Ik kreeg er wel een bel bij. Speciaal gestroomlijndquote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:21 schreef ambertje90 het volgende:
Je krijgt er zelfs geen bel, reflectoren in de trappers, reflector achter of in de wielen, bij.
Voldoen niet, dus van de weghalen!
En waar zat die breedtebeperking?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:05 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het even teruggezocht:
Hier begon de omleiding: https://goo.gl/maps/sAppz1gPusD2
Hier was het einde route omleiding: https://goo.gl/maps/ADo3cGt3jdE2
En hier besloot ik maar te keren en terug te rijden: https://goo.gl/maps/JuZSFaqcnPv
Bij de tweede link, tegenover de Derde Dwarsweg, daarover kwam ik aangeredenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En waar zat die breedtebeperking?
Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:34 schreef karr-1 het volgende:
Net zoals dat knipperlichten tegenwoordig ook in het optiepakket zitten en geen standaard meer zijn op elke auto. Gebruiken doen we ze toch niet.
Kreeg je de indruk dat 'ie dat expres heeft gedaan? Dan zou het niet meer irritant zijn, maar gewoon zielig.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.
Geen idee, ik vond het gewoon opvallend. Het was redelijk druk, veel vrachtwagens en elke keer als ik een vrachtwagen naderde (waar hij dan al achter reed) en ik naar links ging, knalde hij hem ervoor. De ene keer gaf hij nog richting aan en de volgende keer niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kreeg je de indruk dat 'ie dat expres heeft gedaan? Dan zou het niet meer irritant zijn, maar gewoon zielig.
Jij probeert iemand in te halen, terwijl jullie beide op een vrachtwagen afrijden?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Geen idee, ik vond het gewoon opvallend. Het was redelijk druk, veel vrachtwagens en elke keer als ik een vrachtwagen naderde (waar hij dan al achter reed) en ik naar links ging, knalde hij hem ervoor. De ene keer gaf hij nog richting aan en de volgende keer niet.
Bij de derde keer wachtte ik op de Audi die iets harder reed dan ik, als die erlangs was dan wilde ik het weer proberen, maar dan ging dus niet Later heb ik in de file ook nog een tijdje achter hem gestaan en toen wisselde hij ook steeds van baan tot hij opgerot was.
Hij hing er al achter, dat wilde ik voor zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Jij probeert iemand in te halen, terwijl jullie beide op een vrachtwagen afrijden?
Was jij dat in die witte Golf??quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.
Fixed: www.google.nl/maps/@52.05(...)h%3D0!7i13312!8i6656quote:Op zondag 13 maart 2016 12:08 schreef kiekjesdief het volgende:
Zaterdag wielerwedstrijd over de openbare weg. Politie zet het kruispunt af en de karavaan trekt voorbij. Terwijl de karavaan het kruispunt oversteekt gaat de motoragent die het verkeer stopgezet heeft weer mee om verderop weer een kruispunt te regelen.
Wachtend verkeer in de tegengestelde richting start een claxonconcert om de voorste automobilisten te bewegen om gewoon door te rijden terwijl het kruispunt nog niet vrijgegeven is. Voordat het kruispunt door de laatste motoragent is vrijgegeven is het verkeer in tegengestelde richting al aardig op gang gekomen. Er is geen gevaarlijke situatie geweest. Kruisend verkeer bleef netjes wachten. Leerzaam om te zien hoe mensen door de druk van de achterop komende toeteraars alsnog maar het kruispunt oversteken.
a) niet spiegelenquote:Op zondag 13 maart 2016 19:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vandaag op de A8... Aan het begin van de A8 komt er een rijstrook links bij vanuit de woonwijk van Assendelft. Daar reed een oranje autotje. Op het midden reed een BMW X5, die haalde iemand in. Dat oranje autotje rijdt er ongeveer naast, gooit haar knipper aan en komt naar rechts. Die BMW vol in de ankers en uitwijken, voor zover dat kon en waarschijnlijk ook toeteren. Autotje slingert terug naar links. Je moet daar ritsen, BMW is achter de auto die hij inhaalde gegaan en dat oranje ding kon naar het midden komen. De eerste invoegstroken zijn kort, maar niet zo kort dat je direct bij het zien van een auto meteen naar links moet. Je raad hem al, invoegstrook, rijdt een auto op, oranje ding flikkert hem in 1x naar links... Waardoor ik hem vol in de ankers kon gooien. Thanks. WTF doen die mensen?
C): Maar ik heb mijn toverstafje toch gebruikt? Dan ontstaat er toch op magische wijze ruimte omdat ik vind dat ik voorrang heb?quote:Op zondag 13 maart 2016 20:00 schreef Jihawti het volgende:
[..]
a) niet spiegelen
b) wel spiegelen maar geen fuck geven
c) anders, namelijk...
Ik zou in zo'n geval de neiging krijgen om rustig uit te stappen, op mijn dooie gemak naar de meriva te lopen en de bestuurder daarvan uitgebreid uitleg gaan geven waarom ik niet door reed.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zucht... Merivarijders bewijzen keer op keer dat ze 0 verkeersinzicht hebben. We rijden op een weg binnen bebouwde kom richting een rotonde. Het is druk en het verkeer stagneert telkens, we staan veel stil. Ik zie een uitrit aan rechts waar een automobilist al even staat. In plaats van snel aan te sluiten bij mijn voorganger, besluit ik een gat te laten vallen. Goed, hij staat misschien even op mijn deel omdat er nog een paar auto's uit de andere richting aan komen, maar zo lang er 20 meter verderop nog een tiental auto's stil staan kan ik mij er niet druk om maken. Terwijl ik dus dat gat laat vallen, besluit de Meriva achter mij maar te toeteren dat ik moet aansluiten. En niet omdat hij eraf moet ofzo, hij moet alleen de rotonde driekwart rond. Die rotonde waar wij gezellig met zijn allen voor stil staan en degene van rechts op staat te wachten.
Verder was ik erg zen in de auto vandaag.
Was jij dat in die bruine Opelquote:
Bij sommige pompen heeft dat ook helemaal geen zin. De volgende kan pas beginnen als de vorige heeft betaald.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb een keer in Deutschland bij een Tankstelle langs de Autobahn het gewaagd mijn auto alvast naar voren te zetten na het tanken en voor het betalen. De mevrouw achter de kassa kon het niet waarderen, om het eufemistisch uit te drukken.
En waarom zou je dat doen ook? Laat ze rustig wachten. Mensen die zoveel haast hebben zouden vroeger van huis moeten gaan ipv andere weggebruikers te lopen stressen omdat zij haast hebben. Een oud spreekwoord zegt:quote:Op zondag 13 maart 2016 23:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Bij sommige pompen heeft dat ook helemaal geen zin. De volgende kan pas beginnen als de vorige heeft betaald.
Omdat een pomp domweg 50% efficiënter is als je het op de belgische manier doet? Voorkomt bij de Bruno dat de klanten opgestapeld staan op de naast gelegen rotonde.quote:Op maandag 14 maart 2016 08:35 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
En waarom zou je dat doen ook? Laat ze rustig wachten. Mensen die zoveel haast hebben zouden vroeger van huis moeten gaan ipv andere weggebruikers te lopen stressen omdat zij haast hebben. Een oud spreekwoord zegt:
"Gebrek aan planning van jouw kant hoeft niet te leiden tot paniek aan mijn kant" (of zoiets .
Nederlanders zien seinen als agressief gedrag. Terwijl het in DLD juist een teken is zoals jij het bedoelt: pas op, ik rij een stuk harder dan jij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
Ik reed bij Arnhem de grens over, en ging gelijk naar de 220 per uur.. pff werkzaamheden, dat haalt de gemiddelde snelheid sterk omlaag als je moet kachelen met 80 per uur.
Daarna weer het gas erop, 220. 230..en uit het niets een TWINGO met geel kenteken, die hem zomaar naar links gooit om een vrachtwagen in te halen, ik moest een noodrem maken, (met een anderen Duitse auto achter mij), toen hij weer naar rechts kom heb ik gebaren gemaakt die ik maar beter hier niet neer kan zetten..
Dit is gewoon poging tot moord, ik zag al dat hij van plan was hem erop te gooien, dus ik sein 3 keer van ''blijf nog op je eigen strook'' , maar nee hoor.. een 30'er met kort blond haar en een bril....
Nederlanders kunnen echt niet anticiperen in Duitsland, op bundesstrassen waar je 100 mag, rijden ze vaak nog gewoon 80..... op de autobahn rijden wel Nederlanders gewoon lekker door, maar een gros van de verkeersdeelnemers uit NL gooit hun auto net zo makkelijk naar links als wat ze in Nederland flikken, het zijn vaak kleinere auto's zoals aygo's
Heb het idee dat Belgen ook niet zomaar hun auto naar links zwaaien, echt een Nederlands probleem lijkt het wel.
Dat is waar ik aan denk, als iemand zegt dat een Twingo uit het niets komt. Doorgaans kun je er wel vanuit gaan, dat een auto die een vrachtauto nadert, weleens zou kunnen inhalen.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Omgekeerd zie je ook Nederlanders die als een idioot gaan rijden op dat stuk "omdat het mag" en dan zelf compleet verkeerd inschatten hoe snel ze een ander naderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |