quote:De Grand Prix van de Verenigde Staten gaat dit jaar gewoon door. De organisatie heeft dat woensdag bevestigd nadat er onzekerheid was ontstaan wegens financiële problemen van het Circuit of the Americas in Austin (Texas). 'De Formule 1 komt zeker naar Austin', aldus eigenaar Bobby Epstein.
Het circuit kwam in geldnood nadat Texas de geldkraan had dichtgedraaid. Op de kalender van de Formule 1 stond tot dusver een vraagteken achter de enige race in de Verenigde Staten.
Het is de vijfde keer dat het racecircus naar Austin reist. De wedstrijd staat gepland op 23 oktober.
Hoe kan je dat nu berekenen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
Als Alonso dit seizoen ELKE race in de punten finished en dat vervolgens in 2017 ook gaat doen dan komt hij op exact gelijke hoogte met races in de punten gefinished met Schumacher namelijk 221.
Iets zegt me dat Alonso dat record niet meer van Schumacher af gaat pakken voor hij met pensioen gaat. Of die auto moet ineens als de brandweer gaan en niet meer stuk gaan de komende 2 jaar.
Geen echt nieuwtje, maar het viel me toevallig op
In de punten finished houdt in dat je met je finish punten verdient voor het kampioenschap, als je 1x eerste wordt en 1x 10de, heb je wel 26 punten gekregen, maar je bent 2x in de punten gefinishtquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu berekenen?
Beetje breed begrip toch, in de punten finishen? Als hij elke race 10e word en 1 race uitvalt, moet ie daarna dus 9e worden om weer op schema te komen, 1 race winnen en hij gaat er misschien wel met gemak overheen.
En is 221 niet wat weinig? Beetje middenmoot coureur rijdt per seizoen zo'n 50 tot 70 punten bij elkaar. En Schumacher heeft nog gereden met het 1e tot 6e plaats- systeem. Alonso volgens mij niet meer ?!
Waar ik eerder naar benieuwd ben is of Button het record van Barrichello gaat breken van 322 race starts
Maar hoe zit het als je 11 wordt en na de race wordt een auto voor je gediskwalificeerd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:09 schreef opreis het volgende:
[..]
In de punten finished houdt in dat je met je finish punten verdient voor het kampioenschap, als je 1x eerste wordt en 1x 10de, heb je wel 26 punten gekregen, maar je bent 2x in de punten gefinisht
221 - 21 - 21 = 179quote:
quote:
Edit: wordt blijkbaar weer ontkent door Joe Saward....twitter:TimesNow twitterde op woensdag 09-03-2016 om 10:12:24 .@thenewshour report confirmed: Vijay Mallya leaves India #IndiasBiggestScam https://t.co/evKgfsYnhi reageer retweet
Dat is inderdaad wel zuur zeg Goed, ik heb er geen last van, maar je zal als F1 fan maar in Zeeland wonen..quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
Dat bestaat niet. Het is gewoon een kwestie van het mooiste bod, Bernie heeft er niks aan als het achter de decoder zit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
tijdens de race op circuit optreden de auto's ontwijkendquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit zal ook wel helpen, net aangekondigd:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar je zal als F1 fan maar in Zeeland wonen..
quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
maar je zal maar in Zeeland wonen..
Dan koopt Aston Martin het team voor een prikkie overquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:18 schreef Geralt het volgende:
Waar rook is is vuur. En het rookt al heel erg lang rondom zijn persoon en diverse bedrijven.
Ik vraag me af wat er gebeurd met FI als ze VJ oppakken en voor een paar jaar de bak in smijten.
Ik gok zomaar dat het team dan ter ziele gaat. En dat zou best wel jammer zijn.
Jaren terug toen ze net meededen dacht ik dat het een soort van Spyker verhaal zou gaan worden, maar ze hebben me positief verrast en doen het eigenlijk stilletjes aan steeds beter. Daar had ik me dus lelijk in verkeken destijds
Overigens heb ik die VJ ook al heel lang niet meer bij een GP gezien volgens mij. Vroeger was hij er elke race bij, maar ik zie hem niet meer. Of hij komt niet meer in beeld of iets.
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan koopt Aston Martin het team voor een prikkie over
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar, ze lanceren de komende jaren aardig wat dikke versies en ik denk wel dat ze dat commercieel willen laten zien/horen hun naam aan een team te geven. Maar dat denk ik alleen in combinatie met Cosworth, als die ook terug komen met klanten motoren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.
Allen al vanwege de liverly klinkt dat als een goed plan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Spyker terugkomt.
Nope. Dat is Ford en die hebben al helemaal geen interesse.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar
Het is toch nog steeds gecodeerd? Alleen moet je een 'abbo' hebben op Ziggo, ipv perse op Sport1.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe Jack Plooij het gaat doen als pitreporter.
Maar ik vindt het jammer dat Ziggo gebieden niet gratis kunnen kijken naar de formule 1. Heel Zeeland vallen buiten de boot. Ik vraag me ook af mag dit omdat Ziggo sport een contract heeft met de FOM dat ze gecodeerd moeten uitzenden. Dadelijk is dit niet het geval.
Jaguar heeft gekozen voor de Formule E waar ze vanaf volgend seizoen aan gaan deelnemen. Geen F1 meer voor hen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zelf gok dan nog het meest op Jaguar, ze lanceren de komende jaren aardig wat dikke versies en ik denk wel dat ze dat commercieel willen laten zien/horen hun naam aan een team te geven. Maar dat denk ik alleen in combinatie met Cosworth, als die ook terug komen met klanten motoren.
Daarnaast hebben ze band met Williams, beetje vreemd dat die FI zouden gaan doen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jaguar heeft gekozen voor de Formule E waar ze vanaf volgend seizoen aan gaan deelnemen. Geen F1 meer voor hen.
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is toch nog steeds gecodeerd? Alleen moet je een 'abbo' hebben op Ziggo, ipv perse op Sport1.
Ik vind het wel jammer dat ik niet gratis naar F1 kan kijken, was ook bijna overgestapt naar Ziggo om deze reden. Maar zit nu bij Vodafone en uiteindelijk scheelt dat, incl Ziggo Sport voor de F1, bijna niks in prijs. Niet de moeite om over te stappen
Pirelli krijgt nog even een flinke sneer van Webberquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:51 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.topgear.com/ca(...)s-mercs-w06-f1-car#1
Leuke vergelijking.
quote:And then what we have in our favour is 4WD and fantastic Michelin tyres - we can really lean them, they’re so much better than the tissue paper we had in F1.
Pirelli krijgt geen sneer, de bandencompounds zelf. Zoals Beach zegt (zowaar eens iets waar ik het mee eens ben) levert Pirelli alleen maar banden die voldoen aan de vraag van de FIA.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pirelli krijgt nog even een flinke sneer van Webber
[..]
Dat maakt geen bal uit natuurlijk. De banden zijn gewoon kut. En Pirelli heeft tot nu toe altijd gezegd het eens te zijn met wat de FIA vraagt. Ook stemmen ze constant tegen alles wat de huidige status quo wat betreft de banden bedreigt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Pirelli krijgt geen sneer, de bandencompounds zelf. Zoals Beach zegt (zowaar eens iets waar ik het mee eens ben) levert Pirelli alleen maar banden die voldoen aan de vraag van de FIA.
