abonnement Unibet Coolblue
pi_160533403
zeer grote brand Amersfoort

Grote brand in oude school in Amersfoort

n Amersfoort woedt een zeer grote brand in een voormalige school. Er zou niemand in het pand aanwezig zijn. De brandweer is met groot materieel uitgerukt.

Bij de brand komt veel rook vrij en omwonenden wordt aangeraden ramen en deuren dicht te houden. Volgens RTV Utrecht is vooral veel rook te zien in de wijken Kruiskamp en De Koppel. Inwoners zijn gewaarschuwd via een NL-Alert. De wijde omgeving van het pand is afgezet.
Asbest

De brandweer vermoedt dat er asbest in het pand is verwerkt. Volgens de Veiligheidsregio Utrecht worden metingen in de wijk gedaan om te kijken of er verhoogde concentraties asbest in de rook vrijkomen.



http://nos.nl/artikel/209(...)l-in-amersfoort.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160533434
Centrum?
pi_160533435
Super informatieve OP.
pi_160533441
Grote brand in oud schoolgebouw Keerkring

In een verpauperd gebouw aan de Keerkring in de wijk Koppel in Amersfoort is vanavond een grote brand uitgebroken. Bij de brand komt mogelijk schadelijk asbest vrij, zo waarschuwde de politie via een NL Alert.

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)d-schoolgebouw.dhtml

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160533476
quote:
In Amersfoort woedt een grote brand in een leegstaand pand. Omwonenden is gevraagd ramen en deuren te sluiten.

Er komt veel rook vrij bij de brand die rond half tien uitbrak. Brandweerauto's uit de hele regio zijn opgeroepen om het vuur te bestrijden. De brandweer gaat er vanuit dat er asbest in het pand verwerkt zit.

De brand woedt in een voormalig schoolgebouw aan de Keerkring, in een wijk net ten noordoosten van het centrum. De brandweer kan niet in het gebouw komen omdat sommige vloeren zijn weggehaald.

GRIP 1

Hulpdiensten spreken van GRIP 1, dan werken hulpdiensten en gemeente samen. Rond kwart voor elf dinsdagavond werd er een NL-Alert verstuurd waarin werd opgeroepen uit de rook te blijven en ramen en deuren te sluiten.

Meer informatie zou te vinden zijn op de website van de gemeente Amersfoort, maar die lijkt overbelast.
http://www.nu.nl/binnenla(...)hool-amersfoort.html
pi_160533550
Asbestrisico bij zeer grote brand in Amersfoort

AMERSFOORT - De brandweer in Amersfoort is dinsdagavond met groot materieel uitgerukt vanwege een zeer grote brand aan de Keerkring. De hulpdiensten proberen op dit moment de brand in het oude schoolgebouw in de wijk De Koppel te blussen. Het vuur en de rook zijn in de hele stad te zien.

Vanwege de rookontwikkeling hebben buurtbewoners de oproep gekregen om ramen en deuren dicht te houden. Vooral in de wijken Kruiskamp en De Koppel is veel rook te zien. In een groot deel van Amersfoort en ook in Hoogland zijn inwoners gewaarschuwd via een NL-Alert. De wijde omgeving van het pand is afgezet, zegt verslaggever Rik Dogger die ter plaatse is.

ASBEST
Volgens de hulpdiensten is er asbest in het leegstaande pand aanwezig. De politie en brandweer houden daar wat betreft hun veiligheidsmaatregelen ook rekening mee. Er worden momenteel metingen verricht om te kunnen inschatten hoe gevaarlijk de situatie is.

Er zijn geen aanwijzingen dat er zich nog personen in het brandende pand in De Koppel bevinden. Er zouden zich regelmatig zwervers in de oude school bevinden.

BLUSWATER
Er wordt momenteel bluswater gehaald vanaf de Ringweg Koppel in verband met de brand. Dat zorgt volgens verslaggever Rik Dogger voor chaos op de weg. De brandweer waarschuwde eerder al voor mogelijke verkeershinder. Het vele bluswater is nodig, omdat in totaal negen tankautospuiten worden ingezet om de situatie onder controle te krijgen.

De brand is opgeschaald naar Grip 1. Dat betekent dat de hulpdiensten en de gemeente nauw contact met elkaar hebben over de situatie. Amersfoort houdt inwoners op de hoogte via haar website.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)d-in-amersfoort.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160533640
En het meurt naar rook in Noord.
pi_160533649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:07 schreef Studiotje het volgende:
En het meurt naar rook in Noord.
Dan zou ik je ramen/deuren maar dichtdoen als die openstaan, is namelijk asbest vrijgekomen.
pi_160533664
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan zou ik je ramen/deuren maar dichtdoen als die openstaan, is namelijk asbest vrijgekomen.
Oh die zitten dicht. Al is het best een eindje hier vandaan.
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:12:21 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:58 schreef loni55 het volgende:
Centrum?
Keerkring 5 de oude HBO.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160533719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:09 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Oh die zitten dicht. Al is het best een eindje hier vandaan.
heftige brand zo te zien pfft

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:13:43 #12
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_160533723
toch weer mensen die lekker verstandig de ramptoerist uit willen hangen zonder bescherming...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:14:39 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heftige brand zo te zien pfft

[ afbeelding ]
De eerste melding op P2000 was 21.40 en om 23.40 werden er nog nieuwe korpsen opgeroepen.... de hele omgeving qua brandweer is daar inmiddels naartoe, tot Veenendaal en Maarsseveen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160533754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:07 schreef Studiotje het volgende:
En het meurt naar rook in Noord.
Ik heb er helemaal niets van gemerkt hier, terwijl ik zo ongeveer in de brandweerkazerne woon. Kennelijk staat de wind (voor mij) de goede kant op.
pi_160533764
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160533796
Morgen blijkt dat er geen risico voor de volksgezondheid was. Let maar op.
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:18:23 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533800
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal niets van gemerkt hier, terwijl ik zo ongeveer in de brandweerkazerne woon. Kennelijk staat de wind (voor mij) de goede kant op.
Ja, die staat kennelijk richting noord, er zouden ook al roetdeeltjes in Schothorst neervallen.
Hier (zuid) net naar buiten gelopen, en ik ruik niets (zie ook niets trouwens :') )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:19:04 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Morgen blijkt dat er geen risico voor de volksgezondheid was. Let maar op.
Als ze nu al aangeven dat er asbest in het pand zit dan lijkt die kans me klein :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:21:07 #19
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_160533846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die staat kennelijk richting noord, er zouden ook al roetdeeltjes in Schothorst neervallen.
Hier (zuid) net naar buiten gelopen, en ik ruik niets (zie ook niets trouwens :') )
Laat ik daar nou net wonen... :{

Ook geen NL-Alert ontvangen, maar dat zal dan wel aan mijn One plus toestel liggen.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:22:45 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533875
Grote brand aan de Keerkring 5
08 maart 2016

Er is een grote brand in een voormalig schoolgebouw aan de Keerkring 5 in Amersfoort.

Advies: blijf uit de rook, houd deuren en ramen gesloten.

Laatste berichten van de VeiligheidsRegio Utrecht:

23.10 uur: Er zijn geen aanwijzingen dat er zich nog personen in het pand bevinden

23.09 uur: Voor de bluscapaciteit wordt er water gehaald vanaf de Ringweg Randenbroek. Mogelijk hinder voor het verkeer.

23.03 uur: De brandweer gaat in de wijk metingen verrichten om te kijken of er verhoogde concentraties in de rook vrijkomen.

22.59 uur: Brandweer gaat er vanuit dat er asbest in het pand verwerkt zit. Brandweer houdt hier rekening met de procedure.

22.46 uur: Brandweer met veel bluseenheden rondom het pand. Er wordt geen binnenaanval gedaan ivm weggehaalde vloeren etc.

Bron:https://www.amersfoort.nl(...)n-de-keerkring-5.htm
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160533888
JeroenvdVeer twitterde op woensdag 09-03-2016 om 00:16:08 De vlammen laaien weer op. Brand in Amersfoort blijkbaar nog altijd niet onder controle. https://t.co/lm1du4IsP0 reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:24:10 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160533903
Als ze al water halen vanaf de Ringweg Randenbroek.... :X
En dat terwijl de Koppel nagenoeg om de hoek is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160533921
hier is het

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 maart 2016 @ 00:27:02 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_160533938
Is dat redelijk dicht bij het spoor? Valt me altijd op dat de trein dan langs zo'n compleet vervallen pand gaat en dat lijkt me wel wat weghebben van een schoolgebouw :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_160534007
twitter

Politieagent verzoekt nadrukkelijk te benoemen dat mensen ramen en deuren moeten sluiten en dat de ventilatie uit moet. #Amersfoort
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')