Ik leg het mss een beetje lomp uit maar je begrijpt best wat ik bedoel.quote:
Artwork is het zelfde bij Minish cap. De graphics niet.quote:
Nee, want je zegt dat WW op een handheld game lijkt.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:05 schreef SarCastro het volgende:
[..]
Ik leg het mss een beetje lomp uit maar je begrijpt best wat ik bedoel.
Dat zei ik ja. Leuk voor op de 3ds of zo. Ik weet dat die er toen nog niet was.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:26 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, want je zegt dat WW op een handheld game lijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 maart 2016 14:56 schreef Reintji het volgende:
Aha Zelda discussie! Behoor zeker bij de kleine kliek die a Link to the Past, Twilight Princess en Minish Cap leuk vond in die volgorde.dmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel geïnteresseerd. Stuur ff een dm hoe je het wil regelen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:25 schreef DjUntzUntz het volgende:
We hebben een DLC code van de 3DS: hyrule warriors legends liggen die m'n broer niet wil/hoeft te gebruiken. Iemand interesse om deze over te kopen? 12 euro
Edit: is te gebruiken voor Hyrule warriors (Wii U) voor extra characters, suits, etc.
quote:Op zondag 27 maart 2016 14:56 schreef Reintji het volgende:
Aha Zelda discussie! Behoor zeker bij de kleine kliek die a Link to the Past, Twilight Princess en Minish Cap leuk vond in die volgorde.Met Minish Cap was niets mis. Jammer dat de Capcom deal ophield bij 3 Zelda's. Het waren 3 behoorlijk goede zelda's (oracle of ages/oracle seasons, minish cap, four swords).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje rare conclusie dat realistisch uitziende games voor een console zijn en de games met een cartoonachtige stijl voor de handheld, maar goed.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:32 schreef SarCastro het volgende:
[..]
Dat zei ik ja. Leuk voor op de 3ds of zo. Ik weet dat die er toen nog niet was.
Ik vind dat de artwork van WW leuk is voor op een handheld.
Ik had van een gamecube zelda een wat meer realistische Zelda verwacht.
De graphics waren goed. Alles zag er goed uit, bewoog vloeiend. Maar de artwork sprak mij niet aan en voelde voor mij als een stap terug.
Nintendo heeft geen realistisch uitziende games. Tenminste, niet dat ik weet.quote:Op maandag 28 maart 2016 00:19 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Beetje rare conclusie dat realistisch uitziende games voor een console zijn en de games met een cartoonachtige stijl voor de handheld, maar goed.
Ja, snap ik ook niet. Maar ik merk zelf ook dat ik meer trek naar een unieke stijl dan kijk naar realisme. En ik speel gewoon wat mij leuk lijkt, op welke console dan ook. Hoewel Nintendo wel de meest gebruikte consoles in huis zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 10:34 schreef VRIDZ het volgende:
Waarom ook altijd die drang naar realistische graphics? Als ik realistische graphics wil, ga ik wel naar buiten. Games zijn een totaalbeleving van een fantasiewereld, met een verhaal en gameplay. Juist door het een compleet eigen stijl te geven, maak je het net dat beetje meer bijzonder.
'Vroeger' hadden ze niet eens de hardwarematige mogelijkheden om spellen zo realistisch mogelijk te maken, dus lag de nadruk meer op gameplay, of je eigen fantasie te gebruiken om er enigszins iets in te kunnen herkennen (daarmee doel ik op de eerste generatie consoles). Tegenwoordig heb ik het idee dat de focus vooral ligt op de graphics, en dat verhaal/gameplay een ondergeschoven kindje zijn. Gelukkig zijn er nog de nodige uitzonderingen op te vinden, maar een spel speel je in eerste instantie toch omdat het leuk is om te spelen, niet alleen maar omdat het er tof en realistisch uit ziet?
Kun je ook voorbeelden noemen dat de huidige games minder gericht zijn op gameplay?quote:Op maandag 28 maart 2016 10:34 schreef VRIDZ het volgende:
Waarom ook altijd die drang naar realistische graphics? Als ik realistische graphics wil, ga ik wel naar buiten. Games zijn een totaalbeleving van een fantasiewereld, met een verhaal en gameplay. Juist door het een compleet eigen stijl te geven, maak je het net dat beetje meer bijzonder.
'Vroeger' hadden ze niet eens de hardwarematige mogelijkheden om spellen zo realistisch mogelijk te maken, dus lag de nadruk meer op gameplay, of je eigen fantasie te gebruiken om er enigszins iets in te kunnen herkennen (daarmee doel ik op de eerste generatie consoles). Tegenwoordig heb ik het idee dat de focus vooral ligt op de graphics, en dat verhaal/gameplay een ondergeschoven kindje zijn. Gelukkig zijn er nog de nodige uitzonderingen op te vinden, maar een spel speel je in eerste instantie toch omdat het leuk is om te spelen, niet alleen maar omdat het er tof en realistisch uit ziet?
Dat ligt wat mij betreft wel aan het genre en wat de game zelf wil uitstralen. Vermaak me prima met die cartoon-games van Nintendo en die hebben veelal veel meer karakter.quote:Op maandag 28 maart 2016 10:34 schreef VRIDZ het volgende:
Waarom ook altijd die drang naar realistische graphics?
Geen idee of je dit als goed voorbeeld kan beschouwen, maar dit was iig wel waar ik meteen aan moest denken.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kun je ook voorbeelden noemen dat de huidige games minder gericht zijn op gameplay?
Codquote:Op maandag 28 maart 2016 11:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kun je ook voorbeelden noemen dat de huidige games minder gericht zijn op gameplay?
Ligt er misschien ook aan met welke games je zelf bent opgegroeid. Ik ben 30, en ben al sinds mijn 5e met games in aanraking gekomen, oa op de MSX, Atari, NES en de eerste x86-pc's. Ik ben dus min of meer niet anders gewend dan dat games non-realistisch zijn. Mijn prioriteit ligt daardoor dus ook niet automatisch bij mooie graphics (al is dat ook weer een rekbaar begrip), maar bij gameplay, spelbeleving etc.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat ligt wat mij betreft wel aan het genre en wat de game zelf wil uitstralen. Vermaak me prima met die cartoon-games van Nintendo en die hebben veelal veel meer karakter.
Echter, bij serieuze shooters, een voetbalgame etc. zie ik het liefst zo mooi mogelijke graphics en dat puur en alleen omdat ik dan nóg meer in een game op ga en het helpt zeker bij de beleving. Al blijft natuurlijk staan dat de gameplay (verhaal, besturing, karakters) het belangrijkst is bij games.
De gameplay van CoD is toch prima? Tenminste, als je SP speelt.quote:
Graphics vind zeker een belangrijk onderdeel van een spel. Het hoeft niet realistisch te zijn, maar wel bij het spel passen. Op dit moment speel ik veel Minecraft op de PS4. Totaal niet realistisch, maar wel sfeervol.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:23 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Ligt er misschien ook aan met welke games je zelf bent opgegroeid. Ik ben 30, en ben al sinds mijn 5e met games in aanraking gekomen, oa op de MSX, Atari, NES en de eerste x86-pc's. Ik ben dus min of meer niet anders gewend dan dat games non-realistisch zijn. Mijn prioriteit ligt daardoor dus ook niet automatisch bij mooie graphics (al is dat ook weer een rekbaar begrip), maar bij gameplay, spelbeleving etc.
Neemt niet weg dat realistische graphics zeker wel wat bij kunnen dragen aan een spel, maar idd, afhankelijk van wat voor soort spel het is, is dat naar mijn mening lang niet altijd noodzakelijk.
Soms vind ik het ook juist leuk dat een spel er wat kiddy uitziet, maar dat eigenlijk totaal niet is. Overbekende voorbeelden hiervan zijn de Smash Bros.-reeks, of Mario Smash Football. Onder dat schattige jasje gaat heel wat bruut geweld schuil. Eigenlijk net als in sprookjes, waar ook zonder genade een oma en een Roodkapje heelhuids worden opgevreten, vervolgens (half verteerd door maagsappen?) door de jager uit de buik van de wolf worden gesneden (ingewanden anyone?), om vervolgens volgestopt te worden met stenen en dan weer dichtgenaaid..
Maar goed, ik dwaal af
Dat is de werkelijke definitie van bruut; bloed en gore, plus het spel zelf ziet er ook wel 'realistisch' uit. Bij een Smash Bros ziet (bijna) iedereen er schattig uit, en toch willen ze elkaar allemaal de harses in slaan. Net als een Happy Tree Friends. Juist dat contrast maakt het in mijn ogen (extra) bruut, 'omdat je het niet verwacht'.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Graphics vind zeker een belangrijk onderdeel van een spel. Het hoeft niet realistisch te zijn, maar wel bij het spel passen. Op dit moment speel ik veel Minecraft op de PS4. Totaal niet realistisch, maar wel sfeervol.
Overigens mag een spel van mij best 'kiddy' uitzien. Een beetje variatie is juist leuk. Al zou ik de Smash Bros.-reeks niet bepaald bruut noemen. Bij bruut denk ik eerder aan Mortal Kombat.
GAM / E3 2016:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:17 schreef Gutanoth het volgende:
Nog 80 dagen tot E3 2016, wat verwachten we?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |