abonnement Unibet Coolblue
pi_160623679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

En die gaat nog verder stijgen denk ik. Niet dat ik maar even lekker negatief over Frans wil doen (zo lijkt het inmiddels), maar ik vind het nu gewoon opvallend hoe negatief het ontvangen wordt.

Zie deze poll (ik weet het, ESC United en dat is niet helemaal representatief, maar toch):

[ afbeelding ]
Met fanpolls moet je heel voorzichtig zijn hoor. Het zou niet voor het eerst zijn dat een liedje met veel potentieel daar wordt afgeserveerd. Maar dat zowel de jury (ja dat waren Daniel Dekker-types) als de televoting geen grote overwinning opleverden, was wel tekenend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:21:11 #152
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160623680
Toffe show! Voor het eerst live gekeken op TV. Heel blij met de winnaar, hij was me in de voorrondes al opgevallen. Misschien mag de uiteindelijke versie iets grootser geproduceerd worden maar hij heeft absoluut de sympathiefactor. Hij zal de halve finale makkelijk overleven en dan meer stemmen trekken in de finale.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_160623707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee ik ben het wel met jou en TheArt eens, hij is geen absolute topfavoriet zoals Mans was...maar het is wel een van de kandidaten voor een overwinning, al zal hij het zwaar krijgen tegen Estland, Letland en Rusland onder andere...
Rijk worden door Estland dan :+
pi_160623709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:19 schreef Majkool het volgende:
Heb ook altijd het idee dat mensen weten dat iedereen er gek van is en ie de grote favoriet is en dat ze het dan met een te negatieve insteek gaan benaderen
Da's zeker, de Poolse zanger werd in het begin ook afgemaakt in de peiling van ESC United door gefrustreerde Margaret-fans.

Afijn, ik vind de inzending van Zweden vreselijk. Zo zielloos en generiek, gemaakt om te scoren. Het fijne is dat een topfavoriet dit jaar ontbreekt.
pi_160623716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:21 schreef Strani het volgende:
Toffe show! Voor het eerst live gekeken op TV. Heel blij met de winnaar, hij was me in de voorrondes al opgevallen. Misschien mag de uiteindelijke versie iets grootser geproduceerd worden maar hij heeft absoluut de sympathiefactor. Hij zal de halve finale makkelijk overleven en dan meer stemmen trekken in de finale.
Hij zit rechtstreeks in de finale hè aangezien Zweden vorig jaar gewonnen heeft ;)
pi_160623738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee ik ben het wel met jou en TheArt eens, hij is geen absolute topfavoriet zoals Mans was...maar het is wel een van de kandidaten voor een overwinning, al zal hij het zwaar krijgen tegen Estland, Letland en Rusland onder andere...
Het is jammer dat de concurrentie niet echt meerdere potentiële winnaars heeft (zoals niveau België of Australië vorig jaar bijvoorbeeld). Maar als Rusland niet zo hoog scoort bij de jury, en dat zou dit gedateerde lied niet moeten doen, is er nog wel ruimte voor een verrassende winnaar. (Nee, niet NL of BE, maar Letland of Oekraïne ofzo).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:23:03 #157
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160623739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:22 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Da's zeker, de Poolse zanger werd in het begin ook afgemaakt in de peiling van ESC United door gefrustreerde Margaret-fans.

Afijn, ik vind de inzending van Zweden vreselijk. Zo zielloos en generiek, gemaakt om te scoren. Het fijne is dat een topfavoriet dit jaar ontbreekt.
Kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond liedjes 5, 6 en 7 juist veel meer gemaakt om te scoren. (6 vond ik wel goed trouwens).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:23:24 #158
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160623753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hij zit rechtstreeks in de finale hè aangezien Zweden vorig jaar gewonnen heeft ;)
Oh ja da's wel een nadeel. Maar goed, ik denk toch wel een goed resultaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_160623819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het is jammer dat de concurrentie niet echt meerdere potentiële winnaars heeft (zoals niveau België of Australië vorig jaar bijvoorbeeld). Maar als Rusland niet zo hoog scoort bij de jury, en dat zou dit gedateerde lied niet moeten doen, is er nog wel ruimte voor een verrassende winnaar. (Nee, niet NL of BE, maar Letland of Oekraïne ofzo).
Ik zie Frankrijk ook wel ver komen als dat live optreden in orde is. Maar inderdaad, het zou zomaar eens Letland of zelfs iets als Italië kunnen worden.
pi_160623882
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond liedjes 5, 6 en 7 juist veel meer gemaakt om te scoren. (6 vond ik wel goed trouwens).
Natuurlijk is het dat :) Ik heb de show overigens niet bekeken, maar niets kon mij bekoren van wat ik had opgezocht. Zweedse inzendingen en ik zullen niet zo gauw een gelukkig huwelijk zijn, Euphoria is daar overigens een uitzondering op en Heroes kon ik goed hebben. Ik hoop sowieso dat het nu niet alweer wint.
pi_160623900
Zweden haalde in 2010 voor het laatst de finale niet, dat lied vond ik dan weer best aardig:
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:31:44 #162
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160624000
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:27 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dat :) Ik heb de show overigens niet bekeken, maar niets kon mij bekoren van wat ik had opgezocht. Zweedse inzendingen en ik zullen niet zo gauw een gelukkig huwelijk zijn, Euphoria is daar overigens een uitzondering op en Heroes kon ik goed hebben. Ik hoop sowieso dat het nu niet alweer wint.
Euphoria vond ik weer minder, Heroes vond ik wel goed.

Ach, Scandinavie ligt altijd mijlen voor op de rest van Europa dus de kans is altijd groot dat we volgend jaar weer ergens daar zitten :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_160624179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:27 schreef Toposcoupe het volgende:
Zweden haalde in 2010 voor het laatst de finale niet, dat lied vond ik dan weer best aardig:
Deze heb ik echt nooit begrepen, ze klonk echt als een zingend schaap
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160624271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:27 schreef Toposcoupe het volgende:
Zweden haalde in 2010 voor het laatst de finale niet, dat lied vond ik dan weer best aardig:
Dat nummer vond ik nog een stuk beter dan het nummer van Frans nu en dan te weten dat ik de keuze voor Anna Bergendahl in 2010 zo kneiter onterecht vond. Het had toen al Eric Saade of Timoteij moeten worden.
pi_160624329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:27 schreef Toposcoupe het volgende:
Zweden haalde in 2010 voor het laatst de finale niet, dat lied vond ik dan weer best aardig:
Nog steeds onbegrijpelijk; prima nummer. Het was trouwens op het nippertje dat ze het niet haalden; ze werden elfde in de halve finale.

En het was een soort nationale ramp. Ik verdenk de Zweden ervan dat ze, op de datum van die beruchte halve finale, elk jaar twee minuten stilte in acht nemen. In Nederland gaan we vijf minuten na de zoveelste uitschakeling alweer over tot de orde van de dag.
pi_160624363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Euphoria vond ik weer minder, Heroes vond ik wel goed.

Ach, Scandinavie ligt altijd mijlen voor op de rest van Europa dus de kans is altijd groot dat we volgend jaar weer ergens daar zitten :)
Ik gun Zweden alle succes van de wereld. Sterker nog: ik gun het geen land méér dan Zweden. Puur vanwege de fantastische muziekcultuur daar, puur vanwege de grootste opzet van het Nationaal Songfestival en de moeite die ze doen. Zweden verdient het als geen ander.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 22:45:19 #167
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160624423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik gun Zweden alle succes van de wereld. Sterker nog: ik gun het geen land méér dan Zweden. Puur vanwege de fantastische muziekcultuur daar, puur vanwege de grootste opzet van het Nationaal Songfestival en de moeite die ze doen. Zweden verdient het als geen ander.
Helemaal mee eens :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_160624530
Mijn favoriet was Robin. Heerlijk lied en goed optreden. Denk dat Zweden het wel goed gaat doen als gastland.
~The present is all there is~
pi_160624775
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik gun Zweden alle succes van de wereld. Sterker nog: ik gun het geen land méér dan Zweden. Puur vanwege de fantastische muziekcultuur daar, puur vanwege de grootste opzet van het Nationaal Songfestival en de moeite die ze doen. Zweden verdient het als geen ander.
Ik snap zeker wat je bedoelt, al is die muziekcultuur de mijne niet. Ik kijk nooit naar de voorrondes, maar zit er verder nog wel variatie in de muziek? Ik heb de nummers uit de finale opgezocht, maar dat waren allemaal typisch Zweedse dancepopnummers gezongen door knappe dames en heren met heel veel zelfbruiner en allemaal dezelfde stylist. Ik voel het gewoon niet.

Buiten dat zou ik het geen prettige en misschien wel ongezonde ontwikkeling vinden als Zweden alweer wint, het komt de diversiteit niet ten goede. Er zijn al teveel landen die hun lied in Zweden kopen (zoals Azerbeidzjan ieder jaar) en die invloed moet niet nog groter worden. Daarnaast zijn er dan nog de landen die geïnspireerd op het Zweedse succes met dancepop komen. Dan wordt het straks een festival met 40 Engelstalige dancepopnummers, ik moet er toch niet aan denken...
pi_160624981
Denk dat Frans verder wel gaat passen in een rijtje met verkeerde inzendingen voor Zweden. Ik denk verder aan Martin Stenmarck, The Ark, Malena Ernman en Anna Bergendahl.
pi_160625062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nog steeds onbegrijpelijk; prima nummer. Het was trouwens op het nippertje dat ze het niet haalden; ze werden elfde in de halve finale.

En het was een soort nationale ramp. Ik verdenk de Zweden ervan dat ze, op de datum van die beruchte halve finale, elk jaar twee minuten stilte in acht nemen. In Nederland gaan we vijf minuten na de zoveelste uitschakeling alweer over tot de orde van de dag.
Het resultaat in 2010 zorgde ook wel voor een omslagpunt bij Melodifestivalen, waarbij het algehele niveau veel meer naar boven is getrokken. Van 2007 tot 2010 was Zweden namelijk qua resultaat echt de aansluiting met de top kwijt. Ook is de presentatie van de winnaar tijdens MF vanaf dat moment een op een doorvertaald naar het ESF-podium, waardoor er vanaf 2011 alleen maar topklasseringen zijn uitgekomen inclusief 2 overwinningen. 2013 was een kleine dissonant.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160625236
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het resultaat in 2010 zorgde ook wel voor een omslagpunt bij Melodifestivalen, waarbij het algehele niveau veel meer naar boven is getrokken. Van 2007 tot 2010 was Zweden namelijk qua resultaat echt de aansluiting met de top kwijt. Ook is de presentatie van de winnaar tijdens MF vanaf dat moment een op een doorvertaald naar het ESF-podium, waardoor er vanaf 2011 alleen maar topklasseringen zijn uitgekomen inclusief 2 overwinningen. 2013 was een kleine dissonant.
2013 was gewoon een minder jaar, al vond ik het nummer van Robin Stjernberg nog steeds wel prima. Ik was zo blij dat het niet dat vreselijk Yohio werd.
pi_160625379
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

2013 was gewoon een minder jaar, al vond ik het nummer van Robin Stjernberg nog steeds wel prima. Ik was zo blij dat het niet dat vreselijk Yohio werd.
Eens op beide punten, en You was niet eens heel erg slecht, en het scoorde ook bij de internationale jury's erg goed. De televoters zagen het minder in hem zitten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160625700
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat nummer vond ik nog een stuk beter dan het nummer van Frans nu en dan te weten dat ik de keuze voor Anna Bergendahl in 2010 zo kneiter onterecht vond. Het had toen al Eric Saade of Timoteij moeten worden.
Nummer van Frans is wel veel catchier.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160626529
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:22 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nummer van Frans is wel veel catchier.
Je bedoelt "meer catchy and release" :P Het is geen letterlijke kopie maar alweer in de variant 'de songwriter had het nummer vast aan staan op de radio' :P
pi_160627192
~The present is all there is~
pi_160627476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:47 schreef Denise2016 het volgende:

[..]

Je bedoelt "meer catchy and release" :P Het is geen letterlijke kopie maar alweer in de variant 'de songwriter had het nummer vast aan staan op de radio' :P
Oké, plagiaatbeschuldigingen vind ik meestal buitengewoon vergezocht, maar hier... Buiten dat vind ik de versie van Matt Simons veel prettiger in het gehoor liggen. Ik las op ESC United dat Frans klinkt alsof hij met een aardappel in zijn mond zingt. Vond ik wel een treffende vergelijking :) Het werkt op mijn zenuwen.
pi_160627487
quote:
Je kunt in elk geval niet zeggen dat die man niet in z'n werk opgaat.
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 02:24:16 #179
375570 crew  Cyan9
pi_160628498

Nou, dit vind ik dan weer helemaal niks.
Ik ben wel verbaasd over het aantal dislikes onder de video. :o
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160629609
Overigens had het nummer "Human" de stem van de jury gewonnen: 89 punten, één punt meer dan Frans. De jury bestond uit buitenlanders. Geen enkel land gaf Human zo weinig punten als Nederland. Zegt wel weer alles over de verrotte muzieksmaak in dit land.

Frans heeft de televoting ruim gewonnen, op gepaste afstand gevolgd door Wiktoria.
ZIe hier: https://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_2016
pi_160629853
Live versie heeft veel meer impact dan die videoclip, raar dat ze die niet gewoon hebben laten uploaden
pi_160630034
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:55 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens had het nummer "Human" de stem van de jury gewonnen: 89 punten, één punt meer dan Frans. De jury bestond uit buitenlanders. Geen enkel land gaf Human zo weinig punten als Nederland. Zegt wel weer alles over de verrotte muzieksmaak in dit land.

Frans heeft de televoting ruim gewonnen, op gepaste afstand gevolgd door Wiktoria.
ZIe hier: https://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_2016
Om die reden ben ik ook tegen een NF voor Nederland.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 09:49:45 #183
368283 ato
pi_160630129
Wel een leuk liedje hoor, komt wat onbevangen over.

Ik vond toch Molly en Ace ook goed,
Life can be a bitch, so like it..
pi_160630445
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:55 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens had het nummer "Human" de stem van de jury gewonnen: 89 punten, één punt meer dan Frans. De jury bestond uit buitenlanders. Geen enkel land gaf Human zo weinig punten als Nederland. Zegt wel weer alles over de verrotte muzieksmaak in dit land.
En twaalf punten naar Ace Wilder. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160630775
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:55 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens had het nummer "Human" de stem van de jury gewonnen: 89 punten, één punt meer dan Frans. De jury bestond uit buitenlanders. Geen enkel land gaf Human zo weinig punten als Nederland. Zegt wel weer alles over de verrotte muzieksmaak in dit land.

Frans heeft de televoting ruim gewonnen, op gepaste afstand gevolgd door Wiktoria.
ZIe hier: https://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_2016
'In dit land' gaat wat ver om dat zo te stellen. Ons enige jurylid was Daniel Dekker. De man die ooit dacht dat Vader Abraham de aangewezen persoon is om in de 21e eeuw een winnend songfestivalliedje te schrijven.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160631532
Er zaten toch wel wat meer mensen in die jury dan enkel Daniel Dekker?

Maar in Nederland denken wij bij een jury aan de Tatjana's voor de oostbloksmaak en Johnny Logan, de Carlo's, Gordon's en Cornald's omdat ze lekker in de jaren 80 en 90 zijn blijven hangen, dan kun je
inderdaad maar beter geen jury nemen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 11:37:20 #187
375570 crew  Cyan9
pi_160631656
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

En twaalf punten naar Ace Wilder. :')
Dat vind ik dan weer een hele goede beslissing. *O*
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160632225
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Er zaten toch wel wat meer mensen in die jury dan enkel Daniel Dekker?
Geen idee, daar wordt altijd nogal vaag over gedaan. In vorige edities hadden sommige van die 'internationale' vakjury's zelfs een Zweedse acteur als spokesman.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 13 maart 2016 @ 12:22:01 #189
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_160632472
Liedje zit vandaag wel in m'n kop trouwens, best catchy :)

En ik ben ook nog heel blij dat ik Maja Keuc weer eens op TV heb mogen zien O+
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 maart 2016 @ 12:28:15 #190
163650 Greys
pi_160632596
Dit gaat knetterhoog eindigen. Want mega catchy, je zingt het binnen 10 sec mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160632597
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 00:26 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Oké, plagiaatbeschuldigingen vind ik meestal buitengewoon vergezocht, maar hier... Buiten dat vind ik de versie van Matt Simons veel prettiger in het gehoor liggen. Ik las op ESC United dat Frans klinkt alsof hij met een aardappel in zijn mond zingt. Vond ik wel een treffende vergelijking :) Het werkt op mijn zenuwen.
Ik begin ondertussen door te krijgen hoe Zweden toch elke keer successen behaald. Ze pakken een succesvol nummer in Europa, veranderen nét even een paar tonen, en je hebt een hit die al redelijk goed in het gehoor ligt van het publiek :D
pi_160632603
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2016 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt in elk geval niet zeggen dat die man niet in z'n werk opgaat.
_O- _O- _O-
pi_160632713
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:28 schreef Greys het volgende:
Dit gaat knetterhoog eindigen. Want mega catchy, je zingt het binnen 10 sec mee.
Zou wel tof zijn, want dan krijgen we niet meer het gejengel van "je moet gek en hysterisch doen om het esf te winnen". Frans staat daar gewoon in z'n zondagse hangkloffie.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160633090
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:28 schreef Denise2016 het volgende:

[..]

Ik begin ondertussen door te krijgen hoe Zweden toch elke keer successen behaald. Ze pakken een succesvol nummer in Europa, veranderen nét even een paar tonen, en je hebt een hit die al redelijk goed in het gehoor ligt van het publiek :D
Tot zover de baanbrekende bijdrages van Zweden :P
  zondag 13 maart 2016 @ 13:11:51 #195
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160633600
Ik vond het voor de rest wel leuk om het stemsysteem aan het werk te zien dat vanaf dit jaar ook op het festival zelf zal worden gebruikt. Het bleef wel lekker spannend - met Oscar Zia op één punt voorsprong na de jury's (had ook gewoon moeten winnen), en Ace eigenlijk ook nog op een afstand die perfect in te halen viel.

Ook leuk om te weten dat "Human" en "Don't Worry", de nummer twee en drie, de enige inzendingen zijn die van iedere jury wel punten hebben gekregen, terwijl Frans van twee landen gewoon helemaal niets kreeg. Die landen gaven hun twaalf punten dan weer aan Oscar Zia en Ace Wilder. Die vond ik zelf ook gewoon allebei een stuk leuker om op het podium te zien. Nummers waar je een beetje voor kan hypen, met Frans denk ik vooral "ja, da's niet onaangenaam om naar te luisteren", maar ik word er ook niet warm van.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:14:04 #196
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_160633651
Net klaar met terugkijken. Mooie show weer *O* 32.000 man in het publiek _O_
En Frans kon niet verliezen eigenlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_160640443
Gisteren voor het eerst Melodifestivalen live meegekeken. Ik vond het zeker heel erg leuk; volgend jaar ben ik echt van plan om vanaf het begin te kijken. Zo mooi om te zien hoeveel tijd en moeite erin wordt gestopt en hoe serieus de Zweden het nemen.
De beste heeft wat mij betreft gewonnen, maar ik ben er ook niet helemaal wild van. Het nummer sukkelt op een gegeven moment een beetje in; op een gegeven moment heb je het allemaal wel gehoord. Toch zie ik opnieuw een mooi resultaat voor Zweden, al zit een tweede winst op rij er denk ik niet in.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160641179
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]

'In dit land' gaat wat ver om dat zo te stellen. Ons enige jurylid was Daniel Dekker. De man die ooit dacht dat Vader Abraham de aangewezen persoon is om in de 21e eeuw een winnend songfestivalliedje te schrijven.
Kan die man zo onderhand niet van Radio 2 naar Radio 5 worden verbannen? :N
pi_160642696
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]

'In dit land' gaat wat ver om dat zo te stellen. Ons enige jurylid was Daniel Dekker. De man die ooit dacht dat Vader Abraham de aangewezen persoon is om in de 21e eeuw een winnend songfestivalliedje te schrijven.
Wij zijn veel te veel gefixeerd op winnen. En daarom sturen we steeds liedjes waarvan wij - met onze conservatieve, zo niet verrotte muzieksmaak - denken dat ze gaan winnen. Met ons volle verstand hebben we onder meer Treble, Sieneke en Joan Franka gestuurd, waarbij velen in dit land oprecht dachten dat we iets goeds stuurden.

In het Nederland-topic ben ik net maar weer eens van leer getrokken, zoals eigenlijk elk jaar. Zie hier. Ik checkte even wie Birds ook alweer schreven en produceerden voor Anouk - twee Zweden ! - en zag op Wikipedia dit:

quote:
"Birds" is a song recorded by Dutch singer Anouk, released as the first single from her eighth studio album Sad Singalong Songs (2013). The song was written by Anouk Teeuwe and composed by Tore Johansson, Martin Gjerstad and Anouk Teeuwe. It is best known as the Netherlands' entry to the Eurovision Song Contest 2013 held in Malmö, Sweden.[1] The song competed in the first semi-final on 14 May 2013 for and managed to qualify for a spot in the final on 18 May 2013, the Netherlands' first qualification in 9 years, where Anouk achieved 9th place in a field of 39; the best result for the Netherlands since the 1999 competition.
Bron: Engelstalige Wikipedia

quote:
Birds is een lied gezongen door Anouk. Het is een ballade en is de Nederlandse inzending voor het Eurovisiesongfestival 2013 in Malmö, Zweden. Birds werd intern gekozen en gepresenteerd op 11 maart 2013.[1][2] Met dit nummer is het Anouk gelukt de 9de plaats in de finale te halen van het Eurovisiesongfestival, na een zesde plaats in de eerste halve finale. Sinds 2004 waren de Nederlandse inzendingen hier niet meer in geslaagd. Het nummer staat op Anouks achtste studioalbum Sad Singalong Songs. Een poosje tijdens het Eurovisiesongfestival heeft het nummer op nummer een gestaan in de iTunes Store. Op 18 mei 2013, de dag waarop Anouk Nederland vertegenwoordigde in de finale van het Songfestival, steeg het naar de eerste plaats van de Single Top 100.
Bron: Nederlandstalige Wikipedia

Dit zijn de intro-tekstjes in het Engels en Nederlands op Wikipedia. Het zegt eigenlijk alles al. De Engelse tekst begint eerst met de credits voor de schrijvers / componisten, de Nederlandse tekst begint meteen over resultaten.

Nu heb ik niks tegen resultaten hoor, maar wat Nederland wil, is met minimale inspanning maximaal resultaat. Soms heb je een toevalstreffer, maar tot nu toe is het vaker mis dan goed gegaan. In Zweden leveren zie de inspanning wél. In Zweden kennen ze een rijke muziekcultuur en krioelt het van de goede pop-producers. Het Nationaal Songfestival is er één groot feest, waar tientallen artiesten aan meedoen. En guess what: die voelen zich daar niet te groot voor, maar ze vinden het prachtig.
pi_160643030
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:11 schreef bogtrotter het volgende:
Ik vond het voor de rest wel leuk om het stemsysteem aan het werk te zien dat vanaf dit jaar ook op het festival zelf zal worden gebruikt. Het bleef wel lekker spannend - met Oscar Zia op één punt voorsprong na de jury's (had ook gewoon moeten winnen), en Ace eigenlijk ook nog op een afstand die perfect in te halen viel.

Ook leuk om te weten dat "Human" en "Don't Worry", de nummer twee en drie, de enige inzendingen zijn die van iedere jury wel punten hebben gekregen, terwijl Frans van twee landen gewoon helemaal niets kreeg. Die landen gaven hun twaalf punten dan weer aan Oscar Zia en Ace Wilder. Die vond ik zelf ook gewoon allebei een stuk leuker om op het podium te zien. Nummers waar je een beetje voor kan hypen, met Frans denk ik vooral "ja, da's niet onaangenaam om naar te luisteren", maar ik word er ook niet warm van.
Je post is in één woord samen te vatten: luxeproblemen. Een prettiger positie kan bijna niet. Ik zit zelf in een band en we zijn nogal productief qua nummers schrijven. We hebben er zoveel dat we inderdaad ook een luxeprobleem hebben. Is een prettig gevoel, kan ik je verzekeren.

In de Zweedse finale stonden gisteren zeker 4-5 nummers waarmee Zweden prima naar het Songfestival had gekund. Je noemt er hierboven een paar, maar je vergeet ook nog Wiktoria.

Het feit dat wij hier bezig zijn met de nationale voorrondes van Zweden en het feit dat we hier uitgebreid discussiëren over 4-5 nummers die allemaal hadden moeten / kunnen winnen, zegt eigenlijk alles al.

En in hoeverre zijn de verliezers eigenlijk verliezers? Hun nummers zijn op Spotify in een paar weken tijd miljoenen keren beluisterd. Verschillende van deze nummers hebben internationaal appeal en zouden best eens hits kunnen worden, ook buiten Zweden. Als dat is wat je NSF oplevert - 4-5 topnummers, een succesvol Songfestival-nummer en minstens één internationale hit - dan doe je het als land heel erg goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')