abonnement Unibet Coolblue
pi_160386006
Een lief-dagboek-topic plek om even te kunnen klagen over je kreupele lijf dat weer eens niet wilde wat jij wilde.

Of het klagen helpt weten we niet, dat kan twee kanten op, maar dat zien we vanzelf wel ;)


Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in le lijstje? Stuur houdjemond dan even een PM :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Ik was blijkbaar de laatste.
Nou geloof me: Dat was per ongeluk.
Maar bij deze het nieuwe deel waar we apothekers onder de loep nemen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 13:35:55 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:37:05 #2
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160386023
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

zei mijn vriend ook. "Als ik de oplossing had, of als zei het wist, dan hoefde we niet te komen wel".

Toen waren wij vijandig. Echt ik heb veel misplaatste mensen in een "medisch" beroep meegemaakt. Maar mijn fysiotherapeut kan dit nog beter dan die kerel ^O^
Wat een kwakzalver zeg :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160386032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:18 schreef Fripsel het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die psychische hulp krijgen/hadden vanwege chronische ziekte.
Ja ik, al jįren.
Variėrende van ''Ga maar sporten/werken/sociaal doen'' tot ''Je bent een uniek geval, we kunnen je niet helpen.''

Dinsdag heb ik m'n intake bij het Autisme Team, wie weet valt daar nog wat te redden.
pi_160386142
Om ook wat positief nieuws te brengen;

M'n zweetprobleem is onder controle dankzij het wondermiddel van de apotheek ^O^ _O_

Daarnaast werkt het nieuwe afbouwen van de Alprazolam ook prima, 's ochtends gelijk innemen, dan heb ik er 's avonds geen last/pijn van.

Vanmiddag voor het eerst naar de fysio, lekker alles loskneden O+
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:43:45 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160386149
Het is soms zo jammer hoe 'trial and error' psychische hulp kan zijn. Hoe weet je van tevoren wie of wat (qua soort therapie) je gaat helpen? En als je geen dikke portemonnee hebt, is de keuze vrij beperkt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:44:50 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160386172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Om ook wat positief nieuws te brengen;

M'n zweetprobleem is onder controle dankzij het wondermiddel van de apotheek ^O^ _O_

Daarnaast werkt het nieuwe afbouwen van de Alprazolam ook prima, 's ochtends gelijk innemen, dan heb ik er 's avonds geen last/pijn van.

Vanmiddag voor het eerst naar de fysio, lekker alles loskneden O+
Wat is dat wondermiddel?

En bestaat dat autismeteam dan nog niet zo lang in jouw buurt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_160386200
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is dat wondermiddel?

En bestaat dat autismeteam dan nog niet zo lang in jouw buurt?
Een of andere lotion met een moeilijke naam.

Jawel, maar ik heb jaren lang de verkeerde therapieėn opgezocht/opgelegd gekregen. De PTSS is niet aan te pakken zolang ik niet met de ASS om kan gaan. Dus nu eerst m'n focus daar op leggen, zodat ik daarna 100% voor de EMDR kan gaan.
pi_160386229
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Het is soms zo jammer hoe 'trial and error' psychische hulp kan zijn. Hoe weet je van tevoren wie of wat (qua soort therapie) je gaat helpen? En als je geen dikke portemonnee hebt, is de keuze vrij beperkt.
Wat ik erger vind is dat soms mogelijkheden om de oorzaak weg te nemen of te verminderen blijkbaar op een laag pitje staat.
Dat dilemma heb ik nu ook: Ga ik dat traject in of gewoon direct naar pijnbestrijding waardoor heel dat geitenwollensokkenmetsandalen figuur niet nodig is?
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:50:33 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160386271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat ik erger vind is dat soms mogelijkheden om de oorzaak weg te nemen of te verminderen blijkbaar op een laag pitje staat.
Dat dilemma heb ik nu ook: Ga ik dat traject in of gewoon direct naar pijnbestrijding waardoor heel dat geitenwollensokkenmetsandalen figuur niet nodig is?
Zou je het niet gewoon kunnen omdraaien? Ik vind het gezien je klachten helemaal niet gek dat juist pijnbestrijding de grootste prioriteit moet krijgen. Kun je daarna nog zien welke winst nog met praten te behalen is.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:53:42 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160386328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Een of andere lotion met een moeilijke naam.

Jawel, maar ik heb jaren lang de verkeerde therapieėn opgezocht/opgelegd gekregen. De PTSS is niet aan te pakken zolang ik niet met de ASS om kan gaan. Dus nu eerst m'n focus daar op leggen, zodat ik daarna 100% voor de EMDR kan gaan.
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_160386337
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou je het niet gewoon kunnen omdraaien? Ik vind het gezien je klachten helemaal niet gek dat juist pijnbestrijding de grootste prioriteit moet krijgen. Kun je daarna nog zien welke winst nog met praten te behalen is.
Zoiets heb ik dus ook.
Want om te praten en ook een afspraak te hebben met een ergotherapeut moet ik enkele reis een half uur in de auto zitten.
De 1 zegt dat ik in mogelijkheden moet gaan denken en de ander zegt dat ik rechtop in een stoel moet zitten.....
Vertel eens wat nieuws denk ik dan.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:58:07 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160386396
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zoiets heb ik dus ook.
Want om te praten en ook een afspraak te hebben met een ergotherapeut moet ik enkele reis een half uur in de auto zitten.
De 1 zegt dat ik in mogelijkheden moet gaan denken en de ander zegt dat ik rechtop in een stoel moet zitten.....
Vertel eens wat nieuws denk ik dan.
Het zou je nog wel wat kunnen brengen, hoor. Je weet dat vaak van tevoren niet.

Maar ik zou zeggen dat je toch ook het recht hebt om te verwachten dat ze de pijnbestrijding serieus voor je gaan aanpakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160386893
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zou je nog wel wat kunnen brengen, hoor. Je weet dat vaak van tevoren niet.

Maar ik zou zeggen dat je toch ook het recht hebt om te verwachten dat ze de pijnbestrijding serieus voor je gaan aanpakken.
Kan goed zijn dat ik op voorhand negatief ingesteld ben maar dat komt dan door eerdere ervaringen, ik heb die tak van sport niet zo hoog staan eigenlijk.
Wie weet pakken zij het anders aan maar stel dat het tegen valt, heb ik daar zin in? Kan ik daar tegen?
Als het tegenvalt kan het juist negatief uitpakken door eerdere ervaringen.
Ik denk er nog over na terwijl ik denk dat als de pijn minder is andere problemen ook minder zullen zijn.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:08:22 #14
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160387889
Whahahahahahahaha hahahahahahaha hahaha.

Als ik thuis kom gaan we lachen, pak het bier en de borrelhappen maar! :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160388282
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:08 schreef houdjemond het volgende:
Whahahahahahahaha hahahahahahaha hahaha.

Als ik thuis kom gaan we lachen, pak het bier en de borrelhappen maar! :')
Oh god, wat hebben ze met je gedaan? :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:16:58 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160389435
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:08 schreef houdjemond het volgende:
Whahahahahahahaha hahahahahahaha hahaha.

Als ik thuis kom gaan we lachen, pak het bier en de borrelhappen maar! :')
Oh oh ben benieuwd...

Heb medicijnen meegekregen voor mijn stoelgang, het is nog steeds niet hoe het hoort. Waarschijnlijk gewoon een bijwerking van dialyse. Ben ik mooi klaar mee.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160389820
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:08 schreef houdjemond het volgende:
Whahahahahahahaha hahahahahahaha hahaha.

Als ik thuis kom gaan we lachen, pak het bier en de borrelhappen maar! :')
Ik ben benieuwd wat ze nou weer uitgespookt hebben :D
LPFAN daar ben jeidd mooi klaar mee. Hopelijk helpen de medicijnen. Wel fijn dat er met je shunt niks mis was ^O^

De koorts is hier gelukkig weg *afklopt*
Zo dus gewoon naar het ziekenhuis om de apparatuur voor de polygrafie aan te sluiten. En morgen dus weer om het af te koppelen. Gelukkig is mn schoonpa zo lief om beide keren met de auto mee te gaan. Want ben nog niet beter genoeg om dat hele eind heen en weer te fietsen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:50:54 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160390248
Zitten we klaar met snacks en drank, ik wil jullie graag vragen even goed te gaan zitten, ik heb namelijk wat geleerd van mijn "arbeidsconsulent".
Mind you, dit zijn ZIJN woorden, niet die van mij.

"Je moet het positief bekijken, chronisch zieke mensen zijn vaak na een paar weken alweer beter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "

..
..
... :')

Zat ik daar met mijn AMC-dossier van de operatie en de brief van het UWV waarin letterlijk staat dat ik arbeidsongeschikt ben.

"Ja, maar er is natuurlijk ook veel fraude, als je straks weer BETER BENT--.."


Hier voelde ik me ongeveer niet meer serieus genomen en werd ik zo ontiegelijk kwaad/woest/gefrustreerd/boos dat ik in hele boze tranen ben uitgebarsten en we hem even hebben verteld dat hij blijkbaar niet weet wat het woord "chronisch" betekent.

Nadat mijn mams even heeft medegedeeld dat "mijn dochter verdomme blij moet zijn als ze de 40 haalt" en ik lekker alsnog mijn shirt omhoog heb getrokken, zijn we maar weggegaan.

Ik geloof dat ik mijn CV moet mailen, en over 2 maanden even contact moet opnemen als ik bij de controle van het AMC en op gesprek bij het UWV ben geweest, want hij had absoluut de tijd niet om MIJ een mailtje te sturen.

Ook had ik meteen een uitnodiging in de brievenbus voor een arbeidstraining over 2 weken, heb de beste man meteen een mailtje gestuurd of hij mij daarvan ontheft of dat ik zelf even moet bellen.

Tyfstraal toch een eind op :') .


disclaimer ; ik ga heus wel voor de ouder dan 40 hoor, maar we moeten toch wįt roepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door houdjemond op 03-03-2016 13:57:07 ]
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160390338
WTF dit is echt belachelijk zeg -O-
pi_160390494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Zitten we klaar met snacks en drank, ik wil jullie graag vragen even goed te gaan zitten, ik heb namelijk wat geleerd van mijn "arbeidsconsulent".
Mind you, dit zijn ZIJN woorden, niet die van mij.

"Je moet het positief bekijken, chronisch zieke mensen zijn vaak na een paar weken alweer beter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "

..
..
... :')

Zat ik daar met mijn AMC-dossier van de operatie en de brief van het UWV waarin letterlijk staat dat ik arbeidsongeschikt ben.

"Ja, maar er is natuurlijk ook veel fraude, als je straks weer BETER BENT--.."


Hier voelde ik me ongeveer niet meer serieus genomen en werd ik zo ontiegelijk kwaad/woest/gefrustreerd/boos dat ik in hele boze tranen ben uitgebarsten en we hem even hebben verteld dat hij blijkbaar niet weet wat het woord "chronisch" betekent.

Nadat mijn mams even heeft medegedeeld dat "mijn dochter verdomme blij moet zijn als ze de 40 haalt" en ik lekker alsnog mijn shirt omhoog heb getrokken, zijn we maar weggegaan.

Ik geloof dat ik mijn CV moet mailen, en over 2 maanden even contact moet opnemen als ik bij de controle van het AMC en op gesprek bij het UWV ben geweest, want hij had absoluut de tijd niet om MIJ een mailtje te sturen.

Ook had ik meteen een uitnodiging in de brievenbus voor een arbeidstraining over 2 weken, heb de beste man meteen een mailtje gestuurd of hij mij daarvan ontheft of dat ik zelf even moet bellen.

Tyfstraal toch een eind op :') .

disclaimer ; ik ga heus wel voor de ouder dan 40 hoor, maar we moeten toch wįt roepen.
:')... Geen woorden voor. Gewoon echt :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:08:56 #21
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160390576
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

:')... Geen woorden voor. Gewoon echt :')
We hebben toen we buiten stonden ook een paar minuten helemaal dubbel gelegen, en ik verwachtte half om half Frans Bauer wel met Bananasplit.

Maar als je er even serieus naar kijkt en over nadenkt slaat het he-le-maal nergens op.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160390584
Rare gemeente ten voeten uit.. Zijn gewoon knettergek daar en hebben naar mijn idee NERGENS verstand van :{

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 14:30:44 (Gemeente / instantie ) ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:26:35 #23
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160390853
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het UWV ten voeten uit.. Zijn gewoon knettergek daar en hebben naar mijn idee NERGENS verstand van :{
Nee, deze josti's staan dus weer los van het UWV, dit is de gemeente zelf. :')
Edit; UWV is tof en heb dus brief van hun waar zwart op wit staat dat ik momenteel niet kan werken :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160391921
Even een dikke vette :')__________!
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:29:35 #25
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160391990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Zitten we klaar met snacks en drank, ik wil jullie graag vragen even goed te gaan zitten, ik heb namelijk wat geleerd van mijn "arbeidsconsulent".
Mind you, dit zijn ZIJN woorden, niet die van mij.

"Je moet het positief bekijken, chronisch zieke mensen zijn vaak na een paar weken alweer beter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "

..
..
... :')

Zat ik daar met mijn AMC-dossier van de operatie en de brief van het UWV waarin letterlijk staat dat ik arbeidsongeschikt ben.

"Ja, maar er is natuurlijk ook veel fraude, als je straks weer BETER BENT--.."


Hier voelde ik me ongeveer niet meer serieus genomen en werd ik zo ontiegelijk kwaad/woest/gefrustreerd/boos dat ik in hele boze tranen ben uitgebarsten en we hem even hebben verteld dat hij blijkbaar niet weet wat het woord "chronisch" betekent.

Nadat mijn mams even heeft medegedeeld dat "mijn dochter verdomme blij moet zijn als ze de 40 haalt" en ik lekker alsnog mijn shirt omhoog heb getrokken, zijn we maar weggegaan.

Ik geloof dat ik mijn CV moet mailen, en over 2 maanden even contact moet opnemen als ik bij de controle van het AMC en op gesprek bij het UWV ben geweest, want hij had absoluut de tijd niet om MIJ een mailtje te sturen.

Ook had ik meteen een uitnodiging in de brievenbus voor een arbeidstraining over 2 weken, heb de beste man meteen een mailtje gestuurd of hij mij daarvan ontheft of dat ik zelf even moet bellen.

Tyfstraal toch een eind op :') .

disclaimer ; ik ga heus wel voor de ouder dan 40 hoor, maar we moeten toch wįt roepen.
WTF wat een idioten werken daar toch zeg :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160392006
:'( :{ ;( :') :D 8)7 o|O :|W :( wat een idioten daar bij je gemeente HJM!! Ik zou een klacht indienen bij de ombudsman ofzo, serieus ze zijn gek!
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:36:35 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160392140
Ik snap dat je boos wordt en er een punt achter zet. Maar ik had hem zichzelf graag vast laten lullen met zijn treurige definitie van 'chronisch'.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:59:36 #28
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160392664
quote:
15s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap dat je boos wordt en er een punt achter zet. Maar ik had hem zichzelf graag vast laten lullen met zijn treurige definitie van 'chronisch'.
Achteraf inderdaad wel.
Begrijp me niet verkeerd ben niet bang om m'n bek open te trekken of iets maar ik was echt ff met stomheid geslagen afgezien van mijn uitbarstingkje.

Heb al wel meteen een mail van hem terwijl hij "geen tijd had om te mailen" dat ik elke brief mbt sollicitaties en arbeidstrainingen als onverzonden mag beschouwen, dus misschien is het kwartje toch gevallen en heb ik toch indruk gemaakt.

Ben mentaal ook helemaal kapot nu, ga maar ff uurtje plat :{
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160392766
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:59 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Achteraf inderdaad wel.
Begrijp me niet verkeerd ben niet bang om m'n bek open te trekken of iets maar ik was echt ff met stomheid geslagen afgezien van mijn uitbarstingkje.

Heb al wel meteen een mail van hem terwijl hij "geen tijd had om te mailen" dat ik elke brief mbt sollicitaties en arbeidstrainingen als onverzonden mag beschouwen, dus misschien is het kwartje toch gevallen en heb ik toch indruk gemaakt.

Ben mentaal ook helemaal kapot nu, ga maar ff uurtje plat :{
Ik kan het me goed voorstellen hoor dat je met stomheid geslagen was en achteraf anders had willen reageren.
Fijn dat je nu iig die brieven als onverzonden kunt beschouwen. Maar idd erg raar hoe het gaat met die man :')
Ga idd maar ff lekker een uurtje plat, doe rustig aan :*
pi_160392898
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:59 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Achteraf inderdaad wel.
Begrijp me niet verkeerd ben niet bang om m'n bek open te trekken of iets maar ik was echt ff met stomheid geslagen afgezien van mijn uitbarstingkje.

Heb al wel meteen een mail van hem terwijl hij "geen tijd had om te mailen" dat ik elke brief mbt sollicitaties en arbeidstrainingen als onverzonden mag beschouwen, dus misschien is het kwartje toch gevallen en heb ik toch indruk gemaakt.

Ben mentaal ook helemaal kapot nu, ga maar ff uurtje plat :{
Jeetje wat lopen er flapdrollen rond }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 16:10:11 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:17:23 #31
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160393070
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:59 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Achteraf inderdaad wel.
Begrijp me niet verkeerd ben niet bang om m'n bek open te trekken of iets maar ik was echt ff met stomheid geslagen afgezien van mijn uitbarstingkje.

Heb al wel meteen een mail van hem terwijl hij "geen tijd had om te mailen" dat ik elke brief mbt sollicitaties en arbeidstrainingen als onverzonden mag beschouwen, dus misschien is het kwartje toch gevallen en heb ik toch indruk gemaakt.

Ben mentaal ook helemaal kapot nu, ga maar ff uurtje plat :{
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160393610
Laat de wonderen maar komen dan.
Ik wil best over een paar weken beter zijn..... -O-
Wat een uitspraak! Hoe krijg je het het verzonnen.

Verder gaan jullie heel hard vandaag. Mijn hoofd loopt over en mijn rug wil plat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Adriane op 03-03-2016 16:46:21 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:59:23 #33
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160394008
Wat doe die vent op die plek? Verbaas me altijd over het enorme gebrek aan inlevingsvermogen van mensen op dat soort functies. Wil niet generaliseren maar het is ook niet het eerste verhaal dat ik hoor..

Zullen we hem allemaal over een week of 4 mailen waarom we nog niet beter zijn? De meerderheid van ons zou dat immers wel moeten zijn volgens zijn definitie -.-
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160394228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:59 schreef superkimmi het volgende:
Wat doe die vent op die plek? Verbaas me altijd over het enorme gebrek aan inlevingsvermogen van mensen op dat soort functies. Wil niet generaliseren maar het is ook niet het eerste verhaal dat ik hoor..

Zullen we hem allemaal over een week of 4 mailen waarom we nog niet beter zijn? De meerderheid van ons zou dat immers wel moeten zijn volgens zijn definitie -.-
:D
pi_160394825
Ik ben bang dat ze bij het GGZ een punt gaan maken van het feit dat ik blow en het daar aan af gaan schuiven.

Maar ik ben gaan blowen omdat iedere keer als ik om hulp kwam ik de deur in m'n gezicht kreeg. ;(
pi_160396101
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Zitten we klaar met snacks en drank, ik wil jullie graag vragen even goed te gaan zitten, ik heb namelijk wat geleerd van mijn "arbeidsconsulent".
Mind you, dit zijn ZIJN woorden, niet die van mij.

"Je moet het positief bekijken, chronisch zieke mensen zijn vaak na een paar weken alweer beter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "

..
..
... :')

Zat ik daar met mijn AMC-dossier van de operatie en de brief van het UWV waarin letterlijk staat dat ik arbeidsongeschikt ben.

"Ja, maar er is natuurlijk ook veel fraude, als je straks weer BETER BENT--.."


Hier voelde ik me ongeveer niet meer serieus genomen en werd ik zo ontiegelijk kwaad/woest/gefrustreerd/boos dat ik in hele boze tranen ben uitgebarsten en we hem even hebben verteld dat hij blijkbaar niet weet wat het woord "chronisch" betekent.

Nadat mijn mams even heeft medegedeeld dat "mijn dochter verdomme blij moet zijn als ze de 40 haalt" en ik lekker alsnog mijn shirt omhoog heb getrokken, zijn we maar weggegaan.

Ik geloof dat ik mijn CV moet mailen, en over 2 maanden even contact moet opnemen als ik bij de controle van het AMC en op gesprek bij het UWV ben geweest, want hij had absoluut de tijd niet om MIJ een mailtje te sturen.

Ook had ik meteen een uitnodiging in de brievenbus voor een arbeidstraining over 2 weken, heb de beste man meteen een mailtje gestuurd of hij mij daarvan ontheft of dat ik zelf even moet bellen.

Tyfstraal toch een eind op :') .

disclaimer ; ik ga heus wel voor de ouder dan 40 hoor, maar we moeten toch wįt roepen.
Ik ben heel bang dat dit geen grapje is maar aan de andere kant kįn dit gewoon niet serieus zijn.
Niet voor een weldenkend mens iig......
Wat denkt zo'n klerelijer wel niet? Dat hij heel Nederland weer aan het werk krijgt ongeacht ziekte?
Of moet dat mannetje persé scoren om zijn eigen baan veilig te stellen?

Vind het wel enorm kut dat je hier mee te maken hebt, je hebt al genoeg aan je hoofd lijkt mij....

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:51 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben bang dat ze bij het GGZ een punt gaan maken van het feit dat ik blow en het daar aan af gaan schuiven.

Maar ik ben gaan blowen omdat iedere keer als ik om hulp kwam ik de deur in m'n gezicht kreeg. ;(
Denk dat ze daar wel ergere dingen meegemaakt hebben en waarschijnlijk zullen ze je redenatie ook wel snappen.
Goedkeuren misschien ook wel, het is bekend dat het verlichtend kan werken.
Heel goed van je dat je het wel eerlijk meldt!
pi_160396166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:50 schreef houdjemond het volgende:
Zitten we klaar met snacks en drank, ik wil jullie graag vragen even goed te gaan zitten, ik heb namelijk wat geleerd van mijn "arbeidsconsulent".
Mind you, dit zijn ZIJN woorden, niet die van mij.

"Je moet het positief bekijken, chronisch zieke mensen zijn vaak na een paar weken alweer beter, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "

..
..
... :')

Zat ik daar met mijn AMC-dossier van de operatie en de brief van het UWV waarin letterlijk staat dat ik arbeidsongeschikt ben.

"Ja, maar er is natuurlijk ook veel fraude, als je straks weer BETER BENT--.."


Hier voelde ik me ongeveer niet meer serieus genomen en werd ik zo ontiegelijk kwaad/woest/gefrustreerd/boos dat ik in hele boze tranen ben uitgebarsten en we hem even hebben verteld dat hij blijkbaar niet weet wat het woord "chronisch" betekent.

Nadat mijn mams even heeft medegedeeld dat "mijn dochter verdomme blij moet zijn als ze de 40 haalt" en ik lekker alsnog mijn shirt omhoog heb getrokken, zijn we maar weggegaan.

Ik geloof dat ik mijn CV moet mailen, en over 2 maanden even contact moet opnemen als ik bij de controle van het AMC en op gesprek bij het UWV ben geweest, want hij had absoluut de tijd niet om MIJ een mailtje te sturen.

Ook had ik meteen een uitnodiging in de brievenbus voor een arbeidstraining over 2 weken, heb de beste man meteen een mailtje gestuurd of hij mij daarvan ontheft of dat ik zelf even moet bellen.

Tyfstraal toch een eind op :') .

disclaimer ; ik ga heus wel voor de ouder dan 40 hoor, maar we moeten toch wįt roepen.
Uiteindelijk is het resultaat dat er niets wordt gedaan tot een volgende deskundige beoordeling, eigenlijk heel positief. De brieven zijn standaard, mogelijk krijg je zelfs als je hebt afgezegd nog steeds brieven dat je moet solliciteren, moet komen op trainingen en wat ze nog meer kunnen bedenken, waarschijnlijk met de nodige dreigementen met gevaar voor de uitkering. Het is allemaal vrij pijnlijk maar je moet proberen het je niet persoonlijk aan te trekken, ze weten niet beter.

Ik heb zelf meegemaakt dat nadat de genen onderzocht waren en de deskundigen wisten wat de diagnose was een arboarts wist te melden dat de diagnose helemaal niet kon want zo oud werd je niet met die ziekte en werken kon dan al helemaal niet. Dan weet je echt niet of je moet gaan huilen, lachen of boos worden.
pi_160397568
Nou, slaap lekker hč :z :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:08:55 #39
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160397826
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou, slaap lekker hč :z :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje. Hopelijk kan je een beetje slapen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160397887
Ik krijg mezelf echt niet meer rustig ;(
pi_160397937
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou, slaap lekker hč :z :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet op de buik slapen dus.... :(
pi_160397968
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik krijg mezelf echt niet meer rustig ;(
Typ lekker van je af, dat werkt voor mij iig echt rustgevend.
pi_160398174
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou, slaap lekker hč :z :')

Whehe zo heb ik er ook bijgelopen voor m'n neurologisch slaaponderzoek _O- Ik had nog zo'n 20 elektrodes op m'n hoofd :+
Slapen was geen probleem hier, een nieuwsgierige peuter die overal aanzit en achter blijft hangen wel :')
pi_160398332
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou, slaap lekker hč :z :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest even googlen, maar onderzoek naar slaapapneu dus?
pi_160398344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:18 schreef Poesopstokje het volgende:

een nieuwsgierige peuter die overal aanzit en achter blijft hangen wel :')
Dat was jij zelf, geef het maar toe. :+
pi_160398521
Dankjullie O+

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:18 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Whehe zo heb ik er ook bijgelopen voor m'n neurologisch slaaponderzoek _O- Ik had nog zo'n 20 elektrodes op m'n hoofd :+
Slapen was geen probleem hier, een nieuwsgierige peuter die overal aanzit en achter blijft hangen wel :')
Ja dat had ik de 1e keer toen ik in het ziekenhuis moest slapen ook idd. Maar dat was nu niet nodig.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

moest even googlen, maar onderzoek naar slaapapneu dus?
Slaapapneu was na dat 1e onderzoek dus geconstateerd (geen volledige ademstops maar zuurstof daalt naar 79%)
Daarna een slaapscopie gehad en daaruit bleek dat mn keelamandelen de boel blokkeerden en dus waarschijnlijk de oorzaak ervan waren.
Zoals jullie weten zijn die er vorige maand uitgegaan. Dus nu weer slaaponderzoek om te kijken of dat effect heeft gehad. Anders moet ik alsnog zo'n beugel of zuurstofmasker waarschijnlijk.

Op mn buik slapen doe ik geukkig niet, dus dat scheelt iig :)

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 03-03-2016 20:35:38 ]
pi_160398567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Typ lekker van je af, dat werkt voor mij iig echt rustgevend.
Ik zou niet eens meer weten waar ik moet beginnen. Alles is een reden om me zorgen te maken op dit moment
pi_160398697
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:29 schreef Sylvana het volgende:
Dankjullie O+

[..]

Ja dat had ik de 1e keer in het ziekenhuis ook idd. Maar dat was nu niet nodig.

[..]

Slaapapneu was na dat 1e onderzoek dus geconstateerd (geen volledige ademstops maar zuurstof daalt naar 79%)
Daarna een slaapscopie gehad en daaruit bleek dat mn keelamandelen de boel blokkeerden en dus waarschijnlijk de oorzaak ervan waren.
Zoals jullie weten zijn die er vorige maand uitgegaan. Dus nu weer slaaponderzoek om te kijken of dat effect heeft gehad. Anders moet ik alsnog zo'n beugel of zuurstofmasker waarschijnlijk.

Op mn buik slapen doe ik geukkig niet, dus dat scheelt iig :)
aha, voel je zelf al een verschil? Vitaler overdag?
pi_160398799
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

aha, voel je zelf al een verschil? Vitaler overdag?
Vanwege mn depressie en diabetes voel ik me sowieso nooit echt vitaal, maar ik heb wel het idee dat ik iets beter slaap nu :) En alleen toen ik ziek/verkouden was heeft mn vriend gezegd dat ik snurkte en verder niet. Terwijl ik daarvoor echt meerdere keren per week wakker werd gemaakt door hem. Dus ik denk wel dat het geholpen heeft. Maar of het ook genoeg is weet ik niet.
pi_160399164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zou niet eens meer weten waar ik moet beginnen. Alles is een reden om me zorgen te maken op dit moment
Ik ken dat gevoel wel. Ook hier meer dan voldoende reden om me zorgen te maken.
Van je af typen lost de situatie natuurlijk niet op maar is meer bedoeld voor je mentale rust.
En het hoeft niet in dit topic hoor, hou gewoon voor jezelf een dagboek bij of zo.
En het hoeft ook allemaal niet in 1x, gewoon eigen tempo, elke keer weer een stukje.
Geloof me, het helpt echt!
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:47:54 #51
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160399192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik krijg mezelf echt niet meer rustig ;(
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160400091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zou niet eens meer weten waar ik moet beginnen. Alles is een reden om me zorgen te maken op dit moment
Opschrijven helpt mij ook. Gewoon elk punt benoemen.
pi_160400491
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:06 schreef Adriane het volgende:

[..]

Opschrijven helpt mij ook. Gewoon elk punt benoemen.
Psies.
En je hoeft het niet eens met iemand te delen als je dat niet wilt maar het helpt enorm bij het ordenen van je gedachten.
pi_160400901
Oh my :'(

En nu hoor ik ook nog dat m'n buuf en zoontje, me enige steun in dit pokke dorp vanaf volgende week definitief weg is bij de buurman en naar de ouders gaat. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 21:27:44 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:26:13 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160400968
Fripsel. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_160401191
Ahh jeetje Fripsel, het komt ook wel echt allemaal tegelijk nu hč? ;(
Dikke knuffel :*
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:45:11 #57
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160401706
Fripsel: :*

Pff deze week is zo druk hier.. Dus kan nergens echt goed uitzieken. 3 dagen stage, 2 dagen uni. Nu is dat vrij normaal maar deze week kan ik me niet permiteren iets te missen en loopt de uni elke keer gigantisch uit. Heb echt een week waar ik of op stage ben, of op de uni, of op bed lig. Meer is t niet..

Heel lang is door verschillende mensen bedacht dat het achteruit gaan van mn longen te maken had met mijn overgewicht. En toen het eventjes beter leek te gaan tijdens het afvallen (van 100 naar 75) hoopte ik dat het zo simpel was.. Maar wordt momenteel echt weer moedeloos ervan :(

Stond gisterochtend en vanochtend bij de bushalte gewoon slijm te kotsen, door de korte wandeling ernaartoe en toen kwam de bus eraan. Kwam ik daar lijkbleek en met tranen (gewoon van het kokhalzen) binnen.. En dan proberen heel het ov lang de boel in te houden.

Nou het mag niet want het moet loskomen, maar vannacht toch maar aan de codeine want moet nog 1 dagje deze week en heb de slaap daarvoor hard nodig! Van het weekend ga ik wel aan de broomhexine in de hoop er zoveel mogelijk zooi uit te halen..

[ Bericht 0% gewijzigd door superkimmi op 04-03-2016 06:45:15 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160406012
😘
Soms weet ik niets te zeggen.
pi_160408264
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:24 schreef Fripsel het volgende:
Oh my :'(

En nu hoor ik ook nog dat m'n buuf en zoontje, me enige steun in dit pokke dorp vanaf volgende week definitief weg is bij de buurman en naar de ouders gaat. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Klinkt misschien stom maar jouw bordje is al vol.
Waarom dan ook nog het bordje van de buren leegeten?
Denk eerst maar eens aan jezelf en als je dat op orde hebt pas weer problemen van anderen tot je nemen.
Heb daar zelf ook een handje van trouwens maar voor een ander weet ik altijd wat beter is en zelf tuin ik er iedere keer ook weer in. :(
Denk eerst aan jezelf, de rest komt later wel. :*
pi_160408965
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:24 schreef Fripsel het volgende:
Oh my :'(

En nu hoor ik ook nog dat m'n buuf en zoontje, me enige steun in dit pokke dorp vanaf volgende week definitief weg is bij de buurman en naar de ouders gaat. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Ook dat nog. Blijft ze een beetje in de buurt?
pi_160409021
Zo dan Sylvana , dat zag er indrukwekkend uit! Heb je nog wat kunnen slapen?
O fripsel wat zit jouw bordje vol zeg! Maar je moet echt goed voor jezelf zorgen hoor!!!

Ik heb een datum voor mijn operatie, maandag de 21e mag ik mij om 7.15 melden. Ik kijk er niet naar uit zeg maar, maar wat moet dat moet.
pi_160409189
Dit pik er even uit:

Lief zijn voor jezelf.

Ik vind het niet zo simpel, maar ik ben lerende. Zowel thuis, als op het werk.
Op het werk wil ik graag iedereen helpen die een vraag heeft. Ook als het niet met mijn functie te maken heeft. Als ik lief voor mezelf ben doe ik dat laatste niet meer. Het kost me te veel energie.
Ik vind dat lastig.
Ik ben inmiddels wel zover dat ik de volle vaatwasser laat voor wat het is, zonder mij bezwaard te voelen.
pi_160409201
Superkimmi oei dat is idd rot zo'n vol programma. Succes vandaag nog en van het weekend lekker bijkomen!
Fijn dat je een nieuwe operatiedatum hebt caroro! Al begrijp ik dat je er niet naar uitkijkt.

Nee ik heb echt super slecht geslapen vannacht. Ben echt vaak wakker geweest vergeleken met anders. En om 5 uur dat neusding er toch ff uitgehaald om mn neus te snuiten en opnieuw neusspray in te doen. Want kon er gewoon niet meer van slapen, kreeg echt geen lucht meer. En als ik nu opeens de hele nacht door mn mond ga ademen geeft ook een vertekend beeld natuurlijk. Daarna hem er wel weer in gedaan hoor.

Maar goed, het zit erop, zo naar het zkh om alles af te koppelen en daarna nog maar weer ff terug naar bed om goed te slapen. Ben toch nog niet helemaal fit ook.

En vanmiddag om kwart over 3 heb ik gesprek op therapie over hoe nu verder. Dus wordt druk zat verder vandaag.
pi_160409253
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 08:23 schreef Sylvana het volgende:
Superkimmi oei dat is idd rot zo'n vol programma. Succes vandaag nog en van het weekend lekker bijkomen!
Fijn dat je een nieuwe operatiedatum hebt caroro! Al begrijp ik dat je er niet naar uitkijkt.

Nee ik heb echt super slecht geslapen vannacht. Ben echt vaak wakker geweest vergeleken met anders. En om 5 uur dat neusding er toch ff uitgehaald om mn neus te snuiten en opnieuw neusspray in te doen. Want kon er gewoon niet meer van slapen, kreeg echt geen lucht meer. En als ik nu opeens de hele nacht door mn mond ga ademen geeft ook een vertekend beeld natuurlijk. Daarna hem er wel weer in gedaan hoor.

Maar goed, het zit erop, zo naar het zkh om alles af te koppelen en daarna nog maar weer ff terug naar bed om goed te slapen. Ben toch nog niet helemaal fit ook.

En vanmiddag om kwart over 3 heb ik gesprek op therapie over hoe nu verder. Dus wordt druk zat verder vandaag.
Het zit erop en nu afwachten wat er uit komt. Succes vandaag.
pi_160409363
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 02:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klinkt misschien stom maar jouw bordje is al vol.
Waarom dan ook nog het bordje van de buren leegeten?
Denk eerst maar eens aan jezelf en als je dat op orde hebt pas weer problemen van anderen tot je nemen.
Heb daar zelf ook een handje van trouwens maar voor een ander weet ik altijd wat beter is en zelf tuin ik er iedere keer ook weer in. :(
Denk eerst aan jezelf, de rest komt later wel. :*
Dit was even pure egoļsme :@ ik ging altijd Disney films kijken met m'n buurjongetje als ik me niet goed voelde. En vaak dan was ik de hele dag alleen thuis stond er een 3 jarig meneertje aan de deur "praatje maken". En als ik me dan niet goed voelde had ik m'n pyjama aan en dan kreeg ik een kusje want dan moest ik snel beter worden. Of dan stond ie in de tuin te gillen midden op de dag "Fripseeelll slaaaaaaap je nog?" :@ en m'n buuf maakte vaak avondeten voor ons. En die kan uren zo lang over onbenullige dingen praten dat je daarna opeens blij bent om alleen te zijn (ze is wel heel lief hoor :@ ).

Dus ondanks dat die hele situatie beter gaat worden daar doet het wel zeer. ;(
pi_160410173
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 08:27 schreef Adriane het volgende:

[..]

Het zit erop en nu afwachten wat er uit komt. Succes vandaag.
Dankje :) Het afkoppelen was gelukkig zo gebeurd ^O^

Fripsel, logisch hoor dat je daar van baalt als ze je enige steun zijn daar en je dat ook nog kwijtraakt :*
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2016 @ 10:36:42 #67
137949 Disana
  vrijdag 4 maart 2016 @ 12:00:24 #68
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160413489
Iedereen hier ff een dikke knuffel. Denk dat we die allemaal wel ff kunnen gebruiken.

Ik heb gister dus medicijnen gekregen voor mijn stoelgang en het werkt! Het is poeder wat ik in water moet oplossen en dan moet opdrinken. Het is wel ontzettend vies haha. Maar ben allang blij dat ik nu naar de wc kan.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 4 maart 2016 @ 12:02:56 #69
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160413549
Sylvana wat een installatie zeg :{ wauw, fijn dat het er weer af is en dat je ff een paar uurtjes in kan halen qua slaap!

Vannelle; wij hadden inderdaad ook het gevoel dat hij van bovenaf wordt gepusht, dat ie van de 600 bijstandspopjes er volgende maand 300 aan het werk moet hebben ofzo.. Hij deed in het begin ook walgelijk amicaal op zo'n kuttoontje terwijl hij misschien een paar jaar ouder was als dat ik ben.. wat ik al zei, voelde me totaal niet serieus genomen, maar het feit dat ie wel meteen terug kon mailen zegt toch iets..
Goed idee trouwens superkimmi :D even vragen waar onze wonderbaarlijke genezing blijft!
Als hij niet over mijn bijstand ging maar een "gewoon" contactpersoon was, had ik het mailadres hier zonder blikken of blozen gepost ;) .


Wespensteek; de uitslag an sich is inderdaad helemaal dikke prima, maar de manier waarop. Bekijk het maar van de positieve kant dat ik er nu weer even een kleine 2 maanden vanaf ben :)
Jouw verhaal is ook belachelijk zeg.. hoe haal je het in je hoofd om ouder te worden! :') tis toch een triest zooitje bij elkaar..

Het is natuurlijk absoluut geen wedstrijd ( ik heb op de pancreatitis-Facebook ook al een ruzie ontlokt omdat ik het hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn" niveautje helemaal kotsbeu ben daar ) maar ik heb met jou net even een tikje extra te doen Fripsel :( !
Wat al werd gezegd, lekker van je afschrijven, hier, een dagboek, maakt niet uit maar kan net voor een dat beetje rust en overzicht zorgen en dan ben je het tenminste maar kwijt.
Ben je nog bezig met kijken naar eventuele psychologische hulp?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160415078
Ik voel me juist zo'n aansteller naast alle andere hier. :@

En ik word een deze dagen opgebeld voor een intakegesprek bij het GGZ, vanaf het telefoontje zou het 28 dagen duren.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:10:20 #71
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160415161
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik voel me juist zo'n aansteller naast alle andere hier. :@

En ik word een deze dagen opgebeld voor een intakegesprek bij het GGZ, vanaf het telefoontje zou het 28 dagen duren.
Niemand hier is een aansteller! :* Hier zitten juist de mensen die snappen dat chronische ziekte, op welk vlak dan ook, gewoon ten alle tijden kut is..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160415350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik voel me juist zo'n aansteller naast alle andere hier. :@

Stel je niet aan! ;) :+
Ik wist trouwens uiteraard niet dat je zo'n enorme sterke band met de buren hebt, nu snap ik wel waarom je je het zo aantrekt.
Dat buurjongetje lijkt mij een enorm lief kind! (Nee, niet bedoeld als wat je bij een baby wel eens zegt.)
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:18:21 #73
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160415362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik voel me juist zo'n aansteller naast alle andere hier. :@

En ik word een deze dagen opgebeld voor een intakegesprek bij het GGZ, vanaf het telefoontje zou het 28 dagen duren.
Doe niet zo gek! Je bent geen aansteller!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160415382
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Stel je niet aan! ;) :+
Ik wist trouwens uiteraard niet dat je zo'n enorme sterke band met de buren hebt, nu snap ik wel waarom je je het zo aantrekt.
Dat buurjongetje lijkt mij een enorm lief kind! (Nee, niet bedoeld als wat je bij een baby wel eens zegt.)
Het contact met m'n buren is tweeledig. Helaas blijft de slechterik zitten :(

Ik kan zelf de op nog aanpassen. Mag ik mezelf daar in zetten?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:20:51 #75
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160415403
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Het contact met m'n buren is tweeledig. Helaas blijft de slechterik zitten :(

Ik kan zelf de op nog aanpassen. Mag ik mezelf daar in zetten?
Van mij wel ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160415738
Iets wat ik niet in de OP wil zetten maar wat ook met chronisch ziekte te maken heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160415858
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Het contact met m'n buren is tweeledig. Helaas blijft de slechterik zitten :(

Ik kan zelf de op nog aanpassen. Mag ik mezelf daar in zetten?
Ik weet van situaties dichtbij dat de slechterik het beste uit de situatie komt.
Zal wel komen omdat een slechterik alleen aan zichzelf denkt en niet aan anderen....

En waarom zou jij niet in de OP mogen? Gewoon doen!
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:48:06 #78
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160416054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:33 schreef Fripsel het volgende:
Iets wat ik niet in de OP wil zetten maar wat ook met chronisch ziekte te maken heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal elkaar wel aantrekken, maar mijn man is ook chronisch ziek :+
Diabetes type 1. Momenteel goed onder controle maar periodes gehad met overdag suikers van boven de 30 en 'snachts een duikeling naar 1 (moet tussen de 4 en 10 zitten).
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160417217
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik voel me juist zo'n aansteller naast alle andere hier. :@

En ik word een deze dagen opgebeld voor een intakegesprek bij het GGZ, vanaf het telefoontje zou het 28 dagen duren.
Je bent geen aansteller :*
En belachelijk dat het zo lang moet duren. Kun je in de tussentijd bij een praktijkondersteuner GGZ oid terecht?

Ik ben door de sneeuw onderweg naar dat gesprek met mn behandelaar. Of dat heel slim is weet ik niet :') Maar iig hopen dat ik straks wat meer duidelijkheid heb en het niet voor niets is.
pi_160417341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:48 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Het zal elkaar wel aantrekken, maar mijn man is ook chronisch ziek :+
Diabetes type 1. Momenteel goed onder controle maar periodes gehad met overdag suikers van boven de 30 en 'snachts een duikeling naar 1 (moet tussen de 4 en 10 zitten).
Fijn dat hij het momenteel onder controle heeft. Ik word al moe als ik het lees. Zulke schommelingen vreten je echt op. Hier gaat het ondanks de stress en ziekte gelukkig wel goed met mn diabetes. Geen hoge waardes gehad ondanks de koorts enzo. Heeft jouw man ook een pomp of spuit hij?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:45:48 #81
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160417567
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat hij het momenteel onder controle heeft. Ik word al moe als ik het lees. Zulke schommelingen vreten je echt op. Hier gaat het ondanks de stress en ziekte gelukkig wel goed met mn diabetes. Geen hoge waardes gehad ondanks de koorts enzo. Heeft jouw man ook een pomp of spuit hij?
De periode dat het zo slecht ging kwam door een pomp. De pomp werkte echt neit voor hem, blijkbaar raakte de plek waar de pomp zat bij hem onwijs snel verzadigd (als in: het werkt maar een uur of 2 en dan geeft de pomp aan dat hij verstopt is). Daardoor kreeg hij dus die belachelijk hoge suikers. Dus voortdurend meer insuline toevoegen, maar om de een of andere reden waren er dus nachten bij dat het ineens wél volledig aansloeg. En dat met een verhoogde dosis, wat dus die enorme hypo's veroorzaakte.

Dit was in de tijd dat we net een relatie kregen en is nog best lastig geweest, omdat hij vooral tijdens hypers zichzelf niet was (ik wist dat het door de ziekte kwam gelukkig) en ik hem 's ochtends alleen nog wakker kreeg door dextro op zijn lippen te smeren.

Na een x aantal maanden doorgemodderd en vanalles geprobeerd te hebben heeft hij midden op een werkdag met een bloedsuiker die H aangaf (zijn meter ging tot 35), de pomp er resoluut uitgetrokken en is weer overgegaan op spuiten. Sindsdien gaat het eigenlijk erg goed. Komt misschien nog 2x per jaar voor dat ik hem in de ochtend dextro moet toedienen en hij kan dan eigenlijk altijd wel zelf kauwen (hij hallucineert alleen dus kan niet zelf bedenken dat hij het nodig heeft dan).

Nu we het daar toch over hebben, we hebben er ook wel eens (achteraf) lol mee. Omdat hij zo hallucineert bij hypo's hoef ik eigenlijk niet eens te prikken om te kijken of hij een hypo heeft, moeilijke vragen stellen is voldoende. Een paar voorbeelden van mijn vragen en zijn antwoorden:

"Waarom druk je de wekker uit met een pantoffel?"
- "Dat staat op die slof geschreven, kijk maar!"*duwt nog even door*

"Waarom hou je mn handen vast?"
- "Zodat ze er niet afvallen."

"Hou je nog van me?
- "ja."
Hoeveel dan?
- "30 gram"
Zo weinig?
- "60 gram"
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160417930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:45 schreef superkimmi het volgende:

[..]

De periode dat het zo slecht ging kwam door een pomp. De pomp werkte echt neit voor hem, blijkbaar raakte de plek waar de pomp zat bij hem onwijs snel verzadigd (als in: het werkt maar een uur of 2 en dan geeft de pomp aan dat hij verstopt is). Daardoor kreeg hij dus die belachelijk hoge suikers. Dus voortdurend meer insuline toevoegen, maar om de een of andere reden waren er dus nachten bij dat het ineens wél volledig aansloeg. En dat met een verhoogde dosis, wat dus die enorme hypo's veroorzaakte.

Dit was in de tijd dat we net een relatie kregen en is nog best lastig geweest, omdat hij vooral tijdens hypers zichzelf niet was (ik wist dat het door de ziekte kwam gelukkig) en ik hem 's ochtends alleen nog wakker kreeg door dextro op zijn lippen te smeren.

Na een x aantal maanden doorgemodderd en vanalles geprobeerd te hebben heeft hij midden op een werkdag met een bloedsuiker die H aangaf (zijn meter ging tot 35), de pomp er resoluut uitgetrokken en is weer overgegaan op spuiten. Sindsdien gaat het eigenlijk erg goed. Komt misschien nog 2x per jaar voor dat ik hem in de ochtend dextro moet toedienen en hij kan dan eigenlijk altijd wel zelf kauwen (hij hallucineert alleen dus kan niet zelf bedenken dat hij het nodig heeft dan).

Nu we het daar toch over hebben, we hebben er ook wel eens (achteraf) lol mee. Omdat hij zo hallucineert bij hypo's hoef ik eigenlijk niet eens te prikken om te kijken of hij een hypo heeft, moeilijke vragen stellen is voldoende. Een paar voorbeelden van mijn vragen en zijn antwoorden:

"Waarom druk je de wekker uit met een pantoffel?"
- "Dat staat op die slof geschreven, kijk maar!"*duwt nog even door*

"Waarom hou je mn handen vast?"
- "Zodat ze er niet afvallen."

"Hou je nog van me?
- "ja."
Hoeveel dan?
- "30 gram"
Zo weinig?
- "60 gram"
Jeetje wat een verhaal zeg! Fijn dat het nu met spuiten weer beter gaat dan. Maar wat bizar dat het met de pomp zo ging bij hem dan.
En haha geweldige antwoorden idd _O-
Ook wel erg herkenbaar, als ik laag zit kraam ik ook de grootste onzin uit :') Je hersenenen werken dan echt gewoon ff niet nee.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:04:36 #83
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160418025
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jeetje wat een verhaal zeg! Fijn dat het nu met spuiten weer beter gaat dan. Maar wat bizar dat het met de pomp zo ging bij hem dan.
En haha geweldige antwoorden idd _O-
Ook wel erg herkenbaar, als ik laag zit kraam ik ook de grootste onzin uit :') Je hersenenen werken dan echt gewoon ff niet nee.
Ja, voor veel mensen is de pomp echt een uitkomst. Hij had die hoop ook. Ook wel zonde, want bijna alles wat ze nu aan het uitvinden zijn bouwt voort op de pomp (pomp en bloedsuikermeter in een, die insuline aanpast bijv).

Gebruik jij een pomp?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160418115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:04 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja, voor veel mensen is de pomp echt een uitkomst. Hij had die hoop ook. Ook wel zonde, want bijna alles wat ze nu aan het uitvinden zijn bouwt voort op de pomp (pomp en bloedsuikermeter in een, die insuline aanpast bijv).

Gebruik jij een pomp?
Ja ik ben afgelopen november na ruim 4.5 jaar spuiten overgestapt op de Medtronic Minimed640G. Ik wilde al heel lang een pomp vanwege de flexibiliteit. Qua instelling hoefde het niet want mijn hba1c ligt al jaren tussen de 43 en 51. Alleen ik kreeg de eerste jaren geen toestemming omdat ze mn psychische problemen een contra-indicatie vonden (tijdens depressies lukte het bijv niet altijd om goed te meten/spuiten of ik spoot bewust een overdosis :@ ) Maar nadat ik daardoor een aantal keren in het zkh ben beland is de knop omgegaan. Hoe kut ik me ook voel, ik moet mn diabetes goed reguleren.

En nadat ik dat dus de afgelopen 2 jaar goed gedaan heb kreeg ik vorig jaar dus eindelijk toestemming en ik ben er echt superblij mee. Ik vind het echt zoveel makkelijker dan spuiten. Vooral bij speciale dingen als uit eten/sporten/ziekte etc.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:16:39 #85
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160418231
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ik ben afgelopen november na ruim 4.5 jaar spuiten overgestapt op de Medtronic Minimed640G. Ik wilde al heel lang een pomp vanwege de flexibiliteit. Qua instelling hoefde het niet want mijn hba1c ligt al jaren tussen de 43 en 51. Alleen ik kreeg de eerste jaren geen toestemming omdat ze mn psychische problemen een contra-indicatie vonden (tijdens depressies lukte het bijv niet altijd om goed te meten/spuiten of ik spoot bewust een overdosis :@ ) Maar nadat ik daardoor een aantal keren in het zkh ben beland is de knop omgegaan. Hoe kut ik me ook voel, ik moet mn diabetes goed reguleren.

En nadat ik dat dus de afgelopen 2 jaar goed gedaan heb kreeg ik vorig jaar dus eindelijk toestemming en ik ben er echt superblij mee. Ik vind het echt zoveel makkelijker dan spuiten. Vooral bij speciale dingen als uit eten/sporten/ziekte etc.
Wat fijn dat het zo goed werkt! Dat is in ieder geval 1 zorg minder dan :). Het werkt lijkt me ook twee kanten op, als je je kut voelt, is diabetes reguleren lastiger, waardoor je je weer kutter voelt.. Fijn dat die cirkel doorbroken is :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160418393
Zoals ik al eerder gezegd heb weet ik weinig van diabetes behalve dan dat het ook in mijn familie voorkomt maar het lijken me nogal hoge hordes die jullie moeten nemen.
Maar jullie doen dat we, respect daar voor.
En sorry hoor maar die vragen en antwoorden moest ik echt om lachen, geniaal! :)
Alleen jammer dat het een oorzaak heeft......
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:39:04 #87
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160418693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:24 schreef vannelle het volgende:
Zoals ik al eerder gezegd heb weet ik weinig van diabetes behalve dan dat het ook in mijn familie voorkomt maar het lijken me nogal hoge hordes die jullie moeten nemen.
Maar jullie doen dat we, respect daar voor.
En sorry hoor maar die vragen en antwoorden moest ik echt om lachen, geniaal! :)
Alleen jammer dat het een oorzaak heeft......
Gelukkig kunnen wij er achteraf ook altijd hartelijk om lachen.. Vooral omdat mijn man zich er niks van herinnert en ondanks dat hij weet dat hij er niks aan kan doen, zich toch (grappend) genoodzaakt voelt zich te verdedigen :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160419695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:16 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Wat fijn dat het zo goed werkt! Dat is in ieder geval 1 zorg minder dan :). Het werkt lijkt me ook twee kanten op, als je je kut voelt, is diabetes reguleren lastiger, waardoor je je weer kutter voelt.. Fijn dat die cirkel doorbroken is :)
Ja zo is het idd. Het werkt altijd met elkaar samen. Dat maakt het ook zo ingewikkeld soms.

Dankjewel vannelle :*

Net gesprek gehad maar helaas nog niks wijzer omdat er nog niet eens contact is geweest met die hoofdbehandelaar van de andere groep :(
Dus het is nog niet eens zeker dat ik daarheen kan.
Nog ongeveer 78.5 kg tot ik 1 ons weeg van het wachten :')
pi_160419915
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:22 schreef Sylvana het volgende:

Net gesprek gehad maar helaas nog niks wijzer omdat er nog niet eens contact is geweest met die hoofdbehandelaar van de andere groep :(
Dus het is nog niet eens zeker dat ik daarheen kan.
Nog ongeveer 78.5 kg tot ik 1 ons weeg van het wachten :')
Soms vraag ik me echt af waar die hoge tarieven in de zorg vandaan komen en hoe ze te verantwoorden zijn..... :X
Ze wisten dat je kwam en waarom je kwam, bereid je dan voor denk ik dan!
Echt te slecht voor woorden dit. :{w

Anekdote van lang geleden:
Ik moest naar een specialist om de uitslagen van mijn röntgenfoto's te bespreken.
Maar die foto's lagen daar niet, of ik die even zelf wilde halen aan de andere kant van het ziekenhuis en op die afdeling enorm lang in de rij moest gaan staan.
Dat was zó enorm fijn met de rugproblemen waar ik dus voor kwam. ^O^
Soms heb ik het idee dat ze er alleen maar zijn om het geld en dat het welzijn van de patient hun geen kont kan schelen.
Absurd gewoon.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:16:05 #90
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160420857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Soms vraag ik me echt af waar die hoge tarieven in de zorg vandaan komen en hoe ze te verantwoorden zijn..... :X
Ze wisten dat je kwam en waarom je kwam, bereid je dan voor denk ik dan!
Echt te slecht voor woorden dit. :{w

Anekdote van lang geleden:
Ik moest naar een specialist om de uitslagen van mijn röntgenfoto's te bespreken.
Maar die foto's lagen daar niet, of ik die even zelf wilde halen aan de andere kant van het ziekenhuis en op die afdeling enorm lang in de rij moest gaan staan.
Dat was zó enorm fijn met de rugproblemen waar ik dus voor kwam. ^O^
Soms heb ik het idee dat ze er alleen maar zijn om het geld en dat het welzijn van de patient hun geen kont kan schelen.
Absurd gewoon.
Bizar! Dat je het zelf moet gaan ophalen ook nog :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160420915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:16 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Bizar! Dat je het zelf moet gaan ophalen ook nog :{
Daar ben ik destijds ook héél duidelijk over geweest.
pi_160420953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Soms vraag ik me echt af waar die hoge tarieven in de zorg vandaan komen en hoe ze te verantwoorden zijn..... :X
Ze wisten dat je kwam en waarom je kwam, bereid je dan voor denk ik dan!
Echt te slecht voor woorden dit. :{w

Anekdote van lang geleden:
Ik moest naar een specialist om de uitslagen van mijn röntgenfoto's te bespreken.
Maar die foto's lagen daar niet, of ik die even zelf wilde halen aan de andere kant van het ziekenhuis en op die afdeling enorm lang in de rij moest gaan staan.
Dat was zó enorm fijn met de rugproblemen waar ik dus voor kwam. ^O^
Soms heb ik het idee dat ze er alleen maar zijn om het geld en dat het welzijn van de patient hun geen kont kan schelen.
Absurd gewoon.
Mja heb wel nog even mn hart kunnen luchten over vorige week en we hebben een beetje besproken wat de opties zijn ter overbrugging. Maar ik had gewoon echt gehoopt op iig een beetje duidelijkheid. Niet dat ik meteen een startdatum verwachtte, maar dat ze iig al met die andere behandelaar had afgestemd, er ongeveer bekend is wanneer ik kan starten (of het nog 3 weken is of 2 maanden bijv) en wat dan het plan in de tussentijd is. Maar niks van dat alles dus, er is met niemand nog contact geweest over de opties verder ook :{
En die onzekerheid vreet gewoon aan me ;(

En ja dat verhaal van jou had ik al een keer gelezen. Ook echt te bizar voor woorden.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:23:02 #93
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160421004
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daar ben ik destijds ook héél duidelijk over geweest.
Geloof ik idd ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160422164
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mja heb wel nog even mn hart kunnen luchten over vorige week en we hebben een beetje besproken wat de opties zijn ter overbrugging. Maar ik had gewoon echt gehoopt op iig een beetje duidelijkheid. Niet dat ik meteen een startdatum verwachtte, maar dat ze iig al met die andere behandelaar had afgestemd, er ongeveer bekend is wanneer ik kan starten (of het nog 3 weken is of 2 maanden bijv) en wat dan het plan in de tussentijd is. Maar niks van dat alles dus, er is met niemand nog contact geweest over de opties verder ook :{
En die onzekerheid vreet gewoon aan me ;(

En ja dat verhaal van jou had ik al een keer gelezen. Ook echt te bizar voor woorden.
Dat valt dan zo tegen. Ze laten je lekker alleen staan zo.
Begrijpt ze dat zelf niet? -O-
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:51:10 #95
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160422685
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mja heb wel nog even mn hart kunnen luchten over vorige week en we hebben een beetje besproken wat de opties zijn ter overbrugging. Maar ik had gewoon echt gehoopt op iig een beetje duidelijkheid. Niet dat ik meteen een startdatum verwachtte, maar dat ze iig al met die andere behandelaar had afgestemd, er ongeveer bekend is wanneer ik kan starten (of het nog 3 weken is of 2 maanden bijv) en wat dan het plan in de tussentijd is. Maar niks van dat alles dus, er is met niemand nog contact geweest over de opties verder ook :{
En die onzekerheid vreet gewoon aan me ;(

En ja dat verhaal van jou had ik al een keer gelezen. Ook echt te bizar voor woorden.
Heb je ook niks aan idd ;( Hopelijk krijg je gauw een startdatum voor een nieuwe groep!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160424633
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:21 schreef Adriane het volgende:

[..]

Dat valt dan zo tegen. Ze laten je lekker alleen staan zo.
Begrijpt ze dat zelf niet? -O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:51 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Heb je ook niks aan idd ;( Hopelijk krijg je gauw een startdatum voor een nieuwe groep!
Dankjullie :*
Sorry zit er een beetje doorheen nu ;(
  vrijdag 4 maart 2016 @ 20:16:51 #97
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160424667
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

[..]

Dankjullie :*
Sorry zit er een beetje doorheen nu ;(
Snap ik ;( Dikke knuffel! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160428725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:15 schreef Sylvana het volgende:

Sorry zit er een beetje doorheen nu ;(
niks sorry, is heel begrijpelijk.
Als het morgen maar iets beter voelt in je koppie. :*
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:07:50 #99
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160429033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 20:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]


[..]

Dankjullie :*
Sorry zit er een beetje doorheen nu ;(
Daar is dit topic voor. :*

Bedtijd. En morgen GEEN wekker. Als mijn longen nu ook even afspreken dat ze me dus niet wakker hoesten om 5 uur ofzo zou dat erg gewaardeerd worden. Trusten!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:21:24 #100
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160429459
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:07 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Daar is dit topic voor. :*

Bedtijd. En morgen GEEN wekker. Als mijn longen nu ook even afspreken dat ze me dus niet wakker hoesten om 5 uur ofzo zou dat erg gewaardeerd worden. Trusten!
Slaap lekker! Ik duik er ook zo in, morgen weer dialyse.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:35:28 #101
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160435707
Pure intressevraag;
Zijn jullie lid van een patiėntenvereniging of een Facebook met lotgenoten oid?

Ik ben dan lid van die pancreatitis-Facebook maar man man man wat kan ik me daaraan irriteren.
Wat ik al eerder zijn dat hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn " cultuurtje, mensen die het beter denken te weten dan mijn eigen arts en internist, en van die mensen dat als iemand iets vraagt of post even gaan opscheppen wat hun WEL kunnen zonder problemen.
Beetje klaar mee }:|
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160436032
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:35 schreef houdjemond het volgende:
Pure intressevraag;
Zijn jullie lid van een patiėntenvereniging of een Facebook met lotgenoten oid?

Ik ben dan lid van die pancreatitis-Facebook maar man man man wat kan ik me daaraan irriteren.
Wat ik al eerder zijn dat hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn " cultuurtje, mensen die het beter denken te weten dan mijn eigen arts en internist, en van die mensen dat als iemand iets vraagt of post even gaan opscheppen wat hun WEL kunnen zonder problemen.
Beetje klaar mee }:|
Dat klinkt idd niet echt als een fijne groep nee.
Ik ben lid van de Diabetesvereniging en ook op Facebook van meerdere groepen over diabetes. Bij 1 groep zijn er soms wel wat discussies, maar over het algemeen valt het gelukkig wel mee :) Ik heb wel ook in een appgroep gezeten waar ik pas uitgegaan ben omdat ik me steeds meer irriteerde en de sfeer niet fijn meer was.

Maar als je je vooral irriteert ipv dat je er steun uit haalt zou ik je verwijderen uit die groep. Je kunt je energie beter op jezelf richten dan :*
pi_160436474
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:35 schreef houdjemond het volgende:
Pure intressevraag;
Zijn jullie lid van een patiėntenvereniging of een Facebook met lotgenoten oid?

Ik ben dan lid van die pancreatitis-Facebook maar man man man wat kan ik me daaraan irriteren.
Wat ik al eerder zijn dat hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn " cultuurtje, mensen die het beter denken te weten dan mijn eigen arts en internist, en van die mensen dat als iemand iets vraagt of post even gaan opscheppen wat hun WEL kunnen zonder problemen.
Beetje klaar mee }:|
Nee, ik heb geen patiėnten vereniging of zoiets dergelijks gevonden.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:35:43 #104
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160436690
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:35 schreef houdjemond het volgende:
Pure intressevraag;
Zijn jullie lid van een patiėntenvereniging of een Facebook met lotgenoten oid?

Ik ben dan lid van die pancreatitis-Facebook maar man man man wat kan ik me daaraan irriteren.
Wat ik al eerder zijn dat hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn " cultuurtje, mensen die het beter denken te weten dan mijn eigen arts en internist, en van die mensen dat als iemand iets vraagt of post even gaan opscheppen wat hun WEL kunnen zonder problemen.
Beetje klaar mee }:|
Voor crohn en Colitis is er hier op fok een fijn, best actief, topic O+ verder ben ik nergens lid van. Moet er wel bij vertellen dat ik pas sinds januari officieel iets chronisch heb :+ dus wie weet ga ik ooit nog wel meer contact zoeken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:55:18 #105
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160437058
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:35 schreef houdjemond het volgende:
Pure intressevraag;
Zijn jullie lid van een patiėntenvereniging of een Facebook met lotgenoten oid?

Ik ben dan lid van die pancreatitis-Facebook maar man man man wat kan ik me daaraan irriteren.
Wat ik al eerder zijn dat hele "mijn pijn is erger dan jouw pijn " cultuurtje, mensen die het beter denken te weten dan mijn eigen arts en internist, en van die mensen dat als iemand iets vraagt of post even gaan opscheppen wat hun WEL kunnen zonder problemen.
Beetje klaar mee }:|
Nee, kan er wel lid van worden maar heb het geld er niet voor. Op fb heb ik nog niet echt gekeken eigelijk.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160437880
Ik ben ook nergens lid van, ook niet eens op zoek naar geweest.
Gebruik eigenlijk alleen dit topic en zelfs dan vraag ik me soms af of dat wel handig is.
Want door te lezen en te posten benadruk je juist je incompetenties al staan er uiteraard ook heel veel positieve dingen tussen.
En dat positieve is dan ook de reden dat ik hier blijf hangen. :)
pi_160438244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, kan er wel lid van worden maar heb het geld er niet voor. Op fb heb ik nog niet echt gekeken eigelijk.
Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar veel verzekeringen vergoeden (een gedeelte van) een lidmaatschap van een patiėntenvereniging.
De Diabetesvereniging kost 50 euro per jaar en zoveel krijg ik ook vergoedt van Menzis ^O^
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:28:36 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160438820
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar veel verzekeringen vergoeden (een gedeelte van) een lidmaatschap van een patiėntenvereniging.
De Diabetesvereniging kost 50 euro per jaar en zoveel krijg ik ook vergoedt van Menzis ^O^
Zal er eens naar kijken!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 14:40:15 #109
137949 Disana
pi_160439054
Ik ben lid van de Nierstichting en zit op Facebook in een besloten groep van het dialysecentrum in het UMCG. De laatste groep is erg stil, maar in het algemeen kan ik zeggen dat ik zelden mensen tegenkom die een wedstrijdje maken van wat het meeste leed veroorzaakt. Wel heb ik een hekel aan schreeuwers.
pi_160440194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:40 schreef Disana het volgende:
Ik ben lid van de Nierstichting en zit op Facebook in een besloten groep van het dialysecentrum in het UMCG. De laatste groep is erg stil, maar in het algemeen kan ik zeggen dat ik zelden mensen tegenkom die een wedstrijdje maken van wat het meeste leed veroorzaakt. Wel heb ik een hekel aan schreeuwers.
Is dat een groep van het UMCG zelf of door een particulier gestart?
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 15:25:20 #111
137949 Disana
pi_160440210
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Is dat een groep van het UMCG zelf of door een particulier gestart?
Dat is een groep van het Dialysecentrum. Dat zit in het UMCG, maar is zelfstandig.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 15:56:55 #112
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160441090
Prikken ging harstikke goed gelukkig vandaag *O* moest ff corrigeren maar het lukte me zelf zonder hulp!
Alleen had mijn verpleegster de machine verkeerd ingesteld, en op 2 liter vocht ontrekken gezet in plaats van 0,2 _O- Gelukkig controleren ze elkaar na het aansluiten en had een andere het gelijk door ;p

Ik ben niet lid van de Nierstichting maar zou het wel graag willen, ook omdat hun al veel voor me hebben gedaan. (veel dingen betaald) Binnenkort weer een verzoek doen want mijn zwemabo is bijna afgelopen :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160441701
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:56 schreef LPFAN het volgende:
Prikken ging harstikke goed gelukkig vandaag *O* moest ff corrigeren maar het lukte me zelf zonder hulp!
Alleen had mijn verpleegster de machine verkeerd ingesteld, en op 2 liter vocht ontrekken gezet in plaats van 0,2 _O- Gelukkig controleren ze elkaar na het aansluiten en had een andere het gelijk door ;p

Ik ben niet lid van de Nierstichting maar zou het wel graag willen, ook omdat hun al veel voor me hebben gedaan. (veel dingen betaald) Binnenkort weer een verzoek doen want mijn zwemabo is bijna afgelopen :P
Fijn dat het prikken goed ging en haha dat is idd maar goed dat ze elkaar controleren dan.
Wel fijn dat de Nierstichting dan dingen betaald ondanks dat je geen lid bent! Hoe zit dat dan?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:42:03 #114
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160442229
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat het prikken goed ging en haha dat is idd maar goed dat ze elkaar controleren dan.
Wel fijn dat de Nierstichting dan dingen betaald ondanks dat je geen lid bent! Hoe zit dat dan?
Maatschappelijk werkster stuurt dan een brief, met uitleg dat ik dialyseer en dan overleggen hun en zeggen ja of nee.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160442247
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:42 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Maatschappelijk werkster stuurt dan een brief, met uitleg dat ik dialyseer en dan overleggen hun en zeggen ja of nee.
Aha oké relaxed ^O^
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:46:15 #116
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160442348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Aha oké relaxed ^O^
Ja idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:47:17 #117
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160442377
Volgende week donderdag heb ik trouwens een kook workshop voor eten met minder zout. Is alleen voor dialysepatienten. Zowel UMCG als Martini *O* Vorig jaar ook aan meegedaan, was erg leuk. Heb er zin in.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160443120
Is zout dan ook al een verboden iets voor mensen met diabetes?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:46:24 #119
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160443786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef vannelle het volgende:
Is zout dan ook al een verboden iets voor mensen met diabetes?
Je bent in de war denk ik met personen.

Mijn man eet iig gewoon wat ie wil (en moet alleen rekening houden met niet te veel, maar wel wat, koolhydraten)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:02:55 #120
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160444133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef vannelle het volgende:
Is zout dan ook al een verboden iets voor mensen met diabetes?
Nee, mijn nieren werken niet meer he ;) Ik heb geen diabetes. Vandaar de dialyse :P

Kwam er trouwens vandaag achter dat er een paar mensen overleden zijn weer bij dialyse ;( Is toch altijd schrikken weer.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160444606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:02 schreef LPFAN het volgende:


Kwam er trouwens vandaag achter dat er een paar mensen overleden zijn weer bij dialyse ;( Is toch altijd schrikken weer.
ouderen?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:34:30 #122
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160444913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, mijn nieren werken niet meer he ;) Ik heb geen diabetes. Vandaar de dialyse :P

Kwam er trouwens vandaag achter dat er een paar mensen overleden zijn weer bij dialyse ;( Is toch altijd schrikken weer.
Ow bah das niet leuk nee.. Rotziekte is t ook! Sta je eigenlijk op een wachtlijst voor een nier?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:54:37 #123
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160445336
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

ouderen?
:Y 1 was 73 en de andere 88.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:55:19 #124
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160445346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:34 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ow bah das niet leuk nee.. Rotziekte is t ook! Sta je eigenlijk op een wachtlijst voor een nier?
Nee nog niet. Moet eerst meer afvallen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160445683
Hartverscheurend...
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:17:59 #126
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160445817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:10 schreef Rilana80 het volgende:
Hartverscheurend...
??
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:21:48 #127
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160445892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee nog niet. Moet eerst meer afvallen.
Is dat een eis ja?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:34:50 #128
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160446161
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:21 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Is dat een eis ja?
Ja, ik heb erg veel overgewicht en dan is de kans op afstoting veel groter, en plaatsing gaat dan gewoon een stuk moeilijker dus hebben ze liever dat ik eerst afval. Moet nu nog 7 kilo dan zit ik op mijn streefgewicht voor de wachtlijst. Ben dan 23 kilo kwijt totaal. En ben dan nog steeds veel te zwaar maar dan is het iig wel binnen de richtlijnen om te kunnen opereren.

[ Bericht 6% gewijzigd door LPFAN op 05-03-2016 20:08:30 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160447132
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:46 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Je bent in de war denk ik met personen.

Mijn man eet iig gewoon wat ie wil (en moet alleen rekening houden met niet te veel, maar wel wat, koolhydraten)
Ik ben niet in de war, er is gewoon iets wat ik niet weet en daarom vraag ik het ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, mijn nieren werken niet meer he ;) Ik heb geen diabetes. Vandaar de dialyse :P

Kwam er trouwens vandaag achter dat er een paar mensen overleden zijn weer bij dialyse ;( Is toch altijd schrikken weer.
En wat ook dit betreft, ik heb er gewoon echt geen verstand van en door te vragen probeer ik juist iets te leren.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 20:20:47 #130
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160447482
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben niet in de war, er is gewoon iets wat ik niet weet en daarom vraag ik het ook.

[..]

En wat ook dit betreft, ik heb er gewoon echt geen verstand van en door te vragen probeer ik juist iets te leren.
Vragen staat vrij toch? ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160447521
Vannelle, ik denk dat de manier waarop je het vroeg "is zout dan ook al verboden voor mensen met diabetes?" na de post van LPFAN over die workshop ervoor zorgt dat mensen die conclusie trekken. Ik dacht nl hetzelfde.

Maar nee als diabetespatiėnt kun je gewoon alles eten. Maar net als bij gezonde mensen is teveel ergens van nooit goed natuurlijk. Maar als je diabetes hebt hebben vooral koolhydraten invloed. En dan dus niet alleen "suikers", maar alle soorten koolhydraten. Want die verhogen de bloedsuikerwaarde. Hoe minder koolhydraten je eet, hoe minder insuline je nodig hebt. Vandaar dat veel mensen met diabetes op hun koolhydraatinname letten of een koolhydraatarm dieet volgen.
pi_160448194
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:22 schreef Sylvana het volgende:
Vannelle, ik denk dat de manier waarop je het vroeg "is zout dan ook al verboden voor mensen met diabetes?" na de post van LPFAN over die workshop ervoor zorgt dat mensen die conclusie trekken. Ik dacht nl hetzelfde.

Maar nee als diabetespatiėnt kun je gewoon alles eten. Maar net als bij gezonde mensen is teveel ergens van nooit goed natuurlijk. Maar als je diabetes hebt hebben vooral koolhydraten invloed. En dan dus niet alleen "suikers", maar alle soorten koolhydraten. Want die verhogen de bloedsuikerwaarde. Hoe minder koolhydraten je eet, hoe minder insuline je nodig hebt. Vandaar dat veel mensen met diabetes op hun koolhydraatinname letten of een koolhydraatarm dieet volgen.
Dank je, nu heb ik weer wat geleerd. :)
En misschien was mijn vraagstelling ook wel een beetje onduidelijk.
Mijn enige excuus daarvoor is dat ik nu meer oxy heb gehad dan voorgeschreven en dan ook nog eens binnen korte tijd.
Icm andere dingen zorgt dat er denk ik voor dat ik niet helemaal helder ben en ook nog eens een kort lontje heb.
Da's geen beste combi natuurlijk.

Denk dat ik daarom ook voor vandaag maar eens stop met typen, met een helder hoofd zal het ws. wat beter lukken.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:12:37 #133
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160449286
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dank je, nu heb ik weer wat geleerd. :)
En misschien was mijn vraagstelling ook wel een beetje onduidelijk.
Mijn enige excuus daarvoor is dat ik nu meer oxy heb gehad dan voorgeschreven en dan ook nog eens binnen korte tijd.
Icm andere dingen zorgt dat er denk ik voor dat ik niet helemaal helder ben en ook nog eens een kort lontje heb.
Da's geen beste combi natuurlijk.

Denk dat ik daarom ook voor vandaag maar eens stop met typen, met een helder hoofd zal het ws. wat beter lukken.
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160449344
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:21 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Is dat een eis ja?

Opereren is al risicovol en op mensen met overgewicht helemaal.
Daarbij gerekend is het ook nog eens een risicogroep die zich bovengemiddeld niet aan de "op nuchtere maag"-regel houdt.

Ben zelf niet medisch onderlegd, maar wel meegemaakt hoe iemand van 200+ zich na de operatie zijn eigen longen had vol-gekotst.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:35:56 #135
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160450138
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Opereren is al risicovol en op mensen met overgewicht helemaal.
Daarbij gerekend is het ook nog eens een risicogroep die zich bovengemiddeld niet aan de "op nuchtere maag"-regel houdt.

Ben zelf niet medisch onderlegd, maar wel meegemaakt hoe iemand van 200+ zich na de operatie zijn eigen longen had vol-gekotst.
Jeetje das echt dom :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:42:49 #136
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160450423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben niet in de war, er is gewoon iets wat ik niet weet en daarom vraag ik het ook.

[..]

En wat ook dit betreft, ik heb er gewoon echt geen verstand van en door te vragen probeer ik juist iets te leren.
Het was geen verwijt. Ik dacht dus idd dat je LPFan vroeg of mensen met diabetes geen zout mochten terwijl het om nierfalen ging ;) no worries!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160457902
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:42 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Het was geen verwijt. Ik dacht dus idd dat je LPFan vroeg of mensen met diabetes geen zout mochten terwijl het om nierfalen ging ;) no worries!
Helemaal prima hoor. ;)

En wish me luck, ik ga zo beginnen de muren van een kinderkamer te verven, dat wordt nog wat..... :(
  zondag 6 maart 2016 @ 08:47:15 #138
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160457982
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal prima hoor. ;)

En wish me luck, ik ga zo beginnen de muren van een kinderkamer te verven, dat wordt nog wat..... :(
Succes en sterkte! Iemand in de buurt die kan helpen?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160458098
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:47 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Succes en sterkte! Iemand in de buurt die kan helpen?
Jawel, maar ik wil eerder beginnen zodat het een aangename verrassing is.
In mijn ogen verdient ze dat, heb ik wel wat extra au voor over. :)
  zondag 6 maart 2016 @ 09:06:27 #140
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160458107
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jawel, maar ik wil eerder beginnen zodat het een aangename verrassing is.
In mijn ogen verdient ze dat, heb ik wel wat extra au voor over. :)
Lief van je :). Maar push het niet te ver he, ook aan je zelf denken :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160458382
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal prima hoor. ;)

En wish me luck, ik ga zo beginnen de muren van een kinderkamer te verven, dat wordt nog wat..... :(
Succes! En laat je haar helpen? Gezellig met z'n 2en. Dan kan zij mooi het randje bij de vloer doen.
Of is ze daar te jong voor?
  zondag 6 maart 2016 @ 10:22:40 #142
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160458702
Horrorverhalen over volgekotste longen op de vroege ochtend, yay * houdjemond deelt koffie en thee uit

Maar ik snap dat niet, ieg toen ik werd geopereerd werd dat vrij streng in de gaten gehouden en werd mijn bekertje water voor medicijnen zelfs afgemeten..
Klinkt hard maar dat doe je dan toch echt zelf dmv eten meesmokkelen ofzo? Neem aan dat die persoon het niet heeft overleefd?

Hier een luie zondag, gisteren zelfs na 't eten en tussen widm finale geslapen, niks voor mij maar ben echt doodmoe de laatste tijd en zit nogsteeds verre van lekker in mijn vel dus heb knoop doorgehakt en ga morgen m'n huisarts mijn depressie-vermoedens voorleggen, donderdag naar een concert,wel zin in gelukkig, maar worden dus weer slopende dagen.

Succes met schilderen vannelle, wel netjes binnen de lijntjes he? ;)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160458704
Ik raak zwaar geļrriteerd van de uitstraling naar mijn tenen. Autorijden lukt me hierdoor niet goed. Ik heb al een paaltje meegenomen en ben erg onzeker, omdat ik niet snel kan reageren. En fietsen gaat ook lastiger, omdat ik nu helemaal geen kracht meer kan zetten. Ik fietste al langzamer dan pubertempo. ;(
En dat terwijl ik vorig jaar nog op mijn racefiets zat en op zondagochtend een heerlijk rondje fietste van 70 kilometers.
:'(
  zondag 6 maart 2016 @ 10:25:36 #144
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160458727
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:22 schreef Adriane het volgende:
Ik raak zwaar geļrriteerd van de uitstraling naar mijn tenen. Autorijden lukt me hierdoor niet goed. Ik heb al een paaltje meegenomen en ben erg onzeker, omdat ik niet snel kan reageren. En fietsen gaat ook lastiger, omdat ik nu helemaal geen kracht meer kan zetten. Ik fietste al langzamer dan pubertempo. ;(
En dat terwijl ik vorig jaar nog op mijn racefiets zat en op zondagochtend een heerlijk rondje fietste van 70 kilometers.
:'(
*knuf* frustraties daarover zijn zo rot, ken het gevoel, boos zijn op jezelf en teleurgesteld in je lichaam..

Vervelend ook dat het je zo beperkt, zijn die uitstralingen van tijdelijke aard of?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160458728
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:22 schreef Adriane het volgende:
Ik raak zwaar geļrriteerd van de uitstraling naar mijn tenen. Autorijden lukt me hierdoor niet goed. Ik heb al een paaltje meegenomen en ben erg onzeker, omdat ik niet snel kan reageren.
waarom rij jij dan überhaupt nog auto? als je niet snel kan reageren wat gebeurt er dan als opeens een kind oversteekt?
pi_160458767
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:22 schreef houdjemond het volgende:
Horrorverhalen over volgekotste longen op de vroege ochtend, yay * houdjemond deelt koffie en thee uit

Maar ik snap dat niet, ieg toen ik werd geopereerd werd dat vrij streng in de gaten gehouden en werd mijn bekertje water voor medicijnen zelfs afgemeten..
Klinkt hard maar dat doe je dan toch echt zelf dmv eten meesmokkelen ofzo? Neem aan dat die persoon het niet heeft overleefd?

Hier een luie zondag, gisteren zelfs na 't eten en tussen widm finale geslapen, niks voor mij maar ben echt doodmoe de laatste tijd en zit nogsteeds verre van lekker in mijn vel dus heb knoop doorgehakt en ga morgen m'n huisarts mijn depressie-vermoedens voorleggen, donderdag naar een concert,wel zin in gelukkig, maar worden dus weer slopende dagen.

Succes met schilderen vannelle, wel netjes binnen de lijntjes he? ;)
Goed van je. Het is ook niet niks wat je meemaakt. :*
pi_160458773
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarom rij jij dan überhaupt nog auto? als je niet snel kan reageren wat gebeurt er dan als opeens een kind oversteekt?
Ik rij dus niet meer.
pi_160458822
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:44 schreef Adriane het volgende:

[..]

Succes! En laat je haar helpen? Gezellig met z'n 2en. Dan kan zij mooi het randje bij de vloer doen.
Of is ze daar te jong voor?
Ik denk dat je in de war bent met mijn dochter. :) Wel een leuke verrassing hoor, maar hoop dat vannelle nu niet veel pijn krijgt hiervan.
  zondag 6 maart 2016 @ 10:36:28 #149
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160458833
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:29 schreef Adriane het volgende:

[..]

Goed van je. Het is ook niet niks wat je meemaakt. :*
Neuh, denk dat dat besef ook nu pas komt.. was eerst druk bezig met niet dood gaan, toen met stress voor de operatie en alle complicaties daarna, en nu het rustig is heb ik eindelijk voor mijn gevoel tijd om terug te kijken en heb ik zoiets van ".. wauw, dit is eigenlijk best wel heftig en eng geweest"
Misschien is het een stukje verwerking en acceptatie dat ik nog mis, geen idee.
Maargoed heb al eerder verteld dat ik een gouden huisarts heb, dus er even over praten kan geen kwaad O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160458834
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:25 schreef houdjemond het volgende:

[..]

*knuf* frustraties daarover zijn zo rot, ken het gevoel, boos zijn op jezelf en teleurgesteld in je lichaam..

Vervelend ook dat het je zo beperkt, zijn die uitstralingen van tijdelijke aard of?
Ik hoop tijdelijk. Door omstandigheden heb ik thuis een paar tandjes bij moeten zetten en dat lukt dus eigenlijk niet. Woensdag heb ik een afspraak bij de orthopeed.
pi_160458842
Nou, ben iets over de helft. :)
ff verplichte pauze en zo maar weer eens verder.
En o wee als het nóg een keer moet!
Maar verdorie, voel het nu al.....
Maar het resultaat is belangrijker. :)
pi_160458879
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de war bent met mijn dochter. :) Wel een leuke verrassing hoor, maar hoop dat vannelle nu niet veel pijn krijgt hiervan.
Zou zo maar kunnen dat ik in de war ben.

Eerlijk gezegd moet ik er dus niet aan denken om te gaan verven. Het zou mij een hoop pijn opleveren. Maar ik begrijp heel goed dat jij, vannelle, dit wil doen. Dus ik hoop mee dat je niet teveel gestraft wordt.
  zondag 6 maart 2016 @ 10:42:50 #153
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160458891
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:36 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ik hoop tijdelijk. Door omstandigheden heb ik thuis een paar tandjes bij moeten zetten en dat lukt dus eigenlijk niet. Woensdag heb ik een afspraak bij de orthopeed.
Kan je niet iemand vragen om je even te helpen? Het moet niet allemaal ten koste gaan van jezelf he..

En misschien een hele stomme opmerking ( daar ben ik goed in icm mijn chronische nieuwsgierigheid en willen meedenken :D ) maar helpt het misschien om het fietsen te trainen op een hometrainer? Eigen tempo, geen "gevaar" zoals buiten..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 6 maart 2016 @ 10:43:59 #154
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160458905
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:37 schreef vannelle het volgende:
Nou, ben iets over de helft. :)
ff verplichte pauze en zo maar weer eens verder.
En o wee als het nóg een keer moet!
Maar verdorie, voel het nu al.....
Maar het resultaat is belangrijker. :)
Easy does it :) , maar twee duimen omhoog hoor, ik bewonder je doorzettingsvermogen zo veel!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160459091
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:42 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Kan je niet iemand vragen om je even te helpen? Het moet niet allemaal ten koste gaan van jezelf he..

En misschien een hele stomme opmerking ( daar ben ik goed in icm mijn chronische nieuwsgierigheid en willen meedenken :D ) maar helpt het misschien om het fietsen te trainen op een hometrainer? Eigen tempo, geen "gevaar" zoals buiten..
Hulp vragen is niet mijn sterkste kant. Gelukkig krijgen we hulp van lieve familie en vrienden,die hun hulp "opdringen".
En woensdag word ik ook opgehaald voor de afspraak. O+
Over de hometrainer moet ik even nadenken.
pi_160460620
Pff, leuk joh, belasting invullen, specifieke zorgkosten, veel uitgegeven vorig jaar, gewoon noodzaak en werkelijk bijna alles valt buiten hetgeen wat wél vergoed wordt, maw ik ben de sjaak en mag het allemaal lekker zelf betalen :{
pi_160462575
Net m'n nieuwe rooster gehad. 2 weken ziek thuis en niet meer als leidinggevende ingepland worden ;(
pi_160464243
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:46 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Pff, leuk joh, belasting invullen, specifieke zorgkosten, veel uitgegeven vorig jaar, gewoon noodzaak en werkelijk bijna alles valt buiten hetgeen wat wél vergoed wordt, maw ik ben de sjaak en mag het allemaal lekker zelf betalen :{
Herkenbaar, mijn vakantiegeld voor dit jaar is ook al op en ik heb het nog niet eens gekregen. :(

Maarreuh, klaar met verven! *O*
Mooi geworden al zeg ik het zelf. Uiteraard flink pijn nu maar wél een heel tevreden gevoel en dat is ook veel waard. :D
pi_160465501
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maarreuh, klaar met verven! *O*
Mooi geworden al zeg ik het zelf. Uiteraard flink pijn nu maar wél een heel tevreden gevoel en dat is ook veel waard. :D
Goed bezig, nu je rust pakken dan ;)
pi_160466831
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:59 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Goed bezig, nu je rust pakken dan ;)
Die rust komt wel goed, heb nu pijn op andere plekken en ook anders dan ik gewend ben.
Lijf werkt ook niet echt meer mee, ben al omgevallen vandaag. Uiteraard tegen de vers geverfde muur aan. _O-
Rest van de dag is een rustdag denk ik. :Y
  zondag 6 maart 2016 @ 23:59:01 #161
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160479087
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:19 schreef Fripsel het volgende:
Net m'n nieuwe rooster gehad. 2 weken ziek thuis en niet meer als leidinggevende ingepland worden ;(
Lekker dan :(

Vannelle goed bezig! Nu idd maar mooi rustig aan doen.

Ik heb een erg vermoeiende maar leuke dag gehad. Op visite bij mijn beste vriendin en haar vriend in Rotterdam. Was chaos op het spoor dus heb er 5 uur over gedaan vanmorgen :') maar goed, ff lekker bij gekletst en ff lopen uitwaaien op het strand. Voel alleen nu wel erg mijn been maar goed jammer dan :P Ben net een paar minuten thuis en ben helemaal kapot. Dus ga zo ff wat drinken en dan lekker op bedje.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160480693
Uitwaaien op het strand in Rotterdam? :?
  maandag 7 maart 2016 @ 08:28:00 #163
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160482565
Arrghh, huisarts is er pas woensdag weer, kon wel terecht bij een vervanger, normaal geen problemen mee, maar daar heb ik met dit soort dingen niet echt een fijn gevoel bij.. -O-


Heb vanavond dan mijn laatste oxy en dan zijn ze op, dus probeer morgen wel gewoon zonder, kan altijd nog herhaalreceptje vragen als ik het niet trek.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160482645
Ok ik geloof dat ik ze allemaal een beetje op een rijtje heb en zou ontzettend graag jullie advies willen wat betreft mijn werk. Lange lap tekst enzo, toch maar even onder een spoilertje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:00:34 #165
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160482790
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:59 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Lekker dan :(

Vannelle goed bezig! Nu idd maar mooi rustig aan doen.

Ik heb een erg vermoeiende maar leuke dag gehad. Op visite bij mijn beste vriendin en haar vriend in Rotterdam. Was chaos op het spoor dus heb er 5 uur over gedaan vanmorgen :') maar goed, ff lekker bij gekletst en ff lopen uitwaaien op het strand. Voel alleen nu wel erg mijn been maar goed jammer dan :P Ben net een paar minuten thuis en ben helemaal kapot. Dus ga zo ff wat drinken en dan lekker op bedje.
Oh je had dezelfde problemen als ik.. Ik was onderweg naar Almere (vanuit Roosendaal) en kon daar al niet voor half 12 zijn omdat er niet eerder een trein ging. Maar de trein van 9:10 reed niet verder dan Dordrecht. Ik ben maar weer omgekeerd want vanwege de reisafstand zonder vertraging (2,5 uur) had het toch geen zin meer.

Gelukkig wel gelijk mn centjes teruggekregen van NS. Kan jij ook aanvragen met zoveel vertraging :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:04:09 #166
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160482837
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:40 schreef Fripsel het volgende:
Ok ik geloof dat ik ze allemaal een beetje op een rijtje heb en zou ontzettend graag jullie advies willen wat betreft mijn werk. Lange lap tekst enzo, toch maar even onder een spoilertje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat een dilemma.. Ik zou allereerst even met iemand gaan praten waarom je gelijk zonder overleg bent teruggeplaatst. Want ze wisten van je ziekte, er was begrip en toch doen ze dat zonder echt iets te zeggen. Denk dat dat de paniek niet gemakkelijker maakt.

Als het niet om de financien gaat en je toch die leidinggevende functie niet kan houden van hun, is het dan mogelijk om minder uren te gaan werken? Een soort gulden middenweg..

Snap dat je niet wil opgeven, maar dit klinkt alsof dit nog een halfjaar goed gaat en je dan volledig instort.. en dan moet je misschien wel definitief opgeven..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160483131
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:04 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jeetje wat een dilemma.. Ik zou allereerst even met iemand gaan praten waarom je gelijk zonder overleg bent teruggeplaatst. Want ze wisten van je ziekte, er was begrip en toch doen ze dat zonder echt iets te zeggen. Denk dat dat de paniek niet gemakkelijker maakt.

Als het niet om de financien gaat en je toch die leidinggevende functie niet kan houden van hun, is het dan mogelijk om minder uren te gaan werken? Een soort gulden middenweg..

Snap dat je niet wil opgeven, maar dit klinkt alsof dit nog een halfjaar goed gaat en je dan volledig instort.. en dan moet je misschien wel definitief opgeven..
Ik ben bang dat ik daar nu al zit. Ik heb gister mezelf beter gemeld en m'n spanningsmeter staat weer op 1000 ;(
  maandag 7 maart 2016 @ 09:46:46 #168
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160483476
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:25 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik daar nu al zit. Ik heb gister mezelf beter gemeld en m'n spanningsmeter staat weer op 1000 ;(
Ik snap dat je niet wilt "opgeven" maar denk ook even verder, ik wil je niet bang maken maar straks ga je rijdend met je scooter onderuit en lig je op de motorkap van een auto om het even cru te zeggen.

Of je gaat er mentaal onderdoor en dat wil je ook niet..
Luisteren naar je lichaam, ik zie dit als een mega waarschuwing met alle alarmbellen..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160483529
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:46 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik snap dat je niet wilt "opgeven" maar denk ook even verder, ik wil je niet bang maken maar straks ga je rijdend met je scooter onderuit en lig je op de motorkap van een auto om het even cru te zeggen.

Of je gaat er mentaal onderdoor en dat wil je ook niet..
Luisteren naar je lichaam, ik zie dit als een mega waarschuwing met alle alarmbellen..
Ik kom zelf in m'n cirkeltje ook iedere keer tot het punt dat ik beter de telefoon op kan pakken en kan zeggen dat ik het niet trek en dat het me beter lijkt dat ik ontslag neem. (Even voor de duidelijkheid, ik heb een 0 uren contract, en geen werkverleden opgebouwd, mijn vriend verdient genoeg dus ik heb geen recht op een bijstand ofzo. ik zie hierbij niks over het hoofd toch? Ik krijg ook niet doorbetaald tijdens ziekte).
  maandag 7 maart 2016 @ 09:55:27 #170
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160483601
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik kom zelf in m'n cirkeltje ook iedere keer tot het punt dat ik beter de telefoon op kan pakken en kan zeggen dat ik het niet trek en dat het me beter lijkt dat ik ontslag neem. (Even voor de duidelijkheid, ik heb een 0 uren contract, en geen werkverleden opgebouwd, mijn vriend verdient genoeg dus ik heb geen recht op een bijstand ofzo. ik zie hierbij niks over het hoofd toch? Ik krijg ook niet doorbetaald tijdens ziekte).
Zal even de hulp van mijn supermama inroepen.. waar werk je, en is dat via een uitzendbureau?

Sowieso NOOIT zelf ontslag nemen, dan heb je nergens recht op.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160483623
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:55 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Zal even de hulp van mijn supermama inroepen.. waar werk je, en is dat via een uitzendbureau?

Sowieso NOOIT zelf ontslag nemen, dan heb je nergens recht op.
Ik ben direct aangenomen bij een franchise supermarkt. 0 uren contract voor een halfjaar. Volgens mij heb ik sowieso nergens recht op.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:58:43 #172
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160483647
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:57 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben direct aangenomen bij een franchise supermarkt. 0 uren contract voor een halfjaar. Volgens mij heb ik sowieso nergens recht op.
Mams gaat ff voor je kijken vanmiddag :) , maar als je een contract hebt, en dat wordt niet verlengd omdat je ziek bent krijg je wel ZWuitkering volgens mij..

Gevonden;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 7 maart 2016 @ 10:01:59 #173
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160483684
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160483736
quote:
Maar ik ben niet echt een oproepkracht want ik krijg gewoon netjes 3 weken van te voren mijn rooster. En ik ben verder 24/7 beschikbaar.

Maar dan moet ik dus eigenlijk sowieso van afgelopen 2 weken 70% van wat ik ingepland stond uitbetaald krijgen?

Maar erg netjes is dat van mij ook niet toch. Ze hebben me ook alleen maar een kans willen bieden. Die denken dan de volgende keer ook wel 10x na voor ze iemand een kans geven. Of denk ik nu moeilijk. :{
pi_160483857
Plus, zit er aan de ziektewet niet een hoop belemmeringen?

Ik had net een helder licht moment. Waarbij ik me bedacht dat mijn vriend een ecte baas is en dat ik me om geld geen zorgen hoef te maken want ik hoef niet veel. M'n lievelingsbroek komt van de kringloop zeg maar. En mijn vriend heeft liever een stabiele basis achter zich staan dan iemand die extra geld binnenharkt voor vakanties of dingen waar toch geen energie meer voor over is.

Maar dat als ik nu m'n rust pak. Ik thuis alles op orde kan krijgen, want dat is ook een soort ontploffing geworden waar je bang van wordt. Over 1 maand m'n traject bij de GGZ opstart waar ik eens echt alle verdriet en frustratie en teleurstelling eruit kan gooien. En dan met een onafhankelijk iemand kan kijken naar "Wat is voor MIJ haalbaar".

En tegelijkertijd besefte ik me ook dat ik dan in de tussentijd m'n uurtje sport bij de fysio kan pakken, een kopje thee kan gaan doen met m'n moeder of bijvoorbeeld een dagje met de buuf en haar zoontje naar de kinderboerderij kan ofzo. Dat dat me alleen al ontzettend veel gelukkiger zou maken op dit moment.

Oftewel is het het waard om me nu in die maatschappelijke molen te gaan werpen waar ik juist zo naar van ben.

Hoofd overload. :{
  maandag 7 maart 2016 @ 11:37:09 #176
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160485374
Als ik het allemaal zo lees heb je je besluit eigenlijl al genomen, maar durf je het nog niet definitief te maken door te bellen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160485441
@Fripsel; Ik zou zeggen; volg je gevoel én je lichaam. Voor die paar euro's hoef jij je niet kapot te werken, met alle sociale gevolgen van dien. Eerst maar 'beter' worden, werken kan altijd nog! Je kunt je energie beter in leuke dingen stoppen, waar je voldoening en liefde uit haalt.
En wat een naar bericht over je buurvrouw.. ;( Las in een ander topic al het hele verhaal, wat enorm heftig allemaal! Ik ben blij dat ze verstandige beslissingen heeft genomen, alleen spijt het mij voor jou dat jij ze nu kwijtraakt.. sterkte!

@vannelle; _O_ Je flikt het maar weer even! Fijn om te lezen dat het knopje weer is omgegaan. Ik hoop voor je dat de pijn meevalt en dat de trots/voldoening overheerst.

@LP; Heftig, twee mede-patiėnten verliezen.. Sterkte!

@WHENM; ''De vervuiler zieke betaald. :N Het eigen risico is al enorm hoog, flikker er anders nog meer kosten bovenop.. Wetende dat de zorgverzekeraars al zoveel miljoenen (miljarden?) winst maken.

@Sylvana; Wat frustrerend dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent! Misschien toch maar eens gaan dreigen, zodat ze je serieus nemen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:04:34 #178
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160485920
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:00 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Oh je had dezelfde problemen als ik.. Ik was onderweg naar Almere (vanuit Roosendaal) en kon daar al niet voor half 12 zijn omdat er niet eerder een trein ging. Maar de trein van 9:10 reed niet verder dan Dordrecht. Ik ben maar weer omgekeerd want vanwege de reisafstand zonder vertraging (2,5 uur) had het toch geen zin meer.

Gelukkig wel gelijk mn centjes teruggekregen van NS. Kan jij ook aanvragen met zoveel vertraging :)
Neh heeft geen zin om terug te vragen ;) had zo'n kaartje van de kruidvat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 7 maart 2016 @ 12:07:20 #179
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160485971
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:40 schreef Fripsel het volgende:
Ok ik geloof dat ik ze allemaal een beetje op een rijtje heb en zou ontzettend graag jullie advies willen wat betreft mijn werk. Lange lap tekst enzo, toch maar even onder een spoilertje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een dilemma idd.. succes! Ik zou als ik jou was gewoon een lijstje maken met plus en minnen en dan kijken wat er uitkomt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160486080
De kogel is door de kerk. M'n vriend heeft net gebeld voor me (heel zwak maar ik voer dit gesprek liever op een moment dat ik me er echt toe in staat voel. Ik waardeer namelijk wel de moeite die mijn leidinggevende in me gestoken heeft en ik wil dan niet haar helemaal over te toeren bombarderen, maar ik wilde wel dat ze wist dat ze vervanging moest gaan zoeken).

En nu ga ik hopen dat de GGZ me snel belt, dat ik weet hoe lang ik moet wachten etc. En ik heb m'n fysio gebeld, voor het eerst in 3 maanden weer een uurtje "sporten" :@

Vannochtend heb ik opeens op een rijtje gekregen wat ik nu denk dat het beste is ipv me alleen maar wanhopig voelen geloof ik. :@
  maandag 7 maart 2016 @ 12:16:02 #181
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160486124
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:14 schreef Fripsel het volgende:
De kogel is door de kerk. M'n vriend heeft net gebeld voor me (heel zwak maar ik voer dit gesprek liever op een moment dat ik me er echt toe in staat voel. Ik waardeer namelijk wel de moeite die mijn leidinggevende in me gestoken heeft en ik wil dan niet haar helemaal over te toeren bombarderen, maar ik wilde wel dat ze wist dat ze vervanging moest gaan zoeken).

En nu ga ik hopen dat de GGZ me snel belt, dat ik weet hoe lang ik moet wachten etc. En ik heb m'n fysio gebeld, voor het eerst in 3 maanden weer een uurtje "sporten" :@

Vannochtend heb ik opeens op een rijtje gekregen wat ik nu denk dat het beste is ipv me alleen maar wanhopig voelen geloof ik. :@
Fijn dat je een beslissing voor je zelf hebt gemaakt! Hopelijk maakt het je nu ook rustiger. :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160486169
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:16 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Fijn dat je een beslissing voor je zelf hebt gemaakt! Hopelijk maakt het je nu ook rustiger. :*
Ik zit te huilen als een klein kind maar het opgejaagde paniekgevoel is meteen een stuk minder. :')
  maandag 7 maart 2016 @ 12:19:10 #183
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160486191
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zit te huilen als een klein kind maar het opgejaagde paniekgevoel is meteen een stuk minder. :')
Zal wel heel dubbel voelen nu natuurlijk. :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 7 maart 2016 @ 12:24:40 #184
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160486319
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zit te huilen als een klein kind maar het opgejaagde paniekgevoel is meteen een stuk minder. :')
Huilen kan ook de opluchting zijn. Het klinkt als een goede keuze. Succes ermee!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:28:00 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160486374
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zit te huilen als een klein kind maar het opgejaagde paniekgevoel is meteen een stuk minder. :')
Klinkt als een goede beslissing, hoewel niet makkelijk.

:*
The love you take is equal to the love you make.
pi_160486424
Fripsel, ik denk na alles net gelezen te hebben dat je een goede beslissing hebt gemaakt. Eerst aan jezelf werken als jullie het geld toch niet nodig hebben. Al kan ik me voorstellen dat het dubbel is hoor :*
pi_160486509
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:14 schreef Fripsel het volgende:
De kogel is door de kerk. M'n vriend heeft net gebeld voor me (heel zwak maar ik voer dit gesprek liever op een moment dat ik me er echt toe in staat voel. Ik waardeer namelijk wel de moeite die mijn leidinggevende in me gestoken heeft en ik wil dan niet haar helemaal over te toeren bombarderen, maar ik wilde wel dat ze wist dat ze vervanging moest gaan zoeken).

En nu ga ik hopen dat de GGZ me snel belt, dat ik weet hoe lang ik moet wachten etc. En ik heb m'n fysio gebeld, voor het eerst in 3 maanden weer een uurtje "sporten" :@

Vannochtend heb ik opeens op een rijtje gekregen wat ik nu denk dat het beste is ipv me alleen maar wanhopig voelen geloof ik. :@
Verstandig besluit :*
Even laten bezinken en kalmeren *;
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:05:38 #188
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160512464
Hoe is het met iedereen? :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:22:44 #189
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160512896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:05 schreef superkimmi het volgende:
Hoe is het met iedereen? :)
Hier dikke prima, alles gaat zijn gangetje. Met jouw?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:39:00 #190
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160513241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hier dikke prima, alles gaat zijn gangetje. Met jouw?
^O^ goed om te horen :)

Na een nieuwe antibioticum kuur ben ik eindelijk beter aan het worden. Ik zal nog wel een flinke tijd doorhoesten en benauwd zijn (heb nog steeds het liefst 10-11 uur slaap per nacht vanwege de energie die ademhalen kost), maar de koorst is weg en mijn slijmproductie neemt ook af. dus gaat de goede kant op!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:39:36 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160513247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:39 schreef superkimmi het volgende:

[..]

^O^ goed om te horen :)

Na een nieuwe antibioticum kuur ben ik eindelijk beter aan het worden. Ik zal nog wel een flinke tijd doorhoesten en benauwd zijn (heb nog steeds het liefst 10-11 uur slaap per nacht vanwege de energie die ademhalen kost), maar de koorst is weg en mijn slijmproductie neemt ook af. dus gaat de goede kant op!
Fijn!!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:33:04 #192
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160514149
Eerste dag zonder oxy in ruim een half jaar *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160514529
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:05 schreef superkimmi het volgende:
Hoe is het met iedereen? :)
* weethetevennietmeer lucht even zijn hart: Zwaar slecht geslapen met tranen in de ogen van de pijn, uiteindelijk een Oxy genomen en dat hielp gelukkig :Y

Was er net vanaf :'(

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 12:54:02 ]
pi_160515457
Ik baal :{

Vanmorgen m'n intake gehad bij het Autisme Team.
Dat ging uiteraard weer niet zoals ik had verwacht (of in m'n hoofd had gehaald..)

De ''intensieve deeltijdbehandeling'' betekend daar wel 1 dagdeel per week, een jaar lang..
Verder willen ze het stapje voor stapje doen, terwijl ik er als een sneltreinvaart door heen wil racen ;(

En nu mag ik de komende weken eerst een paar keer terug komen voor een her diagnostiek voor ik überhaupt kan beginnen.

Meh ;(
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:37:49 #195
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160515556
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

* weethetevennietmeer lucht even zijn hart: Zwaar slecht geslapen met tranen in de ogen van de pijn, uiteindelijk een Oxy genomen en dat hielp gelukkig :Y

Was er net vanaf :'(
heh bah, slecht slapen maakt sowieso alles erger (in mijn ervaring)..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:40:18 #196
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160515619
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik baal :{

Vanmorgen m'n intake gehad bij het Autisme Team.
Dat ging uiteraard weer niet zoals ik had verwacht (of in m'n hoofd had gehaald..)

De ''intensieve deeltijdbehandeling'' betekend daar wel 1 dagdeel per week, een jaar lang..
Verder willen ze het stapje voor stapje doen, terwijl ik er als een sneltreinvaart door heen wil racen ;(

En nu mag ik de komende weken eerst een paar keer terug komen voor een her diagnostiek voor ik überhaupt kan beginnen.

Meh ;(
Heel herkenbaar met psychische zorg. Dat duurt allemaal zó lang. Ik kreeg vorig jaar bijna geen behandeling omdat het nog 'te goed ging'. Dus als je het op tijd aangeeft dat het misgaat, krijg je geen hulp. Dat krijg je pas als je boven op een brug staat met een touw..

Snap dat echt niet, want voorkomen is beter dan genezen, ook qua kosten voor de maatschappij..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:36:50 #197
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160516961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:33 schreef houdjemond het volgende:
Eerste dag zonder oxy in ruim een half jaar *O*
*O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

* weethetevennietmeer lucht even zijn hart: Zwaar slecht geslapen met tranen in de ogen van de pijn, uiteindelijk een Oxy genomen en dat hielp gelukkig :Y

Was er net vanaf :'(
:*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik baal :{

Vanmorgen m'n intake gehad bij het Autisme Team.
Dat ging uiteraard weer niet zoals ik had verwacht (of in m'n hoofd had gehaald..)

De ''intensieve deeltijdbehandeling'' betekend daar wel 1 dagdeel per week, een jaar lang..
Verder willen ze het stapje voor stapje doen, terwijl ik er als een sneltreinvaart door heen wil racen ;(

En nu mag ik de komende weken eerst een paar keer terug komen voor een her diagnostiek voor ik überhaupt kan beginnen.

Meh ;(
Balen zeg :( :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:38:04 #198
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160516976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]

*O*

[..]

:*

[..]

Balen zeg :( :*
Mijn mega-Muse-Hype neemt het over. :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160517201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik baal :{

Vanmorgen m'n intake gehad bij het Autisme Team.
Dat ging uiteraard weer niet zoals ik had verwacht (of in m'n hoofd had gehaald..)

De ''intensieve deeltijdbehandeling'' betekend daar wel 1 dagdeel per week, een jaar lang..
Verder willen ze het stapje voor stapje doen, terwijl ik er als een sneltreinvaart door heen wil racen ;(

En nu mag ik de komende weken eerst een paar keer terug komen voor een her diagnostiek voor ik überhaupt kan beginnen.

Meh ;(
Jeetje wat ontzettend balen zeg. En 1 dagdeel in de week noem ik ook niet echt intensief nee. En dan ook nog zo'n diagnosetraject, het schiet idd niet op zo. Hou vol :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:40 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Heel herkenbaar met psychische zorg. Dat duurt allemaal zó lang. Ik kreeg vorig jaar bijna geen behandeling omdat het nog 'te goed ging'. Dus als je het op tijd aangeeft dat het misgaat, krijg je geen hulp. Dat krijg je pas als je boven op een brug staat met een touw..

Snap dat echt niet, want voorkomen is beter dan genezen, ook qua kosten voor de maatschappij..
Ja precies dit idd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

* weethetevennietmeer lucht even zijn hart: Zwaar slecht geslapen met tranen in de ogen van de pijn, uiteindelijk een Oxy genomen en dat hielp gelukkig :Y

Was er net vanaf :'(
Slecht slapen helpt dan ook niet mee nee. Fijn dat het na de oxy beter ging, maar ik snap dat je het liever niet neemt.

Hier gaat het ook mwah, ben echt niet vooruit te branden vandaag :Z
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:51:20 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160517293
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:38 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Mijn mega-Muse-Hype neemt het over. :D
Hahaha enjoy :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 15:11:41 #201
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160517735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:51 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hahaha enjoy :P
Donderdag pas :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 8 maart 2016 @ 15:16:16 #202
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160517827
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:11 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Donderdag pas :(
voorpret is ook leuk! *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 15:54:34 #203
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160518492
nou, weg goede bui.
Of ik 317 euro wil aftikken aan die teringhonden van die schijtAnderzorg.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160519396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:54 schreef houdjemond het volgende:
nou, weg goede bui.
Of ik 317 euro wil aftikken aan die teringhonden van die schijtAnderzorg.
Waarom? :(
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:40:26 #205
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160519620
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:11 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Donderdag pas :(
Ah joh dat is het bijna! ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:40:45 #206
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160519630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:54 schreef houdjemond het volgende:
nou, weg goede bui.
Of ik 317 euro wil aftikken aan die teringhonden van die schijtAnderzorg.
Pffffff eigen risico? Kreeg ik ook namelijk. rekening van ¤213
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 17:18:28 #207
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160520735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom? :(
Eigen risico zoals LP al gokte. :(

Ben echt pissig, zal ook wel door gebrek aan oxy komen dus jullie zijn weer even de klos, lezen hoeft niet hoor maar kwijt is kwijt.
Ook alvast sorry voor mijn taalgebruik de aankomende posts :')

Kan het gewoon niet hebben, bedoel waar verzeker je je dan nog voor, had ook een onwijs stomme domme trut aan de telefoon.
Minimaal bedrag voor gespreid betalen is 50 per maand, en ik ben ze nog aan het afbetalen.

Ga vroeg eten en dan slapen denk, wil meteen om 08.00 de huisarts bellen en ik teken wel voor een handje happy pills want ER is nu toch al gebruikt :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 8 maart 2016 @ 17:32:26 #208
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160521134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:18 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Eigen risico zoals LP al gokte. :(

Ben echt pissig, zal ook wel door gebrek aan oxy komen dus jullie zijn weer even de klos, lezen hoeft niet hoor maar kwijt is kwijt.
Ook alvast sorry voor mijn taalgebruik de aankomende posts :')

Ja, ik ken het hoor, ik zit in het zelfde schuitje. Vraag me ook vaak af waarom we verzekerd zijn. Vergeet nooit weer dat ik een jaar geleden ff 15 euro moest neertellen voor 1 pilletje voor een operatie :') Echt belachelijk. Helaas heb ik zo'n hoge schuld bij Anderzorg dat ik niet bij ze weg kan.

Kan het gewoon niet hebben, bedoel waar verzeker je je dan nog voor, had ook een onwijs stomme domme trut aan de telefoon.
Minimaal bedrag voor gespreid betalen is 50 per maand, en ik ben ze nog aan het afbetalen.

Ga vroeg eten en dan slapen denk, wil meteen om 08.00 de huisarts bellen en ik teken wel voor een handje happy pills want ER is nu toch al gebruikt :(

Pfff heel verhaal maar opeens is mijn verhaal weg....

Anyway,, ik ken het gevoel, ik heb het zelfde. Vraag me ook vaak af waarom we nog betalen. Vergeet nooit weer dat ik vorig jaar 15 euro moest betalen voor 1 pilletje voor een operatie :') Zou ook graag bij Anderzorg weg willen maar kan niet door een hoge schuld die ik open heb staan bij hun helaas.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160521187
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:18 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Eigen risico zoals LP al gokte. :(

Ben echt pissig, zal ook wel door gebrek aan oxy komen dus jullie zijn weer even de klos, lezen hoeft niet hoor maar kwijt is kwijt.
Ook alvast sorry voor mijn taalgebruik de aankomende posts :')

Kan het gewoon niet hebben, bedoel waar verzeker je je dan nog voor, had ook een onwijs stomme domme trut aan de telefoon.
Minimaal bedrag voor gespreid betalen is 50 per maand, en ik ben ze nog aan het afbetalen.

Ga vroeg eten en dan slapen denk, wil meteen om 08.00 de huisarts bellen en ik teken wel voor een handje happy pills want ER is nu toch al gebruikt :(
je doet nou net alsof het bestaan van eigen risico je niet bekend is.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:00:18 #210
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160521863
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

je doet nou net alsof het bestaan van eigen risico je niet bekend is.
Daar gaat het ook helemaal niet om.
Gaat erom wat hun en mijn apotheek hebben beloofd, ben niet helemaal achterlijk en prima op de hoogte van de standaard "regeltjes".

Inderdaad LP, kon afgelopen jaar ook nog niet weg bij ze.
Dat het een hele scheve naaiende verzekering is weet ik inmiddels wel.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160521929
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:00 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Daar gaat het ook helemaal niet om.
Gaat erom wat hun en mijn apotheek hebben beloofd, ben niet helemaal achterlijk en prima op de hoogte van de standaard "regeltjes".

Inderdaad LP, kon afgelopen jaar ook nog niet weg bij ze.
Dat het een hele scheve naaiende verzekering is weet ik inmiddels wel.
je hebt in academisch ziekenhuis gelegen, op IC zelfs als ik het me goed herinner. Als je eigenrisico niet kwijt bent aan medicijnen dan is er genoeg andere kosten.
pi_160522063
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

je hebt in academisch ziekenhuis gelegen, op IC zelfs als ik het me goed herinner. Als je eigenrisico niet kwijt bent aan medicijnen dan is er genoeg andere kosten.
Dat dingen een reden hebben, maakt het nog niet leuk. En daar is juist dit topic voor bedoelt volgens mij. Even goed klagen over de shit die je overkomt zonder dus de standaard antwoorden te krijgen als "ja dat kon je toch verwachten".

Het is gewoon shit om jaar naar jaar je eigen risico af te tikken, juist als je chronisch ziek bent is geld vaak al een issue. En dan is het zuur dat je merkt dat 1 pilletje 15 euro kost.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:17:47 #213
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522325
Ja idd.. daar is dit topic voor. En dit valt ook onder frustratie. Dan zijn die posts met dat kan je verwachten echt niet nodig... Wij weten ook wel dat het eigen risico er is. Dan kan het nog rot zijn en op een heel verkeerd moment komen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:19:30 #214
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160522364
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:08 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat dingen een reden hebben, maakt het nog niet leuk. En daar is juist dit topic voor bedoelt volgens mij. Even goed klagen over de shit die je overkomt zonder dus de standaard antwoorden te krijgen als "ja dat kon je toch verwachten".

Het is gewoon shit om jaar naar jaar je eigen risico af te tikken, juist als je chronisch ziek bent is geld vaak al een issue. En dan is het zuur dat je merkt dat 1 pilletje 15 euro kost.
Dank! :*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:20:03 #215
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522376
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:00 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Daar gaat het ook helemaal niet om.
Gaat erom wat hun en mijn apotheek hebben beloofd, ben niet helemaal achterlijk en prima op de hoogte van de standaard "regeltjes".

Inderdaad LP, kon afgelopen jaar ook nog niet weg bij ze.
Dat het een hele scheve naaiende verzekering is weet ik inmiddels wel.
Ja idd, ik had altijd basis + hoogste tandverzekering. Hebben ze me door die schuld zonder een brief te sturen of wat dan ook alleen in de basis gegooid. Kwam ik daar achter na dat ik bij de tandarts geweest was. Ik snap dat ze het gedaan hebben maar laat dat verdorie ff weten ofzo....
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160522392
Oh, nog een tegenvaller; pretpilletjes vallen buiten het eigen risico en mag je zo aftikken bij de apotheek ;(
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:21:25 #217
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh, nog een tegenvaller; pretpilletjes vallen buiten het eigen risico en mag je zo aftikken bij de apotheek ;(
:{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160522458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:21 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:{
Of je moet even een B2-tje regelen bij je huisarts, als je het langdurig gebruikt..
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:23:21 #219
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Of je moet even een B2-tje regelen bij je huisarts, als je het langdurig gebruikt..
Irritant zeg!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:23:35 #220
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160522475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh, nog een tegenvaller; pretpilletjes vallen buiten het eigen risico en mag je zo aftikken bij de apotheek ;(
Dit meen je :') .
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160522492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Irritant zeg!
Ja heeft me heel wat geld gekost vorig jaar.. Daarna een B2tje gekregen en toen ging het via m'n ER, maar die was toch allang op :')
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:24:30 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522508
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja heeft me heel wat geld gekost vorig jaar.. Daarna een B2tje gekregen en toen ging het via m'n ER, maar die was toch allang op :')
Lekker dan.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160522535
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:24 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Lekker dan.
En kom er net achter dat mijn medicijnen dus helemaal niet vergoed worden door m'n AV :') Dus betaal nu alsnog dubbelop.

Tijd voor een nieuw zorgstelsel (en kabinet..) ^O^
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:26:27 #224
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160522558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En kom er net achter dat mijn medicijnen dus helemaal niet vergoed worden door m'n AV :') Dus betaal nu alsnog dubbelop.

Tijd voor een nieuw zorgstelsel (en kabinet..) ^O^
Ben je mooi klaar mee :{ En ja idd mee eens!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160522569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En kom er net achter dat mijn medicijnen dus helemaal niet vergoed worden door m'n AV :') Dus betaal nu alsnog dubbelop.

Tijd voor een nieuw zorgstelsel (en kabinet..) ^O^
Heb de laatste tijd ook weer het een en ander af kunnen tikken bij de apotheek, of eigenlijk ik ben er 5 keer geweest dit jaar, ik heb 5 keer zelf kunnen betalen omdat het niet onder de verzekering viel. :{
pi_160522586
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:26 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Heb de laatste tijd ook weer het een en ander af kunnen tikken bij de apotheek, of eigenlijk ik ben er 5 keer geweest dit jaar, ik heb 5 keer zelf kunnen betalen omdat het niet onder de verzekering viel. :{
Absurd is dat hč.. we komen er niet voor een paracetamolletje ofzo :')
pi_160522628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En kom er net achter dat mijn medicijnen dus helemaal niet vergoed worden door m'n AV :') Dus betaal nu alsnog dubbelop.

Tijd voor een nieuw zorgstelsel (en kabinet..) ^O^
Ziekenfonds weer terug.

Schrikbarend hoeveel mensen niet eens betalen ook.
pi_160522648
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Ziekenfonds weer terug.

Schrikbarend hoeveel mensen niet eens betalen ook.
Ik heb het ziekenfonds niet eens meer meegemaakt :o Hoe werkte dat precies?
pi_160522650
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Absurd is dat hč.. we komen er niet voor een paracetamolletje ofzo :')
Jep, kostte me de laatste keer wel moeite om er geen stampij om te gaan staan maken, maarja daar kunnen ze er ook niks aan doen natuurlijk. Gelukkig leek die medewerkster wel te begrijpen dat ik gefrustreerd was. Ging in dit geval om m'n kalmeringspilletjes, die krijg je pas vergoed vanaf het moment dat dat via de psychiater gaat blijkbaar. Nog een reden waarom de wachttijden kut zijn :(

En laten we niet over je verzekeren voor fysiotherapie beginnen als je chronisch ziek bent. :{
pi_160522697
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Jep, kostte me de laatste keer wel moeite om er geen stampij om te gaan staan maken, maarja daar kunnen ze er ook niks aan doen natuurlijk. Gelukkig leek die medewerkster wel te begrijpen dat ik gefrustreerd was. Ging in dit geval om m'n kalmeringspilletjes, die krijg je pas vergoed vanaf het moment dat dat via de psychiater gaat blijkbaar. Nog een reden waarom de wachttijden kut zijn :(

En laten we niet over je verzekeren voor fysiotherapie beginnen als je chronisch ziek bent. :{
Ja die kalmeringsmiddelen benoemde ik hierboven als de pretpilletjes ;)
B2tje kun je ook via de huisarts krijgen, de mijne heeft ook een afgegeven voor de Alprazolam omdat ik die langdurig gebruikte. Alle andere benzo's worden dan ook automatisch ''vergoed'' (lees; ER)
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 18:36:52 #231
137949 Disana
pi_160522811
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

je hebt in academisch ziekenhuis gelegen, op IC zelfs als ik het me goed herinner. Als je eigenrisico niet kwijt bent aan medicijnen dan is er genoeg andere kosten.
Het punt is, voor mij althans, een beetje dat ik dat eigen risico als een soort boete op ziek zijn zie. Ik heb begin februari al 385 euro moeten betalen omdat ik chronisch ziek ben en veel medicijnen slik. Oorspronkelijk was het eigen risico bedoeld om mensen bewust te maken van de kosten, maar in de praktijk is het een soort melkkoe ten koste van chronisch zieken geworden.
pi_160522863
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja die kalmeringsmiddelen benoemde ik hierboven als de pretpilletjes ;)
B2tje kun je ook via de huisarts krijgen, de mijne heeft ook een afgegeven voor de Alprazolam omdat ik die langdurig gebruikte. Alle andere benzo's worden dan ook automatisch ''vergoed'' (lees; ER)
Oh ja ik heb dezelfde. Ik weet eigenlijk niet of ik er het juiste bedrag voor genoemd heb, m'n vriend heeft gepind ;(

Zal er morgen eens voor bellen want ze zijn ook op nu en zou eigenlijk wel nieuwe willen. ;(
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 18:45:50 #233
137949 Disana
pi_160523041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik baal :{

Vanmorgen m'n intake gehad bij het Autisme Team.
Dat ging uiteraard weer niet zoals ik had verwacht (of in m'n hoofd had gehaald..)

De ''intensieve deeltijdbehandeling'' betekend daar wel 1 dagdeel per week, een jaar lang..
Verder willen ze het stapje voor stapje doen, terwijl ik er als een sneltreinvaart door heen wil racen ;(

En nu mag ik de komende weken eerst een paar keer terug komen voor een her diagnostiek voor ik überhaupt kan beginnen.

Meh ;(
Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten, want jij wilt dolgraag intensief aan de slag. Toch denk ik wel dat een dagdeel per week intensief kan zijn als het een goede therapie is. Misschien krijg je voor de hele week stof tot nadenken mee. Ik hoop in elk geval voor je dat je het niet laat schieten.
pi_160523053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb het ziekenfonds niet eens meer meegemaakt :o Hoe werkte dat precies?
Werd van je loon ingehouden en mensen die meer verdiende dan....? moesten zich particulier verzekeren...
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:00:59 #235
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160523413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja die kalmeringsmiddelen benoemde ik hierboven als de pretpilletjes ;)
B2tje kun je ook via de huisarts krijgen, de mijne heeft ook een afgegeven voor de Alprazolam omdat ik die langdurig gebruikte. Alle andere benzo's worden dan ook automatisch ''vergoed'' (lees; ER)
Dankjewel, zal 't morgen meteen vragen voor de zekerheid, als ik over een B2tje begint snapt ze wat ik bedoel? :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160523568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten, want jij wilt dolgraag intensief aan de slag. Toch denk ik wel dat een dagdeel per week intensief kan zijn als het een goede therapie is. Misschien krijg je voor de hele week stof tot nadenken mee. Ik hoop in elk geval voor je dat je het niet laat schieten.
Nee oké.. dat zou kunnen.. Gaat mij ook meer om dag/week invulling, had liever wat meer structuur en bezigheden gehad door de therapieėn. Nog maar even afwachten wat voor programma ze voor me samen stellen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:46 schreef aloa het volgende:

[..]

Werd van je loon ingehouden en mensen die meer verdiende dan....? moesten zich particulier verzekeren...
Hoeveel was dat ongeveer? En hoe zat het met werklozen?
En werd dan ook įlles vergoed?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:00 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dankjewel, zal 't morgen meteen vragen voor de zekerheid, als ik over een B2tje begint snapt ze wat ik bedoel? :)
Ja gewoon vragen hoor. B2tje icm benzo's moet duidelijk zijn voor je arts :Y
pi_160523807
Weet niet precies hoe het zat, maar iedereen had gewoon recht op zorg. Ook als je werkeloos was etc.

Er zijn meer mensen die het terug willen...

https://www.petities.nl/p(...)onds-terug?locale=nl
pi_160524520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee oké.. dat zou kunnen.. Gaat mij ook meer om dag/week invulling, had liever wat meer structuur en bezigheden gehad door de therapieėn. Nog maar even afwachten wat voor programma ze voor me samen stellen.

[..]

Hoeveel was dat ongeveer? En hoe zat het met werklozen?
En werd dan ook įlles vergoed?

[..]

Ja gewoon vragen hoor. B2tje icm benzo's moet duidelijk zijn voor je arts :Y
Iedereen betaalde een bedrag (ongeveer 40 gulden) aan het ziekenfonds en er werd een bedrag ingehouden op je loonstrook en de werkgever betaalde ook.hoe meer je verdiende, hoe meer je betaalde.

Nu betaal je zelf een veel hoger bedrag aan je zorgverzekeraar en de werkgever betaalt ook nu nog steeds een flink bedrag. Oh, maar nu heb je wel de zorgtoeslag. Die had je toen niet.

Het grootste verschil is denk ik wel dat alles gewoon! vergoed werd. Je had geen eigen risico en hoefde geen polissen te vergelijken, wat je wel of niet verzekerd wilde hebben.
pi_160524984
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:41 schreef Adriane het volgende:

[..]

Iedereen betaalde een bedrag (ongeveer 40 gulden) aan het ziekenfonds en er werd een bedrag ingehouden op je loonstrook en de werkgever betaalde ook.hoe meer je verdiende, hoe meer je betaalde.

Nu betaal je zelf een veel hoger bedrag aan je zorgverzekeraar en de werkgever betaalt ook nu nog steeds een flink bedrag. Oh, maar nu heb je wel de zorgtoeslag. Die had je toen niet.

Het grootste verschil is denk ik wel dat alles gewoon! vergoed werd. Je had geen eigen risico en hoefde geen polissen te vergelijken, wat je wel of niet verzekerd wilde hebben.
Je was er idd niet zo mee bezig als nu. Vergelijken, uitzoeken wat de één wel vergoed en de ander dan weer niet etc etc :{
pi_160528256
Hmhm ik heb weer even een verdrietigheidsaanval om alles ;(
pi_160528451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:36 schreef Fripsel het volgende:
Hmhm ik heb weer even een verdrietigheidsaanval om alles ;(
:*
pi_160528924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:36 schreef Fripsel het volgende:
Hmhm ik heb weer even een verdrietigheidsaanval om alles ;(
*knuffel* :*
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:56:02 #243
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160529015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:36 schreef Fripsel het volgende:
Hmhm ik heb weer even een verdrietigheidsaanval om alles ;(
Dikke knuffel :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160529071
Hebben jullie soms ook, dat hoe goed iemand het ook bedoelt, je soms uit wil halen als een vuil kutwijf. ;(
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:11:45 #245
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160529677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:57 schreef Fripsel het volgende:
Hebben jullie soms ook, dat hoe goed iemand het ook bedoelt, je soms uit wil halen als een vuil kutwijf. ;(
Ja. soms kan ik dat helemaal niet hebben ook al is het goed bedoelt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160529769
Ik ga weer richting de paniek en ik ben alleen thuis ;(
pi_160529826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:57 schreef Fripsel het volgende:
Hebben jullie soms ook, dat hoe goed iemand het ook bedoelt, je soms uit wil halen als een vuil kutwijf. ;(
Ja, ik voel me de laatste weken niet goed. Lichamelijk niet en psychisch ook niet. Ik lijk wel depressief. Goedbedoelde reacties komen totaal verkeerd binnen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:00:01 #248
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160531626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:15 schreef Adriane het volgende:

[..]

Ja, ik voel me de laatste weken niet goed. Lichamelijk niet en psychisch ook niet. Ik lijk wel depressief. Goedbedoelde reacties komen totaal verkeerd binnen.
Dit dus.
Daarom ga ik ook meteen bellen om half 8! Trusten allemaal :z

Heb je geen medicijnen Fripsje? *oxazepam gooit*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160535603
Fripsel :* *;

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 07:42:01 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:03:42 #250
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160536163
bleegh mn energielevel is nul vandaag en zit nu dus met een kop vol mist op stage..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:23:30 #251
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160536389
Kan om 10.10 terecht.
Heb alleen geen zin om m'n bed uit te komen, ga daarna ook ff boodschappen doen en mams geeft me ff een slinger terug met de auto, maar alsnog, bleh.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160536425
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:23 schreef houdjemond het volgende:
Kan om 10.10 terecht.
Heb alleen geen zin om m'n bed uit te komen, ga daarna ook ff boodschappen doen en mams geeft me ff een slinger terug met de auto, maar alsnog, bleh.
Hier hetzelfde, met uit bed komen. Buuf vroeg net of ik wil/kan helpen met wat inpakken enzo. Dus heb in ieder geval iets om voor op de staan vandaag :@

Buhh ik ben al 3,5 week ongesteld, heeft verder niks met m'n aandoening te maken maar vermoedelijk met m'n prikpil. Er is al naar gekeken en het was echt een menstruatie. Ik weet niet wanneer ik terug moet gaan.
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:34:57 #253
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160536561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:26 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, met uit bed komen. Buuf vroeg net of ik wil/kan helpen met wat inpakken enzo. Dus heb in ieder geval iets om voor op de staan vandaag :@

Buhh ik ben al 3,5 week ongesteld, heeft verder niks met m'n aandoening te maken maar vermoedelijk met m'n prikpil. Er is al naar gekeken en het was echt een menstruatie. Ik weet niet wanneer ik terug moet gaan.
Da's wel erg lang dame :{ , misschien alleen ff bellen voor de zekerheid naar de huisarts?

*rolt bed uit en propt broodje met een van die dure pillen naar binnen* ik zal laten weten hoe het was en of ik een nieuwe stempel krijg :') .

Tis maar goed dat ik morgen naar MUSE mag.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160536834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:26 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, met uit bed komen. Buuf vroeg net of ik wil/kan helpen met wat inpakken enzo. Dus heb in ieder geval iets om voor op de staan vandaag :@

Buhh ik ben al 3,5 week ongesteld, heeft verder niks met m'n aandoening te maken maar vermoedelijk met m'n prikpil. Er is al naar gekeken en het was echt een menstruatie. Ik weet niet wanneer ik terug moet gaan.
Dit is je eerste prikpil?
Ik had een half jaar lang bloedingen :') Daarna helemaal weggebleven, dus hou hoop!
pi_160536933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:54 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dit is je eerste prikpil?
Ik had een half jaar lang bloedingen :') Daarna helemaal weggebleven, dus hou hoop!
De tweede. Na de eerste prikpil ben ik een keer 1,5 week ongesteld geweest, toen na 3 weken weer een goede week en toen leek het weg te blijven voor 2 maandjes.. ;(
pi_160536991
Ook iets waar ik boos om ben trouwens.

Ik wilde een spiraaltje. Maar mijn huisarts weigerde om die te zetten omdat ik nog niet bevallen was. En heeft er heel erg op zitten hameren dat ik dan naar het ziekenhuis moest, en waarschijnlijk heel veel last van buikkrampen enzo kon krijgen, en dat hij af kon stoten. En dat de prikpil ook een goede optie was..

Ik denk NOO niet weer naar het ziekenhuis. Dus ik zeg dat ik eigenlijk wel echt die spiraal wilde, maar niet naar de gyno. Nou dat ging dus niet gebeuren.

En toen zat ik twee weken geleden met die eendenbek in m'n kut. Zegt de verpleegkundige assistente "Oooooh heeft ze dat echt gezegd? Maar er zijn twee andere huisartsen in de praktijk die het wel doen! Ik haal meteen je vervolgafspraak voor de prikpil eruit, gaan we gewoon dat spiraaltje zetten. Zeker als je nog kinderen wilt".

WAT ZEG JE ME NU :o :o :( :( :%
pi_160537044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Fripsel het volgende:
Ook iets waar ik boos om ben trouwens.

Ik wilde een spiraaltje. Maar mijn huisarts weigerde om die te zetten omdat ik nog niet bevallen was. En heeft er heel erg op zitten hameren dat ik dan naar het ziekenhuis moest, en waarschijnlijk heel veel last van buikkrampen enzo kon krijgen, en dat hij af kon stoten. En dat de prikpil ook een goede optie was..

Ik denk NOO niet weer naar het ziekenhuis. Dus ik zeg dat ik eigenlijk wel echt die spiraal wilde, maar niet naar de gyno. Nou dat ging dus niet gebeuren.

En toen zat ik twee weken geleden met die eendenbek in m'n kut. Zegt de verpleegkundige assistente "Oooooh heeft ze dat echt gezegd? Maar er zijn twee andere huisartsen in de praktijk die het wel doen! Ik haal meteen je vervolgafspraak voor de prikpil eruit, gaan we gewoon dat spiraaltje zetten. Zeker als je nog kinderen wilt".

WAT ZEG JE ME NU :o :o :( :( :%
Dat had je verteld inderdaad, ben je inmiddels overgestapt van huisarts? :(

Met de prikpil kun je ook prima nog kinderen krijgen, duurt alleen wat langer voor je weer vruchtbaar bent.

En zoals ik het nu hoor heb je doorbraakbloedingen, die had ik ook af en aan. Na 2 prikpillen gelukkig definitief van die smerige bende af :r En de kramp *O*
pi_160537112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat had je verteld inderdaad, ben je inmiddels overgestapt van huisarts? :(

Met de prikpil kun je ook prima nog kinderen krijgen, duurt alleen wat langer voor je weer vruchtbaar bent.

En zoals ik het nu hoor heb je doorbraakbloedingen, die had ik ook af en aan. Na 2 prikpillen gelukkig definitief van die smerige bende af :r En de kramp *O*
Ja ik denk dat ik het "eng" vind, omdat ik dus geen krampen heb. Ja heel af en toe even een lichte steek.

En ik ben er zo een die licht te kotsen van de pijn zonder anticonceptie :{ gewone pil was wel ok maar daar kreeg ik weer knallende koppijn van in m'n stopweek, en ik vergat er soms wel eens 1tje, dat was met doorslikken dan ook meteen weer bloedbad.

Het is nu te doen met een maandverbandje per dag ofzo (dat doe ik niet natuurlijk :P maar het is dus niet zo veel gelukkig).

En ja in m'n dossier staat dat ik niet meer bij die ene wil. De ander heeft me wel alleen maar gezien met een huuuuge paniekaanval niet in staat tot een fatsoenlijke zin, en m'n vriend die dus maar het woord deed :{

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 10:16:08 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:48:21 #259
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160537616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Fripsel het volgende:
Ook iets waar ik boos om ben trouwens.

Ik wilde een spiraaltje. Maar mijn huisarts weigerde om die te zetten omdat ik nog niet bevallen was. En heeft er heel erg op zitten hameren dat ik dan naar het ziekenhuis moest, en waarschijnlijk heel veel last van buikkrampen enzo kon krijgen, en dat hij af kon stoten. En dat de prikpil ook een goede optie was..

Ik denk NOO niet weer naar het ziekenhuis. Dus ik zeg dat ik eigenlijk wel echt die spiraal wilde, maar niet naar de gyno. Nou dat ging dus niet gebeuren.

En toen zat ik twee weken geleden met die eendenbek in m'n kut. Zegt de verpleegkundige assistente "Oooooh heeft ze dat echt gezegd? Maar er zijn twee andere huisartsen in de praktijk die het wel doen! Ik haal meteen je vervolgafspraak voor de prikpil eruit, gaan we gewoon dat spiraaltje zetten. Zeker als je nog kinderen wilt".

WAT ZEG JE ME NU :o :o :( :( :%
Het is niet grappig maar moest lachen om hoe je het verteld..
Ga je spiriaaltje laten zetten?

Groetjes vanuit de wachtkamer met de verwarming op standje massa-crematie. :(

**werd al geroepen.

Ik ben mentaal uitgeput en als ik langer doorhops schiet ik dus wel in een "echte" depressie.
Volgende week naar psycholoog voor een intake, is een praktijkondersteunende psycholoog en die gaat dus ook weer overleggen met mijn huisarts of er alsnog een handje happy pills in moet.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:38:13 #260
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160539406
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik het "eng" vind, omdat ik dus geen krampen heb. Ja heel af en toe even een lichte steek.

En ik ben er zo een die licht te kotsen van de pijn zonder anticonceptie :{ gewone pil was wel ok maar daar kreeg ik weer knallende koppijn van in m'n stopweek, en ik vergat er soms wel eens 1tje, dat was met doorslikken dan ook meteen weer bloedbad.

Het is nu te doen met een maandverbandje per dag ofzo (dat doe ik niet natuurlijk :P maar het is dus niet zo veel gelukkig).

En ja in m'n dossier staat dat ik niet meer bij die ene wil. De ander heeft me wel alleen maar gezien met een huuuuge paniekaanval niet in staat tot een fatsoenlijke zin, en m'n vriend die dus maar het woord deed :{
Wat een stomme huisarts zeg... ga je nu een spiraaltje nemen?

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:48 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het is niet grappig maar moest lachen om hoe je het verteld..
Ga je spiriaaltje laten zetten?

Groetjes vanuit de wachtkamer met de verwarming op standje massa-crematie. :(

**werd al geroepen.

Ik ben mentaal uitgeput en als ik langer doorhops schiet ik dus wel in een "echte" depressie.
Volgende week naar psycholoog voor een intake, is een praktijkondersteunende psycholoog en die gaat dus ook weer overleggen met mijn huisarts of er alsnog een handje happy pills in moet.
Goed dat je die keuze maakt dat je naar een psych gaat! Hopelijk gaat dat je helpen! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:58:43 #261
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160539743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:38 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Wat een stomme huisarts zeg... ga je nu een spiraaltje nemen?

[..]

Goed dat je die keuze maakt dat je naar een psych gaat! Hopelijk gaat dat je helpen! :*
Is het proberen waard, ben er beetje sceptisch over maar misschien gaat er wel een wereld voor me open.
Vind het wel heel fijn dat zij bij de praktijk hoort en alles meteen in overleg gaat :)
We gaan t meemaken volgende week,ben benieuwd.

Boodschappen en was zijn gedaan, ga zo ff eten en dan nog even plat want wil al m'n energie voor zover ik dat heb ik morgen stoppen *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160539906
Good job HJM ^O^
pi_160540083
^O^
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:14:24 #264
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160541277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:58 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Is het proberen waard, ben er beetje sceptisch over maar misschien gaat er wel een wereld voor me open.
Vind het wel heel fijn dat zij bij de praktijk hoort en alles meteen in overleg gaat :)
We gaan t meemaken volgende week,ben benieuwd.

Boodschappen en was zijn gedaan, ga zo ff eten en dan nog even plat want wil al m'n energie voor zover ik dat heb ik morgen stoppen *O*
Ik denk dat je het wel fijn gaat vinden! Kan je je ei ff kwijt, en dat is toch soms fijner bij iemand die vreemd is dan iemand die dicht bij je staat. Dat had ik iig. Ik ben er enorm door opgeknapt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160543994
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:48 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het is niet grappig maar moest lachen om hoe je het verteld..
Ga je spiriaaltje laten zetten?

Groetjes vanuit de wachtkamer met de verwarming op standje massa-crematie. :(

**werd al geroepen.

Ik ben mentaal uitgeput en als ik langer doorhops schiet ik dus wel in een "echte" depressie.
Volgende week naar psycholoog voor een intake, is een praktijkondersteunende psycholoog en die gaat dus ook weer overleggen met mijn huisarts of er alsnog een handje happy pills in moet.
Weet je zeker dat het een "echte" psycholoog is? Bij mij noemde ze het de eerste keer ook een praktijkondersteinende psycholoog, maar dat bleek eerder een maatschappelijk werker te zijn met een veredelde titel. :@
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:39:26 #266
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160544632
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:10 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een "echte" psycholoog is? Bij mij noemde ze het de eerste keer ook een praktijkondersteinende psycholoog, maar dat bleek eerder een maatschappelijk werker te zijn met een veredelde titel. :@
Nee dit is een echte :D,is er ook alleen op donderdag want heeft ook een eigen praktijk.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160544717
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:39 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nee dit is een echte :D,is er ook alleen op donderdag want heeft ook een eigen praktijk.
Gelukkig ^O^
  woensdag 9 maart 2016 @ 17:08:03 #268
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160545368
Pff zat net te bedenken hoe mijn emoties zo aan de bovengrond zitten sinds ik ziek ben. Ik zit op dit moment lekker in mijn vel maar kan toch zo in tranen uitbarsten als ik iets zieligs op tv zie ofzo ;p Zo stom! Zit constant te janken als ik tv kijk _O- Terwijl ik zelf wel gewoon vrolijk ben. Hebben jullie dat ook?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160545460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:08 schreef LPFAN het volgende:
Pff zat net te bedenken hoe mijn emoties zo aan de bovengrond zitten sinds ik ziek ben. Ik zit op dit moment lekker in mijn vel maar kan toch zo in tranen uitbarsten als ik iets zieligs op tv zie ofzo ;p Zo stom! Zit constant te janken als ik tv kijk _O- Terwijl ik zelf wel gewoon vrolijk ben. Hebben jullie dat ook?
Je bent niet zwanger? O-)
pi_160545470
Sorry die was flauw he :@ soms heb ik slechte humor :@
  woensdag 9 maart 2016 @ 17:13:49 #271
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160545510
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Je bent niet zwanger? O-)
Hahaha nee ik kan niet zwanger zijn :p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160545561
Maar ik denk dat dat opzich wel een verband kan hebben. Als je zelf veel meemaakt dan is het makkelijker om jezelf in een ander te verplaatsen soms denk ik.
  woensdag 9 maart 2016 @ 17:20:16 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160545658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:15 schreef Fripsel het volgende:
Maar ik denk dat dat opzich wel een verband kan hebben. Als je zelf veel meemaakt dan is het makkelijker om jezelf in een ander te verplaatsen soms denk ik.
Ja denk ik ook wel idd
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160546172
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:08 schreef LPFAN het volgende:
Pff zat net te bedenken hoe mijn emoties zo aan de bovengrond zitten sinds ik ziek ben. Ik zit op dit moment lekker in mijn vel maar kan toch zo in tranen uitbarsten als ik iets zieligs op tv zie ofzo ;p Zo stom! Zit constant te janken als ik tv kijk _O- Terwijl ik zelf wel gewoon vrolijk ben. Hebben jullie dat ook?
Ach hou op :') Ik ben zó verschrikkelijk labiel de laatste tijd, jank om het minste geringste.
Laatst heel slim AYNIL gekeken, jįįįįnken :')
  woensdag 9 maart 2016 @ 18:22:58 #275
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160546973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ach hou op :') Ik ben zó verschrikkelijk labiel de laatste tijd, jank om het minste geringste.
Laatst heel slim AYNIL gekeken, jįįįįnken :')
Haha vreselijk ja :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:11:01 #276
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160565016
Bluh weer wat bloed kwijt vandaag, Kreeg mijn shunt niet onder controle tijdens het afdrukken.

Vanmiddag kook cursus voor koken met minder zout. Zin in *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160566744
Vannochtend door de praktijkondersteuner gebeld. Of ik al iets van het GGZ gehoord had. Uitgelegd van niet, dat ik zelf al bedacht had, ik wacht maar tot na het weekend, want ze zijn nu eenmaal sloom op zulke plekken..

Maar hij vond dat ik moest bellen. 4 keer doorverbinden later, werd me verteld dat ik bij de afdeling persoonlijkheidsstoornissen ben ingedeeld, pas over 4 weken een telefoontje hoef te verwachten en over 14 weken terecht kan.

Dus mijn nieuwe huisarts en de beste man hebben me niet geļnterpreteerd als een wanhopig meisje dat met haar chronische ziekte om probeert te gaan, en iedere keer de deur in haar gezicht kreeg. Nee, ik heb een persoonlijkheidsstoornis.

Dus ik mag en 14 weken in m'n paniek blijven hangen, en dan ga ik nog niet op de juiste plek komen. ^O^
pi_160567332
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:45 schreef Fripsel het volgende:
Vannochtend door de praktijkondersteuner gebeld. Of ik al iets van het GGZ gehoord had. Uitgelegd van niet, dat ik zelf al bedacht had, ik wacht maar tot na het weekend, want ze zijn nu eenmaal sloom op zulke plekken..

Maar hij vond dat ik moest bellen. 4 keer doorverbinden later, werd me verteld dat ik bij de afdeling persoonlijkheidsstoornissen ben ingedeeld, pas over 4 weken een telefoontje hoef te verwachten en over 14 weken terecht kan.

Dus mijn nieuwe huisarts en de beste man hebben me niet geļnterpreteerd als een wanhopig meisje dat met haar chronische ziekte om probeert te gaan, en iedere keer de deur in haar gezicht kreeg. Nee, ik heb een persoonlijkheidsstoornis.

Dus ik mag en 14 weken in m'n paniek blijven hangen, en dan ga ik nog niet op de juiste plek komen. ^O^
WTF nee dit meen je niet? Wat bizar zeg. Ik zou daar echt niet op gaan zitten wachten hoor. Kun je anders niet in het ziekenhuis naar een medisch psycholoog ofzo?
pi_160567429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

WTF nee dit meen je niet? Wat bizar zeg. Ik zou daar echt niet op gaan zitten wachten hoor. Kun je anders niet in het ziekenhuis naar een medisch psycholoog ofzo?
Weet ik niet. Diezelfde man gaat me zo terugbellen. Ik zit eraan te denken om al m'n moed bij elkaar te rapen en te zeggen "zie dit niet als een aanval. Zie dit als een wanhopig meisje wat hulp probeert te krijgen, en het niet vind. Dit en dit is er zojuist gebeurd, precies hetgeen waar ik bang voor was en waar ik vorige week zo wanhopig was en wat ik tegen u probeerde te uiten "ik wil eindelijk serieus genomen worden". ik krijg dit niet meer recht geluld voor mezelf, ik geloof niet meer in het systeem op deze manier en heb het toch weer geprobeerd en wat krijg ik? Weer precies hetzelfde. Dus wederom meneer, wat moet ik nog? Wat kan ik nog? Zoals ik vorige week al zei, ik weet het niet meer. En dat is niet omdat ik niet wil, maar omdat ik iedere keer als ik zoiets probeer weer op zo'n manier geschopt moet worden. Dus zeg het maar, wat kan ik nog?
pi_160567668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Weet ik niet. Diezelfde man gaat me zo terugbellen. Ik zit eraan te denken om al m'n moed bij elkaar te rapen en te zeggen "zie dit niet als een aanval. Zie dit als een wanhopig meisje wat hulp probeert te krijgen, en het niet vind. Dit en dit is er zojuist gebeurd, precies hetgeen waar ik bang voor was en waar ik vorige week zo wanhopig was en wat ik tegen u probeerde te uiten "ik wil eindelijk serieus genomen worden". ik krijg dit niet meer recht geluld voor mezelf, ik geloof niet meer in het systeem op deze manier en heb het toch weer geprobeerd en wat krijg ik? Weer precies hetzelfde. Dus wederom meneer, wat moet ik nog? Wat kan ik nog? Zoals ik vorige week al zei, ik weet het niet meer. En dat is niet omdat ik niet wil, maar omdat ik iedere keer als ik zoiets probeer weer op zo'n manier geschopt moet worden. Dus zeg het maar, wat kan ik nog?
Ik hoop dat die man toch nog wat weet en je naar de juiste afdeling kan doorverwijzen ipv naar persoonlijkheidsproblematiek. Dapper dat je dat wilt gaan zeggen. En ik weet niet waar je in het ziekenhuis zit, maar dit is de informatie die bij mijn ziekenhuis over een medisch psycholoog staat: https://www.zgt.nl/medischepsychologie

quote:
De psychologen van de vakgroep medische psychologie van ZGT kunnen u van dienst zijn wanneer u wordt verwezen door een medisch specialist van het ziekenhuis. Een psycholoog helpt patiėnten met psychische klachten. Bij de meeste patiėnten van de psycholoog is er een samenhang tussen lichamelijke en psychische klachten. Lichamelijke klachten kunnen bijvoorbeeld zorgen voor angstgevoelens, depressie of andere psychische problemen. Andersom kunnen psychische spanningen ook lichamelijke klachten veroorzaken. Bijvoorbeeld hoofdpijn of buikpijn. Als u last heeft van lichamelijke en psychische klachten, kan uw medisch specialist u doorverwijzen. De psychologen van de afdeling medische psychologie van ZGT helpen u dan verder.

Hulp bij specifieke ziektes of problemen
Psychologen kunnen ook hulp bieden bij specifieke ziektes of problemen, zoals hartfalen, diabetes, kanker en geheugenproblemen. De hulp is gericht op:
Het informeren over de psychologische gevolgen van het ziektebeeld.
Psychische ondersteuning van patiėnten.
Het leren omgaan met de ziekte en de gevolgen daarvan.
Dit klinkt wel alsof het voor jou goed zou zijn om met zo'n medisch psycholoog te praten, want zoals het in het stukje staat helpen ze juist bij de dingen waar jij tegenaan loopt.
pi_160567717
Lieve Fripsel.......wįt een verhaal zeg!
Kom idd voor jezelf op!
Anders misschien voorlezen wat je net hebt opgeschreven? Ik vind dat je dat prima verwoord hebt. ^O^
En misschien is voorlezen juist wel makkelijker dan zo uit het hoofd, in een gesprek kan men nogal wel eens iets belangrijks vergeten te zeggen terwijl jouw typsel zo compleet is.

Veel sterkte!
pi_160567876
@sylvana dat klinkt nou precies als iets wat ik zoek. Een plek waar ze zien dat fysiek/psychisch samengaat, en dus niet of krijg dat het helemaal vanuit een psychische benadering is waar geen oog is voor het feit dat je fibromyalgie nou eenmaal niet altijd maar weg kan geven aan blaadjes, of de fysieke benadering, waarbij je voor mijn gevoel, niet eens meer echt als mens gezien wordt.

Maar ook hier word ik weer boos van. Dit had mijn huisarts, revalidatiearts, of wie dan ook, me toch zo moeten kunnen vertellen? :@ dat ik die optie heb.

@vanNelle
Dat voorlezen is een heel goed idee, ik denk dat ik dat ga proberen.
pi_160568043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:48 schreef Fripsel het volgende:
@sylvana dat klinkt nou precies als iets wat ik zoek. Een plek waar ze zien dat fysiek/psychisch samengaat, en dus niet of krijg dat het helemaal vanuit een psychische benadering is waar geen oog is voor het feit dat je fibromyalgie nou eenmaal niet altijd maar weg kan geven aan blaadjes, of de fysieke benadering, waarbij je voor mijn gevoel, niet eens meer echt als mens gezien wordt.

Maar ook hier word ik weer boos van. Dit had mijn huisarts, revalidatiearts, of wie dan ook, me toch zo moeten kunnen vertellen? :@ dat ik die optie heb.

@vanNelle
Dat voorlezen is een heel goed idee, ik denk dat ik dat ga proberen.
Ja precies, lijkt me niet dat dit het enige ziekenhuis is dat met medisch psychologen werkt ( en niet alleen medisch psycholoog, maar bijvoorbeeld ook medisch seksuoloog)
Hier wordt het ook standaard aangeboden als je te horen krijgt dat je een chronische ziekte heb. Toen ik te horen kreeg dat ik diabetes had werd dit tijdens het eerste gesprek met de diabetesverpleegkundige al aangeboden. Ik heb er geen gebruik van gemaakt omdat ik al bij de GGZ liep. Maar het gaat er om inderdaad dat het bekend is en aangeboden wordt. En je huisarts/revalidatie-arts moet het dan ook wel weten lijkt me.

Goed om het voor te lezen, dat is idd nog makkelijker dan het uit het hoofd doen. Succes :*
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:07:11 #284
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160568203
Sorry maar ik wil even een blij dansje doen.
Ben helemaal officieel van de oxy af.
Vanavond eindelijk mijn concert, dus hele grote F-it, ik pak een biertje op jullie gezondheid, lekker hypocriet maar het is eeuwen geleden dat ik me zo blij en normaal heb gevoeld !
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160568224
Fijn HJM! *O* En heuuuul veul plezier vanavond, het is je gegund! :*

Fripsel, ik sluit me aan bij de rest.. kom voor jezelf op! De voorlees-tip is een hele goede, succes straks!
pi_160568247
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:07 schreef houdjemond het volgende:
Sorry maar ik wil even een blij dansje doen.
Ben helemaal officieel van de oxy af.
Vanavond eindelijk mijn concert, dus hele grote F-it, ik pak een biertje op jullie gezondheid, lekker hypocriet maar het is eeuwen geleden dat ik me zo blij en normaal heb gevoeld !
Yay wat fijn van die oxy! En heeel veel plezier vanavond, geniet ervan! *O*
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:22:20 #287
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160568496
Fripsje ik sluit me trouwens aan bij de rest, dit kan echt niet hoor :( !

Voorlezen is een hele goede!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:29:49 #288
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160569665
#%^*%##^%@@.

Weten jullie nog dat ik 2 weken terug me echt nog doodziek voelde, maar ik een tentamen had? Ik heb een 5,6 gehaald, had van tevoren aangegeven dat ik erg ziek was en wat ik moest doen als ik niet kon komen. Dan mocht ik het een week later (zonder consequenties) alsnog maken. Superveel moeite gedaan om te gaan, maar dus niet heel hoog gescoord (en das echt omdat ik m met koorts zat te maken) en nu is een voldoende niet herkansbaar! (En dat is bij officiele centrale tentamens wel zo, maar deze is niet centraal afgenomen en t komt op mij over van de docenten hebben er geen zin in). Nu denk je, wat een streber, ze heeft het vak toch binnen? (6,3 totaal gehaald). Maar bij de functies waarop ik kan en wil solliciteren na dit jaar vragen ze dus wél om een cijferlijst en dit vak is 10 punten waard (van de 60 totaal in mn master).

Dus ik had beter me ziek kunnen melden dan zoveel moeite doen in toch netjes komen :( :(
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160569717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:29 schreef superkimmi het volgende:
#%^*%##^%@@.

Weten jullie nog dat ik 2 weken terug me echt nog doodziek voelde, maar ik een tentamen had? Ik heb een 5,6 gehaald, had van tevoren aangegeven dat ik erg ziek was en wat ik moest doen als ik niet kon komen. Dan mocht ik het een week later (zonder consequenties) alsnog maken. Superveel moeite gedaan om te gaan, maar dus niet heel hoog gescoord (en das echt omdat ik m met koorts zat te maken) en nu is een voldoende niet herkansbaar! (En dat is bij officiele centrale tentamens wel zo, maar deze is niet centraal afgenomen en t komt op mij over van de docenten hebben er geen zin in). Nu denk je, wat een streber, ze heeft het vak toch binnen? (6,3 totaal gehaald). Maar bij de functies waarop ik kan en wil solliciteren na dit jaar vragen ze dus wél om een cijferlijst en dit vak is 10 punten waard (van de 60 totaal in mn master).

Dus ik had beter me ziek kunnen melden dan zoveel moeite doen in toch netjes komen :( :(
Is het een idee om dit naar de examencommissie door te communiceren? Misschien dat ze dan wel een uitzondering willen maken, als je toevallig een menselijk mens treft :D
pi_160569735
Of kun je niet, een fout in je tentamen vinden je docent daarop wijzen en alsnog een onvoldoende ervan maken :') ik roep maar iets hoor. Ik vind zulke dingen, daar zou toch gewoon een oplossing voor moeten zijn. Hoe moeilijk is het om dit te snappen zeg maar.

Het systeem komt echt m'n neus uit vandaag :@
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:36:49 #291
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160569752
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Is het een idee om dit naar de examencommissie door te communiceren? Misschien dat ze dan wel een uitzondering willen maken, als je toevallig een menselijk mens treft :D
Ja ik ga het er sowieso niet bij laten zitten. Want buiten dat ik gewoon mailcontact heb waarin er gecommuniceerd is over mijn ziek zijn staat er volgens mij in t reglement sowieso iets over rechten op herkansingen.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:38:14 #292
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160569781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:35 schreef Fripsel het volgende:
Of kun je niet, een fout in je tentamen vinden je docent daarop wijzen en alsnog een onvoldoende ervan maken :') ik roep maar iets hoor. Ik vind zulke dingen, daar zou toch gewoon een oplossing voor moeten zijn. Hoe moeilijk is het om dit te snappen zeg maar.

Het systeem komt echt m'n neus uit vandaag :@
Ja dat was ook mijn frustratie. Ik weet vrij zeker dat ik hjer niet kansloos instaat maar alsof t leven bij chronische ziekte niet al lastig genoeg is zijn 'wij' ook nog eens vaak extra aan de beurt met lastige regeltjes, bureaucratie enz.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160569889
Als er hier toevallig muziekliefhebbers zijn, ik heb een paar liedjes, het is wel een beetje hippiethinking folk achtig gebeuren als ik het in een hokje moet stoppen. Ze geven me altijd een beetje het gevoel van "zie je wel, je bent niet gek. Je bent niet de enige die het ziet". Misschien is mijn hoofd meer een put die niet serieus te nemen valt hoor. Maar als ik om me heen kijk, en zie naar alles wat er gebeurt, dan denk ik. We zijn elkaar zo kapot aan het maken met het huidige denken. En dan bedoel ik niet eens alle heftige wereldgebeurtenissen, want ik probeer me zo ver mogelijk van het nieuws vandaan te houden. Maar gewoon in z'n algemeenheid. Ik heb het laatste jaar ietsje meer lef gevonden om tegen sommige mensen me gevoel te uiten daarover. Mijn buuf bijvoorbeeld. En we kunnen elkaar echt aankijken en zeggen "ok. Ik ben nou niet bepaald perfect, jij ook niet. Maar dat is niet erg, we kunnen elkaar helpen, en proberen, en zien wel hoe ver we komen".


Kan de andere even niet zo snel vinden. Voeg ik later toe. M'n playlist gaat richting de 1000 nummers.

En misschien is dit wel gewoon off-topic ofzo. Maar voor mij zijn dit allemaal gevoelens en gedachtes die ik heb sinds ik heel die medische molen heb ervaren zeg maar.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 17:49:58 ]
pi_160570097
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:38 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn frustratie. Ik weet vrij zeker dat ik hjer niet kansloos instaat maar alsof t leven bij chronische ziekte niet al lastig genoeg is zijn 'wij' ook nog eens vaak extra aan de beurt met lastige regeltjes, bureaucratie enz.
Uhu Uhu. Had het nog zo'n "aanvarinkje" met m'n vriend. Ik zou eigenlijk naar de bios gaan met m'n moeder, maar had op het laatste moment toch die man van de praktijk aan de telefoon. Waardoor ik heel erg moest gaan haasten en stressen om het te halen. Nouja, op dit moment kan ik wel gokken hoe dat gaat.

Maar ik was bang voor m'n mams d'r teleurgestelde reactie. Zegt m'n vriend "dan ga je er toch gewoon naartoe dan ziet ze toch hoe je er aan toe bent".

WHUT! Ja gezellig joh.

En kijk voor m'n moeder, kan ik dat natuurlijk best doen. Maar ik kan me toch niet altijd tegenover de rest van de wereld blijven verdedigen? En nu weet ik wel dat dat niet bij alles en iedereen hoeft. Maar werk, school, ziekenhuis, het is net alsof ik iedere keer al die mensen moet vertellen hoe of wat, om vervolgens te horen te krijgen "ik snap het wel.. Maar ik kan er ook niks".

Maar wel iedere keer je ziel open moeten leggen, want anders krijg je helemaal niks meer gedaan.
  donderdag 10 maart 2016 @ 18:02:07 #295
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160570233
Houdjemond veeeeel plezier!!!!!!!!!! Ga lekker uit je dak vanavond!

Ik heb er weer een paar recepten bij zonder zout :D was lekker allemaal
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160570292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:02 schreef LPFAN het volgende:
Houdjemond veeeeel plezier!!!!!!!!!! Ga lekker uit je dak vanavond!

Ik heb er weer een paar recepten bij zonder zout :D was lekker allemaal
mag ik even nieuwsgierig doen? :@ in hoeveel producten zit nou eigenlijk zout toegevoegd?

Want ik dacht meteen, Ooh ik heb dan misschien ook wel wat lekkers voor je! Maar toen bedacht ik me, daar doe ie tomatenblokjes van Heinz in. Gooien ze daar zout bij bijvoorbeeld?
pi_160570306
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:56 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Uhu Uhu. Had het nog zo'n "aanvarinkje" met m'n vriend. Ik zou eigenlijk naar de bios gaan met m'n moeder, maar had op het laatste moment toch die man van de praktijk aan de telefoon. Waardoor ik heel erg moest gaan haasten en stressen om het te halen. Nouja, op dit moment kan ik wel gokken hoe dat gaat.

Maar ik was bang voor m'n mams d'r teleurgestelde reactie. Zegt m'n vriend "dan ga je er toch gewoon naartoe dan ziet ze toch hoe je er aan toe bent".

WHUT! Ja gezellig joh.

En kijk voor m'n moeder, kan ik dat natuurlijk best doen. Maar ik kan me toch niet altijd tegenover de rest van de wereld blijven verdedigen? En nu weet ik wel dat dat niet bij alles en iedereen hoeft. Maar werk, school, ziekenhuis, het is net alsof ik iedere keer al die mensen moet vertellen hoe of wat, om vervolgens te horen te krijgen "ik snap het wel.. Maar ik kan er ook niks".

Maar wel iedere keer je ziel open moeten leggen, want anders krijg je helemaal niks meer gedaan.
Wat zei die man nou dan? Was het gelukt om te zeggen wat je wilde zeggen?
En ik snap jou heel goed hoor, je kunt moeilijk elke keer als het niet gaat toch gaan zodat mensen met eigen ogen kunnen zien hoe het gaat. Wel jammer dat het nou niet door kan gaan, voor jezelf is het natuurlijk ook niet leuk dat je niet naar de bios kunt nu. Maar ik snap je afweging heel goed hoor :*

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:02 schreef LPFAN het volgende:
Houdjemond veeeeel plezier!!!!!!!!!! Ga lekker uit je dak vanavond!

Ik heb er weer een paar recepten bij zonder zout :D was lekker allemaal
Fijn dat het zo'n geslaagde workshop was ^O^
  donderdag 10 maart 2016 @ 18:06:44 #298
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160570315
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:05 schreef Fripsel het volgende:

[..]

mag ik even nieuwsgierig doen? :@ in hoeveel producten zit nou eigenlijk zout toegevoegd?

Want ik dacht meteen, Ooh ik heb dan misschien ook wel wat lekkers voor je! Maar toen bedacht ik me, daar doe ie tomatenblokjes van Heinz in. Gooien ze daar zout bij bijvoorbeeld?
Het zit eigenlijk in bijna alles. In tomatenblokjes zit bijna niks ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160570370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat zei die man nou dan? Was het gelukt om te zeggen wat je wilde zeggen?
En ik snap jou heel goed hoor, je kunt moeilijk elke keer als et niet gaat toch gaan zodat mensen met eigen ogen kunnen zien hoe het gaat. Wel jammer dat het nou niet door kan gaan, voor jezelf is het natuurlijk ook niet leuk dat je niet naar de bios kunt nu. Maar ik snap je afweging heel goed hoor :*
Ehm dat hij uit ging zoeken of het sneller kon, maar verwachtte van niet. Hij reageerde eigenlijk allemaal alsof hij het snapte, maar ik kreeg niet het idee dat hij door had hoe erg ze de plank weer hadden misgeslagen daar. Maar misschien zei hij dat wel gewoon niet, mensen zijn vaak niet zo stoer volgens mij.

En als ik m'n indicatie van persoonlijkheidsstoornis naar angst en paniek wilde laten verplaatsen dan moest ik een afspraak bij de huisarts maken. Van de huisarts moest ik bij die man langs omdat zei hem nodig had voor een doorverwijzing :') dus ze zijn weer lekker aan het wijzen.
pi_160570396
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:08 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ehm dat hij uit ging zoeken of het sneller kon, maar verwachtte van niet. Hij reageerde eigenlijk allemaal alsof hij het snapte, maar ik kreeg niet het idee dat hij door had hoe erg ze de plank weer hadden misgeslagen daar. Maar misschien zei hij dat wel gewoon niet, mensen zijn vaak niet zo stoer volgens mij.

En als ik m'n indicatie van persoonlijkheidsstoornis naar angst en paniek wilde laten verplaatsen dan moest ik een afspraak bij de huisarts maken. Van de huisarts moest ik bij die man langs omdat zei hem nodig had voor een doorverwijzing :') dus ze zijn weer lekker aan het wijzen.
Pffttt, weer lekker van het kastje naar de muur dus :(
pi_160570406
En dicht :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')