abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:41:02 #1
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_160392251
:)



[ Bericht 55% gewijzigd door detaris op 03-03-2016 15:55:21 ]
pi_160392268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:36 schreef detaris het volgende:

[..]

Wel een infantiele, verbitterde, chagrijnige bromsnor he :)

En ik maar denken dat Achja al jaren met FLO is...
Mijn FLO schuift evenredig met de dienstjaren op... :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:47:19 #4
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_160392386
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Looptijd in rang (SM) is nu 13 jaar minimaal... :')
En ik vond mijn looptijd van maximaal 9 jaar al veel... :')
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 16:35:24 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_160397933
Ze waren net in Oirschot/Eindhoven aan het oefenen met die vette transporthelicopters. Leuk om die eens van dichtbij te zien. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160399712
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Looptijd in rang (SM) is nu 13 jaar minimaal... :')
Voor n hoop mensen tegenwoordig ook gewoon eindrang na 35+ jaar :P
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:53:58 #9
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_160419059
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb je zelf grotendeels in de hand.
Inderdaad, je kunt beter Defensie verlaten op je 35ste voordat je wordt geconfronteerd met een looptijd als SM van 25+ jaar :Y
  vrijdag 4 maart 2016 @ 16:32:27 #10
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_160419914
De hekken om kazernes zijn dan ook bedoeld om de lui binnen te houden.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_160421254
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb je zelf grotendeels in de hand.
Nou.... binnen de vbdd is het taai om bevorderd te worden.

Maar goed, ik heb dr geen last meer van :P
  vrijdag 4 maart 2016 @ 19:08:25 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160423042
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Nou.... binnen de vbdd is het taai om bevorderd te worden.

Maar goed, ik heb dr geen last meer van :P
Ja klopt, maar binnen de vbdd heeft dat een andere reden, iets met dubbeltellingen en numerus fixus.
pi_160434689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:59 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Voor n hoop mensen tegenwoordig ook gewoon eindrang na 35+ jaar :P
Ik heb ze zelfs als Sgt1 als eindrang voorbij zien komen :P

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb je zelf grotendeels in de hand.
Dit. Betaalde studie oppakken en wegwezen na X aantal jaar, of je ruggengraat weg laten halen na een bachelor :@ :D
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 10:40:36 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_160435054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:14 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Ik heb ze zelfs als Sgt1 als eindrang voorbij zien komen :P

[..]

Dit. Betaalde studie oppakken en wegwezen na X aantal jaar, of je ruggengraat weg laten halen na een bachelor :@ :D
Sgt1 eindrang is meer iets voor die lui van otcrij :P

Maar ff een betaalde opleiding doen is ook niet meer zo makkelijk.

Ik ben benieuwd naar de cijfers kwa uit en instroom. En dan zonder FLO...
pi_160438885
Broertje heeft brief binnen gekregen vandaag. Hij vind het hartstikke leuk en denkt als de shit de fan raakt het net zo leuk is als COD. :')
pi_160440157
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:48 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Sgt1 eindrang is meer iets voor die lui van otcrij :P

Maar ff een betaalde opleiding doen is ook niet meer zo makkelijk.

Ik ben benieuwd naar de cijfers kwa uit en instroom. En dan zonder FLO...
Bij de KLu is het normaal :P Je hebt gelijk betreft de opleiding, maar ik zou het niet erg vinden om het alsnog zelf te betalen, het is een investering in jezelf. En ik ben ook wel benieuwd, bij mij in de werkomgeving wordt geen fase 3 meer uitgedeeld tot...? Gevolg: mensen met fase 2 smeren hem voor het einde van dat contract, met als gevolg dat de bezetting die is ingepland niet meer overeenkomt met de realiteit. Heerlijk personeelsbeleid ook..
  zaterdag 5 maart 2016 @ 15:59:07 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160441142
Dat er geen fase 3 meer uitgedeeld wordt komt omdat alles op slot zit... Maar ja, op papier is het ook lekker makkelijk om iedereen tot 5 jaar voor de AOW leeftijd te laten dienen. (teller staat op dit moment dus op 62).

Dat je daarmee een enorme belemmering in doorstroom creëert kan iedere boerelul wel verzinnen maar schijnbaar is het rocketscience.

Net zoals in die column van de Kruif... Er zijn teveel fase 3 (vml BOT'ers) tov de rest... Ja duh... Die moeten allemaal plotseling langer werken omdat jullie dat nodig vonden. :{w

quote:
Ons personeel

"Deze column gaat over de kern van onze organisatie: onze mensen. Er worden mij veel vragen gesteld over het personeel. En terecht. Wij bemensen immers geen systemen, maar geven systemen aan onze mensen. En omdat conflicten worden beslist door wie de sterkste wil heeft om te winnen, staat de mens ook centraal in militair succes. Kortom: zonder het beste personeel komen we nergens.

Het goede nieuws is dat we (nog) geen echte problemen met vulling hebben. Het is niet eenvoudig om voldoende gekwalificeerd personeel binnen te krijgen en soms moeten we creatief zijn, maar over het algemeen is er voldoende aanbod. Dat komt ook door VeVa (hoewel we daar nog veel effectiever moeten worden), de doorstroom naar de KMS en de variëteit die we op de KMA kunnen aanbieden.

Maar ik zie wel een groot probleem op ons af komen. Een probleem veroorzaakt door een combinatie van de uitgangspunten van FPS, de mogelijke nieuwe arbeidsvoorwaarden en de wervende kracht van de economie. In FPS wordt de doorstroom van fase 2 naar fase 3 beperkt, waardoor niet iedereen een fase 3-aanstelling kan krijgen. We doen dit om de opbouw van de organisatie evenwichtig te houden.

Onder een evenwichtige opbouw verstaan we een personeelsbestand met relatief veel jongere militairen in de lagere rangen en relatief weinig oudere militairen in de hogere rangen. Als het goed is zijn de volumes op elkaar afgestemd, zodat er voldoende doorstroommogelijkheden zijn. Maar door de introductie van FPS in 2008 en de omzetting van BOT-contracten naar fase 3-aanstellingen, is het bestand met fase 3-militairen onevenredig groot. Daardoor is de doorstroom naar fase 3 nu zeer beperkt. De doorstroomruimte naar fase 3 zal verder worden beperkt door het mogelijk langer dienen, in combinatie met het recht op 'nadienen'.

Behalve de beperkte doorstroomruimte is er ook nauwelijks bevorderingsruimte in de bovenbouw. Dit leidt er toe dat boven vrijwel alles dicht zit, waardoor we vanaf de onderkant, vanuit fase 2, mensen uit de organisatie drukken. Daar komt bij dat een gebrek aan toekomstperspectief ertoe kan leiden dat jonge collega's hun heil elders gaan zoeken. Met het verder aantrekken van de economie zal deze uitstroom van jonge collega's naar verwachting verder toenemen.

Kortom: we 'duwen' veel mensen naar buiten. Dat is ontzettend pijnlijk. Maar daar komt nog bij dat, omdat de bestandsopbouw niet evenwichtig is, straks een grote hoeveelheid ouderen, in relatief korte tijd, de dienst verlaat. Daardoor zouden we plots met grote tekorten kunnen zitten, die we niet zo maar dichtlopen. We zitten deze weken dan ook met de CDS, generaal Middendorp, en de Hoofddirecteur Personeel, schout-bij-nacht Itzig Heine, bijeen om te kijken hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen. Dat zal niet eenvoudig zijn, maar een andere keus is er niet. Want u bent ons kapitaal."



Luitenant-generaal Mart de Kruif

Commandant Landstrijdkrachten
Landmacht

[ Bericht 37% gewijzigd door AchJa op 05-03-2016 16:07:20 ]
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 16:01:01 #19
257132 crew  Awsom
pi_160441177
Sld1 eindrang ja toch
pi_160446463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:23 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Bij de KLu is het normaal :P Je hebt gelijk betreft de opleiding, maar ik zou het niet erg vinden om het alsnog zelf te betalen, het is een investering in jezelf. En ik ben ook wel benieuwd, bij mij in de werkomgeving wordt geen fase 3 meer uitgedeeld tot...? Gevolg: mensen met fase 2 smeren hem voor het einde van dat contract, met als gevolg dat de bezetting die is ingepland niet meer overeenkomt met de realiteit. Heerlijk personeelsbeleid ook..
Ik heb mn mbo opleiding zelf betaald en heb dr geen spijt van gehad. Ik heb zonder moeite een leuke en goede baan gevonden.

Hoe groot zal dat gat straks zijn als de oudere mensen er opeens allemaal mee stoppen? En defensie kennende worden er dan weer een hoop 5jes/6jes bevorderd om de gaten een beetje te vullen....
  zaterdag 5 maart 2016 @ 20:01:48 #21
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_160446910
Na t weekend optie op een huis nemen en dan even goed bod verzinnen. Wordt de eerste keer kopen dus redelijk nieuw allemaal :D
pi_160447446
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:01 schreef Kostertjuh het volgende:
Na t weekend optie op een huis nemen en dan even goed bod verzinnen. Wordt de eerste keer kopen dus redelijk nieuw allemaal :D
Succes! Ik heb vorig jaar mn 1e huis gekocht, 2.2% hypotheekrente😀. Wij hebben buiten de makelaar om contact gezocht met de verkopers. De makelaar was niet te motiveren om op korte termijn een afspraak te maken. Dat ik 3weken op oefening moest was mijn probleem.

Uiteindelijk bij het 2e bezoek een prijs overeengekomen met de verkopers.

Ik heb via DFD/de hypotheker alles geregeld. Hoelang staat jouw optie al te koop?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:00:58 #23
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_160448927
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:19 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Succes! Ik heb vorig jaar mn 1e huis gekocht, 2.2% hypotheekrente😀. Wij hebben buiten de makelaar om contact gezocht met de verkopers. De makelaar was niet te motiveren om op korte termijn een afspraak te maken. Dat ik 3weken op oefening moest was mijn probleem.

Uiteindelijk bij het 2e bezoek een prijs overeengekomen met de verkopers.

Ik heb via DFD/de hypotheker alles geregeld. Hoelang staat jouw optie al te koop?
Al meer dan een jaar. Vandaag bij de hypotheker geweest voor orientering, ik zou op 1,9 uitkomen :') :')

Neem geen aankoopmakelaar in de arm, hypotheker weer ik ook nog niet. Loop liever een bank binnen
pi_160451407
Hehe 1.9! Ik vond 2.2 al laag :P

Ik ben erg tevreden over dfd en de hypotheker. Die hebben ten minste ervaring met militairen en bijbehorend loonstrookje.

Ik had nog geluk, ik ging een klik hoger en 50,- bruto per maand omhoog. Maar daardoor kwam ik net boven 30k per jaar uit ipv 29.8k. En die paar tientjes erboven betekende dat ik veel meer kon krijgen en geen eigen geld hoefde in te leggen(heb mn huis op 1 salaris gekocht).

Bij de rabobank kon ik echt veel minder krijgen.....
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:11:03 #25
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_160451565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:06 schreef Bouke-p het volgende:
Hehe 1.9! Ik vond 2.2 al laag :P

Ik ben erg tevreden over dfd en de hypotheker. Die hebben ten minste ervaring met militairen en bijbehorend loonstrookje.

Ik had nog geluk, ik ging een klik hoger en 50,- bruto per maand omhoog. Maar daardoor kwam ik net boven 30k per jaar uit ipv 29.8k. En die paar tientjes erboven betekende dat ik veel meer kon krijgen en geen eigen geld hoefde in te leggen(heb mn huis op 1 salaris gekocht).

Bij de rabobank kon ik echt veel minder krijgen.....
Hypotheker ben ik al geweest, heeft DFD nog meerwaarde dan? Ik kan de hypotheek rond krijgen voor de woning tegen de vraagprijs, dus alles wat we eraf onderhandelen is mats
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')