk ik ook dat je eerder gaat rollen dan glijden. Maar ik doe het ook want makkelijk. Al was ik wel heel blij dat ik de rugzak (met kettingslot) op de buddy had bevestigd toen ik écht onderuit ging.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is er zo onverstandig aan een rugzak dan?
nou ik denk dat je juist minder snel gaat rollenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dingen tussen je ruggengraat en het asfalt. Bovendien denk ik ook dat je eerder gaat rollen dan glijden. Maar ik doe het ook want makkelijk. Al was ik wel heel blij dat ik de rugzak (met kettingslot) op de buddy had bevestigd toen ik écht onderuit ging.
Jij gaat liever direct met je ruggengraat tegen het asfalt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dingen tussen je ruggengraat en het asfalt. Bovendien denk ik ook dat je eerder gaat rollen dan glijden. Maar ik doe het ook want makkelijk. Al was ik wel heel blij dat ik de rugzak (met kettingslot) op de buddy had bevestigd toen ik écht onderuit ging.
CB1300 kopen?, die kan dat ook gewoon in 5quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:38 schreef BlackLining het volgende:
Gisteren nog een mooie trouwens. Ik moest rechtsaf op een rotonde, kwart rond dus. Zat nog een auto op waarvan ik vermoedde dat ie rechtdoor zou gaan, dezelfde afrit in als ik moest hebben. Dus ik hou wat in, trek de koppeling in en rem een beetje af.
Auto draait verder, BL kantelt in en laat de koppeling los. Stond dat hok in zijn 3 in plaats van 1 Motor sloeg af, kon hem nog net houden. Wel lekkere spierpijn in mijn rechterbeen nu
Ja, liever direct dan met een slot ertussen ofzo. Kleren of andere zachte meuk is weer een ander verhaal natuurlijk, maar ik heb juist een rugprotector om die directe klap zoveel mogelijk op te vangen. Mag ik hopen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij gaat liever direct met je ruggengraat tegen het asfalt?
Volgens mij zit het er vooral in dat mocht je op je rug landen met een leuk vaartje, dat je met rugzak wel je nek breekt en zonder niet. Met een flink dikke rugzak heeft je hoofd nogal wat ruimte om achterover te klappen.
Ik heb me inderdaad wel eens afgevraagd of die laptop in mijn rugzak op de snelweg niet direct mijn ruggengraat breekt zodra ik val.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij gaat liever direct met je ruggengraat tegen het asfalt?
Volgens mij zit het er vooral in dat mocht je op je rug landen met een leuk vaartje, dat je met rugzak wel je nek breekt en zonder niet. Met een flink dikke rugzak heeft je hoofd nogal wat ruimte om achterover te klappen.
Helder.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee van marktwaarde bladiebla, ik vind een CBR een beetje een 13 in een dozijn brommer, zijn er veel van, en dat drukt de prijs, zéker bij wat hogere km-standen. Ik ga er van uit dat dat soort brommers heel vaak recreatief wordt gereden (lees: mooiweerrijders) en dan is die stand best hoog, mede ook omdat je niet op een sportje rijdt om liefjes te rijden.
Overigens puur gebaseerd op aannames en perceptie, dus niet op mijn nek springen, maar ik probeer effe in de huid van een koper te kruipen.
Ik woon in Utrecht, en de motoren staan in Oostrum (Venray).quote:Ik woon in Limbabwe en heb niet overdreven veel te doen deze week Waar zit je ergens?
Misschien heeft het iets te maken met een hogere oorspronkelijke aanschafprijs, of domweg met betrouwbaarheid; Honda's zijn erg degelijk en daarom ook misschien iets gewilder.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Helder.
Op motoroccasion.nl staan veel CBR600RR's uit 2003/2004 met 30-40K (met uitschieters naar beneden en boven) op de teller te koop voor een bedrag rond de 4K (met uitschieters naar beneden en boven). De exemplaren uit 2006 met pak 'm beet 25K op de teller staan te koop voor rond de 4,5K. Vanaf 5K kom je langzaam maar zeker exemplaren vanaf 2007 tegen.
Het viel me vorig jaar ook al op dat Honda's iets duurder zijn dan de Yamaha's (CBR600F vs Thundercat).
[..]
Ik woon in Utrecht, en de motoren staan in Oostrum (Venray).
Familie woont in Nijmegen, dat scheelt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien heeft het iets te maken met een hogere oorspronkelijke aanschafprijs, of domweg met betrouwbaarheid; Honda's zijn erg degelijk en daarom ook misschien iets gewilder.
Ik woon een heel stuk dichter bij Venray
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Familie woont in Nijmegen, dat scheelt.Kun je mooi een bakkie gaan doen op de terugweg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon vanuit jou gezien, voorbij Nijmegen als je onderweg bent naar Venray.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Klinkt plausibel inderdaad. Slechte zaak, maar had daar nooit echt over nagedacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij gaat liever direct met je ruggengraat tegen het asfalt?
Volgens mij zit het er vooral in dat mocht je op je rug landen met een leuk vaartje, dat je met rugzak wel je nek breekt en zonder niet. Met een flink dikke rugzak heeft je hoofd nogal wat ruimte om achterover te klappen.
omdat je hele fucking schuur straks vol ligt met rommelquote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klinkt plausibel inderdaad. Slechte zaak, maar had daar nooit echt over nagedacht.
Nu toch maar dat Chinese tanktasje besteld. Meestal al voldoende qua ruimte denk ik. Wellicht dat ik die van Sarasi er ook nog bij neem, waarom ook niet. De kosten vallen allemaal goed mee.
Hm ja dat probleem heb ik wel vaker met zooi die ik in China bestel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je hele fucking schuur straks vol ligt met rommel
Niks geen u-turn. Daar gingen we een bruggetje over om aan de andere kant van het water weer terug te rijden.quote:
Uitstekend voorgereden! De enige U-turn die nodig was, had ik aan mezelf te dankenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Niks geen u-turn. Daar gingen we een bruggetje over om aan de andere kant van het water weer terug te rijden.
Datum staat nu op 3 april.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:38 schreef Geelman het volgende:
Wanneer is er weer een plenaire FOK! MC meet? Nu mijn motor bijna klaar is, wil ik veel rijden ook!
Volgens mij kan ik dan wel!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:12 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Datum staat nu op 3 april.
PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33
Ff in het topic gemeld dat ik 3 april kanquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:12 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Datum staat nu op 3 april.
PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33
Waar is de rit? En ik heb 5 april een tentamen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:12 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Datum staat nu op 3 april.
PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33
Niet mijn type motor maar proefritje is altijd leukquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:16 schreef Anne het volgende:
http://www.anwb.nl/motor/(...)ken-acht-testrijders
Straks ga je je hornet te min vindenquote:Op woensdag 16 maart 2016 17:47 schreef Nero22 het volgende:
Zit te twijfelen of ik mijn weg naar binnen moet bluffen voor de S1000XR of R1200GS.
Nah, daar heb ik nog wel even mee te leven. En och, te min is 'ie sowieso, want ik zou liever een Monster 821 willen of zo.quote:Op woensdag 16 maart 2016 17:54 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Straks ga je je hornet te min vinden
lolquote:
volgende week zaterdag MT's on Tour bij motor centrum West in Naaldwijk kun je ook proefrijden. Ze hebben vast wel een mt125 voor jequote:Op woensdag 16 maart 2016 17:47 schreef Nero22 het volgende:
Zit te twijfelen of ik mijn weg naar binnen moet bluffen voor de S1000XR of R1200GS.
Meh. Vond de MT-07 in rijschooluitvoering (35 kw + valbeugels) al beschamend om te rijden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgende week zaterdag MT's on Tour bij motor centrum West in Naaldwijk kun je ook proefrijden. Ze hebben vast wel een mt125 voor je
nero22quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:32 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand dat overgangsexamen A2 naar A al gedaan?
Wat wil je weten?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:32 schreef Amoeba het volgende:
Heeft iemand dat overgangsexamen A2 naar A al gedaan?
Ayyyy. Nice.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vandaag de groene Honda gekocht.
RR? Iets te cramped for my likings, maar wel een vet ding on te zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vandaag de groene Honda gekocht.
Feli's.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vandaag de groene Honda gekocht.
quote:
Het is motor-gerelateerd?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:15 schreef Gummiebeer het volgende:
Gaan we nu auto plaatjes posten in het MC topic?
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:28 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Het is motor-gerelateerd?
Tevens zou ik het motorbrommerrijden opgeven voor een M2.
Je bent niet de enigequote:Op zondag 20 maart 2016 20:28 schreef Nero22 het volgende:
Tevens zou ik het motorrijden opgeven voor een M2.
ALLE MOTORRIJDERS ZIJN KNEUZEN WANT ZE KUNNEN GEENEENS EEN WHEELIE MET 2 WIELENquote:Op zondag 20 maart 2016 20:18 schreef Catch22- het volgende:
ALLE KOEKBLIKKERS ZIJN HOMOOO WANT ZE KUNNEN GEENEENS EEN WHEELY
Net of je kat honger heeft; elke 5 seconden : MIAUUWWW!quote:
qftquote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:38 schreef Salatrel het volgende:
stinkie: het leven begint bij 250km/h
nero: het leven begint bij 250cc
Posen met je GS500, dan heb je het gemaakt hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:10 schreef Catch22- het volgende:
dat is tenminste normaal rijden, ofnie Drinky?
Drinky: Het leven begint bij een wheelie van 250mquote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:38 schreef Salatrel het volgende:
stinkie: het leven begint bij 250km/h
nero: het leven begint bij 250cc
N-wegen rijden is toch het leukste. Wat voor motor heb jij nu eigenlijk?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik was toch iets breder dan ik dacht. Vandaag 3 uur gereden (waarvan veel file). Spiegeltje aangetikt tijdens filerijden.
Moest ie maar aan de kant gaan
Bandit. Ik rijd ook liever in mooie buitengebieden. Maar onder werktijd is dat toch allemaal wat lastiger.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:25 schreef Geelman het volgende:
[..]
N-wegen rijden is toch het leukste. Wat voor motor heb jij nu eigenlijk?
De meeste N-wegen zijn anders ook geen zak aan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:25 schreef Geelman het volgende:
[..]
N-wegen rijden is toch het leukste. Wat voor motor heb jij nu eigenlijk?
N402 Abcoude - Maarssen is best okay. Maar goed, dat is ook maar relatief.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De meeste N-wegen zijn anders ook geen zak aan.
Zondag 3 april gaan we als het goed is weer een rondje doen. Kijk hier even, ook voor wat filmpjes van vorige edities.quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:04 schreef Thezappa het volgende:
wil wel keer meerijden ..ligt wel beetje aan de snelheid
ligt eraan of de bandjes binnen zijnquote:Op donderdag 24 maart 2016 03:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zondag 3 april gaan we als het goed is weer een rondje doen. Kijk hier even, ook voor wat filmpjes van vorige edities.
PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33
Gekkigheid valt best mee.
Als je mee kan is dat natuurlijk altijd leuk!quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:07 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ligt eraan of de bandjes binnen zijn
rij je dan
Snelheid is goed te doen hoor. Ik vond het wel inspannend, was helemaal kapot naderhand, maar super leuk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:04 schreef Thezappa het volgende:
wil wel keer meerijden ..ligt wel beetje aan de snelheid
Je bent de Elfstedenrit vergeten? Ik word af en toe nog steeds badend in het zweet wakker van de boetequote:Op donderdag 24 maart 2016 03:26 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Als je mee kan is dat natuurlijk altijd leuk!
Heb zojuist een suggestie voor route gedaan. Snelheid is overigens nooit te gek, want het is een rit ook geschikt voor nieuwelingen (best veel dit jaar ).
Die agent fappend in de bosjes, dag van z'n leven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Je bent de Elfstedenrit vergeten? Ik word af en toe nog steeds badend in het zweet wakker van de boete
Die zal daar inderdaad echt met een harde plasser in zijn auto moeten hebben gezeten terwijl zijn bonus langs kwam rijdenquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die agent fappend in de bosjes, dag van z'n leven.
ik ben blij dat ik er die rit niet bij wasquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die agent fappend in de bosjes, dag van z'n leven.
Ik ook. Nog nooit in m'n leven een snelheidsboete gehad zelfs.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik er die rit niet bij was
ik met 108 op die 80 wegquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:25 schreef Beetjegek het volgende:
Hoe hard werden jullie geklokt dan tijdens die elfstedenrit?
quote:
dat was een hele durequote:Op donderdag 24 maart 2016 23:54 schreef Tunafish het volgende:
Volgens mij had ik de jackpot, toch? 127 na correctie. Not my proudest record
Hard waar het kan, niet waar het moet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:09 schreef Beetjegek het volgende:
Ik dacht dat jullie altijd braaf netjes reden
een beetje gek moet kunnenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:09 schreef Beetjegek het volgende:
Ik dacht dat jullie altijd braaf netjes reden
quote:
ik ook nietquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik er die rit niet bij was
tenzij je een ninja250 hebtquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:24 schreef Geelman het volgende:
Probleem is dat je met een motor toch wel erg makkelijk 50 km/h te hard rijdt...
Met dat ding nooit een boete gekregen inderdaad.quote:
Ik snap er geen reet van, maar het klinkt kut. Sterkte.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:39 schreef Sarasi het volgende:
HIJ START NIET
Startmotor gaat rond, ik ruik benzine, accu was vol, kraantje staat aan, clutch switch doorgelust / in de neutraal (anders zou de startmotor al niet rond gaan) en ik weet het verdomme echt niet meer.
De brommer start niet. Maar hij heeft wel drie maanden stilgestaan, dus misschien morgen maar eens met startkabels proberen (ANWB lid jwt ). Ik wil rijden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van, maar het klinkt kut. Sterkte.
Geen idee of het bij jouw GS ook zo is, maar iig de oudere modellen hebben een tweede benzinekraantje onder de tank zitten, zodat er geen benzine uit stroomt wanneer je de benzineslang loshaalt. Zou lullig zijn als je die bent vergeten. Leverde mij een frustratiemomentje op bij de GS van een vriendquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:39 schreef Sarasi het volgende:
HIJ START NIET
Startmotor gaat rond, ik ruik benzine, accu was vol, kraantje staat aan, clutch switch doorgelust / in de neutraal (anders zou de startmotor al niet rond gaan) en ik weet het verdomme echt niet meer.
Om de tank eraf te krijgen om de kleppen te stellen moesten de benzineslangen worden doorgeknipt want die waren volledig uitgehard. Vanmiddag met tang, stanleymesje en schaar vloekend van het kraantje afgepeuterd. Dus er moesten nieuwe benzineslangen op. Maar die zitten er inmiddels al prima op weer, gelukkig. Kraantje onder de tank had ik ook al opengezet, na veel gemorrel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:08 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geen idee of het bij jouw GS ook zo is, maar iig de oudere modellen hebben een tweede benzinekraantje onder de tank zitten, zodat er geen benzine uit stroomt wanneer je de benzineslang loshaalt. Zou lullig zijn als je die bent vergeten. Leverde mij een frustratiemomentje op bij de GS van een vriend
13V in 'rust' vind ik voor een accu trouwens wel ok.
Hoe erg ruik je benzine? Misschien is hij nu wel verzopen; heb je met choke vol dicht / aan gestart?
Je zou kunnen kijken of de bougies nat zijn en of ze vonken. Mochten ze kleddernat zijn, dan even met gas vol open en choke uit starten.
Benzineslangen gaan er makkelijker af als je ze even een tikje ronddraait met een tangetje, dan zitten ze niet zo vastgezogen.
Klemmetjes kunnen inderdaad kut zijn.
Maar waarom moeten de slangetjes e.d. eraf eigenlijk?
Zou nu gewoon alle meuk laten voor wat het is en een biertje - of twee - pakken
Ik heb er met mijn tengels aan geklust. Er is verder inderdaad geen initieel probleem.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:08 schreef mjan het volgende:
Wat was het initiële probleem? Want hij liep nog wel na je val, toch?
Hehe, klinkt wel als een hele operatie met die slangetjes!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Om de tank eraf te krijgen om de kleppen te stellen moesten de benzineslangen worden doorgeknipt want die waren volledig uitgehard. Vanmiddag met tang, stanleymesje en schaar vloekend van het kraantje afgepeuterd. Dus er moesten nieuwe benzineslangen op. Maar die zitten er inmiddels al prima op weer, gelukkig. Kraantje onder de tank had ik ook al opengezet, na veel gemorrel.
Maar ik heb alweer een lijstje met dingen die de boosdoener kunnen zijn, dus ik ga gewoon weer verder pielen. Het was na al dat gedoe met die benzineslangen gewoon even heel frustrerend en ik wil gewoon rijden, dus ik was er eventjes helemaal klaar mee. Goed bord eten doet wonderen gelukkig.
het was geen verkeerd weer vandaag.... benieuwd hoeveel rijbewijzen er ingevorderd zijnquote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:50 schreef Catch22- het volgende:
Ja ik hing ook even scheef. Veel motorrijders op de weg vandaag overigens, bleef maar zwaaien.
Voordat je je hele kabelboom gaat doormeten; al nieuwe bougies geprobeerd?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:05 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag vanavond met een multimeter de garage in want geen enkele bougie vonkt. Positief: probleem gevonden. Negatief: het is de elektra.
Voordeel van maar 72pk met veel gewicht hebben is dat je niet zo snel te hard rijdt. Moet ik wel weer op gaan letten als de Suzuki uit de schuur komt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het was geen verkeerd weer vandaag.... benieuwd hoeveel rijbewijzen er ingevorderd zijn
Poetsenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:52 schreef mjan het volgende:
Ik kreeg commentaar van een of andere bejaarde mooiweerrijder dat ik m'n motor moest poetsen
Er zitten al nieuwe bougies in. En de reserve-nieuwe-bougie vonkt ook niet. Dus ik denk toch dat ik de hele kabelboom door mag gaan meten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Voordat je je hele kabelboom gaat doormeten; al nieuwe bougies geprobeerd?
Hmm,lastig wel. Kan me ook niet herinneren dat ik dit probleem heb gehad met mijn GS500 destijds.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Er zitten al nieuwe bougies in. En de reserve-nieuwe-bougie vonkt ook niet. Dus ik denk toch dat ik de hele kabelboom door mag gaan meten.
Er ligt nu een briefje in de garage met twee kolommen: 'Wat doet het WEL?!' en 'Wat doet het niet?'
Lekker monstertje. Stond op mijn shortlist, maar pastte er niet op gek genoeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:41 schreef pindaplukker het volgende:
Is weer even geleden dat ik hier heb gepost. Maar ik ben ook weer mobiel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met mijn geluk heb ik vast gewoon ergens per ongeluk een draadje losgetrokken ofzo. Hopelijk. En ik heb maar één echte grote zekering, die is nog prima. Maar ik ben systematisch alles aan het nalopen, dus ik kom het vanzelf tegen. Hoop ik. Voorlopig is de 'wat doet het nog WEL?!' lijst best lang, dus dat is ergens wel fijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm,lastig wel. Kan me ook niet herinneren dat ik dit probleem heb gehad met mijn GS500 destijds.
Zitten er geen zekeringen in die doorgebrand kunnen zijn?
Nog niet gereden dit jaar, moet eerst FF een nieuwe accu halen. Hopen dat ik niet dezelfde problemen krijg als jij (Sarasi)
Broem, 200 km gereden. En ook enigszins te hard hier en daar. Volgende keer maar weer normaal doen...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het was geen verkeerd weer vandaag.... benieuwd hoeveel rijbewijzen er ingevorderd zijn
Ik heb heel toevallig mijn motor gisteren nog gepoetst . Was ook alweer 25dkm geleden dus dat mocht ook wel een keer en ik ben de hele winter doorgereden dus mijn machine was wel een beetje smerigquote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:52 schreef mjan het volgende:
Ik kreeg commentaar van een of andere bejaarde mooiweerrijder dat ik m'n motor moest poetsen
Toen ik nog in het noorden woonde ook nietquote:Op maandag 28 maart 2016 09:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je in het midden woont niet nee
Je bent overal zo, ga is in Duitsland van oost naar west, Nederland is een provinciequote:
Dan is gewoon alles ver weg en maakt dat ene uurtje extra reizen ook niet meer uit.quote:Op maandag 28 maart 2016 10:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Toen ik nog in het noorden woonde ook niet
Als ik eerst naar Amsterdam moet dan ben ik voor een ritje alleen al 3.5 uur aan reizen kwijt. Gaat mij te ver.quote:
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar als je 3.5 uur nodig hebt om van Groningen naar Amsterdam te gaan, doe je iets verkeerd Tenzij je in Delfzijl of Pekel woont, maar dan is het gewoon je eigen schuldquote:Op maandag 28 maart 2016 12:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als ik eerst naar Amsterdam moet dan ben ik voor een ritje alleen al 3.5 uur aan reizen kwijt. Gaat mij te ver.
Heen en terug hequote:Op maandag 28 maart 2016 12:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar als je 3.5 uur nodig hebt om van Groningen naar Amsterdam te gaan, doe je iets verkeerd Tenzij je in Delfzijl of Pekel woont, maar dan is het gewoon je eigen schuld
Dus je wilt niet rijden voor een ritje. Uhu.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als ik eerst naar Amsterdam moet dan ben ik voor een ritje alleen al 3.5 uur aan reizen kwijt. Gaat mij te ver.
Inderdaadquote:Op maandag 28 maart 2016 11:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan is gewoon alles ver weg en maakt dat ene uurtje extra reizen ook niet meer uit.
Wat vindt jij dan wel acceptabel? Met 1,5 uur enkele reis (dus 3 totaal) ben je vanaf Groningen net in het midden van NL..quote:Op maandag 28 maart 2016 12:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als ik eerst naar Amsterdam moet dan ben ik voor een ritje alleen al 3.5 uur aan reizen kwijt. Gaat mij te ver.
Jawel, maar 6 uur op een dag is wel wat veel denk ik. Hoewel ik dat nog nooit gedaan heb.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus je wilt niet rijden voor een ritje. Uhu.
Kloptquote:
Fair enough, dan gaat het hard inderdaad.quote:
Die idioot voor je was gewoon lokaas van de politie.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Vanmiddag op de N401 waar je 80 mag reed er een koekblik voor me met 40. Dubbele doorgetrokken streep en een verdachte auto achter me, dus ben ik braaf gaan slalommen...
De tweede auto achter mij vond het maar niks om op lage snelheid te rijden. Hij besloot in te halen, en kort daarna volgde de auto achter me... Had ik toch goed gegokt, want het was de politie.
Die idioot voor me lokte het m.i. uit, maar goed...
Hoe super is je superglue? Anders kun je er misschien een fohn op zetten en het als een gomblobje eraf trekken? Anders zou ik schuurpapier proberen, en goed in de gaten houden hoe dicht je op de lak zit. Daarna polijsten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:23 schreef Salatrel het volgende:
Hallo, Beun de Haas hier....
Enige weken terug heb ik, zoals sommigen zich misschien nog kunnen herinneren, nieuwe handvatverwarming geïnstalleerd.
Hierbij heb ik ongemerkt gemorst met de superglue gemorst waardoor het nu op de tank zit
Iemand een serieuze suggestie waarmee ik dit kan verwijderen zonder de lak aan te tasten? De lijm is inmiddels uiteraard redelijk opgedroogd
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro.quote:
Je zou ook heel voorzichtig met een scherp mesje in het blobje kunnen steken, om het zo los te wippen. Gaat echter vaker fout dan goedquote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:23 schreef Salatrel het volgende:
Hallo, Beun de Haas hier....
Enige weken terug heb ik, zoals sommigen zich misschien nog kunnen herinneren, nieuwe handvatverwarming geïnstalleerd.
Hierbij heb ik ongemerkt gemorst met de superglue gemorst waardoor het nu op de tank zit
Iemand een serieuze suggestie waarmee ik dit kan verwijderen zonder de lak aan te tasten? De lijm is inmiddels uiteraard redelijk opgedroogd
Lang niet gezien hier.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro.
Als je wil, dan wil ik wel eens een rit door Friesland/Groningen maken. Wellicht zijn er meerdere mensen die mee willen
Sure! Wel eh, als mijn motor weer rijdt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro.
Als je wil, dan wil ik wel eens een rit door Friesland/Groningen maken. Wellicht zijn er meerdere mensen die mee willen
Die van mij was 'maar' 201 euro, dus het laagste bedrag lag iets lagerquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro.
Als je wil, dan wil ik wel eens een rit door Friesland/Groningen maken. Wellicht zijn er meerdere mensen die mee willen
Dan ben ik wel bij. Zet dan wel even flitsmeister aanquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hallo, ik ben de beruchte organisator van de Fok!Friesland rit waarin 10 van de 13 mensen een bekeuring ontvangen hebben van tussen de 251 en 600 euro.
Als je wil, dan wil ik wel eens een rit door Friesland/Groningen maken. Wellicht zijn er meerdere mensen die mee willen
Gebruik je maar 1 app?quote:Op woensdag 30 maart 2016 08:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan ben ik wel bij. Zet dan wel even flitsmeister aan
Klopt, maar af en toe lees ik dit topic nog wel eens door op de achtergrondquote:
quote:Op woensdag 30 maart 2016 00:21 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Sure! Wel eh, als mijn motor weer rijdt.
Dan zal ik er binnenkort even voor gaan zitten en kom ik er nog op terug.quote:Op woensdag 30 maart 2016 08:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan ben ik wel bij. Zet dan wel even flitsmeister aan
Dan heb je dus nog wat centen over gehouden om mee te gaanquote:Op woensdag 30 maart 2016 06:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Die van mij was 'maar' 201 euro, dus het laagste bedrag lag iets lager
Nou, je kan nu bij wheelietime!quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:49 schreef Nero22 het volgende:
Volgens mij kwam mijn voorwiel vandaag van de grond bij het optrekken en doorschakelen bij een stoplicht... Ik voelde een kleine rammel halverwege.
dan moet ie er minstens een montage van 5 minuten van maken, met vooral stoere beelden stilstaand posen op de motor.quote:
En met een paar net-niet mooie mokkels er bijquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:41 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
dan moet ie er minstens een montage van 5 minuten van maken, met vooral stoere beelden stilstaand posen op de motor.
Kriega op je motor binden?quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bestaat er een systeem voor topkoffers waarbij je niet zo'n montagerekje nodig hebt?
Ik vind dat echt niks, maar wil toch graag bagage kunnen meenemen als vriendin meegaat. Dus het liefst iets dat je met een paar bouten er helemaal af kunt halen.
Andere suggesties zijn ook welkom.
Topkofferrek op de CB haal ik er met 4 bouten afquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bestaat er een systeem voor topkoffers waarbij je niet zo'n montagerekje nodig hebt?
Ik vind dat echt niks, maar wil toch graag bagage kunnen meenemen als vriendin meegaat. Dus het liefst iets dat je met een paar bouten er helemaal af kunt halen.
Andere suggesties zijn ook welkom.
Die hoes heb ik ook. Let wel op, die is niet hittebestendig. Dus niet gelijk na het rijden over je motor doen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:26 schreef Piles het volgende:
Veel motorspul bij de Lidl vanaf vandaag. Net motor hoes en dopsleutelset gescoord
Ik vind het vrij onhandig. Maargoed; binnenkort sjaak ik een bredere deur in de schuur en dan ook de BMW in de schuur staan.quote:
Die moet onder het zadel. Dan kan er niemand meer achterop..quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En met een paar net-niet mooie mokkels er bij
[..]
Kriega op je motor binden?
Is dat normaal met die rekjes? Ging er vanuit dat dat veel meer moeite zou zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:39 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Topkofferrek op de CB haal ik er met 4 bouten af
quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:25 schreef Nero22 het volgende:
Kriega US-20 inderdaad. Onze forumvriend sylvesterrr schijnt er tevreden over te zijn.
ligt aan het rekje hea..... die van mij zit ook met maar 4 bouten vast alleen moet de halve achterkant uit elkaar om erbij te kunnenquote:Op donderdag 31 maart 2016 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat normaal met die rekjes? Ging er vanuit dat dat veel meer moeite zou zijn.
Bij mij op de motor steekt hij geheel uit. Ook los te schroeven met 4 boutjes, maar dan moet ik ook weer de originele handvatten er weer opzetten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:12 schreef Geelman het volgende:
Daarnaast, die adapter van de topkoffer is echt niet zo opvallend.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat normaal met die rekjes? Ging er vanuit dat dat veel meer moeite zou zijn.
2 bouten van de achtervering en 2 bouten van de handgreep, binnen 5 minuten gebeurtquote:Op donderdag 31 maart 2016 17:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ligt aan het rekje hea..... die van mij zit ook met maar 4 bouten vast alleen moet de halve achterkant uit elkaar om erbij te kunnen
Overwoog ik ook, maar ik heb er sowieso een riem bij nodig als ik 'm draag, dus dan vond ik dit toch handiger. Jeans wijken bij mij altijd op m'n rug, deze is daar niet anders in.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:27 schreef Maegrim het volgende:
Ipv zo'n riem heb ik een rits in m'n broek laten zetten
Wat moet je nu nog allemaal fixen danquote:Op vrijdag 1 april 2016 16:37 schreef Sarasi het volgende:
Mijn motor rijdt nog niet, maar er was "MOET WEG" korting op de enige motorjeans die ik nog goed vond staan, dus ik ben weer arm. Draggin Jeans Twista gekocht, met Revit Seesmart knieprotectie (flexibel en dun, loopt makkelijk, toch C1 bescherming tegen impact want omdat technologie ) en een safeway belt om een bouwvakkersdecollete te voorkomen. Totaalprijs rond de 260 euro, wat wel weer meer is dan de bedoeling was eigenlijk maar goed. Ik ben er wel echt heel blij mee. Zit fijn, is skinny, voelt veilig, kan zo door voor een normale broek.
Je hoeft de nokkenas ketting toch niet los te halen bij een GS? Lijkt me sterk dat er met de timing iets mis zou zijn. Maar goed, wat dan welquote:Op vrijdag 1 april 2016 17:42 schreef Sarasi het volgende:
Geen idee. Hij start niet en de elektra is in orde. Dus ik ga even kijken of ik de carbs kan doorlopen vanavond en anders hebben we toch een foutje gemaakt met kleppen stellen. Dus dan moet dat weer open om ernaar te kijken.
