abonnement Unibet Coolblue
pi_160410067
Graag wil ik het een en ander bestellen bij online shops als het gaat om kleding, ik doe dit nooit want ik wil liever passen voordat ik een aankoop doe.

Nu zie ik diverse kleding bij Zalando wat mij wel wat lijkt. Echter kan het zo maar zijn dat ik 6 stuks wil passen (van diverse kledingstukken) en dat maar 1 of 2 kledingstukken mij echt wat lijken (net zoals wanneer ik ga passen in een normale fysieke winkel).

Maar is het niet veel gedoe met het retourneren en geld terug krijgen?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:35:10 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_160410131
Bij zalando gaat dat prima. Ik weet niet aan wat voor gedoe jij zit te denken?
pi_160410158
Retourneren is een kwestie van de retourzending aanmelden via Zalando en daarna naar het postkantoor brengen.

De creditering had ik volgens mij binnen een week.
pi_160410221
Als je het snel past en binnen een week nog terug stuurt dan hoef je alleen te betalen voor wat je houdt. Wel op rekening bestellen dan!
pi_160410544
Is gewoon Wet Koop op Afstand
pi_160410962
Ik ben erg tevreden over Zalando wat dat betreft. Ik kijk meestal wel goed naar de maten en lees de reviews over hoe die uitvallen, zodat ik het aantal te passen items kan beperken tot 3 of 4. Ze hebben het retourneren gemakkelijk gemaakt en ze betalen terug zoals ze beloven en doorgaans een stuk sneller.

Mijn enige puntje van kritiek is dat niet voorspelbaar is of je vooraf of achteraf moet betalen. Ik had al heel vaak gehad dat ik voor een paar honderd euro opgestuurd kreeg en dan pas achteraf de items die ik hield betaalde, en opeens moest ik vooraf honderden euro's betalen. Ik wist niet waar ik dat aan verdiend had, want er waren nooit problemen geweest. Maar goed, ik kon me ook wel wat voorstellen bij hun risico's en zij vertrouwden mij en nu moest ik hen vertrouwen. Dat vertrouwen is nooit beschaamd. Ze hebben dat gewoon netjes geregeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160411181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben erg tevreden over Zalando wat dat betreft. Ik kijk meestal wel goed naar de maten en lees de reviews over hoe die uitvallen, zodat ik het aantal te passen items kan beperken tot 3 of 4. Ze hebben het retourneren gemakkelijk gemaakt en ze betalen terug zoals ze beloven en doorgaans een stuk sneller.

Mijn enige puntje van kritiek is dat niet voorspelbaar is of je vooraf of achteraf moet betalen. Ik had al heel vaak gehad dat ik voor een paar honderd euro opgestuurd kreeg en dan pas achteraf de items die ik hield betaalde, en opeens moest ik vooraf honderden euro's betalen. Ik wist niet waar ik dat aan verdiend had, want er waren nooit problemen geweest. Maar goed, ik kon me ook wel wat voorstellen bij hun risico's en zij vertrouwden mij en nu moest ik hen vertrouwen. Dat vertrouwen is nooit beschaamd. Ze hebben dat gewoon netjes geregeld.
Ik betaal liever voor wat ik uiteindelijk wil houden, ipv direct alles te betalen. Dat is nu dus eigenlijk nog mijn grootste bezwaar om online te shoppen. Ik snap dat die keuze er dus niet is?
pi_160411406
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik betaal liever voor wat ik uiteindelijk wil houden, ipv direct alles te betalen. Dat is nu dus eigenlijk nog mijn grootste bezwaar om online te shoppen. Ik snap dat die keuze er dus niet is?
Nee, je weet pas of je moet voorschieten als je bestelt. Op zich zou het wel handig kunnen zijn om dat te weten voordat je je bestelling plaatst, maar ik snap hen ook wel. Dan krijg je dat mensen meer gaan bestellen dan waarvoor ze geld op hun rekening hebben en als je dat bij 1000 mensen doet dan heb je 30 incassotrajecten. Als je al het geld dan al terugkrijgt komen daar behoorlijke kosten voor de klant bij, en dat zijn dusdanig onaangename afwikkelingen dat het nooit positief uitpakt voor de reputatie van Zalando.

Maar de bestelling is keurig vastgelegd en je hebt alle bewijs in je mailbox plus het bonnetje van het postkantoor, mocht het fout gaan. Maar zoals ik al aangaf is die service gewoon goed georganiseerd en is het voorspelbaar wanneer je je geld weer op je rekening hebt. Het zou alleen lastig kunnen zijn als je niet zoveel marge op je betaalrekening hebt, maar door die snelheid en voorspelbaarheid kun je dat natuurlijk ook goed plannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:54:28 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_160411599
Erg tevreden over zalando, snel binnen en de retouren worden heel snel verwerkt in vergelijking tot andere webshops. Ik weet niet hoe het zit met het betalen, maar ik denk dat ze misschien hetzelfde hanteren als H&M... in het begin kon ik alleen via ideal betalen en nu achteraf ongeacht merk, dus waarschijnlijk hoe vaker je besteld (en op tijd betaald) hoe meer krediet je krijgt om achteraf te kunnen betalen? Dit gaat bij een aantal webshops op deze manier.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:54:53 #10
16715 Mylene
*schatje*
pi_160411607
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik betaal liever voor wat ik uiteindelijk wil houden, ipv direct alles te betalen. Dat is nu dus eigenlijk nog mijn grootste bezwaar om online te shoppen. Ik snap dat die keuze er dus niet is?
Je moet krediet opbouwen, een kleine bestelling plaatsen, kijken of je achteraf mag betalen en dat dan binnen 14 dagen doen. En dan mag je snel voor 100 tot 300 euro bestellen. Tenminste, zo werkte het bij mij. Bij H&M hanteren ze dezelfde methode.
pi_160411709
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je moet krediet opbouwen, een kleine bestelling plaatsen, kijken of je achteraf mag betalen en dat dan binnen 14 dagen doen. En dan mag je snel voor 100 tot 300 euro bestellen. Tenminste, zo werkte het bij mij. Bij H&M hanteren ze dezelfde methode.
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik had daar dus ook als uitstekende betaler en snelle terugzender geregistreerd moeten staan, maar plotseling moest ik vooraf betalen. Dat staat ook op hun site, ze gebruiken daar een of ander programmaatje voor wat het onvoorspelbaar maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160412819
Zalando gaat altijd goed, nooit problemen mee gehad om mijn geld terug te krijgen als iets
retour ging.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:00:01 #13
358862 Nyan
Mea Culpa
pi_160453063
Inderdaad goede ervaringen met Zalando. Alhoewel ik het soms lang vond duren voordat retouren verwerkt werden. Overigens leek het bij mij wel verschil te geven of ik 1 ding of 4 dingen retour stuurde. 1 Ding werd sneller verwerkt als 4 dingen in dezelfde zending. Klopt dat?
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:46:14 #14
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_160555586
Haha, lees nu dat je dus een good-name moet opbouwen bij zalando. Ik bestel altijd voor rond de 400 euro. En stuur dan 300 terug. Ik moet altijd voorschieten... Maar ik ben denk niet de snelste en is voor hun wel lekker qua rente vangen, althans dat beredeneerde ik dan zo...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')