abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 maart 2016 @ 09:48:16 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160654894
dag fokkers,

Zoals sommige hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaren in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.

Maar reden voor deze topic: ik irriteer me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hier naartoe kwam, had ik een best positieve beeld van Nederlandse (en blanke) mensen. Mijn voornaamste beeld van hen op Curacao was van wat ik op tv zag en ik boeken las, ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders hier.

Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curacao irriteerde ik me ook aan een bepaald soort Curacaoenaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open minded... maar ook verwend, egoistisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.

Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160654993
Zo, dat proberen we even opnieuw.
Ja doei.
pi_160655045
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.
Is dit niet jouw perceptie, en kan het daardoor dus niet afwijken van de werkelijkheid? Met andere woorden: is dit niet wat jij zo ervaart (door je eigen onzekerheden?) en dat zij het dus totaal niet zo bedoelen?
pi_160655059
Dit gaat een interessant topic worden.
FR1908
  maandag 14 maart 2016 @ 10:02:38 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655116
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is dit niet jouw perceptie, en kan het daardoor dus niet afwijken van de werkelijkheid? Met andere woorden: is dit niet wat jij zo ervaart (door je eigen onzekerheden?) en dat zij het dus totaal niet zo bedoelen?
Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:02:52 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160655117
Gelukkig ben ik extreem lag opgeleid. Misschien kunnen we vrienden worden O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160655130
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
En dat kan niet gewoon te maken hebben met het feit dat hij een strontvervelend individu is?
Ja doei.
pi_160655131
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
dag fokkers,

Zoals sommige hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaren in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.

Maar reden voor deze topic: ik irriteer me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hier naartoe kwam, had ik een best positieve beeld van Nederlandse (en blanke) mensen. Mijn voornaamste beeld van hen op Curacao was van wat ik op tv zag en ik boeken las, ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders hier.

Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curacao irriteerde ik me ook aan een bepaald soort Curacaoenaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open minded... maar ook verwend, egoistisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.

Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
Als ik nieuwsberichten zie over de Antillen dan moet ik altijd weer lachen hoe het daar aan toe gaat. Corruptie hier, snabbeltje daar en dan wordt het stereotype beeld weer bevestigd. Voor mij komt het altijd over als een bananenrepubliek.

Dan hebben we nog de hoge criminaliteit van Antillianen in Nederland. Nee mijn algemene beeld van Antillianen is niet bijzonder hoog.

Maar een goede vriend van mij is half Antilliaans en een vriendin van mij volledig Antilliaans en ik ken weinig mensen die zo hard werken als zij.

Ik ken inderdaad Nederlanders die voldoen aan "verwend, egoistisch en manipulatief". Maar ik ken er veel meer die daar niet aan voldoen.

Kortom beoordeel ieder persoon op zichzelf.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:04:19 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655132
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Uhm. Je doet hier precies hetzelfde. Ik vind nogal suf een hele bevolkingsgroep over een kam te scheren. Ongeacht welke groep.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:09:13 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655185
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uhm. Je doet hier precies hetzelfde. Ik vind nogal suf een hele bevolkingsgroep over een kam te scheren. Ongeacht welke groep.
Ja, het is suf, maar toch doen Nederlanders dat regelmatig. Over Antillianen, maar ook bijv. Marokkanen, Turken, enz.

Wat ik vooral merk is dat ze van zichzelf vinden dat ze dat kunnen doen, maar als het over hun is kunnen ze het niet hebben.

Over Antillianen valt het nog mee. Wat ik meekrijg van Nederlanders is dat ze Antillianen lui en crimineel vinden, maar verder wel gezellig en sociaal enzo. Maar over Marokkanen zijn Nederlanders super hard en denigrerend over, hoe hard ze hun best ook doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160655189
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Is dat dan niet zijn persoonlijke tekortkoming? Bedoel, je snapt best dat een individu niet de algehele afkomst vertegenwoordigd; als Antilliaan wil je ook niet afgerekend worden op wat andere Antillianen allemaal doen.

Let je wel een beetje op dat je frustraties op tijd aangepakt worden? Als je iemand hebt in je buurt waar je last van heb, blijf dan niet met die persoon omgaan. Of bespreek het met die persoon, kijk of er wederzijds begrip is, en zo niet, dan is het einde verhaal. Anders reken je het groepje af op wat één persoon doet.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:10:27 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655199
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:04 schreef Zure het volgende:

[..]

Als ik nieuwsberichten zie over de Antillen dan moet ik altijd weer lachen hoe het daar aan toe gaat. Corruptie hier, snabbeltje daar en dan wordt het stereotype beeld weer bevestigd. Voor mij komt het altijd over als een bananenrepubliek.

Dan hebben we nog de hoge criminaliteit van Antillianen in Nederland. Nee mijn algemene beeld van Antillianen is niet bijzonder hoog.

Maar een goede vriend van mij is half Antilliaans en een vriendin van mij volledig Antilliaans en ik ken weinig mensen die zo hard werken als zij.

Ik ken inderdaad Nederlanders die voldoen aan "verwend, egoistisch en manipulatief". Maar ik ken er veel meer die daar niet aan voldoen.

Kortom beoordeel ieder persoon op zichzelf.
Natuurlijk, ieder persoon moet ik als individu beoordelen. Maar dat is ook gewoon moeilijk op een gegeven moment en ik heb niet het idee dat elke Nederlander mij als individu beoordeeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:11:09 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655207
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:09 schreef zG. het volgende:

[..]

Is dat dan niet zijn persoonlijke tekortkoming? Bedoel, je snapt best dat een individu niet de algehele afkomst vertegenwoordigd; als Antilliaan wil je ook niet afgerekend worden op wat andere Antillianen allemaal doen.

Let je wel een beetje op dat je frustraties op tijd aangepakt worden? Als je iemand hebt in je buurt waar je last van heb, blijf dan niet met die persoon omgaan. Of bespreek het met die persoon, kijk of er wederzijds begrip is, en zo niet, dan is het einde verhaal. Anders reken je het groepje af op wat één persoon doet.
Ja, over deze persoon zit ik inderdaad te denken dat het tijd is om afstand te nemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:12:19 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655220
Je vooroordeelt zelf even hard. Slechte insteek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160655229
Kijk, ik kan het ook niet zo vinden met Nederlanders. Daarmee bedoel ik dat het bij mij een beetje begint te kriebelen als ik te lang in aanraking met ze ben aan één stuk door, want de humor is ondragelijk, de kijk op zaken is anders, het kost me simpelweg moeite om te lang sociaal te doen. Het is echter wel zo dat ik de persoon zelf beoordeel, ik blijf 'open' voor nieuwe personen, zonder ze al meteen negatief te zien (door eerdere ervaringen).
pi_160655275
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, over deze persoon zit ik inderdaad te denken dat het tijd is om afstand te nemen.
Vraag me af waarom je dat niet al heb gedaan. Op z'n minst later verwateren, als je 'm toch niet kan verdragen. Mensen blijven veranderen, kan voorkomen dat je om wat voor reden dan ook uit elkaar groeit. Beste vriend dit dat is geen reden om met een giftige vriendschap door te gaan.
pi_160655286
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:12 schreef Copycat het volgende:
Je vooroordeelt zelf even hard. Slechte insteek.
Dit. Wat een hypocrisie.
Ja doei.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:27:08 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655433
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. Wat een hypocrisie.
Ik zie het als "fighting fire with fire". Waarom moet ik elke keer "the moral high ground" nemen? Ik word daardoor alleen maar benadeeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:28:02 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655453
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:12 schreef zG. het volgende:
Kijk, ik kan het ook niet zo vinden met Nederlanders. Daarmee bedoel ik dat het bij mij een beetje begint te kriebelen als ik te lang in aanraking met ze ben aan één stuk door, want de humor is ondragelijk, de kijk op zaken is anders, het kost me simpelweg moeite om te lang sociaal te doen. Het is echter wel zo dat ik de persoon zelf beoordeel, ik blijf 'open' voor nieuwe personen, zonder ze al meteen negatief te zien (door eerdere ervaringen).
Ja, ik dus ook. Precies hoe jij het doet, doe ik het ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:29:03 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655469
Heeft niks met moral high ground te maken maar alles met splinters en balken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:29:23 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655473
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:16 schreef zG. het volgende:

[..]

Vraag me af waarom je dat niet al heb gedaan. Op z'n minst later verwateren, als je 'm toch niet kan verdragen. Mensen blijven veranderen, kan voorkomen dat je om wat voor reden dan ook uit elkaar groeit. Beste vriend dit dat is geen reden om met een giftige vriendschap door te gaan.
Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:30:06 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655485
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Copycat het volgende:
Heeft niks met moral high ground te maken maar alles met splinters en balken.
Wat bedoel je met splinters en balken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:30:23 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160655488
Dit topic voedt waarom je in het algemeen een hekel zou moeten hebben aan mensen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160655501
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:12 schreef zG. het volgende:
Kijk, ik kan het ook niet zo vinden met Nederlanders.
Mooi. Weten we dat ook weer.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 14 maart 2016 @ 10:31:49 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655508
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:

Wat bedoel je met splinters en balken?
Dat je anderen verwijt wat je zelf doet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:31:53 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655509
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Dit topic voedt waarom je in het algemeen een hekel zou moeten hebben aan mensen.
Mensen in het algemeen zijn kut, dat klopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160655542
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..

Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren. Zeker als het vanuit een allochtone hoek komt. Maar goed, TS kan wellicht ook niet zo denderend incasseren, gezien de ja maar ik heb het zwaar gehad enzo die toch wel heul erg vaak langs komt in zijn posts.

Afijn, wat zG zegt. Ik probeer ook zoveel mogelijk op individu te beoordelen, want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien. Aan één kant juich ik het toe dat er meer aandacht komt voor diversiteit, maar aan de andere kant lijkt het niet zozeer een (her)verdeling onder elkaar op te leveren, als nog meer van elkaar en dat helpt denk ik niet zo in verstevigen van sociale cohesie.
pi_160655566
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:31 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Mooi. Weten we dat ook weer.
Je zal er niets van merken, ik zal me niet minder beschaafd tegenover je gedragen. Het contact blijft echter wel oppervlakkig. Maar goed, ik ben zelf sowieso kieskeurig over 'persoonlijk worden', dus dat speelt ook wel mee.

"Niet zo vinden met Nederlanders" als in 'dieper contact'.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:35:18 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655568
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..

Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren. Zeker als het vanuit een allochtone hoek komt. Maar goed, TS kan wellicht ook niet zo denderend incasseren, gezien de ja maar ik heb het zwaar gehad enzo die toch wel heul erg vaak langs komt in zijn posts.

Afijn, wat zG zegt. Ik probeer ook zoveel mogelijk op individu te beoordelen, want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien. Aan één kant juich ik het toe dat er meer aandacht komt voor diversiteit, maar aan de andere kant lijkt het niet zozeer een verdeling onder elkaar op te leveren, als nog meer van elkaar en dat helpt denk ik niet zo in verstevigen van sociale cohesie.
Ik kan prima incasseren hoor. Of heb je reden om te geloven dat ik dat niet kan dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:35:20 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160655569
stereotypering maakt het leven een stuk simpeler en makkelijker
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160655578
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien.
Niet-Nederlands?
pi_160655592
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan prima incasseren hoor. Of heb je reden om te geloven dat ik dat niet kan dan?
Je komt heel geprikkeld over, beetje alsof je soms een kort lontje kan hebben en je stem kan verheffen. Zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 10:37:05 ]
pi_160655604
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je zal er niets van merken, ik zal me niet minder beschaafd tegenover je gedragen. Het contact blijft echter wel oppervlakkig. Maar goed, ik ben zelf sowieso kieskeurig over 'persoonlijk worden', dus dat speelt ook wel mee.

"Niet zo vinden met Nederlanders" als in 'dieper contact'.
Wat extreem racistisch. Hoeveel Nederlanders ken je überhaupt. Als het oppervlakkig blijft ken je iemand niet eens echt. :N
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160655609
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:37 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat extreem racistisch. Hoeveel Nederlanders ken je überhaupt. Als het oppervlakkig blijft ken je iemand niet eens echt. :N
Okay, bedankt.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:38:53 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655616
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:38:57 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160655618
uhmmm doe's niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 14 maart 2016 @ 10:39:15 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160655625
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo.
Misschien komt dat omdat je dingen roept waardoor men zich makkelijk moreel verheven kan voelen? Zoals een gehele bevolking in hokjes duwen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 14 maart 2016 @ 10:41:54 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655670
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je komt heel geprikkeld over, beetje alsof je soms een kort lontje kan hebben en je stem kan verheffen. Zeg maar.
Ja, soms heb ik wel een kort lontje en verhef ik mijn stem ook. Maar dat heeft niks te maken met incasseren en dat moet ook in deze wereld. Voor jezelf opkomen en kritisch kunnen zijn naar anderen is een pre in mijn beroepstak.

Dat heeft niks te maken met niet kunnen incasseren. Als ik straks in mijn beroepsveld ga werken kan ik niet met iedereen ja-knikken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160655674
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Natuurlijk, ieder persoon moet ik als individu beoordelen. Maar dat is ook gewoon moeilijk op een gegeven moment en ik heb niet het idee dat elke Nederlander mij als individu beoordeeld.
Waar ik moeite mee heb is dat jijzelf al in wij/zij denkt en praat en dan vervolgens klaagt dat anderen dat doen...
  maandag 14 maart 2016 @ 10:42:55 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655683
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
En die topics worden onderschreven door alle Nederlanders. Kortzichtig much?
Wat u niet wilt dat u geschiedt ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:43:56 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655701
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik moeite mee heb is dat jijzelf al in wij/zij denkt en praat en dan vervolgens klaagt dat anderen dat doen...
Ik probeer het niet te doen, maar hoe langer ik hier woon hoe moeilijker het is. In dat opzichte snap ik Nederlanders ook. Dat hokjes denken wordt gewoon aan je opgelegd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160655708
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan prima incasseren hoor. Of heb je reden om te geloven dat ik dat niet kan dan?
Het komt op dit forum niet altijd even best uit de verf, vind ik. Dat kan iets zeggen over mijn perceptie en hoe je een en ander hier uiteen zet. Hoe zich dat irl verhoudt is weer een tweede..

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet-Nederlands?
Volgens mijn paspoort wel, maar verder ligt het nogal aan wie je het vraagt. In dat opzicht is er wel een en ander veranderd sinds vroeger, niet alleen de aandacht daarvoor maar ook het hokje en bijgaand oordeel erover zijn wel versterkt in mijn optiek.
pi_160655766
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, soms heb ik wel een kort lontje en verhef ik mijn stem ook. Maar dat heeft niks te maken met incasseren en dat moet ook in deze wereld. Voor jezelf opkomen en kritisch kunnen zijn naar anderen is een pre in mijn beroepstak.

Dat heeft niks te maken met niet kunnen incasseren. Als ik straks in mijn beroepsveld ga werken kan ik niet met iedereen ja-knikken.
Alsof jij ooit in je 'beroepsveld' gaat werken. _O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160655801
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
Vergeet niet dat de manier waarop je een en ander ter sprake bent, het misschien wel gevoeliger maakt dan het onderwerp op zich. Als maatschappij zouden we idealiter samen grenzen moeten trekken en het oog om oog idee is niet hetzelfde als voor jezelf op komen als independed whatever. Dichter tot elkaar willen komen door hetzelfde mes te trekken is misschien niet de juiste tactiek. Tenminste, als je iets constructiefs zou willen bereiken, maar dat vraag ik me soms af of je niet gewoon gehoord wil worden en verder niet..
  maandag 14 maart 2016 @ 10:52:42 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160655851
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik probeer het niet te doen, maar hoe langer ik hier woon hoe moeilijker het is. In dat opzichte snap ik Nederlanders ook. Dat hokjes denken wordt gewoon aan je opgelegd.
Als ik van persoonlijke ervaring moet uitgaan. Ik werk ergens waar best wel wat mensen met een andere culturele achtergrond werken naast autochtone Nederlanders. Zowel hoger als lager opgeleid. Het zijn zelde de autochtone Nederlanders die met de hokjes-opmerkingen aankomen tijdens de lunch.

Met 0,0 aanmoediging hoor je dus soms wel eens opmerkingen over Turken, Marokkanen, moslims, negers, etc.. allemaal grappig bedoeld wel, en iedereen weet van elkaar dat ze geen racisten zijn maar 90% komt van de allochtonen, richting zichzelf en elkaar. En ja soms wordt er wel eens wat over blanken geroepen maar ook dat wordt als normaal ontvangen. Als het maar grappig is zijn er weinig grenzen.

Maar goed dit is een persoonlijke ervaring en dus wellicht niet representatief voor andere werkvloeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160655959
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik van persoonlijke ervaring moet uitgaan. Ik werk ergens waar best wel wat mensen met een andere culturele achtergrond werken naast autochtone Nederlanders. Zowel hoger als lager opgeleid. Het zijn zelde de autochtone Nederlanders die met de hokjes-opmerkingen aankomen tijdens de lunch.
Kan dat misschien ook te maken hebben met graag politiek correct willen zijn? Hoe zit het met de autochtonen onder elkaar?

quote:
Met 0,0 aanmoediging hoor je dus soms wel eens opmerkingen over Turken, Marokkanen, moslims, negers, etc.. allemaal grappig bedoeld wel, en iedereen weet van elkaar dat ze geen racisten zijn maar 90% komt van de allochtonen, richting zichzelf en elkaar. En ja soms wordt er wel eens wat over blanken geroepen maar ook dat wordt als "whatever" ontvangen. Als het maar grappig is.
Trying to fit in en zelfspot :P Hoor wel vaker dat men het liever recht in het gezicht heeft, dan achter elkaars rug om en in dat opzicht verbaast het me niet dat onder allo's vaker geroepen wordt..
pi_160655985
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
Over het algemeen zijn dat onderwerpen die aan geslingerd worden door het zoveelste nieuwsitem waarin één of meerdere personen met die genoemde achtergronden zich misdraagt in west Europa op een manier die bij die groep helaas oververtegenwoordigd is in verhouding met het percentage van die groep in de bevolking.

Stel dat jij een gast over de vloer krijgt die zonder het aan jou gevraagd te hebben een aantal andere gasten meeneemt. Je laat ze uit beleefdheid binnen en eentje misdraagt zich. Heb je dan niet het volste recht daarover te klagen? Ja toch? Maar hebben die 'gasten' eenzelfde recht om zich te beklagen over jouw gastvrijheid, je huisinrichting e.d.?

Wat dat dan versterkt is het wij/zij systeem. Jij profileert je als Antilliaan, niet als Nederlander maar wenst vervolgens wel exact dezelfde behandeling en rechten als een Nederlander.
Bij mij wringt dat. Ik gun je diezelfde behandeling en rechten.. maar ik heb er moeite mee dat je alleen 'Nederlander' bent wanneer het je voordeel/gewin oplevert en je tegelijkertijd je afzet tegen Nederland en Nederlanders.

Ik ben behoorlijk fel tegen discriminatie door wie en tegen wie dan ook, heb ook jaren voor Art.1 gewerkt maar eerlijkheid dwingt me te zeggen dat deze systematiek me steeds moeilijker valt.
  maandag 14 maart 2016 @ 11:03:32 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656023
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kan dat misschien ook te maken hebben met graag politiek correct willen zijn? Hoe zit het met de autochtonen onder elkaar?
Kan maar onderling hoor ik nooit stiekem gezooi oid. Heb als blanke in het bijzijn van blanken eigenlijk maar bizar weinig racistische opmerkingen gehoord (behalve dan opmerkingen die overduidelijk als shock-value grap waren bedoeld). Kan liggen aan het soort mensen waar ik mee omga.

quote:
[..]

Trying to fit in en zelfspot :P Hoor wel vaker dat men het liever recht in het gezicht heeft, dan achter elkaars rug om en in dat opzicht verbaast het me niet dat onder allo's vaker geroepen wordt..
Niemand verwacht het van ze. De humor kan over vanalles gaan. We hebben bijvoorbeeld 1 Iranier die atheist is en een beetje een vrome Marokkaan. Die fucken elkaar ook wel eens. Uiteindelijk iedereen goede vrienden.

Niemand projecteert hen een identiteit toe die ze niet zelf eerst opbouwen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160656142
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:03 schreef SpecialK het volgende:
Niemand projecteert hen een identiteit toe.
Een identiteit gaat wel erg ver maar Nederlanders hebben als groep idd wel wat 'trekjes'. Wanneer we het over de Nederlandse cultuur en normen en waarden hebben, belichten we eigenlijk alleen de zaken die we als positief zien maar we hebben als groep weldegelijk trekjes die niet zo positief zijn.
De Nederlandse gierigheid is bijvoorbeeld wereldberoemd. Net als de gewoonte om bot te zijn naar dienstverleners zoals buschauffeurs, serveersters en kassières. De 'alles prima maar niet in mijn achtertuin' houding vind ik er ook niet één om trots op te zijn.

Maar ik presenteer me als Nederlander en voel me Nederlands.. dan mag ik naar Nederlands gebruik ook kritiek geven. ;)
  maandag 14 maart 2016 @ 11:14:31 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656197
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een identiteit gaat wel erg ver maar Nederlanders hebben als groep idd wel wat 'trekjes'. Wanneer we het over de Nederlandse cultuur en normen en waarden hebben, belichten we eigenlijk alleen de zaken die we als positief zien maar we hebben als groep weldegelijk trekjes die niet zo positief zijn.
Iedereen heeft een cultuur. Zelfs als ze zichzelf er van hebben overtuigd dat ze geen cultuur hebben.

quote:
De Nederlandse gierigheid is bijvoorbeeld wereldberoemd.
Tegelijkertijd is er geen bijna volk te vinden wat zo veel geld en tijd stopt in goede doelen. Er is dus ook zoiets als een onverdiende reputatie.

quote:
Net als de gewoonte om bot te zijn naar dienstverleners zoals buschauffeurs, serveersters en kassières. De 'alles prima maar niet in mijn achtertuin' houding vind ik er ook niet één om trots op te zijn.

Maar ik presenteer me als Nederlander en voel me Nederlands.. dan mag ik naar Nederlands gebruik ook kritiek geven. ;)
Ik presenteer mij als mezelf. Sommige dingen zullen overkomen als Nederlandse trekjes, andere dingen juist totaal niet. Netto zal ik wel vooral een Nederlander zijn. Maar verder hou ik mijzelf weinig bezig met labeltjes. Ik onderken dat ze bestaan en dat je over groepen weldegelijk dingen kan zeggen maar tegelijkertijd hou ik rekening met eigenschappen in het individu en groepen binnen de cultuur die deze regels ontstijgen.

Hoe jij kiest je aan mij te presenteren is hoe ik je neem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160656215
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
Stel dat jij een gast over de vloer krijgt die zonder het aan jou gevraagd te hebben een aantal andere gasten meeneemt. Je laat ze uit beleefdheid binnen en eentje misdraagt zich. Heb je dan niet het volste recht daarover te klagen? Ja toch? Maar hebben die 'gasten' eenzelfde recht om zich te beklagen over jouw gastvrijheid, je huisinrichting e.d.?
Snap je punt, maar dit werkt twee kanten op natuurlijk. Want wanneer houdt je op gast te zijn?

quote:
Wat dat dan versterkt is het wij/zij systeem. Jij profileert je als Antilliaan, niet als Nederlander maar wenst vervolgens wel exact dezelfde behandeling en rechten als een Nederlander.
Bij mij wringt dat. Ik gun je diezelfde behandeling en rechten.. maar ik heb er moeite mee dat je alleen 'Nederlander' bent wanneer het je voordeel/gewin oplevert en je tegelijkertijd je afzet tegen Nederland en Nederlanders.
Probleem is dat je met een accent, een buitenlandse naam en met een kleurtje je je als Nederlander kan proberen te profileren tot je erbij neervalt, maar het wordt ook gewoon niet geaccepteerd door autochtonen. Je blijft toch een soort van buitenstaander, ondanks het al je hele leven in Nederland te wonen of het halen van je inburgeringscursus, het netjes betalen van belastingen en andere spelregels van dit land.
Het hoogst haalbare lijkt vooral weg gelegd voor mensen die iets met aanzien bereiken in de sport of in de politiek zo, maar ook dan ben en blijf je een Nederlandse Marokkaan, etc.

In het gewone leven zie ik dan vooral goed bedoelde, maar denigrerende positiviteit van nou wat goed dat je zo geïntegreerd bent zeg! Die nadruk dat het zo een soort van bijzonder is dat je wel je best doet of dat je redelijk Nederlands praat en ook een boterham met kaas luncht enzo. Als je wil dat integreren normaal wordt bevonden, dan ligt hier nog wel een aandachtspunt vind ik.

quote:
Ik ben behoorlijk fel tegen discriminatie door wie en tegen wie dan ook, heb ook jaren voor Art.1 gewerkt maar eerlijkheid dwingt me te zeggen dat deze systematiek me steeds moeilijker valt.
Het gaat in beide kanten meer richting extremen, dus het verbaast me niet dat dit sentiment aan beide kanten meer en meer heerst..
pi_160656248
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:14 schreef SpecialK het volgende:
Ik presenteer mij als mezelf. Sommige dingen zullen overkomen als Nederlandse trekjes, andere dingen juist totaal niet. Netto zal ik wel vooral een Nederlander zijn. Maar verder hou ik mijzelf weinig bezig met labeltjes. Ik onderken dat ze bestaan en dat je over groepen weldegelijk dingen kan zeggen maar tegelijkertijd hou ik rekening met eigenschappen in het individu en groepen binnen de cultuur die deze regels ontstijgen.
Als jij jezelf omschrijft en nationaliteit/afkomst komt ter sprake, wat zeg je dan? Ik zeg dan 'Nederlandse' want ik heb niet alleen een Nederlands paspoort, ik voel me Nederlandse.
Dát bedoel ik met hoe je je presenteert. Bij veel allochtonen zie ik dat zij zich dan presenteren met de nationaliteit van hun voorouders.
quote:
Hoe jij kiest je aan mij te presenteren is hoe ik je neem.
Ik laat me niet door jou nemen. :{w
pi_160656273
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:03 schreef SpecialK het volgende:
Niemand projecteert hen een identiteit toe die ze niet zelf eerst opbouwen.
Indien je zelf autochtoon bent, zou ik toch een kleine kanttekening willen plaatsen dat je misschien niet het juiste referentiekader hebt om dat te kunnen beoordelen. Soort van beroepsdeformatie, omdat je eigen cultuur zo een gwoonte kan zijn dat het je helemaal niet op hoeft te vallen en dit vanuit een andere achtergrond best weleens heel anders ervaren zou kunnen worden..
pi_160656319
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is dit niet jouw perceptie, en kan het daardoor dus niet afwijken van de werkelijkheid? Met andere woorden: is dit niet wat jij zo ervaart (door je eigen onzekerheden?) en dat zij het dus totaal niet zo bedoelen?
Dit hoor ik zo ontzettend veel van expats hoor! Dat de gemiddelde Nederlander graag aan cultuurkritiek doet, maar zelf niet goed om kan gaan met cultuurkritiek op zijn eigen cultuur (zie de zwarte pieten discussie en leg daarnaast de Islamdiscussie).

We zijn goed in kritiek geven, maar niet goed in kritiek ontvangen.
  maandag 14 maart 2016 @ 11:25:04 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656327
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als jij jezelf omschrijft en nationaliteit/afkomst komt ter sprake, wat zeg je dan? Ik zeg dan 'Nederlandse' want ik heb niet alleen een Nederlands paspoort, ik voel me Nederlandse.
Dát bedoel ik met hoe je je presenteert. Bij veel allochtonen zie ik dat zij zich dan presenteren met de nationaliteit van hun voorouders.
Oh daar ben ik het zeker mee eens. Er is maar weinig wat me meer kan ergeren dan iemand die in Nederland is geboren, naar Nederlandse basisscholen is geweest, Nederlandse vrienden heeft, in Nederland belasting betaalt, hier woont en leeft en dan alsnog roept dat hij een "Turk" of "Marokkaan" is. Omdat hij toevallig net even 20 dagen totaal meer heeft doorgebracht in het "moederland" dan de gemiddelde strandhangende Anita's en Corries en omdat moesje vroeger altijd zulke lekkere Marokkaanse thee schonk.

Dat je een culturele achtergrond mee krijgt van je ouders is onmiskenbaar. En prima. Maar laten we niet doen alsof het thuisleven 90% van je identiteit bepaalt. We zijn allemaal volwassenen in een open vrij samenleving.

quote:
[..]

Ik laat me niet door jou nemen. :{w
Ik neem iedereen op dit forum. Jij staat op de lijst na Yvonne.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160656349
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als jij jezelf omschrijft en nationaliteit/afkomst komt ter sprake, wat zeg je dan? Ik zeg dan 'Nederlandse' want ik heb niet alleen een Nederlands paspoort, ik voel me Nederlandse.
Dát bedoel ik met hoe je je presenteert. Bij veel allochtonen zie ik dat zij zich dan presenteren met de nationaliteit van hun voorouders.
Omdat dat is wat men gemiddeld wil horen als ze vragen waar je vandaan komt of wat je afkomst is. Want met zo een naam, accent of kleurtje kun je geen Nederlander zijn natuurlijk.
Maar daar mag je ook niet over klagen, want men stelt interesse in je dus kom maar op met je familiestamboom.. |:(
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 11:27:23 #57
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160656367
Toch mooi hoe vaak ik zie dat mensen van zogenaamde "minderheidsgroepen" altijd maar roepen naar hoe racistisch en kut en noem maar op, de "blanke" Nederlander wel niet is.

Terwijl uberhaupt zoiets roepen al een racistische grondslag heeft. Net als hoe ik zo vaak bepaalde Marokkanen maar al te hard heb horen roepen dat ze gediscrimineerd worden. Maar wel zonder blikken of blozen zeggen dat ze homo's en joden haten. :')

Anyway, sommige kaaskoppen zijn ook gewoon kutvolk. Is een feit. Maar sommige antillianen ook. En sommige ijslanders ook. Al schijnen die erom bekend te staan dat ze heel tof en vriendelijk zijn. Toch durf ik te wedden dat er in Ijsland ook klootzakken rondlopen.

Conclusie: de wereld zit vol met klootzakken en iedereen is een racist! ^O^
  maandag 14 maart 2016 @ 11:27:30 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656368
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Indien je zelf autochtoon bent, zou ik toch een kleine kanttekening willen plaatsen dat je misschien niet het juiste referentiekader hebt om dat te kunnen beoordelen. Soort van beroepsdeformatie, omdat je eigen cultuur zo een gwoonte kan zijn dat het je helemaal niet op hoeft te vallen en dit vanuit een andere achtergrond best weleens heel anders ervaren zou kunnen worden..
Mijn eigen cultuur (die ik zoals ik al aangaf zeker wel bewust ervaar) staat niet in de weg bij het kunnen beoordelen van iemands gedrag binnen een rationeel kader.

Oh en niet dat ik per se vind dat het een overtuigend tegenargument zou moeten zijn maar misschien vind jij het overtuigend: Ik woon al jaren half in Azie dus ik ben mij vrij bewust van culturele dynamiek. Maar ik denk dat elk open persoon de capaciteit heeft om dat te kunnen. Ongeacht of deze persoon pendelt tussen culturen in.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160656388
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik probeer het niet te doen, maar hoe langer ik hier woon hoe moeilijker het is. In dat opzichte snap ik Nederlanders ook. Dat hokjes denken wordt gewoon aan je opgelegd.
Ik denk dat ik je irritatie wel begrijp, maar misschien moet je hem anders vertalen voor jezelf. Als je naar het grotere geheel kijkt, kan ik best wel in bepaalde karakter trekjes komen die je bij "Nederlanders" noemt. En zeker in het hokjes denken.

Maar ook Nederlanders zijn "maar mensen in een systeem", die opgevoed worden met denkbeelden en richtlijnen die bij de Nederlandse maatschappij horen. En daar is genoeg mis mee. Maar ook genoeg moois aan.

Maar als je dat mee gaat nemen in hoe je naar ieder individu gaat kijken ga je een hele vijandige houding aannemen. En dan kom je ook niet meer echt in gesprek met mensen, waardoor je niet merkt dat er genoeg mooie exemplaren tussen zitten. :)

Dus doe nou vooral niet wat je iedereen verwijt. Ga nou niet mee in dat generaliserende denken, en denk voor jezelf. Doe dingen, en handel naar dingen omdat jij het zo wil. En niet omdat anderen het OOK doen..

Wil je in een maatschappij leven waar vooroordelen voorkomen? Juist niet toch. Dan is het toch niet de oplossing om daar aan mee te gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 11:30:44 ]
pi_160656409
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn eigen cultuur (die ik zoals ik al aangaf zeker wel bewust ervaar) staat niet in de weg bij het kunnen beoordelen van iemands gedrag binnen een rationeel kader.

Oh en niet dat ik per se vind dat het een overtuigend tegenargument zou moeten zijn maar misschien vind jij het overtuigend: Ik woon al jaren half in Azie dus ik ben mij vrij bewust van culturele dynamiek.
Dat helpt vaak wel mee, een tijdje zelf allochtoon zijn in een andere cultuur.. :Y
pi_160656410
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
Is het ook niet, maar bedoel je dat je geen reacties wilt?
pi_160656427
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Snap je punt, maar dit werkt twee kanten op natuurlijk. Want wanneer houdt je op gast te zijn?
Voor mij op het moment dat je je niet meer als gast opstelt. Mijn vriend die hier niet woont maar zegt dat hij 'naar huis gaat' als hij naar mij toe gaat. Die ongevraagd dingen aanpakt in mijn huis zoals het legen van de vuilnisbak, het vervangen van kapotte lampjes, het uitlaten van de hond. En derhalve ook niet meer vraagt of hij een biertje mag maar die gewoon pakt. Daarbij is hij geïntegreerde in mijn huishouden; kent hij de gewoontes, gebruiken en huisregels en past hij zich daar ook aan aan al neemt hij zijn eigen 'dingen' ook mee natuurlijk, ze conflicteren niet. En wij maken het hem ook niet onmogelijk om hier zijn plek te vinden; hij hoeft bv geen kaas te eten wat hij niet lust.
quote:
[..]

Probleem is dat je met een accent, een buitenlandse naam en met een kleurtje je je als Nederlander kan proberen te profileren tot je erbij neervalt, maar het wordt ook gewoon niet geaccepteerd door autochtonen. Je blijft toch een soort van buitenstaander, ondanks het al je hele leven in Nederland te wonen of het halen van je inburgeringscursus, het netjes betalen van belastingen en andere spelregels van dit land.
Het hoogst haalbare lijkt vooral weg gelegd voor mensen die iets met aanzien bereiken in de sport of in de politiek zo, maar ook dan ben en blijf je een Nederlandse Marokkaan, etc.

In het gewone leven zie ik dan vooral goed bedoelde, maar denigrerende positiviteit van nou wat goed dat je zo geïntegreerd bent zeg! Die nadruk dat het zo een soort van bijzonder is dat je wel je best doet of dat je redelijk Nederlands praat en ook een boterham met kaas luncht enzo. Als je wil dat integreren normaal wordt bevonden, dan ligt hier nog wel een aandachtspunt vind ik.
Klopt, ik heb het makkelijk met een blank uiterlijk en een accent dat in Nederland vaak als positief wordt gezien. Mijn buurvrouw heeft echter een Marokkaans uiterlijk maar wordt zover ik weet overal al snel klakkeloos als Nederlandse geaccepteerd. Zij spreekt trouwens accentloos Nederlands. Het kan dus wel al heb je gelijk dat het voor haar moeilijker is dan voor mij.
quote:
Het gaat in beide kanten meer richting extremen, dus het verbaast me niet dat dit sentiment aan beide kanten meer en meer heerst..
Klopt. Ik had graag een land gehad waarin we ons konden voelen als één land, één natie en één volk. Ook de Nederlandse weg-met-ons cultuur is er debet aan dat dat hier maar niet wil lukken.
pi_160656541
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn dat onderwerpen die aan geslingerd worden door het zoveelste nieuwsitem waarin één of meerdere personen met die genoemde achtergronden zich misdraagt in west Europa op een manier die bij die groep helaas oververtegenwoordigd is in verhouding met het percentage van die groep in de bevolking.

Stel dat jij een gast over de vloer krijgt die zonder het aan jou gevraagd te hebben een aantal andere gasten meeneemt. Je laat ze uit beleefdheid binnen en eentje misdraagt zich. Heb je dan niet het volste recht daarover te klagen? Ja toch? Maar hebben die 'gasten' eenzelfde recht om zich te beklagen over jouw gastvrijheid, je huisinrichting e.d.?

Wat dat dan versterkt is het wij/zij systeem. Jij profileert je als Antilliaan, niet als Nederlander maar wenst vervolgens wel exact dezelfde behandeling en rechten als een Nederlander.
Bij mij wringt dat. Ik gun je diezelfde behandeling en rechten.. maar ik heb er moeite mee dat je alleen 'Nederlander' bent wanneer het je voordeel/gewin oplevert en je tegelijkertijd je afzet tegen Nederland en Nederlanders.

Ik ben behoorlijk fel tegen discriminatie door wie en tegen wie dan ook, heb ook jaren voor Art.1 gewerkt maar eerlijkheid dwingt me te zeggen dat deze systematiek me steeds moeilijker valt.
Jouw hele (zwaar uitgekauwde) gastanalogie is een kwestie van wij/zij-denken, dus ook erg hypocriet van jou dat je TS hiervan beticht.
pi_160656564
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:37 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Jouw hele (zwaar uitgekauwde) gastanalogie is een kwestie van wij/zij-denken, dus ook erg hypocriet van jou dat je TS hiervan beticht.
Niet als je verder leest want een gast kan dus gewoon een bewoner worden.
  maandag 14 maart 2016 @ 11:39:43 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160656568
Beste TS. Als "makamba" op curaçao heb ik altijd het idee dat de lokale bevolking wat van je wil. Een polar, een sigaretje. Je wordt gewaardeerd om je geld en het lijkt alsof ze allemaal wat van je willen. Is dit ook zo? Natuurlijk niet voor iedereen. Hetzelfde geldt voor de mensen hier. Loyal mensen zijn schaars, overal!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160656600
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niet als je verder leest want een gast kan dus gewoon een bewoner worden.
Ja, tot ze ergens commentaar op hebben, want dan zijn het weer ondankbare gasten.
pi_160656621
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor mij op het moment dat je je niet meer als gast opstelt. Mijn vriend die hier niet woont maar zegt dat hij 'naar huis gaat' als hij naar mij toe gaat. Die ongevraagd dingen aanpakt in mijn huis zoals het legen van de vuilnisbak, het vervangen van kapotte lampjes, het uitlaten van de hond. En derhalve ook niet meer vraagt of hij een biertje mag maar die gewoon pakt. Daarbij is hij geïntegreerde in mijn huishouden; kent hij de gewoontes, gebruiken en huisregels en past hij zich daar ook aan aan al neemt hij zijn eigen 'dingen' ook mee natuurlijk, ze conflicteren niet. En wij maken het hem ook niet onmogelijk om hier zijn plek te vinden; hij hoeft bv geen kaas te eten wat hij niet lust.
Helaas is dit in de praktijk dus geen garantie om erbij te (mogen) horen, ben ik bang..

quote:
[..]

Klopt, ik heb het makkelijk met een blank uiterlijk en een accent dat in Nederland vaak als positief wordt gezien. Mijn buurvrouw heeft echter een Marokkaans uiterlijk maar wordt zover ik weet overal al snel klakkeloos als Nederlandse geaccepteerd. Zij spreekt trouwens accentloos Nederlands. Het kan dus wel al heb je gelijk dat het voor haar moeilijker is dan voor mij.
Wat is klakkeloos als Nederlands geaccepteerd worden en hoe ervaart zij dit? Uit mijn ervaring merk ik dat ik een iets afwijkende definitie lijk te hebben van wat men als acceptatie dan wel een soort van tolerantie beschouwt..

quote:
[..]

Klopt. Ik had graag een land gehad waarin we ons konden voelen als één land, één natie en één volk. Ook de Nederlandse weg-met-ons cultuur is er debet aan dat dat hier maar niet wil lukken.
Denk dat er teveel een focus ligt op onze verschillen en niet de overeenkomsten waar we collectief heen zouden willen..
pi_160656670
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:41 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ja, tot ze ergens commentaar op hebben, want dan zijn het weer ondankbare gasten.
Dat ligt er aan. In geval van TS stelt hij zich weer als gast op door zichzelf als gast te benoemen en heeft vervolgens kritiek op de oorspronkelijke bewoners.
Dan vind ik het niet raar dat je weer als gast gezien wordt.

Maar mijn buurvrouw mag bv met haar Marokkaanse uiterlijk prima commentaar hebben op bv het defensiebeleid. Waarom niet?
  maandag 14 maart 2016 @ 11:51:49 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160656779
Waarom kan je makkelijker omgaan met "laagopgeleide" Nederlanders en voel jij je meer "beoordeeld" door "hogeropgeleide" Nederlanders?

Heeft dat niet meer te maken met typische statusverschillen dan met cultuurverschillen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_160656798
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Wat is klakkeloos als Nederlands geaccepteerd worden en hoe ervaart zij dit? Uit mijn ervaring merk ik dat ik een iets afwijkende definitie lijk te hebben van wat men als acceptatie dan wel een soort van tolerantie beschouwt..
Ik zei er bewust bij 'al snel' want idd wie geen enkel contact met haar heeft ziet haar door haar uiterlijk eerst als Marokkaanse. Maar wie meer dan twee woorden met haar heeft gewisseld of iets langer in haar nabijheid heeft verkeerd (zoals de buurt bv) ziet haar als Nederlandse.

Lastig uitleggen. Zijn veel kleine dingen zoals wanneer men het over haar heeft en haar wil duiden iets zegt als 'zij van nummer **' of 'zij van (beroep)' of 'zij van die * kinderen' ipv 'die Marokkaanse'. Je duidt iemand met het meest opvallende kenmerk en dat is bij haar dus niet meer haar Marokkaanse afkomst.
pi_160656893
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat ligt er aan. In geval van TS stelt hij zich weer als gast op door zichzelf als gast te benoemen en heeft vervolgens kritiek op de oorspronkelijke bewoners.
Dan vind ik het niet raar dat je weer als gast gezien wordt.

Maar mijn buurvrouw mag bv met haar Marokkaanse uiterlijk prima commentaar hebben op bv het defensiebeleid. Waarom niet?
Je legt de verantwoordelijkheid nu bij de persoon met buitenlandse afkomst, maar laat tegelijkertijd zien dat je ze eigenlijk gewoon altijd als anders blijft zien. Deze persoon kan namelijk op ieder moment weer gedegradeerd worden tot gast. Het is alsof je in een ruzie tegen je vriend zegt "rot dan lekker op naar je eigen huis" en dan verbaasd doen dat hij zich, wanneer jullie wel op een lijn zitten, toch niet helemaal thuis voelt.
pi_160657125
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:57 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Je legt de verantwoordelijkheid nu bij de persoon met buitenlandse afkomst,
Daar hoort die ook.
quote:
maar laat tegelijkertijd zien dat je ze eigenlijk gewoon altijd als anders blijft zien.
Hoe?
quote:
Deze persoon kan namelijk op ieder moment weer gedegradeerd worden tot gast.
Nee, in mijn verhaal doet hij dat zelf, net als TS dat in zijn OP doet.
quote:
Het is alsof je in een ruzie tegen je vriend zegt "rot dan lekker op naar je eigen huis" en dan verbaasd doen dat hij zich, wanneer jullie wel op een lijn zitten, toch niet helemaal thuis voelt.
Als hij zijn gebruiken (cultuur) aan mij zou willen opdringen dan zou ik dat idd doen ja. Echter dat veroorzaakt hij dan zelf door onze gebruiken niet te accepteren.
Wij houden er rekening mee dat hij geen kaas lust maar als hij dan zou gaan eisen (onder het roepen van 'discriminatie!') dat wij ook geen kaas meer eten.. dan kan hij vertrekken idd.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:13:58 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160657280
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar hoort die ook.

[..]

Hoe?

[..]

Nee, in mijn verhaal doet hij dat zelf, net als TS dat in zijn OP doet.

[..]

Als hij zijn gebruiken (cultuur) aan mij zou willen opdringen dan zou ik dat idd doen ja. Echter dat veroorzaakt hij dan zelf door onze gebruiken niet te accepteren.
Wij houden er rekening mee dat hij geen kaas lust maar als hij dan zou gaan eisen (onder het roepen van 'discriminatie!') dat wij ook geen kaas meer eten.. dan kan hij vertrekken idd.
Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn gebruiken opdring aan een Nederlandse.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160657294
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar hoort die ook.
Niet alleen.

quote:
[..]

Hoe?
Door de verantwoordelijkheid eenzijdig neer te leggen, ontsla je de andere helft daarvan en dat verdeelt.

quote:
[..]

Nee, in mijn verhaal doet hij dat zelf, net als TS dat in zijn OP doet.
Te simplistisch in een groepsverband als we het hebben over een dynamiek die van twee kanten moet komen..
pi_160657414
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn gebruiken opdring aan een Nederlandse.
Nee, je profileert je als Antilliaan en niet als Nederlander.
pi_160657441
Als je hier niet opgegroeid bent, dan kan je niet volledig integreren, geldt voor alle landen overigens.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:23:12 #77
123170 alors
zlata1234
pi_160657479
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, je profileert je als Antilliaan en niet als Nederlander.
Dus, dringt hij jou iets op?

En, wat was eerder? Dat hij zich profileert als Antilliaan of dat hij steeds door Nederlanders als Antilliaan wordt gezien en niet als Nederlander? En dat hij daardoor is gaan denken, 'laat maar, ik ben en blijf nu eenmaal Antilliaan'.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_160657498
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:14 schreef Scary_Mary het volgende:
Te simplistisch in een groepsverband als we het hebben over een dynamiek die van twee kanten moet komen..
Waarom? Je "integreert", dat 'in' zegt het al; aanpassen aan het bestaande geheel.
Waarom zou het bestaande geheel zich aan moeten passen aan hetgeen erbij komt?

Dat een samenleving langzaam zal veranderen door een grote toestroom van buiten heeft niets met integreren te maken.
pi_160657523
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:20 schreef wiskundenoob het volgende:
Als je hier niet opgegroeid bent, dan kan je niet volledig integreren, geldt voor alle landen overigens.
Je kan wel volledig integreren maar assimileren is heel erg moeilijk inderdaad. Maar dat hoeft dan ook niet.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:28:19 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_160657568
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, over deze persoon zit ik inderdaad te denken dat het tijd is om afstand te nemen.
Mooi. Dan kun je nu misschien zelf stoppen met dat veroordelen?
pi_160657837
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan wel volledig integreren maar assimileren is heel erg moeilijk inderdaad. Maar dat hoeft dan ook niet.
Dan bedoelde ik dus assimileren. Het hoeft niet maar is wel handig als je het kan zodat je bepaalde uitingen van je landgenoten snapt en op z'n speelse manier kan pareren.
pi_160657905
Sinds je enige tijd geleden bekend hebt zo nu en dan te trollen in topics hier, voel ik weinig behoefte te reageren op je topics. Ik vraag me dan ook af of dit onderwerp je echt boeit?

Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160657912
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom? Je "integreert", dat 'in' zegt het al; aanpassen aan het bestaande geheel.
Waarom zou het bestaande geheel zich aan moeten passen aan hetgeen erbij komt?
Omdat het geen statisch iets is, zo een samenleving? Omdat je als inwoner hier een onderdeel uit kan maken van de ontwikkeling daarvan en de discussie daarover. Om samen tot één geheel te komen en niet klakkeloos achter de kudde aan te (mogen) lopen alsof die kudde de enige waarheid in pacht heeft.
Zeker in het land van het poldermodel zou je toch mogen verwachten dat je als een volwaardig gesprekspartner een en ander ter discussie zou mogen brengen.

Maar ja, daar ligt misschien ook wel een stukje van de issue hier. Integratie lijkt volgens sommigen vooral te zijn dat ze geen last van je moeten hebben.

quote:
Dat een samenleving langzaam zal veranderen door een grote toestroom van buiten heeft niets met integreren te maken.
Waarom vindt je dat los staan?
pi_160657926
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:41 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dan bedoelde ik dus assimileren. Het hoeft niet maar is wel handig als je het kan zodat je bepaalde uitingen van je landgenoten snapt en op z'n speelse manier kan pareren.
Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom is assimilatie daarvoor nodig?
Met integratie pas je je aan aan de bestaande groep maar behoud je je eigenheid zolang die niet conflicteert.
Met assimilatie wordt je een kopie van de bestaande groep en geef je je eigenheid op.
pi_160658159
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom is assimilatie daarvoor nodig?
Met integratie pas je je aan aan de bestaande groep maar behoud je je eigenheid zolang die niet conflicteert.
Met assimilatie wordt je een kopie van de bestaande groep en geef je je eigenheid op.
Dusdanig integreren dat je kan assimileren, maar ik zeg nergens dat dat moet. De mensen die dat niet kunnen, zullen zich altijd buitenlands voelen.
pi_160658365
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:44 schreef Scary_Mary het volgende:
Waarom vindt je dat los staan?
Integreren is een actief en bewust proces waar je aan moet werken en wat relatief snel moet gebeuren wil de samenleving een samenleving blijven.
Dat de maatschappij langzaam verandert door een grote instroom van buitenaf is een traag en passief proces waarbij de noodzaak van snelheid volledig ontbreekt.
  maandag 14 maart 2016 @ 13:18:08 #87
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160658631
Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik mij af wat TS dan hier nou eigenlijk nog doet tussen al die vreselijke blanke mensen? Ga lekker terug naar Curaçao, zo te lezen heb je heimwee.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160659080
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie het als "fighting fire with fire". Waarom moet ik elke keer "the moral high ground" nemen? Ik word daardoor alleen maar benadeeld.
Dat noemt boven anderen staan.
Als anderen jou daarom vervelend gaan behandelen dan betekend dat dat ze jouw omlaag willen halen om zich beter te voelen.
pi_160659291
Veel Hollanders zijn racistisch en hebben op de een of andere manier het idee dat je dankbaar moet zijn dat je in hun prachtig landje mag wonen ofzo. En nee ze daarmee confronteren stellen ze niet op prijs want ze zijn toch al zo tolerant en je moet gewoon dankbaar zijn. Daarnaast is het gewoon een egoïstisch volk, zorgt ook niet voor hun ouderen ofzo en dan zeuren dat de overheid het niet doet... Maar goed er zitten ook hele toffe tussen, is maar net wie je treft.
pi_160659342
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:18 schreef MPC60 het volgende:
Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik mij af wat TS dan hier nou eigenlijk nog doet tussen al die vreselijke blanke mensen? Ga lekker terug naar Curaçao, zo te lezen heb je heimwee.
Oftewel...
Heb je commentaar dan rot je maar op naar je eigen land.
  maandag 14 maart 2016 @ 14:23:02 #91
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160660116
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:45 schreef LionPopChoc het volgende:
Veel Hollanders zijn racistisch en hebben op de een of andere manier het idee dat je dankbaar moet zijn dat je in hun prachtig landje mag wonen ofzo. En nee ze daarmee confronteren stellen ze niet op prijs want ze zijn toch al zo tolerant en je moet gewoon dankbaar zijn. Daarnaast is het gewoon een egoïstisch volk, zorgt ook niet voor hun ouderen ofzo en dan zeuren dat de overheid het niet doet... Maar goed er zitten ook hele toffe tussen, is maar net wie je treft.
Tjah kan je het voorstellen? Hebben hier toch een puike (lichtjaren van perfect) maatschappij opgebouwd. Als er dan massa's mensen komen om te teren op het sociale vangnet dan kan dit wel eens in het verkeerde keelgat schieten ja. Mentaliteit en werklust worden gewaardeerd. Met sommige etnische groepen is er gewoon een "verschil in beleving" wat dat betreft. En dan krijg je frictie, maar racisme echt niet. Voor de rest krijg je voor je betoog een dikke: :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160660260
Terechte klacht. Nederlanders zijn vermoeiende mensen met hun betweterige en haastige gedrag.
Waarom ben je in hemelsnaam weggegaan van Curacao?
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 14 maart 2016 @ 14:31:51 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160660273
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:46 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Oftewel...
Heb je commentaar dan rot je maar op naar je eigen land.
Hij legt de mensen hier verkapt naast zijn eigen standaard (meegenomen vanuit zijn eigen deelgemeente) logisch dat je reacties van dergelijke strekking krijgt toch? Ik kan ook wel balen dat mensen in Marokko niet op klompen lopen..tjah.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 14 maart 2016 @ 14:33:23 #94
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160660305
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:31 schreef Aiciu het volgende:
Terechte klacht. Nederlanders zijn vermoeiende mensen met hun betweterige en haastige gedrag.
Waarom ben je in hemelsnaam weggegaan van Curacao?
Omdat Curaçao -hoe lekker warm en bruisend het ook is- stikt van de leeches en falende openbare diensten. Altijd dat gehaat op Nederland :') kansloos gezeik.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 14 maart 2016 @ 15:26:02 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160661179
Mijn Nederlandse collega's zijn wel prima, zitten een paar eikels tussen maar die heb je overal, de allochtone collega's daarentegen.....oh nee die heb ik niet, lolol.
  maandag 14 maart 2016 @ 15:46:25 #96
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160661517
Zeer vreemd topic :') TS zet in zijn OP en meerdere volgende posts precies neer waar hij zelf zo'n hekel aan heeft :')

Maar goed, we zijn toch ook lekker hypocriet constant met zijn allen en het ligt altijd aan anderen :) :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160661730
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor mij op het moment dat je je niet meer als gast opstelt. Mijn vriend die hier niet woont maar zegt dat hij 'naar huis gaat' als hij naar mij toe gaat. Die ongevraagd dingen aanpakt in mijn huis zoals het legen van de vuilnisbak, het vervangen van kapotte lampjes, het uitlaten van de hond. En derhalve ook niet meer vraagt of hij een biertje mag maar die gewoon pakt. Daarbij is hij geïntegreerde in mijn huishouden; kent hij de gewoontes, gebruiken en huisregels en past hij zich daar ook aan aan al neemt hij zijn eigen 'dingen' ook mee natuurlijk, ze conflicteren niet. En wij maken het hem ook niet onmogelijk om hier zijn plek te vinden; hij hoeft bv geen kaas te eten wat hij niet lust.

[..]

Klopt, ik heb het makkelijk met een blank uiterlijk en een accent dat in Nederland vaak als positief wordt gezien. Mijn buurvrouw heeft echter een Marokkaans uiterlijk maar wordt zover ik weet overal al snel klakkeloos als Nederlandse geaccepteerd. Zij spreekt trouwens accentloos Nederlands. Het kan dus wel al heb je gelijk dat het voor haar moeilijker is dan voor mij.

[..]

Klopt. Ik had graag een land gehad waarin we ons konden voelen als één land, één natie en één volk. Ook de Nederlandse weg-met-ons cultuur is er debet aan dat dat hier maar niet wil lukken.
Zomaar tussendoor ... was jij niet diegene die niet zo lang geleden een topic had over de bijstand en samenwonen, waar je aangaf dat jij en je vriend toch echt geen gedeeld huishouden hadden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_160661755
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tjah kan je het voorstellen? Hebben hier toch een puike (lichtjaren van perfect) maatschappij opgebouwd. Als er dan massa's mensen komen om te teren op het sociale vangnet dan kan dit wel eens in het verkeerde keelgat schieten ja. Mentaliteit en werklust worden gewaardeerd. Met sommige etnische groepen is er gewoon een "verschil in beleving" wat dat betreft. En dan krijg je frictie, maar racisme echt niet. Voor de rest krijg je voor je betoog een dikke: :')
Tnx voor de bevestiging :')

(Btw meeste buitenlanders die ik ken werken vaak veel harder en voelen zich zelden te goed voor een baan. just saying)
  maandag 14 maart 2016 @ 15:59:51 #99
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160661781
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:58 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Tnx voor de bevestiging :')

(Btw meeste buitenlanders die ik ken werken vaak veel harder en voelen zich zelden te goed voor een baan. just saying)
Dan zal het wel de ultieme waarheid zijn, ja :)

:O
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160661827
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:59 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dan zal het wel de ultieme waarheid zijn, ja :)

:O
Waar maak je dat uit op?

Aparte opmerking...
  maandag 14 maart 2016 @ 16:03:59 #101
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160661841
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:02 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Waar maak je dat uit op?

Aparte opmerking...
Nee, precies...
Jouw opmerkingen hier zijn niet apart.

Mijn god zeg wat een rare mensen hier soms :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160661894
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:12 schreef zG. het volgende:
Kijk, ik kan het ook niet zo vinden met Nederlanders. Daarmee bedoel ik dat het bij mij een beetje begint te kriebelen als ik te lang in aanraking met ze ben aan één stuk door, want de humor is ondragelijk, de kijk op zaken is anders, het kost me simpelweg moeite om te lang sociaal te doen. Het is echter wel zo dat ik de persoon zelf beoordeel, ik blijf 'open' voor nieuwe personen, zonder ze al meteen negatief te zien (door eerdere ervaringen).
Waar zit het verschil in qua humor tussen Nederlanders en Turken?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160661959
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:03 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nee, precies...
Jouw opmerkingen hier zijn niet apart.

Mijn god zeg wat een rare mensen hier soms :') _O-
Jij vind mij raar ik vind jou dom/zwak.
Je hebt geen goed argument beschikbaar dus persoonlijke aanval..
  maandag 14 maart 2016 @ 16:11:13 #104
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160661988
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:10 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Jij vind mij raar ik vind jou dom/zwak.
Geen goed argument beschikbaar dus persoonlijke aanval..
En je ziet nog steeds je hypocriete houding niet? :')
manmanman :'( _O- :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 14 maart 2016 @ 16:13:23 #105
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160662038
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:58 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Tnx voor de bevestiging :')

(Btw meeste buitenlanders die ik ken werken vaak veel harder en voelen zich zelden te goed voor een baan. just saying)
Het gaat niet om werken of niet. Ik ken ook veel hardwerkende allochtone Nederlanders en nietsnutten van autochs. Verschil in beleving zei ik toch ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160662062
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:11 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

En je ziet nog steeds je hypocriete houding niet? :')
manmanman :'( _O- :')
Nee Leg eens uit ik ben nieuwsgierig?
pi_160662079
Ik erger me steeds meer aan mensen die zich irriteren aan iets.

Edit: ow, vooruit .. in de TT doe je het wel goed.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 maart 2016 @ 16:16:22 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160662093
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:15 schreef probeer het volgende:
Ik erger me steeds meer aan mensen die zich irriteren aan iets.
Ik irriteer me aan iets wat me ergert
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 14 maart 2016 @ 16:16:24 #109
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160662095
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:14 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Nee Leg eens uit ik ben nieuwsgierig?
Nieuwsgierig? fucking dom eerder. Je kan je alles wel voor laten kauwen maar voor jou is het al te laat.
Probeer het allemaal nog eens goed begrijpend te lezen en trek dan nog eens een conclusie.. en niet zo'n achterlijke.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160662128
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik irriteer me aan iets wat me ergert
Nee. Iets waar je je aan ergert, irriteert je.

Al dat incorrecte taalgebruik ... Wellicht is daarom onze sociale cohesie zo belabberd.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 maart 2016 @ 16:18:31 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160662151
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. Iets waar je je aan ergert, irriteert je.

Al dat incorrecte taalgebruik ... Wellicht is daarom onze sociale cohesie zo belabberd.
Goh zou het? :') heb je het wiel uitgevonden? :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160662178
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nieuwsgierig? fucking dom eerder. Je kan je alles wel voor laten kauwen maar voor jou is het al te laat.
Probeer het allemaal nog eens goed begrijpend te lezen en trek dan nog eens een conclusie.. en niet zo'n achterlijke.
Lol mijn conclusie is dat je het antwoord op een simpele vraag niet weet, en vervolgens dat op mij afreageert. Ik ben vriendelijk ik Leg je mijn kijk op dingen uit en nu wordt je boos.

Salty
pi_160662206
Zo te lezen is de afkeer van allochtonen naar Nederlanders nog sterker en algemener dan andersom.
En maar blijven huilen over discriminatie...
  maandag 14 maart 2016 @ 16:22:56 #114
123170 alors
zlata1234
pi_160662242
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:07 schreef Fascination het volgende:

[..]

Waar zit het verschil in qua humor tussen Nederlanders en Turken?
Nederlandse humor is volgens mij vaak best wel plat en simpel. Nederlanders kennen weinig schaamte daarin.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 14 maart 2016 @ 16:23:57 #115
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160662259
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:19 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Lol mijn conclusie is dat je het antwoord op een simpele vraag niet weet, en vervolgens dat op mij afreageert. Ik ben vriendelijk ik Leg je mijn kijk op dingen uit en nu wordt je boos.

Salty
Boos? vriendelijk? wat een emoties haal je erbij zeg...
Maar prima :) Aan het einde van de streep blijf jij dom.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160662282
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Goh zou het? :') heb je het wiel uitgevonden? :P
Om eerlijk te zijn ... Dat is inderdaad iets wat ik pas sinds kort zelf goed doe, en sindsdien erger ik me er kapot aan.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 maart 2016 @ 16:26:06 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160662326
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:22 schreef alors het volgende:

[..]

Nederlandse humor is volgens mij vaak best wel plat en simpel. Nederlanders kennen weinig schaamte daarin.
Nederlandse humor is ook niet voor iedereen hetzelfde. Ik stoor me ook vaak aan platte en simpele humor. Vind daarentegen ironische overdrijvingen en onverwachte woordspelingen vrij geestig :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160662357
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:23 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Boos? vriendelijk? wat een emoties haal je erbij zeg...
Maar prima :) Aan het einde van de streep blijf jij dom.
Omdat jij dat zegt?

Oké jongen ik ben hypocriet en dom, jij je zin je hebt m harder nodig dan ik...
  maandag 14 maart 2016 @ 16:28:31 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160662380
quote:
12s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn ... Dat is inderdaad iets wat ik pas sinds kort zelf goed doe, en sindsdien erger ik me er kapot aan.

:')
Pas of sinds kort? :P

Snap wat je bedoelt. Soms gaan je ogen open en wil je je licht doen schijnen op de krochten der taalvervuiling. Keep up the good work :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 14 maart 2016 @ 16:28:52 #120
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_160662389
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:27 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Omdat jij dat zegt?

Oké jongen ik ben hypocriet en dom, jij je zin je hebt m harder nodig dan ik...
Oké, bedankt. Ik zal voor je duimen, misschien dat je nog eens wat wijzer gaat worden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_160662418
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Pas of sinds kort? :P

Snap wat je bedoelt. Soms gaan je ogen open en wil je je licht doen schijnen op de krochten der taalvervuiling. Keep up the good work :)
Dankje, nu erger ik me aan mijzelf. Ik ga gewoon niets meer zeggen nu. Het is toch een vrij waardeloos topic.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 maart 2016 @ 16:55:44 #122
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160662980
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:46 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Oftewel...
Heb je commentaar dan rot je maar op naar je eigen land.
Ik ben halfsurinaams. Ik probeer niemand te veroordelen op zijn doen en laten maar als ik dan dit soort gejank lees dan denk ik, wat doe je hier nog. Lekker profiteren volgens mij.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160663376
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:55 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik ben halfsurinaams. Ik probeer niemand te veroordelen op zijn doen en laten maar als ik dan dit soort gejank lees dan denk ik, wat doe je hier nog. Lekker profiteren volgens mij.
Tappi moffo
pi_160663852
Ik zie niet in wat dit nou specifiek met Nederlanders te maken heeft. Mensen zijn nou eenmaal grotendeels kut. Daarom ga je op zoek naar mensen die dat niet zijn en daar probeer je je dan mee te omringen.

TS heeft blijkbaar gewoon veel moeite om de juiste mensen te vinden of trekt zich teveel aan van de woorden van irrelevante personen.
Conscience do cost.
pi_160664698
Nederlanders zijn ook een irritant volk. Zeiken op van alles maar ondertussen wel op hun luie reet blijven zitten.
pi_160665043
TS ;(
pi_160665097
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nederlandse humor is ook niet voor iedereen hetzelfde. Ik stoor me ook vaak aan platte en simpele humor. Vind daarentegen ironische overdrijvingen en onverwachte woordspelingen vrij geestig :P
WAT EEN FANTASTISCHE FIETSSLEUTELSLINGER HEB JIJ HIHIHHI!!! :D
  maandag 14 maart 2016 @ 19:00:14 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160665867
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:34 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

WAT EEN FANTASTISCHE FIETSSLEUTELSLINGER HEB JIJ HIHIHHI!!! :D
Lol

Laatst was iemand wezen kamperen, kwam op zijn fiets terug en vroeg ik wat die allemaal mee had genomen. Kwamen van allerlei spullen aan de orde, slaapzak dus ook. Zei een vriend van me, dan heb je te lang op het zadel gezeten. :') dat vind ik grappig :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160665965
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Lol

Laatst was iemand wezen kamperen, kwam op zijn fiets terug en vroeg ik wat die allemaal mee had genomen. Kwamen van allerlei spullen aan de orde, slaapzak dus ook. Zei een vriend van me, dan heb je te lang op het zadel gezeten. :') dat vind ik grappig :)
:D!
pi_160667832
Een Nederlander is over het algemeen weinig gewend, tegenslagen kennen ze niet en keihard moeten werken om jezelf te bewijzen is bij een overgroot deel ook niet nodig geweest. Ik denk dat dat de basis is van egoïstisch, verwend en manipulatief zijn.

Als allochtoon moet je hard werken en jezelf bewijzen. Allochtone kinderen die van basisschool naar middelbare school gaan krijgen vaak een lager advies dan een Nederlands kindje met dezelfde score. Daar begint het eigenlijk in mijn ogen al. Datzelfde krijg je in een later stadium met solliciteren/werk. Ook dan moet je jezelf meer bewijzen dan een autochtoon.

Het alsmaar jezelf moeten bewijzen en kritiek innen maakt je als mens in mijn ogen alleen maar sterker. Je bent meer gewend en blijft aan jezelf werken. Dus niet zo raar dat jij beter tegen kritiek kan dan iemand die dat veel minder heeft gehad...

Maar ik denk dat je het als allochtoon in Nederland gewoon erg goed hebt. Op bepaalde vlakken moet je inderdaad wat beter je best doen en kunnen innen, maar over het algemeen kan je alles bereiken wat je wil bereiken en kan je zijn wie je wil zijn. Ik kan makkelijk een lijst opnoemen waar dat wel minder is. Dus ik denk dat je dat altijd wel moet blijven zien. :)
★★★
  maandag 14 maart 2016 @ 20:18:19 #131
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160668016
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Een Nederlander is over het algemeen weinig gewend, tegenslagen kennen ze niet en keihard moeten werken om jezelf te bewijzen is bij een overgroot deel ook niet nodig geweest. Ik denk dat dat de basis is van egoïstisch, verwend en manipulatief zijn.

Als allochtoon moet je hard werken en jezelf bewijzen. Allochtone kinderen die van basisschool naar middelbare school gaan krijgen vaak een lager advies dan een Nederlands kindje met dezelfde score. Daar begint het eigenlijk in mijn ogen al. Datzelfde krijg je in een later stadium met solliciteren/werk. Ook dan moet je jezelf meer bewijzen dan een autochtoon.

Het alsmaar jezelf moeten bewijzen en kritiek innen maakt je als mens in mijn ogen alleen maar sterker. Je bent meer gewend en blijft aan jezelf werken. Dus niet zo raar dat jij beter tegen kritiek kan dan iemand die dat veel minder heeft gehad...

Maar ik denk dat je het als allochtoon in Nederland gewoon erg goed hebt. Op bepaalde vlakken moet je inderdaad wat beter je best doen en kunnen innen, maar over het algemeen kan je alles bereiken wat je wil bereiken en kan je zijn wie je wil zijn. Ik kan makkelijk een lijst opnoemen waar dat wel minder is. Dus ik denk dat je dat altijd wel moet blijven zien. :)
Je hebt gelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160668121
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Een Nederlander is over het algemeen weinig gewend, tegenslagen kennen ze niet en keihard moeten werken om jezelf te bewijzen is bij een overgroot deel ook niet nodig geweest. Ik denk dat dat de basis is van egoïstisch, verwend en manipulatief zijn.

Als allochtoon moet je hard werken en jezelf bewijzen. Allochtone kinderen die van basisschool naar middelbare school gaan krijgen vaak een lager advies dan een Nederlands kindje met dezelfde score. Daar begint het eigenlijk in mijn ogen al. Datzelfde krijg je in een later stadium met solliciteren/werk. Ook dan moet je jezelf meer bewijzen dan een autochtoon.

Het alsmaar jezelf moeten bewijzen en kritiek innen maakt je als mens in mijn ogen alleen maar sterker. Je bent meer gewend en blijft aan jezelf werken. Dus niet zo raar dat jij beter tegen kritiek kan dan iemand die dat veel minder heeft gehad...

Maar ik denk dat je het als allochtoon in Nederland gewoon erg goed hebt. Op bepaalde vlakken moet je inderdaad wat beter je best doen en kunnen innen, maar over het algemeen kan je alles bereiken wat je wil bereiken en kan je zijn wie je wil zijn. Ik kan makkelijk een lijst opnoemen waar dat wel minder is. Dus ik denk dat je dat altijd wel moet blijven zien. :)
Ik denk dat je het allemaal wat te eenzijdig bekijkt. Iemand die veel tegenslagen te verwerken heeft gehad, hoeft niet per se een beter mens te zijn dan iemand die die tegenslagen niet te verwerken heeft gehad. Sterker nog, ik zie vaak het omgekeerde. Verzuurde, negatieve mensen die door hun slechte ervaringen niets positiefs meer kunnen zien en het omgekeerde: mensen die door hun beperkte negatieve ervaringen positief en onbevangen in het leven staan.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160668252
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:22 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik denk dat je het allemaal wat te eenzijdig bekijkt. Iemand die veel tegenslagen te verwerken heeft gehad, hoeft niet per se een beter mens te zijn dan iemand die die tegenslagen niet te verwerken heeft gehad. Sterker nog, ik zie vaak het omgekeerde. Verzuurde, negatieve mensen die door hun slechte ervaringen niets positiefs meer kunnen zien en het omgekeerde: mensen die door hun beperkte negatieve ervaringen positief en onbevangen in het leven staan.
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
★★★
pi_160668344
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Dan klopt je verhaal toch niet?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160668459
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:30 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dan klopt je verhaal toch niet?
Ik ga door op het positieve van TS. :)

quote:
Ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.
★★★
pi_160668574
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:33 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik ga door op het positieve van TS. :)

[..]

En het negatieve van ts: Nederlanders zijn kut, want niets gewend. Vraag me af of je het zo eenzijdig moet bekijken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160668815
Ik denk dat het hokjesdenken bij de tegenwoordige tijdsgeest hoort, je bent voor of tegen vluchtelingen, voor of tegen zwarte piet, dat hoort denk ik een beetje bij roerige tijden. Ikzelf erger me ook rot op het "ben je niet voor me, dan ben je tegen me" wat door veel Nederlanders gebezigd wordt, echter zie ik dat ook bij mijn Marrokaanse vrienden. Je kan bepaalde eigenschappen van de stereotype Nederlander vervelend vinden, zoek dan naar degene die hier minder of geen last van hebben, die zijn er heus.

The moral highground nemen doe je overigens omdat je zelf zo bent, niet omdat dat maar van je verwacht wordt.
pi_160669256
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

En het negatieve van ts: Nederlanders zijn kut, want niets gewend. Vraag me af of je het zo eenzijdig moet bekijken.
Je moet dingen soms zwart/wit en vereenvoudigd bekijken om erover te kunnen discussiëren. Ik heb geen zin om aan alles wat ik zeg een 'ja maar, daar tegenover staat' toe te voegen want dan heb ik een verhaal van vier kantjes. Ik neem aan dat dat allemaal voor zich spreekt als je over een bevolking praat. Niet iedereen reageert hetzelfde op dingen.

Feit blijft dat een gemiddelde allochtoon meer moeite moet doen en zich meer moet bewijzen dan een autochtoon. Reden daarvoor zijn in mijn ogen de dingen die ik opnoem. Lukt dat, dan heb je vaak meer bagage. Lukt dat niet en kan je dat niet handelen, dan kan dat omgezet worden in negativisme en de daarbij horende reacties.
★★★
pi_160669803
Nederland is in een paar jaar compleet veranderd althans dat is mijn beleving...
pi_160674583
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:09 schreef MrCookies het volgende:
Nederland is in een paar jaar compleet veranderd althans dat is mijn beleving...
De mijne ook.

Tenminste de media en de politiek is erg veranderd en een groot gedeelte van het volk is daarin mee gegaan.

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling geweest dat onderbuikgevoelens nu worden uitgesproken ipv die schijntolerantie terwijl er eigenlijk vanalles liep te broeien. Maar veel Nederlanders moeten leren zich te kunnen verplaatsen in iemand van een andere bevolkingsgroep en ook dat de luxe en welvaart die we altijd gewend waren niet iets vanzelfsprekend is en dat je zelf voor je geluk moet werken ipv janken en zeiken naar de overheid.
pi_160674949
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:07 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

De mijne ook.

Tenminste de media en de politiek is erg veranderd en een groot gedeelte van het volk is daarin mee gegaan.

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling geweest dat onderbuikgevoelens nu worden uitgesproken ipv die schijntolerantie terwijl er eigenlijk vanalles liep te broeien. Maar veel Nederlanders moeten leren zich te kunnen verplaatsen in iemand van een andere bevolkingsgroep en ook dat de luxe en welvaart die we altijd gewend waren niet iets vanzelfsprekend is en dat je zelf voor je geluk moet werken ipv janken en zeiken naar de overheid.
Als je eenmaal het heel erg goed hebt is het lastig om terug te schakelen. Men dacht dat alles zo bijna mogelijk was, daar betalen die mensen nu een hoge prijs voor.
pi_160676696
TS is er wel een voorbeeld van, komt naar Nederland, verwacht hier een mooie toekomst op te kunnen bouwen.

Terwijl het ondertussen maar kut is, en dan vooral met de Nederlanders.

Misschien hebben de mensen in je omgeving gewoon een punt, en ben jij niet die intelligente leuke jongen die je denkt te zijn.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:43:26 #143
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160676792
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:41 schreef sibella2 het volgende:
Ik denk dat het hokjesdenken bij de tegenwoordige tijdsgeest hoort, je bent voor of tegen vluchtelingen, voor of tegen zwarte piet, dat hoort denk ik een beetje bij roerige tijden. Ikzelf erger me ook rot op het "ben je niet voor me, dan ben je tegen me" wat door veel Nederlanders gebezigd wordt, echter zie ik dat ook bij mijn Marrokaanse vrienden. Je kan bepaalde eigenschappen van de stereotype Nederlander vervelend vinden, zoek dan naar degene die hier minder of geen last van hebben, die zijn er heus.

The moral highground nemen doe je overigens omdat je zelf zo bent, niet omdat dat maar van je verwacht wordt.
Dat hokjesdenken waar je het over hebt gebeurt al zo langer er mensen op deze aarde rondzwerven. Altijd datzelfde gelul, dat we steeds intoleranter worden, dat de maatschappij steeds verder verhard en dat iedereen meegaat in populistische en kortzichtige praat, ik wordt daar zo moe van.

Als er een tijd is waar mensen steeds meer open staan dan vroeger voor nieuwe ideeën of inzichten is het nu wel. Mensen hebben altijd al zwart-wit gedacht en gaan dat ook blijven doen. Het is nu alleen minder dan het ooit geweest was.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_160676857
Het komt omdat de kapitalistische cultuur hier veel meer speelt.
Nederlanders zijn van nature niet egoïstischer dan anderen volken, alleen we leven wel ontzettend verdeeld. Vroeger had men nog kerken waar men als gemeenschap bij elkaar kwam, vandaag de dag niet meer (en niet dat ik kerken zo tof vind of zo, maar goed).

We leven in systeem waarbij het normaal is dat iemand beter zou zijn dan iemand anders, om zijn school score, doelpunten, loon, auto, partners etc.
Dit geeft veel mensen een gevoel van angst, van een gevoel van niet genoeg zijn; kinderen pesten elkaar, ouders pesten elkaar, volwassenen pesten elkaar, de TV series gaan over wie de sukkel is etc.

En dan bouwen mensen een defensief schild op wat resulteer in egoïsme, manipulatie, mensen die totaal niet zichzelf zijn, negatief zijn naar anderen, geldingsdrang etc.

Wat doe je er tegen? Zoek de leuke mensen op en wees ten eerste je eigen beste vriend. ;)
Peace
pi_160677200
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Dag fokkers,

Zoals sommigen hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaar in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gekend, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.

Maar de reden voor dit topic: ik erger me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hiernaartoe kwam, had ik best een best positief beeld van Nederlandse (en blanke) mensen (en blanke mensen in het algemeen). Mijn voornaamste beeld van hen kwam toen ik nog op Curaçao woonde was van voornamelijk van wat ik op tv zag en ik boeken las. Ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders blanken hier.

Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curaçao ergerde ik me ook aan een bepaald soort Curaçaoënaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open-minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open-minded ... Maar ook verwend, egoïstisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk steeds vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ik ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij voelen zich moreel superieur aan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.

Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt het per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
Overigens heb je verder wel gelijk dat veel Nederlanders strontvervelend zijn. Ik ben een autochtoon, maar met online spellen mijd ik eerlijk gezegd de Nederlandse communities altijd als de pest. Dus ik snap je wel, in ieder geval deels. Ik zou als ik jou was wel werken aan je Nederlands, dat helpt je waarschijnlijk niet. Verder zijn Nederlanders vind ik helemaal niet zo open-minded, eerder bekrompen vaak.
pi_160678339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 01:46 schreef gnilrednoz het volgende:

[..]

Overigens heb je verder wel gelijk dat veel Nederlanders strontvervelend zijn. Ik ben een autochtoon, maar met online spellen mijd ik eerlijk gezegd de Nederlandse communities altijd als de pest. Dus ik snap je wel, in ieder geval deels. Ik zou als ik jou was wel werken aan je Nederlands, dat helpt je waarschijnlijk niet. Verder zijn Nederlanders vind ik helemaal niet zo open-minded, eerder bekrompen vaak.
TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:56:12 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160678426
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:

TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Mooie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160678727
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:53 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Feit blijft dat een gemiddelde allochtoon meer moeite moet doen en zich meer moet bewijzen dan een autochtoon. Reden daarvoor zijn in mijn ogen de dingen die ik opnoem. Lukt dat, dan heb je vaak meer bagage. Lukt dat niet en kan je dat niet handelen, dan kan dat omgezet worden in negativisme en de daarbij horende reacties.
Maar hoe kom je hierbij?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:26:22 #149
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160678975
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Maar hoe kom je hierbij?
Dat is gewoon onderzocht door verschillende wetenschappen. Als je een minderheid bent, heb je het sowieso moeilijker. Op dit moment heerst er een grote stigma op de Islam en als je een Midden-Oosterse uiterlijk hebt, ben je maatschappelijk benadeeld. Ik als Antilliaan heb het in dat opzicht minder erg dan iemand die Marokkaans of Turks is, mijn uiterlijk brengt ook positieve voordelen met zich mee. Waar ik vooral tegenaan loop als buitenlander is dat mijn Nederlandse taal niet perfect is. Ik doe een hbo studie, maar mijn beheersing van de taal is op mbo niveau.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:28:24 #150
441402 AIi
..en de 40 rovers
pi_160679008
Over het algemeen heb ik nog steeds een positief beeld van Nederlanders, maar ik merk wel dat de anti-moslim groep naar mijn gevoel veel groter wordt, vooral op het internet. Maakt de wij-zij kloof helaas groter.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

...ik vaak aantreft..
:P
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:40:30 #151
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160679199
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:28 schreef AIi het volgende:
Over het algemeen heb ik nog steeds een positief beeld van Nederlanders, maar ik merk wel dat de anti-moslim groep naar mijn gevoel veel groter wordt, vooral op het internet. Maakt de wij-zij kloof helaas groter.

[..]

:P
De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.

En die kloof lijkt mij normaal en gezond bij onverenigbare overtuigingen. Je kan een huwelijk bij een mismatch met veel moeite proberen te redden maar het hoogst haalbare is dan toch in relatieve vrede zoveel mogelijk langs elkaar heen leven.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:51:56 #152
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160679366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:33 schreef luxerobots het volgende:
TS is er wel een voorbeeld van, komt naar Nederland, verwacht hier een mooie toekomst op te kunnen bouwen.

Terwijl het ondertussen maar kut is, en dan vooral met de Nederlanders.

Zelfde hoor je van (witte) Nederlanders over (witte) Fransen. Ik persoonlijk voel me al ontheemd in een andere provincie of stad.
pi_160680017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is gewoon onderzocht door verschillende wetenschappen. Als je een minderheid bent, heb je het sowieso moeilijker. Op dit moment heerst er een grote stigma op de Islam en als je een Midden-Oosterse uiterlijk hebt, ben je maatschappelijk benadeeld. Ik als Antilliaan heb het in dat opzicht minder erg dan iemand die Marokkaans of Turks is, mijn uiterlijk brengt ook positieve voordelen met zich mee. Waar ik vooral tegenaan loop als buitenlander is dat mijn Nederlandse taal niet perfect is. Ik doe een hbo studie, maar mijn beheersing van de taal is op mbo niveau.
Voordelen als in?
pi_160680212
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.

En die kloof lijkt mij normaal en gezond bij onverenigbare overtuigingen. Je kan een huwelijk bij een mismatch met veel moeite proberen te redden maar het hoogst haalbare is dan toch in relatieve vrede zoveel mogelijk langs elkaar heen leven.
_O_ _O_ _O_
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:56:12 #155
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160680596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:26 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Voordelen als in?
Vooral op sociaal gebied. Naar mijn idee worden donkere mannen vaak gezien als stoer en gezellig. Of in ieder geval interessant en sympathiek. Op zakelijke gebied is het moeilijk, maar overal waar ik kom maak ik makkelijk vrienden en mensen willen met me omgaan. Niet bij iedereen trouwens, je hebt ook groepen die juist een afkeer hebben vanwege het feit dat ik donker en buitenlander ben. Dus zo positief is het ook weer niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160680608
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..

Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren.
Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.

TS wordt meteen hypocriet genoemd terwijl topics over iedereen die niet geboren en getogen is in Nederland in een uur volstromen met haatposts. Ergo, TS moet zn muil houden maar wij mogen natuurlijk wel kankeren op iedereen met een kleurtje? Respect gaat twee kanten op.

Mensen moeten zichzelf echt eens de spiegel voorhouden. Man, man, man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 15-03-2016 11:12:21 ]
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:14:34 #157
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160680934
Echt ik herken mij totaal niet in dit topic, ik vind TS echt een jankerd eerste klas. Overal de schuld vooral zoveel mogelijk bij die vreselijke witte man neerleggen, totaal geen zelfreflectie en zich totaal niet beseffen in wat voor mooi en vrij land hij woont. Als ik niet beter wist zou ik bijna denken dat er een Nederlander aan het zeiken is.

Je bent dus stiekem al best goed geïntegreerd. :7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160681135
Grappig want ik krijg ondanks dat ik "allochtoon" ben (oftewel bruin/donkere zuid amerikaan) toch altijd vervelende situaties met Antillianen/Surinamers/Marokkanen.. en zijn het juist "blanke Nederlanders" die mij het meest respecteren en normaal behandelen.

Ik woon helaas in een stad waar heel veel anti/suri wonen, en ik vind het VRESELIJK om door de stad te lopen, zij het alleen of met mijn vriendin.

Het nafluiten van mijn vriendin, dingen in het Papiaments zeggen, het algemene gebrek aan respect en als je er iets van zegt meteen met je willen vechten. Het is al meerdere keren voorgekomen dat als ik met mijn vriendin in de stad loop dat nutteloos stuk tuig een opmerking moet maken naar haar op een respectloze manier.. daardoor heb ik al menig keer moeten omdraaien en echt moeten zeggen van "Is er iets?", waar zij dan binnensmonds gaan brabbelen en hun vriendjes achter hun gaan staan klaar om te vechten... no thanks...

Het haantjes gedrag van de Antilianen is echt belachelijk en helaas in mijn ogen lijken de meeste ook zo te zijn.. maar zal ik altijd wel mensen een kans geven mits ze normaal Nederlands kunnen praten en zich niet gangster/stoer hoeven te gedragen.

Misschien een idee om je meer te begeven met mensen waarmee jij wel een connectie hebt?, zo behandel ik iedereen natuurlijk normaal maar merk ik dat ik buitenlandse Nederlanders die niet volledig verkaasd zijn nooit tot mijn vriendenkring toe laat omdat ik vaak geen connectie heb met hen. Mijn vriendenkring bestaat dan ook uit 95% blanke nederlanders en de overige 5% zijn buitenlanders die de Nederlandse mentaliteit hebben.
Waz met jou!
pi_160682136
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:57 schreef Justinn het volgende:

[..]

Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.

TS wordt meteen hypocriet genoemd terwijl topics over iedereen die niet geboren en getogen is in Nederland in een uur volstromen met haatposts. Ergo, TS moet zn muil houden maar wij mogen natuurlijk wel kankeren op iedereen met een kleurtje? Respect gaat twee kanten op.

Mensen moeten zichzelf echt eens de spiegel voorhouden. Man, man, man.
Helemaal mee eens _O_

Mensen zijn sowieso bevooroordeeld en denken in hokjes. Zo werkt de menselijke geest nou eenmaal en dat geeft ook helemaal niks. Maar het probleem is wanneer mensen zich daar niet bewust van (willen) zijn en die bevooroordeelde gedachten en ideeën blijven koesteren. Altijd makkelijk maar laf om de schuld bij de ander te leggen. Ik kan me best voorstellen dat TS zich een outsider voelt tussen de autochtone Nederlanders.

Ik hoop alleen dat hij zich blijft realiseren dat de mensen in Nederland net zo goed van elkaar verschillen in persoonlijkheid als mensen op de Antillen. Met de één voel je meer een klik dan met de ander. Laat je niet teveel leiden door je vooroordelen en daag jezelf uit om mensen in een ander perspectief te zien.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:02:24 #160
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160688276
Goh, en dan maar denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Vervang in de OP het woord 'Nederlanders' eens door 'moslims' en dan zijn de rapen gaar.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:19:51 #161
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160688565
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Goh, en dan maar denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Vervang in de OP het woord 'Nederlanders' eens door 'moslims' en dan zijn de rapen gaar.
Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:24:19 #162
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160688654
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.
Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:42:09 #163
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160689010
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.
Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:45:22 #164
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160689059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?
Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 18:59:02 #165
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160689367
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.
Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Re op 15-03-2016 20:55:47 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:04:04 #166
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160689493
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.

Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.

[ Bericht 8% gewijzigd door Re op 15-03-2016 20:56:15 ]
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:07:16 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160689565
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:09:16 #168
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160689615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.
Goeie comeback. :')
pi_160689842
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werkt :').
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:18:05 #170
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160689873
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:16 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werkt :').
Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè? 8)7
pi_160689945
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè? 8)7
En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt? :') Vaak zat. Het is bullshit om te stellen dat het positief is, want juist beide kanten (benadeeld of juist positief beoordeeld worden vanwege je huidskleur) zijn negatief.

Vind dit echt walgelijk om te lezen btw.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:21:35 #172
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160689977
Ik zou bijna denken dat TS Insayno is. _O-
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:22:24 #173
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690001
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:20 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt? :') Vaak zat. Het is bullshit om te stellen dat het positief is, want juist beide kanten (benadeeld of juist positief beoordeeld worden vanwege je huidskleur) zijn negatief.

Vind dit echt walgelijk om te lezen btw.
Ik zeg dat nergens. :') Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn. :') Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:24:00 #174
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690047
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik zeg dat nergens. :') Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn. :') Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:25:38 #175
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing. :') In plaats van dat je dingen als anoniem solliciteren invoert, waarmee je ook seksisme oplost, moet je een fixed aantal buitenlanders aannemen. :')
pi_160690104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
151202_344020_vlcsnap-2015-12-02-04h47m54s337.png
pi_160690107
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik zeg dat nergens. :') Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn. :') Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen :'). Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?

Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig. :')

Ik kan trouwens niet hard genoeg benadrukken hoe klachtwaardig beide dingen zijn. Dus ja, laat mensen vooral klagen. Misschien verandert dat nog eens wat. :')
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:27:05 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690123
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing. :') In plaats van dat je dingen als anoniem solliciteren invoert, waarmee je ook seksisme oplost, moet je een fixed aantal buitenlanders aannemen. :')
Wat vind je van actieve beleidsplannen om mensen met gezondheidsbeperking aan te nemen dmv quota?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:27:45 #179
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen :'). Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?

Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig. :')
Dus je bent het met me eens, alleen erger je je aan mijn woorden? Anders snap ik je niet. :')
pi_160690164
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen :'). Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?

Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig. :')
Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:28:24 #181
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat vind je van actieve beleidsplannen om mensen met gezondheidsbeperking aan te nemen dmv quota?
Same shit.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:29:22 #182
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb meer in gemeen met deze gast:

To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:29:44 #183
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.
Voortrekken is hetzelfde als benadelen. Het hangt gewoon af van je referentiekader.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:30:39 #184
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690237
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Same shit.
Maar er is een groot maatschappelijke probleem waar mensen met een beperking heel moeilijk aan een baan komen. Hoe zou jij die probleem oplossen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:31:57 #185
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690275
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Voortrekken is hetzelfde als benadelen. Het hangt gewoon af van je referentiekader.
Persoonlijk vind ik dat er maar geringe voortrekking vind van gekleurde mensen. In de meeste gevallen gebeurt het niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160690286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb meer in gemeen met deze gast:

[ afbeelding ]
Criminaliteit (inbraak en diefstal) en nation of islam shit.
pi_160690293
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens, alleen erger je je aan mijn woorden? Anders snap ik je niet. :')
Ja, en verder is m'n punt dat als hij dat zo ervaart, hij dat zo ervaart. Niet zo achterlijk afdoen als 'schei uit' etc. :') Racisme komt voor: je wordt va in een bijzondere positie neergezet. En het is eigenlijk altijd negatief. Je benoemt het zelf nota bene.
pi_160690299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb meer in gemeen met deze gast:

[ afbeelding ]
Mocht je willen, retard. 'in gemeen' :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160690306
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.
Ja, tof.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:33:37 #190
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar er is een groot maatschappelijke probleem waar mensen met een beperking heel moeilijk aan een baan komen. Hoe zou jij die probleem oplossen?
Als je met een beperking een bepaalde baan zonder problemen kunt uitvoeren, is het geen beperking hè? Anders ben je niet geschikt voor die baan.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:35:12 #191
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690373
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ja, en verder is m'n punt dat als hij dat zo ervaart, hij dat zo ervaart. Niet zo achterlijk afdoen als 'schei uit' etc. :') Racisme komt voor: je wordt va in een bijzondere positie neergezet. En het is eigenlijk altijd negatief. Je benoemt het zelf nota bene.
Ik kies zelf mijn woorden wel uit. :') Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw reactie.
pi_160690379
Dit soort topics bevestigen dat we 't kolonialisme nooit hadden moeten opgeven.
pi_160690383
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Als je met een beperking een bepaalde baan zonder problemen kunt uitvoeren, is het geen beperking hè? Anders ben je niet geschikt voor die baan.
Really .. ?

Genoeg mensen met een beperking die, met die beperking en behulp van, bepaalde werkzaamheden kunnen uitvoeren. Maar niet gemakkelijk aan een baan komen vanwege die beperking.

Maar ja, dat doet er eigenlijk niet echt toe. Niet te vergelijken.
pi_160690402
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik kies zelf mijn woorden wel uit. :') Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw reactie.
:')!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:36:15 #195
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690411
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Really .. ?

Genoeg mensen met een beperking die, met die beperking en behulp van, bepaalde werkzaamheden kunnen uitvoeren. Maar niet gemakkelijk aan een baan komen vanwege die beperking.

Maar ja, dat doet er eigenlijk niet echt toe. Niet te vergelijken.
Dan is het geen beperking, donkey. :')
pi_160690475
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef LelijKnap het volgende:
Dit soort topics bevestigen dat we 't kolonialisme nooit hadden moeten opgeven.
Zit je nog steeds werkloos thuis of ben je al begonnen bij de sociale werkplaats?
FR1908
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:38:34 #197
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690479
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Mocht je willen, retard. 'in gemeen' :')
Een superieure wezen zoals jij hoeft zichzelf niet te verlagen door te gaan schelden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160690566
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een superieure wezen zoals jij hoeft zichzelf niet te verlagen door te gaan schelden.
Waarom ga je niet eens Nederlands leren?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160690574
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:38 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Zit je nog steeds werkloos thuis of ben je al begonnen bij de sociale werkplaats?
Zou je een slaaf kunnen laten werken bij de sociale werkplaats?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:41:29 #200
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690588
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dan is het geen beperking, donkey. :')
In het sociaal akkoord en conform de participatiewet wordt verwacht dat mensen met een beperking actiever gaan meedoen op de arbeidsmarkt. Op dit moment is het gewoon dat mensen met lichamelijke of psychische beperkingen moeilijk aan een baan komen en daardoor vaker in een economisch benadeeld positie komen te zitten. Dus er is een quotum ingevoerd waaraan bedrijven moeten voldoen. Ook allerlei regelingen die dienen als motivatie voor de werkgever of een stok achter de deur.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160690702
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:45:30 #202
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690713
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In het sociaal akkoord en conform de participatiewet wordt verwacht dat mensen met een beperking actiever gaan meedoen op de arbeidsmarkt. Op dit moment is het gewoon dat mensen met lichamelijke of psychische beperkingen moeilijk aan een baan komen en daardoor vaker in een economisch benadeeld positie komen te zitten. Dus er is een quotum ingevoerd waaraan bedrijven moeten voldoen. Ook allerlei regelingen die dienen als motivatie voor de werkgever of een stok achter de deur.
Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:47:36 #203
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690794
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:48:38 #204
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160690835
mensen zijn kut

en daarna ga je dood

the end
pi_160690849
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dan is het geen beperking, donkey. :')
Daar denken werkgevers nog weleens anders over. Vergelijk het met zwangerschapsrisico. Kun je net zo goed zijn of nog wat beter, maar er staat potentiële rompslomp op je voorhoofd en dan leg je het af tegen een minder openlijk risicovollere concullega. Niet in alle gevallen, maar dit is ook gewoon de praktijk..
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:48:57 #206
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690851
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?

Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:49:28 #207
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160690869
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.

Racist.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:50:07 #208
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160690899
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?

Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking cares
pi_160690936
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160690944
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:51:24 #211
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?

Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Meteen een Godwin erin gooien. :') Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
pi_160690989
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
:').

Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.

Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:52:34 #213
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160690995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking cares
Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:52:36 #214
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160690997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:53:39 #215
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:53:41 #216
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.
hebben ze ook niet

en stel als ze het wel hebben of krijgen, dan is dat dus des te meer reden om nog meer geld van de rug van een ander toe te harken, want je eigen belang daar voor anderen... toch
pi_160691054
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?
Een donkere Windows Phone gebruiker :D
Hoi
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:54:16 #218
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

:').

Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.

Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
hoe weet jij wat anderen zien

freud heeft hier nogal wat boeken over geschreven
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:55:08 #219
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezocht
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:55:30 #220
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691103
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Meteen een Godwin erin gooien. :') Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
Wat ik zeg over een groot maatschappelijk problem omtrent mensen met beperkingen is gewoon een feit. Er wordt elke dag discussies gevoerd in de politieke arena en wetgeving. In Nederland willen we graag dat er voor iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen zijn. We willen dat in het praktijk zien. Als jij een betere oplossing kent dan quotum moet je het vooral naar voren brengen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:55:31 #221
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

:').

Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.

Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan? :') Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen. 8)7
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:55:57 #222
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691120
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Meteen een Godwin erin gooien. :') Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
godwinnetje huilen, weerleg het maar :W
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:56:04 #223
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:54 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Een donkere Windows Phone gebruiker :D
Hoi
:W
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:56:27 #224
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691133
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160691135
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Gezocht
Dat heeft u goed geraden!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:56:44 #226
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691150
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan? :') Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen. 8)7
heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijn

als ze er zelf al zo druk mee bezig is.... :D
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:57:37 #227
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
rassen? :?

omdat die hond wel de positie van blindebegeleider kreeg?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:58:08 #228
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing? :')
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:00:45 #229
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691316
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing? :')
En als die persoon op gesprek moet komen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160691364
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.

quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing? :')
Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:01:58 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En als die persoon op gesprek moet komen?
Dan heeft ie al een streepje voor op de heteroseksuele blanke mannen die zijn afgewezen op hun mindere kwaliteiten.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:05:05 #232
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.

[..]

Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
pi_160691662
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.

Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
pi_160691740
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan? :') Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen. 8)7
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:14:19 #235
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.

Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
^O^
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:14:55 #236
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691833
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:12 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet? 8)7 Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:18:40 #237
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.

Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
Open een nieuw topic erover!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160692069
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet? 8)7 Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Of je zou het gewoon fijn kunnen vinden dat men je er niet met enige regelmaat op wijst door er naar te vragen enzo..
pi_160692129
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet? 8)7 Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Huh. Ik vind dat je best rare denksprongen maakt.

Ik zeg dat veel Nederlanders mij niet als Nederlander zien > jij maakt ervan dat ik erop gefocust ben. In je berichtje zeg je in principe dat ik het ervan maak omdat ik mijzelf bewust ben van de verschillen. Maar ik ervaar het zo omdat ik een leven leid en mensen tegenkom/spreek/ontmoet. Je onderneemt dingen in het leven, zeg maar. Op die manier maak je dingen mee en dan maak je vaker dingen mee.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:31:43 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160692548
Ik heb eigenlijk best veel respect, maar ook medelijden met mensen zoals gary_oak. Heel erg met dat zelf-maakbaarheid van de persoon, alles richten op eigen verantwoordelijkheid.

Hij kan heel stoer roepen dat hij geen hulp nodig heeft en alles op eigen benen kan doen. En als dat hem lukt is hij ook echt de man. Maar bij de meeste lukt het gewoon niet en je kan hen ook niet verwijten dat het dan hun eigen schuld is. Gary_oak is gewoon te trots.

[ Bericht 14% gewijzigd door Re op 15-03-2016 22:58:35 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:47:25 #241
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_160693304
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Een paar fijne ervaringen en meevallers kunnen iemand ook net de energie geven om van hun situatie weer iets moois te maken. Niet dat alles van externe zaken afhangt, maar full Ain Rand gaan is ook niet geheel eerlijk ;)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:57:46 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160693797
Er mag iets rustiger gereageerd worden hier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160693839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Je bent wel heel positief :P Gehandicapte mensen krijgen pas uitkering als ze volledige 100% zijn afgekeurd. In een rolstoel kunnen mensen heus wel aangepast arbeid verrichten hoor ;) Alleen is er geen behoefte en geen vraag naar ze.

In grote steden zie ik wel steeds vaker gehandicapte mensen/zwervers die bedelen om geld. Sommigen proberen ook geld te verdienen met muziek. Echt zielig is dat ;(

----------------------
Je kan ook kiezen om met beschaafde mensen om te gaan. In je vrije tijd kan je dit zelf kiezen, maak er dan ook gebruik van. Waarom zou je politiek correct willen doen als het overduidelijk niet klikt. Een deel van de bevolking is nou eenmaal racistisch, een homohater of wat dan ook. Dit kan jij of iemand anders niet veranderen. Trek gewoon je conclusie en accepteer de lelijkheid, tegenstribbelen werkt je alleen maar tegen.
pi_160695821
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.

Racist.
Ik ben juist best wel vaak voor allochtoon aangezien, terwijl ik blank ben. :?

In ieder geval zie ik iedereen die in Nederland woont en de taal spreekt als Nederlander. "One of us."
Of je het nou wilt of niet. })
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:05:05 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160697032
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
als er geen symtoom zou zijn, is de bestijding niet nodig
pi_160698631
Het enige waar ik mij aan erger zijn mensen die onafgebroken op hun telefoon lopen te kijken en te klooien, vooral als ze op straat of op een trap lopen. En je dan met droge ogen aankijken als je bijna botst, ja hallo jij bent toch fout bezig?
pi_160704107
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Dat zegt niet zoveel.
pi_160704487
Ik irriteer me aan bijna alle mensen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:55:36 #249
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_160704580
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.

Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij :')

Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.

Maar uiteindelijk is de overwinning zoet O+
pi_160704826
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.

Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij :')

Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.

Maar uiteindelijk is de overwinning zoet O+
Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)
pi_160705147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 01:09 schreef DoucheBagXL het volgende:

[..]

Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)
Welke sector?
pi_160705690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 01:32 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Welke sector?
Haven
pi_160705899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
ik vind je een leukerd hoor O+ trouwen?
pi_160706247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijn

als ze er zelf al zo druk mee bezig is.... :D
Ik heb nog nooit geroepen buitenlander te zijn, want dat ben ik niet.
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:47:59 #255
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160706798
Mee eens, ik heb nooit geweten hoe asociaal veel Nederlanders eigenlijk zijn. :P
Inderdaad erg egoïstisch, ieder voor zich, zolang niemand ''last'' heeft van een ander is het goed maar vele zoeken gewoon om ''last'' van elkaar te hebben. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160706826
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
De andere topics zijn ook een issue, racisme ten top. Je bent gewoon een racist, niks meer of minder.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160707084
Jammer die mindset in dit topic hier. Zolang je naar de ander blijft wijzen maar niet wil erkennen dat je dezelfde fouten maakt ga jij je niet gelukkig voelen. Als je alle blanken over één kam scheert en ziet als arrogante kortzichtige racisten, zie je ze als je vijand. Hoe ga jij je dan ooit op je gemak voelen in Nederland?

Iedereen is op een bepaald punt wel een minderheid. Je kan je daarop blijven focussen maar ik zou me eerder richten op wat je met de ander gemeen hebt.
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:20:54 #258
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160707204
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:11 schreef Pulzzar het volgende:
Jammer die mindset in dit topic hier. Zolang je naar de ander blijft wijzen maar niet wil erkennen dat je dezelfde fouten maakt ga jij je niet gelukkig voelen. Als je alle blanken over één kam scheert en ziet als arrogante kortzichtige racisten, zie je ze als je vijand. Hoe ga jij je dan ooit op je gemak voelen in Nederland?

Iedereen is op een bepaald punt wel een minderheid. Je kan je daarop blijven focussen maar ik zou me eerder richten op wat je met de ander gemeen hebt.
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:36:28 #259
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160707460
Hollanders kunnen onwijs irritant en egoïstisch zijn, net zoals alle andere bevolkingsgroepen. Laten we aub naar het individu kijken. Ik ben overigens blank en heb een gemende familie met Indo's, Surinamers, Duitsers en chinezen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:41:24 #260
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160707547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:36 schreef Apekoek het volgende:
Hollanders kunnen onwijs irritant en egoïstisch zijn, net zoals alle andere bevolkingsgroepen. Laten we aub naar het individu kijken. Ik ben overigens blank en heb een gemende familie met Indo's, Surinamers, Duitsers en chinezen.
Voor die Duitsers moet je uitkijken! Met hun blitzkrieg enzo.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160707553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 16 maart 2016 @ 09:42:48 #262
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160707575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?
Krijg ik een lagere cijfer daardoor?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160707693
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Krijg ik een lagere cijfer daardoor?
Zou dat uitmaken?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160709194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Maar waarom doe je het dan wel?

Ik kan me best inbeelden dat het moeilijk is om je geaccepteerd te voelen in Nederland. Ik lees ook op internet steeds vaker dingen als "die apen" op internet. Wat 15 jaar geleden totally not done was om te zeggen in Nederland, wordt nu steeds vaker schaamteloos gezegd. Ik schaam me als autochtone Nederlander zijnde ook voor kortzichtige tokkies die alles wat niet-Nederlands is de schuld geven voor hun problemen.


Veel autochtone Nederlanders associëren Antillianen met de mensen die je in dit filmpje ziet. Asociale, agressieve en luidruchtige mensen met een grote bek die geen rekening met de wet en anderen houden en alleen maar in de slachtofferrol kruipen en de schuld aan de ander geven wanneer ze met hun gedrag geconfronteerd worden. Antillianen die zich wel fatsoenlijk en rustig gedragen, vallen namelijk minder op en zijn minder beeldbepalend.

Maar werkt het andersom ook niet zo? Als jij aan Nederlanders denkt, denk jij misschien ook eerder aan PVV-stemmende tokkies met hun racistische uitspraken.

Maar er zijn genoeg fatsoenlijke Nederlanders die anderen in hun waarde laten. Net zoals er fatsoenlijke Antillianen zijn die totaal niet lijken op die figuren in die video.
pi_160713320
Volgens mij zoek jij de verkeerde vrienden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_160715011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?
Ik vind het tof dat ts zich niet te goed voelt om een ander gelijk te geven. Toont karakter.
pi_160716246
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:17 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik vind het tof dat ts zich niet te goed voelt om een ander gelijk te geven. Toont karakter.
Daarom wordt hij ook zo door Nederlanders gewaardeerd denk ik :+
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160717271
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Dit leent zich niet alleen voor Nederlanders. Het probleem is dat mensen zichzelf altijd als iets groots zien en elitair gedrag vertonen. Persoonlijk boeit het me geen flikker we zijn allemaal ongelukken waarom zou ik me veel zorgen maken. Als puntje bij paaltje komt kun je wel goeie relaties aangaan met mensen maar dan moet je al iets hebben een algemeen iets. Stel jij bent heel goed in een ding en iemand wil dat van jou leren, zal die altijd wel respect voor je willen hebben.

Hoewel kijk maar naar Husserl een Joodse filosoof die fenomenologie uitvond en zijn student Heidegger die later bij de Nazi's gaat en betiteld wordt als (meeloper)

Kijk mensen gaan elkaar kloten en naaien, de afkomst maakt niet zo uit. Als ze kansen hebben hebben ze ook kansen om je te naaien. Als daar geen ruimte/kans voor is, gaan mensen het ook niet proberen want het kan terugslaan. Een maatschappij waarin men veel meer afhankelijk van elkaar is, daar gaat dat lastiger. Als je dan gekke shit pulled wordt je hard afgestraft namelijk je verliest de groep.

Maar in Nederland hier zo in vrienden relaties etc, ach man vriendschappen wat heb je eraan je kan ze niet verkopen als je ze zat bent, en je kan gewoon jezelf superieur voelen omdat je niemand anders meer nodig hebt. Deze maatschappij is eentje waarin ieder zichzelf maakt.

Een maatschappij waarin mensen klagen dat de V&D failliet gaat maar er nooit wat kopen omdat het achterhaald is.

Met dat alles gezegd te hebben, vriendschappen moeten getest worden en alleen dan kun je ze op waarde schatten. Jaren zeggen niks, jaren van vredestijd zeggen niks.. Het gaat om het aantal moeilijke situaties je samen hebt gehad, niet om het aantal jaar dat je bevriend bent. Mijn beste vriendschap is er eentje die gepaard ging met een paar breuken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 17:21:56 ]
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:42:00 #269
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_160720007
Ik kan me toch niet onttrekken aan het idee dat TS iets van een minderwaardigheidscomplex aan het opbouwen is. In veel van zijn topics komt vroeg of laat de holy trinity van: "ik krijg te weinig respect", "ik ben hoogopgeleid" en "ik heb het veel moeilijker dan anderen" aan bod.

Is dat echt zo? Hebben die 17 miljoen het dan collectief bij het verkeerde eind? Of zien zij iets wat jij niet ziet?

In plaats van 17 miljoen mensen op de hoop klootzakken gooien zou een stuk zelfonderzoek misschien niet verkeerd zijn. Ben je echt zo goed / heb je het echt zo zwaar / behandelt men je echt zo slecht als je denkt?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_160720766
Even voor de duidelijkheid, heb het hele topic snel doorgeskimd.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
dag fokkers,

Zoals sommige hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaren in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.

Maar reden voor deze topic: ik irriteer me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hier naartoe kwam, had ik een best positieve beeld van Nederlandse (en blanke) mensen. Mijn voornaamste beeld van hen op Curacao was van wat ik op tv zag en ik boeken las, ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders hier.

Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curacao irriteerde ik me ook aan een bepaald soort Curacaoenaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open minded... maar ook verwend, egoistisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.

Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
Ding is dat elke bevolkingsgroep dit soort volk onder de leden heeft. Hoe zij zich zichtbaar maken, kan behoorlijk verschillen, maar de heersende cultuur fungeert wel (partieel in elk geval) als een mal voor hen.

Ik merk wel dat het erop lijkt dat een lagere opleiding over de gehele linie gezien zorgt voor meer empathie, maar er zijn gewoon te veel uitzonderingen om derhalve complete groepen ongesorteerd over één kam te scheren.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Veel mensen vinden zichzelf belangrijker dan ze in werkelijkheid zijn. Ze halen consequent zichzelf omhoog, vaak door mensen uit hun omgeving naar beneden te halen (je kunt een race op 2 manieren van je tegenstander winnen. Of jij zorgt ervoor dat jij harder gaat...en als dat niet lukt, dan zorg je gewoon dat je tegenstander slomer gaat) en ze kunnen idd heel slecht tegen kritiek.

Beter vermijd je dit soort mensen, maar de truc is om ze zo snel mogelijk te identificeren zodat je zo min mogelijk tijd en energie in iemand stopt die uiteindelijk een bodemloze put blijkt te zijn.

Die 'vriend' van je...was dus geen vriend. Jouw fout was het dat je hem niet goed hebt beoordeeld, want er zijn zat autochtone Nederlanders die wel erg trouw zijn en wel normaal tegen je kunnen (en gewoonlijk ook zullen) doen. Maar net zoals in elke bevolkingsgroep zal je ze wel eerst moeten vinden.

De rest kan je beter op armslengte afstand laten, dan ben je uiteindelijk beter af.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, het is suf, maar toch doen Nederlanders dat regelmatig. Over Antillianen, maar ook bijv. Marokkanen, Turken, enz.

Wat ik vooral merk is dat ze van zichzelf vinden dat ze dat kunnen doen, maar als het over hun is kunnen ze het niet hebben.
Vetgedrukte is trouwens een manier waarop je die mensen die je zou moeten willen vermijden, snel kunt herkennen. Merk je dit soort trekjes bij iemand, laat ze dan stilletjes als een hele kool vallen. Er zijn zat andere mensen die wel gewoon normaal kunnen doen.

Ze hebben bepaalde gedragingen en een ander herkenpuntje is dat ze gedragingen waar ze zelf achter staan, zullen verdedigen, zelfs als ze zien dat jij (als zogenaamde goede vriend van hun) door ditzelfde gedrag benadeeld wordt.

het is eigenlijk best wel psychologisch, maar dit heeft volgens mij o.a. met "status" te maken, bler maar hard genoeg en vooral vaak genoeg dat je machtig/rijk/invloedrijk bent en bepaalde mensen gaan dat op een gegeven moment vanzelf geloven. Het zijn volgers die allemaal leiders willen zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Natuurlijk, ieder persoon moet ik als individu beoordelen. Maar dat is ook gewoon moeilijk op een gegeven moment en ik heb niet het idee dat elke Nederlander mij als individu beoordeeld.
Doen ze ook niet.

Je hebt dingen goed gezien K_W, maar beter ga je maar niet op teveel steun rekenen wat dit onderwerp betreft.
Ze zullen vooral proberen jou te overtuigen dat je het anders moet zien (gewoonlijk door te pogen je te overtuigen dat jijzelf dit veroorzaakt hebt/jijzelf schuld hebt/eerst uitsluitend naar jezelf moet kijken of door je te doen twijfelen aan dat waar je nu feedback over wilt hebben).
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie het als "fighting fire with fire". Waarom moet ik elke keer "the moral high ground" nemen? Ik word daardoor alleen maar benadeeld.
Ik snap waarom je dit zegt, maar het levert niet alleen maar nadeel op.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
Ik ben het in principe 100% hiermee eens....maar gezien jouw voorafgaande ervaringen met bepaalde "vrienden" van jou, zou je wellicht beter jouw definitie van "vriend" kunnen aanscherpen (betere controle bij de deur zeg maar :P ).
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
Het is gewoon zo grappig dat je dit zegt, ik had een soortgelijke opmerking in KLB of ONZ gemaakt gister of eergister en letterlijk niemand kon er om lachen...maar minderheden beschimpen was natuurlijk geen enkel probleem :')

Ze kunnen dingen alleen maar op hun manier zien en een andere manier bestaat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 16-03-2016 20:32:19 ]
pi_160734466
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is gewoon zo grappig dat je dit zegt, ik had een soortgelijke opmerking in KLB of ONZ gemaakt gister of eergister en letterlijk niemand kon er om lachen...maar minderheden beschimpen was natuurlijk geen enkel probleem :')

Ze kunnen dingen alleen maar op hun manier zien en een andere manier bestaat niet.
Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.

quote:
’Wat een racisten die Nederlanders, wat een schande’, zegt iemand op Twitter. Een ander: ’Het verbaast mij dat niemand ze in hun gezicht heeft gespuugd’. Anderen gebruiken krachttermen. ’Het gebeurt in Spanje, maar wat een klootzakken, die Nederlanders’
En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:

- 10% keurt het af, vindt het erg en niet kunnen
- 15% vindt het terecht en vindt er niets verkeerds aan
- 15% vindt het onbelangrijk, laconiek
- 10% scheldt de bedelaarsters uit voor bijv. luie mensen, oplichters, criminelen, georganiseerde maffia, etc.
- de rest, 50% wijst met de vinger naar anderen als (mede)schuldigen om het te bagatelliseren, bijv. de pers, zwervers, bedelaars, Roemenen, Spaanse overheid, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 17-03-2016 12:05:08 ]
pi_160735488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:50 schreef Yiwei het volgende:

[..]

[..]

Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.

[..]

En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:

- 10% keurt het af, vindt het erg en niet kunnen
- 15% vindt het terecht en vindt er niets verkeerds aan
- 15% vindt het onbelangrijk, laconiek
- 10% scheldt de bedelaarsters uit voor bijv. luie mensen, oplichters, criminelen, georganiseerde maffia, etc.
- de rest, 50% wijst met de vinger naar anderen als (mede)schuldigen om het te bagatelliseren, bijv. de pers, zwervers, bedelaars, Roemenen, Spaanse overheid, etc.
Dus eigenlijk keurt 10% het daadwerkelijk af, 15% vindt het onbelangrijk (waarbij ze in elk geval geen actieve veroordeling geven) en 75% ( :') ) keurt het feitelijk goed.
Het is dan ook een grimmige constatering dat de beschrijvingen van het door dit soort mensen vertoonde gedrag (maar ook het hoge percentage van 75% bijvoorbeeld) overeenkomen met hoe ik het gedrag van deze mensen gister beschreef. Hier wat voorbeelden (en dit is gewoon van gisteren, blijkbaar van voor dat nieuwsbericht (wat ik overigens zelf nog niet gezien en gelezen had)).
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
het is eigenlijk best wel psychologisch, maar dit heeft volgens mij o.a. met "status" te maken
quote:
Je hebt dingen goed gezien K_W, maar beter ga je maar niet op teveel steun rekenen wat dit onderwerp betreft.
Ze zullen vooral proberen jou te overtuigen dat je het anders moet zien (gewoonlijk door te pogen je te overtuigen dat jijzelf dit veroorzaakt hebt/jijzelf schuld hebt/eerst uitsluitend naar jezelf moet kijken of door je te doen twijfelen aan dat waar je nu feedback over wilt hebben).
quote:
Ze hebben bepaalde gedragingen en een ander herkenpuntje is dat ze gedragingen waar ze zelf achter staan, zullen verdedigen, zelfs als ze zien dat jij (als zogenaamde goede vriend van hun) door ditzelfde gedrag benadeeld wordt.
quote:
Veel mensen vinden zichzelf belangrijker dan ze in werkelijkheid zijn. Ze halen consequent zichzelf omhoog, vaak door mensen uit hun omgeving naar beneden te halen (je kunt een race op 2 manieren van je tegenstander winnen. Of jij zorgt ervoor dat jij harder gaat...en als dat niet lukt, dan zorg je gewoon dat je tegenstander slomer gaat) en ze kunnen idd heel slecht tegen kritiek.
Als het goed is, zal je ditzelfde soort reacties ook terugvinden bij een waarschijnlijk groot aantal users die eerder in dit topic hebben gereageerd. Kan je ze tenminste wel snel herkennen, dus ga snel namen noteren voor bepaalde berichten weggehaald worden :') :P
pi_160736199
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft :D

Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:17:15 #274
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160736552
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft :D

Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
Ik erger me zeker aan sommige Antillianen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160736561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft :D

Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
Dit

Het heeft niks met nationaliteit te maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')