abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:48:43 #51
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160733144
Hey Reliekrover, hier een lotgenoot. Geen dagelijkse drinker, maar een zogeheten bingedrinker. Beginnen is niet meer ophouden. Na mij voor de derde keer in een paar maanden tijd ziekgemeld te hebben op werk mijzelf gerealiseerd dat ik een probleem heb. Morgen naar de huisarts.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_160881203
Even een korte update.

Afgelopen vrijdag hier visite gehad. Mijn familie/omgeving/kennissen drinken uitzonderlijk veel dus ik heb gezellig meegedaan. Probleem was dat daarna mijn dronken buurman op bezoek kwam. We zouden eigenlijk alleen naar de avondwinkel gaan maar hij vond het een beter idee om in een cafe te gaan zitten. Heeft die daar alle vrouwen zitten versieren. Op een gegeven moment stonden we in de rookruimte, komt er een beer van een vent binnen die laaiend was op mijn buurman. Hij pakte hem bij de keel en zei dat hij zijn nek zou doorsnijden. Het had niet veel gescheeld of het was een totale vechtpartij geworden. Die vent was echt pislink (op die buurman, niet op mij).

Zaterdag smaakte de biertjes totaal niet.

Zondag kwam mijn racistische buurman op bezoek en toen paar biertjes gedronken. Ik wil eigenlijk het contact met die man verbreken want heb het idee dat hij me zit te stalken.

Maandag niks gedronken.

En gister voelde ik me hondsberoerd. Was naar de supermarkt geweest voor een paar biertjes maar na 2 biertjes smaakte het niet meer. Heb vannacht wel eindelijk weer goed geslapen.

Nog effe over die praatgroep. Heb gister met de hulpverlener contact gehad en eind deze week verwacht ik een telefoontje wanneer ik daar terecht kan.

Neem het me aub niet kwalijk dat het een paar dagen minder ging. Mijn hele hoofd zit vol met issues.
pi_160881220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:48 schreef Bugno het volgende:
Hey Reliekrover, hier een lotgenoot. Geen dagelijkse drinker, maar een zogeheten bingedrinker. Beginnen is niet meer ophouden. Na mij voor de derde keer in een paar maanden tijd ziekgemeld te hebben op werk mijzelf gerealiseerd dat ik een probleem heb. Morgen naar de huisarts.
Hey Bugno,

Hoe was het bij de huisarts?

Ik hoop dat je op de een of andere manier steun heb aan dit topic.
pi_160881262
Oh ja. Vanochtend om 7 uur gaat de deurbel. Was mijn dronken buurman die alweer helemaal lazarus was. "Kom we gaan pinten drinken". Heb hem weggestuurd, was net wakker man.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:27 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160881292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:21 schreef Reliekrover het volgende:
Oh ja. Vanochtend om 7 uur gaat de deurbel. Was mijn dronken buurman die alweer helemaal lazarus was. "Kom we gaan pinten drinken". Heb hem weggestuurd, was net wakker man.
goed zo, lijkt me eigenlijk ook gewoon beter dat je al die buurmannen eens uit je leven flikkert, want straks gaat dat nog veel problemen geven als je lekker bezig bent en ze komen je verleiden tot het nuttigen van drank... jij bent de kat, zij de spek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160884122
Gaat het om de AA?
Die kan je toch ook zelf bellen, daar zijn zelden wachtlijsten voor
Hell To The Liars
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:44:16 #57
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160885298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:19 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Hey Bugno,

Hoe was het bij de huisarts?

Ik hoop dat je op de een of andere manier steun heb aan dit topic.
Huisarts heeft me doorverwezen naar de Jellinek. Daar heb ik nu een afspraak staan voor een intake. Verder gaat het eigenlijk goed. Voel me sterk in mijn wens niet te drinken, afgelopen zaterdag een setting waar ik normaal moeiteloos een fles of 2 rode wijn zou wegtikken zonder drank gedaan en het was nog gezellig ook.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_160886068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:44 schreef Bugno het volgende:

[..]

Huisarts heeft me doorverwezen naar de Jellinek. Daar heb ik nu een afspraak staan voor een intake. Verder gaat het eigenlijk goed. Voel me sterk in mijn wens niet te drinken, afgelopen zaterdag een setting waar ik normaal moeiteloos een fles of 2 rode wijn zou wegtikken zonder drank gedaan en het was nog gezellig ook.
Dat is verdomd knap. Goed bezig!
Zo zie je, de wil kan enorm sterk zijn. Schouders er onder en vechten! Jij komt er wel kerel. ^O^
pi_160888860
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:48 schreef Bugno het volgende:
Hey Reliekrover, hier een lotgenoot. Geen dagelijkse drinker, maar een zogeheten bingedrinker. Beginnen is niet meer ophouden. Na mij voor de derde keer in een paar maanden tijd ziekgemeld te hebben op werk mijzelf gerealiseerd dat ik een probleem heb. Morgen naar de huisarts.
Hoe vaak bingedrink je dan?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:58:34 #60
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160888895
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe vaak bingedrink je dan?
Wisselend, de laatste tijd zo'n twee keer per week.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_160888905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:58 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wisselend, de laatste tijd zo'n twee keer per week.
En dan niet alleen in het weekend neem ik aan?

Want dat doet half Nederland...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:25:44 #62
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_160889456
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

En dan niet alleen in het weekend neem ik aan?

Want dat doet half Nederland...
Maakt het uit? Of gaan we nu mensen langs de meetlat "alcoholist genoeg" leggen? Dat half Nederland het doet heb ik geen boodschap aan, als het mijn dagelijks leven in de weg zit.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_160890419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:25 schreef Bugno het volgende:

[..]

Maakt het uit? Of gaan we nu mensen langs de meetlat "alcoholist genoeg" leggen? Dat half Nederland het doet heb ik geen boodschap aan, als het mijn dagelijks leven in de weg zit.
+1
Hell To The Liars
pi_160890443
Toen een vriend van me laatst ging afkicken van een wietverslaving is het enige wat hem voornamelijk geholpen heeft afleiding en veel. En in een sfeer komen waar geen drank of andere drugs wordt gebruikt. Daar gaat het bij hem waarschijnlijk binnenkort nog fout mee. Die domme lul hangt nog steeds met dezelfde nietsnuttend rond. Nog steeds blowen er mensen voor z'n deur en zo. Echt de kat om het spek binden is dat.

Het afkicken zelf is een eitje, als je het niet hebt kan je het ook niet doen. Het probleem is dat je als je straks weer thuis bent makkelijk in dezelfde sfeer terecht komt en dus de verleiding misschien niet kan weerstaan en toch drank gaat halen.

Het beste is om nadat je bent afgekickt in een nieuwe omgeving terecht te komen. En dump je vrienden die veel zuipen. Of zie ze een hele tijd niet tot het veilig is voor je. Ga alleen maar om met goede mensen die je leven goed zullen doen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160890566
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:06 schreef Baas_bas het volgende:
Toen een vriend van me laatst ging afkicken van een wietverslaving is het enige wat hem voornamelijk geholpen heeft afleiding en veel. En in een sfeer komen waar geen drank of andere drugs wordt gebruikt. Daar gaat het bij hem waarschijnlijk binnenkort nog fout mee. Die domme lul hangt nog steeds met dezelfde nietsnuttend rond. Nog steeds blowen er mensen voor z'n deur en zo. Echt de kat om het spek binden is dat.

Het afkicken zelf is een eitje, als je het niet hebt kan je het ook niet doen. Het probleem is dat je als je straks weer thuis bent makkelijk in dezelfde sfeer terecht komt en dus de verleiding misschien niet kan weerstaan en toch drank gaat halen.

Het beste is om nadat je bent afgekickt in een nieuwe omgeving terecht te komen. En dump je vrienden die veel zuipen. Of zie ze een hele tijd niet tot het veilig is voor je. Ga alleen maar om met goede mensen die je leven goed zullen doen
8/10
alleen het afkicken eitje noemen sla je de plank mee mis.
verder complimenten
Hell To The Liars
pi_160890685
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

8/10
alleen het afkicken eitje noemen sla je de plank mee mis.
verder complimenten
Het is misschien kut maar het is nog steeds een eitje. ik kan het weten ik ben vorig jaar ook afgekickt van blowen en sigaretten.

