abonnement Unibet Coolblue
pi_160773434
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb die bolle kop al als achtergrond
_O-
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 22:29:02 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160773927
Fles' Travelsnacks, part 7

Bestemming
Ujsoly, Polen.

Datum / data
27-12-2002 t/m 3-1-2003

Beweegreden
Het vieren der jaarwisseling (zal nog wel vaker langskomen ook).

Vervoer
Vliegen AMS - WAW, rest vooral treinen en bussen.

Voorbereidingen
Voorbereidingen :') "Hee dit wordt leuk, lust je bier?" Voorbereidingen, dus.

Aanraders
Landschap is echt best mooi, en de prijzen van levensonderhoud zijn ook best prima. Nog steeds wel denk ik.

Afraders
Hosteltjes waar ze beweren plek voor je te hebben.
Mits er van de 10 man minstens 3 stelletjes zijn zodat je maximaal 7 bedden nodig hebt.
Tenzij je ook nog stromend warm water wenst.

Voedsel
Zurek, traditionele soep. Smerig, maar op het platteland heb je vaak weinig keus. En dan zorg maar dat je wat in je mik hebt zitten. Placek po Zbójnicku is wel een goeie trouwens. Als je dat kunt krijgen, DOEN. Aardappelkoek met stoofvlees. Koningenvoer :Y)

Drank
Zywiec, genoemd naar het plaatsje waar de brouwerij staat, zoals altijd. Overigens betekent het woord ook "slachtvee".

Toiletten
Tsja, Polen. We hopen dat het inmiddels 15 jaar later allemaal beter gaat :)

Foto's!

Yours truly illustreert een aloud Hollands gezegde.


Straatbeeld.




Min of meer het enige restaurant in het dorp. Meer een oldschool Oostblok-style kantine. Toch zeer gewaardeerd :Y)


Nee,hier wordt niet gestrooid. Gek he :+


Slashme met de twee mooiste meiden van de groep *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 18 maart 2016 @ 22:34:36 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160774084
Twee prikplankjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 22:36:25 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160774142
Nee was gewoon gezellig :) Er is wel wat gezoend en geklooid en zo natuurlijk, maar destijds waren de vrouwen daar nog vrij preuts aangelegd :) Het was allemaal redelijk beheersbaar zegmaar :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 22:41:30 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160774268
Dit was ook die jaarwisseling dat ik bij -22ºC met korte mouwen een kwartier buiten gestaan heb, toen de werkelijkheid eindelijk de invloeden van de alcohol begon te overschaduwen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 22:46:57 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160774417
Ik doe het er niet eens om, maar de eerste 7 verslagjes zijn van 7 verschillende landen. Just saying :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 18 maart 2016 @ 22:58:54 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160774724
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 maart 2016 @ 23:02:18 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160774809
Ziek jong _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160801077
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik doe het er niet eens om, maar de eerste 7 verslagjes zijn van 7 verschillende landen. Just saying :)
Jij wereldreiziger :)
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 09:08:27 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_160803198
Travelsnacks om nom nom! :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 13:22:27 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160807302
Puik topique ^O^ Heb je ook nog uitgebreidere recensies van eten inclusief foto's?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 maart 2016 @ 15:54:28 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160811131
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:22 schreef MaJo het volgende:
Puik topique ^O^ Heb je ook nog uitgebreidere recensies van eten inclusief foto's?
Nee op zich niet echt. Zal er eens aan denken de volgende keer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 maart 2016 @ 16:06:19 #63
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_160811479
Mooi topic!

welke van de bestemmingen raad je tot nu toe het meest aan?
Wat doe ik hier?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 maart 2016 @ 16:15:18 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160811784
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:06 schreef tdrone het volgende:
Mooi topic!
Dank je :)
quote:
welke van de bestemmingen raad je tot nu toe het meest aan?
Van wat er tot nu toe langs gekomen is? Dan Newcastle denk ik. Maar er komen echt nog heel veel andere plekjes aan hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 maart 2016 @ 18:16:30 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160815503
Fles' Travelsnacks, part 8

Bestemming
Gmunden am Traunsee, Oostenrijk.

Datum / data
Zaterdag 29 augustus 2009.

Beweegreden
Om dezelfde reden als waarom heel dit topic bestaat: Minimalisme. Of: Om te kijken of je in EEN dag een complete vakantie kunt persen.

Vervoer
Diverse treinen, wat trammetjes, een boot, een treinvervangende bus, een kabelbaan uit 1957 en een taxi.

Voorbereidingen
Eerst wilde ik ook nog een aantal stationnetjes aan het lijntje naar Grünau im Almtal afwerken, maar toen er in Gmunden zo veel leuks te doen bleek te zijn, besloot ik me volledig daarop te concentreren.

Aanraders
De Grünberg-seilbahn, prachtig uitzicht over de Traunsee, al trof ik het niet met het weer. Verder een tochtje met het Motorschiff Karl Eder. In Gmunden zelf staan trouwens ook zat prachtige gebouwen. Gmunden herbergt bovendien het kleinste trambedrijf ter wereld.

Afraders
Vervangend busvervoer. Ik had van Ebensee ook wel weer met de trein terug gewild naar Gmunden, maar dat ging helaas niet.

Voedsel
Bratwurst mit Sauerkraut en aan het eind van de dag een grote Wiener Schnitzel.

Drank
Lokaal bier, Stiegl en Grieskirchner. Niks mis mee ^O^

Foto's!

's Morgens vroeg (uur of 7) aangekomen in Wels met de nachttrein, stoppertje genomen naar Lambach waar dit fraaie machientje voor mij klaar stond richting Vorchdorf-Eggenberg, waar ik nog moest overstappen voor Gmunden. Dit apparaat had ik de hele rit voor mezelf. Machinist ook keurig afremmen voor alle haltes (trein stopt daar alleen op verzoek) toen hij in de gaten kreeg dat ik bordjes aan het schieten was ^O^


Aangekomen in Gmunden even met de kabelbaan de Grünberg van 1004 meter op. Bijbehorende meneer wist niet wat hem overkwam, moest de kabelbaan speciaal voor mij opstarten :') Inmiddels was het half 10.


Boven op de Grünberg: eerst een korte wandeling gemaakt en toen naar de uitspanning vlak naast het Bergstation. Prachtig uitzicht, levendig terras. Maar nu even niet. Koffie en Apfelstrudel maar even binnen genuttigd alvorens weer met de kabelbaan omlaag te gaan.


Beneden aangekomen ontdekte ik een *O* Wassertretbecken *O* Best diep wel, zoals het hoort.




En zo rond 12 uur begaf ik mij richting het centrum van het stadje. Prachtige oude gebouwen daar, en een monumentale stoomboot.


Tijd voor een hapje. Bratwurst mit Sauerkraut und Brötchen. Niks mis mee, onder het gestage gerikketik van de regen op de partytent aan het water.


Ondanks het weer waren er toch een boel zeilbootjes actief op de Traunsee.


Na een tijdje kwam het Motorschiff Karl Eder, waarmee ik een rondvaart van anderhalf uur over de Traunsee maakte.




Aan het eind van de boottocht stapte ik uit in Ebensee, waar ik dus de trein had willen nemen terug naar Gmunden. Helaas, het werd een bus. Hier zien we het stationnetje Ebensee Landungsplatz, en de bus.




Vanuit Gmunden Hbf nog even een ritje met de kleinste tram ter wereld, met leuke haltebordjes :)




Aan het eind van de middag at ik op het Rathausplatz nog een goeie tosti met een koel glas Grieskirchner :Y)


En vervolgens ging ik al bordjesknallend terug naar Wels, waar ik met een taxi nog even een stationnetje aan een andere lijn bezocht heb. Daarna hield ik nog ruim 2 uur over voor een goeie schnitzel.


Daarna weer de nachttrein in naar huis. Bwoah ik was best wel kapot toen trouwens :D

Conclusie
Ja, vakantie vieren in 1 dag kan best: treinen, kabelbaan, bootje varen, lokale specialiteiten verorberen, zwemmen (toch soort van), onverwachte dingen meemaken, shit ton filmpjes en fuck ton foto's maken. Alleen het onderdeel "ijsje eten" ben ik geloof ik vergeten, nu ik er zo over nadenk :) Volgende keer beter :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 12:46:50 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160831707
Fijne schnitzel :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 13:56:06 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160833045
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee op zich niet echt. Zal er eens aan denken de volgende keer :)
Top! Ik zie dat je het in het volgende verslag al aangepast hebt ^O^ Ik ben echt fan van lokaal eten O+ En schnitzel is altijd goed :9
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 14:23:03 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_160833655
Wassertretbecken :D dat ken ik helemaal niet!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 21 maart 2016 @ 14:39:39 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160833987
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Wassertretbecken :D dat ken ik helemaal niet!
Heel gebruikelijk in Duitsland :Y https://de.wikipedia.org/wiki/Wassertreten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 18:36:24 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_160839336
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heel gebruikelijk in Duitsland :Y https://de.wikipedia.org/wiki/Wassertreten
Heel grappig! :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 maart 2016 @ 22:41:37 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160874757
Fles' Travelsnacks, cloud 9

Bestemming
Ierland

Datum / data
4 t/m 9 april 2013

Gezelschap
douche-eendje :)

Beweegreden
Interessante dingen. Live muziek in kroegjes, Titanic-museum in Cobh en zo nog wat dingen.

Vervoer
Aer Lingus B737, CAF IE Mark IV (een trein is dat).

Voorbereidingen
Ja shitjezus zeg. Vlucht boeken, hotel boeken, Lonely Planet kopen en gaan *O* Dit kopje kan voortaan als standaard aangenomen worden. Alleen als het anders is zal dat vermeld worden. De groeten ermede :W

Aanraders
Dublin: Trinity College (met de oudste harp ter wereld in de munumentale bibliotheek) en de Kilmainham Gaol. Prachtig pand met veel historie, voornamelijk over de Paasopstand in 1916.
Cork: Het Titanic-museum in Cobh. En in Cork zelf het Botermuseum, ook leuk :)

Afraders
O'Donoghue's Pub, de bewierookte plek waar de Dubliners doorgebroken zijn. Gewoon een kroeg net als honderd anderen, maar stampend druk en duurder. "Omdat". Mis je niks aan. Oh en de Guinness-brouwerij. Drie kwartier in de rij gaan staan om ¤ 16,50 te mogen aftikken voor de rondleiding? Ik dacht het niet :N Oh, en de procedure "treinkaartjes kopen". Mijn Hemel wat een grensverleggende marteling is dat 8)7 KAN op het station, uit de automaat, waar je echt krankzinnige prijzen betaalt (62 euro enkele reis voor een rit van 250 km). Het KAN ook via internet, voor de helft, maar de procedure daarvoor is dermate omslachtig dat het nauwelijks meer een optie is. En het weer was ook best kut. Eigenlijk was het best kut allemaal. Oh nee dat viel ook wel mee :D

Voedsel
In Cork moet je echt de GBB hebben. Hoe ze daar met het idee "burger" omgaan, daar steek je wat van op _O_ :Y)

Drank
Guinness ja hehe :D

Toiletten
Ja, hebben ze. Ierse meisjes poepen wel.

Foto's!
Even een kopje koffie. Met baby-marshmallows erin natuurlijk. Whut? :D


Interieur van de Kilmainham Gaol, echt behoorlijk indrukwekkend ^O^


Daarna even een hapje: Deze huge-ass schaal met kipballetjes :D Voor mij alleen want reisgenote vegetarisch :Y) Okee de onderste helft was friet, ook goed :9


Guinnessfabriek


Awesomme trein tussen Dublin Heuston en Cork Kent, twee van de vijftien stations die naar verzetshelden van de Paasopstand genoemd zijn.


Ah, hier moeten we zijn *O*


Reisgenote vermaakte zich prima met de cider, ik hield me meer bezig met de Guinness. Tegenwoordig is het zo'n beetje andersom? :D




Dit zijn die awesomme burgers van GBB dus _O_ Ook geschikt voor vegetariërs :Y


Cobh, White Star Line. De originele kade van 1912, of wat er van over is :') Overigens heeft de Titanic niet hier gelegen, maar een paar kilometer verder op zee. Met vrij kleine bootjes werden de mensen erheen gebracht.


Oh ja, het bedieningstempo hield ook niet altijd gelijke tred met de verwachtingen. Pech gehad :)


Volgende keer meer selfies Kano! Misschien :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:57:12 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160875373
_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 00:12:33 #73
45833 crew  Fogel
pi_160877594
Goed bezig fles, ga zo door ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 00:25:28 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160877771
Het is patat :(
Verder weer leuk verslag :) Hoe is 't met de babyflesjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160879419
Jaaaa dat was leuk. Wel jammer dat mn plan om DE harp te ontvoeren werd tegengehouden. ;)
pi_160879425
En fles ik mis het botermuseum :')
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 maart 2016 @ 08:52:33 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160879954
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:43 schreef douche-eendje het volgende:
En fles ik mis het botermuseum :')
Staat toch bij Aanraders? :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160881395
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staat toch bij Aanraders? :Y
Ik had daar wel een uitgebreid flesverslag van willen lezen. De binnenkomst, de film op beeldbuis via een videoband etc O+
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 maart 2016 @ 10:40:11 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160881635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had daar wel een uitgebreid flesverslag van willen lezen. De binnenkomst, de film op beeldbuis via een videoband etc O+
Nou nou, ZO bijzonder was het ook weer niet hea :P En soberzo, dit zijn dus travelsnacks: instapmodelletje-reisverslagjes. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 maart 2016 @ 00:37:20 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160925741
Paar daagjes geen Snack lieve volgers :N

Maar dat heeft de beste smoes denkbaar: ik ben een nieuwe aan het maken O+

Vrolijk Pasen en tot dinsdag :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 22:28:51 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161037247
Fles' Travelsnacks, part 10

Bestemming
Berchtesgaden, in het extreme zuidoosthoekje van Duitsland (okee, Görlitz kan dat ook claimen, net of je ZUIDoost of zuidOOST bedoelt).

Datum / data
Zaterdag 17 december 2011.

Beweegreden
Yolo alles. Stiekem was een aanval op het foto-dagrecord van Gmunden ( zie snack 8 ) gepland, maar dat viel jammerlijk in het water. Daarnaast wilde ik nog met de speciale kersttram in München een ritje maken maar dat viel ook in het water. Jammerdebammer.

Vervoer
Treinen.

Voorbereidingen
Niet echt iets waar jullie wat aan zouden hebben :N

Aanraders
Bierhutje op station Schaftlach O+

Afraders
Hitlerdingen in Berchtesgaden. Willen ze het niet meer over hebben eigenlijk. En gelijk hebben ze ook.

Voedsel
Ja genoeg. Schnitzel vooral.

Drank
Bier, en een Duitser die geen idee had hoe Irisch coffee werkte. Maar hoe ik het hem uitlegde, bleek het ook niet helemaal te zijn :') Bruine suiker vergeten :')

Foto's!
Deze trein had ik vanaf Köln. Reken maar uit hoe Champion's League verknetterd ik in München aan kwam. Ter vergelijking, de eerste drie kwartier mocht ik me vermaken met een pinautomaat en een kaartautomaat, alles was verder dicht.


Gelukkig ging om 6 uur de douche open O+


Rond 6:40 begon het licht te worden en nam ik de Regional-Express naar Freilassing, waar ik overstapte naar Berchtesgaden. Hier is de trein op het eindpunt aangekomen.


Onderweg door Bayern kom je ook nog weleens een station tegen waar je voor de lol een uurtje langer wacht. Want wat is een uurtje hmm :z O+


Eind van de middag weer in München. De kersttram was volgeboekt en de eerstvolgende drie ook helaas -O-


En om de tijd te doden, in het donker en de sneeuw nog even naar Schaftlach op en neer. Waar ik vlakbij het station een biertentje vond dat al dicht was, eigenlijk. Maar ja wat doet zo'n kroegbaas anders op zaterdagavond. EN er was voetbal op TV. En eoa mesjogge hollander die nog wel een paar eurie kapot wou slaan. Waarom niet :D


Enjoy :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 april 2016 @ 19:22:08 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161124142
Fles' Travelsnacks, part 11

Bestemming
Viseu de Sus, Roemenië

Datum / data
29 december 2006 t/m 2 januari 2007. Met heen- en terugreis erbij 26-12 t/m 3-1.

Beweegreden
Jaarwisseling vieren met (oud-)studiegenoten uit heel Europa.

Vervoer
Treinen. Gruwelijk veel treinen.

Voorbereidingen
Tickets boeken tot en vanaf Budapest, en wat handen- en voetenpictogrammetjes voorbereiden om tickets voor de rest van de reis te bemachtigen.

Aanraders
Bierprijzen, Europees vrienden maken *O*

Afraders
Bezuinigen op onderdak. We zaten met een man of 40 in een schoolgebouwtje dat leeg stond voor de kerstvakantie. We mochten 2 toiletten en 2 douches delen. Van de twee douches deed bij de ene het warme water het niet, en bij de andere was de afvoer verstopt.

Voedsel
Gewoon brood, en verder meestal pizza in restaurantjes. Kost toch geen drol. Oudjaarsaveond kregen we per persoon een blik bonen met nog wat ander spul. Koud. Stuk brood erbij, ogen dicht en kauwen :D

Drank
Bier natuurlijk. Minstens zo veilig als het water uit de kraan. Verder hadden de Slovenen en Kroaten natuurlijk Slivovica en andere raketbrandstof bij zich.

Toiletten
Moeten redelijk acceptabel geweest zijn, anders had ik er wel foto's van gemaakt.

Foto's!

De prachtrige stationshal van Budapest Keleti.


Stadsbeeld in Timisoara. Helemaal aan het eind van de straat het station.


De Grote Zaal waar het ontbijt was en waar we de avonden doorbrachten met drinken en kaarten.


Oh ja. We hadden ook wel dood kunnen zijn, maar het ging goed :s) Dit ontdekten we pas toen we wakker werden op een ochtend.


Sapanta, het Vrolijke Kerkhof. Beslist eens een kijkje waard als je in de buurt bent.


Niet ver daarvandaan: de beroemde houten kerkjes van Maramures, staan ook op de UNESCO-werelderfgoedlijst.


Voor de jaarwisseling zelf gingen we een kilometer of 10 de bossen in met een stoomtrein van de lokale houtvesterij, één van de laatste stoomtreinen in actieve dienst in Europa op dat moment (geen idee of die nog steeds rijdt, zou me niet verbazen). In één van de houten rijtuigen stond een houtoven waar een grote ketel Glühwein warmgehouden werd. Because fuck brandgevaar ^O^


En hier staat de trein ergens in het bos te wachten, terwijl de groep op een open plek bij een riviertje de jaarwisseling viert (en de Roemenen vooral de toetreding tot de EU).


Conclusie
Ik was al tientallen keren in Polen en Tsjechië geweest. Dat is oostblok met charme. Dat is improviseren :) Dit was afzien :{w Maar verder wel prima :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 22:28:01 #83
45833 crew  Fogel
pi_161131052
Toffe verslagen weer Fles, ga zo door ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie zondag 3 april 2016 @ 01:59:04 #84
169210 liesje1979
pi_161136643
Hoezo stond die trein stil in het bos dan?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 3 april 2016 @ 10:28:24 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161138783
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 01:59 schreef liesje1979 het volgende:
Hoezo stond die trein stil in het bos dan?
Dat was het "eindpunt" :D Paar uur later moesten we ook weer terug hmm :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 10:46:55 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161139027
Weer en genot om te lezen Fles
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 april 2016 @ 16:10:40 #87
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_161145909
^O^ toffe verslagen
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 3 april 2016 @ 21:45:25 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161155974
Fles' Travelsnacks, part 12

Bestemming
Camping De Worp, Deventer, Overijssel. Nou ja, over de IJssel dus, net van welke kant je 't ziet. Dammit. Daarzo goddomme doe niet zo moeilijk okee O+

Datum / data
24-25 oktober 2015

Beweegreden
Fietskar gekocht, nu nog een reden ervoor.

