abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_161880366
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:20 schreef koei het volgende:

[..]

Wij ook, en dan pak je de dingen die je het leukst vond nog een keer en ga je rond 5 uur naar huis. Is prima dagvullend dan. Ook als je om 3 uur al naar huis gaat is het nog lastig combineren met wat anders imo dus dan ben je er toch een dag aan kwijt, ook al is het geen dag van 8 tot 22:00 zoals wellicht bij Disney.
Kan je er nog een paar uurtjes waterpark achteraan plakken om af te koelen. Maar veel meer blijft er niet over inderdaad.
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:12:50 #27
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_161923325
Ik kom hier ook eens meelezen. In de laatste week van oktober vliegen wij naar Florida om daar (standaard) rond te reizen met een huurauto.
Ow ja en Universal bezoeken (als het lukt met Halloween). Ik besefte me alleen net dat we dus ook met Election Day in de VS zijn.
pi_164407252
Trip naar Florida (omg. Miami) staat hier ook in de planning :s).

Keys, everglades, speedboat tour, universal, Miami Beach, Shoppen, strand, snorkelen... mis ik nog iets? :+
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:30:33 #29
154052 RobertVH
I am your father
pi_164411269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:27 schreef Peter het volgende:
Trip naar Florida (omg. Miami) staat hier ook in de planning :s).

Keys, everglades, speedboat tour, universal, Miami Beach, Shoppen, strand, snorkelen... mis ik nog iets? :+
Als je interesse hebt in sport:

American Football in Miami of Tampa ? Tampa heeft goede tailgating (zuipen, vreten en feesten voor de wedstrijd) - Voordeel van die amerikanen is dat ze alles geweldig vinden en vriendelijk zijn, als je daar als Nederlander een gesprek aanknoopt geeft bied iedereen je zo gratis bier en eten aan.
Zo'n wedstrijd zelf is goed entertainment om het een keer gezien te hebben, zelfs als je helemaal niks hebt met american football

Voor de rest nog honkbal ook in Miami & Tampa (st petes) maar tenzij je een fan bent kan je dat gewoon overslaan, oersaai...
Basketball in Miami & Orlando en ook nog IJshockey in Miami & Tampa.
pi_164432957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:30 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Als je interesse hebt in sport:

American Football in Miami of Tampa ? Tampa heeft goede tailgating (zuipen, vreten en feesten voor de wedstrijd) - Voordeel van die amerikanen is dat ze alles geweldig vinden en vriendelijk zijn, als je daar als Nederlander een gesprek aanknoopt geeft bied iedereen je zo gratis bier en eten aan.
Zo'n wedstrijd zelf is goed entertainment om het een keer gezien te hebben, zelfs als je helemaal niks hebt met american football

Voor de rest nog honkbal ook in Miami & Tampa (st petes) maar tenzij je een fan bent kan je dat gewoon overslaan, oersaai...
Basketball in Miami & Orlando en ook nog IJshockey in Miami & Tampa.
Sport, hmm, meer om het eens mee te maken, ik ben geen fan.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:21:09 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166256255
Vakantie geboekt naar Florida.
31 januari t/m 16 Februari '17 *O*

Eerst 4 nachten Fort Lauderdale
Dan 7 nachten Cruising
En dan 11 t/m 15 (de 16de tel ik niet mee ivm vliegen)
In Orlando.

De 11de kom ik vanuit fort lauderdale met een huur auto naar Orlando dus zal niet heel veel tijd hebben om dan een park te bezoeken aangezien we pas rond 1 a 2 uur denk ik aan komen bij ons hotel.

De vraag is welke parken te bezoeken op 12, 13, 14 en 15 Februari?
Mijn vriendin is gek van Disney dus Disney Magic Kingdom sowieso.
En Universal Studios.

Na wat google werk kwam ik erachter dat Universal Studios ook uit 2 parken bestaat en Seaworld ook een aanrader is maar we hebben maar effectief 4,5 dag in Orlando.

Had begrepen dat je ook goedkoper aan kaartjes kon komen lokaal, klopt dat?
Mensen die wat tips hebben?
N/A
pi_166256315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:21 schreef nils7 het volgende:
Vakantie geboekt naar Florida.
31 januari t/m 16 Februari '17 *O*

Eerst 4 nachten Fort Lauderdale
Dan 7 nachten Cruising
En dan 11 t/m 15 (de 16de tel ik niet mee ivm vliegen)
In Orlando.

De 11de kom ik vanuit fort lauderdale met een huur auto naar Orlando dus zal niet heel veel tijd hebben om dan een park te bezoeken aangezien we pas rond 1 a 2 uur denk ik aan komen bij ons hotel.

De vraag is welke parken te bezoeken op 12, 13, 14 en 15 Februari?
Mijn vriendin is gek van Disney dus Disney Magic Kingdom sowieso.
En Universal Studios.

Na wat google werk kwam ik erachter dat Universal Studios ook uit 2 parken bestaat en Seaworld ook een aanrader is maar we hebben maar effectief 4,5 dag in Orlando.

Had begrepen dat je ook goedkoper aan kaartjes kon komen lokaal, klopt dat?
Mensen die wat tips hebben?
Ik zou beide Universal parken doen en Magic Kingdom en dan kiezen tussen seaworld of animal kingdom. Kaartjes kan je bij http://www.attractionticketsdirect.ie kopen. Maar goedkoop blijft relatief he :)

De 11e zou je bv nog wel een waterpark kunnen bezoeken.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:34:28 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166256346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou beide Universal parken doen en Magic Kingdom en dan kiezen tussen seaworld of animal kingdom. Kaartjes kan je bij http://www.attractionticketsdirect.ie kopen. Maar goedkoop blijft relatief he :)

De 11e zou je bv nog wel een waterpark kunnen bezoeken.
Zou kunnen maar heb al een aquapark op m'n cruise boot (Harmony of the Seas) en mn vriendin is er geen fan van.
Misschien als de openingstijden ok zijn dat we dan seaworld kunnen doen (ons Hotel ligt er tegenaan).
Thnx in ieder geval voor die site :)
En ja de prijzen had ik al ergens gevonden na een zondag middagje googlen.
Gelukkig wel rekening mee gehouden.
N/A
pi_166256699
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:34 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zou kunnen maar heb al een aquapark op m'n cruise boot (Harmony of the Seas) en mn vriendin is er geen fan van.
Misschien als de openingstijden ok zijn dat we dan seaworld kunnen doen (ons Hotel ligt er tegenaan).
Thnx in ieder geval voor die site :)
En ja de prijzen had ik al ergens gevonden na een zondag middagje googlen.
Gelukkig wel rekening mee gehouden.
Die waterparken zijn wel echt geweldig.

Maar toffe reis! Ik mag in April weer :)
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:26:15 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166256924
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die waterparken zijn wel echt geweldig.

Maar toffe reis! Ik mag in April weer :)
Ja vind ik ook *O*
Maar denk dat mn vriendin liever een ander park bezoekt hahaha.

Oh dan heb je ook mooi vooruitzicht.
N/A
pi_167994891
Over twee weken gaan we voor de eerste keer naar Florida. Ik ben een tijd bezig geweest met een route uit te zetten. Plannen is voorpret dus leuk om te doen, de komende dagen nog maar even kijken of de activiteiten redelijk in te passen zijn. De verblijfplaatsen en de concerten heb ik al geboekt op de laatste dag na in Miami de rest wil ik ter plekke boeken of er gewoon naar toe rijden en daar verder kijken. Autorijden vind ik geen probleem, als het goed is staat er een Ford Mustang klaar ;-)

Ik dacht gelezen te hebben dat je in Universal ook een upgrade kunt kopen voor een tweede dag of een combi met Adventure Island, iemand daar ervaring mee?

Miami
Homestead 4n (van daaruit autotrips naar Miami, Islamorada, Key West en de Everglades)
Fort Meyers 2n (en Sanibel Island)
Kissimmee 6n (Universal, Medieval dinnershow, Homosassa Springs, Cape Canaveral, Old town, outlet ellende)
Orlando (Billy Joel concert)
Palm Coast 4n (van daaruit naar St. Augustine, Daytona en Ponte Vedra concert Tom Rush)
Miami 1n
Opzouten met die #hashtags
  maandag 9 januari 2017 @ 07:47:12 #37
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_167996364
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:17 schreef SittingDuckie het volgende:
Over twee weken gaan we voor de eerste keer naar Florida. Ik ben een tijd bezig geweest met een route uit te zetten. Plannen is voorpret dus leuk om te doen, de komende dagen nog maar even kijken of de activiteiten redelijk in te passen zijn. De verblijfplaatsen en de concerten heb ik al geboekt op de laatste dag na in Miami de rest wil ik ter plekke boeken of er gewoon naar toe rijden en daar verder kijken. Autorijden vind ik geen probleem, als het goed is staat er een Ford Mustang klaar ;-)

Ik dacht gelezen te hebben dat je in Universal ook een upgrade kunt kopen voor een tweede dag of een combi met Adventure Island, iemand daar ervaring mee?

Miami
Homestead 4n (van daaruit autotrips naar Miami, Islamorada, Key West en de Everglades)
Fort Meyers 2n (en Sanibel Island)
Kissimmee 6n (Universal, Medieval dinnershow, Homosassa Springs, Cape Canaveral, Old town, outlet ellende)
Orlando (Billy Joel concert)
Palm Coast 4n (van daaruit naar St. Augustine, Daytona en Ponte Vedra concert Tom Rush)
Miami 1n
Dagtrip Key west is echt zonde. Zou minimaal 1 nacht blijven slapen.

Van Miami niet teveel verwachten, dan valt het niet tegen ;)!
A dirty mind is a joy forever
  maandag 9 januari 2017 @ 16:36:38 #38
441440 aquawoman
Bitch please
pi_168006275
Ik ben vorig jaar geweest, heerlijke vakantie!

Ik ben geen fan van Kissimee en Orlando - ik ben dan ook niet dol op disneyparken en dat is natuurlijk wel de main attraction. Ik was blij dat we er weg konden - ik vond het lelijk, vol fast food restaurants en ongezellig. universal was leuk voor een dagje en mijn vriend vond het space center leuk.

Daarna door naar Miami en dat vond ik veel leuker - mooie architectuur, fijne sfeer, leuke restaurantjes etc.

De Everglades vond ik te gek, echt een mooi gebied en cool wild life.

Vervolgens door naar Indian Rocks om te schillen - ook fijn! Klein dorpje, heel gemoedelijk, prachtig strand. Elke dag dolfijnen voorbij zien zwemmen en wasberen voorbij zien rennen. Naar Dali-museum in St Petersburg geweest - mooi gebouw,mooie collectie en goede audiotoer, maar wel klein.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_168013855
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 07:47 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dagtrip Key west is echt zonde. Zou minimaal 1 nacht blijven slapen.

Van Miami niet teveel verwachten, dan valt het niet tegen ;)!
Ik zou meer tijd aan de Westkust besteden...Naples is een relaxte plaats, iets hoger bij Cape Coral was Sanibel Island ook fantastisch.
bereid je voor op fris weer, viel ons vorig jaar tegen in Florida rond januari.

Nog twee eettips als je net zo gek bent van American Food bent als wij zijn;

Homestead--- BBQ restaurant Shivers
Cape Coral--- Fords Garage

In Homestead was vorig jaar een rodeo rond deze tijd...was echt geweldig om een keer bij te zijn.
pi_168021426
Zonder overnachting naar Key West lijkt wel wat lastig. Het is ongeveer 200km vanaf ons hotel maar ik kan mij voorstellen dat we daar op de terugweg niet met 120 km p/u doorheen kunnen vliegen. De heenweg op het gemakje vind ik geen probleem. Hotels in Key West zijn wel fors in de prijs en als de prijs een beetje redelijk is dan kom je in een of andere hut ;-(
Die Rodeo lijkt mij wel wat, ik ga even nakijken of ik daar wat over kan vinden.
Temperaturen zien er (nu) overdag redelijk uit, maar het lijkt in de nacht wel flink af te koelen. Vinden wij niet zo erg, we gaan niet voor de hitte maar natuurlijk wel voor een zonnetje en met een open dakje rondrijden.
Cape Coral - Ford Garage lijkt mij een leuke tent qua uitstraling (die zet ik op mijn lijstje).
Disneyparken slaan we over maar we willen wel een dag naar Universal en het Space Center.
Wat heen en weer rijden vind ik ook niet erg en is ook wat mij betreft onderdeel van de vakantie. Afstanden en verkeer zijn wat lastig in te schatten voor mij daar maar ik ga ook makkelijk voor één week naar Toscane of de Dolomieten.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 07:44:30 #41
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_168022706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 01:22 schreef SittingDuckie het volgende:
Zonder overnachting naar Key West lijkt wel wat lastig. Het is ongeveer 200km vanaf ons hotel maar ik kan mij voorstellen dat we daar op de terugweg niet met 120 km p/u doorheen kunnen vliegen. De heenweg op het gemakje vind ik geen probleem. Hotels in Key West zijn wel fors in de prijs en als de prijs een beetje redelijk is dan kom je in een of andere hut ;-(
Die Rodeo lijkt mij wel wat, ik ga even nakijken of ik daar wat over kan vinden.
Temperaturen zien er (nu) overdag redelijk uit, maar het lijkt in de nacht wel flink af te koelen. Vinden wij niet zo erg, we gaan niet voor de hitte maar natuurlijk wel voor een zonnetje en met een open dakje rondrijden.
Cape Coral - Ford Garage lijkt mij een leuke tent qua uitstraling (die zet ik op mijn lijstje).
Disneyparken slaan we over maar we willen wel een dag naar Universal en het Space Center.
Wat heen en weer rijden vind ik ook niet erg en is ook wat mij betreft onderdeel van de vakantie. Afstanden en verkeer zijn wat lastig in te schatten voor mij daar maar ik ga ook makkelijk voor één week naar Toscane of de Dolomieten.
De weg naar Key West is een eenbaansweg. Over zo goed als de totale lengte en trekt zich heel lang. Mooie route wel, maar max 80.

Key West La Concha Crowne Plaza is een aanrader. Parking, perfecte ligging op Duval Street, goede kamers, rooftop zwembad..!

Een jetski tour rond het eiland is ook echt tof! Duurt ongeveer 1.5 uur en je kan voluit gassen. Kost uit m'n hoofd ¤150,- per jetski.
A dirty mind is a joy forever
pi_168022753
Ik ben zelfs in 2 dagen van Homestead naar Key West gereden. Halverwege op Marathon een overnachting.
pi_168022830
Ergens op de Keys zit een 'haven' waar je gigantische tarpons kan voeren...aanradertje om mee te pakken
pi_168040581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:12 schreef drommezak het volgende:
Ergens op de Keys zit een 'haven' waar je gigantische tarpons kan voeren...aanradertje om mee te pakken
Robbies Marina. Sowieso erg leuk. Ook een marktje bij, je kan er een bootje boeken naar Indian Key.

http://www.robbies.com
pi_168045101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Robbies Marina. Sowieso erg leuk.
Had ik al ergens voorbij zien komen, staat op ons lijstje. Die Tarpons zijn wel scary.

Key West hotelprijs loopt wel uit de klauwen en ik zie bij AirBNB ook niet veel keus.

Het rijden met zo'n cabrio lijkt mij toch ook een belevenis op die route. Ik zoek nog even verder in Marathon en Key Largo.

Dank voor de tips!!
  woensdag 11 januari 2017 @ 04:48:52 #46
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168046047
23 april vertrek ik weer .
Vlieg deze keer op Key west en vertrek 8 mei vanuit Orlando.
Moet ff kijken wat ik allemaal ga doen , zit ook met een 6 jarig kind.
Pretparken vorig jaar april en oktober al gedaan , dus die sla ik , op één park misschien na , over
Ik ben inmiddels overleden
pi_168048289
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2017 04:48 schreef Enchanter het volgende:
23 april vertrek ik weer .
Vlieg deze keer op Key west en vertrek 8 mei vanuit Orlando.
Moet ff kijken wat ik allemaal ga doen , zit ook met een 6 jarig kind.
Pretparken vorig jaar april en oktober al gedaan , dus die sla ik , op één park misschien na , over
Ik 21 April *O* tot 5 mei
pi_168048347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:25 schreef SittingDuckie het volgende:

[..]

Had ik al ergens voorbij zien komen, staat op ons lijstje. Die Tarpons zijn wel scary.
Ze hebben geen tanden he :)

quote:
Key West hotelprijs loopt wel uit de klauwen en ik zie bij AirBNB ook niet veel keus.

Het rijden met zo'n cabrio lijkt mij toch ook een belevenis op die route. Ik zoek nog even verder in Marathon en Key Largo.

Dank voor de tips!!
Ik sliep hier: https://www.tripadvisor.n(...)da_Keys_Florida.html
  maandag 29 mei 2017 @ 22:38:47 #49
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_171314126
Florida is één van de bestemmingen die een vriend en ik overwegen voor onze zomervakantie. Ik ga deze zomer ook verhuizen, dus ik wil er geen hele dure vakantie van maken, maar als ik zie dat je voor evenveel geld in Florida kunt zitten als op een Grieks eiland, dan weet ik het wel.

Het idee voor de zomervakantie is eigenlijk begin september een dag of 12 naar een gezellige toeristenbadplaats met een goed strand en zo weinig mogelijk Nederlanders in de buurt. Leuke uitstapjes zijn uiteraard altijd prima, maar een uitgebreide roadtrip is nu even niet de bedoeling. Denk dus aan voornamelijk strand met goed eten en gezellige bars, met uitstapjes die met een Uber prima te doen zijn.

Nu zie ik alleen door de stranden de zee niet meer. Miami Beach/South Beach, Fort Lauderdale, Daytona, The Palm Beaches, allemaal bekende namen maar ik heb geen idee wat ze van elkaar onderscheidt. Ik las ergens dat Fort Lauderdale wat meer 'laid back' voelt, wat minder massaal dan Miami Beach, maar jullie tips zijn van harte welkom!
pi_171324123
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:38 schreef TripleM het volgende:
Florida is één van de bestemmingen die een vriend en ik overwegen voor onze zomervakantie. Ik ga deze zomer ook verhuizen, dus ik wil er geen hele dure vakantie van maken, maar als ik zie dat je voor evenveel geld in Florida kunt zitten als op een Grieks eiland, dan weet ik het wel.

Het idee voor de zomervakantie is eigenlijk begin september een dag of 12 naar een gezellige toeristenbadplaats met een goed strand en zo weinig mogelijk Nederlanders in de buurt. Leuke uitstapjes zijn uiteraard altijd prima, maar een uitgebreide roadtrip is nu even niet de bedoeling. Denk dus aan voornamelijk strand met goed eten en gezellige bars, met uitstapjes die met een Uber prima te doen zijn.

Nu zie ik alleen door de stranden de zee niet meer. Miami Beach/South Beach, Fort Lauderdale, Daytona, The Palm Beaches, allemaal bekende namen maar ik heb geen idee wat ze van elkaar onderscheidt. Ik las ergens dat Fort Lauderdale wat meer 'laid back' voelt, wat minder massaal dan Miami Beach, maar jullie tips zijn van harte welkom!
Persoonlijk kan ik me geen badplaats in Florida voorstellen waar je 12 dagen op één plek kunt blijven. Het leukste komt juist uit de roadtrip voor.

Als je goedkoop laid back vakantie wilt vieren, kan je het goedkoopst een villa in Kissimee huren met een zwembadje erbij en vanaf daar naar het strand rijden (je zit dan in het midden dus beide kusten zijn een uur tot 1,5 uur weg). Om en rondom Kissimee is ook genoeg leuks te doen zonder dat je dure parktickets moet kopen om de theme parks in te gaan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')