Ik noem het een eitje omdat het makkelijk is als in: Je hebt het niet dus dan kan je het ook niet doen. Het is niet een eitje omdat je je er niet chagrijnig door gaat voelen of zo

Als je het niet hebt kan je het ook niet gebruiken :D Daar gaat het dus fout bij mensen die terugvallen. Zij komen in een situatie waar ze het hebben. :P
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160890707
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:14 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Het is misschien kut maar het is nog steeds een eitje. ik kan het weten ik ben vorig jaar ook afgekickt van blowen en sigaretten.

Ik noem het een eitje omdat het makkelijk is als in: Je hebt het niet dus dan kan je het ook niet doen. Het is niet een eitje omdat je je er niet chagrijnig door gaat voelen of zo
het gaat hier over alcohol en niet over wiet.
wiet was idd een eitje voor mij
Hell To The Liars
pi_160890727
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

het gaat hier over alcohol en niet over wiet.
wiet was idd een eitje voor mij
Iemand vertelde mij laatst dat wiet ook lichamelijk verslavend was, al hoewel ik dit vandaag de dag nog steeds in twijfel trek

maar ja alcohol heeft lichamelijk wel een grotere impact lijkt me ja, daarom zou het ook even kut zijn qua gevoel. Maar zolang je het niet hebt of eraan herinnerd wordt is het best te doen, ik geloof in je TS!
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160890798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:16 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Iemand vertelde mij laatst dat wiet ook lichamelijk verslavend was, al hoewel ik dit vandaag de dag nog steeds in twijfel trek

maar ja alcohol heeft lichamelijk wel een grotere impact lijkt me ja, daarom zou het ook even kut zijn qua gevoel. Maar zolang je het niet hebt of eraan herinnerd wordt is het best te doen, ik geloof in je TS!
alles is te doen ;)
maar als je alcoholbcraving nog nooit ervaren heb vind ik dat je er makkelijk een oordeel over velt
Hell To The Liars
pi_160890817
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

alles is te doen ;)
maar als je alcoholbcraving nog nooit ervaren heb vind ik dat je er makkelijk een oordeel over velt
Ik heb wel een jaar of 2 elke dag bier gedronken. Meestal 1 sixpack of 3 blikjes per dag. Toen deed ik om de 2 dagen boodschappen en haalde ik elke keer een sixpack bavaria omdat lekker goedkoop :') smerig bier wel als ik er zo aan terugdenk

weet eigenlijk niet waarom ik daar mee gestopt ben en of het een verslaving te noemen is. Maar ik herinner me geen delirium of zo. Maar ja ik blowde er toen ook veel bij misschien dat ik het daarom minder merkte
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160890852
Onee wacht _O- ja ik was wel veel ziek toen, dat was idd een slechte fase in mijn leven. Was elke ochtend misselijk en midden op de dag kotsen en zo. Jakkes. Alcohol is echt smerig spul eigenlijk. En toch ga ik het dit weekend weer drinken :D

Ik heb hulp nodig :'(
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160891294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:25 schreef Bugno het volgende:

[..]

Maakt het uit? Of gaan we nu mensen langs de meetlat "alcoholist genoeg" leggen? Dat half Nederland het doet heb ik geen boodschap aan, als het mijn dagelijks leven in de weg zit.
Zo is dat.
Je kan je trouwens verdiepen in het medicijn Baclofen. Dat haalt de zucht weg. Zonder bijwerkingen. Vooral op het begin handig. Veel huisartsen willen er nog niet aan, maar er zijn zat studies die aantonen dat Baclofen een ideaal middel is voor verslavingen..

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen

Dr. Ameisen, hoogleraar geneeskunde aan de State University of New York, was een alcoholist die zichzelf naar eigen zeggen "in een coma zoop". Ameisen had zonder succes het twaalfstappenprogramma gevolgd en de Anonieme Alcoholisten bezocht en de bij alcoholverslaving voorgeschreven medicijnen refusal, naltrexon en campral gebruikt. Toen hij vernam dat baclofen bij een spastische cocaïneverslaafde de zucht naar cocaïne sterk had verminderd, ging hij baclofen onderzoeken. In wetenschappelijke tijdschriften was de uitwerking van baclofen op verslaafde laboratoriumratten beschreven. De dieren werden onder invloed van baclofen minder afhankelijk van cocaïne en alcohol.

Het medicijn is in Frankrijk eerst "off-label" aan alcoholisten voorgeschreven als experimenteel middel en met goede resultaten. De Franse SFA (Société française d'alcoologie) is echter voorzichtig en noemt verslaving een complexe aandoening waarvoor een medicijn alleen niet de oplossing zal zijn. Ameisen beweert echter niet dat het middel de ziekte verslaving geneest, maar meer dat het middel helpt bij het verminderen van de ziekelijke zucht, de craving, naar alcohol of drugs. Die craving is in feite psychische onrust, maar omdat de hersenen via hormonen en/of neurotransmitters allerlei alarmbellen laten rinkelen dat het tijd is voor de volgende dosis, vertaalt die psychische onrust zich tevens in lichamelijke onrust en ongemakken. Die onrust triggert vervolgens een dwangmatig op zoek gaan naar het middel dat de onrust zal wegnemen. De craving kan zich overigens ook uiten als emotionele disbalans, verveling, dysforie of prikkelbaarheid.

Het verschil dat men vroeger maakte tussen een lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid bestaat volgens Ameisen in feite niet, al kan men van de ene drug meer lichamelijk ongemak ervaren dan van de andere. Als het ziekelijke element kan worden overwonnen met een medicijn, dan ligt de weg daarna open om ook echt te kunnen stoppen, en vervolgens ook te willen stoppen met het overmatige en ziekelijk gebruik van de desbetreffende verslavende middelen.

De kern van het probleem bij verslaving is dat verslavingsgevoelige mensen wel willen, maar niet kunnen stoppen of minderen. Dit omdat het deel van de hersenen, het limbische systeem, dat de craving initieert, bij verslavingsgevoelige mensen (die daadwerkelijk verslaafd raken) zo vele malen sterker naar voren treedt dat de prefrontale cortex, die betrokken is bij functies als beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag en impulsbeheersing, dit vaak simpelweg niet meer kan corrigeren. Het limbische systeem is een groep structuren in de hersenen die betrokken zijn bij emotie, motivatie, genot en het emotioneel geheugen en is evolutionair gezien een van de oudste delen van de hersenen. Bij verslavingsgevoelige mensen neemt dit limbische systeem dus feitelijk de beslissingen en kan de prefrontale cortex hier nog vrij weinig aan doen, hoezeer men na het laatste gebruik ook overtuigd was dit nooit meer te willen of te doen.

Ook regelt dit systeem de vecht- of vluchtreactie, een verdedigingsmechanisme dat bij mensen en dieren optreedt als er acuut gevaar dreigt. De reactie begint met acute hevige angst, paniek en stress. Als gevolg hiervan produceert het lichaam grote hoeveelheden adrenaline en cortisol (stresshormonen), de bloeddruk en hartslag gaan omhoog, de spieren worden gespannen, haren komen rechtop te staan (kippenvel), de zintuigen worden scherper (pupillen verwijden, oren staan rechtop) en de pijngevoeligheid daalt naar een zeer laag niveau (endorfinestimulus). Hierdoor is het lichaam voorbereid op een gevecht of om op de vlucht te slaan. Bij craving (ziekelijke-zucht) slaat dit systeem als het ware nodeloos op hol. Bij verslavingsgevoelige mensen is het limbische systeem in de war geraakt doordat het verslavende middel of gedraging aanvankelijk een bepaalde disbalans kon opheffen waartoe het lichaam eerder niet zelf toe in staat was (vanwege bijvoorbeeld een psychiatrische aandoening). Als dat het geval is kan men spreken van de ziekte verslaving. Het inzicht dat verslaving vooral een biologische, genetische en epigenetische ziekte is wordt daarmee essentieel voor een succesvolle behandeling.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 18:48:32 ]
pi_160891572
verdiepen in Baclofen is altijd goed. alleen die bijwerkingen kunnen in sommige gevallen meer schade doen dan je lief is. hou dat in je achterhoofd
Hell To The Liars
pi_160891610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:23 schreef Baas_bas het volgende:
Onee wacht _O- ja ik was wel veel ziek toen, dat was idd een slechte fase in mijn leven. Was elke ochtend misselijk en midden op de dag kotsen en zo. Jakkes. Alcohol is echt smerig spul eigenlijk. En toch ga ik het dit weekend weer drinken :D