Vervoer
Fiets, Kar. Ja, ben je doof? :)

Voorbereidingen
Mailtje of de camping nog open was :Y

Aanraders
Kamperen in je eigen woonplaats, hoef je geen toeristenbelasting te betalen *O*

Afraders
Nja zie vorig punt. "U bent niet van uw startlijn gekomen, u telt niet". Ultimate diss -O-

Voedsel
Paar frikandelletjes die ik nog had liggen, en een hardgekookt ei voor zondagochtend O+

Drank
Bier yolo.

Toiletten
Ja klopt. Lekker met de rol onder de arm. Nog steeds geen enkel idee warom zoveel mensen daar zo veel moeite mee hebben 8)7

Foto's!

Het gareel klaar voor vertrek.


Tent opgezet Over de IJssel :Y


Bierfie *O*


Frikandellen bakken op een minimalistisch brandertje (niet groter dan een pakje sigaretten) met Esbitjes. Gaat uitstekend :Y


Volgende ochtend, wintertijd is inmiddels ingegaan. Uitdragerij Fles BV droogt de spullen.


Ingepakt en klaar voor de terugreis *O*


Conclusie
Conclusie: ik ben nog lang niet te oud om te kamperen. In fact, volgend weekend open ik kampeerseizoen 2016. Yolo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:57:35 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161249287
Moest je extra betalen voor de camping omdat je een uur extra kreeg?

Waar ga je dit weekend naartoe en gaat de fietskar ook mee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 april 2016 @ 12:58:42 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161252608
Nee, hoefde niks extra te betalen :')

Ga dit weekend nergens heen. Ik wou naar Diepenveen, toch al snel een kilometer of 7 fietsen :') en dan 2 nachten. Maar het weer is me op dit moment niet geweldig genoeg. Dus het schuift een maandje op. Één van de programmapuntjes is alleen het tweede weekend van de maand open namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 14:47:02 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161255076
Kom op fles, je laat je toch niet tegenhouden door een beetje slecht weer :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161256657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:47 schreef MaJo het volgende:
Kom op fles, je laat je toch niet tegenhouden door een beetje slecht weer :P
Fles haat regen :Y dan breekt hij vanalles.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 april 2016 @ 20:16:49 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161262672
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Fles haat regen :Y dan breekt hij vanalles.
EN anders sneeuw wel. Which reminds me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 april 2016 @ 20:17:29 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161262701
Fles' Travelsnacks, part 13

Bestemming
Sestrière, Italië

Datum / data
25 t/m 28 maart 2016

Beweegreden
Ski-uitje van werk.

Vervoer
Een bus en een kabelbaan.

Voorbereidingen
Inschrijven, hopen ingeloot te worden, niet dus: 29ste van de 42 op de reservelijst :') En dat terwijl ik als first-timer voorrang zou krijgen. Nou ja, er vielen precies genoeg mensen voor mij weg *O*

Aanraders
Apres-Ski, zwembad, het weer en de natuur O+

Afraders
30 uur in de bus :r Bussen sowieso :r

Voedsel
Insalata Caprese, lekker bordje pasta en een Focaccia con Prosciutto :Y)

Drank
Het lokale bier, Moretti geloof ik. Niks mis mee.

Toiletten
Geen bijzonderheden.

Foto's!
Het instappen in de bus op vrijdagavond.


Slashme wordt nogal verknetterd wakker in Zuid-Frankrijk.


Welkom!


Ph00000d :Y)


Nou ja, meerdere mensen vroegen om plaatjes van food en selfies. Hier eet ik een sneeuwbal uit het vuistje ^O^


De zon is net weg achter de Italiaanse alpen O+


Zondagochtend, uitzicht uit mijn hotelkamer. Piste en liften begonnen letterlijk aan de overkant van de weg :)


Gelukkig was er voor niet-skiërs zoals ik ook de optie om te gaan zwemmen. Badmuts was wel verplicht, dus daar gekocht, met Olympisch opschrift. hartstikke hip :Y)


Zondagmiddag nog een apres-ski, waar de bekerophaalmevrouw een eitje had aan een stel IT-ers die heel autistisch een toren gingen bouwen van alle bekers *O* Toen ze kwam ophalen stonden er 97 bekers in de toren. Toch niet slecht in een half uurtje met 50 man.


Conclusie
JA het was leuk :Y
NEE ik heb niet geskied :N
JA ik ben (daardoor) heel gebleven :Y
NEE ik ga niet nogeens 30 uur in een bus zitten voor zoiets :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:47:12 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161318478
Schitterend allemaal Fles! Je ziet bijzonder veel van Europa (en verder wellicht)

Kijk uit naar je volgende _O_
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 02:58:26 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161321291
97 bekers met 50 man in een half uur? Zo'n prestatie is dat toch niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 09:45:57 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161322657
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:58 schreef derLudolf het volgende:
97 bekers met 50 man in een half uur? Zo'n prestatie is dat toch niet?
Dat dacht ik ook :D gemiddeld twee biertjes per persoon. Al is dat als je het ongekend naar uren (4 bier in een uur) wel weer stevig :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 10 april 2016 @ 12:49:12 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161325457
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:58 schreef derLudolf het volgende:
97 bekers met 50 man in een half uur? Zo'n prestatie is dat toch niet?
halve liters he. Gemiddeld. Dus inclusief de baliedames :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 10 april 2016 @ 17:26:10 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161331210
Fles' Travelsnacks, part 14

Bestemming
Finland

Datum / data
2 t/m 19 augustus 2008

Vervoer
Tallink Silja Superfast VIII, treinen en lease-auto. Oh ja, en een taxi :Y

Voorbereidingen
Gewoon, boeken. Was een pakketreis met eigen vervoer. De bootovertocht, de autoslaaptrein en de hotelovernachtingen waren geregeld. Dus verder hoofdzakelijk voorpret :)

Aanraders
Natuur, stilte. Roeiboottocht op een meertje aan de Russische grens. Oh, en die taxi :Y

Afraders
Het hoofdkwartier van de Kerstman in Rovaniemi.

Voedsel
Rendiersteak voor 50 euro. Droog, taai, smaakloos.

Drank
Ja hehe tuurlijk :) Karhu (bier) en wodka.

Foto's!

Het eerste wat we van Finland zien: eilandjes voor de haven van Helsinki.


Oppervlaktespanningdiertjes.


Uitzicht over een meertje met boot.


Imatrankoski, de overlaatklep van een stuwmeer wordt af en toe voor toeristen opengezet, begeleid door muziek van Nightwish (Sleeping Sun).


Paar minuten later ziet het er dan zo uit.


In de trein mogen de deuren alleen door heel speciale mensen bediend worden blijkbaar.


Uitzicht vanaf de Pujio Tower over het Kalavesi-meer (in de buurt van Kuopio).


Zonsondergang in de haven van Oulu, verschrikkelijke kutstad trouwens.


Uitzicht op meer zonder bootje. In het rendierenpark bij Salla.


Doelgroepstroken kennen we niet. Rendieren hebben daar echt iets van "Oh, wonen jullie hier ook ja? Hmmkay." :)


Het bungalowpark in Salla, iets boven de poolcirkel. Donkerder dan dit wordt het 's nachts dus niet.


Hokje op de top van de Salatunturi (461 meter boven zeeniveau).


Meertje waar we een roeiboottocht op gedaan hebben. Op de buitenboordmotor terug.


Kampvuur. Koffie gezet met water uit het meer :9 En wogssies natuurlijk :~


Het noordelijkste station van Finland, Kolari.


Het paleis van de kerstman even buiten Rovaniemi. Toeristenfuik van het niveau "kan niet erger".


In Rovaniemi had ik een taxi van het station (rondje bordjes schieten) terug naar het hotel. De taxi werd bestuurd door Vilma, een guitig veulen dat net haar eerste werkdag had. Ze reed meerdere keren verkeerd en beloofde vol schaamte dat de rit gratis zou zijn. Ik zei "Nou, dat is niet nodig, dan krijg je alleen maar problemen met je baas. Maar ik wil wel met je op de foto :Y " Aldus geschiedde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 17:42:12 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161331506
Wilma mag ook wel bij de aanraders :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')