Je kon toch rijdend naar huis na je val?quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:42 schreef Sarasi het volgende:
Geen idee. Hij start niet en de elektra is in orde. Dus ik ga even kijken of ik de carbs kan doorlopen vanavond en anders hebben we toch een foutje gemaakt met kleppen stellen. Dus dan moet dat weer open om ernaar te kijken.
Nou. Bij mijn motor wel, want er was zo weinig klepspeling dat we de shims er anders niet uit kregen. En volgens KapiteinKoek is dat onmogelijk, maar ik was erbij en het was echt zo. Zijn ook achterlijk ver teruggegaan in shimdikte, op de gok, omdat er helemaal geen voelermaatje tussen ging. Dus tijdens het terugzetten van de assen misschien een foutje gemaakt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je hoeft de nokkenas ketting toch niet los te halen bij een GS? Lijkt me sterk dat er met de timing iets mis zou zijn. Maar goed, wat dan wel
Post kapiteinkoek nog op MF? Grote kans dat hij het wel weet.
AH, dat klinkt niet erg goed als er geen voelermaatje tussen past nu wel beter neem ik aan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nou. Bij mijn motor wel, want er was zo weinig klepspeling dat we de shims er anders niet uit kregen. En volgens KapiteinKoek is dat onmogelijk, maar ik was erbij en het was echt zo. Zijn ook achterlijk ver teruggegaan in shimdikte, op de gok, omdat er helemaal geen voelermaatje tussen ging. Dus tijdens het terugzetten van de assen misschien een foutje gemaakt.
Je wilt ook niet weten hoe de pakking eruit zag. Gedesintegreerd en compleet vastgekoekt aan het klepdeksel. Dat heb ik serieus weg moeten bikken met een schroevendraaier. En ik krijg hulp van BlackLining gelukkig. Dus dat komt wel weer goed. Het mooie weer is toch pas net begonnen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
AH, dat klinkt niet erg goed als er geen voelermaatje tussen past nu wel beter neem ik aan.
Hmm, dan zou het wel eens kunnen dat je timing verkeerd staat. Good luck
Nice Oh dat moet wel goed komen danquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je wilt ook niet weten hoe de pakking eruit zag. Gedesintegreerd en compleet vastgekoekt aan het klepdeksel. Dat heb ik serieus weg moeten bikken met een schroevendraaier. En ik krijg hulp van BlackLining gelukkig. Dus dat komt wel weer goed. Het mooie weer is toch pas net begonnen.
Ha, wat een handige post! Heb laatst ook een draggin gekocht en zocht nog naar goede knieprotectie Moet er inderdaad ook een riem in dragen, voor datzelfde probleem.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:37 schreef Sarasi het volgende:
Mijn motor rijdt nog niet, maar er was "MOET WEG" korting op de enige motorjeans die ik nog goed vond staan, dus ik ben weer arm. Draggin Jeans Twista gekocht, met Revit Seesmart knieprotectie (flexibel en dun, loopt makkelijk, toch C1 bescherming tegen impact want omdat technologie ) en een safeway belt om een bouwvakkersdecollete te voorkomen. Totaalprijs rond de 260 euro, wat wel weer meer is dan de bedoeling was eigenlijk maar goed. Ik ben er wel echt heel blij mee. Zit fijn, is skinny, voelt veilig, kan zo door voor een normale broek.
Deze week zelf 2 bijna dood ervaringen gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:03 schreef Nero22 het volgende:
Vandaag mooi nog even 100 km gereden.
Maar man man man, wat een beunhazen op de weg weer... Vlak achter auto's plakken, er vervolgens snoeihard voorbij knallen, maar dan wel bijna zichzelf onderuit remmen voor een bochtje. O, en herrie-uitlaten door de straat.
Die protectie Past ook precies in die kniezakken, dus ze zitten relatief snel goed. Ik DM je vanavond wel even welk type ik heb, heb ze allemaal even geprobeerd maar deze paste er het beste in. Voor welk model ben jij gegaan? Ik twijfelde nog tussen de Twista en de Slix.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:19 schreef mjan het volgende:
[..]
Ha, wat een handige post! Heb laatst ook een draggin gekocht en zocht nog naar goede knieprotectie Moet er inderdaad ook een riem in dragen, voor datzelfde probleem.
Ik zag vandaag opvallend veel Harleys en aanverwante motoren. Alleen, in groepen, echt bizar.quote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren opvallend veel Duc's in het wild gezien
Volgens mij zag ik vandaag een Tricolore voorbij donderen.quote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren opvallend veel Duc's in het wild gezien
Ja. Wat een ontzettende domper.quote:Op zondag 3 april 2016 21:40 schreef Daantke het volgende:
Op tv zag je net ook wat ducs voorbij donderen
Ik heb niks tegen Rossi, en ik wil niet zeggen dat hij het niet verdient... Maar toch wel. Die Duc's kwamen er zo mooi voorbij in die voorlaatste ronde.quote:
die 2e motor was gewoon kut. Z'n start was niet super maar dat had ie binnen notime gecorrigeerd....quote:Op zondag 3 april 2016 21:56 schreef Maegrim het volgende:
hij had de snelheid niet inderdaad, denk dat iannone slecht slaapt vannacht
Ik had er eentje achter me zitten dit weekendquote:Op zondag 3 april 2016 11:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren opvallend veel Duc's in het wild gezien
Hoef je in ieder geval niet uit te wijken voor onderdelen.quote:Op maandag 4 april 2016 23:45 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik had er eentje achter me zitten dit weekend
[ afbeelding ]
Vind het wel nice. Ik denk dat als je er aan beide zeiden dimlicht maakt het niet erg mooi is. Dan lijkt het zo'n dertien in dozijn fiets.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind dat zo'n slecht design he van Ducati, die koplamp niet symmetrisch tov de as bij dat model.
zit jij nou een wel rijdend model af te zeiken?quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind dat zo'n slecht design he van Ducati, die koplamp niet symmetrisch tov de as bij dat model.
Ik ook. Ik vind die asymmetrische koplampen sowieso niks trouwens.quote:
Ik rol mijn minder snel rijdend model zometeen gewoon buiten hoor. Waarschijnlijk gewoon wat waterprobleempjes gekregen, die Belgische snelwegen zijn van dusdanige kwaliteit dat ik wel ruitenwissers op mijn vizier kon gebruiken dus die motor zal ook wel genoeg gevangen hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
zit jij nou een wel rijdend model af te zeiken?
