Mooi bericht .quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Lastig zeg.
En een positieve noot, eerste gesprek met de juffen van school gehad en ze zijn heel enthousiast. Dot pikt alles snel op, is al gewend aan de structuur en dagindeling en ze gaan alert zijn op de vraag of ze niet wordt ondergestimuleerd.
Na een gesprek op het mkd in september waar ze nog zeiden als t zo doorgaat gaat ze niet of nooit naar school kunnen, is dit wel heel fijn om te horen.
Alweer een hobbel minder!!!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:25 schreef livelink het volgende:
Ik krijg net de brief binnen dat mijn jongste is toegelaten tot de school waar we hem op hebben ingeschreven
Nu gaat die school een toelaatbaarheidsverklaring aanvragen bij het samenwerkingsverband en als die ook toegekend wordt is het defintief. Pffff, pak van mijn hart. Weer een hobbel genomen.
Het samenwerkingsverband moet het uiteindelijk goedkeuren. Dat is de toelaatbaarheidsverklaring. Maar daar maak ik me niet meer zoveel zorgen over. Het samenwerkingsverband gaat af op het oordeel van de school. Ouders mogen het ook niet aanvragen, alleen de school zelf.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:23 schreef trui het volgende:
Hoera Livelink! Wat houdt nou weer een toelaatbaarheidsverklaring in?
Vanyel, fijn dat je dochter zo goed gaat op school!
Ja, N heeft ook een sensorische integratiestoornis. Het hoeft niet samen te gaan met ASS hoor, het is een op zichzelf staande stoornis die vaak samen voorkomt met ASS.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:45 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag: iemand hier ervaring met het opstellen van een sensomotorische integratieprofiel? Ik begreep dat deze problematiek vaak voorkomt in combinatie met ass dus vandaar mijn vraag even hier.
Ja, ik. We zijn er (weer) mee bezig.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:45 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag: iemand hier ervaring met het opstellen van een sensomotorische integratieprofiel? Ik begreep dat deze problematiek vaak voorkomt in combinatie met ass dus vandaar mijn vraag even hier.
Ik weet het niet meer precies. We zaten toen in zo'n molen van extra hulp en begeleiding, zowel op school als er buiten... Hij heeft iig een jaar of twee ergotherapie gehad gericht op de verstoring van de SI en dyspraxie-gerelateerde oefeningen. Veel balansoefeningen, lichaamsbewustwording, oversteken van de middellijn (voor mensen die dit niets zegt: bv met je rechterhand iets links voor je pakken, kinderen met bv dyslexie hebben hier vaak erg veel moeite mee).quote:
Fijn. Heel fijn!quote:Wij merkten daarmee echt groot verschil. En nog steeds, na bijna 2 jaar.
Dat laatste boek heb ik net binnen. Superboek! Maar niet genoemd in dit topic omdat het echt voor de klas is.quote:Op zondag 10 april 2016 20:15 schreef Twinkly het volgende:
Ja, "Uit de Pas" is een aanrader en mijn ergotherapeute raadde het boek "Wiebelen en Friemelen in de Klas" aan, maar dat heb ik zelf nog niet gelezen.
Yep, wel problemen. Maar niet door te denken aan enge dingen. Door de dyspraxie kost het hem erg veel moeite bewegingen te coördineren en te automatiseren. Wij hebben een gespecialiseerde zwemschool gevonden. Dat was heel fijn. Binnen 2,5 jaar geloof ik A en B (met slechts een half uurtje per week les, wel instructrice + assistent in water voor 3 á 4 kinderen).quote:Moonah, dat klinkt precies als N. Heeft jouw zoon ook problemen gehad met leren zwemmen? Het gaat hier heel moeizaam, ook omdat hij veel te veel nadenkt over wat er voor enge dingen kunnen gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |