abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 11:42:15 #1
375570 crew  Cyan9
pi_160631728
Als één van de laatste landen heeft Azerbeidzjan hun inzending onthult, en de keuze is gevallen op de zangeres Samra, met het nummer "Miracle". Het nummer is (natuurlijk) geschreven door Zweedse songwriters, en dat is wat mij betreft ook wel te horen.


Dit lijkt wel weer in de finale te komen, al is het niet echt origineel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160632199
Tja, inderdaad goed aan te horen en niets speciaals.

Wel jammer dat Azerbeidzjan haar deelname aan het ESF altijd af moet laten hangen van andere landen (in dit geval Zweden), doe dan niet mee..

Maar goed, het blijft sowieso al een raar land. Ik hoop dat dit in de eerste halve finale gewoon sneuvelt tussen alle drukke liedjes in. Ik vraag me toch sterk af welke 6 landen er naast Montenegro en San Marino in die halve finale niet uit de enveloppen gaan komen..
pi_160632370
Geen sterk lied wat mij betreft. De garantie dat Azerbeidzjan zomaar de finale haalt is er al niet meer, aangezien het land vorig jaar gered werd door de vakjury's. Als het aan de telestemmers had gelegen, had Azerbeidzjan vorig jaar niet eens in de finale gestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toposcoupe op 13-03-2016 12:52:36 ]
pi_160632408
Weinig aan. Maar het blijft natuurlijk Azerbeidzjan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160634349
Behalve dat dit typisch zweeds is, zijn die lyrics een beetje vreemd, allemaal aan elkaar geplakte cliché metaforen die geen verband verder hebben. Voorbeeld: "Like a burning fire, now it's gone.", volgens mij is een brandend vuur zelf geen vergelijking voor iets wat weg is (tenzij je vuur opvat als plasma, en je plasma's een soort imaginaire of ongrijpbare werkelijkheid vind. En dat daarmee door een wonder, het nog mogelijk is die plasma om te toveren in een tastbaar/reëel wezen).

Ten tweede wordt zo'n brandend vuur ook de andere kant op gebruikt in andere liedjes, dus wat dat betreft niet zo erg. Maar het zit vol met deze meuk, allemaal goedkope opvulling zonder verhaal of inhoud. Het enige wat je te weten komt, is dat het een wonder kost mochten ze weer bij elkaar komen.

En dan eindig ik op een positieve noot: pinda.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 14:51:29 #6
368283 ato
pi_160635963
Geenslecht nummer,maar weer zo'n gelikte ballad..
Het valt nier echt op...
Life can be a bitch, so like it..
pi_160636771
Niet slecht, maar het is de zoveelste Zweeds geproduceerde ballad die even is ingekocht. Ik heb het gevoel alsof Azerbaijan elk jaar hetzelfde nummer stuurt. Laten ze eens iets nieuws proberen. :{
Het wordt echt verschrikkelijk uniform en saai zo en ik heb het idee dat dit ook wel eens de reden kan zijn dat het gebrek aan steun voor Azerbaijan de afgelopen jaren afneemt. Als je op voorhand al kunt voorspellen hoe een bepaald nummer gaat klinken en dat doet het keer op keer ook, dan is het publiek natuurlijk niet echt verrast meer.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160636815
Onorigineel en heel erg repetitief. Ben benieuwd hoe ze live zingt...
pi_160650649
Hmmm en ik vind het wel goed klinken. Maar er zijn dit jaar meer soortgelijke nummers, dus of deze nou veel kans maakt?
~The present is all there is~
pi_160653360
Ik snap überhaupt niet dat dit land mag meedoen aan het Songfestival. Buiten Europa liggend en valsspelend. Het nummer is op zich wel oké, maar niet heel bijzonder.
pi_161323973
Ik heb dit net eigenlijk pas voor het eerst gehoord. Hoezeer ik ook een hekel heb aan het gedrag van Azerbaijan in het ESF door allerlei frauduleuze stemafspraken, moet ik zeggen dat ik dit niet eens zo slecht vind. Misschien wel het beste wat ze sinds 2009 (Always) hebben gestuurd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_161325884
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb dit net eigenlijk pas voor het eerst gehoord. Hoezeer ik ook een hekel heb aan het gedrag van Azerbaijan in het ESF door allerlei frauduleuze stemafspraken, moet ik zeggen dat ik dit niet eens zo slecht vind. Misschien wel het beste wat ze sinds 2009 (Always) hebben gestuurd.
Als de jury vorig jaar Trijntje op 7 zette, moet dit duidelijk betere middle-of-the-road nummer ook wel Top 10 bij de jury kunnen scoren,
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 1 mei 2016 @ 19:55:58 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161854054
lekker wijf wel.. zou haar doen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 1 mei 2016 @ 19:56:48 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161854080
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 02:34 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat dit land mag meedoen aan het Songfestival. Buiten Europa liggend en valsspelend. Het nummer is op zich wel oké, maar niet heel bijzonder.
vind ik ook van australie en israel
oprotten met die landen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:49:57 #15
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:38:04 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_161936118
Eigenlijk niet echt een bijzonder nummer. Het Miracle gedeelte klinkt zelfs een beetje zeikerig. Maar het is best wel een oorwurm. Want is het wel heel makkelijk en aanstekelijk om het refrein mee te blèren. Dat lukt maar weinig nummers dit jaar, dus wel een van de betere nummers dit jaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:06:42 #17
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_161964813