Al wat anders op het oog?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar ik heb er een potentiële koper voor.
Schoonmaken?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
Klusje van niks en je ketting gaat langer mee.quote:
Schoonmaken? Echt niet. Ik vet 'm gewoon netjes elke 600km in, 400km als het regent. Daar moet 'ie het maar mee doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
heb geen ketting, Riem stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
Gebroken koppelingskabel bij de hevel.quote:
Die kerel kan stevig doorrijden. Paar keer met hem meegereden, verbaast me dat hij nog steeds die Duc heeftquote:Op maandag 4 april 2016 23:45 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik had er eentje achter me zitten dit weekend
[ afbeelding ]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmeequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
S100 kettingreiniger. Daarna s100 White grease er opquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmee
Lampenolie en een doek of tandenborstelquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Waar heb je de ketting mee schoongemaakt? Wil het ook gaan doen maar weet niet hoe of waarmee
Kan ook. S100 is wat minder werk denk ikquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Lampenolie en een doek of tandenborstel
Wanneer er veel modder/zand tussen zit. Laatst na Luxemburg even grondig schoongemaakt en onder andere de ketting meegenomen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vaak maken jullie je ketting schoon? Ik heb het net voor het eerst gedaan in 1000km ofzo. Werd wel mooi schoon
Ducati Monster. Ik wil sowieso een 900cc maar even kijken welke editie precies.quote:
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wanneer er veel modder/zand tussen zit. Laatst na Luxemburg even grondig schoongemaakt en onder andere de ketting meegenomen.
[..]
Ducati Monster. Ik wil sowieso een 900cc maar even kijken welke editie precies.
Ik zag er een uit 2000 staan maar ik ken dat blok niet en die van de S4 wel. Dat 916 blok is echt bruut
Ik ben maar 1,78m hoor. En ik weeg zo'n 50kg.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?
Ik zag er laatst 1 staan en zag gelijk dat ik daar met 1.96 niet op ging passen. Wat wel jammer is, want ik vind ze wel coolquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is dat niet een redelijk kleine fiets? Ik dacht dat jij 1.90m+ was?
Oh, dan verwar ik je met iemand anders.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ben maar 1,78m hoor. En ik weeg zo'n 50kg.
Ze noemen me ook wel Spriet.
Hypermotard? Natuurlijk niet vergelijkbaar met Monster, maar toch.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zag er laatst 1 staan en zag gelijk dat ik daar met 1.96 niet op ging passen. Wat wel jammer is, want ik vind ze wel cool
Sarasi, vraagje over die knie protectie, passen die ook in andere merken jeans dat jij weet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die protectie Past ook precies in die kniezakken, dus ze zitten relatief snel goed. Ik DM je vanavond wel even welk type ik heb, heb ze allemaal even geprobeerd maar deze paste er het beste in. Voor welk model ben jij gegaan? Ik twijfelde nog tussen de Twista en de Slix.
Ze pasten niet in BlackLining's jeans. Ik zal ze even opmeten, edit dit bericht zo even.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef hupsakesie het volgende:
[..]
Sarasi, vraagje over die knie protectie, passen die ook in andere merken jeans dat jij weet?
Heb vandaag van een collega Hornee Kevlar jeans aangeboden gekregen en hier zitten ook kniezakken in voor het invoegen van die protectiestukken. Vraag me dus af hoe en wat daar dan inpast (en aangezien jij goede ervaring met die kniestukken hebt )
De aangeboden jeans zijn alleen in het pashokje gedragen en dus nog als nieuw en voor een goed prijsje over te nemen...
Thnx Sarasi, Zal als ik thuis even opmeten om te zien of ze passen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ze pasten niet in BlackLining's jeans. Ik zal ze even opmeten, edit dit bericht zo even.
Edit: Ik heb er overheen gemeten, dus met de kromming erbij. 23cm hoog, 17cm op het breedste punt.
Edit2: Maar. En dit is even onder Heel Erg Voorbehoud. Het ziet eruit alsof je er ook best een stukje af zou kunnen knippen. Dus als het net niet past, zou je dat nog kunnen proberen. Het lijkt me dat dat minimale impact op de veiligheid heeft, gezien het design, maar ik sta niet voor deze uitspraak in enzo natuurlijk.
20 euro voor twee knieprotectors. Alleszins te doen dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:25 schreef hupsakesie het volgende:
[..]
Thnx Sarasi, Zal als ik thuis even opmeten om te zien of ze passen.
BTW wat kosten ze ongeveer, kan ik dit misschien van de prijs om over te kopen aftrekken
Dat uiteraard sowieso als eerstquote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou niet zomaar blind afgaan op km-stand, maar naar de (onderhoud) historie vragen.
Slijtagedelen die je noemt slijten toch als een malle op circuit dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker bij curcuitfietsen zegt kilometerstand weinig. 30k zonder onderhoud is veel verder heen dan 80k met onderhoud. Ik heb hier ook een ex-circuitfiets staan met 80k en die loopt als een zonnetje.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:13 schreef sanger het volgende:
Even advies gevraagd...
Ik ben op zoek naar een racer voor erbij. Leuk voor circuitdagen/vrijrijden en naar de TT of SBK etc. Nu ben ik de volgende twee tegen het lijf gelopen. Beiden zelfde bouwjaar en even duur.
Beide types heb ik wel eerder op gereden en beiden rijdt prima.
GSXR 600 – bouwjaar 1998 – kappen en tank van een 2001 model omgebouwd
Heeft relatief weinig km’s gelopen met 36.000. Qua uiterlijk echt een mooie fiets, lekker aggressief. Achterband is wel aan vervanging toe. En ketting waarschijnlijk ook. Hierdoor wordt hij wel iets duurder dan de andere optie.
Wel lekker compacte motor, lekker wendbaar, onderdelen goed verkrijgbaar. Maat van me heeft ook dit type.
Vraag is waarom de kappen zijn omgebouwd. Is er schade geweest misschien?
