Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?quote:
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
in de CT scans hebben ze een afwijking gezienquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Ah, thanks.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:37 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ah, thanks.
Ben een leek op het gebied van F1
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.
Ook gezellig als je (nog) geen favoriet hebt overigens dat topic
Verstandig van je.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal.
Ook fysiek. Kun jij binnen x swconden riemen losmaken en uit de auto springen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Dat is het al sinds zijn 2de titelquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.quote:
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Nee, dat is ook zo. Maar het zal wel pijn doen. Het is toch beter om voorin mee te rijden dan achterin rond te sukkelen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.
Zijn enige kans lijkt McLaren te zijn, en dan moet Honda in 2017 alles op orde hebben. Ik denk dat het ook vanuit financieel oogpunt voor McLaren belangrijk is dat ze weer competitief zijn. Het is fijn dat ze andere bronnen van inkomsten hebben, autoverkopen design en engineering, maar het is van belang dat er weer sponsors op hun auto komt te staan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...
Daarbij was het zijn eigen inschattingsfout (hij wordt toch wat ouder...) en dit seizoen zal de McLaren ook niet zo snel op het podium komen.
Ik denk dat Alonso geen risico meer weer lopen op nog een zwaar ongeluk met ernstige gevolgen (mede door de eerdere ongelukken) en er misschien wel eens mee zal (moeten) stoppen
quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard.
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.quote:The FIA has launched an investigation into Fernando Alonso’s spectacular Melbourne crash, with insiders saying the Spaniard was lucky to survive.
Reports including one in the Italian newspaper Corriere della Sera reveal the governing body’s probe follows revelations Alonso’s seat was actually broken as his McLaren-Honda flipped through the Albert Park gravel.
It is claimed Alonso’s carbo-fibre seat broke at around shoulder height due to forces exceeding 46G, triggering the investigation as the FIA aims to learn from the accident for the future.
The report said the all-new rearwards-facing, ultra slow-motion camera that was made mandatory in 2016 will be fundamental to the study.
And Corriere della Sera concluded: "If the chassis of the McLaren-Honda can be repaired for Bahrain, Alonso will have a new engine installed because it was heavily damaged in Australia."
Bij 50G kan je dood gaan. Veel mazzel.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
quote:Wat niemand zich in Australië leek te realiseren, is dat Fernando daar een record vestigde: nooit eerder reed een coureur tien jaar na zijn laatste wereldtitel nog steeds in de Formule 1.
Het rare van gekneusde of gebroken ribben is dat het pas na een paar dagen pijn gaat doen; spreek uit ervaring..quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ben ook verbaasd te lezen dat sommige het wel vonden meevallen. Het niet mogen racen heeft niks met leeftijd te maken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |