abonnement Unibet Coolblue
pi_160406799
Ik zit momenteel in de procedure voor de functie van junior HR-consultant bij een groot uitzendbureau. Ik heb nu 1 gesprek gehad wat positief is afgelopen. Morgen heb ik een assessment. Als dit positief is zal nog 1 gesprek volgen om vervolgens aangenomen te kunnen worden.

Voor het assessment maak ik me weinig zorgen. Ik ga er van uit dat het resultaat positief wordt en dat ik op tweede gesprek kan. Dan zal ook gesproken worden over het salaris. Ik heb tot op heden ervaring als autoverkoper. Wel commercieel/adviserend dus, maar niet in de uitzendbranche. Wat is een reëel startsalaris voor een junior HR-consultant? Er is al aangegeven dat er geen provisiesysteem van toepassing is (dus gewoon een vast salaris) en als junior nog geen leaseauto.
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Commerciële economie
pi_160406826
Tussen de 2100 en 2350 bruto lijkt me zo.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160408869
Wat het naar mijn mening zou moeten zijn gezien de functie en ervaring: 1900-2100 bruto.

Het klinkt leuk, HR consultant, maar, en dat is niet lullig bedoeld, het is gewoon een iets betere vorm van colportage.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 07:44:18 ]
pi_160416548
Rond de 2100 lijkt me dus wel reëel om te vragen. Bedankt!
pi_160444491
Is het als hr consultant niet de bedeoeling dat je advies geeft hieveel iemand moet verdienen?
pi_160448978
Consultant is toch gewoon hetzelfde als een intercedent ?
Dus dan ben je jr. intercedent als ik het goed begrijp
Wat zijn de werkzaamheden ongeveer en hoeveel jaren aan werkervaring heb je?

Antwoord op je vraag: 2000 bruto kun je vragen, maar wellicht zit je dan al aan de hoge kant.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160449186
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Consultant is toch gewoon hetzelfde als een intercedent ?
Dus dan ben je jr. intercedent als ik het goed begrijp
Wat zijn de werkzaamheden ongeveer en hoeveel jaren aan werkervaring heb je?

Antwoord op je vraag: 2000 bruto kun je vragen, maar wellicht zit je dan al aan de hoge kant.
Qua verantwoordelijkheid zit junior consultant tussen intercedent en senior consultant in. Uiteraard het werven van opdrachtgevers en kandidaten, salarisadministratie, etc. (taken die ook een intercedent doet). Verder hoort presentaties en voorlichtingen geven op bijv. scholen, rondleidingen geven door bedrijven, etc. ook tot mijn taken. Het is dus iets uitgebreider dan een gewone intercedent.
pi_160454739
Alles wat je beschrijft doet een intercedent doorgaans ook. Presentaties incidenteel, maar dat zal bij jou niet anders zijn. Ik gok zo tussen de 1800 en 2000 euro bruto.

Wat verdiende je als auto verkoper? Dat kan je ook gebruiken in de onderhandelingen mits ze je graag willen. Als je wisselt van baan dan kan je doorgaans wel een forse stap maken qua salaris. Ik verdien nu 2100 bruto als intercedent, maar ik kon meer verdienen als ik zou overstappen naar een ander bedrijf. Werkplezier gaat voor geld bij mij. Tenminste, dat is een waardevolle les die ik heb geleerd. Focus je dus niet puur en alleen op het geld als de functie/bedrijf je interesseert.
pi_160455494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Alles wat je beschrijft doet een intercedent doorgaans ook. Presentaties incidenteel, maar dat zal bij jou niet anders zijn. Ik gok zo tussen de 1800 en 2000 euro bruto.

Wat verdiende je als auto verkoper? Dat kan je ook gebruiken in de onderhandelingen mits ze je graag willen. Als je wisselt van baan dan kan je doorgaans wel een forse stap maken qua salaris. Ik verdien nu 2100 bruto als intercedent, maar ik kon meer verdienen als ik zou overstappen naar een ander bedrijf. Werkplezier gaat voor geld bij mij. Tenminste, dat is een waardevolle les die ik heb geleerd. Focus je dus niet puur en alleen op het geld als de functie/bedrijf je interesseert.
Als autoverkoper verdiende ik ¤1600,- bruto excl. provisie. Nu moet ik wel zeggen dat de autobranche geen vetpot is in vergelijking met veel andere branches. Als junior consultant zal ik hoe dan ook meer gaan verdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DistrictZuyd op 06-03-2016 00:52:31 ]
pi_160465288
Ik neem aan dat je het nog niet over het salaris hebt gehad? Vaak is het wel zo dat bij de wat grotere bedrijven dat de salarissen vast liggen en doorgaans weinig ruimte voor onderhandelingen. Tenzij zij jou hebben gevonden en niet andersom, dat is ook 1 van de redenen dat ik mijn Linkedin goed onderhoud.

Werk je op dit moment nog? Als het een bedrag is rond de 2k dan is dat wel een mooi begin. Het is wel een redelijk brede functie waar je - met wat jaren werkervaring - vele kanten kan opgaan.
pi_160486819
Uitslag van het assessment is bekend. Ik mag morgen op tweede gesprek om te kijken of we tot samenwerking over kunnen gaan. Ben benieuwd wat er morgen uit komt en wat dan het salaris zal worden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')