abonnement Unibet Coolblue
pi_163368182
Net teruggekeerd uit Frankrijk, waar de kleindochter van J.H.W. Eldermans woont. Zij had nog de nodige foto's in archief die direct naar het Ronde Huis verwijzen. Zoals Eldermans in het bootje bij de eendenvijver achter het Ronde Huis, gedateerd Augustus 1925. Andere foto's zijn in de bossen genomen, waarin Eldermans met een grote tak loopt te slepen (1928), bij de Varkensschuur langs het smalspoortje naar het Ronde Huis (ook 1928) en een foto van Eldermans met zijn zuster aan een hekje langs het Eibertjespad. Ook de beroemde foto van Eldermans staand op de rand van de halfronde put bij de Leemkuil zat zowel in haar collectie als in die van het Museum of Witchcraft and Magic in Boscastle.

Boek gaat opschieten. Ik ben klaar met het onderzoek en begin nu met schrijven van de laatste hoofdstukken. En zoals het er nu naar uitziet, wordt het heel gedetailleerd en heel onthullend.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:12:32 #102
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163371300
Het Ronde Huis uit de mottenballen...wat een nostalgie. En haast geen geruzie, wondere wereld!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163371541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:47 schreef Gelderzaan het volgende:
Net teruggekeerd uit Frankrijk, waar de kleindochter van J.H.W. Eldermans woont. Zij had nog de nodige foto's in archief die direct naar het Ronde Huis verwijzen. Zoals Eldermans in het bootje bij de eendenvijver achter het Ronde Huis, gedateerd Augustus 1925. Andere foto's zijn in de bossen genomen, waarin Eldermans met een grote tak loopt te slepen (1928), bij de Varkensschuur langs het smalspoortje naar het Ronde Huis (ook 1928) en een foto van Eldermans met zijn zuster aan een hekje langs het Eibertjespad. Ook de beroemde foto van Eldermans staand op de rand van de halfronde put bij de Leemkuil zat zowel in haar collectie als in die van het Museum of Witchcraft and Magic in Boscastle.

Boek gaat opschieten. Ik ben klaar met het onderzoek en begin nu met schrijven van de laatste hoofdstukken. En zoals het er nu naar uitziet, wordt het heel gedetailleerd en heel onthullend.
Ja, nou heb ik eigenlijk niet zoveel met die hele Eldermans, helaas. ;).
Maar fijn voor je dat het werk opschiet nu.
I´m back.
pi_163385473
Gisteren een verontruste uitgever in de mail: de titel van het boek spreekt hen niet echt aan, en ze zijn bang dat het daardoor niet echt gaat lopen. JHWE is ook iets wat insiders weten, het grotere publiek daarbuiten zal zich daardoor niet laten verleiden het boek te kopen. Nu noemde Eldermans zichzelf wel eens de 'zwijgzame toehoorder' van mensen met kabouterverhalen. Niet oordelen maar registreren. Even ruggespraak gehouden met Troy Books, en het boek heet nu dus 'The Silent Listener. Life and works of J.H.W. Eldermans'.

Voor de Ronde Huis liefhebbers staat er overigens nog aardig veel in dat als 'onthullend' kan worden beschouwd. Laat ik het zo stellen: het hoofdstukje 'Liebeszauber' kun je uit het boek van de Werkgroep scheuren, daar klopt echt helemaal niets van.
pi_163385513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het Ronde Huis uit de mottenballen...wat een nostalgie. En haast geen geruzie, wondere wereld!
Dat komt omdat niet de volledige crew is teruggekeerd. En wat mij betreft mag dat zo blijven. Niet dat ik ze het zwijgen wil opleggen, maar bepaalde mensen hebben niet de skills om op nette manier te communiceren. En dat triggert ook andere gebruikers (steekt hand in Eigen boezem) die zich normaliter netjes willen opstellen.
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:14:33 #106
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163385614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:06 schreef Gelderzaan het volgende:
bepaalde mensen hebben niet de skills om op nette manier te communiceren. En dat triggert ook andere gebruikers (steekt hand in Eigen boezem) die zich normaliter netjes willen opstellen.
Ik grabel ook maar even in eigen decolletee (hoe spel je dat eigenlijk?) sommige mensen brachten mindere trekjes in me naar boven. Ik voelde me een beetje een papegaai die alleen maar riep 'wat zijn nou je concrete bewijzen' . Niet leuk voor mij of anderen, dus bleef ik maar weg. Ik ben benieuwd naar je nieuwe boek!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163430146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik grabel ook maar even in eigen decolletee (hoe spel je dat eigenlijk?) sommige mensen brachten mindere trekjes in me naar boven. Ik voelde me een beetje een papegaai die alleen maar riep 'wat zijn nou je concrete bewijzen' . Niet leuk voor mij of anderen, dus bleef ik maar weg. Ik ben benieuwd naar je nieuwe boek!
Gisteren is de mailing van Troy Books eruit gegaan met de aankondiging van een nieuwe titel (de mijne dus). Vanmorgen zat ik hoofdstuk vier eens na te kijken, en realiseerde mij dat het niet helemaal lekker loopt... Kan er ook nog wel bij haha. Ach, ik heb nog een maand, en de hoofdstukken over de 'werken' rammel ik er zo uit (ik kan feitelijk de tekst overtypen van mijn notities, maar dan in het Engels).
pi_164063367
Het manuscript is klaar en ligt nu bij de proeflezers. Als alles goed gaat is The Silent Listener. The Life and Works of J.H.W. Eldermans vanaf volgend jaar maart te verkrijgen.

www.troybooks.co.uk
pi_166170676
Het manuscript is overgedragen aan Troy Books met een enorme hoeveelheid aan foto's en afbeeldingen. Als alles goed gaat, is het volgend jaar voorjaar WERELDWIJD verkrijgbaar als paperback en de hardcover en bijzondere edities alleen bij Troy Books op de website.

www.troybooks.co.uk
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:13:36 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_166170967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het Ronde Huis uit de mottenballen...wat een nostalgie. En haast geen geruzie, wondere wereld!
En toen werd er meer dan 3 maand niet gepost :o :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 15:30:56 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_166172604
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:56 schreef Gelderzaan het volgende:
Het manuscript is overgedragen aan Troy Books met een enorme hoeveelheid aan foto's en afbeeldingen. Als alles goed gaat, is het volgend jaar voorjaar WERELDWIJD verkrijgbaar als paperback en de hardcover en bijzondere edities alleen bij Troy Books op de website.

www.troybooks.co.uk
Gefeliciteerd en succes. Misschien wordt het wel een bestseller, het onderwerp is boeiend :)
pi_166172768
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en succes. Misschien wordt het wel een bestseller, het onderwerp is boeiend :)
Het is wel een niche-onderwerp hè.

Maar gefeliciteerd idd. Tweede boek. Knap.
I´m back.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 16:03:50 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_166173182
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel een niche-onderwerp hè.

Maar gefeliciteerd idd. Tweede boek. Knap.
Ja dat wel, maar voor de liefhebber een must have. Eldermans heeft een boeiend leven geleid.
En ja, knap, twee boeken eruit persen.
Nu jij nog met Het Solse Gat.
pi_166173188
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar voor de liefhebber een must have. Eldermans heeft een boeiend leven geleid.
En ja, knap, twee boeken eruit persen.
Nu jij nog met Het Solse Gat.
Huh ik met het Solse Gat? Moet je iteejer over vragen hè.
I´m back.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 16:06:50 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_166173213
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Huh ik met het Solse Gat? Moet je iteejer over vragen hè.
Jij hebt daar toch avonturen beleefd jaren geleden? Of zit ik er nu helemaal naast? Was dat een andere plaats?
pi_166173239
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij hebt daar toch avonturen beleefd jaren geleden? Of zit ik er nu helemaal naast? Was dat een andere plaats?
Nee, daar was ik niet bij. Ben ooit één keer afgereisd naar een graancirkel in Hoeve. Was iteejer ook bij.
I´m back.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 16:13:43 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_166173319
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, daar was ik niet bij. Ben ooit één keer afgereisd naar een graancirkel in Hoeve. Was iteejer ook bij.
Was dat spannend? Zijn daar nog topics van?
pi_166173355
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Was dat spannend? Zijn daar nog topics van?
Mwaoh, niet zo spannend. Volgens mij was er wel een topic over indertijd, nu spreken over zeker 10 jaar geleden btw.
I´m back.
pi_166242651
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, daar was ik niet bij. Ben ooit één keer afgereisd naar een graancirkel in Hoeve. Was iteejer ook bij.
Zo'n Robbert van den Broeke exemplaar?

Kleine update: Troy Books heeft het manuscript voor de helft gelezen en is zeer tevreden. Dat zou inhouden dat de redigeerwerkzaamheden binnen een week of vier kunnen starten, en we het boek drukklaar kunnen maken. Er komen overigens een aantal tot op heden onbekende foto's in te staan van Eldermans in het Ronde Huisgebied... En voor de Engelse lezer is er een korte samenvatting van het Ronde Huis-verhaal in opgenomen.
pi_166242891
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel een niche-onderwerp hè.

Maar gefeliciteerd idd. Tweede boek. Knap.
Bekeken vanuit het Ronde Huis-perspectief hier in Nederland, ja. In Groot Brittannië schijnt de Richel-Eldermans collection een behoorlijke reputatie te genieten. Ik las laatst een boek over 'English Magic' waarin 'the Richel collection' werd genoemd als 'één van de meest opzienbarende collecties van moderne seksuele magie'. Ik verwacht ook niet dat het boek het goed gaat doen in Nederland, maar Engeland, Amerika en Australië lijken mij best leuke afzetmarkten... En vergeet niet dat de oplage van The Occult Reliquary vrij vlot uitverkocht was. Dat was ook de reden waarom Troy dit boek heeft aangepakt. En zij waren niet de enige geïnteresseerden: Mandrake Books en Avalonia Books wilden het ook uitgeven, de één verloor omdat ze het boek in drie delen wilden opsplitsen, de ander omdat ze simpelweg geen contract opstuurde. En Troy Books heeft schitterende edities van al hun publicaties, een eerlijke deal en het zijn nog eens heel leuke mensen ook (typisch Britse humor, ik hou er zo van).
pi_166242932
Ben benieuwd!
pi_166244180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:15 schreef Gelderzaan het volgende:

[..]

Bekeken vanuit het Ronde Huis-perspectief hier in Nederland, ja. In Groot Brittannië schijnt de Richel-Eldermans collection een behoorlijke reputatie te genieten. Ik las laatst een boek over 'English Magic' waarin 'the Richel collection' werd genoemd als 'één van de meest opzienbarende collecties van moderne seksuele magie'. Ik verwacht ook niet dat het boek het goed gaat doen in Nederland, maar Engeland, Amerika en Australië lijken mij best leuke afzetmarkten... En vergeet niet dat de oplage van The Occult Reliquary vrij vlot uitverkocht was. Dat was ook de reden waarom Troy dit boek heeft aangepakt. En zij waren niet de enige geïnteresseerden: Mandrake Books en Avalonia Books wilden het ook uitgeven, de één verloor omdat ze het boek in drie delen wilden opsplitsen, de ander omdat ze simpelweg geen contract opstuurde. En Troy Books heeft schitterende edities van al hun publicaties, een eerlijke deal en het zijn nog eens heel leuke mensen ook (typisch Britse humor, ik hou er zo van).
Ja, in de Engels-talige wereld heeft men ook meer met het "paranormale" dan in NL, denk ik hè. Ik heb op die link van je gekeken en voor wie er geïnteresseerd in is, bestaat de portefeuille van Troybooks idd uit mooie boeken.
I´m back.
pi_166244215
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:02 schreef Gelderzaan het volgende:

[..]

Zo'n Robbert van den Broeke exemplaar?
Yep, was ook bij zijn woonplaats in de buurt, althans waar hij bij zijn ouders inwoonde, en daar zijn we toen nog langs gegaan met dat clubje FOK!kers. Alleen was hij niet thuis.
quote:
Kleine update: Troy Books heeft het manuscript voor de helft gelezen en is zeer tevreden. Dat zou inhouden dat de redigeerwerkzaamheden binnen een week of vier kunnen starten, en we het boek drukklaar kunnen maken. Er komen overigens een aantal tot op heden onbekende foto's in te staan van Eldermans in het Ronde Huisgebied... En voor de Engelse lezer is er een korte samenvatting van het Ronde Huis-verhaal in opgenomen.
Ronde huis-verhaal zal ook wel aanslaan bij de Engelse lezer btw, misschien kun je daar een Engelse uitgave van maken van Troybooks.
I´m back.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:36:40 #124
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_166260193
Doelde lavender niet op dat avontuur in het bos met een afgezet gebied wat je in scene had gezet...epische reeks ^O^
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:32:54 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_166261352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:36 schreef DeMolay het volgende:
Doelde lavender niet op dat avontuur in het bos met een afgezet gebied wat je in scene had gezet...epische reeks ^O^
Ja! Daar doelde ik op.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:00:37 #126
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166263382
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:36 schreef DeMolay het volgende:
Doelde lavender niet op dat avontuur in het bos met een afgezet gebied wat je in scene had gezet...epische reeks ^O^
Legendarisch inderdaad. _O_ _O_ _O_
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166268130
Geen Pottenkijkers? :D.
Leent zich helaas niet voor een boek.
I´m back.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:42:57 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_166268636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
Geen Pottenkijkers? :D.
Leent zich helaas niet voor een boek.
Jammer. Heb je nog een linkje Ryan? Kunnen we het teruglezen. Voor een donkere herfstavond 8-)
pi_166268675
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jammer. Heb je nog een linkje Ryan? Kunnen we het teruglezen. Voor een donkere herfstavond 8-)
In OP van dit laatste deel staan linkjes naar eerste delen.

TRU / Geen pottenkijkers deel 34, De nazit

Je was toen nog niet op FOK!?
Is inmiddels alweer ruim 11 jaar geleden.
I´m back.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:52:06 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_166268835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In OP van dit laatste deel staan linkjes naar eerste delen.

TRU / Geen pottenkijkers deel 34, De nazit

Je was toen nog niet op FOK!?
Is inmiddels alweer ruim 11 jaar geleden.
Ah bedankt! Dat wordt smullen.
Nee, ik ben eind 2007 op FOK! beland.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:32:28 #131
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_166274780
Film !!! ....Dick Maas :Y)

hoe was de naam van de held ook alweer..........

quizz.....
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_166321548
Leent zich niet voor een boek? Hoe je een complete gemeenschap op internet bezig kunt houden met een in scène gezet drama? Daar kunnen sociaal psychologen op afstuderen!
pi_166822290
Nog niemand die de webpresentatie van Werkgroep 2 heeft ontdekt? http://rondehuis.nl/
pi_166822486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:22 schreef Gelderzaan het volgende:
Nog niemand die de webpresentatie van Werkgroep 2 heeft ontdekt? http://rondehuis.nl/
Niet al te vleiend over Eldermans wat ik zo lees. Beetje een fantast, iig de dingen mooier of erger maken dan ze zijn om interessant over te komen en belangrijk te zijn.
pi_166822876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In OP van dit laatste deel staan linkjes naar eerste delen.

TRU / Geen pottenkijkers deel 34, De nazit

Je was toen nog niet op FOK!?
Is inmiddels alweer ruim 11 jaar geleden.
Voel me opeens heel oud
pi_166823201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet al te vleiend over Eldermans wat ik zo lees. Beetje een fantast, iig de dingen mooier of erger maken dan ze zijn om interessant over te komen en belangrijk te zijn.
De accuratesse van Werkgroep 2 moet niet overschat worden. Er staan een hoop fouten en aannames in dit artikel. Het grootste deel is overgeschreven uit offline gehaalde artikeltjes en heel weinig origineel onderzoek.
pi_166824838
omg dat dit nog loopt! Heb destijds al die topics gelezen, ook al was het op een gegeven moment alleen nog maar gehakketak tussen de twee of drie verschillende groepen. Dat was trouwens ook leuk, daar niet van :P
pi_166844756
Ach ja, alles had zijn charme.
pi_166845589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:03 schreef Gelderzaan het volgende:
Ach ja, alles had zijn charme.
Zeker.
En wanneer komt het boek over Eldermans uit?
pi_166848340
Voorjaar 2017. Er is nog geen exacte publicatiedatum. Over een week of twee gaan we starten met de redactie-werkzaamheden aan het manuscript. Ik denk dat eind april 2017 een reële schatting is.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn: er staan ontzettend veel foto's in van onbekend werk van Eldermans, familiekiekjes en zelfs een foto van Eldermans in het bootje van de eendenvijver ten zuiden van het Ronde Huis, gedateerd 1925...
pi_166848714
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:15 schreef Gelderzaan het volgende:
Voorjaar 2017. Er is nog geen exacte publicatiedatum. Over een week of twee gaan we starten met de redactie-werkzaamheden aan het manuscript. Ik denk dat eind april 2017 een reële schatting is.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn: er staan ontzettend veel foto's in van onbekend werk van Eldermans, familiekiekjes en zelfs een foto van Eldermans in het bootje van de eendenvijver ten zuiden van het Ronde Huis, gedateerd 1925...
Klinkt goed. Sterkte met de laatste loodjes.
pi_167277483
We zijn begonnen met het redigeren van het manuscript. Planning is om de boel eind januari 2017 bij Lay-Out te hebben liggen. Dan weten we vrij snel wanneer de pre-order begint, en een maand daarna is het boek gepubliceerd.
pi_167278359
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:05 schreef Gelderzaan het volgende:
We zijn begonnen met het redigeren van het manuscript. Planning is om de boel eind januari 2017 bij Lay-Out te hebben liggen. Dan weten we vrij snel wanneer de pre-order begint, en een maand daarna is het boek gepubliceerd.
Dus 1 maart is haalbaar?
pi_167297973
Nee, dat lijkt mij niet realistisch. De Lay Out zal door het vele illustratiemateriaal (tekeningen en foto's, we hebben echt heel veel foto's) wel aardig wat tijd in beslag nemen. Alleen het maken van een register duurt al vier dagen om alle verwijzingen uit de tekst te vinden. Ik heb een lijst van ruim 500 lemma's klaarliggen, dus die tijd zal het wel nodig hebben. Dan worden er eerst drukproofs gemaakt alvorens we gaan starten met de pre-order. Die drukproofs moeten eerst helemaal nagekeken worden voordat we echt kunnen gaan drukken.

De paperbackuitvoering is overigens wereldwijd verkrijgbaar, dus kan ook besteld worden in de boekenwinkel om de hoek. De hardcover en special edition zijn alleen bij Troy te bestellen. Een fine edition gaan we niet doen (dus gebonden in geitenleer met cassette ed), omdat we niet denken dat er mensen zijn die 300 pond voor een boek als dit willen neertellen.

Als ik een gok mag wagen, schat ik begin mei.
pi_167298274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:54 schreef Gelderzaan het volgende:
Nee, dat lijkt mij niet realistisch. De Lay Out zal door het vele illustratiemateriaal (tekeningen en foto's, we hebben echt heel veel foto's) wel aardig wat tijd in beslag nemen. Alleen het maken van een register duurt al vier dagen om alle verwijzingen uit de tekst te vinden. Ik heb een lijst van ruim 500 lemma's klaarliggen, dus die tijd zal het wel nodig hebben. Dan worden er eerst drukproofs gemaakt alvorens we gaan starten met de pre-order. Die drukproofs moeten eerst helemaal nagekeken worden voordat we echt kunnen gaan drukken.

De paperbackuitvoering is overigens wereldwijd verkrijgbaar, dus kan ook besteld worden in de boekenwinkel om de hoek. De hardcover en special edition zijn alleen bij Troy te bestellen. Een fine edition gaan we niet doen (dus gebonden in geitenleer met cassette ed), omdat we niet denken dat er mensen zijn die 300 pond voor een boek als dit willen neertellen.

Als ik een gok mag wagen, schat ik begin mei.
Dan heb je nog even de tijd. Wel veel werk. Er komt nog heel wat kijken he voor zoiets in de winkel ligt. Succes en sterkte en probeer ook even te ontspannen tijdens de feesdagen. Een mooie wandeling maken bij Het Ronde Huis bijvoorbeeld ;) ~:)
pi_167301099
Oh, ontspannen doe ik al. Enigszins. Ronde Huis kan ik ook nog een leuk verhaal over vertellen. Ik heb contact gekregen met een kleinzoon en achterkleinzoon van Frank. Beiden hebben mijn boek gelezen en waren bereid om eventueel mee te werken aan een gewijzigde herdruk. Ik heb Constantijn (de kleinzoon) nog gevraagd waarom er vanuit de familie Van Vloten geen actie is ondernomen tegen het boek van de Werkgroep. Mijn boek zou volgens hem wel eens een basis kunnen zijn voor een rechtszaak, maar inmiddels is dat ook weer een jaar geleden dat ik dat uit zijn mond optekende, en ik heb nog niets gezien dat in die richting wijst. Pieter (de achterkleinzoon) zei mijn boek met veel plezier te hebben gelezen. Uit monde van de familieleden vind ik dat een compliment.

Eldermans was een totaal ander verhaal. Ja, dat Ronde Huis komt er natuurlijk in voor (in twee hoofdstukken wordt erover gesproken) en in de Zwitserse Eldermans-collectie zitten nog een paar kleine verwijzingen naar het Ronde Huis (je moet wel erg goed zoeken!). Maar de familie van Eldermans was vele malen meer bereid om mee te werken. Erg leuke mensen, bij Jeannet (zijn kleindochter) hebben we nog vijf dagen gelogeerd in juni, zij woont in Zuidwest Frankrijk, in de prachtige Charentes. Dat uitzicht uit die tuin was fenomenaal. Het doorspitten van de verhuisdozen, om vervolgens het paspoort van Eldermans te vinden, was ook geweldig. Dan kun je aan de hand van de stempels achterhalen waar hij overal is geweest. Of de vakantiekiekjes. Wat te denken van het foto-album van zijn vijftigjarig huwelijk? Daar stonden echt schitterend mooie foto's in, maar die zijn zo 'privé' dat we besloten hebben om daar slechts eentje van te gebruiken. Een familiekiekje in de tuin. Maar het meest memorabele moet toch wel het bezoek aan Boscastle zijn geweest, wandelend door de haven richting het Museum of Witchcraft and Magic en je dan melden bij de ingang om te zeggen dat je voor de bibliotheek komt, dat was toch wel een magisch moment. Om nog maar te zwijgen van de omgeving daar. Wat een schitterend mooie streek is Cornwall. Het zou helemaal geweldig zijn geweest als we 'de Canadees' hadden kunnen identificeren. Dan had dat nog een vliegreisje kunnen betekenen. Maar ik heb genoeg gevonden om geïnteresseerden een paar keer de wenkbrauwen te laten fronsen. Hij was een bijzondere man.
pi_167301926
Alleen de 'reis' naar je volgende boek leest al als een boeiend boek ;)
pi_167316986
Je zou er een boek over kunnen schrijven... Maar ik ga voorlopig even een beetje afkicken, straks moet ik voor de promotie weer vaak over hem spreken, dus... En Troy pakt die promotie volgens mij iets professioneler aan dan Free Musketeers. Ik ben in ieder geval al 'geboekt' voor een online radio-show en een Pagan-congress.
pi_167317245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:35 schreef Gelderzaan het volgende:
Je zou er een boek over kunnen schrijven... Maar ik ga voorlopig even een beetje afkicken, straks moet ik voor de promotie weer vaak over hem spreken, dus... En Troy pakt die promotie volgens mij iets professioneler aan dan Free Musketeers. Ik ben in ieder geval al 'geboekt' voor een online radio-show en een Pagan-congress.
Promotie is natuurlijk van groot belang dus mooi dat dat professioneel wordt aangepakt.
Klinkt allemaal heel goed ^O^
pi_167338129
En tussen de bedrijven door ook nog eens mijn derde boek schrijven over het Gat van Wormer... Dat begint ook al aardige vormen aan te nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')