Kweet niet... ik zat wel even verbaasd te kijken toen iemand die bezig was met een in-lap de timer in z'n schoot geworden kreeg, die kon meteen de pits in omdat hij het toch niet meer ging halenquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.
Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens.
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.
Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?quote:Advantages
• Since HCCI engines are fuel-lean, they can operate at diesel-like compression ratios (>15), thus achieving 30% higher efficiencies than conventional SI gasoline engines.[2]
• Homogeneous mixing of fuel and air leads to cleaner combustion and lower emissions. Because peak temperatures are significantly lower than in typical SI engines, NOx levels are almost negligible. Additionally, the technique does not produce soot.[3]
• HCCI engines can operate on gasoline, diesel fuel, and most alternative fuels.[4]
• HCCI avoids throttle losses, which further improves efficiency.[5]
Disadvantages
• Achieving cold start capability.
• High in-cylinder peak pressures may damage the engine.
• High heat release and pressure rise rates contribute to engine wear.
• Autoignition is difficult to control, unlike the ignition event in SI and diesel engines, which are controlled by spark plugs and in-cylinder fuel injectors, respectively.[6]
• HCCI engines have a small power range, constrained at low loads by lean flammability limits and high loads by in-cylinder pressure restrictions.[7]
• Carbon monoxide (CO) and hydrocarbon (HC) pre-catalyst emissions are higher than a typical spark ignition engine, caused by incomplete oxidation (due to the rapid combustion event and low in-cylinder temperatures) and trapped crevice gases, respectively.[8]
Zuiniger. Daar kom je al een heel eind mee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:57 schreef SnowOokami het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)compression_ignition
[..]
Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?
Dat was toch een oververhitte turbo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Iemand op de FP trekt het verband tussen Kimi's brandje en het nieuwe systeem... dat zou zomaar wel eens de reden kunnen zijn dat de inlaat zo heet is geworden...
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.
NOx uitstoot is geen probleem voor een formule 1 wagen, dus kunnen ze meer conventionele methoden gebruiken om ultralean te draaien, of bekende DI technieken gebruiken.
Ik denk dat de grootste voordeel nog steeds de split turbo is en de oversized mgu-h en de voorsprong van Mercedes op harvest-deployment strategien van het hybride systeem.
Omdat Mercedes de turbo opzet in 2014 meteen goed had. Waarschijnlijk in 2012 op de testbank zelfs al. Daardoor hebben ze altijd een voorsprong gehad wat de beste manier hun hybride systemen in te zetten. Ferrari had dit pas in 2015 voor elkaar en konden toen pas beginnen met finetunen. Honda heeft het (hopelijk) dit jaar pas voor elkaar. En beginnen nu pas, met minstens twee jaar praktijk achterstand.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?
Laat de teams dan ook de banden keuze opnieuw maken, want dat was nog gebaseerd op het oude kwalificatieformat. Zowel McLaren als Ferrari had geen zachte band meer over om nog een snel rondje te rijden en banden over te houden voor de race, waardoor er aan het eind van Q2 en Q3 niemand meer op de baan op was.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Ik ben benieuwdquote:Hoe is de nieuwe Scuderia Toro Rosso-auto? Is er ruimte voor verbetering gedurende het jaar? “We hebben vooruitgang geboekt ten opzicht van de auto van vorig jaar en er komt nog meer aan. Ik kijk dus zeker uit naar de komende weken, dat is zeker. Maar dat is nu nog geheim”, besluit Max zonder ons wijzer te willen maken.
bron
http://www.motorsport.com(...)urne-f1-race-680747/quote:Derated engine
Mercedes motorsport boss Toto Wolff also believed that a factor that could not be ignored was the fact that Vettel's engine appeared to be 'derated' (when electrical power runs down) in qualifying.
"For me qualifying was overall quite interesting because the gaps were bigger than expected and then on that second run in Q2, they actually had a pretty decent lap," he said.
"They weren't running at all after the first run in Q3. We see some derating of the engine, much more than last year, but we don't know what is happening within that car.
"So my personal opinion is that you see that potential in that car. We see the threat in that car. But they haven't been able to fully translate that into lap time."
Ik niet, vrijwel elk team heeft updates.quote:
quote:Formula 1 qualifying will remain unaltered for the forthcoming Bahrain Grand Prix, with a further review of the elimination system to follow that race, Autosport can confirm.
The decision was taken following Thursday morning's meeting of the F1 Commission, a 26-member group comprising representatives from the teams, the FIA, Formula One Management, race promoters, sponsors and other technical partners.
The belief is rather than taking a knee-jerk reaction, the elimination system that made its debut ahead during the Australian Grand Prix weekend should be given another chance, and then be thoroughly reviewed ahead of making potential tweaks.
"They're going to do what I proposed, which is leave things as they are for this race [in Bahrain]," F1 supremo Bernie Ecclestone told Autosport.
"After that we will then have a good look and decide whether what was done was the right thing to do, the wrong thing to do, does it need modifying, does it need scrapping?
"This was an FIA idea in the first place, so I've said to them we'll support whatever they think is the right thing to do.
"But as nobody knows what the right thing to do is, we've said we'll stay where we are and have a look after this race.
"Then two races in we'll see, as it was a prototype, what was right or wrong.
"The teams didn't understand what they were doing either, which didn't help at all."
A hybrid version of qualifying was on the table as an option for the Commission.
That would have involved Q1 and Q2 continuing under the new format but with minor tweaks, while Q3, deemed a disaster given the lack of action in Melbourne, reverted back to the old set-up in place from 2006.
For the moment that option is on the backburner and could be revisited if the same level of inactivity takes place in Bahrain as occurred in Australia.
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:39 schreef Rossdale het volgende:
Niet heel verwonderlijk, maar Honda heeft aangekondigd dat hij volgende race met een nieuwe motor start en er dus nog vier over heeft.
Wilde hem ook net posten...quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:15 schreef Beach het volgende:
In ander nieuws
http://www.motorsport.com(...)f-child-rape-682093/
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |