abonnement Unibet Coolblue
pi_175968380
Het gaat wel vrij aardig met hem, hij ademt wat moeizaam maar de kinderarts was wel tevreden.
pi_175968508
Ik zie het bij mijn oudste wel. Komt ook wel omdat ze een jonger zusje heeft en de verschillen duidelijk ziet.

Uber wat heftig zeg. Hopelijk kan de kno arts jullie helpen.
Refro al veel goede tips gelezen mbt scholen hopelijk vinden jullie snel een goede school.
pi_175969204
Voske, met welke termijn is hij geboren?

FR, wat merk je dan aan je oudste?
(de berichten van Uber en Refro zijn van vorig jaar he ;) )
pi_175969254
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 12:48 schreef Kyara het volgende:
Voske, met welke termijn is hij geboren?

FR, wat merk je dan aan je oudste?
(de berichten van Uber en Refro zijn van vorig jaar he ;) )
Motoriek. Sociaal emotioneel, snelheid van dingen oppikken.

😳
Had ik niet gezien van uber en refro
pi_175969419
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 12:48 schreef Kyara het volgende:
Voske, met welke termijn is hij geboren?

FR, wat merk je dan aan je oudste?
(de berichten van Uber en Refro zijn van vorig jaar he ;) )
31+6 weken, afgelopen woensdag is hij geboren.
pi_175969445
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Motoriek. Sociaal emotioneel, snelheid van dingen oppikken.

😳
Had ik niet gezien van uber en refro
Hoeveel te vroeg was je kind geboren? Want dit klinkt niet echt positief.
pi_175969511
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:03 schreef Voske77 het volgende:

[..]

Hoeveel te vroeg was je kind geboren? Want dit klinkt niet echt positief.
6wk. Gewicht 1710gram
pi_175970206
Sterkte Voske, het is gewoon een heftige tijd zo!

Toen Ow werd geboren hebben de artsen tegen mij gezegd dat hij verschillende ontwikkelingsproblemen zou kunnen hebben die zouden kunnen komen door de vroeggeboorte.
Maar je weet het gewoon nog niet, er kan ook helemaal geen problemen ontstaan.
  zondag 24 december 2017 @ 13:52:23 #59
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_175970492
Het is helaas echt niet te voorspellen Voske. Onze dochter is geboren met 34 weken en zij heeft alles binnen een jaar ruimschoots ingehaald.

Ze is juist echt een taaie en nooit ziek en een hoge pijngrens. Ze heeft veel vriendinnetjes en is heel sociaal en op school doet ze het ook prima :)👍

Het is gewoon een heel onzekere tijd, dat weet ik nog goed. Probeer vertrouwen te hebben en ook nu al een beetje te genieten. Maak veel foto's zodat je het er later nog eens bij kunt pakken, soms helpt dat in de verwerking. Sterkte 🍀
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_175971311
Dankjewel, inderdaad heftig om niet te weten waar we aan toe zijn.
pi_175974712
Sterkte voske
  zondag 24 december 2017 @ 17:11:14 #62
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_175975082
Hier een dochter van 33wk6dgn en heeft vnl problemen overgehouden met de voedingsverwerking. Ze is nu negen 1.30 lang en 26 kilo. Maar verder alles rechtgetrokken en pienter en pinnig genoeg.

Wel meteen een andere vraag? Hebben jullie prematuurtjes ook nog zoveel last met wisselen van tanden/kiezen? Ze zitten gerust een jaar los en als er eentje doorkomt snotteren, koorts, knalrode wang? Tandarts geeft aan dat het een prematuurtjesprobleem is maar hoor het nooit van anderen eigenlijk.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 24 december 2017 @ 17:59:46 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_175976139
Books geen premaruur maar hier duurt het ook erg lang bij A... maar de ortho verklaarde dat hier omdat A. Lang een groeiachterstand heeft gehad.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_175976159
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:11 schreef Books1 het volgende:
Hier een dochter van 33wk6dgn en heeft vnl problemen overgehouden met de voedingsverwerking. Ze is nu negen 1.30 lang en 26 kilo. Maar verder alles rechtgetrokken en pienter en pinnig genoeg.

Wel meteen een andere vraag? Hebben jullie prematuurtjes ook nog zoveel last met wisselen van tanden/kiezen? Ze zitten gerust een jaar los en als er eentje doorkomt snotteren, koorts, knalrode wang? Tandarts geeft aan dat het een prematuurtjesprobleem is maar hoor het nooit van anderen eigenlijk.
Wel dat ze wat langer los zitten. Maar ze trekt ze er ook niet zelf uit. Ze is wel vroeg begonnen met wisselen. Maar niks van rode wangen ed. Had ze ook niet toen ze doorkwamen.

Wel een zeer zwak gebit.
pi_175979121
Voske, de reden van de vroeggeboorte heeft ook invloed, alsmede of er tijd was om longrijping toe te dienen. In ons geval was dat laatste wel zo, onze middelste is bij 33+5 geboren vanwege pre-eclampsie overgaand in hellp, en omdat we dat aan zagen komen kreeg ik injecties om de longen te laten rijpen. Hij woog 1545 gram, echt wel klein voor die termijn, maar hij is er echt grandioos doorheen gefietst en heeft er niets aan over gehouden. Mocht met 2kilo naar huis, en was pas voor het eerst ziek op zijn 1ste verjaardag :)

Verder: wat een achtbaan zal het zijn, zeker zo rondom de feestdagen. Ik wens jullie veel sterkte toe :*
pi_175979747
Het in mijn ogen wat moeilijk ademen is longontsteking blijkt nu. Ze hebben hem aan de beademing gelegd ;(
Hij heeft koorts, zo zielig dit.
Hij heeft een infuus met antibiotica. Hij kreeg een stuip, we zijn ons echt de pleuris geschrokken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Voske77 op 24-12-2017 20:53:50 ]
pi_175980406
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 20:47 schreef Voske77 het volgende:
Het in mijn ogen wat moeilijk ademen is longontsteking blijkt nu. Ze hebben hem aan de beademing gelegd ;(
Hij heeft koorts, zo zielig dit.
Hij heeft een infuus met antibiotica. Hij kreeg een stuip, we zijn ons echt de pleuris geschrokken.

Och nee, wat naar ;( Hopen dat hij snel opknapt!
pi_175980591
Sjaak is geboren met 36+2, een randprematuur. Hij kreeg na 6 dagen het RS-virus en heeft aan allerlei slangetjes gelegen om hem te helpen met ademhalen. Hij heeft er vooral aan over gehouden dat hij iedere verkoudheid mee naar huis neemt en iedere maand goed ziek was de eerste twee jaar. Sinds zijn tweede verjaardag gaat het aanzienlijk beter! Mentaal heeft hij er niets aan over gehouden volgens mij. Hij is wel erg gevoelig, maar dat hoeft daar niet mee te maken te hebben.

Sterkte de komende tijd, om je kleintje zo hard te zien werken is verschrikkelijk.
  zondag 24 december 2017 @ 21:24:36 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_175980690
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 20:47 schreef Voske77 het volgende:
Het in mijn ogen wat moeilijk ademen is longontsteking blijkt nu. Ze hebben hem aan de beademing gelegd ;(
Hij heeft koorts, zo zielig dit.
Hij heeft een infuus met antibiotica. Hij kreeg een stuip, we zijn ons echt de pleuris geschrokken.

He bah ☹.
Sterkte en beterschap! Longontstekingen waren bij ons schering en inslag, gelukkig al een tijdje niet meer. Lenthe heeft ze zo vaak gehad dat ze littekenweefsel op d'r longen er van heeft.

quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]
Had ik niet gezien van uber en refro
Dank je hoor! Lenthe heeft imiddels een cpap apparaat voor haar ademhalingsstoornissen en dat gaat best goed. Ze maakt helaas nog wel korte nachten. Onze dagen beginnen tegenwoordig al zo tussen 4 en 5 uur in de ochtend 😔.
  zondag 24 december 2017 @ 22:02:34 #70
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_175981469
Voske, mijn meisjes zijn met 31 weken en 2 dagen geboren. Geen tijd voor de longrijping gehad. Wogen 1386 en 1770. Hebben echt wel tot de uitgerekende datum in het ziekenhuis gelegen. De kleinste zelfs een week langer. Maar wogen 3500 en 3200 toen ze naar huis mochten. De weg naar huis is een rollercoaster. Eerste jaar inderdaad regelmatig ziek, maar niet zeer ernstig. Weerstand moeten ze opbouwen. Ook kinderen die op tijd geboren zijn.
Ik heb zelf het boek ‘reisgids naar huis’ gelezen. Vond ik zelf een heel fijn boek.
Ik hoop dat jullie kleintje snel op knapt. Zo vroeg geboren en dan ook al gelijk zo ziek 😢. Sterkte.
Als het wat beter gaat kun je een fotoreportage aanvragen bij stichting earlybirds.
pi_176009622
Het gaat gelukkig al iets beter.
Heeft nog wel ondersteuning met ademen nodig maar het gaat iets beter gelukkig.
pi_176009843
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 21:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

He bah ☹.
Sterkte en beterschap! Longontstekingen waren bij ons schering en inslag, gelukkig al een tijdje niet meer. Lenthe heeft ze zo vaak gehad dat ze littekenweefsel op d'r longen er van heeft.

[..]

Dank je hoor! Lenthe heeft imiddels een cpap apparaat voor haar ademhalingsstoornissen en dat gaat best goed. Ze maakt helaas nog wel korte nachten. Onze dagen beginnen tegenwoordig al zo tussen 4 en 5 uur in de ochtend 😔.
Ik lurkte even mee en ben benieuwd of het doel voor de nieuwe bus gehaald is?
pi_176010832
Wat schrikken en wat een zorgen voske. Goed bericht dat het al wat beter gaat :*

Mijn neefje is 3 jaar geleden met 27 weken geboren. Geen tijd gehad voor longrijping. 2x geopereerd (1e x ivm een open ductus en toen een darm ok ivm afsluiting door litteken weefsel na een darm ontsteking) hij heeft heel slecht gelegen. Ik heb nog nooit zoveel slangetjes en kabeltjes aan zn klein mensje gezien.
Nu is hij 3 jaar en hij ontwikkelt zich heel goed. Hij zit boven in de groeicurve, motorisch gezien gaat het super en hij is heel slim.
Het enige waar hij veel moeite mee heeft is ergens anders zijn dan waar zijn moeder of vader is. Het gaat nu langzaam aan beter maar het is heel extreem geweest.

Heel veel sterkte in deze achtbaan van emoties voske :*
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:27:15 #74
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_176012337
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:44 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik lurkte even mee en ben benieuwd of het doel voor de nieuwe bus gehaald is?
Nog niet, maar we zijn al een behoorlijk eind op weg en hopen komende zomer een nieuwe bus te kunnen aanschaffen. De kosten voor het ombouwen van een voertuig vallen behoorlijk tegen helaas.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 augustus 2021 @ 11:54:15 #75
269689 crew  Viv
pi_200732726
Ik schop dit topic even omhoog, misschien dat hier nog ervaringsdeskundigen zijn. :)

Sterkte met je vriendin, @Rebubbled :*

quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Heyy! Ik en mijn beste vriendin zijn tegelijk zwanger, 3 weken verschil. Ik zeg zijn, maar met een paar uur is dat waren, want ze heeft helaas pre eclampsie gekregen en krijgt zo een keizersnede met 32 weken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier met een prematuur. Hoe kan ik haar het beste hierin steunen? Wat staat haar de komende tijd te wachten? Wat had jou geholpen, qua woorden, qua daden? Waar had jij het meest behoefte aan? En wat staat haar nog te wachten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')