abonnement Unibet Coolblue
pi_160613183
Met uit het vorige deel:

Trusten



Fietsie



_Liek




Goitske




Keroppi




RobinOok




Op naar veel nieuws! :Y)
pi_160613198
Ik maakte een worteltjestaart, recept van ottolenghi

O+


pi_160613228
:Y)
Dat witte is creamcheese?
pi_160613409
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:35 schreef computergirl het volgende:
:Y)
Dat witte is creamcheese?
Ja! Met honing, opgeklopte roomboter en poedersuiker :9
pi_160639394
:9~ :9~
Voor de slagroomtaart en de worteltjestaart.

Wat is nou echt een goed recept voor slagroomtaart?
pi_160643776
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 16:56 schreef Bleie het volgende:
Wat is nou echt een goed recept voor slagroomtaart?
Ik heb dit recept gebruikt voor de biscuit, het Victoria beslag uit dit recept van 24Kitchen en gevuld met frambozenjam en slagroom. Is goed bevallen :9
pi_160644006
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik maakte een worteltjestaart, recept van ottolenghi

O+

[ afbeelding ]
Hey, met dat recept heb ik ook een keer een carrotcake gemaakt en die was briljant _O_
Heb er toen alleen een frosting van Nigella over gedaan :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160644465
Vandaag crumble gemaakt. Ik had nog een pak staan. Nooit meer, bah, wat een smakeloze laag kruimels.
Als ik het zelf maak zit ik altijd te klooien met de verhoudingen, maar al mijn eigen baksels waren lekkerder :+

En die worteltaart :9 en de slagroomtaart trouwens ook. Sowieso: taart :9~
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_160645437
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:29 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb dit recept gebruikt voor de biscuit, het Victoria beslag uit dit recept van 24Kitchen en gevuld met frambozenjam en slagroom. Is goed bevallen :9
Dank je. Ik heb wel ooit die hele taart van 24kitchen gemaakt, maar vond het biscuit (moskovisch gebak) niet heel geweldig. Ik ben die van Laura's bakery opgeslagen, maar eens proberen.
pi_160645471
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb wel ooit die hele taart van 24kitchen gemaakt, maar vond het biscuit (moskovisch gebak) niet heel geweldig. Ik ben die van Laura's bakery opgeslagen, maar eens proberen.
Dat las ik in de reviews onder het recept, vandaar dat ik een ander recept daarvoor had gezocht :). Biscuit van Laura's Bakery was goed gelukt (en lekker), al denk ik wel dat je beter een ruimer recept qua springvorm kan pakken. Mijne was iets lager dan ik het liefste had gezien.
pi_160682496
Ik moet voor de school van mijn kinderen wat gaan bakken, maar ik wil eens wat anders dan cupcakes en een tulband.
Iemand ideeën? Niet te ingewikkeld, want dat is niet nodig.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:32:28 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160682596
Boterkoek, brownies, appeltaart?
Of een zanddeeg bodem, gevuld met banketbakkersroom en vulling naar keuze (vers fruit?)
KuikenGuppy
pi_160682732
Gewoon koekjes? :@
pi_160682845
Millionairs shortbread of chocolate crinckle cookies?
pi_160682884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:26 schreef Koningin het volgende:
Ik moet voor de school van mijn kinderen wat gaan bakken, maar ik wil eens wat anders dan cupcakes en een tulband.
Iemand ideeën? Niet te ingewikkeld, want dat is niet nodig.
Cakerol? Of uil koekjes ;)



http://zestysouthindiankitchen.com/2015/10/owl-cookies.html
pi_160683586
Danke voor de tips, ga even wat termen googlen.....
Leuk die uil koekjes!!
pi_160768434
Aaaarrrrggghhhhhhhhhhh 8)7 o|O |:(
Ik wilde deze broodjes maken: http://uitdekeukenvanarde(...)el-en-amandelen.html
Hele keuken een enorme puinzooi van al die bakjes die ik nodig had, deeg uitgerold, sinasappelvulling er op, deeg opgerold , helft van de vulling kwam er ook weer uit want volgens mij te nat....en wat zie ik staan als ik het mes pak om de rol in plakjes te snijden..........
de amandelen die er IN hadden gemoeten

En ik had al zo'n slecht humeur :'(
pi_160769385
-O-
pi_160773656
Omdat Anouk O+ leuker is dan Menno :Y en ik het toch een keertje geprobeerd wilde hebben maar mijn pot met mayonaise aangewend voor twee chocoladecakes. Op elkaar gezet met wat pure chocoladeganache er tussen, chocoladeslagroom erbovenop en gedecoreerd met toefjes slagroom en paaseitjes want bijna Pasen. :Y) Enfin mijn death by chocolate mayo cakecreatie:




Ben niet zo fan van smeuïge cake, heb mijn collagae op werk maar niet verteld dat er een hele pot mayo in zit :P Doe ik maandag wel al zal ik dan wel naar mijn hoofd geslingerd krijgen dat ik voortaan mijn baksels maar mooi thuis laat. :{w Moet ik toch al van menig collega want zowel man als vrouw vindt dat ik ze dik maak en een feeder ben _O-
mag het weten
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:41:28 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160774266
Mayo in een cake ;(.
KuikenGuppy
pi_160774301
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:41 schreef Burdie het volgende:
Mayo in een cake ;(.
Het idee alleen al schreeuwt: vies hé?

Maar dat vond ik wel meevallen. Tis mij enkel een te smeuïge cake geworden.
mag het weten
pi_160774321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het idee alleen al schreeuwt: vies hé?

Maar dat vond ik wel meevallen. Tis mij enkel een te smeuïge cake geworden.
ei&olie, niks vreemds aan eigenlijk
pi_160774344
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

ei&olie, niks vreemds aan eigenlijk
Precies, na wat logisch nadenken over de ingrediënten is het precies dat. Dus eitje minder gebruikt en geen boter. Probleem opgelost. :Y)
mag het weten
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:57:06 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160774672
True, maar toch. Vooral het idee he.
Maar olie in een cake vind ik eigenlijk ook niks, het blijft me dan in de verte aan frituur herinneren.
KuikenGuppy
pi_160780026
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:57 schreef Burdie het volgende:
True, maar toch. Vooral het idee he.
Maar olie in een cake vind ik eigenlijk ook niks, het blijft me dan in de verte aan frituur herinneren.
Welnee, zo smaakt het ook helemaal niet als je olie in een cake doet. Tenzij je de olie uit je frituurpan gaat scheppen :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160780060
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:18 schreef Joosie200 het volgende:
Omdat Anouk O+ leuker is dan Menno :Y en ik het toch een keertje geprobeerd wilde hebben maar mijn pot met mayonaise aangewend voor twee chocoladecakes. Op elkaar gezet met wat pure chocoladeganache er tussen, chocoladeslagroom erbovenop en gedecoreerd met toefjes slagroom en paaseitjes want bijna Pasen. :Y) Enfin mijn death by chocolate mayo cakecreatie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben niet zo fan van smeuïge cake, heb mijn collagae op werk maar niet verteld dat er een hele pot mayo in zit :P Doe ik maandag wel al zal ik dan wel naar mijn hoofd geslingerd krijgen dat ik voortaan mijn baksels maar mooi thuis laat. :{w Moet ik toch al van menig collega want zowel man als vrouw vindt dat ik ze dik maak en een feeder ben _O-
Doe mij maar rutgers bakbijbel dan brrr hele pot mayo

Ik krijg collegas die normaal taart af slaan aan hetceten als ik zeg dat ik een appeltaart heb gebakken
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:02:43 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160780068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 07:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welnee, zo smaakt het ook helemaal niet als je olie in een cake doet. Tenzij je de olie uit je frituurpan gaat scheppen :P
Toch heb in laatst een carrotcake gebakken met zonnebloemolie. Tijdens het bakken deed het me een beetje aan een frituur denken, en tijdens het aansnijden ook. Ook qua structuur van de cake vind ik olie erdoor niet lekker. Dus volgende keer weer gewoon roomboter voor mij ;).
KuikenGuppy
pi_160780090
Nou geef ik eerlijk gezegd ook de voorkeur aan roomboter, maar misschien gaat de associatie olie =frituur bij mij niet zo op omdat ik dat eigenlijk zelden eet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160780128


appeltaart met speltbloem
Iets knapperiger dan gewone appeltaart. Getest door mijn collegas alleen positieve reacties had ze om een eerlijke mening gevraagd omdat het een test was
pi_160780267
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:01 schreef Goitske het volgende:

[..]

Doe mij maar rutgers bakbijbel dan brrr hele pot mayo

Ik krijg collegas die normaal taart af slaan aan hetceten als ik zeg dat ik een appeltaart heb gebakken
Ik heb nog gekeken in Rutgers Bakbijbel maar ben uiteindelijk gegaan voor tweemaal dit recept van Carola:
http://www.carolabaktzoet(...)t-mayonaise-en-html/

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Nou geef ik eerlijk gezegd ook de voorkeur aan roomboter, maar misschien gaat de associatie olie =frituur bij mij niet zo op omdat ik dat eigenlijk zelden eet :+
Dit. Gebruik olie alleen maar voor de oliebollen 1x in het jaar. In andere baksels ben ik ook voor boter. Geeft toch een stevigere structuur mee

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:57 schreef Burdie het volgende:
True, maar toch. Vooral het idee he.
Maar olie in een cake vind ik eigenlijk ook niks, het blijft me dan in de verte aan frituur herinneren.
Klopt, tis bij mij de reactie van het konijn van worteltjestaart: vies hé :P Maar het wil prima. Het azijn van de mayonaise zou de chocolade omhoog halen wordt er alom over verteld. Dat zal wel, volgende keer pak ik weer boter.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:08 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

appeltaart met speltbloem
Iets knapperiger dan gewone appeltaart. Getest door mijn collegas alleen positieve reacties had ze om een eerlijke mening gevraagd omdat het een test was
Ik weet niet in hoeverre de spelthype mij nu echt aanstaat. Ik zie het overal in terug komen (speltbrood is zo gewoontjes, crackers of zelfs ontbijtkoek moet tegenwoordig met spelt) Gebak zal altijd ongezond zijn in zekere zin. Dat vind ik niet erg.

Het zal wel een andere smaak geven ipv gewone bloem. Hetzelfde geldt voor teff en dergelijke. Heb het weleens zelf geprobeerd maar 100% teff pannekoeken die ik ooit maakte waren echt niet te hachelen. Jouw taart ziet er zoals altijd goed uit. :Y Zou je spelt in meerdere recepten gebruiken?

[ Bericht 21% gewijzigd door Joosie200 op 19-03-2016 08:32:07 ]
mag het weten
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:34:22 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160780312
Mmmmm appeltaart :9.
KuikenGuppy
pi_160780405
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:25 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik heb nog gekeken in Rutgers Bakbijbel maar ben uiteindelijk gegaan voor tweemaal dit recept van Carola:
http://www.carolabaktzoet(...)t-mayonaise-en-html/

[..]

Dit. Gebruik olie alleen maar voor de oliebollen 1x in het jaar. In andere baksels ben ik ook voor boter. Geeft toch een stevigere structuur mee

[..]

Klopt, tis bij mij de reactie van het konijn van worteltjestaart: vies hé :P Maar het wil prima. Het azijn van de mayonaise zou de chocolade omhoog halen wordt er alom over verteld. Dat zal wel, volgende keer pak ik weer boter.

[..]

Ik weet niet in hoeverre de spelthype mij nu echt aanstaat. Ik zie het overal in terug komen (speltbrood is zo gewoontjes, crackers of zelfs ontbijtkoek moet tegenwoordig met spelt) Gebak zal altijd ongezond zijn in zekere zin. Dat vind ik niet erg.

Het zal wel een andere smaak geven ipv gewone bloem. Hetzelfde geldt voor teff en dergelijke. Heb het weleens zelf geprobeerd maar 100% teff pannekoeken die ik ooit maakte waren echt niet te hachelen. Jouw taart ziet er zoals altijd goed uit. :Y Zou je spelt in meerdere recepten gebruiken?
De appeltaart is lekker, ik heb deze x voor spelt gekozen omdat wij een deal hadden wie de koper van ons huis aanlevert krijgt een appeltaart en 2 biosbonnen. Verzoek was eem speltappeltaart vandaar. Moest eerst kijken waar ik het kon kopen _O-

Ik zal spelt bijv sneller in brood gebruiken vind ik wel lekkerder dan normaal brood, misschien een x koekjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Goitske op 19-03-2016 09:13:00 ]
pi_160780465
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:47 schreef Goitske het volgende:

[..]

De appeltaart is lekker, ik heb deze x voor spelt gekozen omdat wij een deal hadden wie de koper van ons huis aanlevert krijgt een appeltaart en 2 biosbonnen. Verzoek was eem speltappeltaart vandaar. Moest eerst kijken waar ik het kon kopen _O-
Mooie manier om aan een koper voor jouw woning te komen :D Is het ook goed gekomen met de verkoop omdat je er nu een gebakken hebt? *O*
mag het weten
pi_160780551
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mooie manier om aan een koper voor jouw woning te komen :D Is het ook goed gekomen met de verkoop omdat je er nu een gebakken hebt? *O*
Huis was binnen 2 dagen verkocht ;)
pi_160807020
Voor het eerst spritsen gemaakt het spuiten viel me tegen erg hard knijpen


En met een bijna twee jarige bakken is ook een uitdaging maar hij deed het heel goed! Bij zijn broer ben ik ook rond deze leeftijd gestart met helpen en die weet al hoe de keukenmachine werkt _O-
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 13:18:22 #36
382129 crew  Donna
pi_160807204
Wat lief Goitske! Ze zien er erg lekker uit.
pi_160835558
Spritsen O+ bakte ik vroeger ook wel vaker thuis.

Ik heb zaterdag de basischocoladecupcakes van Rudolph gebakken. Uit zijn cupcakesboek met handtekening & persoonlijke boodschap O+

Ik vond ze vies ;( Er moest 50 gram cacao in, en dat leek me al zo veel. En 60 ml koffie?
Ze komen ook helemaal niet goed uit de siliconenvormpjes. Maar misschien zijn die wel aan vervanging toe. Ik ben er echt -O- van.

Ik zag net wel op mijn werk dat we de bakbijbel van Rutger hebben, dus die ligt nu voor me en gaat mee naar huis :Y)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_160839780
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:18 schreef DonnaRush het volgende:
Wat lief Goitske! Ze zien er erg lekker uit.
Thanks waren ook erg lekker!
pi_160839805
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:55 schreef Syrena het volgende:
Spritsen O+ bakte ik vroeger ook wel vaker thuis.

Ik heb zaterdag de basischocoladecupcakes van Rudolph gebakken. Uit zijn cupcakesboek met handtekening & persoonlijke boodschap O+

Ik vond ze vies ;( Er moest 50 gram cacao in, en dat leek me al zo veel. En 60 ml koffie?
Ze komen ook helemaal niet goed uit de siliconenvormpjes. Maar misschien zijn die wel aan vervanging toe. Ik ben er echt -O- van.

Ik zag net wel op mijn werk dat we de bakbijbel van Rutger hebben, dus die ligt nu voor me en gaat mee naar huis :Y)
Oh ik heb juist wel goede ervaringen met het cupcake boek.
De bakbijbel O+ O+ O+ O+
Heb er diverse dingen uit gemaakt oa de spritsen

[ Bericht 1% gewijzigd door Goitske op 21-03-2016 19:06:52 ]
pi_160840225
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:08 schreef Goitske het volgende:
Voor het eerst spritsen gemaakt het spuiten viel me tegen erg hard knijpen
[ afbeelding ]

En met een bijna twee jarige bakken is ook een uitdaging maar hij deed het heel goed! Bij zijn broer ben ik ook rond deze leeftijd gestart met helpen en die weet al hoe de keukenmachine werkt _O-
[ afbeelding ]
Even vervelend doen, maar wat zijn de randjes bruin? Hoeveel graden bak je?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_160840483
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:10 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Even vervelend doen, maar wat zijn de randjes bruin? Hoeveel graden bak je?
Te lang er in gezeten moest mn zoontje even helpen :)
pi_160842408
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:20 schreef Goitske het volgende:

[..]

Te lang er in gezeten moest mn zoontje even helpen :)
ik hou wel van bruin en knapperig, ik vond ze een beetje bleekjes juist :D
pi_160842768
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik hou wel van bruin en knapperig, ik vond ze een beetje bleekjes juist :D
Ze waren zeker nog lekker, beetje knapperig en nog op tijd uit de oven dus niet aangebrand ofzo.

Vandaag mijn collegas maar weer vetgemest _O-
pi_160843143
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:32 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ze waren zeker nog lekker, beetje knapperig en nog op tijd uit de oven dus niet aangebrand ofzo.

Vandaag mijn collegas maar weer vetgemest _O-
ja ik heb mijn baksel van dit weekend ook uitgedeeld, en de laatste maar weer zelf opgegeten want die laten ze altijd liggen _O-
pi_160843340
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja ik heb mijn baksel van dit weekend ook uitgedeeld, en de laatste maar weer zelf opgegeten want die laten ze altijd liggen _O-
Same here! _O-
pi_160843385
Ik vind het bakken en delen ook veel leuker dan het zelf opeten... :@
  donderdag 24 maart 2016 @ 23:55:15 #47
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160925207
Na drie hazelnoot-slagroomtaarten maar weer eens gewoon een appeltaart gebakken :P



Dit was trouwens de laatste taart hiervoor, met dunnere laagjes.



[ Bericht 23% gewijzigd door Woelwater op 25-03-2016 00:05:52 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 05:50:45 #48
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160926508
Het verschil tussen gewone tarwe en spelt is echt marginaal. Spelt is gewoon een tarwesoort, maar dan met iets meer eiwit (gluten) en iets minder koolhydraten.

Het grappige is dat mensen die meedoen met de antiglutenhype vaak spelt willen en verbaasd zijn als je ze vertelt dat er in spelt méér gluten zitten dan in gewone tarwe. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160926579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 05:50 schreef Isegrim het volgende:
Het verschil tussen gewone tarwe en spelt is echt marginaal. Spelt is gewoon een tarwesoort, maar dan met iets meer eiwit (gluten) en iets minder koolhydraten.

Het grappige is dat mensen die meedoen met de antiglutenhype vaak spelt willen en verbaasd zijn als je ze vertelt dat er in spelt méér gluten zitten dan in gewone tarwe. :')
Antiglutenhype -O-
Daarnaast beseffen die mensen sowieso niet dat gluten gewoon goed voor je zijn mits je overgevoeligheid hebt en dat gluten in veel meer dingen zit dan brood en koekjes maar bijv zelfs in sojasaus boulionnetjes etc -O-
  vrijdag 25 maart 2016 @ 07:04:23 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160926586
Tenzij ipv mits :P

Ik vind stevig speltbrood van de AH het lekkerste supermarktbrood, maar dat heeft niks met gebruik van specifiek spelt daarvoor te maken, het is voor mij gewoon het lekkerste brood :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 25 maart 2016 @ 07:04:58 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160926587
En die taarten zien er verdomde lekker uit Woelwater! :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160926605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:55 schreef Woelwater het volgende:
Na drie hazelnoot-slagroomtaarten maar weer eens gewoon een appeltaart gebakken :P

[ afbeelding ]

Dit was trouwens de laatste taart hiervoor, met dunnere laagjes.

[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit :Y)
pi_160926900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 05:50 schreef Isegrim het volgende:
Het verschil tussen gewone tarwe en spelt is echt marginaal. Spelt is gewoon een tarwesoort, maar dan met iets meer eiwit (gluten) en iets minder koolhydraten.

Het grappige is dat mensen die meedoen met de antiglutenhype vaak spelt willen en verbaasd zijn als je ze vertelt dat er in spelt méér gluten zitten dan in gewone tarwe. :')
als ze mee doen aan antiglutenhype omdat ze van spelt minder buikpijn krijgen dan hebben ze zonder te weten zelf diagnose PDS bevestigd en bewezen dat ze baat hebben bij FODMAP *O*
pi_160934657
Ziet er goed uit Woelwater!

Ik heb met de kinderen paaskoekjes gebakken. Glazuren kunnen we allemaal nog niet zo goed. :P

  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 16:17:12 #55
382129 crew  Donna
pi_160935216
Leuk hoor! Glazuren hoeft ook niet goed joh, haha!

Ik bak heel vaak, maar vergeet altijd de foto's. Zondag ga ik een worteltaart bakken, zal de foto's eens een keer niet vergeten (proberen).
pi_160935357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:17 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk hoor! Glazuren hoeft ook niet goed joh, haha!

Ik bak heel vaak, maar vergeet altijd de foto's. Zondag ga ik een worteltaart bakken, zal de foto's eens een keer niet vergeten (proberen).
Ik vind het echt een crime, glazuren. En heel lekker vind ik het ook niet, dus geen zin om er tijd in te steken om het te leren. Ach, zoon en dochter vonden het feest.
pi_160935580
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:55 schreef Bleie het volgende:
Ziet er goed uit Woelwater!

Ik heb met de kinderen paaskoekjes gebakken. Glazuren kunnen we allemaal nog niet zo goed. :P

[ afbeelding ]
ik vind die vooraan buitengewoon kunstzinnig :+
pi_160935750
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik vind die vooraan buitengewoon kunstzinnig :+
:7
pi_160963743
Nou, gewone bloem doet het inderdaad prima hoor! :+



Heb er te snel de poedersuiker overheen gegooid, vandaar dat witte. Ruikt fantastisch! :Y)

[ Bericht 20% gewijzigd door robuust89 op 26-03-2016 20:19:38 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_160964402
Gewone bloem doet het inderdaad goed. Heb een batch croissantdeeg in de koelkast te rusten. Straks de volgende toer. Maar inmiddels rijst ie zijn plastic omhulsel uit _O- Dus maar even opdelen. Deel voor croissants, deel voor pain au chocolat en pain au raisin. :9
mag het weten
pi_160965584
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:36 schreef Joosie200 het volgende:
Gewone bloem doet het inderdaad goed. Heb een batch croissantdeeg in de koelkast te rusten. Straks de volgende toer. Maar inmiddels rijst ie zijn plastic omhulsel uit _O- Dus maar even opdelen. Deel voor croissants, deel voor pain au chocolat en pain au raisin. :9
Oh heerlijk! Ook een keer gedaan, was de halve nacht bezig _O-
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_160966874
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

als ze mee doen aan antiglutenhype omdat ze van spelt minder buikpijn krijgen dan hebben ze zonder te weten zelf diagnose PDS bevestigd en bewezen dat ze baat hebben bij FODMAP *O*
FODMAP is wel wat heftiger dieet dan alleen je broodsoort aanpassen
Bij veel zit het ook tussen de oren ergens gehoord dat het beter en hip is dat gaan we dan ook van uit -O-
pi_160966966
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

FODMAP is wel wat heftiger dieet dan alleen je broodsoort aanpassen
Bij veel zit het ook tussen de oren ergens gehoord dat het beter en hip is dat gaan we dan ook van uit -O-
dFODMAP is eliminatie dieet, niet bedoeld om eeuwig vol te houden. Als de grootste bron gevonden is mag je rustig de rest weer gaan eten als je je daar goed bij voelt
pi_160974010
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:13 schreef robuust89 het volgende:
Nou, gewone bloem doet het inderdaad prima hoor! :+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb er te snel de poedersuiker overheen gegooid, vandaar dat witte. Ruikt fantastisch! :Y)
Ziet er goed uit!

Ik ben nog meer aan het bakken geweest voor Pasen.

Eerst een gemarmerde cake gebakken met gewone cake en red velvet, en daar met een steker ei-vormpjes uit gehaald:



En daar fondant opgelegd.


Gisteravond al wat van de afsnijsels gesnoept :9~ .

En ik heb ook broodjes gebakken:

pi_160974072
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.



Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
pi_160974210
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.

[ afbeelding ]

Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
Zo netjes krijg ik het niet hoor!
pi_160974233
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.

[ afbeelding ]

Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
erg lentegroen, doe even mijn 8-) op :P
  zondag 27 maart 2016 @ 12:25:10 #68
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160974251
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.

[ afbeelding ]

Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
En toch ziet 'ie er super uit. Leuke kleuren! :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160974310
Kleurstof wat ik ooit gekocht heb in Duitsland. Het is een groene suiker verpakt per zakje, gebruiksklaar. De andere kleuren waren iets minder fel, dus dacht dat ik het hele zakje nu ook wel kon gebruiken. :7
pi_160974322
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.

[ afbeelding ]

Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
Lentegroen. Ik houd er van,word je vrolijk van :D Iemand een idee met welk soort fruit je een beetje blauw qua kleur kunt forceren? Dacht aan bosbessen. Want ik wil een kiekeboe taart voor mijn verjaardag maken. Voor red velvet gewoon frambozen, wit blijft wit en blauw dus dankzij bosbessen. Ik heb geen trek in kleurstof te gebruiken als het niet hoeft.
mag het weten
pi_160974470
Bosbessen is meer paars dan blauw. Ik denk ook niet dat je met frambozen een red velvet kleur krijgt, dan kom je nog meer in de buurt met bieten.
pi_160974476
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Lentegroen. Ik houd er van,word je vrolijk van :D Iemand een idee met welk soort fruit je een beetje blauw qua kleur kunt forceren? Dacht aan bosbessen. Want ik wil een kiekeboe taart voor mijn verjaardag maken. Voor red velvet gewoon frambozen, wit blijft wit en blauw dus dankzij bosbessen. Ik heb geen trek in kleurstof te gebruiken als het niet hoeft.
Laatige kleur het wordt met fruit al snel rood
  zondag 27 maart 2016 @ 12:38:26 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160974520
Ik zou toch kleurstof nemen als je een echt mooie kleur wilt, van Wilton heb je bijvoorbeeld maar een paar druppels nodig.
KuikenGuppy
pi_160974816
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

FODMAP is wel wat heftiger dieet dan alleen je broodsoort aanpassen
Bij veel zit het ook tussen de oren ergens gehoord dat het beter en hip is dat gaan we dan ook van uit -O-
Bij fodmap gaat het om het koolhydraat fructaan. Dat zit in spelt wel veel minder. Zeker als je ook nog zuurdesem ipv gist gebruikt

Fodmap heeft mij goed geholpen. Lactose en fructose bleken onverwacht klachten te geven. maar tarwe eet ik weer gewoon :P
pi_160974867
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bij fodmap gaat het om het koolhydraat fructaan. Dat zit in spelt wel veel minder. Zeker als je ook nog zuurdesem ipv gist gebruikt

Fodmap heeft mij goed geholpen. Lactose en fructose bleken onverwacht klachten te geven. maar tarwe eet ik weer gewoon :P
Fodmap werkt voor meerdere mensen heel goed! In dat opzicht is het een goed dieet als je opzoek bent waar je klachten vandaan komen

Waar ik zo van baal dat mensen geen gluten of bepaalde granen omdat het hip is zo worden mensen met echte klachten minder serieus genomen
pi_160975047
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

Fodmap werkt voor meerdere mensen heel goed! In dat opzicht is het een goed dieet als je opzoek bent waar je klachten vandaan komen

Waar ik zo van baal dat mensen geen gluten of bepaalde granen omdat het hip is zo worden mensen met echte klachten minder serieus genomen
Het zorgt wel dat je met fodmap makkelijk aan je speltbrood kunt komen. ;)

Maar snap je punt. Fodmap lijkt ook hip. Terwijl het best even lastig is en wel erg nuttig. Mensen keken ook zo raar toen ik zei dat ik 3 dagen buikpijn heb van een theelepel honing. "Goh, je hebt echt een intolerantie"
pi_160975080
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:35 schreef Myraela het volgende:
Bosbessen is meer paars dan blauw. Ik denk ook niet dat je met frambozen een red velvet kleur krijgt, dan kom je nog meer in de buurt met bieten.
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:36 schreef Goitske het volgende:

[..]

Laatige kleur het wordt met fruit al snel rood
quote:
[img]http://i.fokzine.net
/p/1s.gif[/img] Op zondag 27 maart 2016 12:38 schreef Burdie het volgende:
Ik zou toch kleurstof nemen als je een echt mooie kleur wilt, van Wilton heb je bijvoorbeeld maar een paar druppels nodig.
Ik ga de verschillende lagen sowieso apart bakken. Dus het rode blijft rood, kan niet mixen met blauw. Maar dan maar bietensap pakken en toch blauwe kleurstof. :)
mag het weten
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 13:06:48 #78
382129 crew  Donna
pi_160975098
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb worteltjestaart gemaakt, ik ben alleen niet zo'n held met netjes afwerken.

[ afbeelding ]

Tijd aan het smeren geweest en dan heb ik nog dit resultaat. :'(
Ziet er mooi uit hoor! Ik heb mijn worteltaart zostraks uit de oven gehaald. Mag zometeen ook gaan smeren :)
  zondag 27 maart 2016 @ 13:07:46 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160975116
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik ga de verschillende lagen sowieso apart bakken. Dus het rode blijft rood, kan niet mixen met blauw. Maar dan maar bietensap pakken en toch blauwe kleurstof. :)
Rode kool een optie voor de blauwe kleur?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 16:19:24 #80
382129 crew  Donna
pi_160978861

Mijn eerste worteltaart en hij is heerlijk!
pi_160979196
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Rode kool een optie voor de blauwe kleur?
Zou dat werken ja? Lees ook dat cacao + azijn voor in een red velvetcake aardig van kleur kan verschieten. En verder heb ik nog spirulina gevonden. Maar das een superfood :X ergo dure shizzl
mag het weten
  zondag 27 maart 2016 @ 16:39:16 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160979225
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zou dat werken ja? Lees ook dat cacao + azijn voor in een red velvetcake aardig van kleur kan verschieten. En verder heb ik nog spirulina gevonden. Maar das een superfood :X ergo dure shizzl
Rode kool heeft blauwe kleurstof erin. Maar googlen geeft vast meer antwoorden :)

Spirulina heb je niet veel van nodig trouwens. Ik heb een keer tarwegraspoedwr gebruikt voor groen, maar dat proef je heel erg en is echt niet lekker ;(

Rood kan prima met (ingekookt) bietensap of poeder :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160979364
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Rode kool heeft blauwe kleurstof erin. Maar googlen geeft vast meer antwoorden :)

Spirulina heb je niet veel van nodig trouwens. Ik heb een keer tarwegraspoedwr gebruikt voor groen, maar dat proef je heel erg en is echt niet lekker ;(

Rood kan prima met (ingekookt) bietensap of poeder :)
Pak wel bietensap en spirulina en voor het witte wel slagroom/botercremelaag ofzo :+ Ben normaal niet echt van het kleur toevoegen aan een baksel, maar lijkt me geinig om mijn collega's op het werk te trakteren. En dan ze de taart zien aansnijden en het bedrijfslogo terug te vinden :7
mag het weten
pi_160979999
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:19 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste worteltaart en hij is heerlijk!
hebben we een Fok! wortelhype?
pi_160980133
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

hebben we een Fok! wortelhype?
Precies mijn gedachte :D Hebben ze soms afgesproken allemaal een worteltjestaart te showen tijdens Pasen. Vies hé oO<
mag het weten
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 20:33:56 #86
382129 crew  Donna
pi_160984144
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

hebben we een Fok! wortelhype?
Haha ik denk het. Ik ben op het idee gekomen zonder Fok!. Sorry, geen geheim pact zover ik weet! :P
pi_161120117
Dochter mocht vanochtend afzwemmen, dus om het te vieren een appeltaart gebakken. Haar favoriet.

pi_161120771
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:47 schreef Bleie het volgende:
Dochter mocht vanochtend afzwemmen, dus om het te vieren een appeltaart gebakken. Haar favoriet.

[ afbeelding ]
Ook de mijne!
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 17:37:42 #89
382129 crew  Donna
pi_161121368
Ohhh heerlijk, een 'echte' appeltaart. En dan met een dikke klodder zelf geklopte slagroom!
pi_161122018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:47 schreef Bleie het volgende:
Dochter mocht vanochtend afzwemmen, dus om het te vieren een appeltaart gebakken. Haar favoriet.

[ afbeelding ]
Zo heerlijk! Krijg er gelijk trek in!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_161123138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:47 schreef Bleie het volgende:
Dochter mocht vanochtend afzwemmen, dus om het te vieren een appeltaart gebakken. Haar favoriet.

[ afbeelding ]
is er nog stukje over? :Y)
pi_161126845
Haha, er gaat toch altijd weinig boven appeltaart hè? Er is nog een klein stukje over dat meneer Bleie en ik zo gaan opsmikkelen. :+
pi_161127160
Oh lekker hoor! Ik heb ook een echte klassieker gebakken. Vanille tulband, gebakken in mijn oma's oude vorm O+
pi_161127384
Oeh, dat is ook lekker ja!
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:07:12 #95
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161127927
Mooie baksels weer hier ^O^

Komende dagen walnoot-chocoladecake bij de koffie c_/



[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 02-04-2016 21:18:36 ]
pi_161128017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:48 schreef Dragonberry het volgende:
Oh lekker hoor! Ik heb ook een echte klassieker gebakken. Vanille tulband, gebakken in mijn oma's oude vorm O+
[ afbeelding ]
wauw prachtige vorm
pi_161153960
Resultaat van de New York Brunch vandaag:
Cinnamon rolls


Bagels


Pancakes


Eggs Benedict




:Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempje-moi op 04-04-2016 08:19:08 ]
pi_161154848
Zo wil ik ook wel brunchen :9~
pi_161157767
Oh, wow, dat ziet er echt heerlijk uit!
  zondag 3 april 2016 @ 22:25:31 #100
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161157920
Die onderste is cheesecake? Welk recept?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161162723
Ghe ghe, de brunch duurde van 11:00-20:15. :D
New York Cheesecake uit het boek


Alles komt daar overigens uit. En lekker dat het was!

edit: Foto op internet gevonden. Helaas kun je het niet lezen.


Edit #2:
Benodigdheden (voor een taart van 28 cm):

Voor de bodem:
– 350 gram volkorenbiscuitjes
– 40 gram poedersuiker
– 180 gram gesmolten boter

Voor de vulling:
– 900 gram Monchou
– 260 gram poedersuiker
– snufje zout
– 70 gram bloem
– sap van 1 citroen
– 600 ml slagroom
– 8 eieren
– 1 theelepel vanille-aroma

1. Zet de oven aan en verwarm deze voor op 175°C. Vet een springvorm van 28 centimeter in met een beetje boter. Doe de biscuitjes en de poedersuiker samen in een keukenmachine en verkruimel deze. Smelt de boter in de magnetron en doe de gesmolten boter samen met de verkruimelde biscuitjes in een kom. Roer dit mensgel totdat dit goed gemengd is en schep de bodemix in een springvorm. Druk deze goed aan met de achterkant van een lepel en zet de bodem in het midden van de oven. Bak deze 15 minuten.

2. Haal de springvorm uit de oven en verhoog de temperatuur van de oven tot 225°C.

3. Meng alle ingrediënten voor de vulling in volgorde zoals ze hierboven staan vermeld. Voeg de ingrediënten een voor een toe. Zorg ervoor dat je na ieder ingrediënt goed klopt, zodat er een homogene massa ontstaat voor je een nieuw ingrediënt toevoegt.

4. Pak de springvorm met de bodem en giet de cheesecake vulling op de bodem. Zet de springvorm voor 10 minuten in het midden van de oven.

5. Na deze 10 minuten verlaag je de temperatuur naar 90°C zonder de oven te openen. Laat de cheesecake vervolgens nog 50 minuten bakken in de oven. Draai hierna de oven uit, maar laat de cheesecake 2 uur in de oven rusten, ook zonder de oven te openen.

6. Nadat de cheesecake 2 uur in de oven heeft gestaan om te rusten, haal deze dan uit de oven om af te koelen. Voordat je de cheesecake serveert, laat deze dan nog vier uur in de koelkast staan.

Dit recept kost je wat tijd, maar dan heb je uiteindelijk ook een heerlijke New York Cheesecake. Sabine geeft nog als tip dat je een beetje jam op je cheesecake kunt doen als lekkere zoete toevoeging.
  maandag 4 april 2016 @ 11:46:11 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_161165397
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:14 schreef bloempje-moi het volgende:
..
Bloempje, wat een goeie brunch! O+ Lekker consistent van stijl ook - leuk is dat! :) Hoe waren de reacties? En wat vond je zelf het lekkerst? :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 april 2016 @ 11:50:47 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_161165483
Wéér een momofuku-crackpie gemaakt vanmorgen. :') De vijfde in een paar weken. Nou ja, taart heet niet voor niks zo natuurlijk.. :+

Dit keer voor de collega's van mijn lief, als verjaardagstraktatie.



Mooi zijn ze helemaal niet, maar potdorie wat lekker!
Let me see you stripped down to the bone
pi_161165632
Argh, waarom werk ik ergens waar ze die boeken allemaal hebben :')
Hij gaat mee naar huis, thanks Bloempje! Ik had hem al gezien toen we hem net hadden, maar twijfelde een beetje aan de haalbaarheid en eetbaarheid van de recepten. Maar ik zie dat dat dus prima lukt ^O^

Als er mensen trouwens 1 recept uit een bepaald boek zou willen hebben, PM me maar. We hebben zoveel kookboeken. Hotelschoolbieb :Y)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 4 april 2016 @ 12:02:27 #105
221912 minilot
Nancy boy
pi_161165703
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Syrena het volgende:
Argh, waarom werk ik ergens waar ze die boeken allemaal hebben :')
Hij gaat mee naar huis, thanks Bloempje! Ik had hem al gezien toen we hem net hadden, maar twijfelde een beetje aan de haalbaarheid en eetbaarheid van de recepten. Maar ik zie dat dat dus prima lukt ^O^

Als er mensen trouwens 1 recept uit een bepaald boek zou willen hebben, PM me maar. We hebben zoveel kookboeken. Hotelschoolbieb :Y)
Oe! Hebben jullie het boek van de Ovenly-bakery staan toevallig? *)
http://www.amazon.com/Ove(...)Bakery/dp/0373892950
Let me see you stripped down to the bone
pi_161165824
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe! Hebben jullie het boek van de Ovenly-bakery staan toevallig? *)
http://www.amazon.com/Ove(...)Bakery/dp/0373892950
Nee -O-
Heb 'm wel geprint, kijken of de collega's genegen zijn 'm te bestellen :7
Qua prijs valt hij echt wel mee :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 4 april 2016 @ 12:10:46 #107
221912 minilot
Nancy boy
pi_161165847
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:08 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee -O-
Heb 'm wel geprint, kijken of de collega's genegen zijn 'm te bestellen :7
Qua prijs valt hij echt wel mee :9
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_161166919
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Bloempje, wat een goeie brunch! O+ Lekker consistent van stijl ook - leuk is dat! :) Hoe waren de reacties? En wat vond je zelf het lekkerst? :)
Het was onderdeel van onze 2016 Cooking Challenge. We hadden overigens ook nog mimosa's. :)
Iedereen vond het geweldig, maar we hebben ook gedurende dag nog dingen in elkaar gezet. Alleen de cheescake was van tevoren gemaakt; de rest was op de dag zelf. Helaas waren de bagels niet helemaal naar mijn wens, maar zeker nog heerlijk.
Ik was denk ik toch het meeste fan van de pancakes. Die had ik al zo lang niet gegeten! Ik heb alles nog in huis, dus ik ben zeer in de verleiding om ze vandaag weer te maken. Maar een dagje gezond is wel zeer noodzakelijk na zo'n brunchdag. :D
pi_161166938
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Syrena het volgende:
Argh, waarom werk ik ergens waar ze die boeken allemaal hebben :')
Hij gaat mee naar huis, thanks Bloempje! Ik had hem al gezien toen we hem net hadden, maar twijfelde een beetje aan de haalbaarheid en eetbaarheid van de recepten. Maar ik zie dat dat dus prima lukt ^O^

Als er mensen trouwens 1 recept uit een bepaald boek zou willen hebben, PM me maar. We hebben zoveel kookboeken. Hotelschoolbieb :Y)
Het is heel erg vet allemaal, maar ja, New York. Voor een speciaal dagje mag het wel, toch?
pi_161205742
Appelcake uit kaneel en kardemom
pi_161205783
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:14 schreef bloempje-moi het volgende:
Ghe ghe, de brunch duurde van 11:00-20:15. :D
New York Cheesecake uit het boek
[ afbeelding ]

Alles komt daar overigens uit. En lekker dat het was!

edit: Foto op internet gevonden. Helaas kun je het niet lezen.
[ afbeelding ]

Edit #2:
Benodigdheden (voor een taart van 28 cm):

Voor de bodem:
– 350 gram volkorenbiscuitjes
– 40 gram poedersuiker
– 180 gram gesmolten boter

Voor de vulling:
– 900 gram Monchou
– 260 gram poedersuiker
– snufje zout
– 70 gram bloem
– sap van 1 citroen
– 600 ml slagroom
– 8 eieren
– 1 theelepel vanille-aroma

1. Zet de oven aan en verwarm deze voor op 175°C. Vet een springvorm van 28 centimeter in met een beetje boter. Doe de biscuitjes en de poedersuiker samen in een keukenmachine en verkruimel deze. Smelt de boter in de magnetron en doe de gesmolten boter samen met de verkruimelde biscuitjes in een kom. Roer dit mensgel totdat dit goed gemengd is en schep de bodemix in een springvorm. Druk deze goed aan met de achterkant van een lepel en zet de bodem in het midden van de oven. Bak deze 15 minuten.

2. Haal de springvorm uit de oven en verhoog de temperatuur van de oven tot 225°C.

3. Meng alle ingrediënten voor de vulling in volgorde zoals ze hierboven staan vermeld. Voeg de ingrediënten een voor een toe. Zorg ervoor dat je na ieder ingrediënt goed klopt, zodat er een homogene massa ontstaat voor je een nieuw ingrediënt toevoegt.

4. Pak de springvorm met de bodem en giet de cheesecake vulling op de bodem. Zet de springvorm voor 10 minuten in het midden van de oven.

5. Na deze 10 minuten verlaag je de temperatuur naar 90°C zonder de oven te openen. Laat de cheesecake vervolgens nog 50 minuten bakken in de oven. Draai hierna de oven uit, maar laat de cheesecake 2 uur in de oven rusten, ook zonder de oven te openen.

6. Nadat de cheesecake 2 uur in de oven heeft gestaan om te rusten, haal deze dan uit de oven om af te koelen. Voordat je de cheesecake serveert, laat deze dan nog vier uur in de koelkast staan.

Dit recept kost je wat tijd, maar dan heb je uiteindelijk ook een heerlijke New York Cheesecake. Sabine geeft nog als tip dat je een beetje jam op je cheesecake kunt doen als lekkere zoete toevoeging.
Oooh dit boek wil ik hebben!!!
pi_161264939
Vorige week woensdag mijn eerste baksel gemaakt. Een Rigotta-Chocolade cake van Rudolph's Bakery. Hij smaakte prima moet ik zeggen en was goed gelukt. Wel helaas in mijn vinger gesneden, met een diepe snee tot gevolg.

  vrijdag 8 april 2016 @ 00:01:43 #113
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161270452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:22 schreef StephanL het volgende:
Vorige week woensdag mijn eerste baksel gemaakt. Een Rigotta-Chocolade cake van Rudolph's Bakery. Hij smaakte prima moet ik zeggen en was goed gelukt. Wel helaas in mijn vinger gesneden, met een diepe snee tot gevolg.

[ afbeelding ]
Misschien een stomme vraag, maar heb je de mengels wel licht door elkaar geroerd?

Als ik erop Google krijg ik meer dit soort plaatjes:

pi_161286103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 00:01 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar heb je de mengels wel licht door elkaar geroerd?

Als ik erop Google krijg ik meer dit soort plaatjes:

[ afbeelding ]
Jawel, echter niet overal goed genoeg. Voor een eerste baksel vond ik hem goed :P
pi_161291421
Hoi allen,

Kan iemand mij vertellen welke meel ik moet kopen in de supermarkt als ik opzoek ben naar all purpose flour, cake flour en bread flour?

Zijn dat respectievelijk tarwebloem, cakemeel en meel voor witte brood?

Google leert me dat de verschillen vooral zitten in de samenstelling van gluten en eiwitten.
pi_161297537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 22:15 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoi allen,

Kan iemand mij vertellen welke meel ik moet kopen in de supermarkt als ik opzoek ben naar all purpose flour, cake flour en bread flour?

Zijn dat respectievelijk tarwebloem, cakemeel en meel voor witte brood?

Google leert me dat de verschillen vooral zitten in de samenstelling van gluten en eiwitten.
Gewone bloem in de buurtsuper is voor bakken van alles behalve brood. Broodmeel is voor brood bakken maar dan zou ik geen buurtsuper meel gebruiken maar bijv van de molen of de bakwinkel. De soorten meel van de bakzolder bijv zijn erg lekker.
pi_161297670
Bier en Tieten!
pi_161299161


Dit was de binnenkant van de appelcake
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:44:01 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161299213
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was de binnenkant van de appelcake
Ok, dáár wil ik dus écht graag het recept van hebben :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161299270
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 06:41 schreef Goitske het volgende:

[..]

Gewone bloem in de buurtsuper is voor bakken van alles behalve brood. Broodmeel is voor brood bakken maar dan zou ik geen buurtsuper meel gebruiken maar bijv van de molen of de bakwinkel. De soorten meel van de bakzolder bijv zijn erg lekker.
Is patentbloem broodmeel? Ik heb nog nooit een bakwinkel gezien.
pi_161299368
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:47 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Is patentbloem broodmeel? Ik heb nog nooit een bakwinkel gezien.
Nee bloem soortem in de supermarkt zijn geen broodmeel hebben een lager gluten gehalte en daardoor minder geschikt voor brood
pi_161299404
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok, dáár wil ik dus écht graag het recept van hebben :9~
Typ hem dit weekend wel even
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:57:09 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161299411
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:56 schreef Goitske het volgende:

[..]

Typ hem dit weekend wel even
Dank _O_

Lijkt me perfect uitdeelvoer voor op werk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161299440
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank _O_

Lijkt me perfect uitdeelvoer voor op werk O+
Hij was zo weg op mijn werk, en je kunt vrij kleine punten snijden want hij is best machtig
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:58:56 #125
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_161299447
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:53 schreef Goitske het volgende:

[..]

Nee bloem soortem in de supermarkt zijn geen broodmeel hebben een lager gluten gehalte en daardoor minder geschikt voor brood
De goedkoopste bloem in de supermarkt werkt ook prima :) eventueel kan je de biologische bloem nemen, die heeft sowieso een prima eiwit gehalte om brood te bakken

Meel van de molen is nog mooier maar de bloem uit de supermarkt voldoet zeker, je hoeft je er dus niet door tegen te laten houden als je alleen dat hebt
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:59:55 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161299462
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:58 schreef Goitske het volgende:

[..]

Hij was zo weg op mijn werk, en je kunt vrij kleine punten snijden want hij is best machtig
Veel vreetapen op werk die ik toch nog altijd weer weet te onderschatten in wat ze op kunnen _O-
Dus komt goed!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161299519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:58 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

De goedkoopste bloem in de supermarkt werkt ook prima :) eventueel kan je de biologische bloem nemen, die heeft sowieso een prima eiwit gehalte om brood te bakken

Meel van de molen is nog mooier maar de bloem uit de supermarkt voldoet zeker, je hoeft je er dus niet door tegen te laten houden als je alleen dat hebt
Zeg daarom ook minder geschikt
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:08:58 #128
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_161299607
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Zeg daarom ook minder geschikt
^O^
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:45:17 #129
221912 minilot
Nancy boy
pi_161300191
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was de binnenkant van de appelcake
Wow! :o
Ik ben normaal gesproken niet zo van de cakes, maar dit ziet er echt belachelijk lekker uit! :D _O_
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:48:41 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161300245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Wow! :o
Ik ben normaal gesproken niet zo van de cakes, maar dit ziet er echt belachelijk lekker uit! :D _O_
Welk onmens houdt er nou niet van cake o|O
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:51:49 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_161300294
Wel mijn eigen baksels, maar niet mijn eigen foto's (die zijn gemaakt door die awesome lui van het bakkerijtopic in CUL O+ ):

Simpele parmezaankoekjes met zwarte peper:


Chocoladetaartje met jalapeño en gember:


(Recept: http://www.seriouseats.co(...)chili-chocolate.html )
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:52:46 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161300304
Lekkerrrrrr :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:52:52 #133
221912 minilot
Nancy boy
pi_161300306
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Welk onmens houdt er nou niet van cake o|O
Ik vind het ook niet vies! Ik vind het vaak gewoon een beetje meh van structuur. :) Saaiïg.
Let me see you stripped down to the bone
pi_161300506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet vies! Ik vind het vaak gewoon een beetje meh van structuur. :) Saaiïg.
Heb ik ook hoor! Geen echte cake fan
pi_161300507
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:51 schreef minilot het volgende:

Chocoladetaartje met jalapeño en gember:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Recept: http://www.seriouseats.co(...)chili-chocolate.html )
Kladdkaka met een twist hmm? ^O^
mag het weten
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:09:26 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_161300555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Kladdkaka met een twist hmm? ^O^
Eh, dat heeft er geloof ik niet zoveel mee te maken. Kladdkaka is zonder taartbodem toch? Meer gewoon een soort plakkerige brownie?
Ook qua vulling lijkt het er niet echt op: in bovenstaande taart gaat nogal wat melk en room - dat zit volgens mij niet in die Zweedse chocotaart..
Let me see you stripped down to the bone
pi_161300594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Eh, dat heeft er geloof ik neit zoveel mee te maken. Kladdkaka is zonder taartbodem toch? Meer gewoon een soort plakkerige brownie?
Ook qua vulling lijkt het er niet echt op: in bovenstaande taart gaat nogal wat melk en room - dat zit volgens mij niet in die Zweedse chocotaart..
Vind hem er aardig chewy/gooey/smeuïg uitzien anders. Met dank aan de room ongetwijfeld. Heeft ook de hoogte van een Zweedse kleddercake dus vandaar mijn reactie :)
mag het weten
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:12:49 #138
221912 minilot
Nancy boy
pi_161300610
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:06 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor! Geen echte cake fan
Maar die appelcake van jou ziet er in elk geval te gek uit! :Y
Ook ik wacht met smart op je uitgetypte recept. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_161300647
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was de binnenkant van de appelcake
Ik vind appelcake er van binnen nooit uitzien maar het smaakt altijd wel :9~ Smaak > looks heeft mijn voorkeur of nog beter zoals jij en minilot gewoon doen: beide :Y)
mag het weten
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:50:43 #140
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161312412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jawel, echter niet overal goed genoeg. Voor een eerste baksel vond ik hem goed :P
Heb hem vandaag ook gemaakt (dank voor het idee) maar denk dat ik weer iets te fanatiek heb zitten mengen :)



Al lijkt hij wel erg op degene die op deze site staat.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:57:13 #141
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161312680
Zuurdesembrioche-cinnamon rolls:


Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161323208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:50 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb hem vandaag ook gemaakt (dank voor het idee) maar denk dat ik weer iets te fanatiek heb zitten mengen :)

[ afbeelding ]

Al lijkt hij wel erg op degene die op deze site staat.
Ja het moet heel licht, maar weer weer niet te licht blijkbaar. Het is ook een beetje wat je zelf wil.

Volgend project worden muffins. Zit minder suiker in dan Cupcakes zag ik, dus die maar proberen de volgende keer.
  zondag 10 april 2016 @ 10:29:45 #143
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161323291
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:24 schreef StephanL het volgende:
Ja het moet heel licht, maar weer weer niet te licht blijkbaar. Het is ook een beetje wat je zelf wil.
Het viel niet mee om dat dunne ricottamengsel door het dikke beslag te roeren zonder hele plassen over te houden. Was het allebei dezelfde dikte geweest dan was het beter te doen geweest.
pi_161323447
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het viel niet mee om dat dunne ricottamengsel door het dikke beslag te roeren zonder hele plassen over te houden. Was het allebei dezelfde dikte geweest dan was het beter te doen geweest.
Ja klopt. Cake beslag is behoorlijk dik, vond ik ook ja en de ricottamengsel weer wat aan de dunne kant. Leek net melk.

Was wel leuk om een keer te maken :Y)
pi_161334710
Oma's appelcake (uit Kaneel en Kardemom, joodse baktradities van New York tot Tel Aviv)

Voor 12 personen
Benodigdheden:
5 grote appels
2 el citroensap
3 tl kaneel
450 g fijne kristalsuiker
4 eieren
250 ml zonnebloemolie
60 ml melk
60 ml sinasappelsap (kun je evt 120 van maken en dan de melk laten vervallen)
1 el vanille extract
375 g bloem
1 el bakpoeder
1/2 tl zout
boter om in te vetten of olie bij een zuivelvrije cake

Verwarm de oven voor tot 170 graden. Vet een springvorm van 20 cm doorsnede in (8 cm hoog) of een cakevorm met losse bodem. Bekleed de bodem met bakpapier.

Verwijder het klokhuis van de appels met een appelboor en snijd de appels daarna zonder ze te schillen in dunne plakjes. Doe de plakjes met het citroensap, de kaneel en 5 eetlepels suiker in een kom en schud goed om.

Klop de eieren met de rest van de kristalsuiker in een kom en voeg de zonnebloemolie, de melk, het sinaasappelsap en het vanille extract toe. Meng in een andere kom de bloem met het bakpoeder en het zout. Voeg de natte ingredienten toe aan de droge ingredienten en roer door tot een vrij dun beslag.

Nu kun je de laagjes gaan maken, Schenk een kwart van het beslag in de cakevorm en verdeel er een derde van de appels over. Herhaal met de rest van de appels en het beslag. Schenk over de laatste laag appels de overgebleven "citroensiroop" (is het restje van de citroen kaneel in de bak waar de appels in gezeten hebben) en eindig met een laagje beslag.

Bak ongeveer 1 1/2 uur tot de cake terugveert als je er licht op duwt en iets loskomt van de vorm. Laat 10 minuten in de vorm afkoelen en heel er daarna uit.
  zondag 10 april 2016 @ 20:02:53 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161334742
Thanks!!! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161334758
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:02 schreef Molo het volgende:
Thanks!!! _O_
Zo jij bent snel _O-

Graag gedaan hoor!
  zondag 10 april 2016 @ 20:04:19 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161334778
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Zo jij bent snel _O-

Graag gedaan hoor!
Hele weekend al aan het F5-en :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161334814
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2016 20:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Hele weekend al aan het F5-en :@
Sorry had geen tijd eerder laptop en boek lagen al klaar :(
Maja kinderen moest ik vandaag sneller bij opa en oma op halen dan gepland en gistermiddag zo moe dat ik in slaap ben gevallen op de bank :o
  zondag 10 april 2016 @ 20:08:22 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161334896
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

Sorry had geen tijd eerder laptop en boek lagen al klaar :(
Maja kinderen moest ik vandaag sneller bij opa en oma op halen dan gepland en gistermiddag zo moe dat ik in slaap ben gevallen op de bank :o
Niet Fok vóór alles in je leven plaatsen :{w
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161334993
250ml zonnebloemolie :{ , dat klinkt toch niet zo lekker :@
  zondag 10 april 2016 @ 20:12:13 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161335024
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:11 schreef computergirl het volgende:
250ml zonnebloemolie :{ , dat klinkt toch niet zo lekker :@
Mik je er 250 gram boter in, kan vast ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161335068
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2016 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet Fok vóór alles in je leven plaatsen :{w
Zeker niet, daar krijg ik de tijd ook niet voor _O-
  zondag 10 april 2016 @ 20:14:43 #154
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_161335095
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:11 schreef computergirl het volgende:
250ml zonnebloemolie :{ , dat klinkt toch niet zo lekker :@
Werkt prima! Je proeft geen zonnebloem olie :)

In t wortel taart recept van ottolenghi gaat bijvoorbeeld ook zonnebloemolie als vet. Is een heerlijk taartje!

Wees niet bang :D
pi_161335098
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:11 schreef computergirl het volgende:
250ml zonnebloemolie :{ , dat klinkt toch niet zo lekker :@
Ik vond het echt prima de zonnebloemolie, je kunt het ook voor boter vervangen lijkt mij.
Iedereen die geproefd heeft ik gok op een man of 30 (iedereen sneed braaf kleine puntjes) vond hem heerlijk
  zondag 10 april 2016 @ 20:16:12 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161335127
Olie is prima door baksels. Je moet alleen neutrale gebruiken zoals zonnebloem. Geen knalbittere olijfolie of sesamolie ofzo :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161335993
Klinkt echt heerlijk! En ziet er nog lekkerder uit.

Ik heb dit weekend een banana bread gebakken, volgens dit recept: http://www.runningwithspo(...)yogurt-banana-bread/.

Smaak is heerlijk, maar hij is een stuk kleffer dan op het plaatje (sorry, geen foto). Heeft iemand nog een absolute aanrader voor een banana bread, liefst met niet al te veel suiker?
  zondag 10 april 2016 @ 20:55:38 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161336718
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:16 schreef Molo het volgende:
Olie is prima door baksels. Je moet alleen neutrale gebruiken zoals zonnebloem. Geen knalbittere olijfolie of sesamolie ofzo :+
Onzin!

http://www.patentandthepa(...)mary-olive-oil-cake/

_O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 10 april 2016 @ 20:57:55 #159
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161336856
Zuurdesembrioche-cinnamonrolls:


Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 10 april 2016 @ 20:58:12 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161336865
quote:
Ik bedoelde als gewoon alternatief voor boter :+

Olijfolie cake is heerlijk ja :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 april 2016 @ 21:23:15 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161338016
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:11 schreef computergirl het volgende:
250ml zonnebloemolie :{ , dat klinkt toch niet zo lekker :@
Vervangen door boter :Y. Ik heb 1x met zonnebloemolie gebakken en dat doe ik (voor mezelf) niet nog eens :+.
KuikenGuppy
pi_161338023
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:57 schreef Isegrim het volgende:
Zuurdesembrioche-cinnamonrolls:


[ afbeelding ]
Liggen die toevallig aanstaande zaterdag in de winkel? :9
  zondag 10 april 2016 @ 21:23:35 #163
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161338038
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:57 schreef Isegrim het volgende:
Zuurdesembrioche-cinnamonrolls:


[ afbeelding ]
Nog een keer gebakken? :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:57 schreef Isegrim het volgende:
Zuurdesembrioche-cinnamon rolls:


[ afbeelding ]
En op exact dezelfde tijd gepost :o Gebruik je een bot?
pi_161340054
Ik heb dit weekend een strandtaart gemaakt met m'n nichtje







Erg veel lol gehad met het maken, en ik vind hem persoonlijk zeer geslaagd :D

En hij was ook erg lekker :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_161340679
Wauw :D wat onwijs leuk zeg. Heb je de bodem van Digestive koekjes gemaakt?
Kun je wat uitleg geven over hoe dit te maken? Supergaaf ^O^
pi_161340770
Edit, Maria biscuitjes :P
pi_161340894
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 22:24 schreef empa1010 het volgende:
Wauw :D wat onwijs leuk zeg. Heb je de bodem van Digestive koekjes gemaakt?
Kun je wat uitleg geven over hoe dit te maken? Supergaaf ^O^
Sure! De bodem is van gewone cake, maar dan in een taartvorm in plaats van cakevorm :P
Dan blijft de taart lekker luchtig.

Over de 'zandkant' hebben we eerst een dun laagje botercrème gesmeerd (poedersuiker + boter, verhouding 1:1)

En dan idd maria biscuitjes. Gewoon een paar koekjes in een plastic zakje, deegroller en stampen maar. :P En dat een beetje verdelen over de botercrème. Geeft een leuk zandeffect :Y

En voor de zee hebben we botercrème met blauwe kleurstof vermengd, en met een spuitzakje erop gespoten. We hadden nét iets tekort, maar dat was eigenlijk wel leuk. Nu moesten we nog wat bijmaken en deze blauw week natuurlijk net iets af, dus nu zitten er kleurverschillen in de zee :P

En daarna aan de slag met de marsepein!

De handdoeken zijn vrij simpel te maken natuurlijk. En de poppetjes eigenlijk ook wel.

Voor de parasols hebben we meerdere laagjes gedaan, meerdere rondjes op elkaar, en erop dan nog driehoekjes uit zo'n rondje. Klein knopje erboven op (ook voor de versteviging), en óók een knopje aan de onderkant. En een satéprikker in marsepein wikkelen, en de parasol erop zetten :P Dat knopje aan de onderkant is zodat het stokje niet door de laagjes heen prikt :P (ervaring :+ )
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_161341322
Reuze bedankt voor de uitleg..! Ik ga binnenkort absoluut proberen om 'm ook te maken.
Je blijft er naar kijken, zo grappig is ie :)
Weet je ook welk spuitmondje je gebruikt hebt? Lijkt een doosje van Wilton op de foto te staan, maar is mogelijk van de kleurstof (?)
Je hebt geen eetbare lijm gebruikt om de poppetjes te maken?
Dat waren m'n vragen nog :@
pi_161341372
Nee geen idee hoe je zo'n spuitmondje noemt :@ Het was gewoon een spuitmondje :+

En dat doosje is inderdaad van de kleurstofjes :P

En behalve de satéprikkers in de parasols is alles eetbaar. We hebben ze gewoon aan elkaar gedrukt als het ware, het plakte vanzelf :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_161345585
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:39 schreef Bleie het volgende:
Klinkt echt heerlijk! En ziet er nog lekkerder uit.

Ik heb dit weekend een banana bread gebakken, volgens dit recept: http://www.runningwithspo(...)yogurt-banana-bread/.

Smaak is heerlijk, maar hij is een stuk kleffer dan op het plaatje (sorry, geen foto). Heeft iemand nog een absolute aanrader voor een banana bread, liefst met niet al te veel suiker?
Ik heb laatst dit recept gemaakt:
http://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/healthy-bananabread.html
(Wel zonder pure chocola). Het was erg lekker!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_161351769
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:23 schreef Mry het volgende:

[..]

Ik heb laatst dit recept gemaakt:
http://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/healthy-bananabread.html
(Wel zonder pure chocola). Het was erg lekker!
Dank, dat ziet er goed uit!
pi_161352795
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:11 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dank, dat ziet er goed uit!
deze heb ik wel eens gemaakt http://uitpaulineskeuken.nl/2014/05/chocolade-bananabread.html
pi_161355488
Kent iemand (het concept van) The Magic Cake?

http://www.dailymail.co.u(...)-2211058233188465185

(vooral het filmpje laat het wel duidelijk zien).

Het gaat erom dat je met één mix van ingrediënten een cake met drie verschillende texturen kan bakken. Dat komt door het splitsen van de eieren en het bakken op lagere temperatuur. Anyone?
Somebody that I used to know
pi_161355782







Wat is het toch een gedoe om drie taarten netjes in 1 stuk op het werk te krijgen met de fiets als vervoermiddel. :') Eerste en enige slachtoffer werd de Franse perentaart. :( Maar de perenfrangipanetaart, Franse appeltaart en maltesers kokoscake hebben gesmaakt. Mission accomplished :)
mag het weten
pi_161355848
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
Kent iemand (het concept van) The Magic Cake?

http://www.dailymail.co.u(...)-2211058233188465185

(vooral het filmpje laat het wel duidelijk zien).

Het gaat erom dat je met één mix van ingrediënten een cake met drie verschillende texturen kan bakken. Dat komt door het splitsen van de eieren en het bakken op lagere temperatuur. Anyone?
Ja, weleens gemaakt. Wel okay. Ik vond het vooral grappig om eens te proberen.
  maandag 11 april 2016 @ 20:32:54 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161357533
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
Kent iemand (het concept van) The Magic Cake?

http://www.dailymail.co.u(...)-2211058233188465185

(vooral het filmpje laat het wel duidelijk zien).

Het gaat erom dat je met één mix van ingrediënten een cake met drie verschillende texturen kan bakken. Dat komt door het splitsen van de eieren en het bakken op lagere temperatuur. Anyone?
Ik kende het niet, maar heb het per ongeluk wel eens gebakken toen een van mijn taartjes mislukte. Ik vond het toen ook niet lekker, maar misschien met een 'echt' recept wel :+.
KuikenGuppy
pi_161357965
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kende het niet, maar heb het per ongeluk wel eens gebakken toen een van mijn taartjes mislukte. Ik vond het toen ook niet lekker, maar misschien met een 'echt' recept wel :+.
Het lijkt me ook dat je dit niet eet voor de smaak, maar meer om het grappige scheikundige effect.
Somebody that I used to know
  maandag 11 april 2016 @ 23:42:34 #178
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161365528
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:23 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Liggen die toevallig aanstaande zaterdag in de winkel? :9
Dat was wel het plan maar ik moet nog even geschikte vormpjes scoren.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 11 april 2016 @ 23:43:25 #179
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161365556
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:23 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nog een keer gebakken? :+

[..]

En op exact dezelfde tijd gepost :o Gebruik je een bot?
:D

Ik had helemaal niet door dat ik die al gepost had. _O- :o :D

Geen bot, puur toeval en kennelijk een warrig hoofd. :X
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:19:10 #180
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161366320
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

:D

Ik had helemaal niet door dat ik die al gepost had. _O- :o :D

Geen bot, puur toeval en kennelijk een warrig hoofd. :X
Maar hij zag er wel heel lekker uit hoor, allebei de keren ;)
pi_161373951
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat was wel het plan maar ik moet nog even geschikte vormpjes scoren.
Mocht je ze maken: ik wil er graag 4 reserveren voor aanstaande zaterdag :P
pi_161403678
Vandaag is onze jongste 2 geworden dus morgen trakteren

  vrijdag 15 april 2016 @ 21:18:05 #183
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161455294
En weer een choco/walnootcake :Y)
(had nog walnoten en chocolade liggen van vorige keer, dus daarom)

pi_161458445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:18 schreef Woelwater het volgende:
En weer een choco/walnootcake :Y)
(had nog walnoten en chocolade liggen van vorige keer, dus daarom)

[ afbeelding ]
ja, gewoon lekkerrrrrrrr
pi_161514120


Een iets wat (hele) donkere Red Velvet taart met witte chocolade.

Helaas kan ik nog steeds niet mijn baksels netjes afwerken. Ik heb daar echt niet de 'feeling' voor hoor...
pi_161514125
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:32 schreef Goitske het volgende:
Vandaag is onze jongste 2 geworden dus morgen trakteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aahw! Echt super schattig en mooi zeg! Puik weer hoor! :)
pi_161514377
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 06:52 schreef Unites het volgende:
[ afbeelding ]

Een iets wat (hele) donkere Red Velvet taart met witte chocolade.

Helaas kan ik nog steeds niet mijn baksels netjes afwerken. Ik heb daar echt niet de 'feeling' voor hoor...
Dit is nog strak vergeleken met mijn misbaksel _O- Maar ik begrijp je gevoel dat je er geen feeling voor hebt heel goed. :Y
mag het weten
pi_161576343
Ik wil graag het volgende recept uitproberen (voor een babyshower diner)

http://www.annies-eats.com/2011/02/11/berry-charlottes/

Weet iemand wat er bedoeld wordt met "½ cup strained blackberry puree"

En iemand tips voor waar je kookringen (heet dat zo?) kan kopen? We hebben hier geen kookwinkel dichtbij namelijk.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:43:51 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161576627
Strained = geconcentreerd
Kookringen, Blokker.
Ziet er echt lekker uit :9.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 april 2016 @ 15:49:18 #190
269689 crew  Viv
pi_161576749
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:43 schreef Burdie het volgende:
Strained = geconcentreerd
Volgens mij bedoelen ze hier gezeefd, dus zonder pitjes/velletjes/etc. :Y)
pi_161577062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen ze hier gezeefd, dus zonder pitjes/velletjes/etc. :Y)
Ohh dat klinkt wel erg logisch!

Bedankt beide. Ziet er inderdaad fantastisch uit, ben benieuwd of het lukt.
pi_161821423


Havermout granberry spelt koekjes
pi_161840692
Geachte bakexperts, vraagje....

Ik moet dinsdag tracteren en wil deze maken: http://uitdekeukenvanarde(...)boerenappelcake.html
Kan ik deze vandaag al maken en bewaren tot dinsdag?
  zondag 1 mei 2016 @ 08:33:13 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161840708
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 08:27 schreef computergirl het volgende:
Geachte bakexperts, vraagje....

Ik moet dinsdag tracteren en wil deze maken: http://uitdekeukenvanarde(...)boerenappelcake.html
Kan ik deze vandaag al maken en bewaren tot dinsdag?
Zie de laatste reactie onder je recept. 8-)
The love you take is equal to the love you make.
pi_161840736
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 08:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie de laatste reactie onder je recept. 8-)
:@
pi_161851106
cakedeeg uit de kom likken is :9
pi_161851141
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:05 schreef computergirl het volgende:
cakedeeg uit de kom likken is :9
Stiekem is dat het leukste aan bakken :@
mag het weten
pi_161851464
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:05 schreef computergirl het volgende:
cakedeeg uit de kom likken is :9
enige reden waarom de kinderen acuut aanbieden om te helpen... Ze staan het deeg uit de kom te jatten. Laatste x de cranberries nog voordat ze door het deeg gingen _O-
  woensdag 4 mei 2016 @ 01:30:59 #199
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161914103
Marmercake gebakken :Y)

pi_161958559
Gisteren verlaat verjaarsfeestje voor meneer Bleie. Ik had een high tea gemaakt.

Beetje veel foto's sorry!

Zoetigheid:

Brownies


Bananenbrood


Limoentaart


Scones (uiteraard geserveerd met 'clotted cream' en jam)


Hartig
Quiche lorraine


Hartige taartjes met tomaat en olijf


Broodtaart (links met komkommer, makreelmousse en gerookte zalm, rechts met komkommer en eiersalade)


Broodtaart binnenkant (de visvariant)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 10:46:57 #201
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161958634
Wauw _O_
Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig geweest?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 6 mei 2016 @ 10:48:15 #202
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161958652
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:32 schreef Goitske het volgende:
Vandaag is onze jongste 2 geworden dus morgen trakteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah wat leuk gedaan :D
Was vast een succes.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_161958656
Jeeeeeeetje Bleie! Hoeveel uur heb je wel niet in de keuken gestaan :o

Ziet er lekker uit allemaal, vooral de bananenbrood (recept?)

Ik heb gister zuurdesem brownies gebakken van blog van Levine, uiteraard kwam ik bij vullen van vorm er achter dat de nootjes en chocoladestukjes nog afgewogen op aanrecht stonden :{w Maar op goed gelukt er doorheen geroerd.
Geen foto, smaak is even wennen.
http://uitdekeukenvanarde(...)t-zuurdesem.html?m=1
pi_161958777
Ben wel een paar uur bezig geweest ja. Maar de reacties waren erg positief, en ik vind het super om te doen.

Dit bananenbrood is echt een blijvertje trouwens! http://cookieandkate.com/2015/healthy-banana-bread-recipe/ Dit is het recept. Ik had een deel van het meel vervangen door havermout, omdat ik niet meer genoeg volkoren had. En ik had wat meer bananen en wat minder honing.
pi_161959229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 10:59 schreef Bleie het volgende:
Ben wel een paar uur bezig geweest ja. Maar de reacties waren erg positief, en ik vind het super om te doen.

Dit bananenbrood is echt een blijvertje trouwens! http://cookieandkate.com/2015/healthy-banana-bread-recipe/ Dit is het recept. Ik had een deel van het meel vervangen door havermout, omdat ik niet meer genoeg volkoren had. En ik had wat meer bananen en wat minder honing.
"White whole wheat flour is great because it has all of the fiber and nutrients that regular whole wheat flour contains, without the characteristically nutty flavor of whole wheat"
Wit volkoren meel... :? Lemaire meel misschien, maar dat heeft niet de vezels van volkoren
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:38:01 #206
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_161959372
"Gewoon" whole wheat flour wordt in de VS gemaakt van 'red wheat', een veel gebruikte graansoort in de VS met hoog proteïne gehalte.

De 'White whole wheat flour' wordt gemaakt van 'Hard white spring wheat', en heeft hierdoor een witte kleur en een lager proteïne gehalte. Maar verder wordt nog steeds alles van de graan gebruikt, bevat het nog steeds veel vezels en zulks en is het dus nog steeds 'volkoren'.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_161965672
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

"White whole wheat flour is great because it has all of the fiber and nutrients that regular whole wheat flour contains, without the characteristically nutty flavor of whole wheat"
Wit volkoren meel... :? Lemaire meel misschien, maar dat heeft niet de vezels van volkoren
Ja, geen idee. Maar ik heb in de supermarkt ook weleens wit brood gezien dat volgens de verpakking stiekem volkoren was. Snap ik ook niet. Ik heb in elk geval gewoon volkoren meel gebruikt, en dat pakte dus prima uit.
pi_162003625
Ik heb cinnamon rolls gemaakt, recept uit 'bakken met Menno' :9
pi_162003941
:9~ :9~ :9~ :9~

Die zien er heerlijk uit!
pi_162005348
Ik heb gisteren rabarber-aardbeientaart gemaakt. De slierten rabarber waren eigenlijk iets te warm toen ik ze beetpakte om op de taart te leggen. :D

  zondag 8 mei 2016 @ 12:18:39 #211
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162005383
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:16 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb gisteren rabarber-aardbeientaart gemaakt. De slierten rabarber waren eigenlijk iets te warm toen ik ze beetpakte om op de taart te leggen. :D

[ afbeelding ]
pretty O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162006270
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:16 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb gisteren rabarber-aardbeientaart gemaakt. De slierten rabarber waren eigenlijk iets te warm toen ik ze beetpakte om op de taart te leggen. :D

[ afbeelding ]
Ziet strak uit! ^O^ Is het nog wat om rabarber te mixen met aardbeien?

Ik ga vanmiddag mijn restant aan blauwe bessen inzetten voor:


Das tenminste het idee. Nu maar zien of het mij lukt het eindresultaat zo netjes te kunnen presenteren :+
mag het weten
pi_162007123
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ziet strak uit! ^O^ Is het nog wat om rabarber te mixen met aardbeien?

Ik ga vanmiddag mijn restant aan blauwe bessen inzetten voor:
[ afbeelding ]

Das tenminste het idee. Nu maar zien of het mij lukt het eindresultaat zo netjes te kunnen presenteren :+
ziet er zeer zomers uit :) volgens mij zou je dit nog wat kunnen verbeteren, blauwe bessen zijn allemaal naar onderen gezakt. Moet je ze niet met klein beetje bloem bestuiven om dat ze voorkomen?
pi_162007128
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:16 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb gisteren rabarber-aardbeientaart gemaakt. De slierten rabarber waren eigenlijk iets te warm toen ik ze beetpakte om op de taart te leggen. :D

[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit. Recept?
pi_162007244
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

ziet er zeer zomers uit :) volgens mij zou je dit nog wat kunnen verbeteren, blauwe bessen zijn allemaal naar onderen gezakt. Moet je ze niet met klein beetje bloem bestuiven om dat ze voorkomen?
Dit is een voorbeeld. Wat als inspiratie dient voor mijn baksel die ik vanmiddag nog ga maken. En ik zal ze inderdaad bestuiven met wat bloem want allemaal op de bodem is niet mooi.

En met dit weer wel zo passend. Net als Oceanix zomerse traktatie :9~
mag het weten
pi_162010554
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ziet strak uit! ^O^ Is het nog wat om rabarber te mixen met aardbeien?

het frisser door de rabarber en ik dat lekkerder als alleen maar het zoete van de aardbeien.
pi_162010579
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:45 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit. Recept?
linkje naar mijn blog: http://oceanonix.blogspot.nl/2016/05/aardbeien-rabarbertaart.html
pi_162015066
quote:
Ga eens kijken of ik die ook kan maken. Ziet er heel lekker uit :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_162015492
quote:
Heb hem opgeslagen, lijkt me echt heerlijk!
pi_162016077
Rabarber en aardbei zijn erg lekker samen! Echt een aanrader.
Netjes gedaan met die strookjes rabarber :D
  zondag 8 mei 2016 @ 19:21:56 #221
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_162017597
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

ziet er zeer zomers uit :) volgens mij zou je dit nog wat kunnen verbeteren, blauwe bessen zijn allemaal naar onderen gezakt. Moet je ze niet met klein beetje bloem bestuiven om dat ze voorkomen?
hoe bedoel je naar onderen? dat ze in de crème zijn gedrukt?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zondag 8 mei 2016 @ 19:32:35 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162018011
Rabarber, huiver
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162018282
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:21 schreef madeliefff het volgende:

[..]

hoe bedoel je naar onderen? dat ze in de crème zijn gedrukt?
in de cake! Er zitten bessen in de cake zelf, maar die zijn allemaal naar onder gezakt
  zondag 8 mei 2016 @ 19:41:25 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162018310
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

in de cake! Er zitten bessen in de cake zelf, maar die zijn allemaal naar onder gezakt
Ja dat hoort zo bij deze cake en is juist lekker
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162024166
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat hoort zo bij deze cake en is juist lekker
Weet je dat zeker? Op de foto zitten ook een aantal hoge bessen. Hierdoor lijkt het net alsof de rest gewoon naar beneden is gezakt. Of alles op de bodem of een mooie mix maar ertussenin vind ik raar. :P
  zondag 8 mei 2016 @ 22:17:27 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162024524
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:09 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Op de foto zitten ook een aantal hoge bessen. Hierdoor lijkt het net alsof de rest gewoon naar beneden is gezakt. Of alles op de bodem of een mooie mix maar ertussenin vind ik raar. :P
Ik heb die cake keer of vier gemaakt en merendeel zit onderin de cake, ik vond het er prima bij passen en lekker.
Maar ben wel erg benieuwd naar foto's van Joosie :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:53:04 #227
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162273709
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:48:48 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162275066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

[ afbeelding ]
Wat is die mooi! O+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:09:49 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162275832
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

[ afbeelding ]
Heb je nog een stuk over voor mij toevallig? O-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162277850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

[ afbeelding ]
Bezorg je ook?
pi_162278039
Dju woelwater :9

Minilot, Ovenly is binnen! Ik ben vrijdag weer op m'n werk, wil je een bepaald recept hebben?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:13:34 #232
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162278374
Bedankt voor de complimentjes :@ Recept staat er gewoon bij en ben er zeker van experts als jullie er zelf ook iets lekkers van weten te maken ;)

Zie trouwens helemaal geen pizza-topic in CUL, dus dump ik ze maar even hier, het is tenslotte ook bakken :P
Laatste weken een pizza-verslaving ontwikkeld maar de prijs, hoeveelheid zout en karige beleg begon me een beetje tegen te staan.
Zodoende gister begonnen met mijn eigen pizza's maken :)





Zelf het deeg en de saus gemaakt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Woelwater op 17-05-2016 20:33:56 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:47:54 #234
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162279585
quote:
Thx, dacht me al te herinneren die ooit gezien te hebben. Maar hier zag ik hem er niet tussen staan en zag ook geen volgende pagina, of ben gewoon een beetje kippig.

Culinesse à gogo

quote:
» Er is al 121 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Pizza's zijn zeker uit de mode ofzo :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 17 mei 2016 @ 22:02:35 #235
269689 crew  Viv
pi_162281898
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:47 schreef Woelwater het volgende:
Pizza's zijn zeker uit de mode ofzo :P
Gewoon dat topic omhoog schoppen joh, pizza is nooit uit de mode. :Y)
pi_162354882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

[ afbeelding ]
Wow ziet er goed uit.
Dit weekend maar eens proberen.
Heb een vrij kleine oven, dan denk ik t schuim over 2 platen verdelen?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:32:30 #237
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162356317
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 15:32 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wow ziet er goed uit.
Dit weekend maar eens proberen.
Heb een vrij kleine oven, dan denk ik t schuim over 2 platen verdelen?
Dit is op een bakplaat van 30cm x 36cm :)



Adviseer wel om de laagjes kruim tussen de slagroom niet te dik te maken, als ze wat dunner zijn wordt het meer één geheel, anders vallen de lagen van elkaar af :P

Had trouwens maar 280 gram rietsuiker ipv de 300 uit het recept en 75 gram suiker op 1/2 liter slagroom (1 liter in totaal) gebruikt dan wordt hij net wat minder zoet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Woelwater op 20-05-2016 16:39:50 ]
pi_162367716
Bedankt voor de tips.
Hij staat in de koelkast.
Schuim verkruimelen was wel een ding want het was van binnen nog wat plakkerig en mn springvorm was wat laag.
Benieuwd hoe het aansnijden morgen gaat.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:31:44 #239
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162398480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:56 schreef het-is-mij het volgende:
Bedankt voor de tips.
Hij staat in de koelkast.
Schuim verkruimelen was wel een ding want het was van binnen nog wat plakkerig en mn springvorm was wat laag.
Benieuwd hoe het aansnijden morgen gaat.
Is het nog wat geworden?
  zondag 22 mei 2016 @ 10:58:47 #240
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_162398962
Vriendlief heeft een taart gemaakt! O+ http://veganmonkey.nl/2016/05/12/raw-chocolade-taartje/




Een veganistische chocolade noten taartje, heeeel lekker! :9
pi_162399133
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vriendlief heeft een taart gemaakt! O+ http://veganmonkey.nl/2016/05/12/raw-chocolade-taartje/


[ afbeelding ]

Een veganistische chocolade noten taartje, heeeel lekker! :9
ziet er beter uit dan origineel :Y)
ligt stevig op de maag denk ik met al die avocado?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:09:13 #242
221912 minilot
Nancy boy
pi_162399140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
Had al een aantal keer deze taart gemaakt.
Kwam ik vorige week Brokking gebakjes tegen in de supermarkt, heb ik er 2 meegenomen. Wat viel dat tegen zeg, enkel op de bodem een laagje hazelnootprut en verder alleen slagroom.
Heb er snel zelf weer een gebakken, vind die uit het recept lekkerder dan het origineel :Y)

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt enorm lekker uit! :9

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

ziet er beter uit dan origineel :Y)
ligt stevig op de maag denk ik met al die avocado?
Lekker juist! :9 Ik vind avocado en pure chocolade sowieso puik met elkaar smaken :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 mei 2016 @ 11:12:28 #243
221912 minilot
Nancy boy
pi_162399200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef Syrena het volgende:
Minilot, Ovenly is binnen! Ik ben vrijdag weer op m'n werk, wil je een bepaald recept hebben?
Ooo, te gek! Ik zie het een beetje aan de late kant begrijp ik, sorry! Nou, voor de eerstvolgende keer dan..

Ik ben heel gretig, maar:
- Cinnamon & Ancho Chile Brownies (pagina 124)
- Caramel bacon hot tarts (pagina 113)
- Montego Bay Bar (pagina 128)
- Stawberry basil loaf (pagina 41)
- Bourbon chocolate chip cookies with tarragon (pagina 81)
- The Stumptown Shorty (pagina 91)

Twee of drie ervan mag ook hoor. O-)

Ik ga de recepten testen en als ze bevallen koop ik het boek. :Y Wat is je indruk ervan? :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 mei 2016 @ 11:15:13 #244
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_162399241
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

ziet er beter uit dan origineel :Y)
ligt stevig op de maag denk ik met al die avocado?
Hij is inderdaad best machtig, maar de mousse op zich is heel zacht en luchtig. Klein puntje :9 :9~
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:07:50 #245
221912 minilot
Nancy boy
pi_162535049


Boterige minikoekjes met Maldon-zout en veel eidooier: :9

Had vooral nog een beetje deeg over van dit recept:
http://www.davidlebovitz.(...)utter-cookie-recipe/

Klein rolletje van restdeeg gemaakt, dit in de vriezer gelegd. Zodra bevroren, plakjes van gesneden en acht minuten afgebakken op 170 graden.

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 27-05-2016 11:19:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_162550386
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Ooo, te gek! Ik zie het een beetje aan de late kant begrijp ik, sorry! Nou, voor de eerstvolgende keer dan..

Ik ben heel gretig, maar:
- Cinnamon & Ancho Chile Brownies (pagina 124)
- Caramel bacon hot tarts (pagina 113)
- Montego Bay Bar (pagina 128)
- Stawberry basil loaf (pagina 41)
- Bourbon chocolate chip cookies with tarragon (pagina 81)
- The Stumptown Shorty (pagina 91)

Twee of drie ervan mag ook hoor. O-)

Ik ga de recepten testen en als ze bevallen koop ik het boek. :Y Wat is je indruk ervan? :)
En toen was ik weer druk :D Maandag heb ik avonddienst, zal 'm eens onder de scanner mikken. We hebben een nieuw systeem, dus heb niet de tijd gehad om eens lekker te bladeren.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:14:22 #247
221912 minilot
Nancy boy
pi_162566691
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:33 schreef Syrena het volgende:

[..]

En toen was ik weer druk :D Maandag heb ik avonddienst, zal 'm eens onder de scanner mikken. We hebben een nieuw systeem, dus heb niet de tijd gehad om eens lekker te bladeren.
Geen haast! Ik vind het allang gaaf dat je 'm besteld hebt. O+
Ik heb geduld!
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 30 mei 2016 @ 20:05:58 #248
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162627418
Ik had wat oude appeltjes over, dus heb een appel-havermout-koek gebakken. (Recept van uitpaulineskeuken.nl)


pi_162627772
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik had wat oude appeltjes over, dus heb een appel-havermout-koek gebakken. (Recept van uitpaulineskeuken.nl)


[ afbeelding ]
ik produceer ook wel een een bruine plakkaat :D
Wel lekker?
  maandag 30 mei 2016 @ 20:29:48 #250
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162628261
Deze plakkaat is heerlijk. :9
pi_162823895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Geen haast! Ik vind het allang gaaf dat je 'm besteld hebt. O+
Ik heb geduld!
Pdfje is klaar 8-) Emailadres per DM?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:44:56 #252
93046 AkTje
De enige
pi_162906625
Als beginner bakker heb ik vanavond mijn derde cheesecake gemaakt, een chocolade cheesecake met gezouten caramel.. heel lekker maar wat ik me afvraag is dat hoe alle cheesecakes zo mooi worden en mijnes uitziet als een amateuristische cheesecake.

Voorbeeld

Strak en mooi glad


Of snijden hun gewoon een stuk weg ?

Ik gebruik trouwens een ijzeren springvorm
Mijn creatie
Lelijke korst en opgezette rand (is trouwens een voorbeeld van internet maar vergelijkbaar met mijn cheesecake).
pi_162909237
Het kan zijn dat je soms fotos ziet van cheesecakes die je niet hoeft te bakken. Verder bak papiertje rond de rand wil ook wel eens wat helpen
  zaterdag 11 juni 2016 @ 08:09:18 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162909419
Heb je het recept wat bij dat plaatje hoort gevolgd? Want het staat er namelijk bij (vorm in aluminiumfolie wikkelen, in een met water gevulde schaal bakken, oven op een kier bij het afkoelen etc.)
Die van de foto heeft trouwens ook een opgezette rand, maar dat zie je niet door de vulling.

http://www.simplyrecipes.com/recipes/perfect_cheesecake/
KuikenGuppy
pi_162910196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:44 schreef AkTje het volgende:
Als beginner bakker heb ik vanavond mijn derde cheesecake gemaakt, een chocolade cheesecake met gezouten caramel.. heel lekker maar wat ik me afvraag is dat hoe alle cheesecakes zo mooi worden en mijnes uitziet als een amateuristische cheesecake.

Voorbeeld

Strak en mooi glad
[ afbeelding ]

Of snijden hun gewoon een stuk weg ?

Ik gebruik trouwens een ijzeren springvorm
Mijn creatie
Lelijke korst en opgezette rand (is trouwens een voorbeeld van internet maar vergelijkbaar met mijn cheesecake).
[ afbeelding ]
Daar heb ik nou ook altijd last van! Ik wil ook de 'perfect ogende cheesecake', maar krijg altijd een half ingezakte, verkleurde variant. Wel smakelijk, maar voor het plaatje is het niks.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:54:01 #256
93046 AkTje
De enige
pi_162919142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Daar heb ik nou ook altijd last van! Ik wil ook de 'perfect ogende cheesecake', maar krijg altijd een half ingezakte, verkleurde variant. Wel smakelijk, maar voor het plaatje is het niks.
Nice, tenminste niet de enige ;) Ik ga vanavond het recept met het zilverpapier proberen!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:59:27 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162919266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:54 schreef AkTje het volgende:

[..]

Nice, tenminste niet de enige ;) Ik ga vanavond het recept met het zilverpapier proberen!
In de instructies zie je idd dat ze bij die taart de zijkanten los snijden ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:12:17 #258
93046 AkTje
De enige
pi_163085504
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Daar heb ik nou ook altijd last van! Ik wil ook de 'perfect ogende cheesecake', maar krijg altijd een half ingezakte, verkleurde variant. Wel smakelijk, maar voor het plaatje is het niks.
Beste Unites het is me gelukt, mede dankzij het recept van de perfect cheesecake van hierboven. Al dan niet een beetje aangepast :)

Recept:

• 1 rol degistive koekjes
• 60 gram gezouten roomboter
• 900 gram roomkaas (ik gebruik Philadelphia)
• 270 gram suiker, waarvan 3 zakjes vanillesuiker
• 1 tl zout
• 3 tl vanille aroma
• 4 eieren
• 1 pakje vloeibare slagroom (Jumbo huismerk)
• 1 tablet witte chocolade (huismerk Jumbo)

Belangrijk is dat alles op kamertemperatuur is!

Bereidingswijze:
Neem een springvorm en vet deze in met bakspray. Bedek je onderkant en zijkanten met bakpapier (voorheen gebruikte ik de bruine maar nu de goedkoopste van de Jumbo, wit bakpapier, is iets steviger). Vervolgens doe je nog een keer een kleine laag aanbrengen met de bakspray.

Ondertussen kun je de boter laten smelten en verkruimel je de koekjes in de mixer. Voeg deze samen en bedek de springvorm hiermee, verdeel de koekjes een beetje naar boven zodat je ook aan de zijkant een bodem krijgt. Neem een grote ovenplaat met opstaande rand en bedek deze met aluminiumfolie. Ook dien je de springvorm aan de onderkant en de zijkant te bedekken met aluminiumfolie.

Bak vervolgens de bodem ongeveer 7-10 minuten op 180 graden. In de tussentijd klop je 4 minuten de roomkaas los, voeg daarna de suiker toe en laat nog eens 4 minuten roeren. Vervolgens kun je het zout en de vanille aroma toevoegen. Direct erna voeg je elke minuut 1 ei toe. Tot slot voeg je de slagroom toe en laat je alles nog een minuutje kloppen.

Het witte chocolate tablet kun je ondertussen langzaam au-bain marie laten smelten. Wanneer deze gesmolten is laat je het even afkoelen en voeg je het toe aan je beslag. Wanneer de 7-10 minuten zijn verstreken haal je de bodem uit de oven en zet je de oven terug op 150 graden. Laat de bodem even hard worden en schenk dan het beslag in de springvorm. Klop een paar keer met de springvorm op het aanrecht om alle bubbels eruit te krijgen.

Nu komt het belangrijkste gedeelte, doe de ovenplaat met de springvorm in het midden in de onderste slede van de oven en voeg kokend water tot ongeveer halverwege de springvorm. Bedek de bovenkant van de springvorm met een laagje aluminiumfolie (zodat de bovenkant niet bruin bakt). Tip: omdat de cheesecake een beetje naar boven komt kan het zijn dat die tegen het aluminiumfolie komt aan te zitten, wanneer je deze weg haalt neem je dus een stuk van de bovenkant mee. Gebruik daarom zo een ijzer rekje van de magnetron dat je over de springvorm zet.

Laat de oven aan voor 1,5 uur op 150 graden en open in de tussentijd de oven zeker niet. Na 1,5 uur draai je de oven uit en na nog eens 30 minuten zet je de klep van de oven op een kier. Na 2 uur is je cheesecake afgekoeld en moet hij nog minimaal een nacht in de ijskast.

Succes!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 18:41:09 #259
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_163093086
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Daar heb ik nou ook altijd last van! Ik wil ook de 'perfect ogende cheesecake', maar krijg altijd een half ingezakte, verkleurde variant. Wel smakelijk, maar voor het plaatje is het niks.
ligt dat niet gewoon aan je oven? als ik bij mijn ouders bak in hun oven lukt altijd alles perfect .in mijn eigen combi-oven zakken sommige dingen in
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_163210674
edit gevonden!
pi_163248703
quote:
• 1 pakje vloeibare slagroom (Jumbo huismerk)
• 1 tablet witte chocolade (huismerk Jumbo)
Toevallig enig idee hoeveel ml / gram deze zijn? Zit hier helaas geen Jumbo maar het recept klinkt goed
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:17:04 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_163278876
OK. Wij hebben morgen een "pizza feestje" ter ere van 2 verjaardagen.
Dus, gezellig pizzabakken in de steenoven.

Maar, er waren wat afzeggers en "ik kan alleen vroeg in de middag" mensen dus we doen ook een bakkie koffie. Maar wat doe je dan -bij- die koffie?

Pizzataart!!

Eerst wat dingen voorbereiden, zoals botercreme, banketbakkersroom enz.
Ja: uit een pakje. Want beperkt tijd en noodzaak tot slagingsgarantie.









En dan bakken; de 1e was niet echt lekker schuimig, dus die opnieuw...



Appie was mijn vriend vandaag, en ik had ook al wat spullen bij de Welkoop weg...



En dan ga je crea-bea bezig :)



En zo verder tot er een heel setje beleg bijelkaar geknutseld is:



En dan opbouwen...





En natuurlijk lekker riant kaas eroverheen raspen ;)

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_163279001
^O^ pizza ziet er wel beetje ongebakken uit ;)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:52:37 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_163279985
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:21 schreef computergirl het volgende:
^O^ pizza ziet er wel beetje ongebakken uit ;)
de enige foodcoloring die ik in huis heb is te heftig om mee te kwasten ...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_163284322
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

de enige foodcoloring die ik in huis heb is te heftig om mee te kwasten ...
Ik vind hem erg leuk!! ^O^
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:17:09 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163284398
Goed zeg, die pizzataart!
The love you take is equal to the love you make.
pi_163294978
Heel leuk!
  zondag 26 juni 2016 @ 21:53:18 #268
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_163324879
Vraagje: vorige week moest ik bij een recept suikersiroop toevoegen aan luchtig geklopt ei. De suikersiroop was opgewarmd tot 121 graden en moest ik daarna toevoegen met de mixer aan in het ei. Dit deed ik heel geleidelijk, maar door het temperatuurverschil werd een deel van de suiker toch hard. Hoort dat, of moet ik dat suikerwater echt goed laten afkoelen? Daarover stond namelijk niets in het recept en ik zag het in een ander recept precies hetzelfde staan.
pi_163326450
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:53 schreef vinnypassy het volgende:
Vraagje: vorige week moest ik bij een recept suikersiroop toevoegen aan luchtig geklopt ei. De suikersiroop was opgewarmd tot 121 graden en moest ik daarna toevoegen met de mixer aan in het ei. Dit deed ik heel geleidelijk, maar door het temperatuurverschil werd een deel van de suiker toch hard. Hoort dat, of moet ik dat suikerwater echt goed laten afkoelen? Daarover stond namelijk niets in het recept en ik zag het in een ander recept precies hetzelfde staan.
werd de suiker hard of had je gebakken ei?
:D
Verder heb ik geen idee :@
  zondag 26 juni 2016 @ 23:14:31 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163328085
Italiaans schuim? Daarbij voeg je de suikersiroop idd warm toe. Je eiwit moet al redelijk goed geklopt zijn en je moet het heeeeel langzaam toevoegen terwijl je blijft kloppen. Het hoort niet hard te worden.
KuikenGuppy
  zondag 26 juni 2016 @ 23:21:27 #271
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_163328330
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

werd de suiker hard of had je gebakken ei?
:D
Verder heb ik geen idee :@
De suiker. :)

Maar zal het de volgende keer dan proberen door de eieren verder op te kloppen.
pi_163337186
En de mixer ook met de suikerstroop nog lang later draaien. Ik laat hem vaak nog iets van een kwartier aanstaan.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:20:17 #273
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_163338231
Precies wat hoer boven staat, het moet al mooi schuim zijn bij t toevoegen van de hete suikerstroop, daarna laat je de mixer net zo lang draaien tot het schuim (de kom) weer afgekoeld is. Het is dan gegaard ook.
pi_165089317


Taartje voor m'n collega's morgen (jarig *O* ) gevuld met aardbeien bavarois :9

En ben nu natuurlijk helemaal in de stemming voor heel Holland bakt! :D O+
  maandag 5 september 2016 @ 18:48:53 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165109532
Ziet er lekker uit ^O^

Ik maakte frambozen cheesecake brownie. En bedacht pas op het laatste moment een foto te maken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165109615
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:48 schreef laziness het volgende:
Ziet er lekker uit ^O^

Ik maakte frambozen cheesecake brownie. En bedacht pas op het laatste moment een foto te maken :P
[ link | afbeelding ]
Oh my.
Welk recept heb je gebruikt, mag ik dat vragen?
  maandag 5 september 2016 @ 19:27:01 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165110520
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:51 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Oh my.
Welk recept heb je gebruikt, mag ik dat vragen?
Natuurlijk. Ik gebruikte deze:
http://bakeeatrepeat.ca/raspberry-cheesecake-brownies-recipe/
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165111566
Hey deze kon ik laatst niet vinden en opeens weer in mijn AT!

Laatst kreeg ik als verassing van een vriendin het nieuwste boek van HHB. Ik heb donderdag daaruit de mergpijpjes gemaakt


En tja als je mergpijpjes hebt gemaakt dan kunnen de bokkenpoten niet uit blijven :9
pi_165111673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:17 schreef fietsie het volgende:
OK. Wij hebben morgen een "pizza feestje" ter ere van 2 verjaardagen.
Dus, gezellig pizzabakken in de steenoven.

Maar, er waren wat afzeggers en "ik kan alleen vroeg in de middag" mensen dus we doen ook een bakkie koffie. Maar wat doe je dan -bij- die koffie?

Pizzataart!!

Eerst wat dingen voorbereiden, zoals botercreme, banketbakkersroom enz.
Ja: uit een pakje. Want beperkt tijd en noodzaak tot slagingsgarantie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan bakken; de 1e was niet echt lekker schuimig, dus die opnieuw...

[ afbeelding ]

Appie was mijn vriend vandaag, en ik had ook al wat spullen bij de Welkoop weg...

[ afbeelding ]

En dan ga je crea-bea bezig :)

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

En zo verder tot er een heel setje beleg bijelkaar geknutseld is:

[ afbeelding ]

En dan opbouwen...

[ afbeelding ][ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En natuurlijk lekker riant kaas eroverheen raspen ;)

[ afbeelding ]
Heel erg leuk!!
pi_165111724
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:19 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]

Taartje voor m'n collega's morgen (jarig *O* ) gevuld met aardbeien bavarois :9

En ben nu natuurlijk helemaal in de stemming voor heel Holland bakt! :D O+
oooh fruittaart hij is prachtig! :Y) :9
  maandag 5 september 2016 @ 21:05:16 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_165113674
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 20:08 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heel erg leuk!!
Thnx
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_165113854
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 20:05 schreef Goitske het volgende:
Hey deze kon ik laatst niet vinden en opeens weer in mijn AT!

Laatst kreeg ik als verassing van een vriendin het nieuwste boek van HHB. Ik heb donderdag daaruit de mergpijpjes gemaakt
[ afbeelding ]

En tja als je mergpijpjes hebt gemaakt dan kunnen de bokkenpoten niet uit blijven :9
[ afbeelding ]
weet jij door het boek dan al alle technische opdrachten voor deze serie? En hoe moeilijk/makkelijk zijn bokkepootjes?
pi_165113984
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 21:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

weet jij door het boek dan al alle technische opdrachten voor deze serie? En hoe moeilijk/makkelijk zijn bokkepootjes?
Jep ik weet daardoor wat er komt. Natuurlijk niet wat ze allemaal maken. Bokkenpootjes zijn prima te doen, kwestie van geduld en niet 2 peuters om je heen hebben dat maakt het een extra uitdaging _O-
Heb het recept uit de bakbijbel va n rutger

Mergpijpjes vond ik ook reuze mee vallen

Beiden trouwens aan mijn collegas aangesmeerd en ze waren erg enthousiast zelfs de collegas die niet zo van bokkenpootjes en mergpijpjes houden waren verkocht
pi_165156968
Wat een heerlijke dingen weer! Ik ben op dieet, dus bak eigenlijk even niet, maar zondag vieren we de verjaardag van mijn dochter, dus dan moet ik wel. 8-)
pi_165249559
Vandaag roomhoortjes gemaakt ene is slagroom en ander is mokka


En van de rest van het zelfgemaakte bladerdeeg nog saucijzenbroodjes
pi_165249639
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 17:17 schreef Goitske het volgende:
Vandaag roomhoortjes gemaakt ene is slagroom en ander is mokka
[ afbeelding ]

En van de rest van het zelfgemaakte bladerdeeg nog saucijzenbroodjes
[ afbeelding ]
Lekker hoor :9~ Ik koos als klein kind graag zo'n roomhoorntje uit als er bij een verjaardag assortigebak stond. Dat of een moorkop :@ Heerlijk knapperig met veul slagroom >:) Die saucijzenbroodjes zien er meer als vuistsnacks uit :D Hap, slik, weg :Y)
mag het weten
pi_165249804
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 17:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Lekker hoor :9~ Ik koos als klein kind graag zo'n roomhoorntje uit als er bij een verjaardag assortigebak stond. Dat of een moorkop :@ Heerlijk knapperig met veul slagroom >:) Die saucijzenbroodjes zien er meer als vuistsnacks uit :D Hap, slik, weg :Y)
Dit!!! x2
pi_165249842
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 17:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Lekker hoor :9~ Ik koos als klein kind graag zo'n roomhoorntje uit als er bij een verjaardag assortigebak stond. Dat of een moorkop :@ Heerlijk knapperig met veul slagroom >:) Die saucijzenbroodjes zien er meer als vuistsnacks uit :D Hap, slik, weg :Y)
Ja heerlijk he dat knapperige. Mijn kinderen vonden het geweldig! Alleen even voor de snelligheid hoef je het niet te maken of kant en klare bladerdeeg

Die saucijzenbroodjes idd een haps met opzet vinden wij fijner eten
pi_165250279
Tof! :D helemaal in de stemming voor heel Holland bakt vanavond!
pi_165365984
Helaas dit weekend geen technische opdracht vier zaterdag mijn verjaardag en maandag traktereb dus aan de bak voor gebak

Cheesecake brownies
  Moderator vrijdag 16 september 2016 @ 15:09:12 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165366288
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 17:17 schreef Goitske het volgende:
Vandaag roomhoortjes gemaakt ene is slagroom en ander is mokka
[ afbeelding ]

En van de rest van het zelfgemaakte bladerdeeg nog saucijzenbroodjes
[ afbeelding ]
Zijn de opdrachten van hhb voor de uitzending al bekend ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165366496
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn de opdrachten van hhb voor de uitzending al bekend ofzo?
ze hebben een boek uitgebracht met de technische opdrachten en anderen die aansluiten bij de uitzending + maken het eea bekend op hun facebook. Komende week is thema brood
  Moderator vrijdag 16 september 2016 @ 15:24:59 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165366606
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:19 schreef Goitske het volgende:

[..]

ze hebben een boek uitgebracht met de technische opdrachten en anderen die aansluiten bij de uitzending + maken het eea bekend op hun facebook. Komende week is thema brood
Aha. Jou roomhoorns zien er wel wat beter uit :P

Was jij al bij dat programma op woensdagavond geweest? Welke taart hoorde er bij jou? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165367156
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha. Jou roomhoorns zien er wel wat beter uit :P

Was jij al bij dat programma op woensdagavond geweest? Welke taart hoorde er bij jou? :+
nee ga woensdag en ik hoef gelukkig niet te vakken.. Vriendin die mij meesleept bakt een vierdaagse brood mav nijmeegse vierdaagse
pi_165367401
Oh wordt op dag zelf opgenomen?
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:03:47 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165367418
Nou Goits, jij kan volgende keer wel meedoen met HHB! Lekkerrrr!
Wat ga je bakken voor je verjaardag?
KuikenGuppy
pi_165368268
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:02 schreef computergirl het volgende:
Oh wordt op dag zelf opgenomen?
ja rond 12 uur
pi_165368281
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:03 schreef Burdie het volgende:
Nou Goits, jij kan volgende keer wel meedoen met HHB! Lekkerrrr!
Wat ga je bakken voor je verjaardag?
nee die camera op je snufferd is nog steeds een reden om het niet te doen
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:11:48 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165368552
Mja, dat zegt mijn beste vriendin ook altijd... erg jammer, want wat zij kan bakken is echt altijd super lekker. en ik vind het niveau aardig tegen vallen, is dat elk jaar zo? Dit jaar is het eerste jaar dat ik het echt volg ipv af en toe per ongeluk een losse aflevering kijk.
KuikenGuppy
pi_165372324
Die vriendin van mij die wel zich heeft ingeschreven is ook echt goed in bakken, ze is wel meer van smaken dan de looks zeg maar. Ik werk wat netter maar durf misschien wat minder te testen maar wij vullen elkaar goed aan
Soms overlegt ze ook eerst met mij van zou dezr smaakcombi werken wat zou jij doen etc
pi_165372704
De appeltaart heb ik vandaag ook gemaakt, geen hoogstaande creatie maar meestal wel lekker


Planning was nog een sticky toffee cake te maken maar vrees daat het niet meer lukt, alles liep ff anders vanmiddag /vanavond
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')