46G en stoeltje kapotquote:
Zitje Alonso brak bij zware crash in Melbourne
De internationale autosportbond FIA is een onderzoek gestart naar het stoeltje van Fernando Alonso bij de Australische Grand Prix. De Spanjaard ontsnapte ongedeerd aan een heftig ongeluk in Melbourne, maar van zijn auto bleef weinig over. Corriere della Sera berichtte dat het zitje van Alonso de klap niet heeft overleefd.
Het stoeltje van de rijders mag natuurlijk niet breken. Dat is ook waarom de FIA er meteen achteraan gaat. Het zitje van Alonso brak ter hoogte van zijn schouders. De tweevoudig wereldkampioen kreeg een klap van 46G te verduren. Geen wonder dat de Spanjaard in de week na de Grand Prix van Australië last had van pijntjes.
FIA-arts Jurgen Lindemann vertelde aan Der Spiegel: "In de hedendaagse Formule 1 loop je bij zo'n crash geen ernstige verwondingen op, maar Alonso heeft natuurlijk wel geluk gehad. Hij heeft vorige week zeker spierpijn en pijnlijke botten gehad. Maar coureurs zijn topatleten, het verbaast me telkens hoe snel zij herstellen. Het is logisch dat Fernando het even rustig aan gedaan heeft om in Bahrein weer van de partij te kunnen zijn."
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:19 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, ook op een stoeltje zal elk team gewicht willen besparen. Blijkbaar is er iets teveel bespaard.
Je aanname is al fout. Als je in Q3 terecht komt start je op de band waarmee je in Q2 de snelste tijd gezet hebt. Het maakt dus niet uit welke band je in Q3 gebruikt. Alleen moet je het extra setje zachte banden na afloop van de kwalificatie wel weer inleveren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
Volgens mij moet je nog steeds starten op de banden van Q2...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
En dus zal men nu kijken of die minimale eisen wel voldoende zijn lijkt me zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.
Ja, maar gelukkig zit het veld dicht genoeg bij elkaar dat dat een groot risico is. Maar niemand zal een team proberen tegen te houden dit te doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:36 schreef Meike26 het volgende:
Oh Maar dan zou je dus een verdomd hard rondje moeten stampen op de hardere band, wil je dat lukken
http://www.skysports.com/(...)ls-bernie-ecclestonequote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:14 schreef nils7 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat Las Vegas een contract had.
Weet iemand daar meer van?
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GPquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:53 schreef sasquatsch het volgende:
Zo slecht was die baan niet. Ruim genoeg om in te halen.
Maar eerst zien dan geloven. Ze proberen nu al zo vaak een GP in de VS te houden en het komt nauwelijks van de grond. Een paar jaar COTA en ook dat circuit heeft nu moeite met betalen.
Blijkbaar zijn de opbrengsten de kosten niet waard.
Ze hadden gewoon die chicane neer moeten leggen. En vervolgens Michelin ongenadig hard op hun kloten moeten geven. Buiten de media om, achter de schermen. En dan was er niets aan de hand geweest en hadden ze gewoon in de US kunnen blijvenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GP
quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:55 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net wat; volgens mij moet Alfonso nog gekeurd worden door de FIA toch? Dat gebeurd altijd vlak voor het volgend weekend. Ik heb er niks van gelezen dattie al goedgekeurd is om te rijden (dus dat zal dan neem ik aan morgen (lees: donderdag) gebeuren?).
Zou gezien de klapper de kans bestaan dat hij van de FIA niet mag rijden en dat Stoffel zijn plekje in mag nemen voor de komende GP?
2 seizoenen op rij een race missen vanwege een crash; dat is den ik ook al lang niet meer voorgekomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |