abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 maart 2016 @ 03:36:15 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_160606663
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)

[ Bericht 0% gewijzigd door liesje1979 op 18-04-2016 20:56:13 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 03:45:08 #2
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160606685
Als reactie op meneer buzz1291 (kan niet quoten, mobiel is k*t):
quote:
Ik ga het geeneens uitleggen en het begint hier eigenlijk al veel te veel een slow chat zonder info te worden.
Afgelopen maanden al meerdere malen mensen zoals jij ontmoet. Zijn de hele avond aan het woord over hoe geweldig hun manier van reizen is en dat alleen zij buiten de gebaande paden blijven en letterlijk alles beter weten. En dat gesprek dan in een bar in Pai :'). Vervelend volkje, vaak Amerikaans overigens.

Op meerdere plekken, waaronder Pai (sunset bar geloof ik) en Chiang Mai (Julies hostel) mensen ontmoet die vrijwillig achter de balie of in de keuken stonden in een backpackers hostel. Vaak gerund door een blanke, want ja, blank trekt blank aan denken zij (vermoeden).

Was het makkelijk om te vinden? Nee. Gewoon blijven vragen en je hebt wel een keer geluk. Deze twee plaatsen zijn uiteraard wel zwaar toeristisch, daar zal je meer kans hebben.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  One tough cookie zaterdag 12 maart 2016 @ 04:19:44 #3
169210 liesje1979
pi_160606713
Kwam van de week nog ergens (denk in Pai, weet het niet meer zeker) een vrijwilligers hostel tegen. Stond ook met een groot bord aangegeven. Dus komt echt wel voor.

En ja die typetjes ben ik ook al tegen gekomen Edman. Zijn niet de leukste reizigers.
pi_160607803
Bedankt allemaal, ik ga het gewoon proberen, veel rondvragen en iig geen geld als betaling accepteren.
pi_160608950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:25 schreef opreis het volgende:
Bedankt allemaal, ik ga het gewoon proberen, veel rondvragen en iig geen geld als betaling accepteren.
Hoop dat je wat leuks gaat vinden :)
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:45:45 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160609596
Thailand denken te kennen na één, twee of drie vakanties met Google als best friend. Prima en veel geluk. Zo dacht ik tot 15 jaar geleden ook, toen overigens nog zonder Google. Hoog Lonely Planet "Asia on a Shoestring" hier aangevuld met bar talk uit Pai ;) en Chiang Mai de laatste tijd. Toeristen onder elkaar dus, niet wetende dat van het totale leisure aanbod landelijk misschien maximaal 20%, en dan denk ik het nog erg hoog in te schatten, via alle media beschikbaar is.

En cynisch hé? Ja dat word je van zoveel wijsheden die als absolute waarheid worden geponeerd.

Maar één ding kan ik je verzekeren, zolang jij niet tot de inner circle van de Thai behoort zullen ze je slechts op de bekende vriendelijke Thaise wijze met een smile adviseren wat jij graag wilt horen en zien. En nee, Buzz is allang geen toerist meer in Thailand.

Plezierige vakantie en zorg dat je geen rood stempel in je paspoort krijgt. Je zou de eerste niet zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160609757
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:45 schreef buzz1291 het volgende:
Thailand denken te kennen na één, twee of drie vakanties met Google als best friend. Prima en veel geluk. Zo dacht ik tot 15 jaar geleden ook, toen overigens nog zonder Google. Hoog Lonely Planet "Asia on a Shoestring" hier aangevuld met bar talk uit Pai ;) en Chiang Mai de laatste tijd. Toeristen onder elkaar dus, niet wetende dat van het totale leisure aanbod landelijk misschien maximaal 20%, en dan denk ik het nog erg hoog in te schatten, via alle media beschikbaar is.

En cynisch hé? Ja dat word je van zoveel wijsheden die als absolute waarheid worden geponeerd.

Maar één ding kan ik je verzekeren, zolang jij niet tot de inner circle van de Thai behoort zullen ze je slechts op de bekende vriendelijke Thaise wijze met een smile adviseren wat jij graag wilt horen en zien. En nee, Buzz is allang geen toerist meer in Thailand.

