abonnement Unibet Coolblue
pi_160592140
Wat meer on topic (alhoewel niet Monsanto), ze gaan proberen gemodificeerde muggen in te zetten tegen het Zika virus: http://abcnews.go.com/Pol(...)sed-florida-37571123
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160592305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:51 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

In deze contexten bedoelt met vaak iemand die door het bedrijf betaald wordt om mensen hun mening te beinvloeden.
Dit lijkt me wel een goede definitie. Is ook neutraal. Shill wordt veel vaker vanuit de anti-GMO kant gebruikt, maar dat betekent niet dat je het ook vanuit de pro-GMO kan gebruiken (zoals ik deed). Beetje terugkaatsen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:44:40 #53
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_160592331
Even als voedsel-leek: de meeste rassen in groente en fruit zijn toch theoretisch gezien gemodificeerd? Is een term voor geloof ik maar hebben we ze niet een bepaalde kant op gekweekt? Dat is dus niet per se een evil iets maar gewoon puur theoretisch?
pi_160592556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:37 schreef oompaloompa het volgende:
Wat meer on topic (alhoewel niet Monsanto), ze gaan proberen gemodificeerde muggen in te zetten tegen het Zika virus: http://abcnews.go.com/Pol(...)sed-florida-37571123
Ik ben niet zo bang voor et ontsnappen van genen in het wild met deze methode, maar ik vraag me wel af hoe groot de kans is op resistentie binnen de populatie, Het is een vrij simpel mechanisme, een enkele mutatie zou het volgens mij moeten kunnen doorbreken.

En doen muggen eigenlijk aan competitie voor resources? Met andere woorden, kan de Aedes populatie, wanneer het een flinke klap krijgt, verdrongen worden door een andere mug, of leven die populaties gewoon langs elkaar heen? Mensen om te steken zat, ik denk dat peoletjes voor de eitjes niet ook altijd stikvol muggelarven zitten, en nectar zal ook niet opraken doordat een andere mug het opeet.

Ik vraag me af hoe lang dit gaat werken.
pi_160592754
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:44 schreef ChrisCarter het volgende:
Even als voedsel-leek: de meeste rassen in groente en fruit zijn toch theoretisch gezien gemodificeerd? Is een term voor geloof ik maar hebben we ze niet een bepaalde kant op gekweekt? Dat is dus niet per se een evil iets maar gewoon puur theoretisch?
Genetisch gemodificeerd is een nogal onduidelijk begrip. Voor GMOs is genetically engineered eigenlijk beter, denk ik.

Alles wat de landbouw voortbrengt is genetisch gemodificeerd tov de wilde plant, ga maar eens kijken naar waar mais vandaan komt (teosint)

of hoe de brassicas (kool en brocolli) allemaal van een plant komen.


Alleen wat je in het wild vindt is niet gemodificeerd door selectie (vis, bessen, paddestoelen, wild).
pi_160592899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:44 schreef ChrisCarter het volgende:
Even als voedsel-leek: de meeste rassen in groente en fruit zijn toch theoretisch gezien gemodificeerd? Is een term voor geloof ik maar hebben we ze niet een bepaalde kant op gekweekt? Dat is dus niet per se een evil iets maar gewoon puur theoretisch?
Je hebt of gewoon kruising & selectie, maar de meeste voedselsoorten die we nu kennen zijn op enig moment gemaakt door zaden te beschieten met radioactieve straling en dan maar hopen op goede mutaties.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:55 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang voor et ontsnappen van genen in het wild met deze methode, maar ik vraag me wel af hoe groot de kans is op resistentie binnen de populatie, Het is een vrij simpel mechanisme, een enkele mutatie zou het volgens mij moeten kunnen doorbreken.

En doen muggen eigenlijk aan competitie voor resources? Met andere woorden, kan de Aedes populatie, wanneer het een flinke klap krijgt, verdrongen worden door een andere mug, of leven die populaties gewoon langs elkaar heen? Mensen om te steken zat, ik denk dat peoletjes voor de eitjes niet ook altijd stikvol muggelarven zitten, en nectar zal ook niet opraken doordat een andere mug het opeet.

Ik vraag me af hoe lang dit gaat werken.
Mijn grootste negatieve vrees is dat deciminatie van de ene soort het veld open gooit voor een nieuwe soort die andere, misschien wel grotere, problemen op kan leveren. Daarnaast is de vraag hoe lang het werkt, als je 90% uitroeit dan is er vrijwel geen competitie voor de overgebleven 10% die dan weeer snel groot kan worden.

Doet me denken aan een radiolab aflevering over zo'n zelfde soort probleem met een andere diersoort, kijken of ik het terug kan vinden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160593019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je hebt of gewoon kruising & selectie, maar de meeste voedselsoorten die we nu kennen zijn op enig moment gemaakt door zaden te beschieten met radioactieve straling en dan maar hopen op goede mutaties.

[..]

Mijn grootste negatieve vrees is dat deciminatie van de ene soort het veld open gooit voor een nieuwe soort die andere, misschien wel grotere, problemen op kan leveren. Daarnaast is de vraag hoe lang het werkt, als je 90% uitroeit dan is er vrijwel geen competitie voor de overgebleven 10% die dan weeer snel groot kan worden.

Doet me denken aan een radiolab aflevering over zo'n zelfde soort probleem met een andere diersoort, kijken of ik het terug kan vinden.
Ja maar verdringen muggesoorten elkaar? Ik heb geen idee op welk niveau dat zou gebeuren.
pi_160594508
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:08 schreef oompaloompa het volgende:

Mijn grootste negatieve vrees is dat deciminatie van de ene soort het veld open gooit voor een nieuwe soort die andere, misschien wel grotere, problemen op kan leveren.
Maard dat geldt toch voor elke succesvolle Aedes strategie? Het alternatief is dan toch niets doen tegen deze muggen?
pi_160595607
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maard dat geldt toch voor elke succesvolle Aedes strategie? Het alternatief is dan toch niets doen tegen deze muggen?
Zal ik truowens een topic op WT openen over Zika, microcephaly, en muggen? Lijkt me een betere plek. Ik ben ook erg benieuwd wat het nieuws uit Colombia is.
pi_160595646
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:20 schreef Broomer het volgende:

[..]

Maard dat geldt toch voor elke succesvolle Aedes strategie? Het alternatief is dan toch niets doen tegen deze muggen?
Oh ja ik zeg niet dat dat genoeg reden is om het niet te doen, alleen dat het me moeilijk lijkt dat soort zaken te voorspellen en dat daar een daadwerkelijk risico kan liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:01 schreef Broomer het volgende:

[..]

Zal ik truowens een topic op WT openen over Zika, microcephaly, en muggen? Lijkt me een betere plek. Ik ben ook erg benieuwd wat het nieuws uit Colombia is.
Vraag je dat nu aan jezelf? :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160596082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:02 schreef oompaloompa het volgende:

Vraag je dat nu aan jezelf? :D
Eigenlijk wel, want ik heb dat al gedaan:

W&T / Microcephaly, Zika, en muggen
pi_160730245


Dit is wel een mooie: Uitspraken van leiders van de anti-GMO beweging dat labeling van GMOs helemaal niet om "Right to know" gaat, maar om het bannen van GMOs.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:50:41 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160731225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 04:23 schreef Broomer het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel een mooie: Uitspraken van leiders van de anti-GMO beweging dat labeling van GMOs helemaal niet om "Right to know" gaat, maar om het bannen van GMOs.
Daar heb ik wel een hoog gevoel van 'joh' bij. Ik kan het nog steeds grotendeels zien als uitspraken vanuit een daadwerkelijke 'filosofische' overtuiging. (Waar blijft je bio-conspiracy topic? :P )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_160741324
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar heb ik wel een hoog gevoel van 'joh' bij. Ik kan het nog steeds grotendeels zien als uitspraken vanuit een daadwerkelijke 'filosofische' overtuiging. (Waar blijft je bio-conspiracy topic? :P )
Kan hoor. De beweging komt natuurlijk oorspronkelijk vanuit een ideologische of filosofische overtuiging. Alleen als bewegingen groter worden, worden ze vaak gecorrumpeerd. Als er dan ook een groot commercieel voordeel te behalen valt, en er zijn geen goede wetenschappelijke redenen, dan heb ik een wat minder vriendelijke interpretatie.

Maar dat is niet eens zo belangrijk. Laten we wel wezen, de pro-GMO bedrijven die tegen labeling vechten hebben natuurlijk ook grote commerciele belangen, en dat beinvloedt hun gedrag zeker.

Waar het om gaat is: zijn de argumenten waar, relevant, en steekhoudend.
pi_160758543
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar blijft je bio-conspiracy topic? :P
Zag volgens mij bij de keuringsdienst van waarde zoiets langskomen, genetisch gemodificeerde bacteriën die tegenwoordig de smaakstoffen produceren, waardoor het het labeltje puur natuur / biologisch mag hebben....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_160763971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:10 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Zag volgens mij bij de keuringsdienst van waarde zoiets langskomen, genetisch gemodificeerde bacteriën die tegenwoordig de smaakstoffen produceren, waardoor het het labeltje puur natuur / biologisch mag hebben....
Puur natuur is sowieso een raar begrip. Alsof uberhaupt iets wat uit de landbouw komt ooit puur natuur is. Wel raar dat het biologisch mag zijn. Dat is toch in tegenspraak met de definitie? Dat vind ik fout.

[ Bericht 6% gewijzigd door Broomer op 18-03-2016 17:01:48 ]
pi_160769054
Wat meer over de innige band tussen de organic industry en de GMO-labeling movement.

http://thehill.com/blogs/congress-blog/healthcare/266524-the-gmo-labeling-movement-is-as-organic-as-a-twinkie

En ik ben niet tegen organisch voedsel. Het is niet zo voor mij, maar als je het prefereert, ga je gang. Ik heb iets tegen de organische industrie die andere, volkomen valide productie methodes blijft zwartmaken.
pi_160770717
V: Hoe evil is Monsanto eigenlijk?

A: Zeggen de woorden "zoals het in de dagen van Noach was," je iets?
pi_160771059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:50 schreef Zorax1 het volgende:
V: Hoe evil is Monsanto eigenlijk?

A: Zeggen de woorden "zoals het in de dagen van Noach was," je iets?
Niet echt.
pi_160772768
Portland doet het goed. :Y
pi_160784743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:59 schreef Broomer het volgende:

[..]

Niet echt.
Satanisch geknoei op genetisch nivo
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:27:47 #72
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_160785031
Opzich wel knap dat we half de wereld voeden dankzij dit soort bedrijven. Hoeveel oogsten en vee voor consumptie zijn er wel niet gered dankzij dit soort bedrijven. Hoeveel gezinnen zouden verhongeren of hun veestapel of oogst verliezen als dit soort bedrijven niet bestonden. Een muntje heb 2 kanten.
Was noach lui en daardoor een lul omdat die een te kleine boot heeft gebouwd om veel meer dieren te redden of een held voor het redden van zoveel dierensoorten?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_160787086
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:11 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Satanisch geknoei op genetisch nivo
Wat is er satanisch aan zoiets als golden rice?
pi_160835878
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:28 schreef Broomer het volgende:

[..]

Wat is er satanisch aan zoiets als golden rice?
Ik weet niet wat golden rice is, maar als dat rijst is met DNA dat niet alleen maar rijstDNA bestaat maar ook uit DNA van een andere soort, dan is er een grens overschreden en de laatste keer dat die grens werd overschreden, had dat een flinke overstroming tot gevolg om al het besmette DNA uit te roeien.
pi_160836922
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:09 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat golden rice is, maar als dat rijst is met DNA dat niet alleen maar rijstDNA bestaat maar ook uit DNA van een andere soort, dan is er een grens overschreden en de laatste keer dat die grens werd overschreden, had dat een flinke overstroming tot gevolg om al het besmette DNA uit te roeien.
Gebeurt ook vanzelf hoor. Die grens is al veel eerder overtreden.

Sweet potatoe heeft agrobacterium DNA.
https://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150421084204.htm

Koeien hebben een kwart van het genoom afkomstig van slangen:
http://phenomena.national(...)me-came-from-snakes/

En laten we het maar niet over bacterien hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')