abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 15:27:28 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160543005
Ik snap ook waarom de douane in Eelde in een Amarok rijdt en waarom deze onder de modder zat. Anderhalf km over een zandweg gereden naar de landingsbaan totdat ik niet verder kon/durfde rijden omdat het vanaf daar helemaal onder water stond :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:01:14 #152
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160543779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap ook waarom de douane in Eelde in een Amarok rijdt en waarom deze onder de modder zat. Anderhalf km over een zandweg gereden naar de landingsbaan totdat ik niet verder kon/durfde rijden omdat het vanaf daar helemaal onder water stond :')
Niet naar mij geluisterd? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:56:41 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160551372
Zit ik te zoeken voor een vlucht naar BKK, kom ik een aanbieding van Finnair tegen. Was een paar jaar geleden goed bevallen qua vertrek, transfer en aankomsttijd. Denk ik ja dat doen we want A350-900, en kijk toch nog ff op Seatguru en blijkt me dat toch een krappe bedoening met 31 inch pitch en 3-3-3 opstelling. Is die A350 dan breder dan een A340/330? Maar die stoelafstand is toch wel een dealbreaker, net zo krap als een 787 dus. Dan toch maar weer 4 x in een Emirates A380, voorin, comfortabel en geluidsarm vliegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:08:38 #154
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160551797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:
Zit ik te zoeken voor een vlucht naar BKK, kom ik een aanbieding van Finnair tegen. Was een paar jaar geleden goed bevallen qua vertrek, transfer en aankomsttijd. Denk ik ja dat doen we want A350-900, en kijk toch nog ff op Seatguru en blijkt me dat toch een krappe bedoening met 31 inch pitch en 3-3-3 opstelling. Is die A350 dan breder dan een A340/330? Maar die stoelafstand is toch wel een dealbreaker, net zo krap als een 787 dus. Dan toch maar weer 4 x in een Emirates A380, voorin, comfortabel en geluidsarm vliegen.
Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunri5e op 09-03-2016 21:17:16 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:11:37 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160554300
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.
Ik zou de finnair pakken, was nog nooit in een a350
Verder inderdaad KLM (direct) of Etihad (goedkoop, maar niet slecht).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 22:17:22 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160554534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Niet naar mij geluisterd? :P

[..]

Ik ben lui, wou er met de auto bij kunnen komen. Bovendien moest ik mijn ouders ophalen dus wou ook redelijk snel weer bij de terminal kunnen zijn...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160557994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
flightradar24 twitterde op maandag 07-03-2016 om 23:56:57 ☀️🌕 @AlaskaAir adjusted tomorrow's #AS870 departure so passengers may view the eclipse. https://t.co/NevkonxoSN reageer retweet
[ afbeelding ]
En dat levert dan zulke platen op:

AlaskaAir twitterde op woensdag 09-03-2016 om 07:26:03 Now that's a view of the #Eclipse2016 from flight #870. Photo: Anchorage flight attendants Rachael C. & Sofia S. reageer retweet



  donderdag 10 maart 2016 @ 12:45:33 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160564563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt?

Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken.
Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.


Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

[ Bericht 8% gewijzigd door buzz1291 op 10-03-2016 13:01:13 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:28:54 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160565367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.

Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

De 2-4-2 op A330/340 vs 3-3-3 op A350 heeft in ieder geval dezelfde seat width
Wel heb je 1 inch minder stoelafstand.

Het is minder ruim dan Emirates. Dat is zeker.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:10:52 #160
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160566169
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro?
(Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis)

Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij.

En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah.

Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling.
Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal.
Xiamen zal ik eens naar kijken.
Bedankt.

Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class.

Wat zijn je exacte datums dat je vertrekt en weer terug komt?
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:19:26 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160571961


[ Bericht 46% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 19:54:41 (foto gefixt) ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:55:26 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160573122
Niet erg handig natuurlijk:
Chinese passagier zet deur open voor frisse lucht

En als dat nog niet opmerkelijk genoeg was:
Kind gevonden in handbagage op vlucht Air France

[ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 20:14:00 ]
So we just called him Fred
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:17:27 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160573746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:19 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi
pi_160574031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:19 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Mooiste livery, by far :)

imo
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 10 maart 2016 @ 22:53:20 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160580048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat zijn je exacte datums dat je vertrekt en weer terug komt?
Ik zie het all, moet gewoon na 22 augustus vertrekken, dan zijn die KLM tickets er ook voor een hele redelijke prijs. Bedankt voor me op dat spoor te zetten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:22:29 #166
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160584289
Mooie plaat van de nieuwste 777 van KLM.

  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:20:48 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160589138
Vechtpartij om luide muziek op vlucht van Spirit Airlines
Vast ook te veel "spirits" genuttigd ;)
So we just called him Fred
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:25:32 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160589218
Ondertussen in Maastricht:
So we just called him Fred
  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:26 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160589965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:25 schreef FredvZ het volgende:
Ondertussen in Maastricht:
Tefaf?

edit: Jep
pi_160590545
flightradar24 twitterde op vrijdag 11-03-2016 om 05:14:05 ✈️🐘 Interesting flight of the day: a 747 carrying 17 African elephants. https://t.co/xVMpGBnaEX h/t @andreaahles reageer retweet


Een vlucht omgeven door controverses.
Oorspronkelijk plan was voor 3 stieren en 15 koeien tussen de 6 en 25 jaar oud vanuit Swaziland naar 3 Amerikaanse dierentuinen te vervoeren. Een olifant overleed echter in december.
Met pak 'm beet een gewicht van zo'n 3500 kilo per dier (ruwe, conservatieve schatting) heb je daar toch even zo'n 59,5 ton aan olifant achterin staan.
Geen wonder dat de 747-400BCF dus even een stop in Dakar maakte want non-stop vanuit Swaziland haalt die kist niet.



En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).

En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS.
Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert.

Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk.
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.

  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:48:32 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160590828
17 jumbo´s in een jumbo :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160590951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:36 schreef Iemand91 het volgende:

En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000.
Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190).

En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS.
Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert.

Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk.
Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)41678.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik denk dat de registratie al bekend is...

PH-KWA?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:30:36 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160591977
Dat is wel de registratie die in 2013 door Lila Design is gebruikt voor het ontwerpen van een livery:
So we just called him Fred
pi_160594597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:30 schreef FredvZ het volgende:
Dat is wel de registratie die in 2013 door Lila Design is gebruikt voor het ontwerpen van een livery:
[ afbeelding ]
Zo'n A380 zou natuurlijk ook wel stoer zijn bij meetings van de koning :7 .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 17:23:59 ]
pi_160614081
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is?
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')