abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160406311
quote:
Zoektocht stopgezet
De zoektocht naar de vermiste Nederlandse (21) in Oeganda is stopgezet. De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.

Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is
woordvoerder Buitenlandse Zaken
Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken aan het AD. ,,Er is 9 dagen intensief gezocht, maar helaas zonder succes. Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is."

De 21-jarige geneeskundestudente uit Amsterdam verdween op 28 oktober in Murchison Falls National Park, het beroemdste wildpark van Oeganda. Ze was daar met drie vriendinnen. Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug.

Drone
De afgelopen dagen hebben drie Nederlandse agenten geholpen bij de zoektocht naar de vrouw. Daarbij werd ook een Nederlandse drone ingezet. De Oegandese politie zocht onder meer met duikers en een helikopter naar de studente. ,,De Nederlandse agenten zijn ervan overtuigd dat alles is gedaan om haar te vinden", zegt de woordvoerder van Buitenlandse Zaken.

Pas als een nieuw spoor wordt gevonden in het park, zal de grootscheepse zoektocht worden hervat. Tot die tijd wordt er nog wel forensisch onderzoek gedaan in Oeganda, onder meer naar sporen die zijn aangetroffen op enkele gevonden kledingstukken van de Nederlandse.

Onduidelijk
Wat er met de vrouw is gebeurd, is totaal onduidelijk. Eerder sprak een lokale politiecommandant het vermoeden uit dat ze in het water was gevallen en verdronken. Ook zou ze het slachtoffer kunnen zijn geworden van wilde dieren. In Murchison Falls National Park leven veel krokodillen en nijlpaarden.
UPDATE :
Search for missing Dutch tourist enters day 7

http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html

UPDATE: Zoektocht vermiste studente (21) in Oeganda afgeblazen LINK

Update er komt een nieuwe zoektocht

De ouders van Sophia Koetsier geven niet op. Zij willen alles doen wat menselijk mogelijk is in de zoektocht naar hun dochter die eind oktober verdween in een natuurpark in Oeganda. Er staat een team klaar om af te reizen. De stichting 'Find Sophia' moet een en ander helpen financieren.

http://www.rtllatenight.n(...)er_het_is_de_nachtm/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160406349
En alweer heb je een idee. Maar nooit iets werkelijks.
pi_160406512
Ik neem jou ooit mee op safari. Gewoon om te laten zien hoe moeilijk het werkelijke leven is.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:02:43 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160406630
Ik weet niet waarom er toch weer een nieuw deel geopend is, terwijl er geen nieuws is.
Een herhaling van zetten is iig niet nodig, en zelf "nieuws" creëren met allerlei spannende mogelijke eventueel misschien scenario's ook niet.

Al die speculaties over de ouders van het meisje uit de eerste topics zijn inmiddels bewezen onjuist gebleken.
Ergo: Als dit weer een berg speculaties wordt terwijl er geen nieuws is dan gaat het dicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160406669
maar wel erg hoor. wat zou er met haar gebeurd kunnen zijn?
pi_160406704
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:04 schreef matthias24 het volgende:
maar wel erg hoor. wat zou er met haar gebeurd kunnen zijn?
Slangen.
pi_160406751
SophiaKoetsier is al 4 maanden vermist in Oeganda. Familie is ten einde raad en vraagt om hulp

04.10
http://www.npo.nl/goedemo(...)035/POMS_WNL_3415394
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160406752
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Slangen.
ik zou het echt niet weten hoor. maar wat eng eigenlijk! ik bedoel je maakt ff een korte wandeling en opeens word je vermist en keer je niet meer terug. er moet dan toch wel iets ergs gebeurd zijn hoor.......bah ik krijg er al kippenvel van.
pi_160406798
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik zou het echt niet weten hoor. maar wat eng eigenlijk! ik bedoel je maakt ff een korte wandeling en opeens word je vermist en keer je niet meer terug. er moet dan toch wel iets ergs gebeurd zijn hoor.......bah ik krijg er al kippenvel van.
Dat kan. Dat is het risico wat je neemt. Dat is ook deels de lol.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:14:24 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160406828
Dan ook nog maar even een linkje dat er wel toe doet: www.findsophia.org

Verder is het wel weer klaar met de off-topic.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160406843
Het is klaar met de off-topic

[ Bericht 96% gewijzigd door Leandra op 04-03-2016 00:15:34 ]
pi_160406878
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:14 schreef Leandra het volgende:
Dan ook nog maar even een linkje dat er wel toe doet: www.findsophia.org

Verder is het wel weer klaar met de off-topic.....
Mensen verdwijnen soms. En dat weet je in bepaalde gebieden.
pi_160407010
96% veranderd door?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:25:34 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160407053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 00:22 schreef Jaroon het volgende:
96% veranderd door?
Mij, en dat gebeurt met ander off-topic ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160407947
Zou ze ook door bosjes negers kunnen zijn ontvoerd?
pi_160408552
Ahh echt verschrikkelijk, even wandelen en dan overkomt je iets dat zó ingrijpend is dat je niet meer terug keert. Dieren of mensen, blijft een raadsel. Ook echt naar voor die familie, zoiets wil je je toch niet indenken dat het kan gebeuren..
pi_160600085
Baarnse onderzoeker naar Oeganda vanwege vermiste Sophia Koetsier

Door de nieuwsredactie · geplaatst: dinsdag 8 maart 2016, 20:04 uur | update: 20:16 uur



BAARN - Forensisch patholoog Frank van de Goot uit Baarn vertrekt naar Oeganda om te zoeken naar de vermiste Sophia Koetsier. De studente uit Amsterdam is al sinds oktober spoorloos. Ze verdween tijdens een bezoek aan een nationaal park.

Van de Goot gaat in Oeganda nieuwe technieken inzetten om op de bodem van de Nijl te zoeken. Ook zal hij gaan speuren naar botresten.

Van de Goot denkt dat de kans klein is dat Sophia levend wordt gevonden. "Ik houd er net als de nabestaanden aan vast dat ze nog leeft. Maar na zo'n lange tijd zonder enige vorm van communicatie of teken van leven, denk ik dat we ervanuit mogen gaan dat Sophia niet meer leeft."

Van de Goot was ook betrokken bij de zoektocht naar de Amersfoortse Lisanne en Kris in Panama. Hun stoffelijk resten werden uiteindelijk gevonden in de jungle. De woordvoerder die de families van de studentes destijds bijstond is Nikki van Passel. Zij is nu ook de woordvoerder van de familie van Sophia.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)sophia-koetsier.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:47:17 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160604644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:00 schreef StaceySinger het volgende:
Baarnse onderzoeker naar Oeganda vanwege vermiste Sophia Koetsier

Door de nieuwsredactie · geplaatst: dinsdag 8 maart 2016, 20:04 uur | update: 20:16 uur

[ afbeelding ]

"Ik houd er net als de nabestaanden aan vast dat ze nog leeft.
Is dat een Nederlandse zin? Zo ja, wat zou het betekenen? Ik houd er aan vast (...) dat ze nog leeft. Nou ja, misschien een of ander dialect. Het klinkt alsof hij nog hoopt dat ze leeft.

Maar dan volgt direct:

quote:
Maar na zo'n lange tijd zonder enige vorm van communicatie of teken van leven, denk ik dat we ervanuit mogen gaan dat Sophia niet meer leeft."
Dat is bijna het omgekeerde: we mogen (van wie eigenlijk?) ervan uitgaan dat Sophia niet meer leeft.
pi_160604793
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Is dat een Nederlandse zin? Zo ja, wat zou het betekenen? Ik houd er aan vast (...) dat ze nog leeft. Nou ja, misschien een of ander dialect. Het klinkt alsof hij nog hoopt dat ze leeft.

Maar dan volgt direct:

[..]

Dat is bijna het omgekeerde: we mogen (van wie eigenlijk?) ervan uitgaan dat Sophia niet meer leeft.
Ik hou me eraan vast is gewoon zoiets als ik blijf erin geloven. Of het algemeen Nederlands is of iets uit een bepaalde streek durf ik niet te zeggen. Ik heb het in ieder geval wel vaker gehoord.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:54:34 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160604862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik hou me eraan vast is gewoon zoiets als ik blijf erin geloven. Of het algemeen Nederlands is of iets uit een bepaalde streek durf ik niet te zeggen. Ik heb het in ieder geval wel vaker gehoord.
Dank. Nu begrijp ik het, omdat je het belangrijke woordje "me" er tussen hebt geplaatst. Dat maakt nogal wat verschil.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 09:17:37 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160607718
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:

En nieuws voor het Sophia Koetsier topic, onze grote vriend Frank van der Goot gaat naar Uganda. Spijkers in laag water zoeken... waar is dat topic gebleven?
Hier!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160971322
http://www.nrc.nl/next/20(...)te-verklaren-1601053

Er was dus best wel meer aan de hand:

quote:
Op 28 oktober om 18.15 uur, Sophia was net naar de wc gelopen, werd Marije gebeld door een reisgenote van haar dochter. „Ze vonden dat Sophia zich ‘raar en onvoorspelbaar’ gedroeg en wilden haar terugbrengen naar Kampala.” Marije begreep onmiddellijk wat er aan de hand was.

„Jullie moeten niet aan haar vertellen dat jullie van plan zijn om morgen terug te rijden, zei ik. Zij zal zich verzetten, boos worden, volledig in de contramine gaan.”

Rond negen uur belde de vriendin opnieuw, nu was alles anders. Sophia was vermist.
quote:
Op de dag dat Sophia verdween, begon ze op straat vanuit het niets mensen te interviewen, dat filmde ze met haar iPad. Marije: „Ze stelt ze een hele lawine aan vragen. ‘Wat is je favoriete quote? Wat hebben je ouders meegegeven? Ik ga je beroemd maken, ik zet je op YouTube.’”
pi_160971395
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 04:14 schreef Toeps het volgende:
http://www.nrc.nl/next/20(...)te-verklaren-1601053

Er was dus best wel meer aan de hand:

[..]
Op de dag dat Sophia verdween, begon ze op straat vanuit het niets mensen te interviewen, dat filmde ze met haar iPad. Marije: „Ze stelt ze een hele lawine aan vragen. ‘Wat is je favoriete quote? Wat hebben je ouders meegegeven? Ik ga je beroemd maken, ik zet je op YouTube.’”

[..]

Dat heeft ze dan van horenzeggen, neem ik aan?
pi_160971410
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 04:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat heeft ze dan van horenzeggen, neem ik aan?
Neem aan dat die iPad is teruggevonden?
pi_160971557
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 04:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Neem aan dat die iPad is teruggevonden?
Ohja, duh, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht dat er bedoeld werd dat ze vanuit haar vriendinnengroepje opeens mensen op straat ging interviewen. Daarbij nam ik aan dat die moeder daar op dat moment niet bij was, dus het verhaal van de reisgenootjes had gehoord.
pi_160975745
Ik vind het verhaal steeds maffer worden.

's Nachts met locals bij een kampvuur gaan zitten, blanke vrouw tussen de mannen?
Ze missen drie broeken uit haar tas? Doorgescheurd briefje gevonden langs de rivier van omgerekend ¤ 25,-

In het begin probeerden de ouders angstvallig de naam uit de media te houden, nu na 4 maanden willen ze een grootscheepse zoektocht. Groot probleem is dat ze "vrijwillig" lijkt te zijn vertrokken, zeker nadat haar vriendinnen haar wilden terugsturen naar haar moeder.
Er is voor de overheid geen aanleiding te denken aan een misdrijf, dus geen hulp.

De ouders geven veel verschillende signalen. Ze willen nu veel aandacht voor deze vermissing.
Wat ik mis in dit interview, zijn antwoorden op de volgende vragen:
Heeft ze nog gebruik gemaakt van haar geld? Heeft ze geld meegenomen?
Is er na 1 november nog een teken van leven geweest?
Zijn er mensen in Uganda die haar nog denken te hebben gezien?

Het blijft zo vaag. Maar dat komt ook door de van Passels, die houden wel van vaag.
"Geruchten moet je niet serieus nemen", was zo'n domme uitspraak van Niki. Om een uur later via de media te moeten vernemen dat de schoen van Lisanne was gevonden in Panama...
Die van Passels zijn net zo'n aanwinst als Peter r de Vries in dit soort zaken...
  zondag 27 maart 2016 @ 16:18:23 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160978845
Het is ineens een heel ander verhaal dan een paar maanden geleden.

Overigens vond ik haar op foto's van toen er niet bijzonder gezond uit zien. Moe en bleek. Voor de achterblijvers hoop ik dat ze nog antwoorden gaan krijgen, maar de kans wordt steeds kleiner... :{.
KuikenGuppy
pi_160982288
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 04:14 schreef Toeps het volgende:
http://www.nrc.nl/next/20(...)te-verklaren-1601053

Er was dus best wel meer aan de hand:

[..]

Klinkt als een psychose.

Arm meisje, dat is ongeveer de leeftijd om je eerste mee te maken. :{
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:06:53 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160982326
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Klinkt als een psychose.
Daar dacht ik ook meteen aan idd
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160983626
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook meteen aan idd
Me too.
Als gevolg van die overprikkeldheid waar moeders het bij Late Night over had.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:34:54 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160984180
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Klinkt als een psychose.

Arm meisje, dat is ongeveer de leeftijd om je eerste mee te maken. :{
Ik vind het zo raar dat die vriendinnen er kennelijk niks van af wisten en het ook niet herkenden.
KuikenGuppy
pi_160984382


[ Bericht 100% gewijzigd door studentje7.1 op 27-03-2016 20:42:52 ]
pi_160989383
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind het zo raar dat die vriendinnen er kennelijk niks van af wisten en het ook niet herkenden.
Waren ook jonge vrouwen, deden zij ook geen medische studie?
Op reis en vol indrukken...

Daarnaast hebben die meiden haar moeder gebeld en heeft Sophia in hun bijzijn haar medicatie ingenomen. Wat hadden ze nog meer kunnen doen?
Ze was tussen 18:30 en 19:00 uur weg en haar moeder is om 21:00 gebeld.
In de tussentijd hebben ze in de buurt gezocht.

[ Bericht 18% gewijzigd door ootjekatootje op 27-03-2016 23:32:54 ]
pi_160989464
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Klinkt als een psychose.

Arm meisje, dat is ongeveer de leeftijd om je eerste mee te maken. :{
Maar met of zonder psychose, d'r zou toch iets gevonden of bekend moeten zijn?

Ze zijn direct gaan zoeken met drones en honden. Waar is ze dan gebleven?
  zondag 27 maart 2016 @ 23:42:38 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160989801
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waren ook jonge vrouwen, deden zij ook geen medische studie?
Op reis en vol indrukken...
Geneeskunde, ja. Ik vind het gewoon bijzonder dat ze kennelijk een psychose niet herkennen. Ze waren niet gisteren aan die opleiding begonnen.
KuikenGuppy
  zondag 27 maart 2016 @ 23:45:56 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160989859
Sowieso blijft het een vreemd verhaal :). Ik heb ook de tijdlijn niet helemaal duidelijk, maar dat kan ook aan het huidige tijdstip liggen ;). Morgen maar eens uitgerust nog eens kijken.
KuikenGuppy
pi_160990025
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Geneeskunde, ja. Ik vind het gewoon bijzonder dat ze kennelijk een psychose niet herkennen. Ze waren niet gisteren aan die opleiding begonnen.
De ouders wilden niet dat haar naam bekend werd in verband met haar bipolaire stoornis en de bijkomende vooroordelen.
Pas na 4 maanden maakten ze dit bekend, hoeveel zouden haar vriendinnen dan geweten hebben? Moeder ging niet voor niets mee naar Uganda, ze gunden haar een fijne tijd.

Maar die stoornis zorgt niet voor haar directe dood, met of zonder stoornis, waar is ze gebleven?
Of heeft ze in de tussentijd nog een teken van leven gegeven? Dat is ook niet bekend gemaakt.
Wel dat de ouders het verhaal van de krokodil dikke onzin vonden.

Wie waren die kerels bij dat kampvuur? En heeft ze de laatste pont kunnen nemen om 19:00 uur naar de overkant?
pi_160993539
Mag iemand met een bipolaire stoornis trouwens zomaar arts worden? Ik kan me voorstellen dat dat ook tot gevaarlijke acties zou kunnen leiden. Zitten daar geen eisen aan, zoals bijvoorbeeld politieagenten die psychologisch gekeurd worden.
  maandag 28 maart 2016 @ 09:26:44 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160993577
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
De ouders wilden niet dat haar naam bekend werd in verband met haar bipolaire stoornis en de bijkomende vooroordelen.
Pas na 4 maanden maakten ze dit bekend, hoeveel zouden haar vriendinnen dan geweten hebben?
Ik zeg alleen dat ik me er over verbaas dat meiden in het derde jaar geneeskunde kennelijk geen psychose kunnen herkennen. Zeker als ze een paar dagen daarvoor nog een gesprek gehad hebben over iemands bipolaire stoornis.
KuikenGuppy
  maandag 28 maart 2016 @ 09:31:34 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160993609
Kenden die meiden elkaar voor deze reis eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_160994163
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik me er over verbaas dat meiden in het derde jaar geneeskunde kennelijk geen psychose kunnen herkennen. Zeker als ze een paar dagen daarvoor nog een gesprek gehad hebben over iemands bipolaire stoornis.
Ik ben het met je eens dat dat heel vreemd is.

Wat zouden hun taken in dat ziekenhuis geweest zijn?
inenten?
pi_160994212
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik me er over verbaas dat meiden in het derde jaar geneeskunde kennelijk geen psychose kunnen herkennen. Zeker als ze een paar dagen daarvoor nog een gesprek gehad hebben over iemands bipolaire stoornis.
Waaruit blijkt dat geen van de vriendinnen wist wat er aan de hand was?
pi_160994319
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Klinkt als een psychose.

Arm meisje, dat is ongeveer de leeftijd om je eerste mee te maken. :{
Anti-malariamiddelen zijn ook berucht.

Een aandoening an sich is geen reden om een studie niet te beginnen, als er praktische bezwaren zijn, komen die wel bovendrijven tijdens de studie. Of je nog een artsenvak kan uitoefenen hangt ook erg af van het vak en in hoeverre iemand stabiel is en zelfinzicht heeft (slechthorende collega die geen huisarts kon worden, maar mogelijk wel radioloog bv).
  maandag 28 maart 2016 @ 11:21:58 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160994571
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat geen van de vriendinnen wist wat er aan de hand was?
Niet. Maar het alternatief vind ik nog minder acceptabel: dat ze willens en wetens een manisch/psychotisch meisje in haar eentje de jungle in hebben laten gaan.
KuikenGuppy
pi_160994582
Ze sloegen binnen 15 minuten alarm:

quote:
Op 28 oktober 2015 komen zij aan in het Student Center in Murchison Falls National Park, de accommodatie voor die nacht. Nadat Sophia meldt dat ze naar het toilet gaat en wordt daarna niet meer gezien.
Er is binnen 15 minuten een team geformeerd, met enkele parkgangers om direct naar Sophia te gaan zoeken. Zij wordt die avond niet gevonden. De volgende dag wordt bij de rivier een waterfles gevonden waarvan men weet dat deze van Sophia is. In de dagen die volgen zijn enkele stukjes stof gevonden, mogelijk van kleding die eerder tijdens haar reis kapot is gegaan.
http://www.findsophia.org(...)ste-sophia-koetsier/
  maandag 28 maart 2016 @ 11:32:44 #46
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160994704
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze sloegen binnen 15 minuten alarm:

[..]

http://www.findsophia.org(...)ste-sophia-koetsier/
Mysterieus wel.

Ik ga even naar het toilet en neem mee ..... een fles (hm okay) en .... kleding die eerder tijdens de vakantie al kapot is gegaan (huh?).

En wie heeft er binnen 15 minuten al een zoekteam geformeerd als het daar al 5 minuten lopen is naar het toilet?

Dit verhaal kan haast niet kloppen.
pi_160994781
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:32 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Mysterieus wel.

Ik ga even naar het toilet en neem mee ..... een fles (hm okay) en .... kleding die eerder tijdens de vakantie al kapot is gegaan (huh?).

En wie heeft er binnen 15 minuten al een zoekteam geformeerd als het daar al 5 minuten lopen is naar het toilet?

Dit verhaal kan haast niet kloppen.
Ze was in die 24 uur voor haar verdwijning al helemaal hyper, dat stond in het interview in de NRC. Had 's nachts bij een kampvuur gezeten met locals.

Die meiden hadden haar moeder al gebeld.
Ze misten drie broeken in haar bagage, een ervan was in lintjes gescheurd teruggevonden in de bomen. Ook vonden ze briefgeld doormidden gescheurd terug met een waarde van ¤ 25,-
pi_160994852
In het interview met het Parool zeggen de ouders juist het volgende:

quote:
De reisgenoten hadden al gesignaleerd dat Sophia was veranderd. Ze sliep niet meer, praatte snel, was hyperactief. Een overdaad aan prikkels in combinatie met weinig rust heeft haar al eerder in zo'n manische episode gebracht. De reisgenoten belden Sophia's moeder met hun zorgen. "Ze kan er op zo'n moment niet tegen als mensen zich zorgen om haar maken, dat werkt als een rode lap op de stier, dus ik zei dat ik even na zou denken over wat te doen. Maar toen ik ze eindelijk te pakken kreeg, was Sophia al ruim twee uur verdwenen."
pi_160994942
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:21 schreef Devz het volgende:
Mag iemand met een bipolaire stoornis trouwens zomaar arts worden? Ik kan me voorstellen dat dat ook tot gevaarlijke acties zou kunnen leiden. Zitten daar geen eisen aan, zoals bijvoorbeeld politieagenten die psychologisch gekeurd worden.
Met een bipolaire stoornis ben je niet altijd instabiel en je hebt tegenwoordig goede behandelingen om je stabiel te houden.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_160994985
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik me er over verbaas dat meiden in het derde jaar geneeskunde kennelijk geen psychose kunnen herkennen. Zeker als ze een paar dagen daarvoor nog een gesprek gehad hebben over iemands bipolaire stoornis.
Het is lastig om iets te herkennen waar je niet veel bij kan voorstellen. Je moet praktijkervaring hebben om het te herkennen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')