abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 13:33:17 #1
375570 crew  Cyan9
pi_160540340
Kroatië is weer terug op het songfestival, en kiest dit jaar voor een interne selectie. Vandaag is bekend gemaakt dat Nina Kraljić het land gaat vertegenwoordigen, met het nummer "Lighthouse". Het is een moderne maar ook typische balkan inzending, wat meer neigt naar een power ballad, waardoor het wellicht kan opvallen tussen de overvloed aan uptempo inzendingen. :)

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 13:37:40 #2
368283 ato
pi_160540459
Mooi liedje, doet mij aan de bijdrage denken van Azerbeidzjan 2014.

Hopelijk geeft zij een beter optreden weg.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160545489
Een niemendalletje, beetje ouwbollig ook. In de tweede halve finale had het nog een kans gehad maar in de eerste acht ik het kansloos.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 17:26:55 #4
368283 ato
pi_160545827
Net voor de tweede keer geluisterd en inderdaad echt super is het ook niet.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160549247
Als het goed wordt uitgevoerd, en ik vermoed dat ze niet intern iemand aanwijzen die niet kan zingen, moet dit zich makkelijk kwalificeren. Met vermoedelijk meer dan 2x20=40 punten aan startpremie uit Montenenegro en Bosnië en nog wel het één en ander uit Hongarije en Oostenrijk en ook wel wat liefde van de jury moet dat wel goedkomen. Het is in elk geval goed genoeg om boven Malta, Montenegro, San Marino (tsja...), Oostenrijk, Tsjechië (?), Nederland, Finland en Moldavië te scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160549831
Mooi lied, maar niet direct heel pakkend op een eerste gehoor vind ik. Wordt wel beter naarmate ik het vaker beluister. Visueel moet dit heel goed neergezet worden voor een top 10 notering.
~The present is all there is~
pi_160550286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:56 schreef Fred_B het volgende:
Als het goed wordt uitgevoerd, en ik vermoed dat ze niet intern iemand aanwijzen die niet kan zingen, moet dit zich makkelijk kwalificeren. Met vermoedelijk meer dan 2x20=40 punten aan startpremie uit Montenenegro en Bosnië en nog wel het één en ander uit Hongarije en Oostenrijk en ook wel wat liefde van de jury moet dat wel goedkomen. Het is in elk geval goed genoeg om boven Malta, Montenegro, San Marino (tsja...), Oostenrijk, Tsjechië (?), Nederland, Finland en Moldavië te scoren.
Boven Nederland? Lijkt mij nou ook weer niet, verschil in kwaliteit is daar mijns inziens te hoog voor. En ik mag toch hopen dat het visueel gezien klopt bij Douwe Bob. Bij Kroatië heb ik daar zeer de twijfels over, aangezien ze maar net het benodigde geld bijeen hebben gekregen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:40:17 #8
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160550816
Ik vind het in elk geval wel goed. In ieder geval beter dan ik verwacht had - maar ik had verwachtte in principe helemaal niets van Kroatië, zeker niet dat ze nog met iets gingen komen aanzetten dat zo hip klinkt. Het is geen onmiddellijke oorwurm, maar het klinkt wel lekker. Alleen het feit dat ook dit weer in die eerste halve finale zit is echt zonde.
pi_160551699
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:25 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Boven Nederland? Lijkt mij nou ook weer niet, verschil in kwaliteit is daar mijns inziens te hoog voor. En ik mag toch hopen dat het visueel gezien klopt bij Douwe Bob. Bij Kroatië heb ik daar zeer de twijfels over, aangezien ze maar net het benodigde geld bijeen hebben gekregen.
Kroatië heeft diverse vrienden die ze een flinke hoeveelheid punten gaan geven. De EBU gaat ze waarschijnlijk een goede startpositie geven, vanwege hun matige trackrecord. En dit genre trekt waarschijnlijk ook wel Oost-Europese jury-stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160617121
Een weinig opvallend liedje. De afgelopen 4 deelnames van Kroatië eindigden in de halve finale. Ik acht de kans groot dat dit nummer 5 in de reeks wordt.
pi_160634785
Ik ben nu bezig aan een inhaalslag aangezien er nogal veel nummers zijn die ik nog niet in zijn geheel heb gehoord. Deze was net aan de beurt als eerste van een vijftal nummers die ik achter elkaar luisterde en ik weet nog dat ik na afloop dacht: 'dit klinkt best wel aardig', maar nu betrap ik mezelf erop dat ik inmiddels gewoon echt totaal niet meer kan herinneren hoe het nummer nou ging; niet eens een klein gedeelte of een paar noten zijn blijven hangen. Dat is toch niet echt een goed teken zou ik zeggen, hoewel het kwalitatief zo slecht nog niet is.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160796869
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:03 schreef Aoibhin het volgende:
Ik ben nu bezig aan een inhaalslag aangezien er nogal veel nummers zijn die ik nog niet in zijn geheel heb gehoord. Deze was net aan de beurt als eerste van een vijftal nummers die ik achter elkaar luisterde en ik weet nog dat ik na afloop dacht: 'dit klinkt best wel aardig', maar nu betrap ik mezelf erop dat ik inmiddels gewoon echt totaal niet meer kan herinneren hoe het nummer nou ging; niet eens een klein gedeelte of een paar noten zijn blijven hangen. Dat is toch niet echt een goed teken zou ik zeggen, hoewel het kwalitatief zo slecht nog niet is.
En toch hè. Het valt wel enorm in de smaak overal en ik merk ook wel dat ik het een mooi nummer vind, ook al kan ik het me inderdaad niet meer herinneren na een uur.

Staat intussen 3e bij de bookies en heb ook het idee dat dit live wel eens heel goed neergezet kan worden.
pi_160798127
Inmiddels heb ik meerdere nummers gehoord en dit is toch wel de grootste groeier geweest. Het is nu een van mijn favorieten. Ik vind de sfeer in het nummer heel mooi en hou ook erg van haar stemgeluid; hopelijk klinkt het live ook goed.
Toch is het voor mij wel een echte groeier geweest, dus hopelijk denken anderen daar straks anders over.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160825912
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 23:18 schreef Aoibhin het volgende:
Inmiddels heb ik meerdere nummers gehoord en dit is toch wel de grootste groeier geweest. Het is nu een van mijn favorieten. Ik vind de sfeer in het nummer heel mooi en hou ook erg van haar stemgeluid; hopelijk klinkt het live ook goed.
Toch is het voor mij wel een echte groeier geweest, dus hopelijk denken anderen daar straks anders over.
Kroatië staat derde bij de wedkantoren, dus kennelijk valt het wel in de smaak, al lijkt me die derde plaats wel erg optimistisch. Maar ja, dat denk ik ook van Zweden en Malta. Ik gun Kroatië sowieso een goede score met dit lied, ik vind het aanzienlijk beter dan Rusland en Zweden die bovenaan staan, maar ik word er ook (nog) niet echt warm van.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 26 maart 2016 @ 16:52:07 #15
414785 sirdanilot
pi_160960162
Leuk liedje maar ik denk niet dat het gaat winnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 26 maart 2016 @ 16:53:53 #16
414785 sirdanilot
pi_160960181
Het is een beetje standaard en nietszeggend te gelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161100541
CommonESCGirl twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 13:14:12 Nina Kraljic’s first live performance of “Lighthouse” #eurovision https://t.co/cb4zxPXtuo reageer retweet
De eerste live versie. Het verdient aanbeveling het geluid niet te hard te zetten.



[ Bericht 15% gewijzigd door Fred_B op 01-04-2016 18:26:26 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_161101831
Ik ga het steeds beter vinden :)
~The present is all there is~
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 14:05:19 #19
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_161871032
Kandidaat voor de Barbara Dex-award, wordt gezegd.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 2 mei 2016 @ 16:00:17 #20
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_161874543
Kunnen ze haar videoclip niet gewoon op de achtergrond afspelen, wat ongelooflijk saai dit zeg.
pi_161888315
:( mooi lied, maar why-ai-ai-ai-ai zo'n tent?
~The present is all there is~
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:27:10 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_161935733
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Een redelijk liedje, maar niet meer dan dat. En ik wordt ook niet echt blij van haar uitspraak (vooral bij het 'Where's the light). Ik gun het een land als Kroatië absoluut en vind het ook weer geen verschrikkelijk nummer. Dus mochten ze de finale halen, is dat voor mij ook weer geen ramp.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:27:00 #24
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
  Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 12:00:10 #25
375570 crew  Cyan9
pi_161959727
Die outfit, het is net een struisvogel. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')