Plezierige vakantie en zorg dat je geen rood stempel in je paspoort krijgt. Je zou de eerste niet zijn.
Omdat je er niet meer heen gaat?
pi_160609951
Buzz kent Thailand waarschijnlijk wat beter dan de gemiddelde backpacker die de platgelopen route volgt.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:42:59 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160611559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat je er niet meer heen gaat?
Ik ben daar in gemiddeld 6 x per jaar alles bij elkaar zo'n 10 weken. En veel van die tijd combineer ik dan werk in Minburi en Samut Prakhan met verblijf in een vast apartement in Lad Phrao Soi 101. Regelmatig wat rondreizen tijdens de vakanties en soms een lang weekend.

En ja, Buzz heeft geen werkvergunning, maar wel een ieder jaar een vernieuwd multi entry visum dat toestaat om die activiteiten daar te verrichten die ik als werk beschouw, alleen niet in dienst van een Thaise onderneming.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 13 maart 2016 @ 23:01:22 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160651034
Wat ik niet begrijp, in een relatief goedkoop land als Thailand, waarom zou je net nu daar een beetje in een hostel willen werken tegen kost en inwoning?
Ik ben niet 100% op de hoogte van kosten van de backpackers accommodaties tegenwoordig, maar in 'mijn tijd' was een bed in een dorm zo rond de 80-150 THB, ik heb niet direct de indruk dat dat veel hogers is geworden , en 3 maaltijden per dag op straat kan ook nog steeds voor 50 THB per maaltijd, dus dan kan je daarmee dus met wat frisdrank erbij zo'n 400 THB (10 euro) per dag besparen....

In Australië is het wat logischer en ook legaal om dit te doen en kan je daadwerkelijk wat op je budget (25-40 euro) afhankelijk waar je bent besparen.

Ik weet niet wat voor (bij)baan je in Nederland hebt maar in 2 uur moet je die 10 euro toch wel verdiend hebben.... Dan moet je het toch zuiver voor de sfeer willen doen in de betreffende plek met altijd de mogelijkheid dat de immigratiedienst op bezoek komt.
Dan zou ik er toch voor kiezen om gewoon als 'betalende klant' in het hostel te verblijven...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160758613
Voor wie het interesseert. Het is me gelukt om werk in bkk in een behoorlijk fancy hostel (mijn kamer kost normaal 650baht/nacht) te werken, in ruil voor dat bed dus en ook ontbijt. Ik wil gewoon werk ervaring op doen in hostels zodat wanneer ik naar australie ga (heb ik een whv voor) ik hopelijk een iets leuker cv heb. Het is voornamelijk interesse en het is voor mij ook een leuke manier om net iets meer van bangkok te beleven.
Als ik het omreken naar uurloon is het niet veel, maar ik hoef maar 5 uur 5 dagen in de week te werken, en de helft van de tijd is er niets of nauwelijks wat te doen, ze willen gewoon dat de receptie altijd bemant is en zodat ze zelf ook nog wat meer kunnen slapen
pi_160759204
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:13 schreef opreis het volgende:
Voor wie het interesseert. Het is me gelukt om werk in bkk in een behoorlijk fancy hostel (mijn kamer kost normaal 650baht/nacht) te werken, in ruil voor dat bed dus en ook ontbijt. Ik wil gewoon werk ervaring op doen in hostels zodat wanneer ik naar australie ga (heb ik een whv voor) ik hopelijk een iets leuker cv heb. Het is voornamelijk interesse en het is voor mij ook een leuke manier om net iets meer van bangkok te beleven.
Als ik het omreken naar uurloon is het niet veel, maar ik hoef maar 5 uur 5 dagen in de week te werken, en de helft van de tijd is er niets of nauwelijks wat te doen, ze willen gewoon dat de receptie altijd bemant is en zodat ze zelf ook nog wat meer kunnen slapen
Cool :D Hoe lang ben je van plan om te blijven?
pi_160759429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Cool :D Hoe lang ben je van plan om te blijven?
3 weken
pi_160759460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:58 schreef opreis het volgende:

[..]

3 weken
Cool dat je zo snel iets hebt gevonden.
pi_160759596
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Cool dat je zo snel iets hebt gevonden.
heeft mee een middagje gekost, en had nog een ander aanbod om volgende week te beginnen naast me neer gelegd
pi_160759617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:07 schreef opreis het volgende:

[..]

heeft mee een middagje gekost, en had nog een ander aanbod om volgende week te beginnen naast me neer gelegd
Ben je gewoon bij hostels binnen gestapt om te vragen?
pi_160759707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je gewoon bij hostels binnen gestapt om te vragen?
Dat en workaway.info gebruikt, helaas wel voor moeten betalen maar voor mij was het het geld wel waard. Bij een heleboel hostels deden ze er niet aan en bij deze was het zo gepiept.
pi_160759746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:11 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat en workaway.info gebruikt, helaas wel voor moeten betalen maar voor mij was het het geld wel waard. Bij een heleboel hostels deden ze er niet aan en bij deze was het zo gepiept.
Ik vind het mooie aan dat workaway dat je ook ervaringen leest van mensen die er gewerkt hebben dus ik zou er ook voor betalen.
pi_160759791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind het mooie aan dat workaway dat je ook ervaringen leest van mensen die er gewerkt hebben dus ik zou er ook voor betalen.
het schijnt dat ze die bewust wat positiever houden, slechte reviews worden wel eens weg gelaten. Maar als je als slaaf gebruikt wordt kan je iig zo weg lopen. Maar ik mag hier iig niet klagen, al moet ik wel zelf zeggen dat ik ook best wel gemotiveerd ben.
pi_160816849
Zo. De keus is voor ons gemaakt, van 8 mei - 8 juni gaan wij naar Thailand! Ik ga eens lekker kijken bij de links die hier allemaal staan. Voor de vliegtickets, beter last minute of juist nu gaan boeken?
~ Bonito La Risa ~
pi_160830960
tickets NU.. BKK is last minute niet goedkoop
pi_160837406
Voor werk ga ik uit principe niet betalen, tenzij het een hobby is en de (bv. reis)kosten laag blijven. Maar duizenden euro's aftikken voor een paar weken lesgeven of olifanten verzorgen? Ik kan mijn geld - en tijd - wel beter besteden in Thailand.
  One tough cookie donderdag 31 maart 2016 @ 00:13:53 #23
169210 liesje1979
pi_161065363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:11 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat en workaway.info gebruikt, helaas wel voor moeten betalen maar voor mij was het het geld wel waard. Bij een heleboel hostels deden ze er niet aan en bij deze was het zo gepiept.
Ik zit eens wat op die site te neuzen, maar een lidmaatschap is 23 euro per jaar? Kan het niet echt vinden. En dat is het dan? Of moet je dan ook nog hosts betalen? Kende het niet eigenlijk maar vind het wel leuk. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:14 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Voor werk ga ik uit principe niet betalen, tenzij het een hobby is en de (bv. reis)kosten laag blijven. Maar duizenden euro's aftikken voor een paar weken lesgeven of olifanten verzorgen? Ik kan mijn geld - en tijd - wel beter besteden in Thailand.
Maar in dit geval staat hij 5 dagen per week 5 uurtjes achter een balie in een hostel en ik gok niet dat het hem duizenden euro's kost. Het levert hem wel een berg aan (ongetwijfeld leuke en bijzondere) ervaringen op, leert mensen kennen, kan daarnaast voor heel weinig op zijn gemak de stad verkennen.. lekker toch, zeker als je tijd, maar niet geld genoeg hebt. Ik zie zeker pluspunten!

Ben alweer 1,5 week terug, gaat snel.
pi_161069975
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik zit eens wat op die site te neuzen, maar een lidmaatschap is 23 euro per jaar? Kan het niet echt vinden. En dat is het dan? Of moet je dan ook nog hosts betalen? Kende het niet eigenlijk maar vind het wel leuk. :Y

[..]

Maar in dit geval staat hij 5 dagen per week 5 uurtjes achter een balie in een hostel en ik gok niet dat het hem duizenden euro's kost. Het levert hem wel een berg aan (ongetwijfeld leuke en bijzondere) ervaringen op, leert mensen kennen, kan daarnaast voor heel weinig op zijn gemak de stad verkennen.. lekker toch, zeker als je tijd, maar niet geld genoeg hebt. Ik zie zeker pluspunten!

Ben alweer 1,5 week terug, gaat snel.
Nee, door het lidmaatschap kan je contact opnemen met de hosts, zonder lidmaatschap krijg je die informatie niet en kan je ze niet bereiken. Het kost me idd alleen het lidmaatschap.
pi_161070309
Van 13 dec tot 7 januari weer naar Thailand *O*

We waren er in december 2013 ook een kleine maand. M'n dochter van, dan 14 maanden, gaat ook haar eerste reis maken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.
  zaterdag 2 april 2016 @ 03:29:20 #26
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161112295
Leuk voor je man!! Zie nog best veel mensen met hun uber kleintjes rondreizen, gaat prima.

Vraagje: over 2 weken steken we vanuit Cambodja de grens over richting Thailand. Nu weet ik dat je een visum voor 15 dagen krijgt. Is deze gratis?? Heb ergens gehoord dat er een kans is dat ze je er zwaar oplichten?

We hebben gekeken voor een vlucht van Siem Reap naar Bangkok, maar deze was helaas te duur. 50 euro p.p. met 52 aan taxes. Wtf! :')
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161112882
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 03:29 schreef EDMAN- het volgende:
Leuk voor je man!! Zie nog best veel mensen met hun uber kleintjes rondreizen, gaat prima.

Vraagje: over 2 weken steken we vanuit Cambodja de grens over richting Thailand. Nu weet ik dat je een visum voor 15 dagen krijgt. Is deze gratis?? Heb ergens gehoord dat er een kans is dat ze je er zwaar oplichten?

We hebben gekeken voor een vlucht van Siem Reap naar Bangkok, maar deze was helaas te duur. 50 euro p.p. met 52 aan taxes. Wtf! :')
Is niet gratis, t beste kun je m via internet bestellen via de officiële kanalen e-visum heet zoiets. Dan heb je m binnen n paar dagen en dan weet je dat je n vaste prijs betaald. Je hebt wel scans van pasfoto's nodig, die printen ze erop.

Als je al aant reizen bent en dit is te onhandig dan zijn er in grote steden ook kantoortjes die het voor je aanvragen, zorg dan ook dat je n pasfoto bij je hebt. Ik ga ervan uit dat het duurder wordt naarmate je dichter bij de grens komt :Y

Oh trws de treinreis van bangkok naar de grens bij poi pet is geweldig O+ neem de vroege trein om vijf uur en ga niet slapen in poipet (echt een hellhole vol oplichters) maar pak daar een taxi en rij door naar siem reap. Is een lange reisdag maar zeker mooi O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 april 2016 @ 08:35:03 #28
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161112990
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is niet gratis, t beste kun je m via internet bestellen via de officiële kanalen e-visum heet zoiets. Dan heb je m binnen n paar dagen en dan weet je dat je n vaste prijs betaald. Je hebt wel scans van pasfoto's nodig, die printen ze erop.

Als je al aant reizen bent en dit is te onhandig dan zijn er in grote steden ook kantoortjes die het voor je aanvragen, zorg dan ook dat je n pasfoto bij je hebt. Ik ga ervan uit dat het duurder wordt naarmate je dichter bij de grens komt :Y

Oh trws de treinreis van bangkok naar de grens bij poi pet is geweldig O+ neem de vroege trein om vijf uur en ga niet slapen in poipet (echt een hellhole vol oplichters) maar pak daar een taxi en rij door naar siem reap. Is een lange reisdag maar zeker mooi O+
Huh kost het wel geld?? Het gaat om een Thais visum he (kijkende naar je reactie vwb de treinreis), we zitten momenteel in het zuiden van Cambodja al. Meeste sites geven aan dat het gratis is, maar dat je dan maar een visum voor 15 dagen hebt.

Of bedoel je dit ook en heb je ervaring met deze grensovergang? Thanks ;)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161113066
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:35 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Huh kost het wel geld?? Het gaat om een Thais visum he (kijkende naar je reactie vwb de treinreis), we zitten momenteel in het zuiden van Cambodja al. Meeste sites geven aan dat het gratis is, maar dat je dan maar een visum voor 15 dagen hebt.

Of bedoel je dit ook en heb je ervaring met deze grensovergang? Thanks ;)
oh de andere kant op 8)7

Gratis idd, ik dacht wel voor 30 dagen though. Sowieso als je door de lucht aankomt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 april 2016 @ 09:01:47 #30
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161113122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

oh de andere kant op 8)7

Gratis idd, ik dacht wel voor 30 dagen though. Sowieso als je door de lucht aankomt.
Haha dacht ik al :). Ja we zullen zien dan. Helaas gaat door de lucht niet door, aangezien men 112% belastingen aanrekent :(
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161113129
Cambodja is gaaf he O+

Wij hadden zo'n spijt dat we niet langer konden blijven ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 april 2016 @ 09:32:43 #32
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161113304
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Cambodja is gaaf he O+

Wij hadden zo'n spijt dat we niet langer konden blijven ;(
Ja prima hier hoor, nu Otres beach. Beetje relaxen. Het is hier trouwens wel erg drugs gerelateerd, tering. Iedereen aan de paddos, LSD en wiet. Terwijl ik al 2 keer ben gecontroleerd door de politie, op drugs en rijbewijs. Risky business.

Goed Ot, Thailand :). Denk dat we beginnen op Koh Chang, wordt over zwaar aangeraden. En Koh Tao om advanced duiken te halen. Iemand ervaring met duiken nabij Koh Chang???
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 2 april 2016 @ 13:53:27 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161116808
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:35 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Huh kost het wel geld?? Het gaat om een Thais visum he (kijkende naar je reactie vwb de treinreis), we zitten momenteel in het zuiden van Cambodja al. Meeste sites geven aan dat het gratis is, maar dat je dan maar een visum voor 15 dagen hebt.

Of bedoel je dit ook en heb je ervaring met deze grensovergang? Thanks ;)
Het is over land inderdaad gewoon 15 dagen en ook gratis zoals bij iedere binnenkomst in Thailand. En laat je aan de grens niet "helpen" door zo'n behulpzame Thai die je landing card wel even in zal vullen, want dan kost het dus wel geld om je paspoort terug te krijgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 2 april 2016 @ 13:58:32 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161116898
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is niet gratis, t beste kun je m via internet bestellen via de officiële kanalen e-visum heet zoiets. Dan heb je m binnen n paar dagen en dan weet je dat je n vaste prijs betaald. Je hebt wel scans van pasfoto's nodig, die printen ze erop.

Als je al aant reizen bent en dit is te onhandig dan zijn er in grote steden ook kantoortjes die het voor je aanvragen, zorg dan ook dat je n pasfoto bij je hebt. Ik ga ervan uit dat het duurder wordt naarmate je dichter bij de grens komt :Y

Oh trws de treinreis van bangkok naar de grens bij poi pet is geweldig O+ neem de vroege trein om vijf uur en ga niet slapen in poipet (echt een hellhole vol oplichters) maar pak daar een taxi en rij door naar siem reap. Is een lange reisdag maar zeker mooi O+
Scams in Cambodja zijn nu wel zo goed als over hoor. 30 dollar voor een visa on arrival overal en e-Visa kost dacht ik 35 dollar. En kantoortjes die een visa regelen zijn natuurlijk altijd duurder. Maar waarom zou je dat doen, effe 2 formulieren invullen en klaar. Het principe is daar dat indien geen pasfoto, dan 2 dollar extra betalen en dan is het ook goed. :{
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161138002
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:45 schreef buzz1291 het volgende:
Thailand denken te kennen na één, twee of drie vakanties met Google als best friend. Prima en veel geluk. Zo dacht ik tot 15 jaar geleden ook, toen overigens nog zonder Google. Hoog Lonely Planet "Asia on a Shoestring" hier aangevuld met bar talk uit Pai ;) en Chiang Mai de laatste tijd. Toeristen onder elkaar dus, niet wetende dat van het totale leisure aanbod landelijk misschien maximaal 20%, en dan denk ik het nog erg hoog in te schatten, via alle media beschikbaar is.

En cynisch hé? Ja dat word je van zoveel wijsheden die als absolute waarheid worden geponeerd.

Maar één ding kan ik je verzekeren, zolang jij niet tot de inner circle van de Thai behoort zullen ze je slechts op de bekende vriendelijke Thaise wijze met een smile adviseren wat jij graag wilt horen en zien. En nee, Buzz is allang geen toerist meer in Thailand.

Plezierige vakantie en zorg dat je geen rood stempel in je paspoort krijgt. Je zou de eerste niet zijn.
Net bij het topic ingestapt, maar doel je hier op het werken in een hostel of op een Lonely planet/Shoestring reis?

Onervaren buiten-Europa reiziger hier die met Shoestring individueel (met twee) wil boeken, bereisde vrienden raden dit af en zeggen dat je prima alles ter plekke kan regelen en goedkoper, meer vrijheid enzo.
Nu heb ik het idee dat het me stress zal bezorgen als ik ergens sta en ik heb geen idee waar ik een slaapplek kan regelen oid en ik alsnog op dure plekken terechtkom zodat we uiteindelijk geen voordeel hebben van het zelf regelen.

Zijn er hier mensen met ervaring met beide manieren van reizen?
  zondag 3 april 2016 @ 09:33:30 #36
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_161138194
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Net bij het topic ingestapt, maar doel je hier op het werken in een hostel of op een Lonely planet/Shoestring reis?

Onervaren buiten-Europa reiziger hier die met Shoestring individueel (met twee) wil boeken, bereisde vrienden raden dit af en zeggen dat je prima alles ter plekke kan regelen en goedkoper, meer vrijheid enzo.
Nu heb ik het idee dat het me stress zal bezorgen als ik ergens sta en ik heb geen idee waar ik een slaapplek kan regelen oid en ik alsnog op dure plekken terechtkom zodat we uiteindelijk geen voordeel hebben van het zelf regelen.

Zijn er hier mensen met ervaring met beide manieren van reizen?
echt het kan echt prima allemaal ter plekke :Y als je het fijn vind kun je alvast thuis via tripadvisor fijne slaapplaatsen opzoeken en opslaan zodat je in n nieuwe stad niet hoeft te dwalen maar gewoon n taxichauffeur of tuktuk erheen kan sturen. Desnoods reserveer je ze van te voren als je je reis vastgelegd wilt hebben :) ik heb nu in drie verschillende Aziatische landen een maand gereisd op die manier en nog nooit gehad dat een slaapplek met mijn voorkeur vol was. ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 3 april 2016 @ 11:29:20 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161139635
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Net bij het topic ingestapt, maar doel je hier op het werken in een hostel of op een Lonely planet/Shoestring reis?

Onervaren buiten-Europa reiziger hier die met Shoestring individueel (met twee) wil boeken, bereisde vrienden raden dit af en zeggen dat je prima alles ter plekke kan regelen en goedkoper, meer vrijheid enzo.
Nu heb ik het idee dat het me stress zal bezorgen als ik ergens sta en ik heb geen idee waar ik een slaapplek kan regelen oid en ik alsnog op dure plekken terechtkom zodat we uiteindelijk geen voordeel hebben van het zelf regelen.

Zijn er hier mensen met ervaring met beide manieren van reizen?
Excuses voor de verwarring, maar ik doelde op de Lonely Planet uitgave van Asia on a Shoestring, de vroegere vaste metgezel van iedere backpacker.

Reisorganisatie Shoestring schijnt wel goed te zijn, maar ja, ook bij hun moet de schoorsteen blijven roken dus ervaren Thailand gangers zullen direct zeggen dat het goedkoper kan.

Of je nu de eerste keer mer of zonder reisorganisatie moet reizen hangt sterk af van hoe avontuurlijk je bent ingesteld. Maar eigenlijk draait het alleen maar om het vinden van een slaapplek, en vervoer. De rest wijst zich vanzelfwanneer je je een beetje inleest. Het eerste kun je eigenlijk geheel vantevoren bij Booking.com, Agoda, of hotels2thailand.com regelen indien gewenst. En het vervoer is ook niet moeilijk meer. Google is your best friend.

Maar ik begrijp het gevoel wel. Ooit een op een eerste budget Laos trip aankomen in LPB en alleen maar dure, UNESCO gesubsidieerde guesthouses van 30-40 dollar per nacht te vinden totdat je wat rondvraagt en uiteindelijk wel iets binnen je budget vind.

Nog een tuk-tuk tip, neem deze nooit in Bangkok, altijd duurder dan een aircon meter taxi en heel onbetrouwbaar, "one hour tour sir, 20 baht" dan kijk ik maar wat meewarig en vraag of hij echt een uur voor 20 bt incl brandstof kan werken. Elders in Thailand is het soms het enige middel van beschikbaar vervoer, en dan is het prima.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161141725
Ah. Bedankt :) We gaan nog even goed onderzoek doen :)
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:02:09 #39
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161274892
Oké, bijna zo ver. Over 4 dagen eerst naar Koh Chang. Dan naar Koh Tao voor duikcursus en dan is het nog kiezen: Koh Lanta, Koh Lipe, Krabi, Koh Lak, Khao sok national park. Hier zijn we nog niet zeker van. De afstand van Koh Chang naar Koh Tao staat me ook een beetje tegen aangezien dat lange busreizen worden via Bangkok.

Iemand een aanrader? We zijn niet direct op zoek naar feesteilanden of eilanden met resorts. (Phi phi, phuket, samui vallen sowieso af). We hebben 15 dagen, maar als het moet verlengen we wel waarschijnlijk.

Iemand tevens ervaring met een (duik)uitstap naar Similan Islands?

Thanks
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:20:49 #40
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161277663
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:02 schreef EDMAN- het volgende:
Oké, bijna zo ver. Over 4 dagen eerst naar Koh Chang. Dan naar Koh Tao voor duikcursus en dan is het nog kiezen: Koh Lanta, Koh Lipe, Krabi, Koh Lak, Khao sok national park. Hier zijn we nog niet zeker van. De afstand van Koh Chang naar Koh Tao staat me ook een beetje tegen aangezien dat lange busreizen worden via Bangkok.

Iemand een aanrader? We zijn niet direct op zoek naar feesteilanden of eilanden met resorts. (Phi phi, phuket, samui vallen sowieso af). We hebben 15 dagen, maar als het moet verlengen we wel waarschijnlijk.

Iemand tevens ervaring met een (duik)uitstap naar Similan Islands?

Thanks
In en om Phuket kun je overal direct je vervoer naar de pier + speedboat voor de Similan Islands boeken. Ik betwijfel of dit elders, zonder dat het direct een complete package tour is, ook kan. Package tours met transport vanaf je lokatie aan een van de stranden van Phuket kun je bij ieder reisburo boeken, tenslotte willen ze allemaal wat verdienen. Maar uitsluitend het transport in een combi van bus-boot is natuurlijk het goedkoopste.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:32:13 #41
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161280733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In en om Phuket kun je overal direct je vervoer naar de pier + speedboat voor de Similan Islands boeken. Ik betwijfel of dit elders, zonder dat het direct een complete package tour is, ook kan. Package tours met transport vanaf je lokatie aan een van de stranden van Phuket kun je bij ieder reisburo boeken, tenslotte willen ze allemaal wat verdienen. Maar uitsluitend het transport in een combi van bus-boot is natuurlijk het goedkoopste.
Hmm oké thanks. Ga liever niet naar Phuket, dus zullen tegen die tijd eens kijken hoe duur die package tours zijn, maar ik vrees ervoor dat dat buiten budget gaat lopen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:59:28 #42
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161285081
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:32 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Hmm oké thanks. Ga liever niet naar Phuket, dus zullen tegen die tijd eens kijken hoe duur die package tours zijn, maar ik vrees ervoor dat dat buiten budget gaat lopen.
Het probleem met reizen naar de Similan Islands is dat het zo'n beetje 100km van Phuket naar de Taplamu Pier is, dus dat regel je niet even 1,2,3 zelf. Daarnaast liggen ze zover uit de kust dat het zelfs met een speedboat nog minstens 1,5 uur varen is, en dat is niet echt een pretje met een beetje golfslag. Slowboat duurt iets van 4 tot 5 uur. Maar het is wel mooi en erg rustig daar. 2 dagen was precies genoeg, maar dan ben je dus 4 dagen onderweg, en dat vond ik eigenlijk te lang.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 8 april 2016 @ 19:34:17 #43
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161286023
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het probleem met reizen naar de Similan Islands is dat het zo'n beetje 100km van Phuket naar de Taplamu Pier is, dus dat regel je niet even 1,2,3 zelf. Daarnaast liggen ze zover uit de kust dat het zelfs met een speedboat nog minstens 1,5 uur varen is, en dat is niet echt een pretje met een beetje golfslag. Slowboat duurt iets van 4 tot 5 uur. Maar het is wel mooi en erg rustig daar. 2 dagen was precies genoeg, maar dan ben je dus 4 dagen onderweg, en dat vond ik eigenlijk te lang.
Mjah dat zijn flinke tijden. Maar ik vrees dat de duiken daar het waard gaan zijn :). Je schijnt er vanaf Khao Lak ook te kunnen komen. Ergens anders las ik dat het eind april gedaan is met bezoeken ivm regenseizoen.

We zullen zien als we in de buurt zijn. Top
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161295653
Sla Koh Chang liever over: veel te ver uit de richting van Koh Tao en reizen (per bus??) via Bangkok is dan helemaal een vermoeiende zaak. Als je per se Koh Chang en Koh Tao wilt combineren, boek dan een vliegticket van Trat via Bangkok naar Koh Samui. Nog beter is vanaf het vaste land in Trat met de bus naar het U-Tapao vliegveld tussen Rayong en Pattaya en vanaf daar rechtstreeks naar Koh Samui te vliegen.
Vanaf Koh Samui gaan er volgens mij rechtstreekse ferryverbindingen naar Koh Tao.
  zaterdag 9 april 2016 @ 02:16:50 #45
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161296345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:14 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Sla Koh Chang liever over: veel te ver uit de richting van Koh Tao en reizen (per bus??) via Bangkok is dan helemaal een vermoeiende zaak. Als je per se Koh Chang en Koh Tao wilt combineren, boek dan een vliegticket van Trat via Bangkok naar Koh Samui. Nog beter is vanaf het vaste land in Trat met de bus naar het U-Tapao vliegveld tussen Rayong en Pattaya en vanaf daar rechtstreeks naar Koh Samui te vliegen.
Vanaf Koh Samui gaan er volgens mij rechtstreekse ferryverbindingen naar Koh Tao.
Klopt dat het uit de richting is, maar we.komen vanuit Cambodja. En over wat ik lees over Koh Chang lijkt het wel de moeite waard.

Zal het iig nog eens bespreken met de wederhelft. Gisteren namelijk ook 16 uur onderweg en kwam met moordneigingen aan ;)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 9 april 2016 @ 03:02:25 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_161296739
Ga gewoon lekker twee weken op je reet op Koh Chang liggen en boeken lezen.
Af en toe een scooter huren om het eiland te verkennen, kom je lekker tot rust ipv dat reisgestress.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:29:10 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161298431
Het lijkt me dat Koh Chang met Lonely Beach, White Sand, Kai Bay en Long Beach toch voor iedereen wel wat te bieden heeft. En daarna lijkt me dat moordenaars eiland Koh Tao dan toch veel meer van hetzelfde is. Overigens ben ik nooit op Koh Tao geweest, maar dat terzijde. Daarnaast bespaart het ook nog eens een hele lange reis en heul veul geld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161299068
Koh Tao is voor duiken wel echt perfect. Beter dan Koh Chang.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:02:16 #49
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161302555
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 03:02 schreef APK het volgende:
Ga gewoon lekker twee weken op je reet op Koh Chang liggen en boeken lezen.
Af en toe een scooter huren om het eiland te verkennen, kom je lekker tot rust ipv dat reisgestress.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat hebben we dus de laatste week in Vietnam gedaan en daarna 1,5 week in Cambodja. Het is dat we nu Angkor Wat doen, maar verder hebben we FF alleen maar strand gezien ;)

Maar Koh Chang IT is dus. Koh Tao zouden we normaal niet doen, maar willen advanced halen, en daar is het nu eenmaal goedkoop :).

En aangezien we maar 15 dagen hebben gaan we denk ik toch na Koh Tao maar richting de Maleisische grens, kunnen we makkelijk een visarun doen als we langer willen blijven. Dus in de buurt van Krabi, Koh Lanta etc.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161302697
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:02 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar dat hebben we dus de laatste week in Vietnam gedaan en daarna 1,5 week in Cambodja. Het is dat we nu Angkor Wat doen, maar verder hebben we FF alleen maar strand gezien ;)

Maar Koh Chang IT is dus. Koh Tao zouden we normaal niet doen, maar willen advanced halen, en daar is het nu eenmaal goedkoop :).

En aangezien we maar 15 dagen hebben gaan we denk ik toch na Koh Tao maar richting de Maleisische grens, kunnen we makkelijk een visarun doen als we langer willen blijven. Dus in de buurt van Krabi, Koh Lanta etc.
Als je nog een goede duikschool zoekt op koh tao: Impian. Geweldige school (eigenaar is Nederlands trouwens, niet dat dat veel boeit, maar toch).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')