Ben ik niet helemaal moet jou eens, want Pirelli hoeft geen banden te bieden die bij het minste of geringste al uit elkaar vallen. Als ze maar zorgen dat er een duidelijke cliff op zit.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:07 schreef Beach het volgende:
Alsof dat de schuld van Pirelli is. De FIA wilde zulke banden.
Aston Martin zou eerst ook alleen maar naamgever van het team worden, geen eigenaar. Misschien dat dat alsnog gaat gebeuren als Mallya (een deel van) zijn aandelen moet afstaan aan een van de schuldeisers (Diageo)quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze band met Williams, beetje vreemd dat die FI zouden gaan doen.
Aston Martin lijkt me ook niet, heb ergens gelezen dat t nou niet echt geweldig gaat met ze.
[..]
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.
Voor 2017 willen ze wel betere banden leveren, waarop meer gepusht kan worden, zoals de coureurs vragen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit natuurlijk. De banden zijn gewoon kut. En Pirelli heeft tot nu toe altijd gezegd het eens te zijn met wat de FIA vraagt. Ook stemmen ze constant tegen alles wat de huidige status quo wat betreft de banden bedreigt.
Argument van niks dus.
We zullen zien. Ik hoop het van harte maar niets wijst er op dat er daadwerkelijk ook iets gaat veranderen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 willen ze wel betere banden leveren, waarop meer gepusht kan worden, zoals de coureurs vragen.
zal niet voor het einde van het seizoen zijn helaasquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach met een beetje geluk kan jij ook aan het einde van t jaar F1 kijken via Vodafone.
Leuk artikel.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:51 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.topgear.com/ca(...)s-mercs-w06-f1-car#1
Leuke vergelijking.
Het artikel vergeet te melden dat in 2016 een LMP1 ongeveer 20% minder fuel flow heeft dan een F1 auto, dus het verschil in tijd zal nog wel ietsje groter worden. Ikzelf denk dat het gewichtsverschil simpelweg niet te overkomen is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:27 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Leuk artikel.
Als het waar is wat Webber zegt over Barcelona, zou ik daar wel eens een showdown willen zien tussen F1 & LMP1.
quote:2016 qualifying rules
33.1 The qualifying practice session will take place on the day before the race from 14.00 to 15.00.
The session will be run as follows:
a) From 14.00 to 14.16 (Q1) all cars will be permitted on the track. Seven minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 8m30s, 10m0s, 11m30s, 13m0s and 14m30s leaving sixteen cars eligible to continue. At the end of the session all drivers on the track may complete the lap they are on and, once these final laps have been completed, the driver last in the classification may take no further part in the qualifying practice session.
Lap times achieved by the fifteen remaining cars will then be deleted.
b) From 14.24 to 14.39 (Q2) the fifteen remaining cars will be permitted on the track. Six minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 7m30s, 9m0s, 10m30s, 12m0s and 13m30s leaving nine cars eligible to continue. At the end of the session all drivers on the track may complete the lap they are on and, once these final laps have been completed, the driver last in the classification may take no further part in the qualifying practice session.
Lap times achieved by the eight remaining cars will then be deleted.
c) From 14.46 to 15.00 (Q3) the eight remaining cars will be permitted on the track. Five minutes after the start of the session the driver last in the classification will be eliminated and will no longer be timed, he must then return to the pit lane and may take no further part in the qualifying practice session. The same procedure will then apply after 6m30s, 8m0s, 9m30s, 11m0s and 12m30s leaving two cars eligible to continue. At the end of the session any driver on the track may complete the lap he is on and, once any final lap has been completed, the overall classification will be established.
The above procedure is based upon 22 cars being officially eligible to take part in the Event. If 24 cars are eligible eight will be excluded after Q1 and Q2, if 26 cars are eligible nine cars will be excluded after Q1 and Q2, and so on if fewer cars are eligible. If necessary, the intervals between the sessions and eliminations will be adjusted to ensure Q3 remains unchanged.
Wat is deze? !!!quote:"Op dit moment zie ik McLaren-Honda als enige team dat de hegemonie van Mercedes kan doorbreken", aldus Alonso. "
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:31 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)des-verslaan/n/72375
[..]
Wat is deze? !!!
Dat Ferrari dat ook zou kunnen. Maar dat zijn wel redelijk structurele underachievers.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?
Het is in die zin wel lachwekkend dat ze voorlopig nog heel weinig hebben laten zien en als ik het goed begrijp gaat het met deze Honda ook niet lukken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat Ferrari dat ook zou kunnen. Maar dat zijn wel redelijk structurele underachievers.
Verder zou Red Bull het kunnen. Mits iemand ze een topmotor geeft.
McLaren is zeker in staat binnen nu en 2 jaar terug aan de top te zijn. Dus zo gek is het inderdaad niet.
Maar het 'enige' team dat dat kan zou ik het niet willen noemen.
"Op dit moment".quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is er zo ontzettend raar of grappig aan?
Nu overdrijf je denk ik wel een beetje, qua snelheid zitten ze wel verder voorin, qua betrouwbaarheid is het nog even afwachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Op dit moment".
Op dit moment mogen ze blij zijn als ze Haas verslaan.
Helaas heb je daar gelijk in, ik hoop op Ferrari en anders dat Rosberg dit jaar het licht heeft gezien, niks tegen Hamilton hoor maar hij krijgt de titels wel in zijn schoot geworpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:24 schreef Geralt het volgende:
Ja ok, een beetje gechargeerd allicht, maar roeptoereren dat McLaren het enige team is dat OP DIT MOMENT de hegemonie van Mercedes kan doorbreken slaat natuurlijk gewoon nergens op.
Die gaan zonder hele gekke dingen geen enkel podium pakken dit jaar. Laat staan dat ze Mercedes het vuur aan de schenen kunnen leggen.
of hij ziet ergens een pad richting Ferrari vanuit Haas.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:34 schreef Geralt het volgende:
Ondertussen vindt Grosjean dat zijn overstap naar Haas hem de meeste kans geeft om wereldkampioen te worden.
Hebben die 2 samen aan de waterpijp gezeten of wat is deze?
2013 en 2014 gingen ze de verkeerde kant op met hun chassis. Ze probeerden een andere ontwerpfilosofie met betrekking tot de aerodynamica. Dat pakte verkeerd uit en zijn ze in 2015 weer vanaf gestapt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:51 schreef opreis het volgende:
Mclaren kon niet eens williams verslaan toen ze beiden met die mercedes motor reden, dus zo geweldig zijn ze niet geweest met hun chassis. Overigens denk ik dat Red Bull met een een mercedes motor in 2014, en een ferarri of mercedes motor in 2015 toch ook echt om de titel had mee kunnen rijden.
Dat weet ik ook wel, ik vind dergelijke uitspraken alleen altijd een beetje raar. Ja ik ga bij een achterhoede team rijden om zo de beste kans te maken om wereldkampioen te worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
of hij ziet ergens een pad richting Ferrari vanuit Haas.
Hij zegt ook niet dat ze Merc op dit moment kunnen verslaan. Hij zegt dat hij op dit moment alleen in McLaren een team ziet dat de hegemonie kan doorbreken. Over wanneer die hegemonie doorbroken wordt heeft hij het niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Op dit moment".
Op dit moment mogen ze blij zijn als ze Haas verslaan.
Dat heeft Alonso dan ook niet gezegd.quote:
Precies, als ik moet kiezen tussen Stoffel volgend jaar of Massa hoef ik niet lang na te denken. Van de oudjes (Alonso, Button, Raikonen, Massa) vind ik hem de minste.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben ook geen fan van hem. Naar mijn gevoel een coureur die teveel in zijn eigen straatje denkt, zeurt en opgeeft als het tegen zit. Bottas vind ik daarin ook tegenvallen, ik dacht dat hij wel een pure racer was, maar laat ook veel te vaak zijn racedag verprutsen door zijn humeur. Nu ben ik ook geen fan van de persoonlijkheid Hamilton, maar hij gaat altijd tot het gaatje ! Alonso, Max en Perez net zo..
Dus Massa nog eens 2/3 jaar is echt zonde van elk plekje dat hij bezet houdt voor nieuw talent.
Die zag ik niet aankomenquote:Op zondag 13 maart 2016 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
Paul di Resta is dit jaar de reserve coureur van Williams.
Hij is zelf een Engelse rijder.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen
DiResta is toch ook uit de F1 verdwenen omdat hij zo tegenviel? Waarom hij en niet een Engelse of Duitse rijder? Zelfs Sutil zou ik nog eerder overwegen dan DiResta.
Jep, zie daar de link met Williamsquote:Op zondag 13 maart 2016 17:26 schreef Waffle het volgende:
Is di Resta niet nog steeds een Mercedes man?
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.quote:
Ze hebben Alex Lynn als development driver. Maar die is dus geen reserve.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.
Maar James Calado bijvoorbeeld, of Oliver Webb ? Er moet toch zat nieuw talent zijn die die stoffige Schot doen vergeten ?!
Zal wel met die achterlijke punten te maken hebben.. Alleen maar door dat kleine pubertje uitquote:Op zondag 13 maart 2016 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben Alex Lynn als development driver. Maar die is dus geen reserve.
Lynn heeft genoeg punten.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zal wel met die achterlijke punten te maken hebben.. Alleen maar door dat kleine pubertje uit
Stiekem ook wel
dan vraag je je af waarom ze bij Mercedes Ocon perse bij Renault wilde hebben? Dan hadden ze hem even goed bij Williams kunnen stallen, en die vrijdagen claimen. En ondertussen een andere jr. van hun bij Renault plaatsen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:23 schreef sasquatsch het volgende:
Paul di Resta is dit jaar de reserve coureur van Williams.
Racend is di Resta gewoon een Brit. Britse racelicentie, compleet met God save the Queen wanneer hij wint.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat dus... En een beetje Italiaans ook.
Fransman ook.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:15 schreef Rossdale het volgende:
Ocon had natuurlijk al een band met Lotus/Renault uit het verleden. Misschien daarom?
Hij presteerde niet slecht op het gebied van racen maar liep in de media continu te klagen over hoe slecht Force India zijn zaken wel niet op orde had.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen
DiResta is toch ook uit de F1 verdwenen omdat hij zo tegenviel? Waarom hij en niet een Engelse of Duitse rijder? Zelfs Sutil zou ik nog eerder overwegen dan DiResta.
Ah, de klassieke Jos Verstappen fout.quote:Op maandag 14 maart 2016 01:37 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hij presteerde niet slecht op het gebied van racen maar liep in de media continu te klagen over hoe slecht Force India zijn zaken wel niet op orde had.
Deze knul (ik ken hem verder niet behalve de naam van zn pa dan) deed er kennelijk 11(!!!) jaar over om vanuit de karts zijn intrede te doen in de F1.quote:Palmer junior stapte in 2005 over vanuit de karting naar de autosport en maakte zijn debuut in de T Cars Autumn Trophy.
Wat is er gek aan wat hij zegt? Als de feiten zo zijn mag dat toch gezegd worden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 03:11 schreef twiFight het volgende:
En, zit je plafond nu weer onder het sperma voor Max? Godverdomme zeg, wat is die aanbidding voor Max toch sneu geworden. We snappen het, hij kan een knap potje sturen. Kunnen we nu weer normaal doen?
Dat denk ik niet. Palmer heeft in al die klassen wel het podium gehaald. En Haryanto heeft net zo lang in GP2 gereden als Palmer, met mindere resultaten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik moet ook wel zeggen dat hij met een aanlooptijd van 11 jaar in de F1 hij ook niet teveel moet verwachten van z'n F1 carriere. Dan heb je het gewoon niet. Niet zozeer met Max vergeleken, maar een goed tot redelijk talent (cq belofte) doet er zo'n jaar of 2/3 over in de autosport alvorens een f1 contract te tekenen. Of je bent een paydriver natuurlijk dan kan het ook snel gaan.
Die Palmer verwacht ik dus maximaal 2 of 3 seizoenen in de F1 en dan geef ik hem nog voordeel van de twijfel. Harry tanto heeft nog meer talent denk ik wel.
Maar als hij in al die klassen wel het podium heeft gehaald en 11 jaar in de aspirant formule's heeft gereden, dan zal het wel door het materiaal en sponsoring gekomen zijn. Zijn vader had wel echt talent..daar kan Jolyon alleen nog maar van dromen.. Hij is al die jaren dus niet opgevallen of echt 'in zicht geweest' bij de F1.. Dan doe je imo iets niet goed. Kijk naar een Perez, Bottas of Ocon en daar droop het talent wel van af.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Palmer heeft in al die klassen wel het podium gehaald. En Haryanto heeft net zo lang in GP2 gereden als Palmer, met mindere resultaten.
Maar beiden zijn geen echte hoogvliegers, denk ik en zullen geen lang leven in de F1 hebben.
Precies. Een coureur als Kimi heeft in het verleden ook een zeer korte route richting Formule 1 gevolgdquote:Op dinsdag 15 maart 2016 06:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat is er gek aan wat hij zegt? Als de feiten zo zijn mag dat toch gezegd worden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Grosjean en Bianchi hebben aansprekende resultaten gehaald voordat ze de F1 in kwamen. Grosjean was zelfs meerdere keren kampioen (waaronder F3 en GP2). Bianchi was ook F3 kampioen en werd derde in de GP2 en 2de in de FR 3.5. Vele malen betere prestaties in de junior klassen dan Palmer en Haryanto gehaald hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar als hij in al die klassen wel het podium heeft gehaald en 11 jaar in de aspirant formule's heeft gereden, dan zal het wel door het materiaal en sponsoring gekomen zijn. Zijn vader had wel echt talent..daar kan Jolyon alleen nog maar van dromen.. Hij is al die jaren dus niet opgevallen of echt 'in zicht geweest' bij de F1.. Dan doe je imo iets niet goed. Kijk naar een Perez, Bottas of Ocon en daar droop het talent wel van af.
Maar zoals je zelf ook zegt.. Nee, geen hoogvliegers dus en binnen een paar jaar worden ze weer vervangen. Maar ergens heb ik wel het geloof dat Haryanto nog wel wat kan bereiken. Grosjean en Bianchi waren ook niet veel toen ze in de F1 kwamen. Wie weet waar Bianchi heen was gegaan ná 2014 ? En Grosjean heeft zich nu ook wel bewezen als een vaste waarde in het veld. Ik hoop ergens wel dat hij gaat groeien. De acties die ik dankzij iemand hier heb gezien van hem waren wel van een bepaald caliber
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.quote:
quote:One of Red Bull's rivals has backed the more 'futuristic' concept behind the team's alternative Formula 1 Halo, ahead of its first planned test next month.
Although Ferrari has already run an FIA-preferred open structure, Red Bull wants to experiment with a different solution that features an acrylic canopy.
Giorgio Piola's exclusive drawing above provide a concept image of what the design – which features two side supports to the side of the nose rather than one in front of the driver – could look like.
Red Bull boss Christian Horner told Motorsport.com earlier this month: “It is a more of a canopy – open topped. So is effectively like a bigger windscreen.
"It is more elegant and hopefully offers better visibility. So let's see what the FIA think of it."
Williams support
Williams deputy team principal Claire Williams said that on visual terms, the Red Bull version was her preferred one.
“I really like Red Bull's jet fighter concept,” she said. “If we are going for these new racing cars that are supposed to look futuristic, put a jet fighter type thing around it.
“I think that is exciting. But then you have to worry about water and condensation and all that kind of stuff. So it is still a work in progress.”
Horner a 'purist'
Horner is not in favour of the Ferrari concept – which has drawn criticism from drivers and fans.
"Personally I don't like it," he said. "I understand that driver safety is absolutely of paramount importance, but for me I think I am a little bit more of a purist of open cockpit racing that has been there for 60 years - and there is danger associated with that.
"Of course we have to do everything we can to mitigate that. But the protection that is being looked at, the Halo concept, would not have helped Felipe Massa and unfortunately would not have helped Jules Bianchi."
Safety decides
The final decision on which concept will become standard will ultimately rest with the FIA – which is already understood to be fully supportive of the concept tested by Ferrari.
Williams admitted that safety would be the ultimate deciding factor for F1.
“I have obviously seen both proposals,” she said. “They are still in conceptual stage and they are still in full analysis stage with the FIA Institute.
“Most importantly it is which one provides the most safety for the drivers and until that has been determined I am in total support of whichever concept works best.”
Inderdaad. Die Ferrari wordt net Francesco van Cars Slechte paintskillsquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef WEST het volgende:
[..]
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.
Beter, maar ziet er nog steeds uit als een kitbash oplossing.quote:
Ziet er inderdaad veel beter uit, alleen heb je dan ineens 2 stangen in je beeld, in plaats van 1. Al heb je dat bij auto's natuurlijk ook op dezelfde plaats tussen de voorruit en je zijruiten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef WEST het volgende:
[..]
ziet er beter uit dan dat foeilelijke ding van Ferrari.
Lijkt me dat deze oplossing natuurlijk ook nog wel moet kunnen met 1 stang in het midden. Wel een stuk mooier dan de Ferrari halo wat mij betreft..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:15 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad veel beter uit, alleen heb je dan ineens 2 stangen in je beeld, in plaats van 1. Al heb je dat bij auto's natuurlijk ook op dezelfde plaats tussen de voorruit en je zijruiten.
Ben benieuwd, maar zou hier zeker wel mee kunnen leven
P.S. Mooi ook dat vaantje wat nog op de neus staat net voor het stuur. Ik gok niet dat die veel nut heeft zo achter een vizier
Donnelly toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:40 schreef Geralt het volgende:
De bestuurder van deze auto is een van de rijdersstewards in Melbourne:
[ afbeelding ]
Dat was wel een wonder dat die dat overleefd heeft destijds
Net als bij het vizier. Paar paar laagjes plastic erover.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat ruitje van Red Bull is misschien minder lelijk dan de halo van Ferrari maar het lijkt me dat als het halverwege de race gaat regenen en het ruitje smerig en vettig is geworden wel wat problemen op gaat leveren.
Lijkt me niet alleen lastig te verwijderen, je krijgt dan ook nog flinke stukken plastic op de baan.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Net als bij het vizier. Paar paar laagjes plastic erover.
Gedurende een pitstop . Of gewoon net als bij het WEC. Paar man die dat raampje poetsen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lijkt me niet alleen lastig te verwijderen, je krijgt dan ook nog flinke stukken plastic op de baan.
best een oude foto, van de jordan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:05 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou de nieuwe livery van Renault (kunnen) zijn. Onduidelijk waar die foto vandaan komt.
Erg geel. Ik vond het zwart met gele accenten eigenlijk wel prima wat ze in Barcelona hadden
Heeft die ooit gereden met zwarte zijkanten van de voorspoiler? Tevens de banden lijken niet op die van toen voor zover ik uit die vage foto op kan maken.quote:
die hadden idd, gele zijkanten aan de voorspoiler ook de banden komen met Pirelli overeen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft die ooit gereden met zwarte zijkanten van de voorspoiler? Tevens de banden lijken niet op die van toen voor zover ik uit die vage foto op kan maken.
De setting ziet er oud uit, maar het klopt niet met de Jordan tijd. Toen waren de achtervleugels veel breder en lager toch?
Nee. Op twitter wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe livery zou zijn, maar de oorsprong van die foto lijkt onbekend.quote:
Behalve dan dat de zoon van ene Diane dit gepost zou hebben op zn facebook nadat ie de foto gemaakt had en dattie gecontacteerd werd door Renault met het verzoek dit weg te halen.quote:
Klopt. Ik postte dit ook al in het algemene topic. Zou voor een fotoshoot zijn geweest van de nieuwe livery, die vandaag wordt onthuld.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Op twitter wordt gesuggereerd dat dit de nieuwe livery zou zijn, maar de oorsprong van die foto lijkt onbekend.
Google levert ook niks op.
dat is een WSR FR3.5 met nieuwe livery, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje:
Haha klopt je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is een WSR FR3.5 met nieuwe livery, dat dan weer wel.
Wel toffe combi was dit, Firman met de geel/groene helm in de gele Jordanquote:
Mijn god wat slecht.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is wel degelijk de nieuwe Renault! Ze twitteren zelf dit filmpje:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 16-03-2016 om 09:49:21 Here she is folks, in all her gloriously yellowness - the R.S.16! #YELLOW https://t.co/qhB0BShBgx reageer retweet
twitter:ForceIndiaF1 twitterde op woensdag 16-03-2016 om 10:15:01 @RenaultSportF1 I tawt I taw a puddy tat... I mean, car. https://t.co/CvQu11ElWu reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 16-03-2016 om 10:18:42 Aw chucks! #LetsAllTweetTweetYellowThings https://t.co/iZ2Bmd9eB0 reageer retweet
Inderdaad ja, geen Carmen in bikini...quote:
Indd, ook leuk dat zwarte honeycomb gebeuren achteraan. Ergens had ik gehoopt dat dat motief in een iets andere tint geel ook te zien wasquote:
Had misschien ook wel leuk kunnen zijn. Maar wat zwart breekt mooi.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, ook leuk dat zwarte honeycomb gebeuren achteraan. Ergens had ik gehoopt dat dat motief in een iets andere tint geel ook te zien was
Zou tof zijn, vooral voor Sainz of Verstappen die misschien de overstap gaan maken volgend jaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull
Mooi voor het team, maar jammer voor Force India!
Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Nouja dat weet je niet, Honda heeft nou ook niet bepaald een spetterende intrede gedaanquote:Op donderdag 17 maart 2016 10:15 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zou tof zijn, vooral voor Sainz of Verstappen die misschien de overstap gaan maken volgend jaar.
Dat is zo, Maar in ieder geval een "eigen" motor. Geen klantenmotor waarmee ze sowieso kansloos zijn op een WK.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nouja dat weet je niet, Honda heeft nou ook niet bepaald een spetterende intrede gedaan
Geen Aston Martin in ieder geval.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull
Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Dit is een marketingpartnerschap. Eigenlijk alleen maar omdat Newey met AM een soort supercar gaat maken. In ruil daarvoor krijgt AM een sticker op de Red Bull. Verder is het niets.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dat is zo, Maar in ieder geval een "eigen" motor. Geen klantenmotor waarmee ze sowieso kansloos zijn op een WK.
Mag Aston Martin nu ook al meehelpen met de Renault / Tag Heuer motor die ze er nu in hebben hangen?
Aston Martin gaat geen motoren bouwen voor RBR. Eerder dat er Mercedes motoren in komen. Aston Martin is (deels) van Mercedes. Maar die kans acht ik klein.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Aston Martin wordt partner van Red Bull
Mooi voor het team, maar jammer voor Force India!
Heeft RBR vanaf volgend jaar wellicht toch nieuwe motoren?
Voor dit jaar inderdaad wel ja. Aangezien ze nu een deal met TAG/Renault hebben zal zoiets nu uiteraard nooit openlijk gecommuniceerd worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is een marketingpartnerschap. Eigenlijk alleen maar omdat Newey met AM een soort supercar gaat maken. In ruil daarvoor krijgt AM een sticker op de Red Bull. Verder is het niets.
De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Voor dit jaar inderdaad wel ja. Aangezien ze nu een deal met TAG/Renault hebben zal zoiets nu uiteraard nooit openlijk gecommuniceerd worden.
Grote kans, maar we zullen het zienquote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.
Dat ging ook alleen maar over naamgeving van het team, geen eigenaarschap.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden daarvoor is omdat er verder niets is. Aston Martin heeft nul interesse in F1 als constructeur. Die hele zogenaamde deal met Force India was ook alleen maar gebakken lucht.
Dat is juist.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat ging ook alleen maar over naamgeving van het team, geen eigenaarschap.
quote:Engine tokens spent
Ferrari 23 (9 remaining)
Honda 18 (14 remaining)
Mercedes 19 (13 remaining)
Renault 7 (25 remaining)
Zo raar is het niet, Honda en Renault hebben 2016 al min of meer opgegeven en wachten op de 2017 regels. Ferrari gooit alles op dit jaar en Mercedes wacht hoe Ferrari het gaat doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:34 schreef twiFight het volgende:
Ik kan zelf ook wel wat redenen bedenken, maar het is toch opzienbarend dat de fabrikanten die het meest moeten verbeteren de minste tokens hebben gespendeerd.
Terwijl er in 2017 voor de motoren niet zoveel veranderd. Alleen dat de ontwikkeling helemaal vrijgegeven wordt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo raar is het niet, Honda en Renault hebben 2016 al min of meer opgegeven en wachten op de 2017 regels. Ferrari gooit alles op dit jaar en Mercedes wacht hoe Ferrari het gaat doen.
Dat weten we pas zeker op 30 april, we hebben al gezien dat de regels een aantal keren per dag kunnen veranderen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terwijl er in 2017 voor de motoren niet zoveel veranderd. Alleen dat de ontwikkeling helemaal vrijgegeven wordt.
Bronquote:F1-coureurs mogen tear-off strips niet langer op het circuit of in de pitstraat gooien. Wanneer zij dat toch doen, volgt mogelijk een straf vanuit de FIA.
Voorafgaand aan de kwalificatie stuurde wedstrijdleider Charlie Whiting een bericht aan de teams, waarvan Motorsport.com een kopie heeft ingezien, met de mededeling dat de rijders overbodige tear-offs niet langer zomaar weg mogen gooien. De reglementen verbieden dergelijke acties, zo benadrukte hij. Artikel 1.2 van hoofdstuk 3 van de International Sporting Code schrijft duidelijk voor wat alle rijders in open formuleauto’s wel en niet mogen: “Tear-offs die bevestigd zijn aan vizieren, mogen niet op de baan of in de pitstraat gegooid worden.”
Rijders maken al lange tijd gebruik van deze tear-offs, welke verwijderd worden wanneer het zicht afneemt vanwege onderdelen, vloeistoffen of andere viezigheid. Er volgde geen officiële verklaring waarom de kwestie nu weer werd benadrukt, maar bronnen suggereerden dat teams niet blij zijn met tear-offs die vast komen te zitten aan de auto en de prestaties verminderen. In het verleden is het meerdere malen voorgekomen dat een tear-off in de brakeduct terecht kwam, waarna de coureur in kwestie moest opgeven vanwege oververhitte remmen.
De striktere regels betekenen dat rijders hun tear-offs nu moeten bewaren in de cockpit, of moeten verwijderen tijdens een pitstop.
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;
[..]
Bron
Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden..
Voorbij het knopje van de kruisverwarmer wellicht ?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
ziggo sport kanaal 14quote:
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;
[..]
Bron
Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden..
Nee, maar coureurs weten zelf ook wel welk nadeel ze er zelf van hebben + het kan maar zo zijn dat je je eigen tear-off van het asfalt in je brakeduct krijgt. Meer dus een fatsoenskwestie en dan is een beetje sportiviteit al voldoende om het aantal tearoffs op het asfalt drastisch te verminderen = veel lagere kans op hinder bij jezelf en andere teams. Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
dat werd in ieder geval vroeger wel eens als trucje gedaan. Als je concurrent achter je reed even een tear of eraf, misschien kwam hij in de wagen van je tegenstander.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;
[..]
Bron
Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden..
Coureurs houden zich niet aan gentlemans agreements, dat blijkt telkens weer Het zijn super competatieve alpha mannetjes, die in alles de grens opzoeken, dus ook de regels.Dus je kan niet anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:48 schreef Meike26 het volgende:
Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
Misschien wel niet, want wat ik een beetje begrijp op dingen die ik op F1-tech websites lees is dat Mercedes deze technologie al gebruikt. Ziedaar ook direct de verklaring waarom de motoren veel minder brandstof verbruikten dan Ferrari of Renault.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests..
http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
geloof je 't zelf?quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:28 schreef Meike26 het volgende: Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
Let's fix what isn't brokenquote:Formula 1 may hold back on reverting to the old style qualifying for the Bahrain Grand Prix, amid a last-minute push to trial a tweaked elimination format instead.
Ahead of key votes that are to take place over the next 24 hours, sources have revealed that there is a move to keep the new elimination format for Q1 and Q2 (with extended running), and change only the final session back to how it was last year.
The fiasco surrounding the end to Q3 at the season-opening Australian Grand Prix – when there were no cars on track and the top-eight race order was set well before the chequered flag – prompted teams to agree unanimously on Sunday morning to ditch the new style sessions in their entirety.
The plan was for F1 to go back immediately to the old qualifying system for the next race in Bahrain, while longer term evaluation was done on potentially bringing back a tweaked elimination format for 2017.
Potential U-turn on the U-turn
However, high level sources have revealed that such a move has not secured the automatic backing that some had been expecting from the FIA – and an alternative plan is being considered.
With the F1 Commission and the FIA's World Motor Sport Council due to decide before the end of Thursday about what will happen for Bahrain, it is understood that support is now being garnered for a compromise arrangement for the next race.
As a one-off, efforts are being made in some quarters to keep for Bahrain the new Q1 and Q2 elimination formats but extending the periods before the knock-out, and then have a more traditional Q3 that runs like the old system.
That will then give F1 more time to fully understand if it can get the elimination format working.
Long-term plan yet to be settled
Once the Bahrain system has played out, F1 chiefs would then be able to work on a permanent plan that can be put in place for the remainder of the season.
Due to F1's governance process, any change to the rules requires unanimous support – and without that, the Australian-style elimination format would have to remain in place.
So even though teams would prefer to go back to last year's system, without the FIA's backing then there is no chance of that rule change going through.
It could be then that to align Ecclestone, the teams and the FIA, the tweaked version may have to be accepted by all parties as a compromise deal.
gewoon boven je helm gooien, de airduct vreet ze wel op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.
Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
Kweet niet... ik zat wel even verbaasd te kijken toen iemand die bezig was met een in-lap de timer in z'n schoot geworden kreeg, die kon meteen de pits in omdat hij het toch niet meer ging halenquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.
Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens.
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.
Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?quote:Advantages
• Since HCCI engines are fuel-lean, they can operate at diesel-like compression ratios (>15), thus achieving 30% higher efficiencies than conventional SI gasoline engines.[2]
• Homogeneous mixing of fuel and air leads to cleaner combustion and lower emissions. Because peak temperatures are significantly lower than in typical SI engines, NOx levels are almost negligible. Additionally, the technique does not produce soot.[3]
• HCCI engines can operate on gasoline, diesel fuel, and most alternative fuels.[4]
• HCCI avoids throttle losses, which further improves efficiency.[5]
Disadvantages
• Achieving cold start capability.
• High in-cylinder peak pressures may damage the engine.
• High heat release and pressure rise rates contribute to engine wear.
• Autoignition is difficult to control, unlike the ignition event in SI and diesel engines, which are controlled by spark plugs and in-cylinder fuel injectors, respectively.[6]
• HCCI engines have a small power range, constrained at low loads by lean flammability limits and high loads by in-cylinder pressure restrictions.[7]
• Carbon monoxide (CO) and hydrocarbon (HC) pre-catalyst emissions are higher than a typical spark ignition engine, caused by incomplete oxidation (due to the rapid combustion event and low in-cylinder temperatures) and trapped crevice gases, respectively.[8]
Zuiniger. Daar kom je al een heel eind mee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:57 schreef SnowOokami het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)compression_ignition
[..]
Van wiki geplukt... maar als ik dat zo lees heeft het niet echt veel voordeel voor een F1 motor?
Dat was toch een oververhitte turbo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Iemand op de FP trekt het verband tussen Kimi's brandje en het nieuwe systeem... dat zou zomaar wel eens de reden kunnen zijn dat de inlaat zo heet is geworden...
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Het concept van HCCI is vooral gunstig om efficientie te combineren met een lage NOx uitstoot, NOx is schadelijk voor mensen en vervuilt de lucht rond steden.
NOx uitstoot is geen probleem voor een formule 1 wagen, dus kunnen ze meer conventionele methoden gebruiken om ultralean te draaien, of bekende DI technieken gebruiken.
Ik denk dat de grootste voordeel nog steeds de split turbo is en de oversized mgu-h en de voorsprong van Mercedes op harvest-deployment strategien van het hybride systeem.
Omdat Mercedes de turbo opzet in 2014 meteen goed had. Waarschijnlijk in 2012 op de testbank zelfs al. Daardoor hebben ze altijd een voorsprong gehad wat de beste manier hun hybride systemen in te zetten. Ferrari had dit pas in 2015 voor elkaar en konden toen pas beginnen met finetunen. Honda heeft het (hopelijk) dit jaar pas voor elkaar. En beginnen nu pas, met minstens twee jaar praktijk achterstand.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, hoe verklaar je dan dat die Mercedes in de afgelopen jaren zoveel zuiniger liep dan de Ferrari, terwijl bijvoorbeeld Ferrari toch echt wel flink ingezet had op meer efficiëntie, betere MGU en een grotere turbo?
Laat de teams dan ook de banden keuze opnieuw maken, want dat was nog gebaseerd op het oude kwalificatieformat. Zowel McLaren als Ferrari had geen zachte band meer over om nog een snel rondje te rijden en banden over te houden voor de race, waardoor er aan het eind van Q2 en Q3 niemand meer op de baan op was.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Ik ben benieuwdquote:Hoe is de nieuwe Scuderia Toro Rosso-auto? Is er ruimte voor verbetering gedurende het jaar? “We hebben vooruitgang geboekt ten opzicht van de auto van vorig jaar en er komt nog meer aan. Ik kijk dus zeker uit naar de komende weken, dat is zeker. Maar dat is nu nog geheim”, besluit Max zonder ons wijzer te willen maken.
bron
http://www.motorsport.com(...)urne-f1-race-680747/quote:Derated engine
Mercedes motorsport boss Toto Wolff also believed that a factor that could not be ignored was the fact that Vettel's engine appeared to be 'derated' (when electrical power runs down) in qualifying.
"For me qualifying was overall quite interesting because the gaps were bigger than expected and then on that second run in Q2, they actually had a pretty decent lap," he said.
"They weren't running at all after the first run in Q3. We see some derating of the engine, much more than last year, but we don't know what is happening within that car.
"So my personal opinion is that you see that potential in that car. We see the threat in that car. But they haven't been able to fully translate that into lap time."
Ik niet, vrijwel elk team heeft updates.quote:
quote:Formula 1 qualifying will remain unaltered for the forthcoming Bahrain Grand Prix, with a further review of the elimination system to follow that race, Autosport can confirm.
The decision was taken following Thursday morning's meeting of the F1 Commission, a 26-member group comprising representatives from the teams, the FIA, Formula One Management, race promoters, sponsors and other technical partners.
The belief is rather than taking a knee-jerk reaction, the elimination system that made its debut ahead during the Australian Grand Prix weekend should be given another chance, and then be thoroughly reviewed ahead of making potential tweaks.
"They're going to do what I proposed, which is leave things as they are for this race [in Bahrain]," F1 supremo Bernie Ecclestone told Autosport.
"After that we will then have a good look and decide whether what was done was the right thing to do, the wrong thing to do, does it need modifying, does it need scrapping?
"This was an FIA idea in the first place, so I've said to them we'll support whatever they think is the right thing to do.
"But as nobody knows what the right thing to do is, we've said we'll stay where we are and have a look after this race.
"Then two races in we'll see, as it was a prototype, what was right or wrong.
"The teams didn't understand what they were doing either, which didn't help at all."
A hybrid version of qualifying was on the table as an option for the Commission.
That would have involved Q1 and Q2 continuing under the new format but with minor tweaks, while Q3, deemed a disaster given the lack of action in Melbourne, reverted back to the old set-up in place from 2006.
For the moment that option is on the backburner and could be revisited if the same level of inactivity takes place in Bahrain as occurred in Australia.
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:39 schreef Rossdale het volgende:
Niet heel verwonderlijk, maar Honda heeft aangekondigd dat hij volgende race met een nieuwe motor start en er dus nog vier over heeft.
Wilde hem ook net posten...quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:15 schreef Beach het volgende:
In ander nieuws
http://www.motorsport.com(...)f-child-rape-682093/
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus er kunnen nog hooguit 3 upgrades komen.
quote:Our colleague James Allison has suffered the sudden loss of his beloved wife Rebecca. We at Ferrari are united with him and his family during this period of profound sorrow.
Daar kunnen ze nog niets over zeggen de motor is voor onderzoek in Japan en ze weten nog niet of de motor inderdaad nog bruikbaar is. Daarom krijgt Alonso in Bahrein een nieuwe motor het is niet makkelijk om alles na te lopen en te controleren en te testen, het is makkelijker en volgens mij goedkoper om een nieuwe motor te bouwen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.
Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden.
http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:
http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/
Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
Dan hoop ik dat het nog een beetje interessant wordt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:
http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/
Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Dankje. Dat dacht ik eigenlijk al.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
Zou de afwezigheid van James Allison nog veel uitmaken in deze periode denken jullie? De Ferrari is snel, maar verre van "af".quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:43 schreef Fer het volgende:
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?
[..]
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:48 schreef Dauthi het volgende:
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1
Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:26 schreef WEST het volgende:
https://www.bakucitycircuit.com/event-guide/virtual-tour/lores
rondje Baku
Willen we meer of minder uitloopstroken?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
De FIA liet ook GP van Amerika van start gaan met slechts 6 auto's. De FIA regeert meestal in een vrij absolute vorm en dan krijg je dit soort onzin. Om de een of andere moest er een nieuw kwalificatie systeem komen, dat is op het laatste moment en zonder er überhaupt over na te denken door heen geramd, het blijkt niet te werken en in plaats van een pas op de plaats te maken wordt er maar door gedringd.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
Dat klopt, maar dat is ook de natuur van de sport als je 4 partijen laat meebeslissen over de regelgeving en uitbating.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Dauthi het volgende:
Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.
Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
Ben ik het mee eens. En ik zou ook graag meer banden zien in kwalificatie, maar goed blijkbaar is het belangrijk om de nadruk te leggen op het draaien van simulaties.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.
Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
Het is dan natuurlijk ook volslagen achterlijk dat een Sport die zich "The Pinnacle of Motorsport" noemt een dergelijke regel heeft. Dan heb je iets supergoed bedacht waarmee je zeker gaat winnen, maar dan kan je het niet uitvoeren want je hebt niet genoeg tokens.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen.
46G en stoeltje kapotquote:
Zitje Alonso brak bij zware crash in Melbourne
De internationale autosportbond FIA is een onderzoek gestart naar het stoeltje van Fernando Alonso bij de Australische Grand Prix. De Spanjaard ontsnapte ongedeerd aan een heftig ongeluk in Melbourne, maar van zijn auto bleef weinig over. Corriere della Sera berichtte dat het zitje van Alonso de klap niet heeft overleefd.
Het stoeltje van de rijders mag natuurlijk niet breken. Dat is ook waarom de FIA er meteen achteraan gaat. Het zitje van Alonso brak ter hoogte van zijn schouders. De tweevoudig wereldkampioen kreeg een klap van 46G te verduren. Geen wonder dat de Spanjaard in de week na de Grand Prix van Australië last had van pijntjes.
FIA-arts Jurgen Lindemann vertelde aan Der Spiegel: "In de hedendaagse Formule 1 loop je bij zo'n crash geen ernstige verwondingen op, maar Alonso heeft natuurlijk wel geluk gehad. Hij heeft vorige week zeker spierpijn en pijnlijke botten gehad. Maar coureurs zijn topatleten, het verbaast me telkens hoe snel zij herstellen. Het is logisch dat Fernando het even rustig aan gedaan heeft om in Bahrein weer van de partij te kunnen zijn."
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:19 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, ook op een stoeltje zal elk team gewicht willen besparen. Blijkbaar is er iets teveel bespaard.
Je aanname is al fout. Als je in Q3 terecht komt start je op de band waarmee je in Q2 de snelste tijd gezet hebt. Het maakt dus niet uit welke band je in Q3 gebruikt. Alleen moet je het extra setje zachte banden na afloop van de kwalificatie wel weer inleveren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
Volgens mij moet je nog steeds starten op de banden van Q2...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:30 schreef Meike26 het volgende:
Zit ik met een vraag, in Q3 moet je verplicht 1 bandensoort gebruiken, maar kan je dan als team dan niet op die verplichte band een bankerlap rijden om vervolgens binnen te komen om banden te wisselen naar een setje harde/medium banden en deze tijd proberen te verbeteren? Of het lukt niet en coureur start op zachtste band waarmee hij bankerlap heeft gezet, of het lukt wel en je staat in de top8 met een andere strategie ?
Dan de vraag, mag dit ja of nee?
En dus zal men nu kijken of die minimale eisen wel voldoende zijn lijkt me zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n stoeltje moet ook gewoon aan de minimale eisen voldoen.
Ja, maar gelukkig zit het veld dicht genoeg bij elkaar dat dat een groot risico is. Maar niemand zal een team proberen tegen te houden dit te doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:36 schreef Meike26 het volgende:
Oh Maar dan zou je dus een verdomd hard rondje moeten stampen op de hardere band, wil je dat lukken
http://www.skysports.com/(...)ls-bernie-ecclestonequote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:14 schreef nils7 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat Las Vegas een contract had.
Weet iemand daar meer van?
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GPquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:53 schreef sasquatsch het volgende:
Zo slecht was die baan niet. Ruim genoeg om in te halen.
Maar eerst zien dan geloven. Ze proberen nu al zo vaak een GP in de VS te houden en het komt nauwelijks van de grond. Een paar jaar COTA en ook dat circuit heeft nu moeite met betalen.
Blijkbaar zijn de opbrengsten de kosten niet waard.
Ze hadden gewoon die chicane neer moeten leggen. En vervolgens Michelin ongenadig hard op hun kloten moeten geven. Buiten de media om, achter de schermen. En dan was er niets aan de hand geweest en hadden ze gewoon in de US kunnen blijvenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Stiekem vond ik de races op Indy wel prima, volle tribunes ook geloof ik tot die farce van een GP
quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:55 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net wat; volgens mij moet Alfonso nog gekeurd worden door de FIA toch? Dat gebeurd altijd vlak voor het volgend weekend. Ik heb er niks van gelezen dattie al goedgekeurd is om te rijden (dus dat zal dan neem ik aan morgen (lees: donderdag) gebeuren?).
Zou gezien de klapper de kans bestaan dat hij van de FIA niet mag rijden en dat Stoffel zijn plekje in mag nemen voor de komende GP?
2 seizoenen op rij een race missen vanwege een crash; dat is den ik ook al lang niet meer voorgekomen.quote:
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?quote:
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
in de CT scans hebben ze een afwijking gezienquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Ah, thanks.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja. En dat gaat er serieus aan toe met scans en alles. En als men denkt dat nog een keer zo eenzelfde klap (hoe klein die kans ook is) nare lichamelijke gevolgen kan hebben dan mag je niet starten.
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:37 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ah, thanks.
Ben een leek op het gebied van F1
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Schuif komend weekend gezellig aan in het algemene F1 topic zou ik zeggen; dat gaat over de race dan. Kun je mee godveren en tieren als je favoriet uitvalt of iets of juichen als ie het goed doet.
Ook gezellig als je (nog) geen favoriet hebt overigens dat topic
Verstandig van je.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik probeer inderdaad wat meer F1 te kijken naast het voetbal.
Ook fysiek. Kun jij binnen x swconden riemen losmaken en uit de auto springen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat moet ik bij zo'n medische keuring in de F1 voorstellen? In hoeverre is dat relevant, letten ze op blessures voor het rijden ofzo?
Dat is het al sinds zijn 2de titelquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.quote:
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tja, bij Ferrari had hij het heilige vuur nog wel en wat resultaten. Nu gaat het helemaal nergens meer over. Vorig jaar op punten verloren van Button en het kwalificatieduel was ook niet overtuigend. Net als vorig jaar moet hij nu ook weer een race missen na een crash. De man is op zijn retour. Erg zonde. Dit wordt weer een verloren jaar puntjes sprokkelen.
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hij is niet op zijn retour, hij is gedemotiveerd en gedesillusioneerd. Hij vertrekt naar Ferrari en Ferrari kan geen winnende auto bouwen, hij vertrekt bij Ferrari, en komt bij McLaren nog dieper in de put te zitten. Als extra klap in het gezicht lijkt Ferrari dit seizoen een auto te hebben die een race kan winnen.
Button is trouwens ook niet gemotiveerd bij McLaren, maar is wel Brits, dus stiff upper lip en take it on the chin.
Nee, dat is ook zo. Maar het zal wel pijn doen. Het is toch beter om voorin mee te rijden dan achterin rond te sukkelen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor enkel racewinst doet Alonso het niet meer. Hij wil nog een kampioenschap en zo lang Ferrari nog niet in staat is om een kampioenschap te winnen heeft hij (volgens eigen zeggen) geen spijt van zijn overstap.
Zijn enige kans lijkt McLaren te zijn, en dan moet Honda in 2017 alles op orde hebben. Ik denk dat het ook vanuit financieel oogpunt voor McLaren belangrijk is dat ze weer competitief zijn. Het is fijn dat ze andere bronnen van inkomsten hebben, autoverkopen design en engineering, maar het is van belang dat er weer sponsors op hun auto komt te staan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja klopt hij is zeker gedemotiveerd. Maar dat hij nu weer een race moet missen belooft ook niet veel goeds. Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard. De man wordt een dagje ouder kennelijk. Ik zie ook niet echt perspectieven om weer aan de top te komen. Ferrari is een gesloten boek, Mercedes is team Hamilton en Horner heeft in het verleden aangegeven geen zin te hebben in Alonso. Dus het zal wel bij twee wereldtitels blijven. Te weinig voor zo'n grote coureur.
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ben zelfs bang dat dit wel eens eind carriere kan zijn. Het lijkt erop dat de schade toch groter lijkt te zijn en dit gecombineerd met het ongeluk van vorig jaar, kan het wel eens zo zijn dat een nieuw ongeluk weleens slecht kan aflopen...
Daarbij was het zijn eigen inschattingsfout (hij wordt toch wat ouder...) en dit seizoen zal de McLaren ook niet zo snel op het podium komen.
Ik denk dat Alonso geen risico meer weer lopen op nog een zwaar ongeluk met ernstige gevolgen (mede door de eerdere ongelukken) en er misschien wel eens mee zal (moeten) stoppen
quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een spectaculaire crash maar de impact met de muur was niet bepaald hard.
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.quote:The FIA has launched an investigation into Fernando Alonso’s spectacular Melbourne crash, with insiders saying the Spaniard was lucky to survive.
Reports including one in the Italian newspaper Corriere della Sera reveal the governing body’s probe follows revelations Alonso’s seat was actually broken as his McLaren-Honda flipped through the Albert Park gravel.
It is claimed Alonso’s carbo-fibre seat broke at around shoulder height due to forces exceeding 46G, triggering the investigation as the FIA aims to learn from the accident for the future.
The report said the all-new rearwards-facing, ultra slow-motion camera that was made mandatory in 2016 will be fundamental to the study.
And Corriere della Sera concluded: "If the chassis of the McLaren-Honda can be repaired for Bahrain, Alonso will have a new engine installed because it was heavily damaged in Australia."
Bij 50G kan je dood gaan. Veel mazzel.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alonso zijn carrière is een beetje als een nachtkaars uit aan het gaan.
quote:Wat niemand zich in Australië leek te realiseren, is dat Fernando daar een record vestigde: nooit eerder reed een coureur tien jaar na zijn laatste wereldtitel nog steeds in de Formule 1.
Het rare van gekneusde of gebroken ribben is dat het pas na een paar dagen pijn gaat doen; spreek uit ervaring..quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ben ook verbaasd te lezen dat sommige het wel vonden meevallen. Het niet mogen racen heeft niks met leeftijd te maken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 46G niet 'niet bepaald hard' willen noemen, als zelfs zn carbon fiber stoeltje breekt.
En daarnaast een rib, waar hij veel pijn van heeft. Eigenlijk mag ie van geluk spreken dat ie er zo uit kon stappen.
Ondanks de pijn zou hij gewoon willen racen, maar de FIA heeft daar (om begrijpelijke redenen) een stokje voor gestoken. Als het aan Alonso lag zat ie dit weekend gewoon in de auto.
ow dat had ik nog niet gezien. Dan zal het misschien wel meevallen, dacht dat het weer om zijn hoofd gingquote:Op donderdag 31 maart 2016 15:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vorig jaar stond hij langs de kant met een hersenschudding, het gaat nu geloof ik om een rib. Dus einde carrière zal het nog niet zijn. Maar de man is kennelijk blessuregevoelig aan het worden. Het grootste probleem blijft natuurlijk het gebrek aan perspectief om weer aan de top te komen.
Bovenstaande is ook weer mooiquote:In Bahrein blijft de voormalig wereldkampioen gewoon bij het team. Naar huis vertrekken was geen optie voor hem. "Dat stelde het team voor. "No way", zei ik. Ik wil hier zien hoe de auto presteert, wat de nieuwe updates inhouden en Stoffel Vandoorne helpen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |