abonnement Unibet Coolblue
pi_161947673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:13 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb je idd ook in het ADD/ADHD topic gezien.

Ik heb nu mijn zoon op dit topic gewezen, maar hij is nooit een forumganger geweest.
Owww...wacht even, heb jij daar ook zitten posten? (iets met geheugen?).

Nou....voor je 't weet....voor hetzelfde krijgt ie ineens de smaak te pakken...nou, dan is het alsof er een rocketbooster afgaat :P.

Dat wil nog weleens zo gaan, de truc is om te kijken wat voor soort dingen hem kunnen boeien (maar dat wist je vast al) :).
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:37:36 #252
370431 drakin
vurig typje
pi_161947729
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Owww...wacht even, heb jij daar ook zitten posten? (iets met geheugen?).

Nou....voor je 't weet....voor hetzelfde krijgt ie ineens de smaak te pakken...nou, dan is het alsof er een rocketbooster afgaat :P.

Dat wil nog weleens zo gaan, de truc is om te kijken wat voor soort dingen hem kunnen boeien (maar dat wist je vast al) :).
Ja, maar misschien niet op hetzelfde moment als jij en elke keer als het daar weer over medicijnen gaat (waar ik zelf niks mee heb) dan post ik gewoon even niet.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161947817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:37 schreef drakin het volgende:

[..]

Ja, maar misschien niet op hetzelfde moment als jij en elke keer als het daar weer over medicijnen gaat (waar ik zelf niks mee heb) dan post ik gewoon even niet.
Nja, dat gedoe met die dexamfetamine...kan me wel goed voorstellen dat dat voor veel mensen een issue is (zit zelf gelukkig aan de ritalin en ik heb er wel veel baat bij).

Hoe oud is je zoontje nu eigenlijk?
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:53:05 #254
370431 drakin
vurig typje
pi_161947955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nja, dat gedoe met die dexamfetamine...kan me wel goed voorstellen dat dat voor veel mensen een issue is (zit zelf gelukkig aan de ritalin en ik heb er wel veel baat bij).

Hoe oud is je zoontje nu eigenlijk?
Ik heb jaaaren geleden de diagnose bij Molemann gehad, en daarna wilden ze me meteen aan de medicijnen. Nou vergeet dat maar, ik pak al niet eens een paracetamol snel. Geen steun aan de farmaceutische maffia van mij, ik vind mijn eigen weg wel al zit die vol met kuilen, but that's life.

Laat dat tje maar weg _O-

Hij is 22
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161947962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:53 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb jaaaren geleden de diagnose bij Molemann gehad, en daarna wilden ze me meteen aan de medicijnen. Nou vergeet dat maar, ik pak al niet eens een paracetamol snel. Geen steun aan de farmaceutische maffia van mij, ik vind mijn eigen weg wel al zit die vol met kuilen, but that's life.

Laat dat tje maar weg _O-

Hij is 22
Zelf geen ASS trouwens? :P
pi_161948016
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf geen ASS trouwens? :P
_O-
...
pi_161948200
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:58 schreef sacha het volgende:

[..]

_O-
Ik ga echt niet met punten tikken hoor, dan tik ik er 2x zo lang over ;(
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:16:29 #258
370431 drakin
vurig typje
pi_161948317
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf geen ASS trouwens? :P
Vast wel wat is het ook alweer?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:17:32 #259
370431 drakin
vurig typje
pi_161948331
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ga echt niet met punten tikken hoor, dan tik ik er 2x zo lang over ;(
Dat is SAS haar favoriete smile.

Die van mij ook trouwens :P
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161948479
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:16 schreef drakin het volgende:

[..]

Vast wel wat is het ook alweer?
DSM-6 versie van autisme, maar dan net een beetje anders (en het tikt een stuk makkelijker want maar 3 letters...en sommigen vinden het woordje ASS grappig, maar dat interesseert me toch geen reet :P ).
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:17 schreef drakin het volgende:

[..]

Dat is SAS haar favoriete smile.

Die van mij ook trouwens :P
Oké, dan laat ik het lekker zo 10.gif
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:28:28 #261
370431 drakin
vurig typje
pi_161948551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

DSM-6 versie van autisme, maar dan net een beetje anders (en het tikt een stuk makkelijker want maar 3 letters...en sommigen vinden het woordje ASS grappig, maar dat interesseert me toch geen reet :P ).

[..]

Oké, dan laat ik het lekker zo [ afbeelding ]
OK volgende vraag, wat voor versie?
Dat is een nog onbekendere afkorting voor mij of ik ben die ook vergeten
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:29:14 #262
370431 drakin
vurig typje
pi_161948568
En ja volgens mij heb ik de diagnose ADD inclusief ass
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161948802
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:28 schreef drakin het volgende:

[..]

OK volgende vraag, wat voor versie?
Dat is een nog onbekendere afkorting voor mij of ik ben die ook vergeten
Autisme Spectrum Stoornis, deze heeft officieel de plaatsen van Asperger, Autisme en PDD-NOS overgenomen. De oude aanduidingen worden wel nog veel gebruikt, ergens kan het ook verhelderend werken, al is bij sommigen de keuze tussen bijvoorbeeld Asperger en PDD-NOS vrij arbitrair.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:29 schreef drakin het volgende:
En ja volgens mij heb ik de diagnose ADD inclusief ass
Idem _O-
+ nog een paar extra dingetjes, sommigen zonder diagnose (maar daar heb ik dan ook weinig last van verder).
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:51:44 #264
370431 drakin
vurig typje
pi_161948951
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Autisme Spectrum Stoornis, deze heeft officieel de plaatsen van Asperger, Autisme en PDD-NOS overgenomen. De oude aanduidingen worden wel nog veel gebruikt, ergens kan het ook verhelderend werken, al is bij sommigen de keuze tussen bijvoorbeeld Asperger en PDD-NOS vrij arbitrair.

[..]

Idem _O-
+ nog een paar extra dingetjes, sommigen zonder diagnose (maar daar heb ik dan ook weinig last van verder).
jammer, want er is toch specifiek gezegd dat ik geen autisme heb, wel een dikke reet maar geen ass dus.
Dan zal dat ass wel bij mijn zoon genoemd zijn en haal ik de boel door elkaar.
Iets wat ik steeds vaker Doe heb ik het idee.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161948990
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:51 schreef drakin het volgende:

[..]

jammer, want er is toch specifiek gezegd dat ik geen autisme heb, wel een dikke reet maar geen ass dus.
Dan zal dat ass wel bij mijn zoon genoemd zijn en haal ik de boel door elkaar.
Iets wat ik steeds vaker Doe heb ik het idee.
_O-
...
pi_161949013
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:51 schreef drakin het volgende:

[..]

jammer, want er is toch specifiek gezegd dat ik geen autisme heb, wel een dikke reet maar geen ass dus.
Dan zal dat ass wel bij mijn zoon genoemd zijn en haal ik de boel door elkaar.
Iets wat ik steeds vaker Doe heb ik het idee.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:29 schreef drakin het volgende:
En ja volgens mij heb ik de diagnose ADD inclusief ass
Doe niet zo verwarrend :(

edit:Maar even serieus, zo gaat het niet werken he?
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:58:31 #267
370431 drakin
vurig typje
pi_161949049
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]


[..]

Doe niet zo verwarrend :(

edit:Maar even serieus, zo gaat het niet werken he?
Nee, zou ik dan toch aan de medicatie moeten?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:00:35 #268
370431 drakin
vurig typje
pi_161949081
Of komt het door de hitte, kan ik ook niet goed tegen. Heb een keer 3 zonnesteken achter elkaar gehad
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161949230
ouch! O-)
...
pi_161949393
Mijn motoriek is best goed (vind ik zelf dan ;) ). Fijne motoriek niks op aan te merken en ook mijn grove motoriek is best goed, dat ik de radslag niet meer kan en niet meer op mijn kop kan staan is meer leeftijd dan motoriek vermoed ik. Ik durf het niet meer ofzo...
Het enige waar ik echt geen talent voor heb is van die beweeg activiteiten waarbij je met je handen iets anders moet doen dan je voeten. Dan moet ik zo hard nadenken, dat ik kwijt raak waar ik mee bezig ben. Vind ik ook niet leuk om te doen omdat ik me de hele tijd opgelaten voel omdat het me niet goed lukt. Is vast wel te oefenen, maar niet mijn ding.

Wat een weertje vandaag he... ruim 37 km gefietst. Grotendeels in het bos, was heerlijk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_161949555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:18 schreef Nijna het volgende:
Mijn motoriek is best goed (vind ik zelf dan ;) ). Fijne motoriek niks op aan te merken en ook mijn grove motoriek is best goed, dat ik de radslag niet meer kan en niet meer op mijn kop kan staan is meer leeftijd dan motoriek vermoed ik. Ik durf het niet meer ofzo...
Het enige waar ik echt geen talent voor heb is van die beweeg activiteiten waarbij je met je handen iets anders moet doen dan je voeten. Dan moet ik zo hard nadenken, dat ik kwijt raak waar ik mee bezig ben. Vind ik ook niet leuk om te doen omdat ik me de hele tijd opgelaten voel omdat het me niet goed lukt. Is vast wel te oefenen, maar niet mijn ding.

Wat een weertje vandaag he... ruim 37 km gefietst. Grotendeels in het bos, was heerlijk!
Hopelijk nog meer van zulke dagen, ik kan niet wachten! :)
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:26:19 #272
370431 drakin
vurig typje
pi_161949570
quote:
11s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:08 schreef sacha het volgende:
ouch! O-)
Ik werd het jaar daarna lid van dit Forum
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161953518
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hopelijk nog meer van zulke dagen, ik kan niet wachten! :)
De temperatuur blijft de komende week iig rond de 20 graden.

Het hoeft niet te warm te worden maar dat regenachtige weer van vorige week was slecht voor mijn humeur.
pi_161954916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]

De temperatuur blijft de komende week iig rond de 20 graden.

Het hoeft niet te warm te worden maar dat regenachtige weer van vorige week was slecht voor mijn humeur.
Tot nu toe was heel 2016 slecht voor m'n humeur _O- :')

Maar heb echt heel veel zin in de komende dagen *O*
Alleen wel jammer dat ik nog steeds zoveel regelen moet, heb echt zin in even wat meer relaxen :)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 10:59:20 #275
370431 drakin
vurig typje
pi_161958771
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tot nu toe was heel 2016 slecht voor m'n humeur _O- :')

Maar heb echt heel veel zin in de komende dagen *O*
Alleen wel jammer dat ik nog steeds zoveel regelen moet, heb echt zin in even wat meer relaxen :)
Ik heb het precies andersom, mijn humeur wordt minder naarmate het warmer wordt. -O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161959301
Ik kan ook slecht tegen warmte ondanks ik half bloedje ben _O-

20 graden vindt ik mooi genoeg *O*
pi_161960606
Lekker weer buiten *O*
Ik loop nu ook vrolijk in mijn zomerkleren wat mijn moeder mijn "monsteruitrusting" noemt. Ze vind het niet zo mooi haha
Met zo'n broek (maar dan in knalgroen)

En een oranje t-shirt erop.
En natuurlijk van die Jezus-slippers (savonds met sokken)

Zomer zie ik altijd als een gelegenheid om al mijn mode-bewustheid (wat ik daarvan heb :') ) uit de deur te gooien :D
Twiddel
pi_161960852
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:54 schreef summer2bird het volgende:
Lekker weer buiten *O*
Ik loop nu ook vrolijk in mijn zomerkleren wat mijn moeder mijn "monsteruitrusting" noemt. Ze vind het niet zo mooi haha
Met zo'n broek (maar dan in knalgroen)
[ afbeelding ]
En een oranje t-shirt erop.
En natuurlijk van die Jezus-slippers (savonds met sokken)

Zomer zie ik altijd als een gelegenheid om al mijn mode-bewustheid (wat ik daarvan heb :') ) uit de deur te gooien :D
Yeah! _O_

Mijn oranje t-shirt ligt helaas in de was ;(
Dus dan maar een zwarte van de Hema met gaten in m'n oksels :)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:53:24 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161961739
En hier mag het on-topicgehalte ook wel weer omhoog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161981623
Heerlijk dit soort weer, mag van mij nog wel warmer eigenlijk :)

Oefeningen met te veel nadenken begin ik niet eens aan _O-
Hoewel ik juist heel sportief ben, maar van dat hand oog coördineren raak ik in de war en daardoor gefrustreerd omdat het confronterend is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_161992713
Ik kom even binnenvallen :) Ik heb nog geen diagnose maar ben er vrij zeker van dat ik ASS heb, en ik ben van plan om binnenkort het diagnose-traject in te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door JoelBaka op 07-05-2016 21:22:30 ]
pi_161993388
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:40 schreef JoelBaka het volgende:
Ik kom even binnenvallen :) Ik heb nog geen diagnose maar ben er vrij zeker van dat ik ASS heb, en ik ben van plan om binnenkort het diagnose-traject in te gaan.

Ik reageer even op een post uit een ander topic, want dat past beter hier denk ik ;)

[..]

Nouja, het viel natuurlijk niet heel erg op anders was ik er nu niet zelf achtergekomen maar had ik de diagnose al :P Maar met name in mijn kindertijd waren er toch wel veel vrij duidelijke signalen. Pas toen ik ging puberen ben ik me heel erg gaan aanpassen.

Ik zal een paar dingen noemen, maar ik heb de laatste maanden er zoveel over zitten denken dat er vanalles in mijn hoofd zit en ik vast veel vergeet :P Oh en ik heb trouwens wel een soort geheugenverlies dus ik weet niet alles precies.

- Iedereen vond mij altijd al 'vaag'. Verder gewoon aardig (heb blijkbaar een likeability factor, geen idee waarom ben vrij saai) dus daar niet bijster veel problemen mee gehad. Maar helemaal als kind was ik erg vreemd, totaal geen idee hoe ik in sociale situaties moest doen. Ik ben gelovig opgevoed en ik weet dat ik als kind daar dus echt ontzettend vaag mee was tegenover leeftijdsgenootjes. Compleet flippen als mensen vloekten en dergelijke. Sowieso dus niet om kunnen gaan met het feit dat anderen anders opgevoed werden, ik ben ietwat 'ouderwets' opgevoed dus met name toen ik nog heel jong was zorgde dat voor verwarring.

- Ik ben ook gepest, dit was van ongeveer mijn 5e tot mijn 11e. Dat was niet een al te beste school, dus daar was 'vaag' niet oke. Ook hier weet ik dat ik soms raar deed met het pest-gebeuren, zo zag ik de pesters als een soort vrienden. Niet dus het besef hebben wat vrienden en vijanden zijn zegmaar.

- Sociale Vaardighedentraining gehad, toevallig laatst de map doorgelezen die ik gebruikte. Opmerkingen van de leiding: Ik gebruikte geen (of de verkeerde) gezichtsuitdrukkingen en ik moest meer oogcontact maken. Dit was overigens bij het JeugdRIAGG, wat ze hier uit hebben zitten vreten weet ik dus niet want hier hadden ze het kunnen weten ;)

- In groep 7 van school gewisseld, daar ging het gelukkig stukken beter. Maar ik ben daar wel selectief mutist geweest de eerste maanden, daar kwam ik pas achteraf achter. Nou is dat niet perse 'autistisch' maar wel typisch.

- Zat al sinds kleins af aan constant in mijn eigen wereldje. Ik heb een vrij extreme fantasie, is wel iets minder geworden nu ik volwassen ben maar nog steeds. Dit was overigens iets wat me heel erg anti-ASS leek, totdat ik erachter kwam dat het bij vrouwen juist wel vaak voorkomt. Een van mijn coping-mechanismes is het verzinnen van verhalen/werelden in mijn hoofd en daar dan in te duiken. Kan dan echt letterlijk in mijn eigen wereld zijn, werkt zeer effectief tegen piekeren voor het slapengaan.

- Oh en een Vp-kloof, dat is niet perse kenmerkend voor ASS maar kwam erachter dat dat wel vaker voorkomt. (Verbaal 122 v.s. Performaal 98. Dit was wel toen ik 12 was dus kan nu anders zijn, al zit de kloof er waarschijnlijk nogsteeds)

Oké, ik stop hier nu even want het wordt een giga verhaal :P Dit waren overigens vooral de dingen waarvan ik dus achteraf dacht van 'oh dat verklaart veel...' Niet perse de dingen die ervoor zorgen dat ik nu dus denk dat ik ASS heb. Als daar interesse naar is wil ik het wel vertellen, maar zoals je merkt ik ben ontzettend langdradig soms dus wees gewaarschuwd ;)
Welkom :W

Ik ga niet je hele post ontleden. Lange lappen tekst schrijven herken ik trouwens wel :P
Volgens mij moet ik gewoon schrijver gaan worden :P.
Maar wel veel herkenbaar en een aantal inkoppers.

Veel fantasie en een eigen wereldje creëren deed ik ook al (weet alleen niet of ik mijn wereldje als extreem zou mogen beschrijven), ook o.a. als coping-mechanisme of om gewoon even wat tijd te doden of als ontsnapping 'zomaar', omdat dat leuker was. Tegenwoordig sta ik wel wat meer met de voeten aan de grond (ook omdat ik niet meer zo vaak hoef te ontsnappen en de uitdaging van de wereld wel durf aan te nemen), maar ik gebruik die creatiedrift tegenwoordig vaak op andere manieren (zoals problemen oplossen (troubleshooten) of als inspiratiebron voor het uitvoeren van 1 van de vele ideeën waarmee ik beladen ben).

Gepest worden herken ik ook wel, ik heb echt zelden autisten ontmoet die dit niet overkomen is (vaak was dat pesten erg langdurig en/of extreem).

Dat likeable zijn zie ik trouwens wel vaker terug bij vrouwen met autisme, maar lees er eigenlijk nooit over dat dit een herkenningspunt zou zijn (maar ze missen tegenwoordig nog wel veel).

Zelf trouwens nooit SoVa gehad (lang verhaal). Had me wel interessant geleken. Als er iets is wat ik tijdens mijn trip door de GGZ-molen heb gemist, dan is het wel kei-harde directe eerlijke oprechte duidelijke feedback van waaruit ik goed verder kon bouwen.

Je kunt trouwens ook langere lappen tekst spoileren, dan kunnen anderen voor zichzelf beslissen of ze die willen openklappen of niet.
pi_161996507
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

Gepest worden herken ik ook wel, ik heb echt zelden autisten ontmoet die dit niet overkomen is (vaak was dat pesten erg langdurig en/of extreem).

Ik heb dit er even uit geplukt, ik ben niet gepest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik achteraf dus heel frappant vindt is dat ik eigenlijk met iedereen wel kon. Zowel de populairderen als degene die het pispaaltje waren. En als ik met die laatsten om ging werd daar ook niet raar over gedaan ofzo. Of ik heb/had gewoon een enorme plaat voor mn kop (kan ook nog).
Maar gepest gelukkig niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_161997272
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:14 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb dit er even uit geplukt, ik ben niet gepest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik achteraf dus heel frappant vindt is dat ik eigenlijk met iedereen wel kon. Zowel de populairderen als degene die het pispaaltje waren. En als ik met die laatsten om ging werd daar ook niet raar over gedaan ofzo. Of ik heb/had gewoon een enorme plaat voor mn kop (kan ook nog).
Maar gepest gelukkig niet.
Ik heb er wel een paar ontmoet die nooit gepest zijn. Die paar die ik ben tegengekomen, zijn over het algemeen gesproken ook wat beter terecht gekomen (hadden wel de standaard-issues van autisme, maar ze konden 'normaler' door het leven gaan, zonder belemmeringen zoals trauma's of slechte eigenwaarde of nog wat van die dingen).

Ik kan me er in elk geval zo uit m'n hoofd 1 herinneren die nooit gepest was en hij was met een studie bezig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162020398
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb er wel een paar ontmoet die nooit gepest zijn. Die paar die ik ben tegengekomen, zijn over het algemeen gesproken ook wat beter terecht gekomen (hadden wel de standaard-issues van autisme, maar ze konden 'normaler' door het leven gaan, zonder belemmeringen zoals trauma's of slechte eigenwaarde of nog wat van die dingen).

Ik kan me er in elk geval zo uit m'n hoofd 1 herinneren die nooit gepest was en hij was met een studie bezig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_162021015
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moderne onderwijssysteem wordt ook steeds ongeschikter voor autisten, zeker het universitaire onderwijs...terwijl juist daar, vooral op wetenschappelijk vlak, autisten heel waardevol zouden kunnen zijn.

Ik werd ook steeds overvraagd, tis een wonder dat ik überhaubt m'n VWO-diploma heb kunnen halen, maar daarna kreeg ik niks meer van de grond.

Overvraagd worden is makkelijk. Ik was vandaag bij familie en was in de middag al heel moe, maar ze konden het gewoon niet aan me zien (ik had gewoon wallen onder m'n ogen :') ).
Ik word makkelijk overschat, maar tis heel moeilijk om iedereen een goed beeld van mijn capaciteiten te geven als ze niet geloven wat ik vertel (ze zien en horen mij en denken vaak "nah, hij zal wel overdrijven/'t zal wel meevallen/hij stelt zich aal/etc enz").

Naja, ik ken mijn eigen grenzen nu ook wat beter.
pi_162023838
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

Overvraagd worden is makkelijk. Ik was vandaag bij familie en was in de middag al heel moe, maar ze konden het gewoon niet aan me zien (ik had gewoon wallen onder m'n ogen :') ).
Ik word makkelijk overschat, maar tis heel moeilijk om iedereen een goed beeld van mijn capaciteiten te geven als ze niet geloven wat ik vertel (ze zien en horen mij en denken vaak "nah, hij zal wel overdrijven/'t zal wel meevallen/hij stelt zich aal/etc enz").

Dit is ook heel herkenbaar ja... Het stomme is dat ik mezelf ook nog eens overvraag :') En de neiging heb me beter voor te doen dan ik ben. Tegen een ander zeg ik altijd dingen als 'Oh ja dat doe ik dan en dan en komt helemaal goed, geen probleem!' en vervolgens heb ik een halve mental breakdown want 'het lukt niet, ik krijg het niet optijd af, ik faal, bladiebla'. De laatste tijd probeer ik daar ook eerlijker over te zijn. Maar het voelt zo stom om te zeggen 'slecht' als iemand vraagt hoe t gaat...

Ik heb op de een of andere manier altijd heel goed de schijn dat ik alles op orde heb.

[ Bericht 42% gewijzigd door JoelBaka op 09-05-2016 09:14:39 ]
pi_162040229
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:01 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Dit is ook heel herkenbaar ja... Het stomme is dat ik mezelf ook nog eens overvraag :') En de neiging heb me beter voor te doen dan ik ben. Tegen een ander zeg ik altijd dingen als 'Oh ja dat doe ik dan en dan en komt helemaal goed, geen probleem!' en vervolgens heb ik een halve mental breakdown want 'het lukt niet, ik krijg het niet optijd af, ik faal, bladiebla'. De laatste tijd probeer ik daar ook eerlijker over te zijn. Maar het voelt zo stom om te zeggen 'slecht' als iemand vraagt hoe t gaat...

Ik heb op de een of andere manier altijd heel goed de schijn dat ik alles op orde heb.

Sorry voor late reactie, was gister een beetje overvraagd en vandaag druk bezig geweest met sociaal doen (heb bezoek, maar die is even olie in z'n auto vervangen of zo, kan ik even snel tikken :P ).

Ik had nog wel je post gelezen voor je edit.
In het begin voelt het stom, maar vanaf het moment dat ik leerde in te zien dat ik anders op dingen reageer die anderen makkelijker vinden, merk ik dat ik ook steeds 'oprechter' aangeef dat mijn accu even leeg is. De reactie verschilt wel behoorlijk van persoon tot persoon, maar als mensen mijn goeie eigenschappen kunnen waarderen, dan zullen ze helaas ook mijn minder goeie puntjes moeten kunnen leven, want die zijn inherent verbonden aan m'n voordelen.

Ik ben nou eenmaal een totaalpakketje en mensen zullen van mij moeten accepteren dat ik soms "nee" moet zeggen tegen dingen waar zijzelf geen moeite mee gehad zouden hebben.

Reageer later wel op de rest, hij is klaar met z'n auto en wil aandacht :P.

Edit:
Wat de inhoud van je (nu weggehaalde) spoiler betreft, die ervaring heb ik ook gehad. Dat ik jarenlang eigenlijk wel wist dat zo'n beetje iedereen anders was..en dan kom ik ineens mensen tegen die heel erg op mij lijken. Die kwam ik alleen nooit echt tegen, behalve dan een oude buurjongen die, na jaren bleek, waarschijnlijk ook autistisch is (nooit gediagnostiseerd).

Wat voor mij ook een probleem was, was dat ik van verreweg de meeste van die verschillen gewoon totaal niet bewust was.

Als ik iedereen iets zag doen en ik 'faalde' daarin (door m'n autisme, en falen dan in de zin van dat ik niet voldeed aan de norm), dan maakte dat mij als het ware tot een slechter persoon (ik was gewoon een sukkel, een achterblijver, of zelfs gewoon dom of dommig). Maar omdat juist door die autistische voordelen andere dingen makkelijker gingen, dan kwam dat doordat ik heel slim moest zijn en heel veel kon (terwijl ik gewoon sowieso al meer een nerd-achtig typetje was, door mijn autisme weer) en werd ik vervolgens overschat.

En het probleem hierin was dat ik mezelf probeerde te vergelijken met mensen die ergens gewoon heel anders zijn dan ik (ik spiegelde me aan de verkeerde personen, wat zij konden moest ik ook kunnen en wat ik beter deed werd niet erkent (tenzij door vrienden en leerkrachten oid)) en ik wist wel dat er dingen 'raar' waren, maar het kwam niet in me op dat het aan autisme zou kunnen liggen. Dat ik dit niet dacht, lag vooral aan het slecht-passende beeld dat in de breedte van de maatschappij over autisme heerste (en nu nog heerst).

'Standaard' was ik niet, maar autisme kon het ook niet zijn want dat beeld klopte niet (ik keek gewoon mensen aan e.d.), dus zat ik vast.

[ Bericht 27% gewijzigd door magnetronkoffie op 09-05-2016 18:59:21 ]
pi_162042343
Even indirect gerelateerd aan mijn vorige post, vonden jullie school leuk? Vonden jullie (dingen) leren leuk? Vinden jullie het leuk om dingen te snappen en echt te doorgronden?

Ik weet zelf nog dat er op school toch wel een soort mentaliteit heerste van "school is stom, dat is gewoon zo" (was op het VWO wel een stuk minder erg, maar de HAVO had al wat meer lanterfanters) en ik heb deze mentaliteit eigenlijk nooit echt gesnapt.

Ik kon uren in boeken verdwijnen, zelfs na schooltijd en eigenlijk de hele dag door, lekker kennis vergaren :).

Waarom werd al die leerstof "droog" genoemd? Ik vond het juist beter zo, lekker duidelijk en lekker tot de essentie. Wat is er zo goed aan natte lesstof? :P
pi_162044129
Ik ben even aan het meelezen en wil twee vragen stellen. Kunnen jullie paar voorbeelden geven van waarin jullie vast kwamen te zitten of evengoed zoals niet-ass'ers probeerden te doen, maar niet lukte? Als buitenstaander vind ik het moeilijk om jullie verhalen te volgen. Alhoewel, ik zelf ook de neiging heb om niet toe te geven dat dingen in mijn leven slecht gaan, vanwege trots en ijdelheid.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162044728
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:12 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben even aan het meelezen en wil twee vragen stellen. Kunnen jullie paar voorbeelden geven van waarin jullie vast kwamen te zitten of evengoed zoals niet-ass'ers probeerden te doen, maar niet lukte? Als buitenstaander vind ik het moeilijk om jullie verhalen te volgen. Alhoewel, ik zelf ook de neiging heb om niet toe te geven dat dingen in mijn leven slecht gaan, vanwege trots en ijdelheid.
Waar ik vast kwam te zitten...je bedoelt neem ik aan niet vastzitten in een lift of zo? :P
Proberen als niet-ASSer te doen is denk ik je 2e vraag?

Ik reageer later wel uitgebreider, ben best wel leeg op 't moment (drukke dagen en belangrijke dingen ook), maar bijvoorbeeld uitgaan (met daarnaast een compleet superdruk sociaal leven) zoals veel non-assers dat doen, das voor mij niet te doen en op die wijze is het voor mij niet eens leuk (oftewel ik was gewoon zelf niet leuk en ik was gewoon saai of ik deed moeilijk en nog meer van dit soort half-kwetsende (afwijzende) opmerkingen. En dat heel veel van deze opmerkingen niet eens kwetsend bedoeld waren, maakte het vooral ingewikkelder.
pi_162044866
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar ik vast kwam te zitten...je bedoelt neem ik aan niet vastzitten in een lift of zo? :P
haha, ik bedoel wat was het eerste moment dat alles te moeilijk werd en je hulp moest zoeken in de GGZ, omdat je een ASS'er bent.
quote:
Ik reageer later wel uitgebreider, ben best wel leeg op 't moment (drukke dagen en belangrijke dingen ook), maar bijvoorbeeld uitgaan (met daarnaast een compleet superdruk sociaal leven) zoals veel non-assers dat doen, das voor mij niet te doen en op die wijze is het voor mij niet eens leuk (oftewel ik was gewoon zelf niet leuk en ik was gewoon saai of ik deed moeilijk en nog meer van dit soort half-kwetsende (afwijzende) opmerkingen. En dat heel veel van deze opmerkingen niet eens kwetsend bedoeld waren, maakte het vooral ingewikkelder.
Dat is vervelend!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162045026
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

haha, ik bedoel wat was het eerste moment dat alles te moeilijk werd en je hulp moest zoekn in de GGZ, omdat je een ASS'er bent.
Ik wist niet eens dat ik een ASS'er was tot na m'n diagnose (rond m'n 30e), maar problemen had ik 20 jaar daarvoor al (begon vooral met pesten en slechte thuissituatie (dit laatste staat op zich los van autisme, maar het zijn vaak de combinaties die het hem doen)).
quote:
[..]

Dat is vervelend!
Ja

edit:
Je hebt je post ge-edit, nu klopt mijn antwoord niet meer zo goed.

edit2:
Misschien kan ik beter tot morgen wachten (moe stress zorgen slapeloos dit dat), maar vind de vragen te leuk om te laten liggen :P.
pi_162045147
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ik een ASS'er was tot na m'n diagnose (rond m'n 30e), maar problemen had ik 20 jaar daarvoor al (begon vooral met pesten en slechte thuissituatie (dit laatste staat op zich los van autisme, maar het zijn vaak de combinaties die het hem doen)).
Gewoon overprikkeling dus?
quote:
[..]

Ja

edit:
Je hebt je post ge-edit, nu klopt mijn antwoord niet meer zo goed.
Dat is niet erg, als iets onduidelijk is voor mijn, vraag ik wel door :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162045163
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
edit2:
Misschien kan ik beter tot morgen wachten (moe stress zorgen slapeloos dit dat), maar vind de vragen te leuk om te laten liggen :P.
Prima ^O^
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162045620
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gewoon overprikkeling dus?
Huh? Hoe bedoel je "gewoon overprikkeling"?

Beetje rare samenvatting, beter vraag je door over de dingen die je niet helemaal helder zijn, dat voorkomt een hoop misverstanden en voorkomt vervelendheid.

Dingen werden voor mij te moeilijk door heel veel dingen waarin alles wel 'een' rol speelde, waaronder ASS. Moeilijke thuissituatie had niets met gewoon overprikkeling te maken, mijn zusje heeft geen ASS, had geen last van jouw overprikkeling en had er ook last van (van die thuissituatie).
quote:
[..]

Dat is niet erg, als iets onduidelijk is voor mijn, vraag ik wel door :P
ow...lol :D
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Prima ^O^
Ik zie wel wannneer ik post :P.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:31:31 #297
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162046736
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:12 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ben even aan het meelezen en wil twee vragen stellen. Kunnen jullie paar voorbeelden geven van waarin jullie vast kwamen te zitten of evengoed zoals niet-ass'ers probeerden te doen, maar niet lukte?
Lastige vraag. Ik rolde het traject in als gevolg van problemen door mijn verslavingsgevoeligheid (mensen met autisme zijn verslavingsgevoelig), daarvoor had ik misschien wel door dat dingen voor mij anders werkten (zit veel in mijn hoofd) maar was nooit op zoek gegaan naar de oorzaak. In feite is het dus op mijn pad gekomen, ook omdat het tot dat moment (23 jaar dacht ik) wel 'aardig' ging gezien vanuit mijn referentiekader. Achteraf merk ik wel dat ik met mijn verslaving bepaalde prikkels zoals bijvoorbeeld stress onderdrukte. Maar ben niet helemaal door de mangel gehaald verder hoor, dus allicht is er meer. Heb gedurende een periode van een jaar 3 of 4 maanden hulp gehad.
pi_162053193
Misschien wel leuk voor hier ook, heb een effesnel-lijstje gemaakt van de voordelen van autisme (elk nadeel hep ze voordeel en zo :P ). Iemand vroeg er om.

-analytisch inzicht en gestructureerde werkhouding
-Eerlijk, open en direct zijn.
-Sterk rechtvaardigheidsgevoel.
-Ook eerlijker durven zijn ondanks sociale druk (vaak vanwege ongevoeligheid voor deze druk, deze wordt niet relevant gevonden om daarvoor op essentiële punten van mening te veranderen).
-Kunnen zeer trouw zijn.
-Minder vatbaar voor groupthink.
-Meer geneigd zich heel erg in 1 of enkele onderwerpen te verdiepen en hebben meer de neiging diep over bepaalde onderwerpen na te denken.
-Meer geneigd zich aan de regels te houden.
-Minder behoefte aan prikkels, dus ook minder nodig om prikkelverzadigd te worden.
-Gevoeliger, ook voor veranderingen en voor details.
-Lossen problemen vaak op onconventionele wijze op (meer praktisch gericht/zolang het maar werkt. Dat een oplossing minder 'sociaal aanvaardbaar' zou zijn, is minder belangrijk).
-Vaak dierenliefhebbers/natuurliefhebbers
-Hebben vaak een wat ander type humor (vaker wat absurder/meer op absurde details en minder vaak 'leedvermaak'-achtige humor).
-Vaker gericht op 1-op-1 contacten of kleinere groepjes en meer geneigd tijdens gesprekken de diepte in te willen gaan (minder oppervlakkige conversaties).

Leuk lijstje? :P
Ontbreken er wat dingen? (kan bijna niet anders dan dat ik dingen vergeten ben, maar vond deze lijst langer dan ik van tevoren verwacht had).
Zijn verder genoeg lijstjes met de nadelen, dus als mensen problemen met dit ene lijstje hebben, dan gaan ze daarmee maar ergens anders heen. Autisme ook zien als iets wat ook voordelen heeft wordt al snel door mensen gezien als iets waar men zich tegen zou moeten verzetten heb ik gemerkt, dus vandaar even deze disclaimer.
pi_162054663
Zit ik te typen, verkeerde knopje en nu is mn reactie weg, grrr.

Poging 2, ik hou het even bij onderstaande vraag ;).

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:37 schreef Mathemaat het volgende:

haha, ik bedoel wat was het eerste moment dat alles te moeilijk werd en je hulp moest zoeken in de GGZ, omdat je een ASS'er bent.
Mijn eerste stap naar de hulpverlening was een psycholoog voor mijn tandartsangst. Daarna ben ik bij ggz terecht gekomen, maar de diagnose ASS kwam pas iets van 15 jaar (en een heel traject) later...


Mooi zo'n voordelen lijstje, magnetronkoffie!
Degene die hier laatst was voor een gesprek om te kijken of zij begeleiding gaan doen, was ook erg gericht op de voordelen en dat vind ik eigenlijk wel een mooie manier om te kijken.
Want ASS heeft ook voordelen, het is de kunst om de mogelijkheden te creëren om die voordelen te kunnen gebruiken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_162056308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:10 schreef Nijna het volgende:
Zit ik te typen, verkeerde knopje en nu is mn reactie weg, grrr.

Poging 2, ik hou het even bij onderstaande vraag ;).
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Crap, had een hele lange reactie getikt (meerdere posts ook), 1 verkeerde beweging *aaaand it's gone! :D :') *
Je bent niet de enige die dat recentelijk nog is overkomen, Nijna :P -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:10 schreef Nijna het volgende:
[..]

Mijn eerste stap naar de hulpverlening was een psycholoog voor mijn tandartsangst. Daarna ben ik bij ggz terecht gekomen, maar de diagnose ASS kwam pas iets van 15 jaar (en een heel traject) later...

Mooi zo'n voordelen lijstje, magnetronkoffie!
Degene die hier laatst was voor een gesprek om te kijken of zij begeleiding gaan doen, was ook erg gericht op de voordelen en dat vind ik eigenlijk wel een mooie manier om te kijken.
Want ASS heeft ook voordelen, het is de kunst om de mogelijkheden te creëren om die voordelen te kunnen gebruiken.
Net zoals voor ieder mens! ^O^
Hulde voor je post! _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')