Ik heb hulp nodig :'(
en als je dan toch hulp zoekt, vraag dan gelijk om een cursus "goede bijdragen leveren in een topic"
Hell To The Liars
pi_160891624
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

en als je dan toch hulp zoekt, vraag dan gelijk om een cursus goede bijdragen leven in een topic
Er is niks mis met mijn ervaringsverhalen.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160892588
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

alles is te doen ;)
maar als je alcoholbcraving nog nooit ervaren heb vind ik dat je er makkelijk een oordeel over velt
Dit ja, nu heb ik wel pogingen gedaan om zonder medicijnen af te kicken. Maar mijn lichaam kwam echt wel in protest en tis ook niet verstandig.

Dat alles hangt van de hoeveelheid alcohol, de frequentie en hoelang al.

Maar mijn tip is, ga gewoon naar de huisarts en vraag om medicatie dat scheelt een hoop leed.

Bovendien ben je er lichamelijk wel na een kleine week van af voor het grootste deel.
Do what you love, love what you do!
pi_160892778
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:53 schreef Droopie het volgende:
verdiepen in Baclofen is altijd goed. alleen die bijwerkingen kunnen in sommige gevallen meer schade doen dan je lief is. hou dat in je achterhoofd
Precies. Verdiepen is altijd goed. :Y Houd altijd experts bij je die medisch meer weten dan Mono, de pauper :D

Succes allen!
pi_160900836
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:23 schreef Re het volgende:

[..]

goed zo, lijkt me eigenlijk ook gewoon beter dat je al die buurmannen eens uit je leven flikkert, want straks gaat dat nog veel problemen geven als je lekker bezig bent en ze komen je verleiden tot het nuttigen van drank... jij bent de kat, zij de spek
Toevallig toen ik vanmiddag net bij mijn racistische buurman wilde aanbellen, kwam hij bij mij aan de deur. Hij zat vorige week hele verhalen te vertellen over een andere buurman. Over dat hij aan piemels van kleine kinderen had gezogen. Ik sprak hem daarop aan en gezegd dat hij hier niet meer welkom is. Dit is pure laster en smaad. Ik heb nog tegen hem gezegd dat als hij er ECHT van overtuigd is, dat hij de politie moet inschakelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Re op 01-04-2016 16:08:36 ]
pi_160900879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef Droopie het volgende:
Gaat het om de AA?
Die kan je toch ook zelf bellen, daar zijn zelden wachtlijsten voor
Ikj heb het topic wel Anonieme Alcohlisten genoemd maar weet niet zeker of het een bijeenkomst van de AA is. Hoop het eigenlijk wel. Heb het echt nodig om met lotgenoten te praten.
pi_160900930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:44 schreef Bugno het volgende:

[..]

Huisarts heeft me doorverwezen naar de Jellinek. Daar heb ik nu een afspraak staan voor een intake. Verder gaat het eigenlijk goed. Voel me sterk in mijn wens niet te drinken, afgelopen zaterdag een setting waar ik normaal moeiteloos een fles of 2 rode wijn zou wegtikken zonder drank gedaan en het was nog gezellig ook.
Goed bezig man. :)

Mensen zeggen tegen mij ook altijd dat ik gezelliger ben zonder alcohol. Niet dat ik een kwade dronk heb ofzo. Ik word juist heel stil en rustig als ik dronken ben.
pi_160900942
Bedankt voor al jullie reacties trouwens.
pi_160901033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:12 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Toevallig toen ik vanmiddag net bij mijn racistische buurman wilde aanbellen, kwam hij bij mij aan de deur. Hij zat vorige week hele verhalen te vertellen over een andere buurman. Over dat hij aan piemels van kleine kinderen had gezogen. Ik sprak hem daarop aan en gezegd dat hij hier niet meer welkom is. Dit is pure laster en smaad. Ik heb nog tegen hem gezegd dat als hij er ECHT van overtuigd is, dat hij de politie moet inschakelen.

Ik heb in mijn leven veel leugenaars meegemaakt maar zelden zo'n ziekelijke als mijn buurman. Het zit tegen het psychopathische aan. En geen meter wijken van je standpunt als ik hem terecht wijs. Wat een godvergeten teringdebiel is dat zeg.
Goede beslissing! Hoe gaat het verder met je (buiten de halve liters om)?
pi_160901173
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Goede beslissing! Hoe gaat het verder met je (buiten de halve liters om)?
Behoorlijk goed. :)

Ik vermaak me altijd met dingen. Tekenen, wandelen, vrijwilligerswerk. Heb sinds vorige week House of Cards "ontdekt". Echt een waanzinnige serie. Deze shit gaat mij serieus uit de put helpen. >:O
pi_160901521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:20 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Behoorlijk goed. :)

Ik vermaak me altijd met dingen. Tekenen, wandelen, vrijwilligerswerk. Heb sinds vorige week House of Cards "ontdekt". Echt een waanzinnige serie. Deze shit gaat mij serieus uit de put helpen. >:O
Goed om te horen makker! Afleiding en determinatie zijn goed.
pi_160902387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:13 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ikj heb het topic wel Anonieme Alcohlisten genoemd maar weet niet zeker of het een bijeenkomst van de AA is. Hoop het eigenlijk wel. Heb het echt nodig om met lotgenoten te praten.
kijk op hun site voor iets in de buurt :)

of bel de AA hulplijn, helpt wel
Hell To The Liars
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:02:42 #86
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_160903859
Knap waar je mee bezig bent TS. Zoals iemand al eerder aangaf is het belangrijk om uit de omgeving te stappen die een negatieve invloed heeft op je. Als ik jouw verhalen lees over je buurmannen dan lijken me dit nu niet echt het soort types dat je om je heen wil als je probeert te stoppen met drinken. Sterker nog, die dronken buurman gaat je waarschijnlijk drank proberen aan te smeren zodra je echt aan het stoppen bent.

Heb je mogelijkheden om ergens anders naar toe te gaan voor langere tijd? En stel dat je wordt opgenomen, kun je daarna dan een tijd ergens anders terecht zodat je niet omgeven wordt door mensen die je weer op het verkeerde spoor zetten? Je moet eigenlijk zoveel mogelijk proberen te doen om de kans van slagen zo groot mogelijk proberen te maken.

Makkelijk zal het niet zijn, maar onmogelijk is het zeker niet. Zet hem op!
pi_160908065
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

kijk op hun site voor iets in de buurt :)

of bel de AA hulplijn, helpt wel
Ik heb de dichtstbijzijnde locatie gevonden en dat is bijna precies op de plek waar mijn hulpverlener het over had. :D Ik wacht vandaag nog op een telefoontje en anders bel ik morgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:02 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Knap waar je mee bezig bent TS. Zoals iemand al eerder aangaf is het belangrijk om uit de omgeving te stappen die een negatieve invloed heeft op je. Als ik jouw verhalen lees over je buurmannen dan lijken me dit nu niet echt het soort types dat je om je heen wil als je probeert te stoppen met drinken. Sterker nog, die dronken buurman gaat je waarschijnlijk drank proberen aan te smeren zodra je echt aan het stoppen bent.

Heb je mogelijkheden om ergens anders naar toe te gaan voor langere tijd? En stel dat je wordt opgenomen, kun je daarna dan een tijd ergens anders terecht zodat je niet omgeven wordt door mensen die je weer op het verkeerde spoor zetten? Je moet eigenlijk zoveel mogelijk proberen te doen om de kans van slagen zo groot mogelijk proberen te maken.

Makkelijk zal het niet zijn, maar onmogelijk is het zeker niet. Zet hem op!
Mijn woonplezier begint dusdanig te verzieken dat ik al 2 weken het idee heb om te verhuizen. Toen ik hier kwam wonen werd ik er al voor gewaarschuwd dat sommige buren een beetje maf waren en dat heb ik nu geweten ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door Re op 01-04-2016 16:09:23 ]
pi_160908272
TS, goed bezig!
Ik wens je sterkte met stoppen met drinken. En ik wens je toffe nieuwe buren toe. O+
Professioneel gifmenger.
pi_160908752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:30 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ik heb de dichtstbijzijnde locatie gevonden en dat is bijna precies op de plek waar mijn hulpverlener het over had. :D Ik wacht vandaag nog op een telefoontje en anders bel ik morgen.

[..]

Mijn woonplezier begint dusdanig te verzieken dat ik al 2 weken het idee heb om te verhuizen. Toen ik hier kwam wonen werd ik er al voor gewaarschuwd dat sommige buren een beetje maf waren en dat heb ik nu geweten ook.

Nog zoiets. Mijn buurman zit al 2 jaar te verkondigen dat Mein Kampf "het beste boek ooit is". Nadat ik hem eens vroeg of hij een boek van W.F. Hermans van me wilde lenen zei hij "Ik heb nog nooit een boek gelezen want ik ben analfabeet".

Als de nazi's aan de macht komen is hij de eerste die afgevoerd wordt. _O- _O-
Even een kleine constatering, je hebt al ruim een maand de intentie om te stoppen met drinken maar tot nu toe heb je zelf geen concrete stappen ondernemen maar is het heel veel wijzen naar je buurman of wachten op hulp.
Stoppen met drinken moet je zelf doen en als je echt wilt doorpakken moet jezelf flink aan de slag en niet afwachten op iets of wijzen naar anderen.

Wens je nogmaals veel succes, maar kom op stap van die stoel en onderneem actie
Hell To The Liars
pi_160911797
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Even een kleine constatering, je hebt al ruim een maand de intentie om te stoppen met drinken maar tot nu toe heb je zelf geen concrete stappen ondernemen maar is het heel veel wijzen naar je buurman of wachten op hulp.
Stoppen met drinken moet je zelf doen en als je echt wilt doorpakken moet jezelf flink aan de slag en niet afwachten op iets of wijzen naar anderen.

Wens je nogmaals veel succes, maar kom op stap van die stoel en onderneem actie
Je hebt gelijk natuurlijk.

Maar ik denk dat je de invloed van mijn buren onderschat. Sinds afgelopen december heb ik ze 2x per dag aan de deur staan. Wat ik in dit toipic heb verteld over mijn buren is nog geen 10 procent van wat er allemaal gebeurd is.

De eerste 2 jaar dat ik hier woonde dronk ik wel veel, maar de situatie was houdbaar. Sinds december is het compleet fout gegaan.

Nu ik korte metten heb gemaakt met de racistische buurman ga ik straks langs mijn dronken buurman om te vertellen dat hij niet meer langs hoeft te komen.
pi_160911808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:41 schreef Buurpoes het volgende:
TS, goed bezig!
Ik wens je sterkte met stoppen met drinken. En ik wens je toffe nieuwe buren toe. O+
Thanks
pi_160911838
Ik slik overigens sinds 2012 vitamine B1 (thiamine) omdat de arts bang was dat ik Korsakov zou ontwikkelen.
pi_160911966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:13 schreef Reliekrover het volgende:
Ik slik overigens sinds 2012 vitamine B1 (thiamine) omdat de arts bang was dat ik Korsakov zou ontwikkelen.
Je kunt dat wel extra slikken maar het feit blijft dat Vitamine B1 slecht opgenomen wordt bij extreem drankgebruik.
pi_160912007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:19 schreef praadje het volgende:

[..]

Je kunt dat wel extra slikken maar het feit blijft dat Vitamine B1 slecht opgenomen wordt bij extreem drankgebruik.
klopt
Hell To The Liars
pi_160912060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:11 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Je hebt gelijk natuurlijk.

Maar ik denk dat je de invloed van mijn buren onderschat. Sinds afgelopen december heb ik ze 2x per dag aan de deur staan. Wat ik in dit toipic heb verteld over mijn buren is nog geen 10 procent van wat er allemaal gebeurd is.

De eerste 2 jaar dat ik hier woonde dronk ik wel veel, maar de situatie was houdbaar. Sinds december is het compleet fout gegaan.

Nu ik korte metten heb gemaakt met de racistische buurman ga ik straks langs mijn dronken buurman om te vertellen dat hij niet meer langs hoeft te komen.
het is geen ramp hoor ;)
maar dit komt heel veel voor bij verslaafden in het begin.
heel veel redenen opsommen om een reden te vinden om te kunnen drinken.

bij mij duurde het nog veel langer dan een maand :)

wil je die onnodige extra ellende besparen
Hell To The Liars
pi_160916218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:13 schreef Reliekrover het volgende:
Ik slik overigens sinds 2012 vitamine B1 (thiamine) omdat de arts bang was dat ik Korsakov zou ontwikkelen.
yep heb ik ook gehad, is wel verstandig om te nemen.

Nog last van ontwenningsverschijnselen of heb je dat inmiddels al gehad?

Er zijn denk toch veel mensen die dat onderschatten, het is namelijk wel lastig en vooral omdat je weet dat de oplossing is om daarvan af te komen, een borrel te nemen.

Maar goed bezig ts, tis ff een weekje doorbijten, daarna is het meer een psychisch iets, geloof me, je gaat je wel steeds beter voelen daarna.
Do what you love, love what you do!
pi_160961655
Hey Reliekrover,

Zo te horen helpt je omgeving niet echt mee om je bierconsumptie binnen de perken te houden.
Probeer meer rust en regelmaat in je leven te krijgen en leg jezelf doelstellingen op.
Bijvoorbeeld niet meer voor 18:00 bier drinken, of bijvoorbeeld niet meer dan 3 halve liters per dag.
Ik ben ook niet zo'n cola drinker, maar ik heb mezelf ook ertoe gezet om eerst een halve liter alcoholvrij bier te drinken ipv meteen een normale te pakken. Even een paar alcoholvrije halen en kijken welke het beste smaakt.
Daarnaast helpt het op tijd naar bed gaan (bijvoorbeeld 23:00 uur) en op tijd opstaan (7:00 uur) ook wel mee.
Sporten en je conditie opbouwen kan ook een goed voornemen zijn, zeker met de zomer in aankomst. 1x per week zwemmen of fitness ofzo.

Sterke de komende tijd en heb vertrouwen in jezelf!
pi_160971223
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:54 schreef kree het volgende:

[..]

yep heb ik ook gehad, is wel verstandig om te nemen.
Nog last van ontwenningsverschijnselen of heb je dat inmiddels al gehad?

Er zijn denk toch veel mensen die dat onderschatten, het is namelijk wel lastig en vooral omdat je weet dat de oplossing is om daarvan af te komen, een borrel te nemen.

Maar goed bezig ts, tis ff een weekje doorbijten, daarna is het meer een psychisch iets, geloof me, je gaat je wel steeds beter voelen daarna.
Verstandig om in te nemen om je tekorten aan te vullen als je niet meer drinkt. Als je lekker door blijft drinken heeft het weinig nut en heb je nog net zoveel kans op Korsakov als andere alcoholisten.
Waarschijnlijk is het voorgeschreven toen de arts dacht dat er niet meer gedronken werd.
pi_160971331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:11 schreef Reliekrover het volgende:
Nu ik korte metten heb gemaakt met de racistische buurman ga ik straks langs mijn dronken buurman om te vertellen dat hij niet meer langs hoeft te komen.
En, hoe ging het?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161016300
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 04:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En, hoe ging het?
Ben zaterdag bij hem aan de deur geweest en verteld dat hij niet meer langs hoeft te komen. Maar het gaat er niet echt in bij hem aangezien hij hier alweer 2x aan de deur heeft gestaan (ik heb niet opengedaan).

Afgelopen week is het wel weer fout gegaan, vooral op donderdag en vrijdag. Heb sinds zaterdag niks meer gedronken.

Heb gister om 6 uur 's avonds de medicatie genomen want voelde me hondsberoerd. Heb tot een uur of 11/half 12 naar mijn plafond liggen staren voordat ik eindelijk in slaap viel. Ben net om half 3 weer wakker geworden. Omdat ik zo onrustig ben rook ik echt als een idioot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')