Ooh stop stop stop, dit zingt ze zoo vals :N
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 17:48:22 #18
375570 crew  Cyan9
pi_161967185
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:06 schreef luchtverkeersleider het volgende:

Ooh stop stop stop, dit zingt ze zoo vals :N
Dit verdient absoluut geen finale, maar ik vrees het ergste.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_161967262
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:48 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dit verdient absoluut geen finale, maar ik vrees het ergste.
Het is Azerbeizjan, dus je hebt best kans dat het op miraculeuze ( :') ) wijze toch naar de finale gaat. Al is het liedje op zich niet eens bij de 8 minste inzendingen van deze semi, het is de uitvoering die dit verknalt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_161967711
Vals maar vind het toch een van de iets betere liederen. Dit gaat wel door naar de finale en haalt gewoon het linkerrijtje als het zuiver wordt gezongen.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_161967715
Als de act niet vals is, dan is de jury het wel. Dus als je het zo bekijkt gaat Azerbeidzjan misschien dit jaar wel voor de dubble! :')
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:09:49 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_161973854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:17 schreef CarloV het volgende:
Als de act niet vals is, dan is de jury het wel. Dus als je het zo bekijkt gaat Azerbeidzjan misschien dit jaar wel voor de dubble! :')
De Azeri zullen inderdaad wel weer links en rechts een zakje geld hebben laten slingeren voor de 'eerlijke' vinders :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_161979285
Dit is echt zo vals gezongen, en dan ook die 'Azerbaijaanse' danser met blonde haren die een kop boven iedereen uitsteekt, wat was daar het idee achter?
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2016 @ 01:20:45 #24
368283 ato
pi_161979448
Het is zo vreselijk gezongen, dat je wil dat het stopt.
Ik hoop zo dat Miracles bestaan en dat Azerbeidzjan blijft steken in de eerste halve finale.
Life can be a bitch, so like it..
pi_162010320
Het kan toch haast niet anders of Azerbeidzjan haalt dit jaar de finale niet?
Bedenk dat Azerbeidzjan - ondanks al het stemmen kopen - de afgelopen twee jaar niet in de finale had gestaan als het aan de televoters had gelegen, en dat waren veel betere liedjes dan deze. Nu met deze barslechte zang weet ik wel zeker dat de jury's dit jaar niet gaan helpen dit de finale in te loodsen.
Misschien hoop ik er teveel op, maar in dit sterke deelnemersveld lijkt het me echt heel sterk wil dit het gaan redden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')