ZX9r – bouwjaar 1998
Heeft reeds 80xxx gelopen. Best veel. Ziet er netjes uit op een klein deukje/vouwtje in de tank na (rechts aan de achterkant bij zadel). Banden zijn 1000 km oud dus nog prima. Kettingset wordt bijgeleverd, die is dan ook nieuw (maat van me kan dat er zelf opzetten, en ik waarschijnlijk ook wel).
Een zwaardere en iets minder wendbare motor. Wel behoorlijk wat meer power. Is echter veel minder aggressief in uiterlijk, meer een degelijke motor als je het tegen de GSXR afzet.
Dus? Moeilijke keuze. De ene heeft dubbele aan km’s gereden, en de ander heeft iets mindere staat banden en ketting.Qua rijgedrag ook niet echt te vergelijken, maar beiden zeer geschikt voor wat ik er mee wil doen.
Pfff, welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ik zag hem staan, ik vind hem stiekem wel erg baasquote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
http://www.motor-forum.nl(...)/Suzuki-impulse.html
Zoiets heb ik nou ook, zo fout dat het tof is.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zag hem staan, ik vind hem stiekem wel erg baas
Als hij netjes is kan je je er wel even mee redden lijkt me.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zoiets heb ik nou ook, zo fout dat het tof is.
Accu contactors willen niet sluiten maar niemand weet waarom.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als hij netjes is kan je je er wel even mee redden lijkt me.
Wat heeft je Zero? Storing?
Nadeel van nieuwe technieken natuurlijk. Je hebt wel een leenmotor toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Accu contactors willen niet sluiten maar niemand weet waarom.
handelen ze dat in NL af of is de fiets weer terug naar Duitsland?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
Dat wel maar ik vind het niet eerlijk tov de dealer, heb de leenmotor al bekant een maand en ik heb de Zero niet eens bij hun gekochtquote:Op donderdag 7 april 2016 19:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nadeel van nieuwe technieken natuurlijk. Je hebt wel een leenmotor toch?
Dat snap ik, was voor de beeldvorming. Speelfietsje er bij is misschien ook wel leukquote:Op donderdag 7 april 2016 19:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat wel maar ik vind het niet eerlijk tov de dealer, heb de leenmotor al bekant een maand en ik heb de Zero niet eens bij hun gekocht
Oei. Dan zou ik even verder zoekenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef Erasmo het volgende:
Verzekering per maand is een wereldschokkende ¤4.
Als ie vergelijkbaar is met de GSX550, en dat is ie volgens mij: vandaag nog kopen!!quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
http://www.motor-forum.nl(...)/Suzuki-impulse.html
Ik vind 'm helemaal geweldig en spuuglelijk. Volgens mij heb je ook echt machtig veel aanspraak op dat ding. Ik zou 'm direct kopen als ik jou was. Ideale excuus nu om zoiets aan te schaffen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Nog een aankoopmening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit?
http://www.motor-forum.nl(...)/Suzuki-impulse.html
Ligt eraan wat er onder zit natuurlijk. Onder de Kawa zitten 1000 km "oude" 2ct van Michelin.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef Catch22- het volgende:
Banden zou ik sowieso vervangen als ik naar t circuit ging. Ik zou de Suzuki nemen. 80k voor een racer is wel wat veel al.
De Kawa is aantoonbaar, de gixxer is de laatste 3 jaar niets aan gedaan. Dat moet dus allemaal eigenlijk direct gedaan worden (olie + filter + koelvloeistof + remmerij nalopen + achterband (voorband is nieuw) + ktw set.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zou niet zomaar blind afgaan op km-stand, maar naar de (onderhoud) historie vragen.
Een weekend is wat overdreven misschien, maar wel snel jaquote:Op donderdag 7 april 2016 15:09 schreef Erasmo het volgende:
Huidige banden moet je bij een circuitfiets helemaal niet naar kijken, die verslijt je toch in een weekendje.
Ik ga sowieso op allebei even rijden inderdaadquote:Op donderdag 7 april 2016 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Slijtagedelen die je noemt slijten toch als een malle op circuit dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker bij curcuitfietsen zegt kilometerstand weinig. 30k zonder onderhoud is veel verder heen dan 80k met onderhoud. Ik heb hier ook een ex-circuitfiets staan met 80k en die loopt als een zonnetje.
Ik zou ze allebei eens warm rijden en middels een schroevendraaier luisteren naar de kleppen en de krukas. Die die het minste ratelt, die moet je hebben.
Vergeet ook de klepspeling niet. Weet niet wat de interval is voor die motoren, maar houdt er rekening mee dat die kosten aardig kunnen oplopen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:01 schreef sanger het volgende:
[..]
De Kawa is aantoonbaar, de gixxer is de laatste 3 jaar niets aan gedaan. Dat moet dus allemaal eigenlijk direct gedaan worden (olie + filter + koelvloeistof + remmerij nalopen + achterband (voorband is nieuw) + ktw set.
[..]
Een weekend is wat overdreven misschien, maar wel snel ja
[..]
Ik ga sowieso op allebei even rijden inderdaad
Dat kan een maatje van me zelf doen. Dus hooguit de shims. Gaat mij bij onderhoud eigenlijk alleen om de kosten van het materiaal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Vergeet ook de klepspeling niet. Weet niet wat de interval is voor die motoren, maar houdt er rekening mee dat die kosten aardig kunnen oplopen.
Nee joh, is juist een tof ding!quote:Op donderdag 7 april 2016 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind 'm helemaal geweldig en spuuglelijk. Volgens mij heb je ook echt machtig veel aanspraak op dat ding. Ik zou 'm direct kopen als ik jou was. Ideale excuus nu om zoiets aan te schaffen.
"Helemaal geweldig". Ook spuuglelijk ja. Maar ik houd wel van lelijke eendjes.quote:
Is het niet gewoon vliegroest? Poets je er zo afquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef Geelman het volgende:
Arg! Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen.
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is het niet gewoon vliegroest? Poets je er zo af
Klopt. Ik heb maar een klein rondje gedaan, want ik heb maar 2 uur geslapen vannacht denk ik, maar het was het wel waard.quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:52 schreef Erasmo het volgende:
Groetjes van een pauzeplaats btw, heerlijk rijweer vandaag.
Alsof 20 jaar zo bizar oud isquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.
Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden?
Bandje voor is nog prima, dus ik denk dat het toch maar weer een BT45 wordt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |