abonnement Unibet Coolblue
pi_160652535
Na jaren naar Italië op vakantie te zijn geweest willen we de komende zomervakantie een naar Zweden.
Onze kinderen zijn inmiddels wat ouder (5 & 7) en het lijkt ons leuk om eens een wat actievere vakantie te hebben.

We willen naar 1 hooguit 2 campings binnen de 1300km van Utrecht.

Heeft iemand nog goede tips voor campings, gebieden, activiteiten?

Andere tips zijn ook altijd welkom natuurlijk.
  maandag 14 maart 2016 @ 06:03:26 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160653589
Dit is een hele mooie en prettige camping in het zuiden.
http://www.dragso.se

Op een eiland gelegen waar ze lekker de hele dag kunnen ravotten en doen, strandjes erbij, mogelijkheid tot bootje huren, stad bekijken etc.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 10:02:07 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160655108
Stockholm is 1400 km, dus grofweg alles tot de hoogte van Stockholm?

Dalarna ligt daar namelijk iets ten noorden van (1500 km). Dat is een mooi gebied.
De eilanden Öland en Gotland zijn ook wel aardig.

Onderweg natuurlijk langs Legoland in Billund, Denemarken. Leuk voor de kleintjes!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_160655177
Neem veel insectenspray mee. Al die muggen zijn een nachtmerrie als je gaat camperen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 10:11:15 #5
45833 crew  Fogel
pi_160655208
In Vimmerby heb je Astrid Lindgrensverden met bijbehorende camping. Www.alv.se
Ben er zelf nooit geweest, maar hoor van bekenden dat het daar prima toeven is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160664359
Bedankt voor de feedback allen!

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 06:03 schreef Molo het volgende:
Dit is een hele mooie en prettige camping in het zuiden.
http://www.dragso.se

Op een eiland gelegen waar ze lekker de hele dag kunnen ravotten en doen, strandjes erbij, mogelijkheid tot bootje huren, stad bekijken etc.
Ziet er leuk uit! Ook met kinderanimatie, dat heb ik nog niet veel campings gezien.
Het enige nadeel van zo'n eiland vind ik zelf dat je maar één uitvalsweg hebt.

quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Stockholm is 1400 km, dus grofweg alles tot de hoogte van Stockholm?

Dalarna ligt daar namelijk iets ten noorden van (1500 km). Dat is een mooi gebied.
De eilanden Öland en Gotland zijn ook wel aardig.

Onderweg natuurlijk langs Legoland in Billund, Denemarken. Leuk voor de kleintjes!
Ik kan de gebieden nog niet goed met elkaar vergelijken. De plaatjes die ik zie zijn allemaal schitterend :)
Wel weet ik uit ervaring dat 1400 km met kleine kinderen eigenlijk teveel is.
Ik heb liever 200 km minder dan 100 meer.
Een tussenstop in Denemarken is ook een optie.

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:08 schreef miro86 het volgende:
Neem veel insectenspray mee. Al die muggen zijn een nachtmerrie als je gaat camperen.
Is dit echt zo erg?

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:11 schreef Fogel het volgende:
In Vimmerby heb je Astrid Lindgrensverden met bijbehorende camping. Www.alv.se
Ben er zelf nooit geweest, maar hoor van bekenden dat het daar prima toeven is.
Dit lijkt me meer op een pretpark die ook huisjes bij het park heeft; een beetje Efteling Bosrijk.
Leuk om een keer een dagje te bezoeken, maar niet om 1 a 2 weken te verblijven denk ik.

Ons idee is om in ongeveer drie weken twee campings aan te doen zodat we niet de hele periode op één plek zijn, maar ook niet teveel hoeven te reizen.
pi_160664819
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:59 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Bedankt voor de feedback allen!

[..]

Is dit echt zo erg?

[..]

Hangt af waar je heen gaat geloof ik. Als je echt de bossen in trekt dan zie je soms van die muggenwolken...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_160728359
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:59 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Bedankt voor de feedback allen!

[..]
Ik kan de gebieden nog niet goed met elkaar vergelijken. De plaatjes die ik zie zijn allemaal schitterend :)
Wel weet ik uit ervaring dat 1400 km met kleine kinderen eigenlijk teveel is.
Ik heb liever 200 km minder dan 100 meer.
1400 km deel je dan toch op? Overnachtingshuisje, hotel...zo deden wij het ook altijd met onze kinderen.
Malmö ligt op ongeveer de helft als je Utrecht-Stockholm rekent, mooie plek om de reis door midden te breken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 13:50:38 #9
45833 crew  Fogel
pi_160737439
Ik heb ook even een oproep voor je geplaatst alhier: OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen #9 - seizoen 2016 (en daar staan misschien ook al wel wat tips voor Zweden).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160738057
Spillhammarscamping in Mariannelund. Eenvoudige maar degelijke camping vlakbij Vimmerby, waar Astrid Lindgrens wereld is. Dat park is erg leuk ook. In de buurt liggen ook de huisjes van Emil en Bolderburen, mocht je die verhalen kennen.
pi_160738113
Wil je per se een camping of is een huis ook een optie? Want ik heb hetzelfde plan als jij (maar jongere kinderen) en ik vond hele toffe dingen op Airbnb!
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 14:26:04 #12
45833 crew  Fogel
pi_160738167
Op Novasol.nl kan je ook het een en ander aan huizen/hutten vinden in alle soorten en maten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160739665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Spillhammarscamping in Mariannelund. Eenvoudige maar degelijke camping vlakbij Vimmerby, waar Astrid Lindgrens wereld is. Dat park is erg leuk ook. In de buurt liggen ook de huisjes van Emil en Bolderburen, mocht je die verhalen kennen.
Die spilhammers had ik inderdaad ook al gezien. Erg interessant!

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:23 schreef Mineola het volgende:

Ik vind zelf een camping altijd altijd wel erg leuk. Makkelijk contact en andere kinderen om mee te spelen.

@Fogel
Ook bedankt voor de tips!
pi_160882077
De eerste camping is geboekt; Spillhammars

Ik ga verder in het Centrale Zweden topic:
TRV / Zweden #3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')