abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 maart 2016 @ 20:36:14 #201
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160645479
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:13 schreef Irritatie100 het volgende:

Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk :7 Maar daar ga ik niet van uit.
Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja ;)
pi_160645609
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 13 maart 2016 @ 20:42:53 #203
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160645708
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:39 schreef Shivo het volgende:
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil.
Tegenwoordig stouwen ze in een 777-300 met een beetje krappe opstelling toch ook al ruim 450 man, het wordt gewoon allemaal massaler. Voor iemand die bijna alleen nog maar in narrow-body's heeft gevlogen is zo'n A380, ondanks dat het zo massaal is, wel een ervaring.
  zondag 13 maart 2016 @ 21:19:53 #204
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160647176
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :')
Athene 2004 is dan ook een van de grootste kansloze financiele exercities geweest in de geschiedenis van de olympische spelen.
quote:
Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Dat kleine grut zou eventueel nog wel weg kunnen als het moet (maar op een dieplader kunnen ze altijd wel weg). Die grotere jets zijn zo door en door rot, die vliegen niet meer. Die blijven er waarschijnlijk net zo lang wegrotten totdat er een projectontwikkelaar daar iets gaat doen.
  zondag 13 maart 2016 @ 21:47:57 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160648421
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef DeeBee het volgende:
Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. :') Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen?
Die komen daar nooit meer vliegend vandaan.
Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot. En dat was in 2001, ze staan dus al zo'n 15 jaar aan de grond, blootgesteld aan de elementen. Het is treurig, maar ik verwacht niet anders dan dat de toestellen daar blijven staan totdat ze weggeroest zijn of een projectontwikkelaar iets met vliegveld wil doen.
So we just called him Fred
pi_160649300
quote:
[
Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot.
Ze zijn dus opgegeven toen de baan werd gesloten. Je mag er vanuit gaan dat de eigenaars op tijd zijn gewaarschuwd.
--
  zondag 13 maart 2016 @ 22:22:37 #208
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160649617
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja ;)
Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig :P

Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat _O_
pi_160652404
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig :P

Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat _O_
Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier :). Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( _O_ )
Waarom niet?
  maandag 14 maart 2016 @ 07:27:02 #210
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160653761
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:00 schreef Maxco het volgende:

[..]

Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier :). Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( _O_ )
De Dreamliner die ik vloog was met Norwegian :') dus verre van een full-service maatschappij. Bijvoorbeeld geen gratis ruimbagage, eten of drinken ondanks dat het een transatlantische vlucht was. Maar ach, het ticket was goedkoop en voor iets van 50 euro extra had ik een ticket waar ik wél een maaltijd en drinken kreeg en ruimbagage mee mocht nemen.

Maar ondanks dat alles is het een fantastisch apparaat ja. Op de heenweg de oceaan over vloog ik Air Transat, daar kreeg je wel gigantisch veel eten en drinken, maar het vliegtuig was echt veel en veel ouder en dat merkte je.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:47:00 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160671130
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~
  maandag 14 maart 2016 @ 21:54:48 #213
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160671473
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
Nice _O_

Sowieso trijets _O_
  maandag 14 maart 2016 @ 22:12:39 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160672235
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:28 schreef Iemand91 het volgende:
Damn...

[ afbeelding ]
Wow

[klm-af modus]
FedEx heeft vast steun uit het midden oosten, anders is het natuurlijk te duur om met MD11-en te vliegen, of eigenlijk is zonder steun überhaupt onmogelijk om vracht te vervoeren in cargo kisten.
[/KLM-af modus]
So we just called him Fred
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:29:03 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160682533
quote:
Groningen Airport Eelde houdt hoofd tegen de wind in

EELDE - Of er nog muziek zit in Groningen Airport Eelde? Op die vraag kan de door de wol geverfde luchthavendirecteur Marco van de Kreeke kort zijn: "Absoluut, daar werken we elke dag keihard aan." De regionale airport is een geliefd onderwerp in de lokale media, die soms hardop vraagtekens zetten bij het voortbestaan van Eelde.

“Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven. Maar wij varen onze eigen koers en bouwen verder aan de regionale functie van onze luchthaven. Niet alleen voor vertrekkende passagiers, maar ook voor onze eigen regio. Groningen Airport Eelde is de voordeur van Noord-Nederland.”

De dag van ons bezoek is het grauw en grijs. Op het bord in de vertrekhal staat slechts één lijnvlucht. “Het geld moet hier echt in het zomerseizoen verdiend worden”, bekent Van de Kreeke. Vanuit zijn werkkamer heeft hij een riant uitzicht over het platform, dat de meeste dagen vooral wordt bevolkt door kleine (les)vliegtuigen en een incidentele zakenjet.

Binnenkort staat er ook permanent een traumaheli. “Toch hebben we ook in de winter interessante lijndiensten. Wizz Air vliegt twee keer per week naar Gdansk en Stobart Air vliegt acht keer per week in opdracht van Flybe naar Southend, vlakbij Londen. Dat spreekt vertrouwen uit.”
Baanverleningen gereed in 2013

Passagiersaantallen vanaf dat moment:
2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%)
2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%)

Wat een successen halen ze daar zeg.

:')
  dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:37 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160683081
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.

Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
So we just called him Fred
pi_160684190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:29 schreef Sunri5e het volgende:
2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%)
2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%)
2015 180,879 (+6.8%)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:15:26 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160684242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.

Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
quote:
Transavia annuleert vluchten naar Kos en Antalya. Corendon en TUI blijven vliegen op Antalya

Transavia heeft laten weten dat zij de geplande vluchten naar Kos en Antalya gaan annuleren. De vluchten zouden op 28 en 30 april starten vanaf Groningen Airport Eelde en in combinatie met Rotterdam worden uitgevoerd. Transavia en de touroperators die op deze vluchten pakketreizen aanbieden, laten weten dat de vluchtelingenproblematiek en hiermee gepaard gaande onrustige en onzekere situatie hebben geleid tot stilvallende boekingen. Voor Antalya speelt mee dat de vlucht van Transavia één keer per week zou worden uitgevoerd terwijl de vraag naar twee keer per week groot is. Transavia en de touroperators nemen contact op met de reizigers die een reis op de betreffende vluchten hebben geboekt voor het aankomende seizoen.

Antalya blijft voor de noordelijke reiziger bereikbaar vanaf Groningen Airport Eelde. De vluchten van de luchtvaartmaatschappijen Corendon en Tui, die beide 2 keer in de week naar Antalya vliegen, zullen wel doorgang vinden.
pi_160684465
Eelde gaat geen lang leven meer hebben. Alleen als je kijkt naar de hoeveelheid vluchten in vergelijking met bijvoorbeeld Eindhoven of zelfs Maastricht. Door dat de ABN ook stopt met piloten gaan de hoeveelheid les vliegbewegingen in de toekomst ook een stuk naar beneden. En juist die les vliegbewegingen is het overgrote deel van alle vliegbewegingen op Eelde. En dan komt Lelystad er nog bij.

Ik heb vorige zomer wel eens meegemaakt dat het gewoon een paar uur stil was op de Eelde tower frequentie. Zegt genoeg.

Voor lessen betaal je je ook helemaal scheel aan landingskosten en ATC. Het is leuk om tussen de boeing's te taxiën maar dat heb je na 3 keer ook wel gezien als je daar 5 tientjes per les extra voor betaald.

Binnen 10 jaar bestaat Eelde airport niet meer.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:37:52 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160684586
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160684746
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 15:04:29 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160685073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:03 schreef FredvZ het volgende:
"Southend, vlakbij Londen"

Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan.
Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch?
quote:
Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt.
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:10:01 #223
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160685175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:47 schreef zlotka het volgende:

[..]

Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch?
Ja, stop in BKK is dus niet meer nodig. Zelfde geldt voor Rome en de tussenstop daarvan in Delhi.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:25:02 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160685413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld
Dat klopt, Spanje en de Canarische Eilanden doen het goed.

Kaapverdië en Gambia (en iets mindere mate ook Zanzibar) profiteren ook van de teruglopende vakanties naar Turkije en de Griekse Eilanden en die bestemmingen worden niet vanaf Groningen aangeboden.
So we just called him Fred
pi_160685654
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:37 schreef buzz1291 het volgende:
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. ;). En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. :r
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')