abonnement Unibet Coolblue
pi_160683776
Ik heb vorige week de struikroosjes gesnoeid. Het is hier geen koude omgeving, er was geen vorst overdag en de nachten zijn nog even rond het vriespunt. Rozen snoeien moet in maart/april als er geen stevige vorst meer te verwachten is. Lichte nachtvorst kunnen ze gewoon tegen.

De kleine struikrozen beginnen sinds een paar jaar aardig groot te groeien, zodat ik me nu af vraag wat daaronder op de kalende bodem gezet kan worden. Het is algemeen plantsoen met 10 cm veenpotgrond op bouwzand.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:17:15 #52
17979 MissMSX
Knightmare
pi_160687517
Oooooh, dus kan prima vandeweek aan de bak met de rozen. Even een zonnig dagje afwachten dan maar :D

Update: Ze zijn gesnoeid ^O^
Goed op de ogen en de (gewenste) vorm gelet. Sommige heel kort afgeknipt, andere iets langer gehouden. Nu duimen dat het goed gaat uitpakken.
Bij een aantal zaten er takken in elkaar verstrikt in het midden. Niet goed gesnoeid dus vorig jaar door de tuinman :P

[ Bericht 56% gewijzigd door MissMSX op 16-03-2016 11:51:07 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_160714200
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:17 schreef MissMSX het volgende:
Oooooh, dus kan prima vandeweek aan de bak met de rozen. Even een zonnig dagje afwachten dan maar :D

Update: Ze zijn gesnoeid ^O^
Goed op de ogen en de (gewenste) vorm gelet. Sommige heel kort afgeknipt, andere iets langer gehouden. Nu duimen dat het goed gaat uitpakken.
Bij een aantal zaten er takken in elkaar verstrikt in het midden. Niet goed gesnoeid dus vorig jaar door de tuinman :P
Was het wel een tuinman? Ik verdenk mijn huisbaas ervan een tuinhatende klusjesman in te zetten voor ongeregeld en onoordeelkundig plantsoenonderhoud. Waarschijnlijk krijgt hij de zwaar verouderde opdracht "zwart houden", wat dus garant staat voor woestijnvorming.
pi_160716123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Was het wel een tuinman? Ik verdenk mijn huisbaas ervan een tuinhatende klusjesman in te zetten voor ongeregeld en onoordeelkundig plantsoenonderhoud. Waarschijnlijk krijgt hij de zwaar verouderde opdracht "zwart houden", wat dus garant staat voor woestijnvorming.
Ja, echte tuinman :Y
Ik verwacht alleen niet dat hij de tijd (lees 'geld') heeft om er al te minutieus bij stil te staan. En bij 30+ rozen kan er altijd wel een foutje insluipen in zo'n geval. Denk ik dan :P

Ik heb net mijn paprika's verspeend. Spannend, ik hoop dat ze het gaan overleven.
En dan over een tijdje de pepertjes. Daar heb ik er alleen veel te veel van. Dat wordt uitdelen en wegmikken :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:58:50 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160747349
Hoe zorgen jullie er eigenlijk voor dat de grond "los" blijft?
Of is dat niet nodig? Als ik nu bijv. hark of schoffel dan schoffel ik al snel planten kapot. Natuurlijkschoffel ik planten niet om (al is dat wel lastig hier en daar) maar ik merk dat ik door flink wat wortels heen ga... Dat kan toch niet goed zijn?
Maar als ik niets doe slaat de grond dicht waardoor het minder snel water opneemt...
pi_160748391
Met een drietandsklauwtje alleen de oppervlakte een beetje loskrabben?
pi_160884003
Ik heb zo'n ding besteld.

Durf niet meer te schoffelen nu er al zo veel nieuw spul de grond uit komt, er staan ook veel te veel bollen overal. Dit is een soort mini-schoffeltje.
Misschien ook iets voor jou, bleiblei?
Als je zware grond hebt is een tuinklauw een optie misschien, dat is juist meer voor het grove werk.

Hieronder nog een dingetje dat ik van de week voor Facebook maakte :)

pi_160884283
Kan ik nu al gras gaan zaaien?? Of nog ff wachten tot ergens half april??
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:50:28 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160887759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef Bluezz het volgende:
Kan ik nu al gras gaan zaaien?? Of nog ff wachten tot ergens half april??
Volgens mij wel toch?
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:51:47 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160887785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:42 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb zo'n ding besteld.
[ afbeelding ]
Durf niet meer te schoffelen nu er al zo veel nieuw spul de grond uit komt, er staan ook veel te veel bollen overal. Dit is een soort mini-schoffeltje.
Misschien ook iets voor jou, bleiblei?
Als je zware grond hebt is een tuinklauw een optie misschien, dat is juist meer voor het grove werk.

Hieronder nog een dingetje dat ik van de week voor Facebook maakte :)

[ afbeelding ]
Oh! Goeie suggestie! Zo een klauw is te grof voor hier. Dit lijkt ideaal! Hoe heet zoiets?
pi_160888088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef Bluezz het volgende:
Kan ik nu al gras gaan zaaien?? Of nog ff wachten tot ergens half april??
Daarmee zou ik nog even wachten!
http://www.tuinpedia.nl/wanneer-gras-zaaien/

En eerst verticuteren: zwaar werk! :X

Leuke foto van al die crocussen w/
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:20:45 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160888261
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

Daarmee zou ik nog even wachten!
http://www.tuinpedia.nl/wanneer-gras-zaaien/

En eerst verticuteren: zwaar werk! :X

Leuke foto van al die crocussen w/
We hebben een vrij lichte winter gehad hé, het zit nu al vaak rond de 10 graden.
Maar goed, iets langer wachten is wel beter idd.

Wat betreft verticuteren, ik kreeg in het tuincentrum de tip, verticuteren - 2 weken wachten - kalk - 2 weken wachten - mest - 2 weken wachten en dan zaaien :P . (ik ga dus over 1 a 2 weken zaaien).
pi_160954500
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:08 schreef AnneX het volgende:

Daarmee zou ik nog even wachten!
http://www.tuinpedia.nl/wanneer-gras-zaaien/

En eerst verticuteren: zwaar werk! :X

Leuke foto van al die crocussen w/
Ja verticuteren :X Ik vraag de buurmanshooivorkdinges wel die zie ik altijd zijn matje prikken.

En ik kwam dit tegen.. ipv gras is ook wel wat toch :D O+
pi_160959475
Vandaag de verticuteermachine van schoonpa opgehaald. Dan is het heel niet zwaar *) Wat een troep kwam er af zeg :X

En op de gok toch ook maar gezaaid meteen. KWW...
pi_160959763
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja verticuteren :X Ik vraag de buurmanshooivorkdinges wel die zie ik altijd zijn matje prikken.


:s) :+
pi_160984562
:D

Inmiddels hebben we een klus op werk spot punt en el staan: Nieuwe graszoden leggen incl afgraven oude mat. *O*
Eens kijken hoeveel de verschillende klussers ervoor vragen.

Vandaag de oude bloemen en dode vertakkingen weggeknipt van 3 grote hortensia's en veel mos van het tegelpad geschraapt.
pi_160984591
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:50 schreef Bluezz het volgende:
:D

Inmiddels hebben we een klus op werk spot punt en el staan: Nieuwe graszoden leggen incl afgraven oude mat. *O*
Eens kijken hoeveel de verschillende klussers ervoor vragen.
w/
pi_160994846
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:50 schreef Bluezz het volgende:
:D

Inmiddels hebben we een klus op werk spot punt en el staan: Nieuwe graszoden leggen incl afgraven oude mat. *O*
Eens kijken hoeveel de verschillende klussers ervoor vragen.

Vandaag de oude bloemen en dode vertakkingen weggeknipt van 3 grote hortensia's en veel mos van het tegelpad geschraapt.

Hebben wij zaterdag gedaan - blad weg, hortensia's gesnoeid (spul loopt al flink uit!).
De groene aanslag op de bestrating ga ik wel te lijf als een paar dagen lang flink de zon schijnt - even inspuiten met azijn en de zon zorgt er voor dat alle groene aanslag verdwijnt ^O^

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de offerte :)
pi_160998557
1 offerte tot nu toe: 495
Tis pasen dus het zal komende week wel op gang komen. Dit is wel een echte hovenier met goeie recensies.
pi_161007749
Bluezz om hoeveel m2 gaat het?

Ik ga aankomende week denk ik verticuteren met de machine van mijn schoonvader, dan bemesten.
pi_161008556
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:50 schreef Bluezz het volgende:
1 offerte tot nu toe: 495
Tis pasen dus het zal komende week wel op gang komen. Dit is wel een echte hovenier met goeie recensies.
Inclusief aan- afvoer en de grasmatten zelf, etc?
Beetje strooien van dit en dat? :?
pi_161045196
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh! Goeie suggestie! Zo een klauw is te grof voor hier. Dit lijkt ideaal! Hoe heet zoiets?
Oeps, sorry voor de late reactie, kom niet zo veel op Fok de laatste tijd.
Het heet een schrepel.
Ze zijn wel vrij duur (rond de 30 euro), goedkoopste die ik heb kunnen vinden is deze, maar ik weet niet of zij ook in Nederland bezorgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:46 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb vorige week de struikroosjes gesnoeid. Het is hier geen koude omgeving, er was geen vorst overdag en de nachten zijn nog even rond het vriespunt. Rozen snoeien moet in maart/april als er geen stevige vorst meer te verwachten is. Lichte nachtvorst kunnen ze gewoon tegen.

De kleine struikrozen beginnen sinds een paar jaar aardig groot te groeien, zodat ik me nu af vraag wat daaronder op de kalende bodem gezet kan worden. Het is algemeen plantsoen met 10 cm veenpotgrond op bouwzand.
Ik las laatst ergens dat hoornbloem een goed plantje is voor onder rozen. Trage bodembedekker dus komt vanzelf goed zonder dat je bang hoeft te zijn voor woekeren.

Ik was gisteren bij de kweker (was jarig en mocht nieuwe rozen uitzoeken, joepie! *) ) en daar bleek dat ze alle planten op kleur hadden gezet ipv op alfabet, zoals vroeger.
Echt alles onvindbaar.
En ik maar vragen: Die abrikooskluerige roos, moet ik die bij "roze" of bij "oranje" zoeken?
En op zoek naar Ruit (Thalictrum), wat lilakleurig is, en dan een man treffen die niet weet wat lila is ;( , "is dat blauw of roze of paars", nee, dat is ertussenin zeg maar, wist hij ook niet waar hij moest zoeken, uiteindelijk zei hij maar dat 't nog te vroeg in het seizoen is, zal me niks verbazen als ze volgende keer alles gewoon weer op alfabet hebben staan, wat een waardeloos gedoe zeg.

O, nieuwe rozen: Abraham Darby (abrikooskleurige stamroos), Novalis (ook stamroos, lavendelroze), Guirlande d'Amour (wit en geurig, voor over de rozenboog) en Helena Renaissance (omdat ik zo heet, ook wit, struikroos).

[ Bericht 12% gewijzigd door Gwywen op 30-03-2016 11:36:04 ]
pi_161052802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Oeps, sorry voor de late reactie, kom niet zo veel op Fok de laatste tijd.
Het heet een schrepel.
Ze zijn wel vrij duur (rond de 30 euro), goedkoopste die ik heb kunnen vinden is deze, maar ik weet niet of zij ook in Nederland bezorgen.

[..]

Ik las laatst ergens dat hoornbloem een goed plantje is voor onder rozen. Trage bodembedekker dus komt vanzelf goed zonder dat je bang hoeft te zijn voor woekeren.

Ik was gisteren bij de kweker (was jarig en mocht nieuwe rozen uitzoeken, joepie! *) ) en daar bleek dat ze alle planten op kleur hadden gezet ipv op alfabet, zoals vroeger.
Echt alles onvindbaar.
En ik maar vragen: Die abrikooskluerige roos, moet ik die bij "roze" of bij "oranje" zoeken?
En op zoek naar Ruit (Thalictrum), wat lilakleurig is, en dan een man treffen die niet weet wat lila is ;( , "is dat blauw of roze of paars", nee, dat is ertussenin zeg maar, wist hij ook niet waar hij moest zoeken, uiteindelijk zei hij maar dat 't nog te vroeg in het seizoen is, zal me niks verbazen als ze volgende keer alles gewoon weer op alfabet hebben staan, wat een waardeloos gedoe zeg.

O, nieuwe rozen: Abraham Darby (abrikooskleurige stamroos), Novalis (ook stamroos, lavendelroze), Guirlande d'Amour (wit en geurig, voor over de rozenboog) en Helena Renaissance (omdat ik zo heet, ook wit, struikroos).

Haha, OCD-medewerker _O-

Heb je zoveel ruimte dat je al die verschillende rozen een mooi eigen plekje kan geven? Wordt het geen allegaartje?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_161062941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:39 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Haha, OCD-medewerker _O-

Heb je zoveel ruimte dat je al die verschillende rozen een mooi eigen plekje kan geven? Wordt het geen allegaartje?
Ja hoor, plek zat, woon in Duitsland, daar zijn de tuinen lekker groot. :)
pi_161063602
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

Inclusief aan- afvoer en de grasmatten zelf, etc?
Beetje strooien van dit en dat? :?
Incl. alles.
Het is 7 x 3 mtr
pi_161064504
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Incl. alles.
Het is 7 x 3 mtr
Klinkt niet gek, toch?
Onze mat is kleiner en ik weet eerlijk gezeg niet meer wat er is betaald, deels wit/ zwart.
Wat kost de boom extra? als hij toch bezig is.............. :D
pi_161064553
})

Eerst even een vakantie betalen die min of meer spontaan geboekt is en dan de grasmat *O*
pi_161065913
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:24 schreef Gwywen het volgende:[..]

Oeps, sorry voor de late reactie, kom niet zo veel op Fok de laatste tijd.
Het heet een schrepel.
Ze zijn wel vrij duur (rond de 30 euro), goedkoopste die ik heb kunnen vinden is deze, maar ik weet niet of zij ook in Nederland bezorgen.
Ik gebruik een oude vork als er in de bloempotten geharkt of geklauwd moet worden. Plamuurmes kan ook handig zijn.

quote:
[..]

Ik las laatst ergens dat hoornbloem een goed plantje is voor onder rozen. Trage bodembedekker dus komt vanzelf goed zonder dat je bang hoeft te zijn voor woekeren.
Bedankt voor de tip. In de eerste links las ik dat het woekeraars zijn, maar toen las ik dat ze andere planten als voedselconcurrent kunnen ervaren. Waarschijnlijk remt dat dus de groei.
Nu nog zien om biologische hoornbloemen te vinden.

quote:
Ik was gisteren bij de kweker (was jarig en mocht nieuwe rozen uitzoeken, joepie! *) ) en daar bleek dat ze alle planten op kleur hadden gezet ipv op alfabet, zoals vroeger.
Echt alles onvindbaar.
Dat doet me denken aan een bibliotheek waar ik gek werd. De informatieve boeken niet op groepsnummer maar op groepsplaatjes. En die plaatjes zijn plaatjes, geen pictogrammen (al worden ze wel zo genoemd). Dus moet je plaatjesrijen uit je hoofd leren om te weten of je naar links of naar rechts moet gaan. O, wat praat ik nu toch weer ouderwets. Niks links en rechts maar kriskras. Eerst zoeken welke de opvolgende kast is. En binnen de juiste groep was het alfabetisch, dus balkonplanten naast babyboeken ipv alle plantenboeken bij elkaar en alle babyboeken bij elkaar. De belleterie bleek ook verpest te kunnen worden. Niet meer op alfabet, rechtstreeks te vinden. Nee, op type. Familieromannetjes, thrillers, SF, detectives, blabla. En dat wordt dan per boek bepaald. Dus deel 1 hier en deel 2 daar... Heel anders dan een andere bibliotheek waar ik kwam en in het reactieboek schreef dat de leeshoek zo gezellig was. Kreeg nog een blij berichtje terug over altijd welkom zijn. Maar dat was wel wel lang geleden, ze zijn vast drastisch gemoderniseerd als ze tenminste nog kunnen bestaan.

quote:
En ik maar vragen: Die abrikooskluerige roos, moet ik die bij "roze" of bij "oranje" zoeken?
En op zoek naar Ruit (Thalictrum), wat lilakleurig is, en dan een man treffen die niet weet wat lila is ;( , "is dat blauw of roze of paars", nee, dat is ertussenin zeg maar, wist hij ook niet waar hij moest zoeken, uiteindelijk zei hij maar dat 't nog te vroeg in het seizoen is, zal me niks verbazen als ze volgende keer alles gewoon weer op alfabet hebben staan, wat een waardeloos gedoe zeg.
Ik heb flink geklaagd en kreeg als reactie dat het snel went. Dus maak je borst maar vast nat. Iemand heeft bepaald dat de nieuwe methode zo mooi aansluit bij hoe mensen van nu denken o.i.d.

quote:
O, nieuwe rozen: Abraham Darby (abrikooskleurige stamroos), Novalis (ook stamroos, lavendelroze), Guirlande d'Amour (wit en geurig, voor over de rozenboog) en Helena Renaissance (omdat ik zo heet, ook wit, struikroos).
Vraag me toch wel af hoe groot je tuin is, gezien de vele kleuren en soorten die je erin kwijt wil.
pi_161071512
OK, ik had dus vorige herfst wat gevonden zaden/noten in potjes op mijn balkon gestopt. Sinds kort is er een beukenootje uitgekomen en een eikel. Sta ik net te kijken en zie ik een hoop rommel: heeft een kraai ofzo mijn eikel meegenomen :( Ik hoop dat er een eik uit z'n vogelreet groeit :(

En de rest maar eens gaan beschermen tegen de vogels :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_161071583
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:36 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja hoor, plek zat, woon in Duitsland, daar zijn de tuinen lekker groot. :)
Pics *O*
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_161072470
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 01:04 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb flink geklaagd en kreeg als reactie dat het snel went. Dus maak je borst maar vast nat. Iemand heeft bepaald dat de nieuwe methode zo mooi aansluit bij hoe mensen van nu denken o.i.d.
Ben d'r bang voor inderdaad. Iemand heeft dit bedacht... en om het nog erger te maken staan de planten niet alleen op kleur, maar ook op hoogte.
Dus in plaats van dat je met je lijstje met Latijnse namen naar de kweker gaat (dat lijkt me juist waarom je naar de kweker gaat en niet naar het tuincentrum) word je geacht om daar aan te komen met "ik zoek een willekeurige plant met rode bloemen die 80 centimeter hoog wordt". ;(

quote:
Vraag me toch wel af hoe groot je tuin is, gezien de vele kleuren en soorten die je erin kwijt wil.
600-700 m2 ongeveer.
Ik moet bekennen dat de grote kavels een rol hebben gespeeld bij onze beslissing om naar Duitsland te verhuizen :@ Ons tuintje in NL was 6x9 m.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:59 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Pics *O*
U vraagt, wij draaien :)












Meer (en telkens nieuwe) foto's in mijn blog (zie link hieronder)
pi_161072732
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ben d'r bang voor inderdaad. Iemand heeft dit bedacht... en om het nog erger te maken staan de planten niet alleen op kleur, maar ook op hoogte.
Dus in plaats van dat je met je lijstje met Latijnse namen naar de kweker gaat (dat lijkt me juist waarom je naar de kweker gaat en niet naar het tuincentrum) word je geacht om daar aan te komen met "ik zoek een willekeurige plant met rode bloemen die 80 centimeter hoog wordt". ;(

[..]

600-700 m2 ongeveer.
Ik moet bekennen dat de grote kavels een rol hebben gespeeld bij onze beslissing om naar Duitsland te verhuizen :@ Ons tuintje in NL was 6x9 m.

[..]

U vraagt, wij draaien :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meer (en telkens nieuwe) foto's in mijn blog (zie link hieronder)
:o Zo jaloers! Wat een prachtige tuin O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_161072962
Gwywens tuin *O* _O_
pi_161075229
Dein schöner Garten... _O_
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:16:20 #85
102912 crv
Screwed up
pi_161077021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ben d'r bang voor inderdaad. Iemand heeft dit bedacht... en om het nog erger te maken staan de planten niet alleen op kleur, maar ook op hoogte.
Dus in plaats van dat je met je lijstje met Latijnse namen naar de kweker gaat (dat lijkt me juist waarom je naar de kweker gaat en niet naar het tuincentrum) word je geacht om daar aan te komen met "ik zoek een willekeurige plant met rode bloemen die 80 centimeter hoog wordt". ;(

[..]

600-700 m2 ongeveer.
Ik moet bekennen dat de grote kavels een rol hebben gespeeld bij onze beslissing om naar Duitsland te verhuizen :@ Ons tuintje in NL was 6x9 m.

[..]

U vraagt, wij draaien :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meer (en telkens nieuwe) foto's in mijn blog (zie link hieronder)
nice, misschien je blog maar eens raadplegen. Voorlopig hebben wij nog enkel weiland achter het huis
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_161079575
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:16 schreef crv het volgende:

[..]

nice, misschien je blog maar eens raadplegen. Voorlopig hebben wij nog enkel weiland achter het huis
Yeah...wat wil je doen in het weiland? B-)
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:37:23 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161079905
Fruitgaarde met wilde bloemen borders.
  donderdag 31 maart 2016 @ 23:17:23 #88
102912 crv
Screwed up
pi_161086412
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yeah...wat wil je doen in het weiland? B-)
ik zou wel wat wijndruiven willen planten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_161086676
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:17 schreef crv het volgende:

[..]

ik zou wel wat wijndruiven willen planten
Goed plan ^O^
De helling ligt goed toch? t.o.v. de zon...

En hoeveel m2 / strekkende meter stokken zijn nodig voor een hectolitertje, en hoeveel tijd? voordat je kunt oogsten?

De wijnkelder is al bijna klaar w/
pi_161086722
Prachtige tuin, Gwywen! _O_
pi_161090251
Sinds gisteren in bezit van huis met tuin *) Momenteel is de tuin nog niet heel interessant, 2 stukken tegels en een lapje groenige mos-paardebloemen in wording. Tegen de schuur groeit een klimhortensia die de schuur in groeit dus die moet gesnoeid. Hoe doe ik dat?
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:04:25 #92
17979 MissMSX
Knightmare
pi_161090745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:53 schreef douche-eendje het volgende:
Sinds gisteren in bezit van huis met tuin *) Momenteel is de tuin nog niet heel interessant, 2 stukken tegels en een lapje groenige mos-paardebloemen in wording. Tegen de schuur groeit een klimhortensia die de schuur in groeit dus die moet gesnoeid. Hoe doe ik dat?
Heb je hier iets aan? :)

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:07:11 #93
102912 crv
Screwed up
pi_161093750
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

Goed plan ^O^
De helling ligt goed toch? t.o.v. de zon...

En hoeveel m2 / strekkende meter stokken zijn nodig voor een hectolitertje, en hoeveel tijd? voordat je kunt oogsten?

De wijnkelder is al bijna klaar w/
Zal wel geweoon gras worden met wat fruitbomen derin denk ik....
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:10:17 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161093820
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:07 schreef crv het volgende:

[..]

Zal wel geweoon gras worden met wat fruitbomen derin denk ik....
Ja toch, paar Ribes soorten, frambozen bramen aardbeien een Prunus kers en pruim appel stoofpeer handpeer etc. Anders blijf je bezig.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:16:16 #95
102912 crv
Screwed up
pi_161093915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja toch, paar Ribes soorten, frambozen bramen aardbeien een Prunus kers en pruim appel stoofpeer handpeer etc. Anders blijf je bezig.
zoiets idd
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_161107909
quote:
Hier wordt door de tuinhatende klusjesman vroeg in de herfst de klimhortensia helemaal kaalgeknipt...
pi_161108117
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:48 schreef Gwywen het volgende:[..]

Ben d'r bang voor inderdaad. Iemand heeft dit bedacht... en om het nog erger te maken staan de planten niet alleen op kleur, maar ook op hoogte.
Dus in plaats van dat je met je lijstje met Latijnse namen naar de kweker gaat (dat lijkt me juist waarom je naar de kweker gaat en niet naar het tuincentrum) word je geacht om daar aan te komen met "ik zoek een willekeurige plant met rode bloemen die 80 centimeter hoog wordt". ;(
Ja, dat is net zo kierewiet als de nieuwe bibliotheekindeling en alleen bedoeld om een beetje snel over te komen om meer klanten te trekken. Alleen krijg je dan niet veel echt geïnteresseerde klanten meer.

quote:
[..]
600-700 m2 ongeveer. Ik moet bekennen dat de grote kavels een rol hebben gespeeld bij onze beslissing om naar Duitsland te verhuizen :@ Ons tuintje in NL was 6x9 m.
Ha, zeg ruim 20 x 30! Is dat helemaal rondom het huis? Echt geweldig om zo'n mooie tuin te hebben.
pi_161108351
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:46 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hier wordt door de tuinhatende klusjesman vroeg in de herfst de klimhortensia helemaal kaalgeknipt...
Hoe moet het dan wel? Help? :D
pi_161108386
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:02 schreef douche-eendje het volgende: [..]

Hoe moet het dan wel? Help? :D
In de herfst worden de bloemknoppen aangelegd op de jonge takken. Als je die wegknipt, dan volgend voorjaar geen bloemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 01-04-2016 23:09:04 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 08:24:46 #100
17979 MissMSX
Knightmare
pi_161112957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:46 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hier wordt door de tuinhatende klusjesman vroeg in de herfst de klimhortensia helemaal kaalgeknipt...
Is het ee groenblijvend eigenlijk? Anders is het wel zonde alles rigoureus weg te knippen :o
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')